SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit toch een spacer boven de pen? Geen 5 mm dat wel..quote:Op woensdag 23 september 2015 16:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Geen 5mm spacer boven? Dat zorgt er toch juist voor dat je kapje zijn werk kan doen?
5mm erboven wordt geadviseerd uit veiligheid zodat de pen volledig het carbon omklemt en niet ingedrukt kan worden, maar daar zorgt een expander ook wel voor.. Het hoeft dus niet perse. Ik heb er wel 5mm boven.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Geen 5mm spacer boven? Dat zorgt er toch juist voor dat je kapje zijn werk kan doen?
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 23 september 2015 16:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Er zit toch een spacer boven de pen? Geen 5 mm dat wel..
Ohja, 2.5 denk ik dan. Wel mooi verstoptquote:Op woensdag 23 september 2015 16:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Er zit toch een spacer boven de pen? Geen 5 mm dat wel..
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Zit nu zelf ook dieper en makkelijker lang onderin de beugels dan 2-3 jaar terug.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:29 schreef dop het volgende:
Hoe zeker ben je dat rugklachten kunnen worden voorkomen door de juiste houding.
Fietsen is een eenzijdige belasting en problemen met de houding worden doorgaans pas echt opgelost als je de belastbaarheid van de rest van je lichaam kunt verhogen.
Daar hebben wij toerders vaak geen zin in en geen tijd voor.
Houding is wel iets waar je op moet letten , maar als je het niet traint en alleen je fiets afstelt gebeurd er weinig ten goede.
De perfecte houding op de racefiets bestaat niet. (puur ergonomisch gezien) de houding op je racefiets is ver van je natuurlijke houding. daar moet je aan trainen,
Uitgangspunt bij je houding op de racefiets is niet het lichaam maar de verhouding kracht luchtweerstand.
Net als een turner moet trainen om een spagaat of een vogelnestje te doen,
moet je al wielrenner flink trainen om die houding, en kracht in je bovenlichaam te verbeteren.
Als je de extra arbeid voor een beter houding niet kunt of wil leveren moet je ook niet blijven denken over een fiets met race geometrie.
Dan moet je het gewoon doen met je huidige conditie en vermogens en is het beter om toerder geometrie te kiezen.
En opa kan het weten word ook ouder en zit niet meer op een fiets zoals 20 jaar geleden
Gefeliciteerd Oksel.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:39 schreef Oksel het volgende:
Heb zo'n meting gedaan. Nu wordt elke fiets gewoon direct goed afgeleverd. Relaxed. M'n tijdelijke crosser staat ook klaar. Dan nog 1,5 maand wachten op m'n eigen. Overigens fiets ik ook met spacertorens.
Overigens gisteravond een zoon gekregen.
Daar is niks mis meequote:Op woensdag 23 september 2015 21:31 schreef ratatat het volgende:
Oksel deelt voor de verandering weer eens plaatjes die niemand kan zien.
Topcap canyon standaard 16mm. Lagere van 4,5mm te bestellen.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:04 schreef Fretwork het volgende:
Had de maat van mijn stuur er verkeerd ingezet.. Trek blijkt een 104mm reach te hebben en de Canyon's een 70mm reach. Met de standaardcomponenten en zonder enige spacers+topcaps kom ik op het volgende uit:
Endurace L
reach: -14,14mm (kan naar 120mm stuurpen eventueel)
stack: -16,35mm (met 16mm spacers ongeveer 0)
Ultimate L
reach: +3,86
stack: -35,35 (kan met spacers opgelost worden)
Synapse 58
reach: +20,95 (kan naar 90mm pen)
stack: +2,21mm
Ik weet niet hoe hoog de topcaps zijn, wat is gebruikelijk?
Vanaf hoeveel millimeter verschil verwachten jullie dat iemand met mijn ervaring het merkt.
Ah chill, die 16 is perfect.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Topcap canyon standaard 16mm. Lagere van 4,5mm te bestellen.
Verschil boven de 10mm ga je sowieso wel merken, < 5mm wss wat minder. En met die Endurace moet je ook even kijken naar een negatieve stuurpenhoek want dat kan dan makkelijk. Bijvoorbeeld de L met 130mm -6 graden op 10mm spacers (16mm topcap)quote:Op woensdag 23 september 2015 23:04 schreef Fretwork het volgende:
Had de maat van mijn stuur er verkeerd ingezet.. Trek blijkt een 104mm reach te hebben en de Canyon's een 70mm reach. Met de standaardcomponenten en zonder enige spacers+topcaps kom ik op het volgende uit:
Endurace L
reach: -14,14mm (kan naar 120mm stuurpen eventueel)
stack: -16,35mm (met 16mm spacers ongeveer 0)
Ultimate L
reach: +3,86
stack: -35,35 (kan met spacers opgelost worden)
Synapse 58
reach: +20,95 (kan naar 90mm pen)
stack: +2,21mm
Ik weet niet hoe hoog de topcaps zijn, wat is gebruikelijk?
Vanaf hoeveel millimeter verschil verwachten jullie dat iemand met mijn ervaring het merkt.
Ik ga even puzzelen dan, is een lange stuurpen geen raar gezicht? Kan het met bier niet zo goed voor de geest halen.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
Verschil boven de 10mm ga je sowieso wel merken, < 5mm wss wat minder. En met die Endurace moet je ook even kijken naar een negatieve stuurpenhoek want dat kan dan makkelijk. Bijvoorbeeld de L met 130mm -6 graden op 10mm spacers (16mm topcap)
Dat is juist het mooiste! Ik rij zelf met 110 (qua uiterlijk mocht die wel langer zijn) en op de Alu komt een 120 (kortere reach). Profs rijden vaak met 130 of 140quote:Op woensdag 23 september 2015 23:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ga even puzzelen dan, is een lange stuurpen geen raar gezicht? Kan het met bier niet zo goed voor de geest halen.
Ja dat is wel waar, het moet wel in verhouding zijn met je frame maat.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:17 schreef ratatat het volgende:
Is denk ik wel vrij lang, denk dat je fiets dat wel heel graag rechtuit wilt![]()
Zelf zit ik momenteel aan de andere kant met 80mm op de kop, fiets wil overal heen behalve rechtdoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Nee, 130mm stuurpen op een framemaat L is zeker niet te lang. Eerder normaal. Zou raar zijn een 80 of 90mm pen op een XL frame te zetten of anderzijds een 130mm op een maatje 53.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:17 schreef ratatat het volgende:
Is denk ik wel vrij lang, denk dat je fiets dat wel heel graag rechtuit wilt![]()
Zelf zit ik momenteel aan de andere kant met 80mm op de kop, fiets wil overal heen behalve rechtdoor.
sram rival met zonder crank toch?quote:Op donderdag 24 september 2015 09:07 schreef Patroon het volgende:
Net een Sram Rival groep gekocht + stuurlint, bidonhouders, bottombracket, spatborden, stuur en stuurpen voor in totaal: 414 euro. Alles nieuw. Geen gekke prijs dacht ik zo!
Ja had al crank gekocht voor 20 euro.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
sram rival met zonder crank toch?
Welke spatborden?
Hoe monteer je die? Tussen je snelspanners?quote:Op donderdag 24 september 2015 09:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja had al crank gekocht voor 20 euro.
Deze spatborden: https://www.bike-componen(...)ch-Set-VR-HR-p22670/
Op oogjes op het frame denk ik, niet tussen snelspanners.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe monteer je die? Tussen je snelspanners?
Oja, ik zie het. Je maakt eerst iets op het frame, daar maak je die op vast.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Op oogjes op het frame denk ik, niet tussen snelspanners.
Je kan wel zelf een beugeltje maken met een oud stropje van een fietslampje. Anders moet je die crud nemen die kano heeft, ik heb ze ook. Die plastic moertjes lijm ik vast met superlijm. Ze gaan alleen niet met 25mm banden, dan kan je beter sks raceblades pakken.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:18 schreef Patroon het volgende:
Dat spatbord moet ik nog ff goed naar kijken, misschien moet dat nog even een andere worden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |