SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door kanovinnie op 18-09-2015 23:42:50 ]
Als ik hem wil posten, dan had ik dat wel gedaan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:58 schreef ratatat het volgende:
Nou vooruit dan maar. Thema specifiek plaatje erbij gezet omdat Patty te lui is om hem zelf te posten.
Canyon van 450 euro. Moet je ook wel echt een digibeet zijn om dat ding niet binnen een minuut op je scherm te hebben. Maar ik begrijp dat je ons in 'spanning' wilt houden over je nieuwe aankoop.quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik hem wil posten, dan had ik dat wel gedaan.
Volgens mij nog steeds niet mogelijk, maar dat weet ik niet helemaal zekerquote:Op zaterdag 19 september 2015 05:55 schreef Ambrosius het volgende:
Iemand die toevallig weet of je met de fiets vanuit Bourg d'Oisans rechtstreeks naar de Galibier kunt, vanwege die afgesloten weg? Of is het echt voor al het verkeer afgesloten?
Omrijden via de Croix de Ferquote:Op zaterdag 19 september 2015 05:55 schreef Ambrosius het volgende:
Iemand die toevallig weet of je met de fiets vanuit Bourg d'Oisans rechtstreeks naar de Galibier kunt, vanwege die afgesloten weg? Of is het echt voor al het verkeer afgesloten?
Dat zal dan toch nog steeds een bootje over het Lac du Chambon worden, volgens de on line traffic info van Viamichelin.quote:Op zaterdag 19 september 2015 05:55 schreef Ambrosius het volgende:
Iemand die toevallig weet of je met de fiets vanuit Bourg d'Oisans rechtstreeks naar de Galibier kunt, vanwege die afgesloten weg? Of is het echt voor al het verkeer afgesloten?
ben heel benieuwd wat je er van maakt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:08 schreef Patroon het volgende:
Net mooi alu Canyon frame gekockt. Frame uit 2013 en nog puntgaaf. Geen enkel krasje, zelfs geen scheurtjes. ¤ 425,- + een set nieuwe balhoofd lagers twv ¤ 40,-. Dit wordt mijn reserve fiets. Zal er morgen wel ff foto van maken.. Nu ff leuke bbq bij Gripper.
Beetje pech lijkt me zo, weer is natuurlijk ook wat minder. Bij mij was het een glad bochtje bleek later, leek ook wat olie te liggen. Jongen voor mij schoot onderuit, ik had dezelfde lijn. Misschien heb ik geremd of uitgestuurd, dat weet ik niet.quote:Op zondag 20 september 2015 10:52 schreef Flipmoehoe het volgende:
Wat een valpartijen de afgelopen dagen zeg. Hoop niet dat het de nieuwe mode word
Beterschap voor allen!
Belangrijkste vraag is denk ik: hoe vaak denk je te gaan fietsen in de week en waar ga je fietsen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:11 schreef Zocalo het volgende:
Ik zou graag jullie advies willen, aangezien ik mijn eerste racefiets aan wil gaan schaffen. Een tijdje geleden mijn eerste tocht gemaakt (ruim 50 km) en dat beviel zo goed dat ik nu zelf aan het kijken ben.
Het is mijn eerste fiets, en wat ik ermee zou willen, is gewoon leuke dagtochtjes maken en misschien een keer met vrienden een wat langere tocht. De Alpen trotseren hoeft in ieder geval niet
Nu heb ik eerst op Marktplaats gekeken, maar daar zie ik uiteindelijk vanaf omdat je toch niet echt weet wat je koopt en ik via het BFN goedkoop een nieuwe fiets kan uitzoeken.
Wat ik op internet lees en van mensen hoor, moet je eigenlijk wel minstens Tiagra hebben, maar eigenlijk 105 (gezien het prijs/kwaliteitverschil).
Echter, de nieuwe fietsen waar ik nu naar kijk die 105 hebben (Cannondale Caad8 of Cube) zijn nieuw ¤1300. Dat is me eigenlijk wel iets boven mijn budget, ook omdat accesoires er nog bij komen. Oudere modellen willen verkopers vaak niet vanwege het BFN.
Nu ben ik ook bang dat je al snel te hoog koopt voor wat je nodig hebt. Dus daarom mijn vraag: is voor mijn eisen Tiagra ook goed genoeg (wat ik wel aan neem), of kan je dan toch beter 100-200 euro meer uitgeven voor 105?
Vervelend Tommeke, wens haar maar even beterschap van ons!quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:12 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag de 160km van de mergelheuvelland tweedaagse gefietst. Mooie route en lekker gefietst. Ik voelde me niet super dus lekker rustig aan gedaan. Gaandeweg de dag ging het wel beter en kwam ik wel lekker in m'n ritme. Lekker rustig gefietst met een gezellige groep.
M'n vriendin was alleen goed op haar snufferd gegaan. Waarschijnlijk haar voorwiel weggegleden in een bocht, ze remde waarschijnlijk ofzo. Hard op haar gezicht gevallen; snee in haar kin en een blauwe wang. Die snee moest ff gehecht worden. Minder leuk is dat ze ook een klap op haar rib gekregen heeft, heeft ze wel last van. En haar helm is kapot, maar ze wou toch al een nieuwe. Morgen gaat ze wel weer lekker mee!
Had een goede buiquote:
quote:Op zondag 20 september 2015 13:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Had een goede bui
Haha nee hoor, ik zag dat je de klassieker had uitgereden? Super goed werk!
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 20 september 2015 14:57 schreef Carb het volgende:
[..]
Jaja, mocht even duren, maar op de valreep nog m'n doelstelling van het jaar gehaald.
Thanks. Nu twee weekjes taperen en kijken of ik mijn tricolere nog een jaar kan verlengen.quote:
Daar mag je als elite ook starten?quote:Op zondag 20 september 2015 15:15 schreef Carb het volgende:
[..]
Thanks. Nu twee weekjes taperen en kijken of ik mijn tricolere nog een jaar kan verlengen.(nsk)
Strak (maar geloof dat ik je witte mooier vind) Ben erg benieuwd naar eind resultaat..quote:
Ik had ze net naast elkaar staan, maar ik twijfel nu toch wel sterk welke ik mooier vindt. Maar dit komt vooral door het feit dat de witte de kabels nog buitenom heeft en deze niet. De kabels buitenom maakt het frame een stuk rommeliger. Je ziet wel echt verschil in afwerking tussen een 2010 en 2013 framequote:Op zondag 20 september 2015 17:33 schreef the_critic het volgende:
[..]
Strak (maar geloof dat ik je witte mooier vind) Ben erg benieuwd naar eind resultaat..
Ik kan wel even wat detailfoto's voor je maken, als je wil..quote:Op zondag 20 september 2015 17:46 schreef muzas het volgende:
Nice! Met zulke pornowielen zijn fietsen gauw mooi natuurlijk
Ik vind deze qua 'kleur'stelling mooier dan je witte, lekker schreeuwerig..
Hoe zijn de lasnaden? Ik heb het idee (van de paar alu canyons die ik heb zien staan bij toertochten) dat die op de productfoto's op de site van canyon erger lijken dan in werkelijkheid.
Je moet natuurlijk niet een een alloy qua afwerking vergelijken met een carbonnen frame. Bij alu zitten die lasrupsen bij de verbinding, die kan je als bouwer wegpolijsten maar das minder sterk.quote:Op zondag 20 september 2015 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik had ze net naast elkaar staan, maar ik twijfel nu toch wel sterk welke ik mooier vindt. Maar dit komt vooral door het feit dat de witte de kabels nog buitenom heeft en deze niet. De kabels buitenom maakt het frame een stuk rommeliger. Je ziet wel echt verschil in afwerking tussen een 2010 en 2013 frame
quote:Op zondag 20 september 2015 14:57 schreef Carb het volgende:
[..]
Jaja, mocht even duren, maar op de valreep nog m'n doelstelling van het jaar gehaald.
quote:Op zondag 20 september 2015 18:07 schreef Oksel het volgende:
Gelukkig gaat canyon ook af van 't eeuwige zwart-witte.
Ja ik ook! De vorige eigenaar gaf aan dat met de basalt zadelpen en carbon voorvork hij qua rijgedrag en comfort niet onder deed van de meeste carbon frames. En die man had nogal wat hangen van Pinarello tot Canyon, dus genoeg ervaring.quote:Op zondag 20 september 2015 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet een een alloy qua afwerking vergelijken met een carbonnen frame. Bij alu zitten die lasrupsen bij de verbinding, die kan je als bouwer wegpolijsten maar das minder sterk.
Ben benieuwd welke je lekkerder vind rijden.
btw echt een goeie deal.
Hoe ga je remmen dan?quote:Op zondag 20 september 2015 18:34 schreef Oksel het volgende:
Ik zou dees wel willen ipv van m'n Chinago:
[ afbeelding ]
Ook alu. En dan gewoon m'n Chorus groep erop, en m'n hoge wielen erin. Nadeel is dat losse frames altijd zo duur zijn ivm. een complete fiets.
Neem aan dat er ook een variant is met gewone remmen. De 105 variant heeft vast geen schijfremmen..!quote:
Geel past bij m'n clubpak, en die andere was er maar in 1 kleur.quote:Op zondag 20 september 2015 18:40 schreef Patroon het volgende:
Die fietsen die Oksel nu post, hebben weliswaar een kleur, maar ik vind dat persoonlijk weer helemaal niks...
Kleuren zijn altijd lastig combineren. De kans is altijd super klein dat de kleur geel precies gelijk is als de kleur van je pakje, zo niet dan staat het voor geen meter.quote:Op zondag 20 september 2015 18:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Geel past bij m'n clubpak, en die andere was er maar in 1 kleur.
Kleur zal me verder m'n reedt roesten overigens, behalve bij Bianchi, die horen gewoon celeste te zijn. Fluo celeste mag nog nét. 't Eeuwige zwart/wit vind ik gewoon ubersaai. Maargoed, dat is nu afgelopen.
quote:Op zondag 20 september 2015 18:54 schreef Patroon het volgende:
Oksel heeft weer postdiarree als een ander weer wat nieuws 2e hands heeft...het zal ook nooit veranderen
Ik snap ook niet dat jullie tijdens een meeting nog met zo'n mongool gezellig gaan fietsen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:54 schreef Patroon het volgende:
Oksel heeft weer postdiarree als een ander wat nieuws heeft...het zal ook nooit veranderen
Wat ik je brom.quote:Op zondag 20 september 2015 18:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat jullie tijdens een meeting nog met zo'n mongool gezellig gaan fietsen.
Jazeker. Minder fijn dan in Italië, maar met arm- en kniestukken was het prima 75km door het altijd inspirerende noordwest Groningen fietsen in het ochtendzonnetjequote:
dat is niet geheel waar, de las zelf is eigenlijk niet het zwakste punt, de warmte beïnvloede zone aan de randen van de las zijn de zwakste plek dat is ook een reden waarom er met triple butted buis word gewerkt die is dikker bij de las.quote:Op zondag 20 september 2015 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet een een alloy qua afwerking vergelijken met een carbonnen frame. Bij alu zitten die lasrupsen bij de verbinding, die kan je als bouwer wegpolijsten maar das minder sterk.
Ben benieuwd welke je lekkerder vind rijden.
btw echt een goeie deal.
Elite had vorig jaar een eigen categorie/trui, dit jaar is het sportklasse/amateurs/belofte/elite bij elkaar.quote:Op zondag 20 september 2015 15:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar mag je als elite ook starten?
Krijg je korting via je club? Cannondale sponsort jullie toch?quote:Op zondag 20 september 2015 18:51 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, moet kunnen toch.
voor de prijs van dat crackstel koop je een complete fiets met 105 afmontagequote:Op zondag 20 september 2015 18:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Neem aan dat er ook een variant is met gewone remmen. De 105 variant heeft vast geen schijfremmen..!
Dit vind ik trouwens mooie crank/tandwielen:
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn die canondale SI crankstellen ook wel de lichtste op de markt toch? Er is nog zo'n merk wat superlichte spullen maakt, claviculaquote:Op zondag 20 september 2015 20:28 schreef dop het volgende:
[..]
voor de prijs van dat crackstel koop je een complete fiets met 105 afmontage
cannondale doet wel vaker een aardige poging een eigen crackstel te maken.
vind deze ook zeker goed gelukt
ze zijn inderdaad erg licht.quote:Op zondag 20 september 2015 20:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die canondale SI crankstellen ook wel de lichtste op de markt toch? Er is nog zo'n merk wat superlichte spullen maakt, clavicula
Bijzondere merknaamkeuzequote:Op zondag 20 september 2015 20:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die canondale SI crankstellen ook wel de lichtste op de markt toch? Er is nog zo'n merk wat superlichte spullen maakt, clavicula
Ziet er goed uit! Ik vind deze persoonlijk ook mooier dan je andere. Ik ben benieuwd hoe die eruit ziet als die af is.quote:
Was lekker. Ik heb 120 gefietst met een snelle groep mee. Gemiddelde hartslag 158/200. Dus eik een nutteloze training, maar hard rijden is af en toe wel weer eens leuk, op de weg.quote:Op zondag 20 september 2015 19:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Jazeker. Minder fijn dan in Italië, maar met arm- en kniestukken was het prima 75km door het altijd inspirerende noordwest Groningen fietsen in het ochtendzonnetje
Moet kunnen, niks mis mee. Af en toe even buffelen is best wel erg lekkerquote:Op zondag 20 september 2015 21:04 schreef Oksel het volgende:
[..]
Was lekker. Ik heb 120 gefietst met een snelle groep mee. Gemiddelde hartslag 158/200. Dus eik een nutteloze training, maar hard rijden is af en toe wel weer eens leuk, op de weg.
Ja, alleen je merkt opeens wel dat je met een toergroep mee gaat. Nu ben ik zelf ook een halve toerder, alleen een bocht aansnijden en niet slingeren op de fiets kan ik ondertussen wel.quote:Op zondag 20 september 2015 21:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Moet kunnen, niks mis mee. Af en toe even buffelen is best wel erg lekker
Bij een crosser spreken van comfort?quote:Op zondag 20 september 2015 21:06 schreef Oksel het volgende:
We krijgen 10% korting bij fietsenzaak Ten Tusscher, die's sponsor, en verkoopt Cannondale. En jongens uit m'n team werken er. En je gunt je sponsor wat.
Een Canyon alu crosser met Rival kost 1800. Heb nu voor 2200 een Cannondale carbon met CX1. Iets duurder, maar heb er ook meer voor. Leukere groep, meer comfort.
Binnenkort trouwens open dag bij Cannondale waar ik heen ga. Een ATB testritje doen. Ben benieuwd.
edit; verkeerd gelezen..quote:Op zondag 20 september 2015 21:39 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag tien minuten gefietst in Castelli Alpha jacket en godsklere wat is dat ding warm zeg. Daar ga ik in de winter echt een bult plezier van hebben. Zat erg te twijfelen over de maat, maar op de fiets zit hij gewoon goed. Probleem is alleen dat mijn huidige winterhandschoenen net een halve cm te kort zijn. Had al getest met Castelli Estremo alleen zijn deze te groot plus vind ik 60¤ voor een paar handschoenen iets teveel geld dus die gaan retour.
Hmm ja, alleen is mijn Gios en denk ook jouw Klein wel een stuk zwaarder dan die Canyon. Mijn Gios is helemaal niet zo SL maar wel mooi. Die is ook gelakt en niet geanodiseerd zoals de Canyon, dat geeft ook die grovere matte finish maar scheelt mss wel 100/150 gram aan gewicht op de lak/afwerking.quote:Op zondag 20 september 2015 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
dat is niet geheel waar, de las zelf is eigenlijk niet het zwakste punt, de warmte beïnvloede zone aan de randen van de las zijn de zwakste plek dat is ook een reden waarom er met triple butted buis word gewerkt die is dikker bij de las.
als het goed gebeurd kun je een las dus gewoon mooi afwerken.
zie mij Klein en volgens mij ook je eigen Gios
ook benieuwd naar partroon zijn ervaring/gevoel met alu canyon
Volgende keer even met de autoquote:Op zondag 20 september 2015 22:44 schreef Oksel het volgende:
Vandaag op dit segmentje gas gegeven:
https://www.strava.com/activities/396111107/segments/9493182412
Mooi stuk. Sta nu 11e. Stomme plek
Stack van 587mm is nogal wat voor een 56 frame volgens mij..quote:Op zondag 20 september 2015 22:56 schreef Tommeke het volgende:
@Patroon; De ene crosser is wel comfortabeler dan de ander. M'n CruX is echt een stuk comfortabeler dan m'n oude Empella. Maar ook een stuk strakker!
@Oksel; Mooie crosser. En ook een fiets zonder die waardeloze geometrie van Cannondale. Maar bij een 56 netjes een stack van 587mm. Met 390mm reach is ie iets langer dan mijn crosser. Maar das niet zo erg als je toch voornamelijk op de racefiets zit.
Cannondale is toch redelijk normaal qua geometrie (iig bij alu raceframes)? Caad10 is vergelijkbaar qua reach met TCR/Allez/Rose. Geloof dat alleen de AL SLX wat korter is. Voor zover ik weet dan natuurlijk.quote:Op zondag 20 september 2015 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Crosser is hoger. Mijn crosser is een cm hoger en korter dan m'n racer terwijl het beide 56 frames zijn.
Cannondale blijft gewoon een merk met relatief lange frames. Of een laag balhoofd. Daarom zie je op veel Cannondales een korte stuurpen of spacertoren.
Ik ook niet want dan frisbee in achterwiel.quote:Op zondag 20 september 2015 23:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou misschien alleen geen CX1 willen.
Ik heb het nooit nagewogen maar als ik het grote internet mag geloven weegt de Klein 1400 gram (sheldon brown)quote:Op zondag 20 september 2015 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja, alleen is mijn Gios en denk ook jouw Klein wel een stuk zwaarder dan die Canyon. Mijn Gios is helemaal niet zo SL maar wel mooi. Die is ook gelakt en niet geanodiseerd zoals de Canyon, dat geeft ook die grovere matte finish maar scheelt mss wel 100/150 gram aan gewicht op de lak/afwerking.
Nope. Allez heeft iig meer stack. Rose ook. Scheelt in beide gevallen meer dan een cm bij een maat 56/57.quote:Op zondag 20 september 2015 23:18 schreef ratatat het volgende:
[..]
Cannondale is toch redelijk normaal qua geometrie (iig bij alu raceframes)? Caad10 is vergelijkbaar qua reach met TCR/Allez/Rose. Geloof dat alleen de AL SLX wat korter is. Voor zover ik weet dan natuurlijk.
Daar twijfel ik een beetje overquote:Op zondag 20 september 2015 22:39 schreef Oksel het volgende:
Ja, leuk tochtje. Maar met een vrouw op knappen niet echt een goed idee.
3 oktober is er een cyclo vanuit Munster. 140km, 1000hm (rond Teckelenburg). Iemand die gaat?
Hahaha 1100 gram. Maja 1400 gram voor het frame is niet echt licht naar de standaard van 2015. Maar toen was het wel licht. Doe daar nog een vork bij van 350 gram dan zit je al op 1750 gram.quote:Op maandag 21 september 2015 06:55 schreef dop het volgende:
[..]
Ik heb het nooit nagewogen maar als ik het grote internet mag geloven weegt de Klein 1400 gram (sheldon brown)
met 4 lagen lak
er zijn ook bronnen die 1100 gram roepen maar dat lijkt wat optimistisch.
Ja want alu blijft altijd heelquote:Op maandag 21 september 2015 09:46 schreef Fretwork het volgende:
Na die simpele valpartij van zaterdag neig ik toch weer naar alu. Lijkt me extreem kut om zo onderuit te schuiven zonder duidelijke reden en je carbon te scheuren.
Heb er minder problemen over gelezen. Betekent niet dat je hem niet in de kreukels kan rijden, maar volgend mij is een reparatie sneller en makkelijker gedaan.quote:Op maandag 21 september 2015 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want alu blijft altijd heel
Ja wil ik wel even doen. Had ik zaterdag bij Gripper even moeten doen, die heeft zo'n handig metertjequote:Op maandag 21 september 2015 09:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hahaha 1100 gram. Maja 1400 gram voor het frame is niet echt licht naar de standaard van 2015. Maar toen was het wel licht. Doe daar nog een vork bij van 350 gram dan zit je al op 1750 gram.
Dat lijkt me wel realistisch die Canyon alu moet iets van 1150 gram wegen. Misschien wil Patroon wel ff wegen frame only en de vork ook. Dan heb je een referentiekader.
Zo snel is carbon niet stuk, al helemaal niet bij een schuiver. Frames gaan stuk in een peloton omdat er dan nog een kudde wielrenners overheen rijdt.quote:Op maandag 21 september 2015 09:46 schreef Fretwork het volgende:
Na die simpele valpartij van zaterdag neig ik toch weer naar alu. Lijkt me extreem kut om zo onderuit te schuiven zonder duidelijke reden en je carbon te scheuren.
Oow dat klinkt wel goed idd. Moet snel beslissen vanwege het fietsplan hier. Was je nieuwe frame aluminium? Ben benieuwd naar hoe je hem vind rijden.quote:Op maandag 21 september 2015 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo snel is carbon niet stuk, al helemaal niet bij een schuiver. Frames gaan stuk in een peloton omdat er dan nog een kudde wielrenners overheen rijdt.
Volgens mij is aluminium veel moeilijker te repareren dan carbon. Afgelopen jaar een frame gezien waarbij de achterbrug volledig door was, die is zo gemaakt dat je er niets meer van ziet en merkt.
Ik ook, maar dit gaat niet onder doen voor mijn carbon 2010 frame denk ik..quote:Op maandag 21 september 2015 10:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oow dat klinkt wel goed idd. Moet snel beslissen vanwege het fietsplan hier. Was je nieuwe frame aluminium? Ben benieuwd naar hoe je hem vind rijden.
de 2016 ultimate al slx is 1220 gram (di2 versie) met 300 gram voorvorkquote:Op maandag 21 september 2015 09:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hahaha 1100 gram. Maja 1400 gram voor het frame is niet echt licht naar de standaard van 2015. Maar toen was het wel licht. Doe daar nog een vork bij van 350 gram dan zit je al op 1750 gram.
Dat lijkt me wel realistisch die Canyon alu moet iets van 1150 gram wegen. Misschien wil Patroon wel ff wegen frame only en de vork ook. Dan heb je een referentiekader.
kloptquote:Op maandag 21 september 2015 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo snel is carbon niet stuk, al helemaal niet bij een schuiver. Frames gaan stuk in een peloton omdat er dan nog een kudde wielrenners overheen rijdt.
Volgens mij is aluminium veel moeilijker te repareren dan carbon. Afgelopen jaar een frame gezien waarbij de achterbrug volledig door was, die is zo gemaakt dat je er niets meer van ziet en merkt.
Op de site van Canyon staat 1,17kg frame + 295gram voorvorkquote:Op maandag 21 september 2015 10:18 schreef dop het volgende:
[..]
de 2016 ultimate al slx is 1220 gram (di2 versie) met 300 gram voorvork
de 2016 endurace al l 1350 gram met 350 gram vork.
Mquote:
goed kijken , als je het plusje bij frame open klapt staat er 1220 gramquote:Op maandag 21 september 2015 10:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op de site van Canyon staat 1,17kg frame + 295gram voorvork
oja, maar vork is 295quote:Op maandag 21 september 2015 10:25 schreef dop het volgende:
[..]
goed kijken , als je het plusje bij frame open klapt staat er 1220 gram
maar ben erg benieuwd naar het werkelijke gewicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
quote:Op maandag 21 september 2015 10:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ochtendritje was prettig vanochtend, ondanks het nodige geslemp en gevreet en de dope...oh wachte even schrap dat laatste maar
soms moet je het leven vieren, niks mis mee, dat doen zelfs de beste wielrenners.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie paoliniIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Als het om die paar honderd gram gaat kan je beter gewoon 1 bidon meenemen en wat vaker stoppen om bij te vullenquote:Op maandag 21 september 2015 10:26 schreef Patroon het volgende:
Maar he jongens, we maken ons druk om een paar 100 gram...terwijl er wel een paar kg teveel om jullie buikjes zit
Gave file, ziet er beter uit dan mijn A4tje. Zou je die misschien kunnen toesturen?quote:Op maandag 21 september 2015 11:31 schreef Patroon het volgende:
Ik ben even bezig beide frames met elkaar te vergelijken. Ik gebruik daarvoor de excelsheet van the goodold Eentwee (waar is hij als je hem nodig hebt)
Ik kan op het frame max 5mm spacer hebben + 5mm topcap, ivm afgezaagde bovenbuis. Dat is niet erg want dan kom ik maar een paar mm dieper te zitten, dat moet lukken (ik buig mijn armen nu best ver). Ook kom ik maar 8mm langer te zitten, ook dat moet lukken, want met mijn huidige frame heb ik wel eens het gevoel iets langer te kunnen zitten.
Nu snap ik het verschil niet tussen relatieve drop en relatieve drop (stack) en relatieve reach en lengteverschil en relatieve lengteverschil (reach)
[ afbeelding ]
Ja dat wil ik wel. als je de formules weet, kan je dan inhoudelijk er meer over zeggen?quote:Op maandag 21 september 2015 11:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gave file, ziet er beter uit dan mijn A4tje. Zou je die misschien kunnen toesturen?
Edit: misschien dat de ene inclusief stuurpen is, dat zou de kleine verschillen kunnen verklaren. Welke formule hangt erachter?
E-mail komt er zo aan. Kan er pas vanavond goed naar kijken, maar als er een duidelijke verwijzening staat naar wat er meegenomen wordt in de berekening kan het duidelijk worden. Ik neem aan dat alles dat in een wit vakje staat door excel is berekend?quote:Op maandag 21 september 2015 11:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel. als je de formules weet, kan je dan inhoudelijk er meer over zeggen?
DM je email maar even.
Ja zijn allemaal formulesquote:Op maandag 21 september 2015 11:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
E-mail komt er zo aan. Kan er pas vanavond goed naar kijken, maar als er een duidelijke verwijzening staat naar wat er meegenomen wordt in de berekening kan het duidelijk worden. Ik neem aan dat alles dat in een wit vakje staat door excel is berekend?
Hij lag notabene heel de avond binnen je handbereik want ik had er net Kermit mee gewogen. Loodzwaar is dat kreng, 10,4 kg. En dan heb je nog niks, geen versnellingen, 1 remmetje maar, en niet eens een bidonhouder.quote:Op maandag 21 september 2015 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja wil ik wel even doen. Had ik zaterdag bij Gripper even moeten doen, die heeft zo'n handig metertje
ik vermoed dat bij relatief de stuurpen lengte is mee gerekendquote:Op maandag 21 september 2015 11:31 schreef Patroon het volgende:
Nu snap ik het verschil niet tussen relatieve drop en relatieve drop (stack) en relatieve reach en lengteverschil en relatieve lengteverschil (reach)
[ afbeelding ]
Dus die -2,6mm is waar ik naar moet kijken?quote:Op maandag 21 september 2015 12:05 schreef dop het volgende:
[..]
ik vermoed dat bij relatief de stuurpen lengte is mee gerekend
Ja, waarschijnlijk is dat een afgeronde uitkomst van een formule afgeleid van Pythagoras.quote:Op maandag 21 september 2015 12:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dus die -2,6mm is waar ik naar moet kijken?
als wat fretwork en ik denken wel , blijft nog je stuur over , dat kan ook verschillen tussen de een en andere fiets.quote:Op maandag 21 september 2015 12:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dus die -2,6mm is waar ik naar moet kijken?
Beide fietsen komt zelfde stuur, zadel en shifters op.quote:Op maandag 21 september 2015 12:22 schreef dop het volgende:
[..]
als wat fretwork en ik denken wel , blijft nog je stuur over , dat kan ook verschillen tussen de een en andere fiets.
Ik zag dat ik huidig frame en nieuw frame beter links naar rechts kon verplaatsen en visa versa. Nu aangepast.quote:Op maandag 21 september 2015 12:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk is dat een afgeronde uitkomst van een formule afgeleid van Pythagoras.
Daar verbloemt de Rue Tensy wel bij inderdaad. Wordt tijd dat er een klimclassic in Amsterdam gehouden gaat worden.quote:Op maandag 21 september 2015 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Af en toe is Strava onbedoeld heel grappig. Vanochtend een 'bronzen' tijd gehaald op het segment 'Bijlmerberg'. Die bekende, gevreesde kuitenbijter van wel 700 meter lang, waar een ijzingwekkend hoogteverschil van wel 2 meteroverwonnen moet worden.
Die BERG dus.![]()
![]()
Ik vind vals plat al een overdreven term voor zo'n heuvel.quote:Op maandag 21 september 2015 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Af en toe is Strava onbedoeld heel grappig. Vanochtend een 'bronzen' tijd gehaald op het segment 'Bijlmerberg'. Die bekende, gevreesde kuitenbijter van wel 700 meter lang, waar een ijzingwekkend hoogteverschil van wel 2 meteroverwonnen moet worden.
Die BERG dus.![]()
![]()
Super man! Doe het je niet na.quote:Op maandag 21 september 2015 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Af en toe is Strava onbedoeld heel grappig. Vanochtend een 'bronzen' tijd gehaald op het segment 'Bijlmerberg'. Die bekende, gevreesde kuitenbijter van wel 700 meter lang, waar een ijzingwekkend hoogteverschil van wel 2 meteroverwonnen moet worden.
Die BERG dus.![]()
![]()
Denk dat je de setback (en evt. ook hoogte) van je zadel wat moet aanpassen zodat deze met elkaar overeen komen anders is het appels met peren vergelijken. Of beter nog helemaal eruit halen aangezien ze niet relevant zijn bij het vergelijken.quote:Op maandag 21 september 2015 11:31 schreef Patroon het volgende:
Ik ben even bezig beide frames met elkaar te vergelijken. Ik gebruik daarvoor de excelsheet van the goodold Eentwee (waar is hij als je hem nodig hebt)
Ik kan op het frame max 5mm spacer hebben + 5mm topcap, ivm afgezaagde bovenbuis. Dat is niet erg want dan kom ik maar een paar mm dieper te zitten, dat moet lukken (ik buig mijn armen nu best ver). Ook kom ik maar 8mm langer te zitten, ook dat moet lukken, want met mijn huidige frame heb ik wel eens het gevoel iets langer te kunnen zitten.
Nu snap ik het verschil niet tussen relatieve drop en relatieve drop (stack) en relatieve reach en lengteverschil en relatieve lengteverschil (reach)
[ afbeelding ]
6 speed? Dat is wel van voor de oorlog uit het vorige millennium. Zijn de wielen nog oke? Die tandwieltjes zijn wel te vinden hoor, maar je moet er even naar zoeken misschien.quote:Op maandag 21 september 2015 16:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb nog steeds die oude Giant Expedition thuis staan, en van het weekend eens naar gekeken wat ik minimaal zou moeten doen om hem weer rijdend te maken. Een fixie maken is natuurlijk het simpelste, maar ik ben toch wel iemand die van versnellingen houd, dus....
De achterderaileur is een Deore, en de achterkrans is 6 tandwielen, het is een triple, en hij heeft buiscomandeurs, volgens mij traploos. En cantilever remmen. Nieuwe onderdelen voor die cantilevers zal geen probleem zijn denk ik zo, maar die achtercassette, ben ik u aangewezen op marktplaats voor onderdelen, of passen er ook hedendaagse cassette met 6 tandwielen op...of moet ik zelf iets gaan mixen?
En oh ja...hoe meet je eigelijk een zadelpen, gewoon de doorsnede meten? Hij heeft nu geen zadel of zadelpen namelijk.
Waarom? Zadel hoogte blijft bij beide frames gelijk. Mijn benen zijn niet op eens langer of korter. Ook de setback zal gelijk zijn, door verschil in zitbuishoek, zal echter bij het ene frame het zadel dan wat meer naar voren moeten voor zelfde setback. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 21 september 2015 15:42 schreef ratatat het volgende:
[..]
Denk dat je de setback (en evt. ook hoogte) van je zadel wat moet aanpassen zodat deze met elkaar overeen komen anders is het appels met peren vergelijken. Of beter nog helemaal eruit halen aangezien ze niet relevant zijn bij het vergelijken.
In principe blijft de horizontale en verticale afstand van je zadel tot hart bb gelijk. Je zal dus iets met je zadelhoogte en setback moeten spelen om deze gelijk aan elkaar te krijgen. Of dus gewoon niet gebruiken omdat ze idealiter hetzelfde zijn.quote:Op maandag 21 september 2015 16:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom? Zadel hoogte blijft bij beide frames gelijk. Mijn benen zijn niet op eens langer of korter. Ook de setback zal gelijk zijn, door verschil in zitbuishoek, zal echter bij het ene frame het zadel dan wat meer naar voren moeten voor zelfde setback. Of zie ik dat verkeerd?
z'n bout met moer is nog wel redelijk gangbaar bij stalen frames zie je nauwelijks anders is bij de FM wel aan te komen.quote:Op maandag 21 september 2015 16:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De wielen waren OK toen ik er een aantal jaar geleden op reed, maar ik zou d'r nu geen geld op willen zetten!
Ook heb ik geen schuur, dus helemaal uit elkaar halen en weer opbouwen is niet zo handig voor mij, zeker in de winter.
Maar, als ik gewoon zeg dat dit een leer object is, en dit doe:
Voorderaileur er af halen, kijken of die later weer eens is terig te plaatsen.
Nieuwe ketting om, vast op het middenblad leggen..
Achterderaileur smeren, kabel vervangen.
Remmen schoonmaken en nieuwe kabels en blokken monteren.
Zadelpen vinden en simpel zadel d'r op.
Stuurlint erop zetten.
Dan kan ik een aantal dingen oefenen die ik nu nog niet kan, en elke klus is op zich niet zo'n onderneming, dus kan over wat dagen verspreid. Vrouwe Fab blij want er staat geen oud lijk meer in de tuin, en wie weet is er nog een aardige fiets van te maken. In elk geval weet ik dan welke onderdelen echt bagger zijn.
Edit dit zat er ooit in,maar ik weet niet zeker of ik het nog heb...als ik zo zie, heeft ie ook geen losse zadelklem, maar moet ik een passend bout+moer vinden om er in te doen.
[ afbeelding ]
Bedankt.quote:Op maandag 21 september 2015 16:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
In principe blijft de horizontale en verticale afstand van je zadel tot hart bb gelijk. Je zal dus iets met je zadelhoogte en setback moeten spelen om deze gelijk aan elkaar te krijgen. Of dus gewoon niet gebruiken omdat ze idealiter hetzelfde zijn.
Heb ze even door mijn bestandje gegooid en kom op het volgende uit (geen garanties op correctheid):
[ afbeelding ]
Van een Expedition maak je geen fixie, dat past er niet bij.quote:Op maandag 21 september 2015 16:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb nog steeds die oude Giant Expedition thuis staan, en van het weekend eens naar gekeken wat ik minimaal zou moeten doen om hem weer rijdend te maken. Een fixie maken is natuurlijk het simpelste, maar ik ben toch wel iemand die van versnellingen houd, dus....
De achterderaileur is een Deore, en de achterkrans is 6 tandwielen, het is een triple, en hij heeft buiscomandeurs, volgens mij traploos. En cantilever remmen. Nieuwe onderdelen voor die cantilevers zal geen probleem zijn denk ik zo, maar die achtercassette, ben ik u aangewezen op marktplaats voor onderdelen, of passen er ook hedendaagse cassette met 6 tandwielen op...of moet ik zelf iets gaan mixen?
En oh ja...hoe meet je eigelijk een zadelpen, gewoon de doorsnede meten? Hij heeft nu geen zadel of zadelpen namelijk.
Zo'n klembout trek je gewoon vanaf 't rek bij Decathlon.quote:Op maandag 21 september 2015 18:02 schreef dop het volgende:
[..]
z'n bout met moer is nog wel redelijk gangbaar bij stalen frames zie je nauwelijks anders is bij de FM wel aan te komen.
kan ook een snelspanner in
google maar op klembout zadelpen
zadelpen is 27,1 mm zo op oog oude shimano pen, ook makkelijk vervanger voor te krijgen
Ik denk dat 5mm dieper zitten mij wel gaat lukken.quote:Op maandag 21 september 2015 18:15 schreef ratatat het volgende:
6mm dieper en 2mm langer. Als je bij je huidige fiets die 5mm spacer eruit haalt kom je zo goed als gelijk te zitten als op je nieuwe fiets (<2mm stack verschil, <1mm reach verschil). Kan je even testen of het wat is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 21-09-2015 20:16:04 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Nice!quote:Op maandag 21 september 2015 22:01 schreef ratatat het volgende:
Volgens mij zit er een fout in het bestand voor regel 47.
Bij de 1e fiets heb je een balhoofdbuishoek van 73 en stuurpen van -6. Voor de hoek t.o.v. horizontaal kom ik dan op 90-73+(-6) = 11 graden. cos(11)*110 = 107.98 mm. Dit is anders dan de 101.3 mm uit het bestand. Neem je echter een stuurpen van 6 graden, dan krijg je een hoek van 90-73+6 = 23 graden. cos(23)*110 = 101.25 mm welke overeen komt met het bestand.
Buurt ook!quote:Op maandag 21 september 2015 22:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nice!
Zal ik jou het origineel mailen? Dan kan je het aanpassen. Zou ook graag de goede versie willen
Schijfremmen niet willen op een crosser, waar het wel degelijk meerwaarde heeft?!quote:Op zondag 20 september 2015 23:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook niet want dan frisbee in achterwiel.
Ik had het over de cassette..quote:Op maandag 21 september 2015 22:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Schijfremmen niet willen op een crosser, waar het wel degelijk meerwaarde heeft?!
Ah, dat is kut inderdaad. Heb nu ook verband en gaasjes in mijn tas voor als dat ook gebeurt. Morgen ben ik door mijn nette truien heen en moeten de hagelwitte overhemden over de schaafwondquote:Op dinsdag 22 september 2015 08:33 schreef kanovinnie het volgende:
Schaafwond is weer helemaal open. De korst was vanmorgen wat week geworden. Toen ging er al een stuk vanaf. Van huis naar het werk was niet heel prettig en toen ik het daar checkte zat m´n boxer al helemaal vastgekleeft en ging de rest er vanaf.
Dus nu zit ik op een handdoek met m´n broek een stukkie naar beneden. Nog geen commentaar van collega´s gehad gek genoeg
Ik lees net dat het door olie op het wegdek komt? Dan kan je een schadevergoeding claimen bij de gemeente als het goed is.quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ah, dat is kut inderdaad. Heb nu ook verband en gaasjes in mijn tas voor als dat ook gebeurt. Morgen ben ik door mijn nette truien heen en moeten de hagelwitte overhemden over de schaafwond
We vermoeden olie, maar hebben geen foto's ervan ofso. Was ook in Duitslandquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik lees net dat het door olie op het wegdek komt? Dan kan je een schadevergoeding claimen bij de gemeente als het goed is.
Afgezien van dat het natuurlijk mooi kut is, en ik eerlijk hoop op een spoedig herstel van je corpus...lees even deze zin, en vraag je af waarom je hem ooit geschreven hebt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:33 schreef kanovinnie het volgende:
Dus nu zit ik op een handdoek met m´n broek een stukkie naar beneden. Nog geen commentaar van collega´s gehad gek genoeg
Ik zit ook niet in de loop waar iedereen vol zicht hebt op waar ik zit. En m'n stoel zit natuurlijk onder mijn bureau geschoven he?quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Afgezien van dat het natuurlijk mooi kut is, en ik eerlijk hoop op een spoedig herstel van je corpus...lees even deze zin, en vraag je af waarom je hem ooit geschreven hebt.
Men vind het dus volkomen normaal, dat je met je broek naar beneden aan het werk bent. Dus of het is standaard gedrag van jou, of van iedereen op je werkplek. In elk geval, had ik het stil gehouden
Ik werk naast station Bijlmer, dus zal het effe proberenquote:Op maandag 21 september 2015 18:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zo'n klembout trek je gewoon vanaf 't rek bij Decathlon.
Ik heb ook zo mijn conservatieve kanten, maar die gelooft nooit iemand als ze m'n meer exraverte en theatrale kant eerst hebben gezien. Of is dit een steek onder water naar m'n nudisme complexen?quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:14 schreef kanovinnie het volgende:
Dat jij het raar vind zegt eigenlijk al genoeg
Lampjes kopen, kan je voor 50 euro de hele winter door trainenquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:32 schreef Blue_note het volgende:
Ik ben me aan het verdiepen in de mogelijkheden voor binnen trainen. Na werk nog naar buiten gaat 'm niet meer worden i.v.m het donker worden.
De 2 top apparaten zijn de Wahoo Kickr en de Tacx Genius, maar die kosten ook serieus geld.
Ik wil een apparaat dat goed in staat is op 'bergen' te simuleren. En VR is wel een must omdat het anders erg saai gaat worden.
Ik lees ook over mogelijkheden met Sufferfest video's et.
Iemand van jullie ervaring met binnen trainen, en wellicht een goedkoperoplossing?
De man weet. Luistert.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lampjes kopen, kan je voor 50 euro de hele winter door trainen
Ik ken links en rechts mensen in in dit wereldje.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik werk naast station Bijlmer, dus zal het effe proberenZodra ik alles opgemeten heb zal ik het laten weten. Je hebt natuurlijk gelijk dat een fixie niet de best oplossing is maar ik heb nog nooit serieus iets geretaureerd, dus hou m'n opties open
Ik haal ook meestal mn meuk daar... Maar doe braaf alles in het winkelmandje en reken afquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:54 schreef Patroon het volgende:
Fijne internetwinkel die bike-components.de ze passen altijd de prijs aan naar de laagste prijs die je hebt gevonden op internet. Zo heb ik hele orders bij hun weggehaald met alle laagste prijzen. Voorheen was er verder niets te onderhandelen, maar nu ik al jaren er heel wat weg heb gehaald en ik mijn wensenlijstje mail, krijg ik vaak een scherpe prijs + discount en gratis verzending.
Ze hebben een knop op de site met laagste prijs garantie. Die vul je per product in met link naar andere site etc...wijst zich vanzelf.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik haal ook meestal mn meuk daar... Maar doe braaf alles in het winkelmandje en reken af![]()
Hoe doe jij dat dan? Mail je je lijstje en je vraagt wat voor prijsje ze kunnen maken ofzo?
...Moet binnenkort ook weer ff flink boodschappen halen namelijk
Daar veel bestellen...heb daar paar keer order gehad van 500+quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:07 schreef poiuytr het volgende:
Hoe kom je onder de verzendkosten uit dan? Als je vanaf bepaald bedrag besteld krijg je die niet? Afgelopen maanden paar keer bestelling over de 150¤ gehad en moest altijd verzendkosten aftikken, niet dat dat erg is want het is nog steeds goedkoper dan in NL. Complete aandrijving vervangen scheelt al gauw tientjes.
Ik zie bij decathlon site dit, is dat wat jij en ivo bedoelen?quote:Op maandag 21 september 2015 18:02 schreef dop het volgende:
[..]
z'n bout met moer is nog wel redelijk gangbaar bij stalen frames zie je nauwelijks anders is bij de FM wel aan te komen.
kan ook een snelspanner in
google maar op klembout zadelpen
zadelpen is 27,1 mm zo op oog oude shimano pen, ook makkelijk vervanger voor te krijgen
Is 130 mm een maat die ook makkelijk nog nieuw te krijgen is? Moet ik dan meer bij race wielen kijken, of is dat meer trekking? Ik zie meer 132 en 135 als ik even zo snel kijk, zal vanavond wat gerichter zoeken.quote:Op maandag 21 september 2015 18:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Of een nieuwer 130mm achterwiel er in zetten, 8 vits blok erop en 8vits bar end shifters. Dan kan de fiets weer gewoon mee, geen enkel probleem. PBP reed ik ook met 8 vits bar end shifters.
Waar was je?quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Hallo ik ben er weer:D Even er tussenuit geweest.
Wist je dat cap_fab al een paar keer gefietst heeft? In 1 week tijd nog wel?quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Hallo ik ben er weer:D Even er tussenuit geweest.
De breedtes:quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Is 130 mm een maat die ook makkelijk nog nieuw te krijgen is? Moet ik dan meer bij race wielen kijken, of is dat meer trekking? Ik zie meer 132 en 135 als ik even zo snel kijk, zal vanavond wat gerichter zoeken.
Blij om te horen dat je weer beter bent! Gaat wel prima hier verder, beetje herstellende van een lichte aanrijding van vorige week donderdagquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb een zware virale infectie gehad en heb vanaf begin juni tot begin September niet meer gefietst en had alle energie nodig om aan het werk te kunnen blijven.
Maar het is over nu en ik ben weer langzaam aan aan het trainen.
Hoe is het met jullie? Oooh Cap geweldig dat je weer op de fiets zit!
Als ik hem wil aanpassen moet ik dus zorgen dat hij positief en negatief omdraait?quote:Op maandag 21 september 2015 22:01 schreef ratatat het volgende:
Volgens mij zit er een fout in het bestand voor regel 47.
Bij de 1e fiets heb je een balhoofdbuishoek van 73 en stuurpen van -6. Voor de hoek t.o.v. horizontaal kom ik dan op 90-73+(-6) = 11 graden. cos(11)*110 = 107.98 mm. Dit is anders dan de 101.3 mm uit het bestand. Neem je echter een stuurpen van 6 graden, dan krijg je een hoek van 90-73+6 = 23 graden. cos(23)*110 = 101.25 mm welke overeen komt met het bestand.
Ja, gewoon even teken omwisselen voor de hoek van de stuurpen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ik hem wil aanpassen moet ik dus zorgen dat hij positief en negatief omdraait?
https://www.decathlon.nl/(...)2-mm-id_8011174.htmlquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zie bij decathlon site dit, is dat wat jij en ivo bedoelen?
https://www.decathlon.nl/zadelklem-id_8244703.html
of zoiets?
https://www.decathlon.nl/zadelklem-50-mm-id_3932376.html
Zie dat ze ook zoiets verkopen...niet echt klassiek, maar misschien handig als mijn pen niet gangbaar blijkt te zijn
https://www.decathlon.nl/(...)6-mm-id_8233560.html
Jep wel rekenen dat bij stalen frames met alu pen de boel makkelijk vast zit.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Snelspanner zou wel handig zijn, dan kan als iemand anders in het gezin een lekke band heeft en dus van fiets moet wisselen het zadel snel worden aangepast...
Hum, heb je een punt. Het moet wel ook als back-up fiets voor Junior kunnen dienen, en een schoolplein in Laren is net zo gevaarlijk als Utrecht als het gaat om dit soort geintjes.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:48 schreef Gripper het volgende:
als je een keer de hele weg naar huis staand kan afleggen omdat je zadel gejat is.
montage vet,, maar ik word niet boos als je lager vet gebruikt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kogellager vet of van dat witte montage spul? Of werkt dat alleen bij aluminium op aluminium?
hoe oud is het kettingblad , is die wat verder ingesleten met oude ketting waar door de nieuwe ketting eigenlijk niet zo mooi meer loopt maar nog niet door schiet?quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:51 schreef muzas het volgende:
Wat kan een 'bobbelig' gevoel geven tijdens je pedaalslag? geen harde tik of klik, maar je voelt wel doffe 'klikjes' zeg maar. Jezus wat vaag, maar weet niet hoe ik het anders moet noemenLichte gesegmenteerde weerstand op verschillende plekken tijdens een pedaalslag.
Enfin, de ketting was het niet, want daar ligt inmiddels een nieuwe om, en nog doet ie het... (overigens alleen bij stevig wegtrekken). Trapaslagers? Die zitten er vanaf begin af aan al in... Van het weekend bij het wisselen van de ketting ff een slinger aan de cranks gegeven, maar dan draaien ze soepel... Zonder geluid of weerstand-klik-dingen. (uiteraard met een stuk minder kracht dan met de benen)
Of zit het in mn wiel? Cassette/body/oid?
Hoe check ik dat? ff haaks (zeg maar links-rechts) aan de cranks sjorren ofzo?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Is het niet toch je trapas? Zijdelingse speling enzo?
Juist. Ook als je je crank naar boven en beneden trekt zal je dan speling hebben. En dan kan het zomaar zijn dat je ziet dat je wel veel speling hebtondanks dat je lagers nog soepel ronddraaien.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoe check ik dat? ff haaks (zeg maar links-rechts) aan de cranks sjorren ofzo?
Beterschap! Wel alles nog redelijk heel?quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Blij om te horen dat je weer beter bent! Gaat wel prima hier verder, beetje herstellende van een lichte aanrijding van vorige week donderdag
Ik denk alleen nog maar aan wedstrijden lol. Ja het was wel een klein drama dat ik niet mocht sporten en ook niet kon trouwens. Ja hoor ik ga volgend jaar nog een jaartje door.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben in juni 10 dagen in Bretagne wezen fietsen, en daarna eindelijk begonnen met naar m'n werk te fietsen af en toe, dus gaat best goed! Was een beetje de weg kwijt natuurlijk de afgelopen twee jaar, maar op deze manier moet 2016 een lekker fietsjaar voor me worden, kijk er nu al naar uit!
Heb je voor volgend jaar alweer een team, of denk je voorlopig nog niet aan wedstrijden?
Ja zeker hoor. Alleen een grote schaafwond en blauwe plek wat wel irritant is.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:25 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Beterschap! Wel alles nog redelijk heel?
Vooral niet omdat Kano de foto's absoluut hier wilde delenquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Ai een schaafwond is ook niet prettig.
Oh dat heb ik dan weer gemist.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vooral niet omdat Kano de foto's absoluut hier wilde delen
SPT / Recreatief Wielrennen #553 Topsporters zijn topwerknemersquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:34 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Oh dat heb ik dan weer gemist.
auuwwwquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
SPT / Recreatief Wielrennen #553 Topsporters zijn topwerknemers
Klikken op eigen risico
Die reet van kano is anders ook behoorlijk wit.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fuck vegetarisme, ik ontdek net een broodje kalkoenfilet met mosterd in m'n broodbak. Is toch vrijwel kleurloos vlees.
Pa-dum tsssjquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die reet van kano is anders ook behoorlijk wit.
Niet alleen de reet van kano hoor...quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die reet van kano is anders ook behoorlijk wit.
Onder het rubbertje zit een boutje die je beetje los kunt draaien, daarna kan je hem weer rechtzetten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:50 schreef Fretwork het volgende:
Beetje Noobvraag, maar mijn shifter staat achterlijk scheef na de val. Kan ik die gewoon terugforceren? Of kan ik ergens iets losdraaien om het met wat meer beleid te doen?
Thanksquote:Op dinsdag 22 september 2015 17:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onder het rubbertje zit een boutje die je beetje los kunt draaien, daarna kan je hem weer rechtzetten.
Onder het rubber maar verschilt wel per merk en type waar preciesquote:Op dinsdag 22 september 2015 17:50 schreef Fretwork het volgende:
Beetje Noobvraag, maar mijn shifter staat achterlijk scheef na de val. Kan ik die gewoon terugforceren? Of kan ik ergens iets losdraaien om het met wat meer beleid te doen?
Inschrijving sluit morgen al als ik het goed zie, dan ga ik niet. Geen zin om het nu al vast te leggenquote:Op zondag 20 september 2015 22:39 schreef Oksel het volgende:
Ja, leuk tochtje. Maar met een vrouw op knappen niet echt een goed idee.
3 oktober is er een cyclo vanuit Munster. 140km, 1000hm (rond Teckelenburg). Iemand die gaat?
Reach verschil van je stuur meenemen (Canyon stuur heeft 70mm reach). 17 graden stuurpen op de canyons, wat minder spacers en een kortere stuurpen. Zoiets.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:50 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb dus nu die file ingevuld voor de Endurance L, M en de Ultimate L.
Dit is zonder spacers en met de originele stuurpennen.
Afgaande op de relatieve drop en lengte, wat zou ik het best kunnen doen om deze fietsen op dezelfde maat als mijn huidige te krijgen?
[ afbeelding ]
Canyon's moeten dus spacers krijgen volgens mij, als ik een spacer toevoeg daalt het verschil.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Reach verschil van je stuur meenemen (Canyon stuur heeft 70mm reach). 17 graden stuurpen op de canyons, wat minder spacers en een kortere stuurpen. Zoiets.
Pedaal zelf?quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:51 schreef muzas het volgende:
Wat kan een 'bobbelig' gevoel geven tijdens je pedaalslag? geen harde tik of klik, maar je voelt wel doffe 'klikjes' zeg maar. Jezus wat vaag, maar weet niet hoe ik het anders moet noemenLichte gesegmenteerde weerstand op verschillende plekken tijdens een pedaalslag.
Enfin, de ketting was het niet, want daar ligt inmiddels een nieuwe om, en nog doet ie het... (overigens alleen bij stevig wegtrekken). Trapaslagers? Die zitten er vanaf begin af aan al in... Van het weekend bij het wisselen van de ketting ff een slinger aan de cranks gegeven, maar dan draaien ze soepel... Zonder geluid of weerstand-klik-dingen. (uiteraard met een stuk minder kracht dan met de benen)
Of zit het in mn wiel? Cassette/body/oid?
DOm volk, maar die Engelse slikt wel hé!quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dom volk
Hehehequote:Op woensdag 23 september 2015 00:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
DOm volk, maar die Engelse slikt wel hé!
quote:Op woensdag 23 september 2015 00:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
DOm volk, maar die Engelse slikt wel hé!
En ik maar denken dat je eerst iets moet vinden voordat je het kunt checken.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:12 schreef muzas het volgende:
Je zal toch eerst moeten checken vooraleer je die conclusie kan trekken
Zit jij trouwens wel goed op je fiets? Heb je ooit een bikefitting gehad?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dilemma, lichamelijk wil ik eigenlijk morgen nog even rusten omdat m'n knieen best wel gevoelig zijn en ik niet ze wil overbelasten en dan weer aan de kant staan, maar ik zat vanochtend al balend in de trein, omdat ik tussen die kudde kantoorvolk geperst stond, ipv op een fiets zat. Betekend dit dat ik reddeloos verloren ben nuof is dit gewoon de realiteit van het toepassen van regel #9 ?
Ik heb gewone trappers op de vakantiefiets, knieschijf verkeerd kan natuurlijk wel, zal eens kijken wat Kano stuurt! Ik heb ook wel een beetje 'kramp' achtig gevoel in m;n hamstrings de hele tijd sinds ik ben begonnen, dus ook op rustdagen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer het nu spierpijn is omdat ik aan het opbouwen ben, of verkeerd zitten! Op zich gebruik je de hamstrings toch niet heel intensief bij fietsen, of juist wel? Verwarrend hoor, bewegen.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:05 schreef Gripper het volgende:
Misschien staan je pedaalplaatjes helemaal niet goed; of zit je met je knieschijf veel te ver voor of achter je pedaalas.
Chinapolini?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:39 schreef MarcoD het volgende:
Soort van een baan gescoord vandaag, details worden nog ingevuld maar kan hopelijk snel aan de bak.
Binnenkort deze in de schuur:
[ afbeelding ]
Goed idee, en dan plak ik er swarovski steentjes op voor de bling.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
quote:Op woensdag 23 september 2015 13:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Goed idee, en dan plak ik er swarovski steentjes op voor de bling.
Dat is stukken goedkoper dan dhr. cipollini sponsoren.Tis maar goed dat je dat niet doet, anders verstoot je okkie van de apenrots als huisvader met de duurste fietsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Heeft zijn vrouw dan al geworpen?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, Okkie heeft nog steeds geen stortvloed van babyfoto's van z'n zoon proberen te plaatsen hier toch? Of heb ik er overheen gekeken? Vorige keer was ie niet te houden.
Giant Propel.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef Fretwork het volgende:
Weet nog steeds niet welke fiets ik moet kopen en heb nog een week om te beslissen.
Ergens ben ik bang dat ik te laag inzet met een Canyon Endurace AL, op het gebied van sportiviteit vooral. Aan de andere kant ga ik mezelf vervloeken als ik weer rugklachten krijg op Ultimates. Moeilijk, moeilijk...
Hoezo heb je nog een week? Beter maak je een goede keus ipv dat je straks spijt hebt.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef Fretwork het volgende:
Weet nog steeds niet welke fiets ik moet kopen en heb nog een week om te beslissen.
Ergens ben ik bang dat ik te laag inzet met een Canyon Endurace AL, op het gebied van sportiviteit vooral. Aan de andere kant ga ik mezelf vervloeken als ik weer rugklachten krijg op Ultimates. Moeilijk, moeilijk...
Yup.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heeft zijn vrouw dan al geworpen?
Nog een week vanwege het fietsenplan hier, zit nog wel wat rek in wellicht.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo heb je nog een week? Beter maak je een goede keus ipv dat je straks spijt hebt.
Ik zou als ik jou was voor safe gaan.
[..]
Yup.
Canyon kan je toch sowieso weer terugsturen na 30 dagen? Dus kopen, proberen en wisselen?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nog een week vanwege het fietsenplan hier, zit nog wel wat rek in wellicht.
Volgens faceboek wel, daar staan al baby foto's.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heeft zijn vrouw dan al geworpen?
Zal vast niet zo horen in dat plan maar moet best kunnen lijkt me.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Canyon kan je toch sowieso weer terugsturen na 30 dagen? Dus kopen, proberen en wisselen?
Of kan dat niet?
Wrom zou je te laag inzetten met een endurance AL op het gebied van sportiviteit? Verklaar je nader.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef Fretwork het volgende:
Weet nog steeds niet welke fiets ik moet kopen en heb nog een week om te beslissen.
Ergens ben ik bang dat ik te laag inzet met een Canyon Endurace AL, op het gebied van sportiviteit vooral. Aan de andere kant ga ik mezelf vervloeken als ik weer rugklachten krijg op Ultimates. Moeilijk, moeilijk...
Ja hee, breng m ff op ideeën zeg. Ik heb m gefeliciteerd op Facebook, en daarna het bericht snel ingeklapt; want ik wens geen foto's van pasgeboren baby's op mijn tijdlijnquote:Op woensdag 23 september 2015 14:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, Okkie heeft nog steeds geen stortvloed van babyfoto's van z'n zoon proberen te plaatsen hier toch? Of heb ik er overheen gekeken? Vorige keer was ie niet te houden.
Das toch voor toeders ofnie dan en een toerder als fret heeft gewoon een knalbak nodig.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wrom zou je te laag inzetten met een endurance AL op het gebied van sportiviteit? Verklaar je nader.
Dat is een uitspraak van mij als ik me niet vergis maar dat geeft niet. Fret moet gewoon dat frame kiezen wat qua geo het best bij hem past. Is dat de toerversie tja dan moet hij die kiezen als je mij vraagt.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das toch voor toeders ofnie dan en een toerder als fret heeft gewoon een knalbak nodig.
Ik ben het trouwens niet snel met patty eens, maar wel met zijn uitsprak dat als je een preformancefiets wilt, je je comfort op de bank moet zoeken.
Vooral wat Gripper zegt over de geometrie, verder is hij ook aan de zware kant (voor een Canyon). Aan die Aksiums twijfel ik een beetje, kan je niet beter gelijk upgraden.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wrom zou je te laag inzetten met een endurance AL op het gebied van sportiviteit? Verklaar je nader.
Maar waarom ben je dan bang dat je rugklachten krijgt van een koersframe? Is die zoveel langer of lager dan je huidige fiets?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vooral wat Gripper zegt over de geometrie, verder is hij ook aan de zware kant (voor een Canyon). Aan die Aksiums twijfel ik een beetje, kan je niet beter gelijk upgraden.
Dat is ook waar. En dan kunnen wij elke keer wijzen en roepen HAHA spacertowerquote:Op woensdag 23 september 2015 14:36 schreef Gripper het volgende:
het is ook een beetje dat als je een hoge endurance racer neemt, je altijd vast zit aan die geometrie. Op een lage racefiets kun je altijd wel wat hoger zitten met een andere stuurpen of spacers. Op een toerdersfiets kun je nooit fatsoenlijk diep gaan zitten.
quote:En als je met een echte raceknaller toch een keer comfort wilt zet je je bandjes maar op 4 bar, of trek je 2 zemen over elkaar aan. Of ga je zoals Kano's voorstel op de bank zitten.
Helemaal me eeens.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is een uitspraak van mij als ik me niet vergis maar dat geeft niet. Fret moet gewoon dat frame kiezen wat qua geo het best bij hem past. Is dat de toerversie tja dan moet hij die kiezen als je mij vraagt.
Mwah. Als je dan wel goed zit, waarom nie?quote:Op een koersfiets kan je natuurlijk niet hoger gaan zitten met extra spacers en een omgekeerde stuurnok want dat is geen porum.
Nee dat niet, maar adhv een fietspositiemeting is mijn stuurpen naar een +17 gegaan. Over geen porem gesproken.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maar waarom ben je dan bang dat je rugklachten krijgt van een koersframe? Is die zoveel langer of lager dan je huidige fiets?
Dus je rijdt al met een omgedraaide stuurnok als ik het goed begrijp? Beter verdiep je eens goed in je zitpositie en welk kader het beste daarop aansluit. Als je die wielen in die fiets dan niet mooi vind rijd je die toch op in de regen of je verpatst ze?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar adhv een fietspositiemeting is mijn stuurpen naar een +17 gegaan. Over geen porem gesproken.
Die meting deed ik vanwege de revalidatie van een rugoprugoperatie btw..
Uhu, ga daarom ook over op een groter frame waarschijnlijk. Heb alles door de simulatie gegooid en beide zijn wel op de juiste maat te maken dmv spacers en andere stuurpennen. Maar daar zit wel een grens aan, ik kan niet op die Ultimate naar een nog hogere zit.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus je rijdt al met een omgedraaide stuurnok als ik het goed begrijp? Beter verdiep je eens goed in je zitpositie en welk kader het beste daarop aansluit. Als je die wielen in die fiets dan niet mooi vind rijd je die toch op in de regen of je verpatst ze?
Hoeveel spacers en welke pen heb je bij die fietsen?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Uhu, ga daarom ook over op een groter frame waarschijnlijk. Heb alles door de simulatie gegooid en beide zijn wel op de juiste maat te maken dmv spacers en andere stuurpennen. Maar daar zit wel een grens aan, ik kan niet op die Ultimate naar een nog hogere zit.
Oke, wat voor pen zou er dan op die ultimate moeten en hoeveel spacers?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Uhu, ga daarom ook over op een groter frame waarschijnlijk. Heb alles door de simulatie gegooid en beide zijn wel op de juiste maat te maken dmv spacers en andere stuurpennen. Maar daar zit wel een grens aan, ik kan niet op die Ultimate naar een nog hogere zit.
50mm spacers en een pen van 90mm? En welke maat frame heb je dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 15:06 schreef Fretwork het volgende:
Uit mijn hoofd wordt dat 50mm aan spacers een 20mm kortere pen, wel -6
Lquote:Op woensdag 23 september 2015 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
50mm spacers en een pen van 90mm? En welke maat frame heb je dan?
Dat zou als je mij vraagt echt geen gezicht zijn. Een 59 kader en dan zo een korte nok en spacertower. Ik heb het idee dat qua geo de endurance veel beter past bij je, omdat die hoger is aan de voorkant en mss ook iets korter, maar dat weet ik niet exact. Jij wil daarentegen liever een ultimate omdat je dat een mooiere en lichtere fiets vind. Heb ik gelijk?quote:
Dat klopt redelijk, plus dat ik denk dat de rijeigenschappen van dat frame iets beter zijn, bijvoorbeeld door de andere vork.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zou als je mij vraagt echt geen gezicht zijn. Een 59 kader en dan zo een korte nok en spacertower. Ik heb het idee dat qua geo de endurance veel beter past bij je, omdat die hoger is aan de voorkant en mss ook iets korter, maar dat weet ik niet exact. Jij wil daarentegen liever een ultimate omdat je dat een mooiere en lichtere fiets vind. Heb ik gelijk?
Wat heb je nu voor fiets?quote:Op woensdag 23 september 2015 15:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat klopt redelijk, plus dat ik denk dat de rijeigenschappen van dat frame iets beter zijn, bijvoorbeeld door de andere vork.
Staat een minimale maat op, is zadelpen afhankelijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:50 schreef ratatat het volgende:
Endurace geoIk pas gewoon helemaal mooi op de xs, s en m. Al zal de zadelpen misschien wat te kort zijn bij de xs. Hoever hoort zo'n ding in het frame te zitten?
Trek 1600 SLR uit 2007 in 56quote:
Nu weet ik totaal niets van dat frame, de canyon endurance of ultimate dus alles wat hier onder staat is maar een gok, maar toch:quote:
Waarschijnlijk hebben jullie allemaal gewoon gelijk hoor, thanks voor de tips. Ratatat heeft me nog een ander formulier gestuurd dus ik kan vanavond weer aan het werkquote:Op woensdag 23 september 2015 16:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu weet ik totaal niets van dat frame, de canyon endurance of ultimate dus alles wat hier onder staat is maar een gok, maar toch:
Stel dat je er 40% op vooruit gaat met de endurance, en 50% met de ultimate, maar met de ultimate zit je 'raar' en met de endurance beter qua pen, spacers etc.
Ik zou het wel weten hoor. En stel dat je wel wat sportiever kan gaan zitten, dan kan je toch over een paar jaartjes een nieuwe fiets kopen?
Topcap van 5mmquote:Op woensdag 23 september 2015 16:15 schreef muzas het volgende:
Ik ook, maar heb een topcap van 1,8cm![]()
In de beugels gaat ook goed, lange tengels
Geen 5mm spacer boven? Dat zorgt er toch juist voor dat je kapje zijn werk kan doen?quote:Op woensdag 23 september 2015 16:14 schreef Patroon het volgende:
Ik rij nu met de stuurpen direct op de topcap. Geen last van de rug gehad en kan kon prima vermogen leveren, alleen onder in de beugels moet ik nog wel even uitvinden of dat ook goed te doen is. Kon de shifters gewoon vol vastpakken, dus niet halverwege stuur ofzo.. #slamthatstem
Zo:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |