Kom op zeg, die mensen kunnen ook niet helpen dat het beleid zo is. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Alles voor de vastgoedmaffia....
In Amsterdam betaal je voor een 'studio' van krap 90m2 meer dan ik aan rente voor een huis van 210m2. Bizar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:42 schreef muscleboy het volgende:
terechte klacht! huur in adam is te belachelijk voor woorden
Ben je serieus?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kom op zeg, die mensen kunnen ook niet helpen dat het beleid zo is. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.
Ja natuurlijk ben ik serieus, het zijn de domme Nederlanders zelf die in het stemhokje staan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ben je serieus?
Natuurlijk kunnen zij wel helpen dat het beleid zo is.
Maar uiteraard hebben zij er zelf profijt van.
Overigens slaat je zin "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" natuurlijk nergens op, want dat kan alleen als je voldoende bezit om te investeren of om een hypotheek aan te gaan.
Ik heb ook gekocht omdat huren simpel gezegd zo ontzettend mega duur is dat ik dat niet kan betalen. En ik heb het dan over sociale huurwoningen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:46 schreef LXIV het volgende:
In het dorp hier naast staan huizen te koop voor 165.000 euro die aan huur 700 euro doen. Koop je zo'n huis, dan betaal je inclusief aflossing en rente zo'n 220.000 euro over 30 jaar en dan is het huis van jou. Al ga je uit van een zeer beperkte stijging in de huizenprijs (volgt de inflatie) dan kom je nog op een waarde in 2045 van zo'n 250.000 euro uit.
Dan heb je effectief dus gewoon gratis gewoond. Ofwel, je hebt op het laatst meer geld dan je er in totaal in hebt gestopt. Over een periode van 30 jaar is dat bijna geen gok maar een zekerheid!
Als je kunt kopen zou ik het ook doen. De combinatie van lage huizenprijzen, zeer lage hypotheekrente en gunstige fiscale voorwaarden (HRA, overdrachtsbelasting, schenkingsvrijstelling) die we nu hebben zie je echt nooit meer terug!
Als je kijkt wat je over de hele looptijd aan aflossing en rente betaald, is dat waarschijnlijk minder dan de waarde van het huis aan het einde van de looptijd. Je hebt dus voor niks gewoond!quote:Op woensdag 23 september 2015 23:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb ook gekocht omdat huren simpel gezegd zo ontzettend mega duur is dat ik dat niet kan betalen. En ik heb het dan over sociale huurwoningen.
Dat feit interesseert me niks omdat je over zo'n lange tijd loopt, dat ik er nu elke maand niks van merk.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je kijkt wat je over de hele looptijd aan aflossing en rente betaald, is dat waarschijnlijk minder dan de waarde van het huis aan het einde van de looptijd. Je hebt dus voor niks gewoond!
Vergelijk dat met huren. Dan betaal je meer en heb je niks aan het einde van de rit!
Nu weet je iedere maand dat je aflost (dus eigenlijk spaart)quote:Op woensdag 23 september 2015 23:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat feit interesseert me niks omdat je over zo'n lange tijd loopt, dat ik er nu elke maand niks van merk.
Nu weet ik dat mijn rente+aflossing een faktor 3 lager is dan een huur van een soortgelijke woning.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu weet je iedere maand dat je aflost (dus eigenlijk spaart)
Ook fijn. Maar eigenlijk zou je enkel naar de rente moeten kijken. Als ik voor hetzelfde huurbedrag (dus meer) enkel af zou lossen, dan zou ik daar zeker voor kiezen. Al kost het me nu meer geld.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nu weet ik dat mijn rente+aflossing een faktor 3 lager is dan een huur van een soortgelijke woning.
Mij gaat het om mijn huidige kosten, want ik leef nuquote:Op woensdag 23 september 2015 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook fijn. Maar eigenlijk zou je enkel naar de rente moeten kijken. Als ik voor hetzelfde huurbedrag (dus meer) enkel af zou lossen, dan zou ik daar zeker voor kiezen. Al kost het me nu meer geld.
straks toch hopelijk ook nog!quote:Op woensdag 23 september 2015 23:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mij gaat het om mijn huidige kosten, want ik leef nu
Ja dat hoop ik wel, maar dan kunnen de omstandigheden verandert zijn waar je geen invloed op heb. Dus daar rekening mee houden is net zo kansloos als een woning huren in de vrije sector, waar je 3 dubbel genaaid wordt omdat je niet geholpen wordt door de overheid in je woonlasten maar wel de belasting ervoor betaald.quote:
Waarom het wel belangrijk is dat jij straks dat huis hebt is dat in die tijd je de pensioenen en de AOW waarschijnlijk wel kunt vergeten. Niet in de huidige vorm in ieder geval.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik wel, maar dan kunnen de omstandigheden verandert zijn waar je geen invloed op heb. Dus daar rekening mee houden is net zo kansloos als een woning huren in de vrije sector, waar je 3 dubbel genaaid wordt omdat je niet geholpen wordt door de overheid in je woonlasten maar wel de belasting ervoor betaald.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik dan krijg. Of er nog AOW is of niet en hoe hoog die is. Wellicht is die dan wel hoger....quote:Op woensdag 23 september 2015 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom het wel belangrijk is dat jij straks dat huis hebt is dat in die tijd je de pensioenen en de AOW waarschijnlijk wel kunt vergeten. Niet in de huidige vorm in ieder geval.
dat kan, maar wellicht wordt alles wel inkomensafhankelijk in dit tijd.....quote:Als je dan omgerekend 1000 euro per maand vangt, en je moet ook nog 600 euro huur betalen, dan is dat bittere armoede. Jij heb dan ook 1000 euro, maar die heb je voor jezelf.
Lekker boeiend AOW en pensioen.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom het wel belangrijk is dat jij straks dat huis hebt is dat in die tijd je de pensioenen en de AOW waarschijnlijk wel kunt vergeten. Niet in de huidige vorm in ieder geval.
Als je dan omgerekend 1000 euro per maand vangt, en je moet ook nog 600 euro huur betalen, dan is dat bittere armoede. Jij heb dan ook 1000 euro, maar die heb je voor jezelf.
Nu nog niet misschien, straks wel. Het kan echt geen kwaad tegen die tijd je vaste lasten omlaag gebracht te hebben.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker boeiend AOW en pensioen.
Sorry, boeit me niet. Ik leef hier en nu. Hoe de vlag er over 40 jaar bij hangt zie ik dan wel weer.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu nog niet misschien, straks wel. Het kan echt geen kwaad tegen die tijd je vaste lasten omlaag gebracht te hebben.
Ja ja. De centrale bank moet de rente steeds verlagen om de groei op pijl te houden. Maar de taak van een centrale bank is niet om de groei op pijl te houden, de taak van een centrale bank is om de geldontwaarding tegen te houden!quote:Het gevolg was dat de centrale bank steeds maar de rente moest verlagen om de groei op peil te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |