abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:54:16 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156298042


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156298650
quote:
Red Bull stopt met F1 als het geen gelijkwaardige Ferrari-motoren krijgt

Gepubliceerd: 22 september 2015 15:54
Laatste update: 22 september 2015 16:11

Red Bull stopt na 2015 volledig met Formule 1 als het geen Ferrari-motoren krijgt die gelijkwaardig zijn aan die van het fabrieksteam van de Italiaanse fabrikant.
Dat schrijft de website SpeedWeek, dat in handen is van Red Bull.

Red Bull heeft besloten om te stoppen met de tegenvallende Renault-motor en is op dit moment afhankelijk van Ferrari of het ook in 2016 weer over een krachtbron beschikt. Mercedes en Honda hebben al laten weten Red Bull zeker niet van motoren te willen voorzien.

Red Bull-baas Dietrich Mateschitz en zijn motorsport-adviseur Helmut Marko willen nu graag in zee gaan met Ferrari, maar alleen als ze motoren krijgen die gelijkwaardig zijn aan die achterin de auto van Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen.

Als Ferrari daar niet aan mee wil werken, trekt de energydrink-fabrikant niet alleen Red Bull Racing, maar ook het Toro Rosso van Max Verstappen terug.

"Red Bull wil geen klantenmotoren die 30 tot 40 pk minder hebben en kunnen worden gemanipuleerd door de fabrikant als het klantenteam het fabrieksteam bedreigt", schrijft Speed Week.

Interesse
Ferrari heeft eerder laten weten open te staan voor het leveren van motoren aan Red Bull. Over of het dan gaat om de meest up-to-date motoren zijn nog geen uitspraken gedaan.

Het is nog onduidelijk hoe Ferrari zal reageren op de eisen van Red Bull. Mateschitz liet eerder optekenen dat "je met een klantenmotor alleen het vermogen hebt om punten af te snoepen van hun directe concurrenten". "Maar je krijgt nooit een motor waarmee je wereldkampioen kunt worden. In dat geval zijn we niet langer geïnteresseerd in deelname."

Volkswagen
Als Red Bull in 2016 wél de beschikking krijgt over een Ferrari-motor naar hun wensen, is dat volgens hardnekkige geruchten ter overbrugging naar de entree van Volkswagen in de Formule 1. De op-een-na grootste autobouwer ter wereld zou met een van de merken van de groep motoren willen leveren aan de renstal.

Volkswagen heeft zelf echter nooit formeel toegegeven een Formule 1-motor te willen bouwen. Bovendien is het de vraag of de Duitse fabrikant met de huidige miljardenboete boven het hoofd in de VS überhapt nog wel trek heeft in een geldverslindend avontuur in de koningsklasse van de autosport.

Door: NU.nl/Joost Nederpelt
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:18:25 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156298701
Ferrari levert wel. Daar zorgt Bernie wel voor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156298814
Sowieso zou het terugtrekken Red Bull een behoorlijke boete opleveren in de orde van honderden miljoenen euro's (of misschien wel meer) omdat ze zich tot aan 2020 garant hebben gesteld voor deelname aan de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:25:29 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156298889
Precies. Bovendien levert F1 voor Red Bull flink wat op in marketing. Ik denk dat ze zich ook helemaal niet willen terugtrekken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2015 @ 16:27:38 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156298950
Daarom is dat niet eens meer een bericht waardig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156299030
Ik denk eerder dat ze het bericht naar buiten brengen als pressiemiddel, om Ferrari te bewegen ze de laatste specs motoren te geven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:44:49 #8
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156299374
maar als Verstappen de F1 verlaat voor een jaar en komt dan een jaar later terug.
moet hij dan aan de nieuwe jongere regels voldoen van de FIA?
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:46:01 #9
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156299419
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ferrari levert wel. Daar zorgt Bernie wel voor.
F1 zonder RB kan gewoon niet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 september 2015 @ 16:49:16 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156299524
Red Bull moet wat roepen, ze zitten in een onmogelijke positie. Ze zijn totaal afhankelijk van Ferrari
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_156299551
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:44 schreef KingRadler het volgende:
maar als Verstappen de F1 verlaat voor een jaar en komt dan een jaar later terug.
moet hij dan aan de nieuwe jongere regels voldoen van de FIA?
Ik gok zomaar dat er dan (mocht hij niet aan de regels voldoen) wel een uitzondering gemaakt zal worden.

Of doel je niet op die superlicentie?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156299553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:46 schreef KingRadler het volgende:

[..]

F1 zonder RB kan gewoon niet
want?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2015 @ 16:52:30 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156299630
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:46 schreef KingRadler het volgende:

[..]

F1 zonder RB kan gewoon niet
makkelijk hoor. Zo groot is de geschiedenis van het team niet. Renstal is onder de naam van Stewart begonnen en is relatief kort geleden ingestapt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156299792
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:44 schreef KingRadler het volgende:
maar als Verstappen de F1 verlaat voor een jaar en komt dan een jaar later terug.
moet hij dan aan de nieuwe jongere regels voldoen van de FIA?
Ja, maar dat doet hij al, omdat hij een superlicentie heeft en dit jaar meer dan 15 starts maakt.

quote:
The driver must be the holder of a current FIA International Grade A licence.
5.1.2 The driver must also satisfy at least one of the following requirements:
a) have made at least 5 starts in races counting for the FIA Formula One World Championship for Drivers the previous year, or at least 15 starts within the previous 3 years.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 september 2015 @ 16:59:13 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156299847
Als RB de F1 verlaat neem ik aan dat het contract met Verstappen automatisch ontbonden wordt, dus dan zou ik me weinig zorgen maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:05:03 #16
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156300028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:46 schreef KingRadler het volgende:

[..]

F1 zonder RB kan gewoon niet
Dat zeiden we ook over Minardi, Lotus, Brabham, etc etc. Gaat prima hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:05:25 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156300040
Oh, en Andrea Moda natuurlijk. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_156300056
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat zeiden we ook over Minardi, Lotus, Brabham, etc etc. Gaat prima hoor.
Op zich wel. Het zou alleen wel lullig zijn als Red Bull en Toro Rosso tegelijk de F1 verlaten. Wordt wel een klein deelnemersveld op die manier.
pi_156300305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op zich wel. Het zou alleen wel lullig zijn als Red Bull en Toro Rosso tegelijk de F1 verlaten. Wordt wel een klein deelnemersveld op die manier.
Dan worden het 18 auto's in plaats van de 20 nu. Valt wel mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156300319
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan worden het 18 auto's in plaats van de 20 nu. Valt wel mee.
Oh ja, want Haas komt erbij natuurlijk. Kan idd erger.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:14:45 #21
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156300334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, maar dat doet hij al, omdat hij een superlicentie heeft en dit jaar meer dan 15 starts maakt.

[..]

ah :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:17:45 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156300405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op zich wel. Het zou alleen wel lullig zijn als Red Bull en Toro Rosso tegelijk de F1 verlaten. Wordt wel een klein deelnemersveld op die manier.
Bernie gaat er wel voor zorgen dat dat niet gaat gebeuren!
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:53:42 #23
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156301088
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met RB en STR, kan me nauwelijks voorstellen dat ferrari gelijkwaardige motoren gaat leveren aan een concurrent. Hopelijk staat deelname aan het seizoen 2016 niet op het spel voor Max.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_156301326
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:53 schreef Izzy73 het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met RB en STR, kan me nauwelijks voorstellen dat ferrari gelijkwaardige motoren gaat leveren aan een concurrent. Hopelijk staat deelname aan het seizoen 2016 niet op het spel voor Max.
Die kan onderhand bij elk team wel instappen lijkt me zo.

Ik denk niet dat er ook maar 1 teambaas te vinden is die niet diep onder de indruk is van wat dit menneke van 17 heeft laten zien tot dusver en die niet bereid is om een van zijn coureurs buiten te flikkeren met een zak geld om Max in zijn auto te zetten.

Maargoed, misschien is dat een iets te chauvinistische kijk op zaken :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:17:48 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156301553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:22 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso zou het terugtrekken Red Bull een behoorlijke boete opleveren in de orde van honderden miljoenen euro's (of misschien wel meer) omdat ze zich tot aan 2020 garant hebben gesteld voor deelname aan de F1.
Dat geld alleen voor de licentie waar Red Bull mee rijdt, als het team verkocht wordt (incl. die licentie) aan Japie X, en die rijdt ermee tot 2020 dan is er niets aan de hand.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_156301621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat geld alleen voor de licentie waar Red Bull mee rijdt, als het team verkocht wordt (incl. die licentie) aan Japie X, en die rijdt ermee tot 2020 dan is er niets aan de hand.
Ja klopt. Maar ze kunnen zich niet zomaar terug trekken en het team opdoeken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:27:38 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156301786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar ze kunnen zich niet zomaar terug trekken en het team opdoeken.
Dat zal dan ook niet gebeuren 14.gif De investering van Mateschitz is te groot geweest om gewoon op te doeken, dus zal het in de verkoop gaan. En er is altijd wel een Alex Schneider (voor hen die niet weten: Oud Midland F1), Vijay Mallya of een nieuwe Mateschitz die dat team dan wilt kopen met een oude spec Ferrari PU. STR gaat hetzelfde zijn, alleen voor een pak minder poen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:29:00 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156301813
Nee hoor. Red Bull gaat gewoon rijden met Ferrari motoren van dezelfde spec.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:33:05 #29
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156301886
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
Nee hoor. Red Bull gaat gewoon rijden met Ferrari motoren van dezelfde spec.
Bedoel ik ook.
Wat ik zeg is dat het team an sich niet zal verdwijnen, want als Red Bull als eigenaar zou verdwijnen dat er altijd wel een gek zal zijn die er mee akkoord zal gaan wel met een andere spec motor te gaan racen. Maar dat zie ik dus niet gebeuren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2015 @ 18:35:08 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156301939
Als ze het gevraagde bedrag lappen dan krijgen ze gewoon dezelfde motoren. Ze kunnen waarschijnlijk alleen Maxkorting krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156302250
Ik denk dat het er op uitdraait dat ome Bernie binnenkort met regels komt die motorenleveranciers verplicht tot levering, en verplicht tot bepaalde specs. Maar dat zullen niet precies dezelfde specs zijn als de eigen motor, dat zal Ferrari niet pikken.

Met 30 PK minder kan RBR natuurlijk best meedoen voor het WK, dan moeten ze alleen een beter chassis bouwen dan Ferrari of betere coureurs contracteren. Ze mogen natuurlijk ook zelf een motor bouwen. Je kunt natuurlijk niet van Ferrari verwachten dat die altijd al die inspanningen hebben gedaan door zelf een motor te bouwen om dan vervolgens een concurrent daarmee te bevoordelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156302355
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die kan onderhand bij elk team wel instappen lijkt me zo.

Ik denk niet dat er ook maar 1 teambaas te vinden is die niet diep onder de indruk is van wat dit menneke van 17 heeft laten zien tot dusver en die niet bereid is om een van zijn coureurs buiten te flikkeren met een zak geld om Max in zijn auto te zetten.

Maargoed, misschien is dat een iets te chauvinistische kijk op zaken :@
Mocht het echt zover komen dan staat kimi volgend jaar al op straat denk ik :P

Maar zover komt het toch niet
blablablablablablablablablablablablablabla
  FOK!fotograaf dinsdag 22 september 2015 @ 19:12:33 #33
842 Zorro
Z
pi_156302771
"Jullie krijgen dezelfde motoren als wij. Dan krijgen wij volgend jaar Max voor niks"

Zoiets kan het ook worden natuurlijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_156303657
Volgens mij zijn er zat mogelijkhedennom die motor slechter te laten presteren. In hoeverre zou je RBR wat ruimere koelingseisen kunnen geven en als Ferrari zelf de boel superkrap inbouwen. Of bepaalde engine modes niet beschikbaar maken.

Als RBR met exact dezelfde motoren gaat rijden, zullen ze rondjes om de Ferrari heen rijden.
.
pi_156304091
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het er op uitdraait dat ome Bernie binnenkort met regels komt die motorenleveranciers verplicht tot levering, en verplicht tot bepaalde specs. Maar dat zullen niet precies dezelfde specs zijn als de eigen motor, dat zal Ferrari niet pikken.

Met 30 PK minder kan RBR natuurlijk best meedoen voor het WK, dan moeten ze alleen een beter chassis bouwen dan Ferrari of betere coureurs contracteren. Ze mogen natuurlijk ook zelf een motor bouwen. Je kunt natuurlijk niet van Ferrari verwachten dat die altijd al die inspanningen hebben gedaan door zelf een motor te bouwen om dan vervolgens een concurrent daarmee te bevoordelen.
Er is al sprake van een two-tier systeem voor volgend jaar. Current en Current-1 (1 jaar oude motoren), en een price cap (resp. 12 en 8 miljoen euro voor deze motoren. De vraag is dan wie current krijgt en wie de -1 variant krijgt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156304256
http://www.motorsport.com(...)engine-deal-refusal/

Toto legt het nog een keer uit. Zijn standpunt komt duidelijk vanuit de F1 team, het is zinloos om een sterke concurent te voorzien van motoren, zodat ze er vervolgens met de winst vandoor gaan.
.
pi_156304667
En Ferrari heeft een andere kijk op de zaak. Die vindt het niet erg om aan een sterke concurrent een motor te leveren.

http://www.motorsport.com(...)ed-bull-engine-deal/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156309718
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
En Ferrari heeft een andere kijk op de zaak. Die vindt het niet erg om aan een sterke concurrent een motor te leveren.

http://www.motorsport.com(...)ed-bull-engine-deal/
En ondertussen missen er 2 bougies en een slangklem, als dat ding geleverd wordt. Blijft een stiekemerd, die Italiaan.
.
pi_156315179
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:32 schreef Fer het volgende:

[..]

En ondertussen missen er 2 bougies en een slangklem, als dat ding geleverd wordt. Blijft een stiekemerd, die Italiaan.
Kijk... Ferrari weet al dat het een deal voor maar 2 jaar is. Ze kunnen ook denken dat die 2 jaar extra concurrentie van een team met een Ferrari motor (dus zelfs als ze winnen is het nog winst voor Ferrari) het wel waard is om ipv 2 auto's met de current spec motor 4 of wellicht zelfs 6 auto's met de current spec motor te hebben, wat simpelweg veel meer info betekent van teams die er mee op de top van de motor rijden. Aangezien de regels na 2016 weer aangepast worden betekent dat in het eerste jaar met de nieuwe specs 3x zoveel data over de motor dan de andere fabrikanten. Dan zou Ferrari in 2017/18 echt onverslaanbaar moeten zijn... Zeker met Max. Bijkomend voordeel is dat ze natuurlijk ook de aerodynamics van RBR en STR mee kunnen nemen in hun eigen ontwerp. Voor wat hoort wat.

Italianen zijn chauvinistisch genoeg om dit als valide reden, en de dominantie in 2017/18 gewoon alvast als vaststaand feit te zien.
pi_156315620
Zou het nog een escape zijn als mercedes renault helpt met het verbeteren van de PU?

Uiteraard is het doel niet om de Renault gelijkwaardig te maken, maar wel duidelijk beter...

Dit helpt Red Bull totdat ze een andere motor hebben ontworpen met bijv VW, helpt Renault met hun eigen team en helpt Mercedes omdat Red Bull de concurrentie met Ferrari aan kan...

Deze gedachte geïnspireerd op de hechtere samenwerking.


http://www.mercedes-benz.(...)_renault-nissan.html
pi_156315763
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom je nog als motorleverancier met een team als red bull in zee zou willen gaan.

Win je, is de auto super
Verlies je, is je motor kut en word je de sport zowat uitgepest door dat onsportieve kutteam :r
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 23 september 2015 @ 10:02:56 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156315987
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:50 schreef Schunckelstar het volgende:
Win je, is de auto super
Verlies je, is je motor kut en word je de sport zowat uitgepest door dat onsportieve kutteam :r
Dit blijft toch een bizarre redenering. Zijn mensen blind ofzo?

Renault stapt er zelf uit, dat heeft niets met Red Bull te maken. De Renault motor is gewoon kut. Daar kun je niet over discussiëren. Dat weten ze zelf ook dus stappen ze uit de sport.

Dat het niet aan de Red Bull zelf ligt maakte Singapore wel duidelijk.

Dat gehaat op Red Bull begint oud te worden. Na volgend jaar zijn het dezelfde mensen die zeiken op Mercedes als die wat roepen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156316226
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit blijft toch een bizarre redenering. Zijn mensen blind ofzo?

Renault stapt er zelf uit, dat heeft niets met Red Bull te maken. De Renault motor is gewoon kut. Daar kun je niet over discussiëren. Dat weten ze zelf ook dus stappen ze uit de sport.

Dat het niet aan de Red Bull zelf ligt maakte Singapore wel duidelijk.

Dat gehaat op Red Bull begint oud te worden. Na volgend jaar zijn het dezelfde mensen die zeiken op Mercedes als die wat roepen.
Red Bull is degene die het contract heeft opgezegd. Renault was bereid dat contract te respecteren. Na het opzeggen door Red Bull besloot Renault om dan ook maar aan geen enkel klantenteam meer te leveren.

Daarnaast lag het aan het begin van het seizoen wel degelijk ook aan de Red Bull. Die auto was toen nog niet zo goed als nu en had vooral problemen met de achterkant. Zelfs de TR was toen beter. Pas halverwege het seizoen na een aantal updates is de auto weer op het oude niveau.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156316556
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit blijft toch een bizarre redenering. Zijn mensen blind ofzo?

Renault stapt er zelf uit, dat heeft niets met Red Bull te maken. De Renault motor is gewoon kut. Daar kun je niet over discussiëren. Dat weten ze zelf ook dus stappen ze uit de sport.

Dat het niet aan de Red Bull zelf ligt maakte Singapore wel duidelijk.

Dat gehaat op Red Bull begint oud te worden. Na volgend jaar zijn het dezelfde mensen die zeiken op Mercedes als die wat roepen.
Jij zeikt AlTIJD, op iedereen :')
En dan klagen over andere mensen :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_156318817
Ik zie het zonnig in voor de GP van Japan voor Ferrari. Een radicale nieuwe vloer zou hebben bijgedragen aan de overwinning http://www.motorsport.com(...)ped-vettel-dominate/
  woensdag 23 september 2015 @ 13:31:07 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_156319814
Waarom zou Ferrari ze geen current spec motor geven als ze ervoor betalen.
Een team dat eens hard gaat, kunnen ze meteen checken waar ze zelf staan qua prestaties en een team wat betaald voor jou test, ideaal!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 23 september 2015 @ 13:32:52 #47
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156319853
Serieus doemscenario voor Verstappen

Het dreigement van Red Bull is serieus. Als de Oostenrijkse sportdrankfabrikant volgend seizoen geen motor heeft waarmee het vooraan kan rijden in de Formule 1, dan trekt het de twee renstallen terug.

Topman Helmut Marko herhaalde woensdag op de website van de Formule 1 nogmaals dat doemscenario voor Max Verstappen, die voor Toro Rosso, het opleidingsteam van Red Bull, rijdt.
De twee teams van Red Bull moeten in 2016 een andere motor hebben, omdat de samenwerking met Renault wordt beëindigd. Aangezien Mercedes al heeft geweigerd motoren te leveren aan de concurrent, blijft Ferrari over als enige serieuze kandidaat.
Volgens Marko is Red Bull in gesprek met Ferrari, maar er is nog geen overeenkomst. Een ding is zeker, zegt Marko: Ferrari moet Red Bull een krachtbron leveren die gelijkwaardig is aan die van het eigen fabrieksteam.

Bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)tappen_dreigt__.html
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 september 2015 @ 13:35:32 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156319914
Die vind zo een ander team, daar maak ik me geen zorgen over.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156320035
Probleem is dat de topteams al vol zitten. Dus misschien een jaar als reserve en dan bij een topteam instappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 september 2015 @ 13:43:58 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156320130
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
Probleem is dat de topteams al vol zitten. Dus misschien een jaar als reserve en dan bij een topteam instappen.
Haas -> Ferrari
Er zit een plan achter het contract van Kimi.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')