abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:54:16 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156298042


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156298650
quote:
Red Bull stopt met F1 als het geen gelijkwaardige Ferrari-motoren krijgt

Gepubliceerd: 22 september 2015 15:54
Laatste update: 22 september 2015 16:11

Red Bull stopt na 2015 volledig met Formule 1 als het geen Ferrari-motoren krijgt die gelijkwaardig zijn aan die van het fabrieksteam van de Italiaanse fabrikant.
Dat schrijft de website SpeedWeek, dat in handen is van Red Bull.

Red Bull heeft besloten om te stoppen met de tegenvallende Renault-motor en is op dit moment afhankelijk van Ferrari of het ook in 2016 weer over een krachtbron beschikt. Mercedes en Honda hebben al laten weten Red Bull zeker niet van motoren te willen voorzien.

Red Bull-baas Dietrich Mateschitz en zijn motorsport-adviseur Helmut Marko willen nu graag in zee gaan met Ferrari, maar alleen als ze motoren krijgen die gelijkwaardig zijn aan die achterin de auto van Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen.

Als Ferrari daar niet aan mee wil werken, trekt de energydrink-fabrikant niet alleen Red Bull Racing, maar ook het Toro Rosso van Max Verstappen terug.

"Red Bull wil geen klantenmotoren die 30 tot 40 pk minder hebben en kunnen worden gemanipuleerd door de fabrikant als het klantenteam het fabrieksteam bedreigt", schrijft Speed Week.

Interesse
Ferrari heeft eerder laten weten open te staan voor het leveren van motoren aan Red Bull. Over of het dan gaat om de meest up-to-date motoren zijn nog geen uitspraken gedaan.

Het is nog onduidelijk hoe Ferrari zal reageren op de eisen van Red Bull. Mateschitz liet eerder optekenen dat "je met een klantenmotor alleen het vermogen hebt om punten af te snoepen van hun directe concurrenten". "Maar je krijgt nooit een motor waarmee je wereldkampioen kunt worden. In dat geval zijn we niet langer geïnteresseerd in deelname."

Volkswagen
Als Red Bull in 2016 wél de beschikking krijgt over een Ferrari-motor naar hun wensen, is dat volgens hardnekkige geruchten ter overbrugging naar de entree van Volkswagen in de Formule 1. De op-een-na grootste autobouwer ter wereld zou met een van de merken van de groep motoren willen leveren aan de renstal.

Volkswagen heeft zelf echter nooit formeel toegegeven een Formule 1-motor te willen bouwen. Bovendien is het de vraag of de Duitse fabrikant met de huidige miljardenboete boven het hoofd in de VS überhapt nog wel trek heeft in een geldverslindend avontuur in de koningsklasse van de autosport.

Door: NU.nl/Joost Nederpelt
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:18:25 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156298701
Ferrari levert wel. Daar zorgt Bernie wel voor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156298814
Sowieso zou het terugtrekken Red Bull een behoorlijke boete opleveren in de orde van honderden miljoenen euro's (of misschien wel meer) omdat ze zich tot aan 2020 garant hebben gesteld voor deelname aan de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:25:29 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156298889
Precies. Bovendien levert F1 voor Red Bull flink wat op in marketing. Ik denk dat ze zich ook helemaal niet willen terugtrekken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2015 @ 16:27:38 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156298950
Daarom is dat niet eens meer een bericht waardig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156299030
Ik denk eerder dat ze het bericht naar buiten brengen als pressiemiddel, om Ferrari te bewegen ze de laatste specs motoren te geven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:44:49 #8
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156299374
maar als Verstappen de F1 verlaat voor een jaar en komt dan een jaar later terug.
moet hij dan aan de nieuwe jongere regels voldoen van de FIA?
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:46:01 #9
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156299419
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ferrari levert wel. Daar zorgt Bernie wel voor.
F1 zonder RB kan gewoon niet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 september 2015 @ 16:49:16 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156299524
Red Bull moet wat roepen, ze zitten in een onmogelijke positie. Ze zijn totaal afhankelijk van Ferrari
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_156299551
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:44 schreef KingRadler het volgende:
maar als Verstappen de F1 verlaat voor een jaar en komt dan een jaar later terug.
moet hij dan aan de nieuwe jongere regels voldoen van de FIA?
Ik gok zomaar dat er dan (mocht hij niet aan de regels voldoen) wel een uitzondering gemaakt zal worden.

Of doel je niet op die superlicentie?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156299553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:46 schreef KingRadler het volgende:

[..]

F1 zonder RB kan gewoon niet
want?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2015 @ 16:52:30 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156299630
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:46 schreef KingRadler het volgende:

[..]

F1 zonder RB kan gewoon niet
makkelijk hoor. Zo groot is de geschiedenis van het team niet. Renstal is onder de naam van Stewart begonnen en is relatief kort geleden ingestapt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156299792
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:44 schreef KingRadler het volgende:
maar als Verstappen de F1 verlaat voor een jaar en komt dan een jaar later terug.
moet hij dan aan de nieuwe jongere regels voldoen van de FIA?
Ja, maar dat doet hij al, omdat hij een superlicentie heeft en dit jaar meer dan 15 starts maakt.

quote:
The driver must be the holder of a current FIA International Grade A licence.
5.1.2 The driver must also satisfy at least one of the following requirements:
a) have made at least 5 starts in races counting for the FIA Formula One World Championship for Drivers the previous year, or at least 15 starts within the previous 3 years.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 september 2015 @ 16:59:13 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156299847
Als RB de F1 verlaat neem ik aan dat het contract met Verstappen automatisch ontbonden wordt, dus dan zou ik me weinig zorgen maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:05:03 #16
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156300028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:46 schreef KingRadler het volgende:

[..]

F1 zonder RB kan gewoon niet
Dat zeiden we ook over Minardi, Lotus, Brabham, etc etc. Gaat prima hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:05:25 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156300040
Oh, en Andrea Moda natuurlijk. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_156300056
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat zeiden we ook over Minardi, Lotus, Brabham, etc etc. Gaat prima hoor.
Op zich wel. Het zou alleen wel lullig zijn als Red Bull en Toro Rosso tegelijk de F1 verlaten. Wordt wel een klein deelnemersveld op die manier.
pi_156300305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op zich wel. Het zou alleen wel lullig zijn als Red Bull en Toro Rosso tegelijk de F1 verlaten. Wordt wel een klein deelnemersveld op die manier.
Dan worden het 18 auto's in plaats van de 20 nu. Valt wel mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156300319
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan worden het 18 auto's in plaats van de 20 nu. Valt wel mee.
Oh ja, want Haas komt erbij natuurlijk. Kan idd erger.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:14:45 #21
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156300334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, maar dat doet hij al, omdat hij een superlicentie heeft en dit jaar meer dan 15 starts maakt.

[..]

ah :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:17:45 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156300405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op zich wel. Het zou alleen wel lullig zijn als Red Bull en Toro Rosso tegelijk de F1 verlaten. Wordt wel een klein deelnemersveld op die manier.
Bernie gaat er wel voor zorgen dat dat niet gaat gebeuren!
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:53:42 #23
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156301088
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met RB en STR, kan me nauwelijks voorstellen dat ferrari gelijkwaardige motoren gaat leveren aan een concurrent. Hopelijk staat deelname aan het seizoen 2016 niet op het spel voor Max.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_156301326
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:53 schreef Izzy73 het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met RB en STR, kan me nauwelijks voorstellen dat ferrari gelijkwaardige motoren gaat leveren aan een concurrent. Hopelijk staat deelname aan het seizoen 2016 niet op het spel voor Max.
Die kan onderhand bij elk team wel instappen lijkt me zo.

Ik denk niet dat er ook maar 1 teambaas te vinden is die niet diep onder de indruk is van wat dit menneke van 17 heeft laten zien tot dusver en die niet bereid is om een van zijn coureurs buiten te flikkeren met een zak geld om Max in zijn auto te zetten.

Maargoed, misschien is dat een iets te chauvinistische kijk op zaken :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:17:48 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156301553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:22 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso zou het terugtrekken Red Bull een behoorlijke boete opleveren in de orde van honderden miljoenen euro's (of misschien wel meer) omdat ze zich tot aan 2020 garant hebben gesteld voor deelname aan de F1.
Dat geld alleen voor de licentie waar Red Bull mee rijdt, als het team verkocht wordt (incl. die licentie) aan Japie X, en die rijdt ermee tot 2020 dan is er niets aan de hand.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_156301621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat geld alleen voor de licentie waar Red Bull mee rijdt, als het team verkocht wordt (incl. die licentie) aan Japie X, en die rijdt ermee tot 2020 dan is er niets aan de hand.
Ja klopt. Maar ze kunnen zich niet zomaar terug trekken en het team opdoeken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:27:38 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156301786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar ze kunnen zich niet zomaar terug trekken en het team opdoeken.
Dat zal dan ook niet gebeuren 14.gif De investering van Mateschitz is te groot geweest om gewoon op te doeken, dus zal het in de verkoop gaan. En er is altijd wel een Alex Schneider (voor hen die niet weten: Oud Midland F1), Vijay Mallya of een nieuwe Mateschitz die dat team dan wilt kopen met een oude spec Ferrari PU. STR gaat hetzelfde zijn, alleen voor een pak minder poen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:29:00 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156301813
Nee hoor. Red Bull gaat gewoon rijden met Ferrari motoren van dezelfde spec.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:33:05 #29
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156301886
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
Nee hoor. Red Bull gaat gewoon rijden met Ferrari motoren van dezelfde spec.
Bedoel ik ook.
Wat ik zeg is dat het team an sich niet zal verdwijnen, want als Red Bull als eigenaar zou verdwijnen dat er altijd wel een gek zal zijn die er mee akkoord zal gaan wel met een andere spec motor te gaan racen. Maar dat zie ik dus niet gebeuren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2015 @ 18:35:08 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156301939
Als ze het gevraagde bedrag lappen dan krijgen ze gewoon dezelfde motoren. Ze kunnen waarschijnlijk alleen Maxkorting krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156302250
Ik denk dat het er op uitdraait dat ome Bernie binnenkort met regels komt die motorenleveranciers verplicht tot levering, en verplicht tot bepaalde specs. Maar dat zullen niet precies dezelfde specs zijn als de eigen motor, dat zal Ferrari niet pikken.

Met 30 PK minder kan RBR natuurlijk best meedoen voor het WK, dan moeten ze alleen een beter chassis bouwen dan Ferrari of betere coureurs contracteren. Ze mogen natuurlijk ook zelf een motor bouwen. Je kunt natuurlijk niet van Ferrari verwachten dat die altijd al die inspanningen hebben gedaan door zelf een motor te bouwen om dan vervolgens een concurrent daarmee te bevoordelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156302355
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die kan onderhand bij elk team wel instappen lijkt me zo.

Ik denk niet dat er ook maar 1 teambaas te vinden is die niet diep onder de indruk is van wat dit menneke van 17 heeft laten zien tot dusver en die niet bereid is om een van zijn coureurs buiten te flikkeren met een zak geld om Max in zijn auto te zetten.

Maargoed, misschien is dat een iets te chauvinistische kijk op zaken :@
Mocht het echt zover komen dan staat kimi volgend jaar al op straat denk ik :P

Maar zover komt het toch niet
blablablablablablablablablablablablablabla
  FOK!fotograaf dinsdag 22 september 2015 @ 19:12:33 #33
842 Zorro
Z
pi_156302771
"Jullie krijgen dezelfde motoren als wij. Dan krijgen wij volgend jaar Max voor niks"

Zoiets kan het ook worden natuurlijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_156303657
Volgens mij zijn er zat mogelijkhedennom die motor slechter te laten presteren. In hoeverre zou je RBR wat ruimere koelingseisen kunnen geven en als Ferrari zelf de boel superkrap inbouwen. Of bepaalde engine modes niet beschikbaar maken.

Als RBR met exact dezelfde motoren gaat rijden, zullen ze rondjes om de Ferrari heen rijden.
.
pi_156304091
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het er op uitdraait dat ome Bernie binnenkort met regels komt die motorenleveranciers verplicht tot levering, en verplicht tot bepaalde specs. Maar dat zullen niet precies dezelfde specs zijn als de eigen motor, dat zal Ferrari niet pikken.

Met 30 PK minder kan RBR natuurlijk best meedoen voor het WK, dan moeten ze alleen een beter chassis bouwen dan Ferrari of betere coureurs contracteren. Ze mogen natuurlijk ook zelf een motor bouwen. Je kunt natuurlijk niet van Ferrari verwachten dat die altijd al die inspanningen hebben gedaan door zelf een motor te bouwen om dan vervolgens een concurrent daarmee te bevoordelen.
Er is al sprake van een two-tier systeem voor volgend jaar. Current en Current-1 (1 jaar oude motoren), en een price cap (resp. 12 en 8 miljoen euro voor deze motoren. De vraag is dan wie current krijgt en wie de -1 variant krijgt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156304256
http://www.motorsport.com(...)engine-deal-refusal/

Toto legt het nog een keer uit. Zijn standpunt komt duidelijk vanuit de F1 team, het is zinloos om een sterke concurent te voorzien van motoren, zodat ze er vervolgens met de winst vandoor gaan.
.
pi_156304667
En Ferrari heeft een andere kijk op de zaak. Die vindt het niet erg om aan een sterke concurrent een motor te leveren.

http://www.motorsport.com(...)ed-bull-engine-deal/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156309718
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
En Ferrari heeft een andere kijk op de zaak. Die vindt het niet erg om aan een sterke concurrent een motor te leveren.

http://www.motorsport.com(...)ed-bull-engine-deal/
En ondertussen missen er 2 bougies en een slangklem, als dat ding geleverd wordt. Blijft een stiekemerd, die Italiaan.
.
pi_156315179
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:32 schreef Fer het volgende:

[..]

En ondertussen missen er 2 bougies en een slangklem, als dat ding geleverd wordt. Blijft een stiekemerd, die Italiaan.
Kijk... Ferrari weet al dat het een deal voor maar 2 jaar is. Ze kunnen ook denken dat die 2 jaar extra concurrentie van een team met een Ferrari motor (dus zelfs als ze winnen is het nog winst voor Ferrari) het wel waard is om ipv 2 auto's met de current spec motor 4 of wellicht zelfs 6 auto's met de current spec motor te hebben, wat simpelweg veel meer info betekent van teams die er mee op de top van de motor rijden. Aangezien de regels na 2016 weer aangepast worden betekent dat in het eerste jaar met de nieuwe specs 3x zoveel data over de motor dan de andere fabrikanten. Dan zou Ferrari in 2017/18 echt onverslaanbaar moeten zijn... Zeker met Max. Bijkomend voordeel is dat ze natuurlijk ook de aerodynamics van RBR en STR mee kunnen nemen in hun eigen ontwerp. Voor wat hoort wat.

Italianen zijn chauvinistisch genoeg om dit als valide reden, en de dominantie in 2017/18 gewoon alvast als vaststaand feit te zien.
pi_156315620
Zou het nog een escape zijn als mercedes renault helpt met het verbeteren van de PU?

Uiteraard is het doel niet om de Renault gelijkwaardig te maken, maar wel duidelijk beter...

Dit helpt Red Bull totdat ze een andere motor hebben ontworpen met bijv VW, helpt Renault met hun eigen team en helpt Mercedes omdat Red Bull de concurrentie met Ferrari aan kan...

Deze gedachte geïnspireerd op de hechtere samenwerking.


http://www.mercedes-benz.(...)_renault-nissan.html
pi_156315763
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom je nog als motorleverancier met een team als red bull in zee zou willen gaan.

Win je, is de auto super
Verlies je, is je motor kut en word je de sport zowat uitgepest door dat onsportieve kutteam :r
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 23 september 2015 @ 10:02:56 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156315987
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:50 schreef Schunckelstar het volgende:
Win je, is de auto super
Verlies je, is je motor kut en word je de sport zowat uitgepest door dat onsportieve kutteam :r
Dit blijft toch een bizarre redenering. Zijn mensen blind ofzo?

Renault stapt er zelf uit, dat heeft niets met Red Bull te maken. De Renault motor is gewoon kut. Daar kun je niet over discussiëren. Dat weten ze zelf ook dus stappen ze uit de sport.

Dat het niet aan de Red Bull zelf ligt maakte Singapore wel duidelijk.

Dat gehaat op Red Bull begint oud te worden. Na volgend jaar zijn het dezelfde mensen die zeiken op Mercedes als die wat roepen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156316226
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit blijft toch een bizarre redenering. Zijn mensen blind ofzo?

Renault stapt er zelf uit, dat heeft niets met Red Bull te maken. De Renault motor is gewoon kut. Daar kun je niet over discussiëren. Dat weten ze zelf ook dus stappen ze uit de sport.

Dat het niet aan de Red Bull zelf ligt maakte Singapore wel duidelijk.

Dat gehaat op Red Bull begint oud te worden. Na volgend jaar zijn het dezelfde mensen die zeiken op Mercedes als die wat roepen.
Red Bull is degene die het contract heeft opgezegd. Renault was bereid dat contract te respecteren. Na het opzeggen door Red Bull besloot Renault om dan ook maar aan geen enkel klantenteam meer te leveren.

Daarnaast lag het aan het begin van het seizoen wel degelijk ook aan de Red Bull. Die auto was toen nog niet zo goed als nu en had vooral problemen met de achterkant. Zelfs de TR was toen beter. Pas halverwege het seizoen na een aantal updates is de auto weer op het oude niveau.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156316556
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit blijft toch een bizarre redenering. Zijn mensen blind ofzo?

Renault stapt er zelf uit, dat heeft niets met Red Bull te maken. De Renault motor is gewoon kut. Daar kun je niet over discussiëren. Dat weten ze zelf ook dus stappen ze uit de sport.

Dat het niet aan de Red Bull zelf ligt maakte Singapore wel duidelijk.

Dat gehaat op Red Bull begint oud te worden. Na volgend jaar zijn het dezelfde mensen die zeiken op Mercedes als die wat roepen.
Jij zeikt AlTIJD, op iedereen :')
En dan klagen over andere mensen :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_156318817
Ik zie het zonnig in voor de GP van Japan voor Ferrari. Een radicale nieuwe vloer zou hebben bijgedragen aan de overwinning http://www.motorsport.com(...)ped-vettel-dominate/
  woensdag 23 september 2015 @ 13:31:07 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_156319814
Waarom zou Ferrari ze geen current spec motor geven als ze ervoor betalen.
Een team dat eens hard gaat, kunnen ze meteen checken waar ze zelf staan qua prestaties en een team wat betaald voor jou test, ideaal!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 23 september 2015 @ 13:32:52 #47
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156319853
Serieus doemscenario voor Verstappen

Het dreigement van Red Bull is serieus. Als de Oostenrijkse sportdrankfabrikant volgend seizoen geen motor heeft waarmee het vooraan kan rijden in de Formule 1, dan trekt het de twee renstallen terug.

Topman Helmut Marko herhaalde woensdag op de website van de Formule 1 nogmaals dat doemscenario voor Max Verstappen, die voor Toro Rosso, het opleidingsteam van Red Bull, rijdt.
De twee teams van Red Bull moeten in 2016 een andere motor hebben, omdat de samenwerking met Renault wordt beëindigd. Aangezien Mercedes al heeft geweigerd motoren te leveren aan de concurrent, blijft Ferrari over als enige serieuze kandidaat.
Volgens Marko is Red Bull in gesprek met Ferrari, maar er is nog geen overeenkomst. Een ding is zeker, zegt Marko: Ferrari moet Red Bull een krachtbron leveren die gelijkwaardig is aan die van het eigen fabrieksteam.

Bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)tappen_dreigt__.html
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 september 2015 @ 13:35:32 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156319914
Die vind zo een ander team, daar maak ik me geen zorgen over.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156320035
Probleem is dat de topteams al vol zitten. Dus misschien een jaar als reserve en dan bij een topteam instappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 september 2015 @ 13:43:58 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156320130
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
Probleem is dat de topteams al vol zitten. Dus misschien een jaar als reserve en dan bij een topteam instappen.
Haas -> Ferrari
Er zit een plan achter het contract van Kimi.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156320155
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Haas -> Ferrari
Er zit een plan achter het contract van Kimi.
Haas zit waarschijnlijk ook al vol (Gutierrez/Grosjean)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156320577
Ach kijk naar de Sauber situatie dit jaar of Max z'n pa in 2001 toen hij opzij gezet werd voor Frentzen. Of Ferrari dat het contract van Kimi afkocht om Alonso in de auto te zetten.

Contracten zijn niks waard, als iemand meer geld meebrengt of in sommige gevallen meer talent dan kan het zo over zijn. Vooral als je vervangen kan worden door een 17/18 jarige coureur die in z'n eerste seizoen direct laat zien dat hij mee kan draaien in de top met een goede auto. En als je als team de kans krijgt hem (potentieel) voor de komende 15 jaar vast te leggen dan denk ik dat er weinig topteams zijn die die kans zullen laten schieten
  woensdag 23 september 2015 @ 14:12:59 #53
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156320939
als RB echt verdwijnt moet Verstappen maar in een Auto stappen met een Fer. Motor.
kan hij altijd nog in de toekomst voor Fer. gaan rijden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 september 2015 @ 14:30:00 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156321436
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Haas zit waarschijnlijk ook al vol (Gutierrez/Grosjean)
Niks dan geruchten en onderhandelingen. Als Max vrijkomt, is de kans best aanwezig dat één van die twee de klos is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156321617
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:32 schreef KingRadler het volgende:
Serieus doemscenario voor Verstappen

Het dreigement van Red Bull is serieus. Als de Oostenrijkse sportdrankfabrikant volgend seizoen geen motor heeft waarmee het vooraan kan rijden in de Formule 1, dan trekt het de twee renstallen terug.

Topman Helmut Marko herhaalde woensdag op de website van de Formule 1 nogmaals dat doemscenario voor Max Verstappen, die voor Toro Rosso, het opleidingsteam van Red Bull, rijdt.
De twee teams van Red Bull moeten in 2016 een andere motor hebben, omdat de samenwerking met Renault wordt beëindigd. Aangezien Mercedes al heeft geweigerd motoren te leveren aan de concurrent, blijft Ferrari over als enige serieuze kandidaat.
Volgens Marko is Red Bull in gesprek met Ferrari, maar er is nog geen overeenkomst. Een ding is zeker, zegt Marko: Ferrari moet Red Bull een krachtbron leveren die gelijkwaardig is aan die van het eigen fabrieksteam.

Bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)tappen_dreigt__.html
Een waarschijnlijker doemscenario is dat Verstappen wel een zitje krijgt, en nog bij een prima team ook, maar dat hij met al zijn talent figureert in een ernstig vervallen autosportklasse, dus dat zijn gloriejaren worden overschaduwd door de zwarte jaren van de F1.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:41:57 #56
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156323137
Je had indertijd een soort van soap rondom de vorge Honda motoren volgens mij, die het team opeens Mugen moest noemen, en het volgend jaar Judd ofzo. Zou ook wat zijn, de voorraad Renault motoren wordt opgekocht door een tuner, die de motoroen dan onder een andere naam aanbied, voor niet duur, en dat de nieuwe eigenaar van TR zegt, ja dat is goed, daar beginnen we wel mee in het eerste jaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 23 september 2015 @ 15:42:02 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156323141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een waarschijnlijker doemscenario is dat Verstappen wel een zitje krijgt, en nog bij een prima team ook, maar dat hij met al zijn talent figureert in een ernstig vervallen autosportklasse, dus dat zijn gloriejaren worden overschaduwd door de zwarte jaren van de F1.
Dit.
pi_156325810
Ik post hier niet zoveel, maar even ter speculatie over de geruchten van de straf voor mercedes in Singapore. Weet iemand hier een reden waarom de banden van Hamilton werden vervangen voor de auto de pitbox in werd gereden?
Ik ben niet ziek
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 september 2015 @ 17:28:19 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156325925
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:23 schreef tjuppi het volgende:
Ik post hier niet zoveel, maar even ter speculatie over de geruchten van de straf voor mercedes in Singapore. Weet iemand hier een reden waarom de banden van Hamilton werden vervangen voor de auto de pitbox in werd gereden?
Die banden moeten naar pirelli. Ongebruikte banden ook, maar die hoeven niet gecontroleerd te worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2015 @ 17:48:59 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156326526
Winterkorn is al opgestapt bij Volkswagen

VW-topman Martin Winterkorn neemt ontslag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156327833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Die vind zo een ander team, daar maak ik me geen zorgen over.
Nu een ster, zegt niks over de toekomst in de F1. Er is nergens plek volgend jaar bij een redelijk team als Red Bull en Torro Rosso verdwijnen ( wat mij onwaarschijnlijk lijkt).
  woensdag 23 september 2015 @ 18:42:37 #62
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156327988
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:38 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Nu een ster, zegt niks over de toekomst in de F1. Er is nergens plek volgend jaar bij een redelijk team als Red Bull en Torro Rosso verdwijnen ( wat mij onwaarschijnlijk lijkt).
Mercedes pikt hem op en zet hem in de force india, dat zou ook een optie kunnen zijn.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156328178
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:42 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Mercedes pikt hem op en zet hem in de force india, dat zou ook een optie kunnen zijn.
Hulkenberg heeft al contract en heeft als talent Ocon ( F3 titel 2014) onder zijn hoede.
  woensdag 23 september 2015 @ 18:55:14 #64
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156328409
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:47 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hulkenberg heeft al contract en heeft als talent Ocon ( F3 titel 2014) onder zijn hoede.
En wehrlein, dat weet ik. Maar Mercedes wilde Max ook heel graag hebben maar konden hem dit jaar geen F1 zitje beloven wat Red Bull dus wel kon. Dus je weet nooit.

Ik zeg alleen dat het een potentiële optie is om toch nog een goed zitje te krijgen als RB de stekker er uit trekt. Niet extreem waarschijnlijk, maar het zou best kunnen :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156329166
https://www.haasf1team.com/
ik las net dat deze site officieel live is gegaan
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156330589
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Winterkorn is al opgestapt bij Volkswagen

VW-topman Martin Winterkorn neemt ontslag
Marko die anoniem de Epa getipt heeft, na de afwijzing van VAG? Lol...
.
  woensdag 23 september 2015 @ 20:48:24 #67
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_156332296
Ach dat hele gedoe met RBR.
Ferrari is ook al 67x keer uit de Formule 1 gestapt.

Natuurlijk heeft RBR heel wat minder historie om te grabbel te gooien, maar die gaan de F1 niet verlaten. Er komt wel een oplossing. De vraag is alleen of die linksom of rechtsom komt.
pi_156335610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:48 schreef Vriezzer het volgende:
Ach dat hele gedoe met RBR.
Ferrari is ook al 67x keer uit de Formule 1 gestapt.

Natuurlijk heeft RBR heel wat minder historie om te grabbel te gooien, maar die gaan de F1 niet verlaten. Er komt wel een oplossing. De vraag is alleen of die linksom of rechtsom komt.
Ferrari zit er natuurlijk wel om straatauto's te verkopen, Red Bull alleen voor de publiciteit...

Maar goed, ze hebben dit wel zelf veroorzaakt, met hun 'we doen alleen maar mee als we kunnen winnen' mentaliteit. Snap best dat andere fabrikanten ze niet graag van motoren willen voorzien.

Force India, Sauber, Manor en Lotus hebben het al niet makkelijk, Renault kan er ook nog helemaal mee stoppen en McLaren zal zo ook niet heel lang door willen modderen. Als RBR en STR er dan ook nog eens mee stoppen , ligt de F1 zo op z'n gat..
pi_156335626
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Marko die anoniem de Epa getipt heeft, na de afwijzing van VAG? Lol...
Eerder Piëch dan, om Winterkorn terug te naaien.
pi_156335997
red bull zal wel met ferrari gaan rijden, eikelsteen die belt gewoon even
pi_156336195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:05 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ferrari zit er natuurlijk wel om straatauto's te verkopen, Red Bull alleen voor de publiciteit...

Maar goed, ze hebben dit wel zelf veroorzaakt, met hun 'we doen alleen maar mee als we kunnen winnen' mentaliteit. Snap best dat andere fabrikanten ze niet graag van motoren willen voorzien.

Force India, Sauber, Manor en Lotus hebben het al niet makkelijk, Renault kan er ook nog helemaal mee stoppen en McLaren zal zo ook niet heel lang door willen modderen. Als RBR en STR er dan ook nog eens mee stoppen , ligt de F1 zo op z'n gat..
Ferrari begon met auto's te verkopen om te kunnen racen. :) Maar nu ze al een tijdje onderdeel van FIAT zijn zal het inderdaad wel andersom zijn.

Maar goed, het vertrek van RB en STR zou in een keer 140 miljoen dollar prijzengeld vrijmaken om te verdelen onder de andere (kleinere) teams, dus die kunnen dan makkelijker overleven. Dus misschien is het uiteindelijk wel beter voor de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156342396
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:14 schreef THEFXR het volgende:
red bull zal wel met ferrari gaan rijden, eikelsteen die belt gewoon even
Ik denk dat Bernie denkt RB gewoon te kunnen missen.
Als die eruit willen stappen of blijven bitchen dan denk ik dat Bernie zegt ok doei ow en kan ik ff tig miljoenen vangen want jullie zouden tot 2020 mee blijven doen.

De keus om te stoppen ligt niet voor 100% bij RB/TR gok ik zomaar. Bernie kan het ook kotsmoe worden en die is keihard.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156342991
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 05:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat Bernie denkt RB gewoon te kunnen missen.
Als die eruit willen stappen of blijven bitchen dan denk ik dat Bernie zegt ok doei ow en kan ik ff tig miljoenen vangen want jullie zouden tot 2020 mee blijven doen.

De keus om te stoppen ligt niet voor 100% bij RB/TR gok ik zomaar. Bernie kan het ook kotsmoe worden en die is keihard.
Maar als ze geen motoren vinden is het moeilijk aan dat contract vasthouden, non?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 september 2015 @ 08:38:47 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156343058
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar als ze geen motoren vinden is het moeilijk aan dat contract vasthouden, non?
Ze kunnen wel motoren vinden, alleen geen competitieve.
pi_156344596
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar als ze geen motoren vinden is het moeilijk aan dat contract vasthouden, non?
Ze hebben motoren. Ze zijn zelf zo stom om dat contract op te zeggen voordat ze andere motoren hebben, dus alle reden voor Bernie om ze aan dat contract te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156345575
Sauber heeft ook niet de laatste spec Ferrari motoren en gezien hun gebrek aan updates/geld, moet dat bij STR en RB toch wel goed komen.. Met hun chassis eindigen ze dan steevast in de punten.

Dus ik snap niet wat ze nou aan het mauwen zijn. Volgens mij gaan die auto's ook als een malle met de oudere motoren.
pi_156347316
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:15 schreef Meike26 het volgende:
Sauber heeft ook niet de laatste spec Ferrari motoren en gezien hun gebrek aan updates/geld, moet dat bij STR en RB toch wel goed komen.. Met hun chassis eindigen ze dan steevast in de punten.

Dus ik snap niet wat ze nou aan het mauwen zijn. Volgens mij gaan die auto's ook als een malle met de oudere motoren.
Sauber heeft wel motoren van dit jaar, alleen nog niet de updates van Ferrari van Monza. Alleen Manor heeft mororen van vorig jaar.

Met de mogelijke nieuwe regels waarbij een jaar oude motoren toegestaan zijn (Manor was een uitzondering dit jaar), zouden zowel Sauber, Red Bull als Toro Rosso met een jaar oude motoren kunnen gaan rijden zonder tussentijdse updates.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156347562
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sauber heeft wel motoren van dit jaar, alleen nog niet de updates van Ferrari van Monza. Alleen Manor heeft mororen van vorig jaar.

Met de mogelijke nieuwe regels waarbij een jaar oude motoren toegestaan zijn (Manor was een uitzondering dit jaar), zouden zowel Sauber, Red Bull als Toro Rosso met een jaar oude motoren kunnen gaan rijden zonder tussentijdse updates.
Maar RBR wil alleen maar meedoen als ze kunnen winnen,en dat wordt moeilijker met oude of B spec motoren.
pi_156347680
Ik denk dat dat wel mee valt, kijk naar de motoren van dit jaar.. Erg betrouwbaar en gewoon goed.. Samen met de chassis van de RBR en de STR denk ik dat ze gewoon een goede auto op de grid hebben kunnen staan.
pi_156348056
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:54 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Maar RBR wil alleen maar meedoen als ze kunnen winnen,en dat wordt moeilijker met oude of B spec motoren.
Dan moeten ze zelf hun motoren maar gaan bouwen. Zijn ze van niemand afhankelijk.

Kinderachtig gedoe. :r
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 24 september 2015 @ 13:39:20 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156348330
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan moeten ze zelf hun motoren maar gaan bouwen. Zijn ze van niemand afhankelijk.

Kinderachtig gedoe. :r
Ja kinderachtig hoor. Dus stappen ze er lekker uit. Dat laat maar weer eens zien hoe geweldig gezond de F1 is tegenwoordig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156348667
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja kinderachtig hoor. Dus stappen ze er lekker uit. Dat laat maar weer eens zien hoe geweldig gezond de F1 is tegenwoordig.
Dat laat maar weer eens zien hoe onbetrouwbaar een team als Red Bull is, een team zonder echte racers DNA in tegenstelling tot andere teams zoals Ferrari, McLaren, Williams, etc, die als het tegenzit gewoon doorgaan in de hoop weer betere tijden te gaan beleven.

Heeft imho niets met de gezondheid van de F1 te maken, maar alles met het meedoen van teams die dat DNA ontberen en er alleen maar inzitten vanwege de marketingwaarde van de F1. Als dat voor hun minder wordt, doordat succes ontbreekt, hebben ze er geen moeite mee om uit te stappen en hun heil elders te zoeken.

Zelfde geldt voor autofabrikanten zoals Mercedes en Renault en in het verleden BMW, Honda en Toyota. Zit het tegen, kunnen ze besluiten er uit te stappen in plaats van doorgaan en hopen op betere tijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 24 september 2015 @ 14:09:57 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156348907
Bla bla bla. Het gaat er gewoon om dat Renault bagger is en er dus mee kapt. Dus zit Red Bull zonder motoren. De enige optie is eruit stappen (wat ze niet gaan doen) of Ferrari motoren. Niets kinderachtig aan maar simpelweg bittere noodzaak. Als je je zonodig groot wilt voelen kun je ook Mercedes kinderachtig noemen omdat zij liever een achterhoedeteam leveren dan een team dat hen zou kunnen verslaan.

Grappig dat je die marketingwaarde noemt want dat is de enige reden dat Mercedes überhaupt meedoet. Wat wil je dan, een grid van 12 Williams-achtige falers met de oude V8en?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 24 september 2015 @ 14:11:57 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156348958
Dit hele gedoe geeft simpelweg het faillissement aan van het huidige regelement. Geen wonder dat iedereen zit te wachten op 2017.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156350202
Ten eerste kapt Renault niet omdat ze bagger zijn, Red Bull stopt met Renault omdat ze bagger zijn. Renault heeft als gevolg daarvan gezegd niet meer aan klantenteams te leveren. Ze waren namelijk wel bereid het contract te respecteren, iets wat Red Bull niet was. Oorzaak en gevolg moet je niet omdraaien.

En het vertrek van BMW, Honda en Toyota in het vorige decennium ligt ook aan het huidige reglement? Nee dus. Dat komt omdat ze geen succes hadden en het niet meer konden verantwoorden zoveel geld uit te geven en er dus uitstapten. Iets wat Red Bull (die alleen maar in de F1 zit om meer blikjes te verkopen) dus ook doet. En Mercedes ook zou doen als ze een tijdje geen succes meer hebben.

Dus ja, ik heb liever teams als Ferrari, McLaren en Williams op de grid omdat je weet dat die toch wel blijven. Die zitten er namelijk vanwege het racen en niet vanwege de marketingwaarde. Daarvoor hebben ze sponsoren.

En Mercedes kinderachtig? Ja, maar wel te verklaren. Juist omdat dan hun marketingwaarde omlaag zou gaan als ze verslagen zouden worden door een klantenteam. Dus zouden ze eigenlijk alleen motoren moeten leveren, dan maakt het namelijk niet meer uit welk team wint, als er maar een Mercedes motor in ligt. (Mits ze het niet zo regelen als Red Bull met Renault, dat ze een concurrerende sponsor op de auto zetten :) ) .
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 24 september 2015 @ 15:44:33 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156350832
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ten eerste kapt Renault niet omdat ze bagger zijn, Red Bull stopt met Renault omdat ze bagger zijn. Renault heeft als gevolg daarvan gezegd niet meer aan klantenteams te leveren. Ze waren namelijk wel bereid het contract te respecteren, iets wat Red Bull niet was. Oorzaak en gevolg moet je niet omdraaien.

En het vertrek van BMW, Honda en Toyota in het vorige decennium ligt ook aan het huidige reglement? Nee dus. Dat komt omdat ze geen succes hadden en het niet meer konden verantwoorden zoveel geld uit te geven en er dus uitstapten. Iets wat Red Bull (die alleen maar in de F1 zit om meer blikjes te verkopen) dus ook doet. En Mercedes ook zou doen als ze een tijdje geen succes meer hebben.

Dus ja, ik heb liever teams als Ferrari, McLaren en Williams op de grid omdat je weet dat die toch wel blijven. Die zitten er namelijk vanwege het racen en niet vanwege de marketingwaarde. Daarvoor hebben ze sponsoren.

En Mercedes kinderachtig? Ja, maar wel te verklaren. Juist omdat dan hun marketingwaarde omlaag zou gaan als ze verslagen zouden worden door een klantenteam. Dus zouden ze eigenlijk alleen motoren moeten leveren, dan maakt het namelijk niet meer uit welk team wint, als er maar een Mercedes motor in ligt. (Mits ze het niet zo regelen als Red Bull met Renault, dat ze een concurrerende sponsor op de auto zetten :) ) .
Je hebt mazzel dat Ferrari nooit weg zal gaan en Mercedes blijft wel zolang ze domineren. Verder slaat je post nergens op. Oorzaak en gevolg worden niet omgedraaid, beide zaken zijn waar. Het begint er mee dat Renault bagger is. Red Bull wil winnen en Renault heeft geen zin om geld in een bodemloze put te gooien.

En de vergelijking met die andere merken is ook onzin. Zij stopten er niet mee omdat ze geen goede motor konden bouwen, wat nu het hele probleem is. Ze stopten met hun fabrieksteams maar bleven soms wel motoren leveren. Vergeet ook niet dat de meeste van die teams stopten na 2009 vanwege de belachelijke regelgeving vanaf dat jaar.

Maar goed als jij er blij van wordt dat Mercedes en Ferrari alle wedstrijden winnen en de 'echte teams' op een halve minuut achterstand rijden moet je dat zelf weten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 24 september 2015 @ 15:45:50 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156350862
En claimen dat de kinderachtigheid van Mercedes 'te verklaren' is terwijl je Red Bull veroordeelt voor precies hetzelfde is helemaal prachtig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156351174
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt mazzel dat Ferrari nooit weg zal gaan en Mercedes blijft wel zolang ze domineren. Verder slaat je post nergens op. Oorzaak en gevolg worden niet omgedraaid, beide zaken zijn waar. Het begint er mee dat Renault bagger is. Red Bull wil winnen en Renault heeft geen zin om geld in een bodemloze put te gooien.

En de vergelijking met die andere merken is ook onzin. Zij stopten er niet mee omdat ze geen goede motor konden bouwen, wat nu het hele probleem is. Ze stopten met hun fabrieksteams maar bleven soms wel motoren leveren. Vergeet ook niet dat de meeste van die teams stopten na 2009 vanwege de belachelijke regelgeving vanaf dat jaar.

Maar goed als jij er blij van wordt dat Mercedes en Ferrari alle wedstrijden winnen en de 'echte teams' op een halve minuut achterstand rijden moet je dat zelf weten.
Jij geeft de schuld aan de regelgeving. Ik denk dat het is vanwege het ontbreken van succes en het vele geld dat ze er in stopten. Sowieso stopten BMW, Honda en Toyota naast hun fabrieksteam met het leveren van motoren. En de regelgeving en races in 2010 waren imho beter dan in voorgaande jaren.

quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef Fir3fly het volgende:
En claimen dat de kinderachtigheid van Mercedes 'te verklaren' is terwijl je Red Bull veroordeelt voor precies hetzelfde is helemaal prachtig.
Dat van Red Bull is ook te verklaren. En van beide word ik niet blij.

Maar goed, eens worden doen we het niet, dus zullen we het hier maar bij laten in plaats van een oeverloze discussie te blijven voeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 24-09-2015 18:46:19 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156403026
Dit gerucht xD

http://www.f1today.net/nl(...)otoren-voor-red-bull

RB - Mercedes
STR - Ferrari
pi_156403145
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:30 schreef SnowOokami het volgende:
Dit gerucht xD

http://www.f1today.net/nl(...)otoren-voor-red-bull

RB - Mercedes
STR - Ferrari
quote:
Het kan niet zo zijn dat het beste team dat vier keer op rij wereldkampioen is geworden, achter de rest racet omdat het slechte motoren heeft'
Die logica van Berger kan ik niet helemaal volgen. Dat kan best en is in het verleden ook voorgekomen.
pi_156403495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Die logica van Berger kan ik niet helemaal volgen. Dat kan best en is in het verleden ook voorgekomen.
Ik ook niet, maar STR met een Ferrari (A-spec) motor zou wel interessant zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2015 @ 19:19:12 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156404171
Die Ferrari-motor gaat voor 2016 sowieso weer op de schop. De Italianen weten weten waar ze de krachtbron kunnen verbeteren, maar dit kan gedurende het seizoen niet op zo'n grondige manier.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156406248
Ik las dat volgens de richtlijn van de FIA moeten de motoren gelijk over de leveranciers verdeeld worden. Honda heeft voor het eerste jaar een uitzondering gekregen maar zou het tweede jaar aan andere teams moeten leveren. En als Renault blijft, dan na volgend jaar ook weer. Dus in 2017 zou elke leverancier aan 3 teams moeten leveren.

Las dus dat als Ferrari (in verband met capaciteiten) niet aan beide teams zou kunnen leveren Honda aan STR zou moeten leveren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156406388
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las dat volgens de richtlijn van de FIA moeten de motoren gelijk over de leveranciers verdeeld worden. Honda heeft voor het eerste jaar een uitzondering gekregen maar zou het tweede jaar aan andere teams moeten leveren.
Als dat het geval is, dan zou Honda toch aan nog twee teams moeten leveren? Wordt het toch Red Bull-Honda en Toro Rosso-Honda. Probleem opgelost.
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:53:12 #95
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156406526
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las dat volgens de richtlijn van de FIA moeten de motoren gelijk over de leveranciers verdeeld worden. Honda heeft voor het eerste jaar een uitzondering gekregen maar zou het tweede jaar aan andere teams moeten leveren.
Maar ze hebben al gezegd dat ze dat niet gaan doen. Dealtje met Bernie?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156406842
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:30 schreef SnowOokami het volgende:
Dit gerucht xD

http://www.f1today.net/nl(...)otoren-voor-red-bull

RB - Mercedes
STR - Ferrari
Ik ken geen italiaans en alles, maar staat hetzelfde niet hier:
http://www.gazzetta.it/Fo(...).shtml?refresh_ce-cp

Dat is een bericht van eind augustus al.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156421693
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:58 schreef Spatzmann het volgende:
Als dit zo doorgaat dan echt RedBull exit volgend jaar :(
En ik verwacht dat dan alsnog een team zijn 2de coureur buiten flikkert om Max te kunnen contracteren. En dat kunnen alle teams zijn denk ik, want ze willen hem allemaal :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156421744
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2015 15:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

En ik verwacht dat dan alsnog een team zijn 2de coureur buiten flikkert om Max te kunnen contracteren. En dat kunnen alle teams zijn denk ik, want ze willen hem allemaal :)
Vind het op dit moment belangrijker dat er gewoon een fatsoenlijk veld volgend jaar aan de start staan..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_156421788
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 15:05 schreef franklop het volgende:

[..]

Vind het op dit moment belangrijker dat er gewoon een fatsoenlijk veld volgend jaar aan de start staan..
Ik ook. Ik verwacht niet dat RB en TR vertrekken hoor. Tuurlijk hebben ze genoeg buiten de F1, maar ik denk dat de F1 hun, ook nu, verreweg de meeste exposure oplevert. Ook als je het afzet tegen het geld wat het kost. Die gaan echt niet zomaar vertrekken omdat Mercedes en Ferrari kinderachtig doen.

Die gooien het gewoon op een akkoordje met een van die teams, zetten desnoods een coureur in als joker zegmaar en dan is alles weer koek en ei. Ze gaan niet vertrekken. Geloof ik niks van :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156422116
Zo een vaart loopt dat niet. Hun corebusiness is blikjes verkopen. En daar reclame voor maken. Of ze nou wereldtitels winnen of niet, de exposure die ze met de F1 krijgen is bijna niet in geld uit te drukken.

Zeker als je kijkt naar hoeveel mensen wereldwijd F1 kijken en de airtime die ze hebben. Daar kan geen gewone reclame tegenop en ook niet als je er net zo veel geld (of heel veel meer) tegenaan smijt.

Die stappen niet op. Die spelen hardball om zo een zo goed mogelijke deal te sluiten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')