Nope niet gezien! Weet niet hoe laat dat dat was? Ik was er om kwart over 10 (en stond 3 minuten later al weer buitenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 07:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
toevallig nog een getrouwd stel gezien? Dan waren wij dat misschien
Half 11! We hebben elkaar dus net gemistquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:03 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nope niet gezien! Weet niet hoe laat dat dat was? Ik was er om kwart over 10 (en stond 3 minuten later al weer buiten)
Maarre... Gefeliciteerd!
Dat is tijdelijk. De HEMA komt later heb ik begrepen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:28 schreef Markeerstift het volgende:
Hoe komt het dat de HEMA eigenlijk niet meer een vestiging krijgt in de stationshal? Hij zou volgens mij komen naast de kiosk, maar daar komt nu een green ding van radio 2?
achsoo!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is tijdelijk. De HEMA komt later heb ik begrepen.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:48 schreef d4v1d het volgende:
De moeder van Paul ging er vast op zitten
hoezo dat?quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:39 schreef d4v1d het volgende:
Iemand hier nog een gummi-knuppel in z'n reet gehad van de ME?
Volgens mij zijn dat meer boeren.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:41 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wie weet hebben we hier gekkies zitten die stonden te schreeuwen op t vredenburg vanmiddag
Gezien de lange rij geparkeerde scooters voor de fietsenstalling was half sterrenwijk aanwezig.quote:
:d tellingquote:Op maandag 12 oktober 2015 10:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Gezien de lange rij geparkeerde scooters voor de fietsenstalling was half sterrenwijk aanwezig.
Nou, dan heb jij nog nooit in andere landen gefietst. Nederland staat wat dat betreft echt wel bovenaan hoor. Het enige land wat een beetje in de buurt komt is Denemarken, de rest staat op kilometers afstand. Je moet eens lezen hoeveel fietsers er jaarlijks in Londen om het leven komen. Maar laten we vooral niet doen alsof Utrecht zo goed is, in Nederland zijn er steden die veel beter bezig zijn. Er wordt hier nog altijd eerst aan de auto gedacht en als er nog ruimte is proppen we er ook nog een fietspad bij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:07 schreef Norrage het volgende:
Ja wat een ontiegelijke fiets-hype de laatste tijd zeg. Alsof Nederland het fiets-walhalla is, laat staan Utrecht
Haha heb ik ook een keer gedaan. Moest ook serieus een fietstest doen toen we ze gingen huren...quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:23 schreef dud0r het volgende:
Ik heb in San Francisco gefietst en door mijn fiets ervaring uit Utrecht was ik daar wel de fiets baas.![]()
Overal tussendoor klappen, over de stoep, tegen het verkeer in. Dat had ik nooit overleefd als ik Utrecht niet gewend was.![]()
Ze wilden ons wel een helm op laten doen. En het was verstandig als we niet teveel met de versnellingen zouden spelen. Want dat kon nog wel eens lastig zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha heb ik ook een keer gedaan. Moest ook serieus een fietstest doen toen we ze gingen huren...
Laatst op reddit nog... de rest van de wereld is echt lyrisch over Nederland als fietsland, Utrecht al helemaal. Check die reacties maar:quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:07 schreef Norrage het volgende:
Ja wat een ontiegelijke fiets-hype de laatste tijd zeg. Alsof Nederland het fiets-walhalla is, laat staan Utrecht
quote:Well here in Amsterdam it's rather common, most people just use two locks on their bikes, that way it most likely that thieves go for bikes with just one lock. I'd say that it's more likely that your shitty old bike gets stolen then a nicer one, since they are harder to just sell on the streets. The most common way is bums stealing shitty bikes and selling them for around 20 euros to whoever they can.
Also something that happens but not as common is that people go with a van and just pick up bikes that is not locked to anything.
Another thing is that the government on a regular basis remove bikes that has been parked for too long at one spot, they put a label on the bike and a couple days later pick up the bikes where no one has touched the label, this is mostly done around the central station. They also take bikes that is not parked correctly, however they tend to take bikes that is parked correctly, the source of this is that i work really central next to a bike stand, so whenever they come to pick up bikes we have to run outside and make sure they do not pick up our correctly parked bikes.
Als hij van huis vertrok zit ik me nu af te vragen wie van mijn buren niettim is heh.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:00 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Laatst op reddit nog... de rest van de wereld is echt lyrisch over Nederland als fietsland, Utrecht al helemaal. Check die reacties maar:
https://www.reddit.com/r/(...)cht_the_netherlands/
wij hebben het hier echt niet slecht.
Het is iig niet Tim.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Als hij van huis vertrok zit ik me nu af te vragen wie van mijn buren niettim is heh.
Het ligt aan de gemeente die geen prioriteiten durft te stellen omdat ze bang is automobilisten boos te maken. Ze wil alles maar dat kan niet. Er moeten keuzes gemaakt worden. In Groningen doen ze dat bv een heel stuk beter.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:12 schreef Norrage het volgende:
Nee ok, we hebben het zeker niet slecht in Nederland. Het is vooral het gehype waar ik moe van wordHet is ook weer niet zo fantastisch, en Utrecht nemen als voorbeeld is waardeloos. Als er een stad is waar ik het fietsen kut geregeld vind (binnen NL) is het hier wel
Al ligt dat ook wel beetje aan de drukte hier...
Is wel vaker in het buitenland. Maar de gemiddelde buitenlander is dan ook levensgevaarlijk op de fiets, nog even los van de verkeerssituatie. En als de verkeerssituatie goed is, werkt de wet nog wel tegen je. Zo moet je in Stanley Park, Vancouver een helm op je kop zetten terwijl het een afgezet stuk is waar geen auto's mogen komen en enkel alleen voetgangers en fietsers op de paden komen. Verplicht vanuit de wetquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha heb ik ook een keer gedaan. Moest ook serieus een fietstest doen toen we ze gingen huren...
Klopt wel, geen prio, dus alles. Ik fiets elke maandag van oog en al naar Tuinwijk met mijn kinderen in een fietskar van opa en oma naar huis. Die fietskar is best een groot ding, dus ik kies voor een route waar ik mensen niet tot last ben, vrij recht toe langs de vleutenseweg, daalsetunnel, straatweg richting adelaarsstraat.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Het ligt aan de gemeente die geen prioriteiten durft te stellen omdat ze bang is automobilisten boos te maken. Ze wil alles maar dat kan niet. Er moeten keuzes gemaakt worden. In Groningen doen ze dat bv een heel stuk beter.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
Fietskar, pls ga weg. En neem die bakfietsen met je mee.
Met zulke asociale fietsers ga ik echt niet met kleine kinderen daar fietsen. Dan maar een fietskar of bakfiets.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
Fietskar, pls ga weg. En neem die bakfietsen met je mee.
Rellen gegarandeerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:29 schreef Q. het volgende:
http://www.nu.nl/utrecht/(...)iland-of-lombok.html
Gezelligheid ten top.
Bijna nieuwegein. Ik heb veel rondgekeken, ook naar hoograven maar alles ten zuiden of net ten noorden van t goylaan vind ik eigenlijk te ver weg. Verder is het best een leuke wijk met leuke plekjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:01 schreef speknek het volgende:
Ik hoef overigens niet per se naar Hoograven Zuid te verhuizen, maar dit wordt wel een mooi project:
http://www.utrechtneerlandia.nl/in-ontwikkeling/
Van Harte!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Bijna nieuwegein. Ik heb veel rondgekeken, ook naar hoograven maar alles ten zuiden of net ten noorden van t goylaan vind ik eigenlijk te ver weg. Verder is het best een leuke wijk met leuke plekjes.
Ik heb vandaag de sleutel (en de hypotheek :S ) van mijn nieuwe huis gekregen
Waar?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Bijna nieuwegein. Ik heb veel rondgekeken, ook naar hoograven maar alles ten zuiden of net ten noorden van t goylaan vind ik eigenlijk te ver weg. Verder is het best een leuke wijk met leuke plekjes.
Ik heb vandaag de sleutel (en de hypotheek :S ) van mijn nieuwe huis gekregen
Naar Zeist, vlakbij Paulquote:
Dan had ik wel in het zeist topic gepostquote:
Jammer dat ze niet bezorgen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:12 schreef Norrage het volgende:
Zo gisteren in Santa Lucia gegeten. Dat was een van de lekkerste pizzas die ik in Nederland heb gehadHeerlijk.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:54 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dan had ik wel in het zeist topic gepost
Ik blijf lekker in tuinwijk en verhuis hemelsbreed iets van 200 meter. Om de hoek bij het willem van noortplein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |