Punt is, dat als je een zeikerd bent, je wel alles als kwetsend kunt ervaren.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:01 schreef sp3c het volgende:
da t zeg ik toch niet?
ik zeg alleen dat het sinterklaasfeest en suikerfeest evenveel overeenkomsten hebben als appels en peren en dat het verbieden van het suikerfeest omdat diabetische inbrekers er jaloers van worden nog debieler is dan quincy's 'zwarte piet is racisme'
meer niet, als jij met een zwarte kop over straat wil ran moet je dat zelf weten wmb
carnaval had een iets beter argument geweest
http://www.sinterklaasintocht.nl/route/quote:
Dude, sarcasmequote:Op woensdag 23 september 2015 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent overigens de enige die een voorstel in die richting doet.
Maar dat is dan weer niet erg, want blanken kun je namelijk niet discrimineren. Ofso.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je bent de blanke vla nog vergeten trouwens.
Dan zijn nog de zeurpieten niet tevreden waaraan je de handreiking wil doen. Kroeshaar, zak, lippenstift, sieraden en kleding die herinnerd aan de slaventijd is namelijk nog aanwezig.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:07 schreef snakelady het volgende:
Ik persoonlijk vind die gekleurde/bonte pieten er best gezellig uitzien.
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat kinderen hier trauma's van gaan krijgen, niet meer dan van de zwarte piet tenminste.
Jij hebt geen humor, dus sarcastische opmerkingen verwacht ik niet van jou.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude, sarcasme![]()
Neem toch alles niet zo serieus.
God o god wat vaag weer, klassieke zwarte pieten...quote:Klassieke Zwarte Piet in ban bij Rotterdamse scholen
Marjolein Kooyman
23-9-15 - 15:10
Zwarte Piet moet anders worden vormgegeven, staat in een brief van de grootste scholenkoepel in Rotterdam. © anp.
Scholen in Rotterdam worden opgeroepen om Zwarte Piet anders vorm te geven. Schoolbestuur BOOR, met meer dan 80 scholen in de Maasstad heeft een brief daarover gestuurd.
,,Het Sinterklaasfeest moet een feest zijn voor alle kinderen; het doel is een Sinterklaasfeest waar iedereen zich in kan vinden,'' schrijft het bestuur in de memo.
Vorige week werd duidelijk dat in Den Haag de klassieke Zwarte Piet op geen enkele basisschool meer welkom is. Ook in Rotterdam lijkt de traditionele Piet nu in de ban te worden gedaan.
De schoolbesturen wordt met klem verzocht om de Rotterdamse Piet te ontdoen van het zwarte kroeshaar en de donkere huidskleur. Ook volrode lippen zijn taboe, net als oorringen. Daarnaast moet het beeld van een 'domme knecht' in de gezagsverhoudingen met Sinterklaas tot het uiterste vermeden worden. De aanpassingen zullen dit schooljaar nog in moeten gaan.
Pagepakken werden ook door blanke mensen gedragen, dus dat hoeft geen reden te zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan zijn nog de zeurpieten niet tevreden waaraan je de handreiking wil doen. Kroeshaar, zak, lippenstift, sieraden en kleding die herinnerd aan de slaventijd is namelijk nog aanwezig.
[ afbeelding ]
Je krijgt ze toch nooit tevreden tot hij geëlimineerd is uit het feest.
Negeren is echt de enige optie al wil je dit feest laten doorgaan. Dat willen we met z'n allen:
http://regio.eenvandaag.n(...)_piet_niet_aanpassen
Dus gewoon doorgaan met zwarte piet en stoppen met dit gezeur.
Daarom slaat het ook helemaal nergens op, deze aan het Sinterklaasfeest toe te voegen.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pagepakken werden ook door blanke mensen gedragen, dus dat hoeft geen reden te zijn.
Ook zijn blanken ooit slaaf geweest, iedere bevolkingsgroep is oot slaaf geweest, maar ik heb nooit een paarse of groene slaaf gezien.
Vooroordeel en vermoeden.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt geen humor, dus sarcastische opmerkingen verwacht ik niet van jou.
Maar dat is het wel lady.. Jankmuilen om alles.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pagepakken werden ook door blanke mensen gedragen, dus dat hoeft geen reden te zijn.
Ook zijn blanken ooit slaaf geweest, iedere bevolkingsgroep is oot slaaf geweest, maar ik heb nooit een paarse of groene slaaf gezien.
Waaw...quote:Op woensdag 23 september 2015 18:12 schreef 2Happy4U het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)a-om-pietenpak.dhtml
Nog een ondemocratisch orgaan dus. 17% van de bewoners heeft de complete macht als het gaat om nationale feesten.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Gevonden AD:
[..]
God o god wat vaag weer, klassieke zwarte pieten...nog een variant dit jaar.
Dus met moderne zwarte pieten komen scholen ook weg?
Mooi zeg, iemand met een gebalanceerde mening die zichzelf niet in een slachtofferrol probeert te lepelen vanuit de magie van identity politics.quote:Op woensdag 23 september 2015 18:12 schreef 2Happy4U het volgende:
Kijk nou, iemand die het snapt!quote:Op woensdag 23 september 2015 18:12 schreef 2Happy4U het volgende:
De scholen van de BOOR hebben aangegeven de klassieke zwarte piet aan te passen, niet meer en zeker niet minder.quote:
Tijd voor een referendum!quote:Op woensdag 23 september 2015 18:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog een ondemocratisch orgaan dus. 17% van de bewoners heeft de complete macht als het gaat om nationale feesten.
Gelukkig alleen in rotterdam en den haag, prima. Ieder zijn eigen feestje. Maar 1 ding, waarom wordt dit toch opgelegd? Waarom krijgen mensen de keus niet? Denk dat er het laatste woord niet over gezegd is daar.
Inderdaad, anders krijg je al snel dat kinderen zeggen: "Hé, dat is de vader van Jantje!"quote:Op woensdag 23 september 2015 12:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
Absoluut niet. Zwarte schmink dekt veel beter, en het gezicht wordt veel onherkenbaarder.
Niemand associeerde ZP met een slaaf voordat de Quinsy-gang ging 'actievoeren'quote:Op woensdag 23 september 2015 22:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, anders krijg je al snel dat kinderen zeggen: "Hé, dat is de vader van Jantje!"
Maar ik snap de discussie al een tijd niet meer. Waarom niet gewoon stapje voor stapje zwarte piet elk jaar wat minder slavenneger maken? Oorbellen weg, geen dikke rode lippen meer. Wat minder zwart. En dus niet zoals het Sinterklaasjournaal het vorig jaar deed. Dat sloeg nergens op. Over de rug van kinderen met zo'n ver doorgeslagen oplossing komen. Die ook nog eens totaal niet aansloeg bij het anti-pieten-front. Pas het gewoon langzaam wat aan en kijk dan over 5 of 10 jaar eens weer. En in de tussentijd niemand zeuren.
quote:Op woensdag 23 september 2015 15:37 schreef sp3c het volgende:
omdat je appels met peren zit te vergelijken, als zwarte piet zich enkel in de woonkamers van mensen zou vertonen dan hadden we dit 'probleem' helemaal niet
sterker nog zelfs als ik in WaffenSS uniform door het huis paraderend ajax poppetjes in de oven ga stoppen da is dat raar maar geen hond die er wat aan kan doen
En ook wordt je doodgegooid met suikerfeest dit, suikerfeest dat. Dat wordt je ook door je strot geduwd. Dus ook dit is geen argumentquote:Op woensdag 23 september 2015 15:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en helaas zenden naast de NPO ook RTL, Nickelodeon en andere zenders Sinterklaas-activiteiten uit, deze partijen zijn het onderling niet eens. Net als de supermarkten, daag Jumbo! Hier gaat de club van Sinterklaas op. En als de NPO zo geheimzinnig doet en wederom met zo'n kul verhaal komt, kijken we hier naar de Belgische of Antilliaanse intocht.
Verder bezoeken we alleen het kasteel van Sinterklaas zolang ik zeker weet dat mijn kinderen niet blootgesteld worden aan agressieve haatdragende demonstranten.
Waarom in het ene geval naar een kleine minderheid luisteren en in het andere geval niet? Ik heb nog steeds geen goede argumenten gezien waarom we als we nu de boel gaan aanpassen omdat er een klein clubje selectief beledigde professioneel beroepsslachtoffers is dat wil dat de de overgrote meerderheid zich gaat aanpassen aan dat kleine clubje.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:01 schreef sp3c het volgende:
da t zeg ik toch niet?
ik zeg alleen dat het sinterklaasfeest en suikerfeest evenveel overeenkomsten hebben als appels en peren en dat het verbieden van het suikerfeest omdat diabetische inbrekers er jaloers van worden nog debieler is dan quincy's 'zwarte piet is racisme'
meer niet, als jij met een zwarte kop over straat wil ran moet je dat zelf weten wmb
carnaval had een iets beter argument geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |