Ja, ik denk dat dat ook een beter idee is.... ik kan vooraf even naar AH misschien, voor een salade.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:14 schreef Vanyel het volgende:
Anders salade met gerookte kip of iets anders lekkers waar hhet wat body van krijgt?
Tonijnsalade van AHquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat ook een beter idee is.... ik kan vooraf even naar AH misschien, voor een salade.
Smaakt echt goddelijk. Heb die vorige week al 2 keer gehad.quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al naar te kijken (mede omdat 'ie drie euro is en ik cheap ben, maar oke)
Bijna 78,8. Wordt ie vast nog blijer van.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:54 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn weegschaal houdt van 8-jes.
Opeens weer 80,0 na een heel weekend op 79,9.
Zit er een vork bij? Ik ben echt zo'n kant en klaar noob hequote:Op dinsdag 22 september 2015 10:34 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Smaakt echt goddelijk. Heb die vorige week al 2 keer gehad.
Hij heeft meer om af te vallen denk ikquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:43 schreef Barreltje het volgende:
mijn lief is geen sprietje zoals die van jullie.. met z'n 120 kilo is het een heerlijke stevige kerel![]()
het afvallen gaat bij hem ook gestaag, maar het lijkt dat hij makkelijker afvalt dan ik.. grr!!
Nee, niet. Sommige AH to go's hebben wel een bakje waar je een spork uit kunt pakken. .quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zit er een vork bij? Ik ben echt zo'n kant en klaar noob he![]()
Nee, dat niet. Maar dat mag je niet weerhouden hoorquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zit er een vork bij? Ik ben echt zo'n kant en klaar noob he![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:52 schreef Susi het volgende:
[..]
Nee, niet. Sommige AH to go's hebben wel een bakje waar je een spork uit kunt pakken. .
Thnx. Ik zal me niet laten weerhouden, maar wel een vork meenemen, da's wel zo makkelijkquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:00 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar dat mag je niet weerhouden hoor
Bij de klantenservice van de meeste Albert Heijns hebben ze 'sporken' liggen (spoon-fork combinatie ding). Ook bij niet-To-Go's tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Thnx. Ik zal me niet laten weerhouden, maar wel een vork meenemen, da's wel zo makkelijk
omdat hij in een engelstalig land verzonnen is en dan is het een spoon en geen lepelquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:37 schreef Vanyel het volgende:
Waarom noemen we zo'n ding eigenlijk geen lork?
Andere spierenquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:47 schreef ymme het volgende:
Wat ik overigens wel vreemd vind is dat ik lopen heel lang vol kan houden, loop zo zonder moeite 10km weg maar fietsen maar moeizaam gaat.![]()
Mja, wie weet is de onderbroek ook in een engelstalig land verzonnen. Toch ik mijn ondergoed geen panties.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:39 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
omdat hij in een engelstalig land verzonnen is en dan is het een spoon en geen lepel
Maar je noemt een computer wel een computer en niet 'rekenaar' neem ik aan?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mja, wie weet is de onderbroek ook in een engelstalig land verzonnen. Toch ik mijn ondergoed geen panties.
Een panty noem ik wel zo natuurlijk, die Engelstaligen helemaal niet onder die naam kennen.
rechtstreeks van wikipediaquote:Op dinsdag 22 september 2015 14:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mja, wie weet is de onderbroek ook in een engelstalig land verzonnen. Toch ik mijn ondergoed geen panties.
Een panty noem ik wel zo natuurlijk, die Engelstaligen helemaal niet onder die naam kennen.
Ja. Ik vind het gek en vraag me wel eens af waarom we het een overnemen en het ander niet, om vervolgens nog wat nepengelse woorden te gaan bedenken.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar je noemt een computer wel een computer en niet 'rekenaar' neem ik aan?
Ja, is ook gek. Erg consequent zijn we daar niet in iigquote:Op dinsdag 22 september 2015 14:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja. Ik vind het gek en vraag me wel eens af waarom we het een overnemen en het ander niet, om vervolgens nog wat nepengelse woorden te gaan bedenken.
ook mooi tijdens de vakantie vorige week: Duitsers die Frans proberen te spreken. Zo schattig tenenkrommend (en onverstaanbaar).quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:24 schreef Barreltje het volgende:
je zou de fransen eens engels moeten horen spreken
een "vowel" is geen vowel
hier hetzelfde hoor.. alleen ik voel me er wel prima bij.. uiteindelijk gaat het mij niet persee om de kilo's maar wel om het figuur.. niemand die naar je kijkt en denkt : "zo ! die weegt 80 kilo!!quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:25 schreef LadyOracle het volgende:
Ik lijk toch echt weer omhoog te gaan in kilo's, maar mijn vetpercentage is nog steeds lager.
Ik weet dat dat op zich niet erg is, maar ik vind het toch heel vervelend voelen dat die kilo's niet minder worden.
In drie maanden ben ik net iets meer dan twee kilo kwijt, heel weinig dus. Maar wel bijna vijf centimeter taille, ruim twee centimeter heupen, een centimeter bovenbeen en 7% vet. En toch voelt dat gewoon minder lekker dan een lager getal op de weegschaal.
hier afgelopen vrijdag de eerste al gehad en morgen de tweedequote:Op dinsdag 22 september 2015 16:54 schreef Sjeen het volgende:
Hoe groot ben jij?
Ik lijk niet onder de 76 te kunnen zakken... maar goed, ben ook nog maar weer net begonnen met sportseizoen en de wedstrijden zijn nog niet begonnen.
Dat is zo kutquote:Op dinsdag 22 september 2015 17:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Overleg loopt uit, dus ik denk niet dat ik tijd heb voor eten
Doei maaltijdsalade
Ik heb ook zo'n faaaase dat ik wel aan het krimpen ben in omvang, maar zelfs zwaarder ben op de weegschaal. Ik wijt het maar aan de lastige lifestyle van het moment.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is zo kut![]()
Ik heb overigens een hele tijd echt stil gestaan met de weegschaal en bleef toen ook tegen mezelf zeggen dat ik de goede dingen doe, dus dan moet er ook resultaat komen. De centimeters werden toen wel duidelijk minder, maar de kilo's niet. En nu ga ik ineens als een speer. Elke ochtend denk ik weer: huh, alweer lichterNiet meer gaan sporten, niet minder gaan eten.
1,60m grootquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:54 schreef Sjeen het volgende:
Hoe groot ben jij?
Ik lijk niet onder de 76 te kunnen zakken... maar goed, ben ook nog maar weer net begonnen met sportseizoen en de wedstrijden zijn nog niet begonnen.
ah, okquote:
400 gram champignons? Dat is anderhalf bakje ofzo, dat zou ik echt nooit weg krijgen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:13 schreef Lonaa het volgende:
O: 2 brood. 1 smeerkaas 1 gekookte worst
S: deadliften, buik.
L: geroosterde boterham, 400 gram champignons, 30 gram ontbijtspek, 30 gram kaas
T: kinder appeltje
D: pizza tonijn.
1600 kcal. Dikke prima.
Of een groot bakje. Heerlijk! <3quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:25 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
400 gram champignons? Dat is anderhalf bakje ofzo, dat zou ik echt nooit weg krijgen.
Iets van een voedingsreep oid meebrengen? Niet een mueslireep, maar eentje met eiwitten, vitamines en mineralen. Dat at ik tijdens coschappen nog wel eens als er absoluut geen tijd voor een maaltijd was.quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Nu thuis, niks gegeten en een kopje thee gedronken. Goed bezig![]()
Ik heb ook geen idee hoe ik dit soort dagen beter kan plannen...
Das een groot bakje, en daar blijft amper wat van over.quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:25 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
400 gram champignons? Dat is anderhalf bakje ofzo, dat zou ik echt nooit weg krijgen.
Bedoel je zo'n weightcarereep oid? Misschien wel een idee ja. Niet mijn idee van lekker of fijn, maar dat is hoe ik het nu aanpak ook niet. En toen zag ik ook nog degene van mijn eerste overleg aankomen met een bak sushiquote:Op dinsdag 22 september 2015 23:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iets van een voedingsreep oid meebrengen? Niet een mueslireep, maar eentje met eiwitten, vitamines en mineralen. Dat at ik tijdens coschappen nog wel eens als er absoluut geen tijd voor een maaltijd was.
Je kan niet elke dag afvallenquote:Op woensdag 23 september 2015 07:41 schreef MutedFaith het volgende:
Alweer 80.0..
Nu aan t wandelen met de hondjes. Daarna nog maar een keer poepen en opnieuw proberen.
Het is niet dat het niet mág, maar ik kan niet actief vergaderen en eten tegelijk. Ik weiger ook altijd werkoverleg in restaurants: ik ben daar niet goed inquote:Op woensdag 23 september 2015 07:56 schreef mrspoeZ het volgende:
*blij met vergaderingen waar gegeten mag worden*
Goedemorgen!
Weetik, maar in t weekend woog ik e dagen op rij 79.9quote:Op woensdag 23 september 2015 07:55 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je kan niet elke dag afvallen
quote:Op woensdag 23 september 2015 07:41 schreef MutedFaith het volgende:
Alweer 80.0..
Nu aan t wandelen met de hondjes. Daarna nog maar een keer poepen en opnieuw proberen.
quote:Op woensdag 23 september 2015 08:28 schreef MutedFaith het volgende:
Je tactiek werkt, dus ik doe gezellig met je mee: 79.9!
Ik heb daar toch echt geen 'last' vanquote:
In mijn ervaring zijn de spiegel en het meetlint nogal onbetrouwbaarquote:Op woensdag 23 september 2015 09:20 schreef sandertjuh het volgende:
Ik hecht veel meer waarde aan de spiegel en meetlint. Gewicht is echt zo niks zeggend namelijk.
How come?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn de spiegel en het meetlint nogal onbetrouwbaar
De ene dag vind ik dat ik groot verschil zie, de dag er na lijkt het of er zo weer 5kg bij op zit. En meten kan ik niet nauwkeurig. De weegschaal is de enige constante die ik heb. Zegt idd lang niet alles, maar is wel een houvast voor me. Zonder geobsedeerd te zijn hoor, dat valt allemaal best meequote:
Hoe kan een meetlint nou onbetrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:21 schreef Sunnythesun het volgende:
In mijn ervaring zijn de spiegel en het meetlint nogal onbetrouwbaar
Nooit exact op de zelfde plek meten, de ene keer strakker dan de ander, gewoon.. Onhandig dusquote:Op woensdag 23 september 2015 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan een meetlint nou onbetrouwbaar zijn.
Maar ook daar gaat het niet om de millimeter.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Nooit exact op de zelfde plek meten, de ene keer strakker dan de ander, gewoon.. Onhandig dus
ow, maar het is lang niet zo frustrerend als het hier overkomtquote:Op woensdag 23 september 2015 09:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb daar toch echt geen 'last' vanWat is nou een ons? Niets... het zegt niets, het betekent niets. Het lijkt me heel frustrerend eigenlijk om zó met een weegschaal bezig te zijn.
Bijna 40 dus, of ondertussen al 40?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ow, maar het is lang niet zo frustrerend als het hier overkomt
Ik kan prima met mezelf lachen erom. En hee, ik weeg nu net een kilo meer dan toen ik 21 was. Ben alleen wat blubberiger, maar ook dik 18 jaar ouder.
nog even 39...nog iets van een half jaar.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:36 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Bijna 40 dus, of ondertussen al 40?![]()
Bij mij is er gisteren wel gewoon 4,95 afgeschreven.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:43 schreef Sarabi het volgende:
Mensen die ook Bites We Love hebben, is het normaal dat er 2x 4,95 afgehaald wordt (dus voor 2 weken)?
Ik ging er van uit dat ze het per week deden.
Ja, ik heb dat (iets te) vaak. Afgelopen vakantie gewoon echt ruim twee weken last gehad van een twitch in mijn linker onderooglid. Af en toewas het eens voor een uurtje of wat weg, maar het kwam echt steeds weer terug. Ik werd er zelfs af en toe wakker van 's nachts.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:13 schreef sandertjuh het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last van een spiertje dat beweegt/trilt/klopt?
Ik heb nu een spiertje in mijn bovenbeen die de hele ochtend al druk is.. ik vind dat echt een heel irritant gevoel:+
Jaaa, inspiratie voor mijn avondetenquote:Op woensdag 23 september 2015 10:04 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: 2 brood, 1 smeerkaas, 1 gekookt worst.
L: Warmgerookte zalm, kikkererwten, light cream cheese.
T: 100 gram achterham.
D: Stamppot zuurkool
T: hipsteryoghurt, bak aardbeien, gerookte kipfilet.
Lijstje is 1700 kcal.
Vanmorgen een spijkerbroek uit de kast getrokken waarvan ik dacht: die pas ik vast nog niet (want kon die broek onmogelijk meer dicht krijgen een half jaar geleden). Maar hij ging heel makkelijk aan en zit als gegotenquote:Op woensdag 23 september 2015 09:55 schreef MutedFaith het volgende:
(daarnaast is t feit dat ik een hele nieuwe garderobe aan moet gaan schaffen ook wel een goeie graadmeter..)
quote:Op woensdag 23 september 2015 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaaa, inspiratie voor mijn avondetenDáár heb ik ook zin in
Wel een beetje, ja.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:39 schreef Isabeau het volgende:
Zuurkool is echt zoiets dat ik domweg steeds vergeet dat je dat ook kan etenKlinkt dat stom?
Ik denk voor het eten heel vaak vanuit de groente. Dus: ik heb zin in bloemkool, of sperziebonen of sla. En dan verzin ik daar iets omheen. En zuurkool, dat komt dan niet in me op, want voelt niet als groentequote:
Dan ga ik maar eens even mailenquote:Op woensdag 23 september 2015 10:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Bij mij is er gisteren wel gewoon 4,95 afgeschreven.
quote:Op woensdag 23 september 2015 11:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet sowieso een pruttelende stoofpot op mijn gasfornuis
Je kunt toch ook van tevoren een lekkere en vullende salade maken?quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Nu thuis, niks gegeten en een kopje thee gedronken. Goed bezig![]()
Ik heb ook geen idee hoe ik dit soort dagen beter kan plannen...
Zit meestal in de dressing (:quote:Op woensdag 23 september 2015 12:58 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb maar even een kip maaltijdsalade gescoord bij de Jumbo. Ik vind het aardig misleidend want het ziet er op het 1e gezicht best gezond uit.
Tot je gaat kijken wat er daadwerkelijk in zit... 18gr vet en 2,1mg zout. Dat zijn beste waardes voor een 'salade'
Jawel, maar ze wil niet eten onder de vergadering en kan niet in 5 min een salade naar binnen werken. Zou ik ook niet kunnenquote:Op woensdag 23 september 2015 13:23 schreef Rucola het volgende:
Je kunt toch ook van tevoren een lekkere en vullende salade maken?
Ik denk meestal om de proteine heen, maar ik snap wat je bedoeld.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk voor het eten heel vaak vanuit de groente. Dus: ik heb zin in bloemkool, of sperziebonen of sla. En dan verzin ik daar iets omheen. En zuurkool, dat komt dan niet in me op, want voelt niet als groente
Ja, had gekund. Die had ik dan aan het einde van de avond weg kunnen mikken, want er was geen gelegenheid om hem op te eten. En ik moest om vier uur van huis, dus voor die tijd eten ging ook niet lukken, want dan heb ik simpelweg nog geen trek....quote:Op woensdag 23 september 2015 13:23 schreef Rucola het volgende:
[..]
Je kunt toch ook van tevoren een lekkere en vullende salade maken?
dan zijn dingen als health repen of zelfgemaakte muffins of BWL een betere optie idd.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, had gekund. Die had ik dan aan het einde van de avond weg kunnen mikken, want er was geen gelegenheid om hem op te eten. En ik moest om vier uur van huis, dus voor die tijd eten ging ook niet lukken, want dan heb ik simpelweg nog geen trek....
Tegen beter weten in heb ik vandaag toch weer een fruitsap naar binnen gegoten. Vind het eigenlijk wel heel lekker, hoewel er teveel suikers in zitten.quote:Op maandag 21 september 2015 18:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb ff de overmatige suikers dikgedrukt voor je, dat is misschien een start om op te letten. Waarbij ik aanraad de appel niet te schrappen, de ontbijtkoek wel en het fruitsap met mate te drinken. Fruitsap is geen lunch, het is drinken. Boterhammetje of lunchsalade werkt beter denk ik![]()
Om eventuele trek tegen te gaan kan je meer eiwitten toevoegen aan je lijstje. Kwark, eitje, kipfilet, dat soort dingen.
Vandaag niet, maar dat deed ik dus maandag wel en kreeg ik al wat reacties op. Zodoende vraag ik nu wat verder door.quote:
Waarom eet je niet een vast stuk fruit? Of 2 stukken? Onbewerkt fruit levert toch echt wel net even betere voedingsstoffen dan fruit uit de juicerquote:Op woensdag 23 september 2015 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Tegen beter weten in heb ik vandaag toch weer een fruitsap naar binnen gegoten. Vind het eigenlijk wel heel lekker, hoewel er teveel suikers in zitten.
Is het een idee om een deel van het fruit te vervangen door groenten? Of zit je dan nog steeds met de hoeveelheid suikers?
Eiwitten lukt me niet echt vandaag. Heb nu trouwens als lunch 2 boterhammen met cervelaatworst op in plaats van die fruitsap. Dat was het tussendoortje.
Ik meende gelezen te hebben dat het uit een juicer kwam ...quote:Op woensdag 23 september 2015 15:50 schreef sandertjuh het volgende:
Oh het komt wel uit de blender? Ik dacht bij fruitsap gewoon uit zo'n pak die je in de winkel haalt
Nee, ik begrijp het ook wel. Je hebt zoveel verschillende waarheden over voeding, afvallen en sporten. Dat is ook moeilijk en dan waai je, als je sowieso niet heel erg verdiepend van jezelf bent, een beetje met alle winden mee als je weer wat kilo's kwijt wil. Denk dat het zo werkt bij veel mensen. Merk het toch wel om me heen.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:03 schreef sandertjuh het volgende:
Sowieso verbaas ik me over de onwetendheid en het niet logisch nadenken van mensen. Mijn schoonmoeder had het vorige week over koolhydraat arm dieten terwijl ze niet eens weet wat koolhydraten zijn volgens mij![]()
Gisteren kwam ze aan met het idee om weer te gaan beginnen met shaken (cambridge). Dat heeft ze eerder gedaan en is toen inderdaad 8-10kg kwijt geraakt.
Alleen vanaf het moment dat ze stopte is er weer 20kg bijgekomen![]()
Ik luister er niet meer naar en laat het maar gaan, er wat van zeggen en tips geven word toch niks mee gedaan
Tofquote:
Ik heb nog ruim 900 kcal over om op 1800 te komen, dus uiteten is geen slecht idee. En we hebben tenslotte vakantie.quote:Op woensdag 23 september 2015 17:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tof
Ik focus momenteel niet echt op kcal, maar ik wil alle vitamines + mineralen + vezels groen hebben in CronometerDat is best leuk om te proberen
maar hoe lang ben je bezig al? Ik denk dat het best lang kan duren voordat je die balans weer op een natuurlijke manier kan vinden.quote:Op woensdag 23 september 2015 17:38 schreef Rucola het volgende:
Ik zou als ik geen kcal tel niet weten hoeveel ik binnenkrijg, best kut. Terwijl ik vroeger altijd gewoon at en dan niet aankwam of afviel.
Als ik even voor mezelf mag spreken ligt het denk niet altijd aan de kennis van jojo'ers over hoe ze blijvend moeten afvallen. Het is vaak het vervallen in oude patronen en gewoontes die juist zo moeilijk af te leren zijn. Vandaar dat het belangrijk is om het afvallen niet als een 'dieet' te zien maar als een lifestyle change, die voor altijd is en niet alleen totdat je je streefgewicht bereikt hebt. En dan nog denk ik dat het heel lastig is om na het gewenste gewicht niet weer in oude denkpatronen te vervallen. (Het bekende struisvogelgedrag soms ook)quote:Op woensdag 23 september 2015 16:51 schreef MutedFaith het volgende:
Niks mis met shake of andere crash diëten, zolang het voor korte tijd is en je daarna niet gewoon weer begint met thunderveel eten. En zolang je er voor zorgt dat je in elk geval ruim voldoende eiwitten binnen krijgt.
Op lange termijn ben ik 't wel met je eens dat je jezelf beter gewoon een 'normaal' eetpatroon kunt aanmeten dat ergens tussen je BMR en onderhoudsniveau ligt. En dat dan geleidelijk aan weer opbouwen naar je onderhoudsniveau zodra je je gewenstw gewicht bereikt hebt.
Grootste fout van jojo'ers is dat ze na hun dieet helemaal niet meer kijken naar wat ze kunnen eten, geen kcal meer tellen en heftig onderschatten hoeveel calorieën er in een pizza zitten en dus al snel meer naar binnen duwen dan ze verbrand krijgen op een dag.
quote:Op woensdag 23 september 2015 17:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb nog ruim 900 kcal over om op 1800 te komen, dus uiteten is geen slecht idee. En we hebben tenslotte vakantie.
Je mag pas zo denigrerend doen als je over 3 jaar nog steeds op je streefgewicht bent.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:42 schreef MutedFaith het volgende:
Dat is inderdaad precies wat ik zeg. Zodra ze 'klaar zijn' duwen ze weer alles in hun snoetje wat maar enigszins op eten lijkt. En dan vooral alle 'slechte' dingen, want "dat hebben we zo gemist".
^^ wat zij zegt.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je mag pas zo denigrerend doen als je over 3 jaar nog steeds op je streefgewicht bent.
Had je echt overgewicht dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 20:00 schreef sandertjuh het volgende:
Ik eet ook wel eens een schaaltje chips (gisteren nog) of eet ik patat in het weekend. Doordeweeks drink ik nauwelijks alcohol maar zo nu en dan gaat het er op een zaterdag best stevig aan toe na het voetballen.
Laten we zeggen dat ik voor 90% committed ben aan het letten op mijn eten. Die overige 10% ga ik niet inleveren, daarvoor vind ik eten en de biertjes te lekker. Gelukkig hoef ik ook geen professionele bodybuilder te worden
Ik ben hier dan gedeeltelijk op de juiste plek, ik hoef niet echt af te vallen om het afvallen. Wel probeer ik mijn lichaam zo strak mogelijk te krijgen en daar hoort dan ook wel een beetje afvallen bij.
Ben nu ruim 1,5 jaar bezig en als ik dan naar mezelf kijk hoe ik eruit zag toen ik begon.. dan vond ik mijzelf toch wel echt een fattie
Wat was dat?quote:Op woensdag 23 september 2015 19:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]en niet het toetje nemen dat ik de laatste keer uit eten had, dat had omgerekend/geschat/nattevingerwerk zo'n 1000 kcal
Ongeveer 1 jaar. Ik hoop dat ik die balans ooit vind, ergens ben ik de balans kwijtgeraakt. Ik hoop ook dat ik op den duur normaal kan eten zonder in m'n achterhoofd hoeveel kcal een product heeft en eigenlijk zonder er teveel bij stil te staan.quote:Op woensdag 23 september 2015 18:29 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
maar hoe lang ben je bezig al? Ik denk dat het best lang kan duren voordat je die balans weer op een natuurlijke manier kan vinden.
Nou, het was zo'n "van alles wat" toetje en op mijn bord lagen een stukje cheesecake, ijstaart, bavarois, ijs en slagroom. En er zat een dessertwijn bij. Ik had geen idee wat alles woog, dus maar wat schattingen gedaan. Volgende keer weegschaal mee uit etenquote:Op woensdag 23 september 2015 20:04 schreef Sarabi het volgende:
Wat was dat?
Vandaag niet netjes gegeten, wel binnen de kcal.
Morgen weer een dag
Oja dat soort proeverijen wil ik ook nog wel eens bestellen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, het was zo'n "van alles wat" toetje en op mijn bord lagen een stukje cheesecake, ijstaart, bavarois, ijs en slagroom. En er zat een dessertwijn bij. Ik had geen idee wat alles woog, dus maar wat schattingen gedaan. Volgende keer weegschaal mee uit eten
Nee niet echt. Laten we het houden op een klein bierbuikjequote:
Nah, het had verder geen enkel effect op het afvallen of zo en ik was al heel trots dat ik het daarbij heb gelaten en niet de hele week weer uit balans was. Nogal een valkuil van mij, dat doemdenken waarbij je denkt: alles is nu toch al verpest! dus die zak m&m's kan nu ook wel.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:09 schreef Sarabi het volgende:
Oja dat soort proeverijen wil ik ook nog wel eens bestellen.
Maar niet te veel bij stil staan hoeveel kcal het iszolang je het niet elke maand doet.
Dat is waar ik mij deze weken vooral op richtquote:Op woensdag 23 september 2015 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nogal een valkuil van mij, dat doemdenken waarbij je denkt: alles is nu toch al verpest! dus die zak m&m's kan nu ook wel.
Die gedachte hoop ik ooit ook definitief uit m'n systeem te gooienquote:Op woensdag 23 september 2015 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nogal een valkuil van mij, dat doemdenken waarbij je denkt: alles is nu toch al verpest! dus die zak m&m's kan nu ook wel.
Maakt m niet minder vies.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het fijn dat hipsteryoghurt geintregreerd is als woord
Best gezellig zo samen op de 79quote:Op donderdag 24 september 2015 07:46 schreef MutedFaith het volgende:
79.9.
En spierpijn. Van zondag nog steeds.
niet zo hard, dat hou ik niet bij! Voor wie wil, 76 is vrijquote:Op donderdag 24 september 2015 07:55 schreef douche-eendje het volgende:
74.1 vanmorgen. 74 is weer bijna vrijgegeven
De framboos/cranberry vind ik wel lekker.quote:Op donderdag 24 september 2015 07:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maakt m niet minder vies.
Dikke hamburger gehaald en ook nog bier en bitterballen gister en toch nog randje 80
Kom mee in mn flow.quote:Op donderdag 24 september 2015 08:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
niet zo hard, dat hou ik niet bij! Voor wie wil, 76 is vrij(vandaag
)
Ja, kan. Maar als je veel sport kan er toch wel verandering zijn qua lichaam.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:29 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik merk dat ik gewoon al wekenlang exact hetzelfde weeg. Ik sta nu al 3 weken, twee keer per week op de weegschaal in de sportschool en deze geeft dus constant EXACT hetzelfde aan.
Dat lijkt me stug toch
Ja klopt. Maar EXACT hetzelfde blijven. Wel toevalligquote:Op donderdag 24 september 2015 09:32 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ja, kan. Maar als je veel sport kan er toch wel verandering zijn qua lichaam.
Top, goed bezig hoor!quote:Op donderdag 24 september 2015 09:55 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb de 87 vrijgegeven! 86,9
Lijstje:
O - yoghurt met muesli (gewone roeryoghurt, geen hipster)
T - smoothie blauwe bes/banaan
L - salade met kip en appel
T - Mani sweet cocktail
D - Beef shanghai (wereldgerechten)
Deze week weer op kantoor na twee weken vakantie, en inmiddels begint het op te vallenHeel veel complimentjes mogen ontvangen
![]()
(Ben daar niet zo goed in... complimentjes ontvangen)
Ah, ok. Niet te eten dat spul. Wat een wonderlijke structuur. Ik maak het op door het door de smoothie te doen.quote:
Ha, herkenbaar. Gewoon even diep ademhalen (voordat je gaat zeggen 'ja maar zo goed is het niet blahblah) en dan zeggen 'dank je wel' en breed lachenquote:Op donderdag 24 september 2015 09:55 schreef Shandaly het volgende:
Deze week weer op kantoor na twee weken vakantie, en inmiddels begint het op te vallenHeel veel complimentjes mogen ontvangen
![]()
(Ben daar niet zo goed in... complimentjes ontvangen)
Ontzettend druk ook hier. Vergaderen (ik mag een nieuwe gedragsbeïnvloedingsmethode helpen implementeren), huisbezoeken, studiedag, eerste toetsweek dus bakken nakijkwerk plus (dacht ik) vandaag infoavond op school van kind. Ik dus, haasthaast, daarnet naar die school. Zat al een aantal moeders dus ik sloot netjes aan, werd ook vriendelijk begroet. Komt er een mevrouw het lokaal binnen die begint: "Welkom bij de toetsavond van de cursus Nederlands 3F". Haha! Verder was het gebouw leeg dus maar weer naar huis gegaan. Ik had mijn auto een stukje verderop gezet en heb maar een rondje extra rond de wijk gelopen, was mijn uitje toch nog ergens goed voor :-)quote:Op donderdag 24 september 2015 14:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wie houdt de 81 nou steeds bezet. Ik wil er weer heen.
Verder bekaf. Veel nakijken en vergaderen deze week. Dat in combinatie met een kat die nierfalen blijkt te heben zorgt evroor dat mijn emmertje overvol zit en mije energielevel in het rood staat.Ik ga zaterdag wel sporten ipv vanavond. Nu eerst maar zorgen dat ik morgen doorkom.
Prognose weet ik nog niet. Ze heeft nu nierfalen, schild klier en kaliumgehalte zijn ook niet goed. En nog een urineweginfectie. Ze knapt wel wat op van alle medicatie maar ik weet het nog niet zo goed. De nieren blijven slechter worden dus wel moeten straks eens de knoop doorhakken.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:46 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ontzettend druk ook hier. Vergaderen (ik mag een nieuwe gedragsbeïnvloedingsmethode helpen implementeren), huisbezoeken, studiedag, eerste toetsweek dus bakken nakijkwerk plus (dacht ik) vandaag infoavond op school van kind. Ik dus, haasthaast, daarnet naar die school. Zat al een aantal moeders dus ik sloot netjes aan, werd ook vriendelijk begroet. Komt er een mevrouw het lokaal binnen die begint: "Welkom bij de toetsavond van de cursus Nederlands 3F". Haha! Verder was het gebouw leeg dus maar weer naar huis gegaan. Ik had mijn auto een stukje verderop gezet en heb maar een rondje extra rond de wijk gelopen, was mijn uitje toch nog ergens goed voor :-)
Arme kat, LVT. Wat is de prognose?
Viel nog best mee ook, maar ik drink tegenwoordig nog maar heeel weinig, dus was meteen raak. Erg vrolijk en een beetje zwaarder dan ik had gehoopt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Lol gehad V?
Wie zit op 73? Move over!
Ja sorry, dinsdag tentamen dus even zwaar er tegen aan dit weekendquote:Op vrijdag 25 september 2015 20:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja het is erg stil.. zelf ben ik de laatste tijd erg druk geweest, dus heb zelf niet bijster veel bijgedragen. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen dat ineens heeft
quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja sorry, dinsdag tentamen dus even zwaar er tegen aan dit weekend
Je hebt gelijk... ik ga er licht tegenaanquote:
quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... ik ga er licht tegenaan
quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:36 schreef BananaPancake het volgende:
93.9!![]()
Bmi van 29,97! Yaaay. Ik verwacht nog wel wat omhoog te schommelen maar wat voelt het goed
quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:36 schreef BananaPancake het volgende:
93.9!![]()
Bmi van 29,97! Yaaay. Ik verwacht nog wel wat omhoog te schommelen maar wat voelt het goed
Maar probeer je er wel iets aan te doen? Hoeft niet hoor, dik is ook dikke primaquote:Op zaterdag 26 september 2015 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben dik. Er gebeurt ook niks
Neenee, ik roep heel veel dat ik weer eens wat zou moeten proberen!quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar probeer je er wel iets aan te doen? Hoeft niet hoor, dik is ook dikke prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Neenee, ik roep heel veel dat ik weer eens wat zou moeten proberen!Als je heel veel en heel vaak roept dan verbrandt dat ook kcalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen zou ik een iets effectievere methode proberen. Kleine veranderingen doorvoeren als je nog geen zin hebt in echt actie ondernemen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Punt is I know the drillquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je heel veel en heel vaak roept dan verbrandt dat ook kcalAlleen zou ik een iets effectievere methode proberen. Kleine veranderingen doorvoeren als je nog geen zin hebt in echt actie ondernemen?
Iets met cirkelquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Punt is I know the drillAlleen zit ik gewoon weer in zo'n destructieve wave. Alles is ook een beetje kut atm. En dan WEET ik dat ik het echt significant beter voor mezelf kan maken, door beter voor mezelf te zorgen. Dat dat echt een wereld van verschil maakt. Maar dat doe ik dan niet, want alles is kut.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iets met cirkel
Ik zou er uitstappen als ik jou was. Dan hoef ik hier geen riedeltje tekst te plaatsen met dingen die je toch al wel weet.![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Geen idee wat er speelt, maar DP:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prrrrr
Bedankt Kittykat!quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:03 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Geen idee wat er speelt, maar DP:
[ afbeelding ]
Ik zou gelijk bijsturen ja, voor je het weet doe je een DP-tje en maak je er eigenlijk al veel te veel maanden een rommeltje van!quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb een k*tweek achter de rug met stress, teveel werk, slechte voorbereiding qua eten, migraines en andere ellende. Oftewel al m'n oude valkuilen. Aankomende week ga ik dat beter doen.
Ik weet dat jij het ook kanquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bedankt Kittykat!
[..]
Ik zou gelijk bijsturen ja, voor je het weet doe je een DP-tje en maak je er eigenlijk al veel te veel maanden een rommeltje van!
Wat leuk dat je dat nog zo goed herinnertquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik weet dat jij het ook kanJe wandelde toen heel veel, vind je dat niets om mee te beginnen?
Ik zat bij mijn vaders lijstje met vrienden op fitbit te kijken, maar die zijn duidelijk allemaal gepensioneerdquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:17 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik merk dat ik steeds meer mijn best doe om die tienduizend stapjes te halen. Beneden gaan plassen ipv boven, de auto aan straat ipv op de parkeerplaats, de lange route naar lief zijn huis, zulke dingen. En het werkt! Nog 6 kilo te gaan tot mijn doel (67). En zelfs wat ik nu weeg heb ik heul lang niet gewogen...
Kop op DP en PB, het begint met kleine stapjes. Voor mij werkt het bijhouden van mijn stappen echt super, het motiveert me dat ik steeds kan kijken of ik mijn best nog doe (ook al zit ik nu al de halve dag te kloten met fitbit en MFP die niet willen syncen).
Tijdens werkdagen heb ik ook de minste stappenquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:33 schreef MutedFaith het volgende:
ik ben met mijn kantoorbaan echt superblij als ik op een dag de 8000 stappen aantik.
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik schurk weer tegen de 81 aan en daarvan verlies ik ook alle motivatie voor meeposten.
Het is nu 4 jaar geleden dat ik het grote avontuur begon in China en het roer radicaal omgooide. Het gewicht eraf houden gaat redelijk goed. Ik beweeg genoeg. Ik moet alleen gewoon dus niet teveel alcolhol zuipen want dan wordt ik snel dik. Dus dat probeer ik ook niet te doen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 07:55 schreef BananaPancake het volgende:
Die ontwenningsverschijnselen heb ik altijd de derde dag nadat ik weer gezond ben gaan eten. Maar daarna geen last meer van. Krijg dan hoofdpijn en een heel flauw gevoel.
Wel knap hoor newman en snel ook. Hoe lang is dat nu geleden? Hoe gaat het eraf houden?
Als ik het idee heb dat ik afval, wil ik ermee bezig zijn. Zo niet, zweef ik liever in ontkenning.quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:19 schreef mrspoeZ het volgende:
Repetitie en feestje; ik ga geheid over mijn doel heen vandaag. Volgens de wet van SQ zal ik maandag wel weer hondermiljoenmiljard kilo wegen.
[..]
Hoezo dat?
Ja was leuk. Ben op tijd naar huis gegaan wegens nietmeegaande geliefde die niet van beschonken vrouwen houdt. Totale schade 8 bier.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als ik het idee heb dat ik afval, wil ik ermee bezig zijn. Zo niet, zweef ik liever in ontkenning.
Goed feestje?
Ik ken geen Nils, dus neequote:Op zondag 27 september 2015 02:40 schreef mrspoeZ het volgende:
Ben jij die Leintjuh die het met Nils doet?
Ik beweeg wel veel op het werk ja. Vaak toch wel 9.000 tot 12.000 stappen. Fietsen doe ik niet veel, alleen van en naar werk. En natuurlijk de stad in enzo maar dat doe ik niet op werkdagen. 'Helaas' krijgen we vaak drop, koek en bonbons van patiënten dus het is erg makkelijk om er weer aan te eten wat je eraf loopt, zeg maarquote:Op zondag 27 september 2015 10:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohoh.. vandaag al een halve kilo er bij op.. hoe moet dat nu als de wet van SQ intreedt??![]()
![]()
@ Lein: op zich heb je wel een baan waarin je veel beweegt toch? En fiets je nog steeds veel??
Maar je beweegintensiteit is iig al een goede basisquote:Op zondag 27 september 2015 11:37 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik beweeg wel veel op het werk ja. Vaak toch wel 9.000 tot 12.000 stappen. Fietsen doe ik niet veel, alleen van en naar werk. En natuurlijk de stad in enzo maar dat doe ik niet op werkdagen. 'Helaas' krijgen we vaak drop, koek en bonbons van patiënten dus het is erg makkelijk om er weer aan te eten wat je eraf loopt, zeg maar
Wat een vreselijk deprimerend verhaal zegquote:Op zondag 27 september 2015 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Om over na te denken: http://go.ted.com/b5Ax
nou idd, ik heb het weggeklikt,quote:Op zondag 27 september 2015 13:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Wat een vreselijk deprimerend verhaal zeg
Uiteraardquote:
Ja vond je?? Ik vond het vooral fascinerend..quote:Op zondag 27 september 2015 13:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Wat een vreselijk deprimerend verhaal zeg
Food for thought /pun intended. Dat je brein je lichaam aanstuurt in hoeverre je nu moet eten, wat het als normaal gewicht beschouwt e.d. wist ik al wel. Maar het is vechten tegen de bierkaai, als je brein/lichaam zich ook continu aanpast aan de veranderende omstandigheden. Dus moet je inderdaad blijvende veranderingen aanbrengen, die je je hele leven kunt volhouden. Mindful eating is leuk maar tegelijkertijd gaat het je dus niet helpen om kilo's kwijt te raken zoals ze zelf al aangaf. Vind het niet deprimerend noch fascinerend, maar verhelderend.quote:Op zondag 27 september 2015 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Om over na te denken: http://go.ted.com/b5Ax
ik denk dat het voor de echt obesen en ex-obesen wat deprimerender isquote:Op zondag 27 september 2015 13:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja vond je?? Ik vond het vooral fascinerend..
Misschien.. het leert mij vooral dat gedragsverandering de enige manier is dat daadwerkelijk effect kan hebben.. en dat 'we' hier over het algemeen goed bezig zijn dus. En het geeft een inkijk in waarom het zo vaak toch ook mis gaat. En dat dat niet komt omdat die persoon iets 'fout' doet.quote:Op zondag 27 september 2015 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik denk dat het voor de echt obesen en ex-obesen wat deprimerender is![]()
Wat is dat normaalcurve randje? Welk bmi is dat ongeveer? 25 bedoel je dan of zo?quote:Op zondag 27 september 2015 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik denk dat het voor de echt obesen en ex-obesen wat deprimerender is
Ik vermoed dat ik weet/waar het over gaat en heb geen zin om te kijkenik weet al dat alle cijfersnover blijvend gewichtsverlies bij obesitas enorm tegen me spreken
0-5% gewichtsverlies na vijf jaar is succesvop zeg maar... En dat daarom bariatrische chirurgie eigenlijk als enige optie wordt gezien door de medici voor mijn gewichtsklasse, maar daar wil ik nog niet aan... Ik word lekker die 2% op t randje van de normaalcurve
Het is een filmpjequote:Op zondag 27 september 2015 15:09 schreef Rucola het volgende:
[..]
Wat is dat normaalcurve randje? Welk bmi is dat ongeveer? 25 bedoel je dan of zo?
Heb 't artikel niet gelezen btw, dus sorry als ik iets fouts zeg
Ik weet niet of je advies zocht of niet maar ik gef het toch maar. Ik zou de luch niet overslaan en het ontbijt ook niet. Het is belangrijk om het metabolisme in gang te houden. Veel mensen denken dat als je heel weinig eet of een maaltijd overslaat dat ze dan afvallen maar dat is meestal niet het geval. Je met sowieso boven de 1200 calorien per dag zitten want als je dat niet doet dan kan je lichaam in de spaarstand schieten waardoor de lichaam minder calorieën verbrand.quote:Op zondag 27 september 2015 01:16 schreef Leintjeuh het volgende:
Meh. Ik kom me melden hier :w ik ben Marjolein, 30 jr. oud, verpleegkundige en te zwaar. Volgens de Kotelet (Quetelet) index ben ik obees. In het dagelijks leven probeer ik gezond(er) eten te combineren met meer bewegen, en dat klinkt makkelijker dan het is. Ik werk 36 uur fulltime onregelmatig (dag, avond en nachtdiensten) op een drukke afdeling in een groot ziekenhuis. Als tussendoortjes probeer ik veel groenten en fruit te eten en probeer ik minimaal twee keer per week te gaan hardlopen. Helaas houd ik veel van calorie-rijk eten, snoepen en Netflix. Mijn vriend kan veel eten en snoepen omdat hij een erg fysiek actieve baan heeft, en dat brengt mij in de verleiding om ook chips, koekjes, alcoholische versnaperingen en tweede porties avondeten te gebruiken. Van de week ga ik een weegschaal aanschaffen maar voorlopig ben ik vooral op zoek naar morele steun en een stok achter de deur. Morgen is weer een frisse start (en een hardloopdag) en ook alweer een nieuwe dag.
Lijstje van vandaag:
O: 3 volkoren boterhammen met kaas, oploskoffie met magere melk en rietsuiker 1 tl.
T:niks
L:niks
T:kop koffie, met 1 zoetje.
A:kant en klare maaltijdsalade, 150 ml vanillevla.
T: 5 zoete dropjes, 100 gram gegrilde ham, 2 granenkoekjes met chocolade en 2 glazen spiced rum.
S:2 keer 5 km. fietsen en ongeveer 11.000 stappen tijdens het werk.
Ruimte voor verbetering gelukkig
Wat ik bedoel is dus dat je lijf je daarin tegenwerkt omdat het op gewicht wil blijven..quote:Op zondag 27 september 2015 17:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Het gaat hier om afvallen hé, niet om op gewicht te blijven.
Het verklaart vooral een boel. En doet me vermoeden dat 'langzaamaan en gericht op gedragsverandering' ipv 'snelle vermagering met extremen' de enig mogelijke duurzame manier kan opleveren.quote:Op zondag 27 september 2015 17:48 schreef Sarabi het volgende:
Filmpje niet gekeken maar wel al vaker dingen over gehoord.
Weet niet of ik het deprimerend of wat dan ook moet vinden.....
Maar sowieso wel interessant.
Je lichaam heeft naar mate je meer afvalt (spieren en/of vet verliest) minder kcal nodig om te kunnen blijven draaien. Maar organen als je hart, hersenen, longen, nieren en lever samen hebben al een redelijke hoeveelheid energie nodig om te kunnen blijven draaien waarop je lichaam alleen gaat besparen als alle energiereserves echt op zijn. Die spaarstand ligt dan ook een stuk verder weg dan het viva-volk wil doen geloven.quote:Op zondag 27 september 2015 17:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Zoals je in het ted-filmpje kunt horen is het zo dat het lichaam bij een bepaald tekort anders met energie om gaat en meer gaat oppotten. Het is een handige biologische survivaltool om tijdelijke voedselktekorten te kunnen overleven. Dus wel degelijk een soort spaarstand, alleen iets anders uitgelegd dan de Viva of tante Mien dat doet![]()
Die grens ligt namelijk niet bij een bepaald aantal kcal maar bij een bepaald 'tekort' waar het lijf van vindt dat het te weinig is. Dus bijvoorbeeld na 10% van het gewicht te zijn verloren, of langere tijd aanzienlijk minder binnen krijgen dan voorheen. En die grens is bij iedereen anders. Het lijf zet alles in het werk om 'op gewicht' te blijven.. Iets genuanceerder dus dan vaak gesteld wordt.
Ja, nee, het gaat dus níet om onder BMR zitten en zo. En het gaat ook niet om het verminderen van niet-essentiële processen maar om het opslaan van energie omdat je lichaam vindt dat het tekort te groot dreigt te worden (ook als dat eigenlijk onzin is).quote:Op zondag 27 september 2015 18:05 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Je lichaam heeft naar mate je meer afvalt (spieren en/of vet verliest) minder kcal nodig om te kunnen blijven draaien. Maar organen als je hart, hersenen, longen, nieren en lever samen hebben al een redelijke hoeveelheid energie nodig om te kunnen blijven draaien waarop je lichaam alleen gaat besparen als alle energiereserves echt op zijn. Die spaarstand ligt dan ook een stuk verder weg dan het viva-volk wil doen geloven.
Het zal vast zo zijn dat bij langdurig ver onder je BMR binnen krijgen je lichaam aanzet tot het verminderen van niet-essentiële processen, maar die kent het lichaam maar bar weinig. Wat wel nog meespeelt is dat met een lager gewicht (en geen extra spiermassa) je lichaam sowieso minder verbrandt, het heeft immers minder energie nodig om het aanwezige vet of spieren in stand te houden.
Jij gaat er van uit dat het gaat om mensen die tegen BMR aan zitten. Dat is nu juist het punt: dat hoeft dus helemaal niet. Ook met 3000kcal inname kan het gebeuren bijv. Kijk het filmpje, luister naar haar uitleg.quote:Op zondag 27 september 2015 19:25 schreef MutedFaith het volgende:
Maar hoe kan je lichaam die energie opslaan als t alles wat binnenkomt nodig heeft om de organen op gang te houden?
Dan moet t dingen gaan uitschakelen, en als dat gebeurd dan ga je dood. Lijkt me dus een behoorlijk tegenstrijdig verhaal.
(niet dat ik beweer dat t pertinent niet kan bestaan, ik heb er gewoon verder nog nooit ergens van gehoord en t klinkt erg onlogisch).
Verder chagrijnig. Want mijn vrouw wilde per se frieten. En ik per se niet. Dus heb in de frietenlucht mijn stukje kip, met broccoli en gebakken aardappeldingetjes zitten eten.
Of het ted-talk filmpje van een arts die zich afvraagt of diabetes ipv een gevolg van overgewicht stiekem niet een óórzaak er van is! Omgekeerd dan wat men nu denkt dus..quote:Op zondag 27 september 2015 19:28 schreef LadyOracle het volgende:
Wat ik veel interessanter vind is het onderzoek naar invloed van organismen in de darmen en hun invloed op gewicht.
Maar dat je met 3k kcal energie op gaat slaan is toch logisch? Kans is dan groot dat er meer binnenkomt dan je verbruikt, heeft verder weinig met een 'starvationmode' of spaarstand te maken.quote:Op zondag 27 september 2015 19:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat het gaat om mensen die tegen BMR aan zitten. Dat is nu juist het punt: dat hoeft dus helemaal niet. Ook met 3000kcal inname kan het gebeuren bijv. Kijk het filmpje, luister naar haar uitleg.
Ja, op zich wel, maar het is in die situatie niet logisch dat je lichaam zuiniger/anders om gaat met de energie, wat dus wel kan gebeuren als je van een ander innamepatroon komt.quote:Op zondag 27 september 2015 19:45 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Maar dat je met 3k kcal energie op gaat slaan is toch logisch? Kans is dan groot dat er meer binnenkomt dan je verbruikt, heeft verder weinig met een 'starvationmode' of spaarstand te maken.
Doe maar, ik krijg het niet beter uitgelegd geloof ikquote:Ik ga t filmpje straks eens luisteren.
dan had je net zo goed friet bij je kip en broccoli kunnen eten...quote:Op zondag 27 september 2015 19:25 schreef MutedFaith het volgende:
Maar hoe kan je lichaam die energie opslaan als t alles wat binnenkomt nodig heeft om de organen op gang te houden?
Dan moet t dingen gaan uitschakelen, en als dat gebeurd dan ga je dood. Lijkt me dus een behoorlijk tegenstrijdig verhaal.
(niet dat ik beweer dat t pertinent niet kan bestaan, ik heb er gewoon verder nog nooit ergens van gehoord en t klinkt erg onlogisch).
Verder chagrijnig. Want mijn vrouw wilde per se frieten. En ik per se niet. Dus heb in de frietenlucht mijn stukje kip, met broccoli en gebakken aardappeldingetjes zitten eten.
Er bestaat wel een spaarstand. Ik wil helemaal niet de guru uithangen hier ik probeer mensen te helpen als ze willen afvallen en dat doe ik gratis. Ik ben ervaringsdeskundige zal ik maar zeggen en ik heb het idee dat je zelf maar wat in de ruimte loopt te blaten. Ik wil niet zeggen dat ik alles weet maar ik weet wel veel over het onderwerp.quote:Op zondag 27 september 2015 17:18 schreef MutedFaith het volgende:
Ontbijt kun je best overslaan. Metabolisme aan de gang houden is kul. Je lichaam heeft geen spaarstand.
Zo maar even drie onwaarheden in je post. Je kunt hier wel de dieetgoeroe uit komen hangen, maar kom hier geen viva-praatjes verkopen plz. Er is maar 1 manier waarop je gewicht verliest: Meer energie verbruiken dan je binnen krijgt. De makkelijkste manier om dat te bereiken is door minder te eten.
quote:Op zondag 27 september 2015 21:17 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet de guru uithangen hier ik probeer mensen te helpen als ze willen afvallen en dat doe ik gratis.
Nee, als de conclusie uit onderzoek bv is dat obese mensen zonder bariatrische chirurgie vrijwel altijd obees blijven, zelfs met succesvolle interventie, dan is er doorgaans een klein groepje (1,25-2,5%) die het wel lukt. Normaalcurve/standaarddeviatie etc. Statistisch geneuzel. De zogezegde uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op zondag 27 september 2015 15:09 schreef Rucola het volgende:
[..]
Wat is dat normaalcurve randje? Welk bmi is dat ongeveer? 25 bedoel je dan of zo?
Heb 't artikel niet gelezen btw, dus sorry als ik iets fouts zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |