SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.mag het weten
Ik denk dat dat zeker meespeelt in mijn beleving van dat seizoenquote:Op maandag 21 september 2015 14:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vond seizoen 1 ook het mooist, maar is dat niet ook omdat het het eerste seizoen is en alles nieuw is? Wat maakte seizoen 1 beter dan andere seizoenen?
Ik had de boeken gelezen dus neequote:Op maandag 21 september 2015 14:17 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zou het niet ook komen doordat je er dan nog blanco in staat en in de loop van een seizoen al in je hoofd vooruit gaat lopen op seizoen 2, waardoor dingen die conflicteren met wat er in je hoofd had moeten gebeuren ervoor zorgen dat je het minder succesvol vind?
Dan is het niet echt relevant inderdaad.quote:Op maandag 21 september 2015 14:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik had de boeken gelezen dus nee
Verder zijn emmy's en dergelijke prijzen irrelevant.
Ik denk dat het zowel een oeuvreprijs is als toch echt ook wel een prijs voor dit seizoen. Ik weet dat in deze reeks velen negatief over seizoen 5 zijn, maar ook op bijvoorbeeld IMDb krijgen best veel afleveringen van seizoen 5 een heel hoog cijfer. Aflevering 8 (Hardhome) staat op dit moment zelfs helemaal bovenaan, dus als beste aflevering ooit.quote:Op maandag 21 september 2015 14:39 schreef Joosie200 het volgende:
Voor mij staan seizoen 1 en 4 op gedeelde eerste plaats. Seizoenen 2/3 werkten opgestarte verhaallijnen uit van het eerste seizoen. En ik verwacht dat seizoenen 5 en 6 opgestarte verhaallijnen uitwerken van seizoen 4.
Waarom dan toch die regen aan Emmy Awards? Zie het als een oeuvreprijs. In het begin was het nog allemaal onbekend maakt onbemind. Op den duur pikt het wereldje van films en series het op. En dan krijg je de erkenning van al die jaren ondanks dat je inderdaad een slechter seizoen hebt gedraaid imo.
Tuurlijk zaten er een paar noemenswaardige gebeurtenissen in, fragmenten die we zullen blijven onthouden. Maar overall vond ik het vijfde seizoen gelijk aan seizoen 2/3. Niks mis mee, maar toch heb ik seizoen 1/4 als favoriet.
Ja, dit natuurlijk.quote:Op maandag 21 september 2015 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:
3 > 1 > 4 > 2 >>>>>>>>> 5
Als je het mij vraagt.
Vond de Sparrows en Faceless Men in S5 echt te snel teveel invloed hebben en die Sandsnakes in Dorne waren ook tenenkrommend.
Maar uiteindelijk een kwestie van smaak natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
Voor echte GoT fans een makkelijke keuze toch?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:06 schreef Loveless85 het volgende:
Hallo mede-FOK!kers
Als ware zolderkamerautist ga ik binnenkort het netwerk in huis op de zolderkamer weer eens opnieuw inrichten, en ik ben momenteel in een discussie beland over de schijtlollige naam die het WiFi netwerk moet krijgen na deze upgrade.
Help mij hier kiezen:
Poll: Welk SSID moet Loveless85 gebruiken
• Winternet is Coming
• Admiraal de Router
• Anders, nl.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Sluiting van de stembussen is over 48 uur: Vrijdag 25 september 11:00
quote:Op woensdag 23 september 2015 12:13 schreef avotar het volgende:
Deze al voorbij gekomen?Wat een wall of text, sodeknetters. Geen idee in hoeverre het afwijkt van het restant uit de boeken wat nog niet in de serie zat. Maar het klinkt goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten
Neger alsjeblieft.quote:Op maandag 21 september 2015 15:46 schreef Dizer het volgende:
Met name Tyrion & Varys waren erg saaaaaaai.
Wats met jouquote:Op woensdag 23 september 2015 12:35 schreef tombolafan het volgende:
ONZ / Help mij een nieuw SSID kiezen
[..]
Voor echte GoT fans een makkelijke keuze toch?
quote:Op woensdag 23 september 2015 13:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Ja tl;dr.
Iemand een samenvatting?
SPOILER: EpicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
quote:Op woensdag 23 september 2015 13:58 schreef avotar het volgende:
[..]SPOILER: EpicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Held!
Op het eerste na vind ik het best een mooie voorspelling/theorie.
Maart duurt nog zo lang.. en het boek waarschijnlijk nóg langer![]()
Daarom is het ook een theorie. Er staat maar 1 boekfeitje in.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef Momo... het volgende:
Ik geloof het niet, het zijn een beetje dingen die door veel mensen verwacht worden.
nee dusquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:50 schreef Monolith het volgende:
Nog meer vermoedelijke spoilers:Fuck yeahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kijk zo uit naar seizoen 6 nu hè. Zoveel cliffhangers in het vorig seizoen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2015 15:13:43 ]
quote:Op zondag 27 september 2015 12:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Spoiler foto;
http://9gag.com/gag/avLRdVn
(Met opzet niet in spoiler ivm topicgallery)
Comment in de reacties;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 september 2015 07:02 schreef So_Surreal het volgende:
[..]Yess!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twitter:danygonebad twitterde op dinsdag 29-09-2015 om 21:29:24Oh the good old days when they only wanted steak and not entire cattle #GameOfThrones http://t.co/NM5jMqEuvY reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 september 2015 16:17 schreef Ooku het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 30 september 2015 16:17 schreef Ooku het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
quote:Op woensdag 30 september 2015 18:06 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 september 2015 18:06 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]In de boeken zijn Jon, Rob, Sansa e.d. ook veel jonger dan nu. Sean Bean valt dus best nog te gebruiken in een flashback. Wat CGI hier en daar, haren verven en even naar de sportschool toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:50 schreef Monolith het volgende:
Nog meer vermoedelijke spoilers:Als je die niet ziet aankomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe kun je Oberyn Martell in godsnaam zo snel vergeten? Wat mij betreft een van de vetste characters van de serie.quote:
in het laatste got shot was hij redelijk onherkenbaar, misschien ligt het daaraanquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:35 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hoe kun je Oberyn Martell in godsnaam zo snel vergeten? Wat mij betreft een van de vetste characters van de serie.
Sowieso een puike acteur.
Ik herkende hem ook pas nadat iemand in het Netflix topic het zeiquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:35 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hoe kun je Oberyn Martell in godsnaam zo snel vergeten? Wat mij betreft een van de vetste characters van de serie.
Sowieso een puike acteur.
Snorretje stond hem niet echt, vandaarquote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:06 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik herkende hem ook pas nadat iemand in het Netflix topic het zei
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:11 schreef kipknots het volgende:
Nieuwe acteur gecast:
http://watchersonthewall.(...)-of-game-of-thrones/
Voor de boeklezers:Die hoort ook bij de TOJ toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:16 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die hoort ook bij de TOJ toch?
Zou goed kunnen, maar Sansa heeft auburn hair dus kastanjerood, niet dat goudblonde van de Lannisters.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:52 schreef Tanin het volgende:
Tussen Myrcella en Cersei staat Sansa volgens mij
En niet Osha maar Meera Reed volgens mij?
quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:50 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]
Melisandre, Brienne, Obara?, Olenna, Margaery, Shae, Myrcella, ?, Cersei, Ygritte, Arya, Osha?, Danny
If only.. een Disney meets GoT crossover zou leuk wezen
Die had ik nog niet gezien. Duidelijk! Maar dan nog heeft Sansa en Catleyn geen goudblond haarquote:
Een vriend van me heeft een zwart t-shirt met op de voorkant de sigils van alle huizen, die is wel ruig. Geen idee waar hij hem vandaan heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:24 schreef Typisch het volgende:
Wat vinden jullie toffe merchandise van de serie? Zoek wat verjaardagcadeatjes.Graag ook met aanschaf plek oid.
Zelf laatst een paar van dit soort gekocht voor een maatje
http://www.merchandisehou(...)rones-stark-mok.html
En ik zoek wat meer van zulks.
Alle huizen? Dat is nogal wat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:47 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een zwart t-shirt met op de voorkant de sigils van alle huizen, die is wel ruig. Geen idee waar hij hem vandaan heeft.
Ik heb een Lannister shirtje van AliExpress. Iets van 12 euro. Maar dan heb je wél een XXL die als een S valtquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:24 schreef Typisch het volgende:
Wat vinden jullie toffe merchandise van de serie? Zoek wat verjaardagcadeatjes.Graag ook met aanschaf plek oid.
Ik heb ook een GoT mok maar dan een special editionquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:24 schreef Typisch het volgende:
Ik heb hier in de buurt laatst een poster met de landkaart van Westeros en een stukje van Essos gekochtquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:24 schreef Typisch het volgende:
Ben daar allang eens wezen neuzen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 08:38 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Tevens zit er hier in Grunn een Fantasy shop, in de Zwanestraat geloof ik, en daar hebben ze ook een heleboel gave dingen, oa ook van Harry Potter, LOTR, et cetera. Alle belangrijke fantasy-reeksen zijn er vertegenwoordigdEcht een aanrader, ook voor jou Joosie200
Waarom zijn dat soort winkels nou weer helemaal in Groningenquote:Op maandag 5 oktober 2015 08:38 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Ik heb hier in de buurt laatst een poster met de landkaart van Westeros en een stukje van Essos gekochtMaar dat was bij een kraam dus dat wordt wat lastiger om meteen weer te vinden
Dit was in Groningen overigens, ze trokken langs studentensteden dus wellicht komen ze binnenkort ook bij jou in de buurt
Tevens zit er hier in Grunn een Fantasy shop, in de Zwanestraat geloof ik, en daar hebben ze ook een heleboel gave dingen, oa ook van Harry Potter, LOTR, et cetera. Alle belangrijke fantasy-reeksen zijn er vertegenwoordigd
Echt een aanrader, ook voor jou Joosie200
Wordt een mooie reeks zo op de plank. zwart, zwart, wit, zwart, rood ... ach ja ... wanneer kunnen we hem verwachten?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:57 schreef Slayage het volgende:
kijk snow zorgelijk kijken![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:30 schreef Slayage het volgende:
hmmm
Season 6 of Game of Thrones Is Coming Later Than Usual
logischquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:30 schreef Slayage het volgende:
hmmm
Season 6 of Game of Thrones Is Coming Later Than Usual
Nah. Dany is het suikerkindje van ome George.quote:Op woensdag 4 november 2015 02:00 schreef King_Merc het volgende:
Waardoor "ontploft" het internet in Season 6 : dood van Daenerys, omgebracht door Jorah "friendzone" Mormont (zie filmpje hieronder)
Tja als het afmaken van personages steeds schokkender lijkt te worden, zou dit me niet verbazen
Right, minst verassende dood: Ned Stark. Ik hoop dat je een grapje maakt?quote:Op woensdag 4 november 2015 02:00 schreef King_Merc het volgende:
minst verrassende dood : Ned Stark (goh wie speelt hem)
Dany, Jon en Tyrion gaan voorlopig nog niet dood.quote:Op woensdag 4 november 2015 02:00 schreef King_Merc het volgende:
Ook weer bij, afgelopen jaar alle 5 seizoenen gezien ( onderbrekingen oa na the red wedding)
Favoriete seizoen : Seizoen 4 ( gebeurde toch best veel , Oa Joffrey dood (achteraf mis ik hem wel)
Minst favoriete Seizoen : Seizoen 2 , kan me niet echt iets herinneren van dat seizoen ( ja de slag bij Black water)
favoriete karakter : Tywin Lannister en Tyrion Lannister
Minst favoriete karakter : Alliser Thorne (ik hoop dat ze hem ombrengen je weet wel "for the watch" )
Favoriete roadtrip koppel: Jaime Lannister en Brienne : zat vooral groei in Jaime,s personage
![]()
minst verrassende dood : Ned Stark (goh wie speelt hem)
Meest schokkende dood/scene : Red Wedding
Van welke karakter/verhaallijn ben ik benieuwd : verhaallijn met Bran, ben benieuwd hoe dat gaat ontvouwen
Die mag in season 6 dood : Ramsey Bolton (en het liefst door Theon (dankzij Sansa is hij weer meer zichzelf )
Waardoor "ontploft" het internet in Season 6 : dood van Daenerys, omgebracht door Jorah "friendzone" Mormont (zie filmpje hieronder)
Tja als het afmaken van personages steeds schokkender lijkt te worden, zou dit me niet verbazen
Lekker awkward, but stillquote:
Matigquote:
Dat is wel een rukje waardquote:
quote:Op maandag 23 november 2015 17:21 schreef Slayage het volgende:
eerste teaser poster van HBO mbt seizoen 6. is het nu officieel?
[ afbeelding ]
Jupquote:Op maandag 23 november 2015 17:48 schreef Poesopstokje het volgende:
Sexy Snow![]()
![]()
![]()
Vlindur, da's een TWD referentie of niet?
not bloddy likelyquote:
Daenerys is zo steriel als haar eunuchen-leger en Jon is (en blijft hopelijk) dood. Er is politiek werkelijk geen reden die ze samen zou kunnen brengen.quote:Op maandag 23 november 2015 18:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
not bloddy likelyhij is ice van ice and fire (dany) je weetz
wanneer nood aan de man is...quote:Op maandag 23 november 2015 18:49 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Er is politiek werkelijk geen reden die ze samen zou kunnen brengen.
er zijn meerdrere theorieen, maar dat stannis the prince that was promissed is heb ik wel laten varen samen met mellisandrequote:Ice is de koning van the Others, the Night's King. Fire is de koning van de levenden, the Prince that was promiced, Stannis Baratheon. Tezamen zijn ze Azor Ahai.
Stannis is doodquote:Op maandag 23 november 2015 18:49 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Daenerys is zo steriel als haar eunuchen-leger en Jon is (en blijft hopelijk) dood. Er is politiek werkelijk geen reden die ze samen zou kunnen brengen.
Ice is de koning van the Others, the Night's King. Fire is de koning van de levenden, the Prince that was promiced, Stannis Baratheon. Tezamen zijn ze Azor Ahai.
Stannis heeft geen functie meer.quote:Op maandag 23 november 2015 19:16 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee!![]()
Als Jon blijft leven dan Stannis ook.
Dat Jon leeft staat al zo'n beetje vast.quote:Op maandag 23 november 2015 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Stannis dood, Jon leeft nog (weer). Heus.
Desnoods wordt hij Hand of the King (Jon).quote:Op maandag 23 november 2015 19:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Stannis heeft geen functie meer.
Daarbij is hij echt niet The Prince that was promised hoor. Gewoon een machtswellustelingetje.
Jon Snow is die Prince, daar wijst alles op.
Jon heeft land, noch volk, noch leger. Hij zijn gerange en Daenerys' overheerschappij zijn spellen van een andere orde. Ik zie hem niet snel een grotere rol spelen dan die veredelde neuksloof van een Dario.quote:
Jawel, hij is de wetmatige koning van Westeros. De enige manier om daarom heen te komen is Westeros als politieke eenheid te ontbinden en te wachten totdat iemand weer een gooi doet om de boel te verenigen.quote:Op maandag 23 november 2015 19:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Stannis heeft geen functie meer.
Eerder een eer-autist zoals Ned. Maar goed lezing is ook geldig na de geslaagde karaktermoord van de serie.quote:Gewoon een machtswellustelingetje.
Er zijn aanwijzingen Jon Soa wildling-herpes heeft opgelopen, maar daar houdt de complexiteit van zijn karakter wel zo'n beetje op.quote:Jon Snow is die Prince, daar wijst alles op.
Dat is meer iets voor vingerkootjes of anders pinkje wel.quote:Op maandag 23 november 2015 19:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Desnoods wordt hij Hand of the King (Jon).
Ik bedoelde dat Stannis HotK van Jon zou kunnen worden.quote:Op maandag 23 november 2015 19:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Jon heeft land, noch volk, noch leger. Hij zijn gerange en Daenerys' overheerschappij zijn spellen van een andere orde. Ik zie hem niet snel een grotere rol spelen dan die veredelde neuksloof van een Dario.
[..]
Jawel, hij is de wetmatige koning van Westeros. De enige manier om daarom heen te komen is Westeros als politieke eenheid te ontbinden en te wachten totdat iemand weer een gooi doet om de boel te verenigen.
[..]
Eerder een eer-autist zoals Ned. Maar goed lezing is ook geldig na de geslaagde karaktermoord van de serie.
[..]
Er zijn aanwijzingen Jon Soa wildling-herpes heeft opgelopen, maar daar houdt de complexiteit van zijn karakter wel zo'n beetje op.
[..]
Dat is meer iets voor vingerkootjes of anders pinkje wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
ik heb geen enkele reden langs zien komen waarom brienne hem zou sparen... hem omleggen was haar raison detrequote:
quote:Op maandag 23 november 2015 20:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb geen enkele reden langs zien komen waarom brienne hem zou sparen... hem omleggen was haar raison detre
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
En hij kan ook aan hetquote:Op dinsdag 24 november 2015 06:54 schreef avotar het volgende:
Je ziet zijn ogen niet, ze kunnen ook gloeien. #walkthewalk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn en als je de foto een kwartslag draait kan hij ook gewoon dood op de grond liggen, je weet het niet hé.![]()
het is maar hoe je het bekijkt, de targaryans zijn dan weer een stelletje vluchtelingen uit valyria die de toco kwamen overnemen in westerosquote:Op maandag 23 november 2015 21:21 schreef Ferdii het volgende:
Stannis heeft geen claim, enkel de claim van een rebel
De targaryens zijn de rechtmatige heersers
Volgens de Wiki zaten er nog best een paar generaties tussen de Targaryens die geïsoleerd raakte van hun thuisland na de Doom of Valyria en Aegon die grote delen van Westeros aan zijn overheerschap onderwierp. Daarnaast maakte Dragonstone voor de Doom een deel uit van Valyria voordat het een onderdeel van Westeros werd. Het zou mij niet zo heel veel verbazen als de Targaryens Westeros ook hadden ingenomen als de Doom er niet geweest was.quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is maar hoe je het bekijkt, de targaryans zijn dan weer een stelletje vluchtelingen uit valyria die de toco kwamen overnemen in westeros
De Targs waren maar een ondergeschikte familie in Valyria hé, zelfs uitgesloten of weg gestuurd dacht ik. De machtige familie's laten een exiled groepje mensen dan echt niet machtig worden in een ander gebied. Dus ik denk niet dat zij degene waren die uiteindelijk naar Westeros waren gekomen als de Doom niet was gebeurd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Volgens de Wiki zaten er nog best een paar generaties tussen de Targaryens die geïsoleerd raakte van hun thuisland na de Doom of Valyria en Aegon die grote delen van Westeros aan zijn overheerschap onderwierp. Daarnaast maakte Dragonstone voor de Doom een deel uit van Valyria voordat het een onderdeel van Westeros werd. Het zou mij niet zo heel veel verbazen als de Targaryens Westeros ook hadden ingenomen als de Doom er niet geweest was.
Ook de Tagaryens zijn ooit door landjepik aan de macht gekomen.quote:Op maandag 23 november 2015 21:21 schreef Ferdii het volgende:
Stannis heeft geen claim, enkel de claim van een rebel
De targaryens zijn de rechtmatige heersers
hear, hearquote:Op woensdag 25 november 2015 22:53 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
Dus als je zo kijkt had Rob Stark de zuiverste claim tijdens de war of the five kings. Hij wilde alleen weer terug naar lokaalbestuur zoals dat voor de Tagaryen dictatuur (:-P) was. Hij werd tot King in the North uitgeroepen door de lokale inwoners, in eerste instantie dus niet door hemzelf.
stelletje huichelaars bij elkaar in dat fragmentquote:
mwah, alleen theon, zie ik en hij stond voor een lastige keuze toen hij aankwam in pyke, familie of ward/king, hij koos verkeerd achteraf bekeken of goed aangezien rob dood is en hij het hondje is van de warden of the northquote:Op donderdag 26 november 2015 14:56 schreef planethugo het volgende:
[..]
stelletje huichelaars bij elkaar in dat fragment
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Volgens mij had een of andere Targaryens dochter in Valyria een droom dat de Doom zou plaatsvinden. toen zijn ze verhuisd naar Drakensteen (Dragonstone)quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:59 schreef Typisch het volgende:
[..]
De Targs waren maar een ondergeschikte familie in Valyria hé, zelfs uitgesloten of weg gestuurd dacht ik. De machtige familie's laten een exiled groepje mensen dan echt niet machtig worden in een ander gebied. Dus ik denk niet dat zij degene waren die uiteindelijk naar Westeros waren gekomen als de Doom niet was gebeurd.
Leuk, maar ik zie the Hound niet zo snel cider drinken. Ale, Amberbier of niets.quote:
hij heeft het uiteraard alleen gemunt op de chickenquote:Op maandag 30 november 2015 20:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Leuk, maar ik zie the Hound niet zo snel cider drinken. Ale, Amberbier of niets.
of Branquote:Op donderdag 26 november 2015 14:54 schreef Re het volgende:
ja maar die is ook dood, dus zou het Rickon worden dan
Over legaliteit gesproken zijn alle Starkjes inmiddels legaal? Tommen kan niet veel ouder geweest zijn dan Rickon en hij is oud genoeg om effectief door Margaery verkracht te worden. Ik vraag het omdat: een van de weinige dingen waar ik nog naar uitkijk wat betreft het Stark-kamp is om Rickon als een wilde vanuit Skagos een invasie van wat-dan-ook te laten organiseren.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
of Bran
Of Jon als hij tot stark gelegaliseerd wordt
quote:
quote:'The past is already written, the ink is dry' - Game of Thrones releases clever season six teaser
The much awaited sixth season of HBO's Game of Thrones has premiered its first trailer this morning, publishing the teaser to social media.
The trailer is a clever reference to fans of the show who have read the book series - who for the first time are unsure of the events unfolding as the televesion series has caught up to the books.
"The past is already written, the ink is dry," a narrator says - the dialogue paying homeage to the books and events already written by author George R. R. Martin.
A montage of some of the show's more notable deaths follows before another tease at the loyal fans.
The final words are said in darkness by character Bran Stark: "They have no idea what's going to happen," - truth for both the the show's characters and its audience.
Fans will be left with that feeling until April next year, when Season six premiers.
Het volk is juist erg blij met hen, de rijken worden nu ''recht getrokken'' met de armen. Meer gelijkwaardigheid.quote:Op maandag 7 december 2015 19:08 schreef 2dope het volgende:
Na anderhalf jaar geen GoT te hebben gekeken, ben ik nu eindelijk weer bij t/m seizoen 5![]()
Wat ik persoonlijk nogal 'meh' vind, is die hele Sparrow-groepering. Die besluiten om hun eigen regels en wetten aan de inwoners van King's Landing op te leggen en niemand geeft een neuk? Ik begrijp hoe de Sparrows zijn ontstaan, maar ik vind 't nogal curieus dat ze opeens de straten domineren en over de royal guard heen schijten. Krijgen ze die vrijheid puur omdat King Tommen een pussy is? Tommen besteedt vanwege zijn leeftijd/onervarenheid de beveiliging e.d. toch uit aan de Lord Commander v/d King's Guard? Beetje ongeloofwaardig dat een (meedogenloos) ruling house zich opeens, 'out of the blue', compleet anaal laat vernederen door religieuze fanatici. Of heb ik weer eens iets gemist.
Je onderschat de macht van religie bij het klootjesvolk. Te hard optreden tegen de religieuze groeperingen zou voor een opstand zorgen, terwijl het te vriend houden van deze groep als opium voor het volk werkt.quote:Op maandag 7 december 2015 19:08 schreef 2dope het volgende:
Na anderhalf jaar geen GoT te hebben gekeken, ben ik nu eindelijk weer bij t/m seizoen 5![]()
Wat ik persoonlijk nogal 'meh' vind, is die hele Sparrow-groepering. Die besluiten om hun eigen regels en wetten aan de inwoners van King's Landing op te leggen en niemand geeft een neuk? Ik begrijp hoe de Sparrows zijn ontstaan, maar ik vind 't nogal curieus dat ze opeens de straten domineren en over de royal guard heen schijten. Krijgen ze die vrijheid puur omdat King Tommen een pussy is? Tommen besteedt vanwege zijn leeftijd/onervarenheid de beveiliging e.d. toch uit aan de Lord Commander v/d King's Guard? Beetje ongeloofwaardig dat een (meedogenloos) ruling house zich opeens, 'out of the blue', compleet anaal laat vernederen door religieuze fanatici. Of heb ik weer eens iets gemist.
Zoals ook in de echte wereldquote:Op maandag 7 december 2015 19:11 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Je onderschat de macht van religie bij het klootjesvolk. Te hard optreden tegen de religieuze groeperingen zou voor een opstand zorgen, terwijl het te vriend houden van deze groep als opium voor het volk werkt.
Nouja dan maai je toch met een klein leger even door de opstandelingen heen? Die zijn zo verdreven lijkt me.quote:Op maandag 7 december 2015 19:11 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Je onderschat de macht van religie bij het klootjesvolk. Te hard optreden tegen de religieuze groeperingen zou voor een opstand zorgen, terwijl het te vriend houden van deze groep als opium voor het volk werkt.
quote:Op maandag 7 december 2015 19:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het volk is juist erg blij met hen, de rijken worden nu ''recht getrokken'' met de armen. Meer gelijkwaardigheid.
Cersei heeft ze als Queen Regent de volledig macht (en wapens) gegeven om zo wraak te nemen op Maergery. Dit backfirede enorm.
Hmm ja, wellicht. Verhaaltechnisch is het wel uit te leggen maar ik vond het wat abrupt allemaal, van het ene op het andere moment lopen er complete mobs de straten van King's Landing uit te kammen, op zoek naar 'zondaars' en niemand die ze een strobreed in de weg ligt. En dat was al voor de hervorming van de Faith Militant / benoeming van high septon. Wat meer opbouw had de geloofwaardigheid goed gedaan.quote:Op maandag 7 december 2015 19:11 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
De hele discussie over wat voorrang heeft, canoniek recht v.s. gewoonterecht speelt heden ten dagen ook nog steeds, hoewel niet in sterke natiestaten. Cercei heeft het militante geloof gewoon het recht gegeven om recht te spreken in ruil voor haar schulden en in de hoop dat ze haar politieke vijanden zouden berechten. Ze kan niet zeggen dat de het kerkelijk recht alleen van toepassing is op de adelstand, dus is het van toepassing op iedereen, dus kunnen ze door de straten stormen om rechtzaken op te zetten tegen verdachte homo's en hoeren.quote:Op maandag 7 december 2015 19:08 schreef 2dope het volgende:
Wat ik persoonlijk nogal 'meh' vind, is die hele Sparrow-groepering. Die besluiten om hun eigen regels en wetten aan de inwoners van King's Landing op te leggen en niemand geeft een neuk?
Ik begrijp hoe de Sparrows zijn ontstaan, maar ik vind 't nogal curieus dat ze opeens de straten domineren en over de royal guard heen schijten. Krijgen ze die vrijheid puur omdat King Tommen een pussy is? Tommen besteedt vanwege zijn leeftijd/onervarenheid de beveiliging e.d. toch uit aan de Lord Commander v/d King's Guard? Beetje ongeloofwaardig dat een (meedogenloos) ruling house zich opeens, 'out of the blue', compleet anaal laat vernederen door religieuze fanatici. Of heb ik weer eens iets gemist.
In de serie komt dat alleen he-le-maal niet over omdat D&W allemaal politieke denkbeelden hebben die terug moeten komen in een serie die door een ander geschreven is.quote:Op maandag 7 december 2015 19:10 schreef Poesopstokje het volgende:
Het volk is juist erg blij met hen, de rijken worden nu ''recht getrokken'' met de armen. Meer gelijkwaardigheid.
Het citaat is: „Die Religion ist […] das Opium des Volkes.“ Opium van het volk!quote:Op maandag 7 december 2015 19:11 schreef Gijscoman het volgende:
Ik denk dat het niet bedoeld is om geloofwaardig over te komen. Het hoort juist eng, plotseling en onbegrijpelijk te zijn omdat religie en vraag naar sociale gelijkheid zo op de belangrijkste producenten van de serie over komen. Ze hebben met Stannis ook enorm hun best gedaan om van hem een zwakwillige religieuze cultist te maken terwijl dat in de boeken toch behoorlijk anders ligt.quote:Op maandag 7 december 2015 21:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Hmm ja, wellicht. Verhaaltechnisch is het wel uit te leggen maar ik vond het wat abrupt allemaal, van het ene op het andere moment lopen er complete mobs de straten van King's Landing uit te kammen, op zoek naar 'zondaars' en niemand die ze een strobreed in de weg ligt. En dat was al voor de hervorming van de Faith Militant / benoeming van high septon. Wat meer opbouw had de geloofwaardigheid goed gedaan.
vooralsnog. die gaat ook richting "serie" stannisquote:
Ja maar in boek 6 kan het alle kanten nog uit.. Op Shireen na, dat was al bevestigd toch?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
vooralsnog. die gaat ook richting "serie" stannis
wwc. shireen op de brandstapel gooien was een idee van grrm iddquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar in boek 6 kan het alle kanten nog uit.. Op Shireen na, dat was al bevestigd toch?
In de serie zag je het aankomen, in het boek niet. Tenminste, IK zag het niet.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
wwc. shireen op de brandstapel gooien was een idee van grrm idd
het boek eindigt toch met dat stannis onderweg is naar winterfel? dus kan het nog komen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In de serie zag je het aankomen, in het boek niet. Tenminste, IK zag het niet.
Klopt, maar je zag niet aankomen dat Shireen geofferd zou/zal worden. Het is dat GRRM dat nu bevestigd heeft..quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
het boek eindigt toch met dat stannis onderweg is naar winterfel? dus kan het nog komen.
volgens mij is het in de serie ook best snel gegaan, in een vd eps werd het door melissandre gesuggereerd en de volgende ep was shireen op de brandstapel toen het duidelijk werd dat ze winterfel niet zouden halen zonder een wonder, dus er waren naar mijn weten geen hints gegeven ook. ik ben nog niet zo ver met adwd maar ik zal opletten of er hier en daar hints worden gegeven.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Klopt, maar je zag niet aankomen dat Shireen geofferd zou/zal worden. Het is dat GRRM dat nu bevestigd heeft..
En ik hoop dat de serie op dit vlak NIET voorloopt op de serie. King Stannis
In seizoen 4 drukte ze (Mel) dat enge mens (naam kwijt, vrouw van Stannis) op het hart dat Shireen mee móest. Ze had iets gezien in het vuur.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
volgens mij is het in de serie ook best snel gegaan, in een vd eps werd het door melissandre gesuggereerd en de volgende ep was shireen op de brandstapel toen het duidelijk werd dat ze winterfel niet zouden halen zonder een wonder, dus er waren naar mijn weten geen hints gegeven ook. ik ben nog niet zo ver met adwd maar ik zal opletten of er hier en daar hints worden gegeven.
ik zou het laatste seizoen nog een keer moeten kijken, maar hij is zo deprimerendquote:Op dinsdag 8 december 2015 19:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In seizoen 4 drukte ze (Mel) dat enge mens (naam kwijt, vrouw van Stannis) op het hart dat Shireen mee móest. Ze had iets gezien in het vuur.
Toen kwam het ''plotselinge'' vertrekken van Davos, plús z'n cadeautje en beloftes dat hij terug kwam etc etc.
En volgens mij zijn er meer van zulke verwijzingen.
Vooral heel erg saai, de eerste 6 afleveringen dan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zou het laatste seizoen nog een keer moeten kijken, maar hij is zo deprimerend
eerste zeven toch? 8 was hardhomequote:Op dinsdag 8 december 2015 19:49 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Vooral heel erg saai, de eerste 6 afleveringen dan.
Ik ga binnenkort maar weer eens bingewatchen, vanaf seizoen 1
eerste zeven eps staan in de schaduw van de laatste drie waardoor je ze nauwelijks kan herinnerenquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het al verdrongen denk ik
mwah, als ie daarna nog steeds Kit achterna gaat komt t wel goedquote:
Jesis, da's idd net Jon Snowquote:Op dinsdag 29 december 2015 08:07 schreef tombolafan het volgende:
Wow! En hij lijkt nu best ernstig op z'n (zogenaamde) grote broer
[ afbeelding ]
Goede casting
nee haha die foto is een jonge Kitquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Jesis, da's idd net Jon Snow
Kit was als pubertje al knap, deze (weet z'n naam niet eensquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mwah, als ie daarna nog steeds Kit achterna gaat komt t wel goed
Zelfde acteurquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:59 schreef Gezicht het volgende:
Is dat nu dezelfde acteur 2/3 jaar ouder of gewoon een nieuwe casting?
Zo hey, de puberteit heeft zijn slag wel goed geslagen dan. Ziet er iig al stukken beter uit dan de jonge Bran met z'n dweilkapselquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Zelfde acteurIs er bijna twee jaar uitgeweest.
hij ziet er veel beter uit dan in seizoen 4quote:
Ik vind hem nog steeds een engerdquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij ziet er veel beter uit dan in seizoen 4
Game of Thrones seizoen 6 verkent verleden en toekomstquote:In het zesde seizoen van Game of Thrones ligt er veel nadruk op tijd: het heden, het verleden en de toekomst. Dat maakte Isaac Hempstead-Wright, beter bekend als Bran Stark, bekend in een interview met Entertainment Weekly. Ook worden er vergelijkingen met de film Inception gemaakt.
Hempstead-Wright is een volledig seizoen uit de running geweest, nadat hij aan het einde van seizoen 4 de mysterieuze four-eyed raven ontmoette. Dat was niet zonder reden: Brandon moest leren om zijn paranormale gaven te beheersen met behulp van de four-eyed raven. Game of Thrones-showrunners David Benioff en Dan Weiss besloten dat het niet boeiend genoeg was om in seizoen 5 aandacht te besteden aan deze training. In hun uitleg vergelijken ze de kwestie met Star Wars' Luke Skywalker, die van een Jedi-newbie in The Empire Strikes Back in vrij rap tempo was veranderd in een volwaardige Jedi-master in Return of the Jedi.
Vanaf seizoen 6 is de kreupele helderziende weer helemaal terug. Hoewel er weinig details prijsgegeven worden, licht de jonge acteur wel vast een tipje van de sluier op. In eerdere seizoenen ving Bran al regelmatig een glimp op van een toekomstige gebeurtenis of een situatie uit het verleden, maar had hij nauwelijks controle over zijn gave. "In seizoen 6 ziet Bran cruciale gebeurtenissen uit het verleden, het heden en de toekomst en probeert hij deze als puzzelstukjes bij elkaar te leggen. Een beetje als een detective, haast alsof Bran van buitenaf naar de show kijkt. Hij ontdekt in dit seizoen pas echt hoe belangrijk zijn rol is in de Great War. Het is best wel 'Inception-achtig'", aldus Hempstead-Wright.
Game of Thrones seizoen 6 wordt vanaf april 2016 uitgezonden.
Nog zolang wachtenquote:Op woensdag 30 december 2015 10:22 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Game of Thrones seizoen 6 verkent verleden en toekomst
En lillik jong. Lillik!!!!quote:
Zijde gij nouw van de pot gerukt!!!! Dè minne gai nie war of wa??!?quote:
quote:Op woensdag 30 december 2015 10:22 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Game of Thrones seizoen 6 verkent verleden en toekomst
pfffquote:Game of Thrones-showrunners David Benioff en Dan Weiss besloten dat het niet boeiend genoeg was om in seizoen 5 aandacht te besteden aan deze training.
Ligt het aan mij of begint GoT steeds later in het jaar?quote:HBO has finally divulged just when Game of Thrones will returning for season six, bringing with it the answer to Jon Snow's fate (we hope!). Without further ado, the date you'll need to add to your calendar stat is Sunday, April 24 at 9 p.m.
bron
Ze wilde die vetzak de ruimte geven om nog even zijn laatste boek naar buiten te brengen voor het seizoen van start ging.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:30 schreef DaMart het volgende:
Ligt het aan mij of begint GoT steeds later in het jaar?.
Gaat 't jochie?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:33 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ze wilde die vetzak de ruimte geven om nog even zijn laatste boek naar buiten te brengen voor het seizoen van start ging.
Probleem is dat grrm conventies, praatjes, feestjes, goed eten en allerlei zij-projecten terwijl hij zonnebaadt in zijn roem leuker vind om te doen dan die godverdomde boekenreeks van hem eens af te schrijven.
En gelijk heeft ie. Hij kan eindelijk de vruchten plukken van iets waarvan hij in 1996 al het eerste deel uitbracht.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:33 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ze wilde die vetzak de ruimte geven om nog even zijn laatste boek naar buiten te brengen voor het seizoen van start ging.
Probleem is dat grrm conventies, praatjes, feestjes, goed eten en allerlei zij-projecten terwijl hij zonnebaadt in zijn roem leuker vind om te doen dan die godverdomde boekenreeks van hem eens af te schrijven.
Oud artikel van Neil Gaiman, maar nog steeds actueel:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:33 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
quote:George R.R. Martin is not your bitch.
This is a useful thing to know, perhaps a useful thing to point out when you find yourself thinking that possibly George is, indeed, your bitch, and should be out there typing what you want to read right now.
http://journal.neilgaiman.com/2009/05/entitlement-issues.htmlf
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:47 schreef Young_David het volgende:
[..]
Oud artikel van Neil Gaiman, maar nog steeds actueel:
[..]
Kijk naar zijn blog. Als je afspraken maakt met je uitgever en ziet dat ze bergen voor je verzetten dan hou je jezelf daar gewoon aan. Ook als je liever op snoepreis gaat, op je gat zit of aan andere projecten werkt. Het is altijd manjana manjana met dat soort mensen. Geen afspraken mee te maken. Heb dan de ballen en het fatsoen om nee tegen een deadline te zeggen. Het voorwerk voor het uitgeven van een boek is niet niets.quote:
Gossie!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
[..]
Kijk naar zijn blog. Als je afspraken maakt met je uitgever en ziet dat ze bergen voor je verzetten dan hou je jezelf daar gewoon aan. Ook als je liever op snoepreis gaat, op je gat zit of aan andere projecten werkt. Het is altijd manjana manjana met dat soort mensen. Geen afspraken mee te maken. Heb dan de ballen en het fatsoen om nee tegen een deadline te zeggen. Het voorwerk voor het uitgeven van een boek is niet niets.
Als je een serie begint en miljoenen mensen investeren erin, zorg je gewoon dat zoiets je prioriteit is, punt. GRRM deed het niet, en het geklaag en gehuil van fans is naar mijn mening volkomen terecht, ook al is hij hun bitch niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:47 schreef Young_David het volgende:
[..]
Oud artikel van Neil Gaiman, maar nog steeds actueel:
[..]
Alsof hij jet vermoeden had dat dot zo'n succes zou worden toen hij begon aan songs of ice and fire.quote:Op maandag 11 januari 2016 03:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Als je een serie begint en miljoenen mensen investeren erin, zorg je gewoon dat zoiets je prioriteit is, punt. GRRM deed het niet, en het geklaag en gehuil van fans is naar mijn mening volkomen terecht, ook al is hij hun bitch niet.
hij doet zijn schrijven nog steeds op zijn eigen tempo toen de serie nog niet was begonnen. hij is gewoon een slak. niks mis meequote:Op maandag 11 januari 2016 03:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Als je een serie begint en miljoenen mensen investeren erin, zorg je gewoon dat zoiets je prioriteit is, punt. GRRM deed het niet, en het geklaag en gehuil van fans is naar mijn mening volkomen terecht, ook al is hij hun bitch niet.
Nou ja, dan geef ik Emilia als troost maar mijn paarsgepunte knotsquote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:57 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nou ja, dan geef ik Emilia als troost maar mijn paarsgepunte knots
you wish!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Neen je bedoelt deze
[ afbeelding ]
Bepaal jij andermans prioriteiten?quote:Op maandag 11 januari 2016 03:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, puntquote:Op maandag 11 januari 2016 03:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Als je een serie begint en miljoenen mensen investeren erin, zorg je gewoon dat zoiets je prioriteit is, punt.
Hij schrijft niet sneller omdat zijn fans hem te weinig interesseren. Hij geeft veel meer om geld en zijn eigen leven. Terecht opzich, maar bij hem schiet het wel heel extreem door.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bepaal jij andermans prioriteiten?
Ik denk dat hij dat zelf kan. En duidelijk is dat het boek afmaken niet zijn prioriteit is.
Om welke reden dan ook.
Waarom zou je ook? Het geld stroomt op dit moment binnen. Wat is dan de prioriteit nog het boek af te maken? Welke druk zit er achter? De serie haalt de boeken toch al in. De fans wachten toch wel. Voor het geld hoeft ie t niet meer te doen. Dus: hashtag genietennnn!
Wat een onzin zeg.quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Hij schrijft niet sneller omdat zijn fans hem te weinig interesseren. Hij geeft veel meer om geld en zijn eigen leven. Terecht opzich, maar bij hem schiet het wel heel extreem door.
dit dus. als hij winds uit zou brengen op dezelfde tempo als dat dance werd uitgebracht na feast, zouden wij em in 2019 te lezen krijgenquote:Op woensdag 13 januari 2016 04:07 schreef Nic1 het volgende:
A Storm of Swords: August 8, 2000
A Feast for Crows: October 17, 2005
A Dance With Dragons: March 15, 2012
Mocht hij dit jaar Winds of Winter af krijgen, dan is hij iets sneller dan normaal.
Ik heb geen een van zijn boeken gelezen en het interesseert me werkelijk geen hol. Maar als je GRRM vergelijkt met een schrijver als Brandon Sanderson, dan is GRRM een enorm arrogante kwast die regelmatig de middelvinger naar zijn fans opsteekt. Maarja, daar heeft hij de vrijheid toe, het is zijn leven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit dus. als hij winds uit zou brengen op dezelfde tempo als dat dance werd uitgebracht na feast, zouden wij em in 2019 te lezen krijgen![]()
en al die verwende huilies die hun boekje willen lezen of bang zijn dat de schrijver de boeken niet eens afkrijgt omdat hij dood zou kunnen gaan. wtf man get a life...
juist emquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:55 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik heb geen een van zijn boeken gelezen en het interesseert me werkelijk geen hol. Maar als je GRRM vergelijkt met een schrijver als Brandon Sanderson, dan is GRRM een enorm arrogante kwast die regelmatig de middelvinger naar zijn fans opsteekt. Maarja, daar heeft hij de vrijheid toe, het is zijn leven.
Valt wel mee, ik heb er gewoon een mening over.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:56 schreef Re het volgende:
nou ja blijkbaar kun je je er heel erg over opwinden
Volgens mij kickt de beste volle vreetzak er gewoon op zijn uitgever met de handen in het haar rond te laten rennen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 04:07 schreef Nic1 het volgende:
Hij had veel meer geld kunnen verdienen als hij de boeken op tijd had afgemaakt. Als hij zijn nieuwe boek nu had uitgebracht had iedereen het gekocht om te zien hoe het verhaal verder gaat (ja, niet alles is hetzelfde). Wanneer straks het laatste boek uit is, is GoT al lang van de buis verdwenen en is de hype weg.
hij had nooit moeten toezeggen dat hij het boek voor het nieuwe seizeon zou uitbrengen. aan de andere kant moet hij best ver zijn met boek wil hij zo een toezegging doen, dus wie weet komt ie dit jaar alsnog uitquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Volgens mij kickt de beste volle vreetzak er gewoon op zijn uitgever met de handen in het haar rond te laten rennen.
quote:Op maandag 18 januari 2016 21:37 schreef Tanin het volgende:
Eigenlijk zouden ze dan ieder een eigen Hodor moeten hebben. Gemiste kans.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Sandersongodquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:55 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik heb geen een van zijn boeken gelezen en het interesseert me werkelijk geen hol. Maar als je GRRM vergelijkt met een schrijver als Brandon Sanderson, dan is GRRM een enorm arrogante kwast die regelmatig de middelvinger naar zijn fans opsteekt. Maarja, daar heeft hij de vrijheid toe, het is zijn leven.
Dat lijkt me sowiesoquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Volgens mij kickt de beste volle vreetzak er gewoon op zijn uitgever met de handen in het haar rond te laten rennen.
the north remembers!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 03:18 schreef gazhims3lv het volgende:
Gelukkig is er überhaupt weer een plek waar de Stark Banner gehesen wordt.
Totaal nietszeggende teasers als je het mij vraagt maar goed.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:08 schreef Slayage het volgende:
vette seizoen 6 teasers
http://watchersonthewall.(...)ister-and-targaryen/
sparrow die suggereert de macht over te nemen in westeros, bolton die aangeeft dat winterfel van hem is en anderen uitdaagt, en khalisi die wordt uitgedaagd, briljante teasers!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Totaal nietszeggende teasers als je het mij vraagt maar goed.
De High Sparrow is een idioot als hij denkt dat door Cersei in diskrediet te brengen de macht van de Lannisters doet afnemen. Cersei is de slechtste regent die Westeros ooit heeft gehad en het is ook gewoon in het belang van de Lannisterynastie dat ze vervangen of beteugeld wordt door een Jaime of een Kevan. Al bedoelde de beste ouwe spreeuw het misschien ook wel figuurlijk want niemand noemt Westoros een keizerrijk ondanks dat het dat natuurlijk wel een beetje is.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
sparrow die suggereert de macht over te nemen in westeros, bolton die aangeeft dat winterfel van hem is en anderen uitdaagt, en khalisi die wordt uitgedaagd, briljante teasers!
dat het wel goed gaat komen met dany, lijkt me ookquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:24 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De High Sparrow is een idioot als hij denkt dat door Cersei in diskrediet te brengen de macht van de Lannisters doet afnemen. Cersei is de slechtste regent die Westeros ooit heeft gehad en het is ook gewoon in het belang van de Lannisterynastie dat ze vervangen of beteugeld wordt door een Jaime of een Kevan. Al bedoelde de beste ouwe spreeuw het misschien ook wel figuurlijk want niemand noemt Westoros een keizerrijk ondanks dat het dat natuurlijk wel een beetje is.
Opmerkelijk dat het Ramsey is en niet Roose die de verklaart dat Winterfell van hem is. Zit daar een familieruzie aan te komen. Ja, ja natuurlijk, Ramsey is nog steeds kwaad dat zijn vader die Frey zeug bezwangerd heeft. Maar ook een beetje misplaatst omdat er geen een Stark is die momenteel de middelen heeft om Winterfell weer in te nemen en op te bouwen en er niet een bezig is zoiets te bewerkstelligen. De Starks zijn sinds de Red Wedding al politiek irrelevant.
Met Danny gaat het beter dan ooit. Ze heeft nu gouverneurs van de bovenste plank voor haar falende slavenstaat. Ze heeft Drogon en beseft eindelijk dat het eens tijd moet gaan worden dat beest een beetje te temmen als ze hem militair ooit wil gaan inzetten en niet alleen als knuffel wil gebruiken. Die Dothraki cliffhanger waar het vorige seizoen mee eindigde is niet serieus te nemen als bedreiging voor haar persoon noch haar regime.
2/3 Kinderen zijn al kassiewijle dus die laatste zal het leven ook nog wel op een gegeven moment laten. Misschien niet zo snel na Myrcella's recente dood. (Wie komt in aanmerking voor de troon na Tommen's dood? Mits Margery geen kinderen krijgt.) De Lannisters zelf kunnen zich altijd nog terug trekken naar de Westerlands als ze de greep over het IJzeren Gestoelte verliezen. Ik denk wel dat Cersei nog een boel hele domme zetten moet doen voordat de Casterly Rock bedreigt wordt door iets anders dan Danny's onvermijdelijke invasie of een massale religie gedreven volksopstand.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:57 schreef Slayage het volgende:
ik geloof wel dat de foreshadowing in de eerste ep van seizoen vijf, dat het slecht zal aflopen met haar kinderen zal uitkomen en dat Cersei haar hele familie tot de verdoemenis heeft veroordeeld op de lange termijn zie ik daarom house Lanister echt niet meer zijn kracht behouden, ook omdat Jaimie nog steeds verliefd is op zijn zus en kevan zijn zoon weinig soelaas biedt
quote:
Taxonomie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:29 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]inderdaad
paar posts terug ook 'de oude spreeuw'...
Dat bedoelde ik nog niet eens...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Taxonomie.
Ik haal de Engelse namen van spreeuwen en mussen door elkaar, boeie. Maar goed vertel me meer over alle muggen die je in de kont wilt boren.
Zoals ik er nog steeds van overtuigd ben dat hij ook dragonborn is.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:48 schreef Deceit het volgende:
Nog steeds van overtuigd dat Melisandre Jon's moeder is en hem tot leven brengt
Fus Ro Dah!quote:Op maandag 25 januari 2016 10:54 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zoals ik er nog steeds van overtuigd ben dat hij ook dragonborn is.
http://winteriscoming.net(...)norman-felton-award/quote:Game of Thrones Takes Home the Norman Felton Award
The 27th Annual Producer’s Guild of America Awards were held last night at the Century Plaza in Los Angeles. One of the traditional “run up to the Oscars” ceremonies that are considered bellweathers in their movie categories, the PGAs also honor the best of production in television, and are sort of a clean up in the post-Golden Globes landscape.
Game of Thrones has been nominated every year for the Outstanding Television Drama category since it first started airing in 2011. Known as the Norman Felton award, it is named for the legendary 1960s producer of such hits like The Man from U.N.C.L.E. But though the show has been nominated like clockwork, it has also lost every season, to more traditional television dramas, like Boardwalk Empire and Homeland, and then twice to Breaking Bad. But, like with the Emmys, 2015 and Season 5 seems to have been Game of Thrones year, as they took home the top honors.
The award honors the entire producing team, so honors went not only to David Benioff, Dan Weiss and Bryan Cogman, but also Bernadette Caulfield, Frank Doelger, Carolyn Strauss, Lisa McAtackney, Chris Newman and Greg Spence. Those they beat out in the category included the heavily favored final season of Mad Men, previous winner Homeland, Breaking Bad replacement stand in Better Call Saul, and the other perennial nominee that never seems to win, Netflix’s House of Cards.
It’s interesting that after four years of snubs, Season 5, which some insist on ranking as the worst season to date, seems to be the season that is garnering award attention in places that were routinely passing them up. The PGA win suggests that perhaps those who wrote their Emmy sweep this past fall as an unfortunate fluke based on the influx of new voters were overhasty. We’ll have to see how the voting shakes out at the PGA’s counterpart, the Screen Actors Guild Awards, which will be held next Saturday.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:34 schreef Poesopstokje het volgende:
Terecht, het hele seizoen was 1 groot drama
Googlen naar foto's doe je zelf maarquote:Shae (Sibel Kekilli) is a German actress who once was a porn star under the name of ‘Dilara’.
Dat was toch best al lang bekend, ook hier welquote:Op zondag 7 februari 2016 22:46 schreef Ferdii het volgende:
Onder het kopje game of thrones facts die ik nog niet wist
Googlen naar foto's doe je zelf maar
oud nieuws dudequote:Op zondag 7 februari 2016 22:46 schreef Ferdii het volgende:
Onder het kopje game of thrones facts die ik nog niet wist
[..]
Googlen naar foto's doe je zelf maar
nope!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:15 schreef appelvla het volgende:
Nog steeds geen indicatie/hint wanneer het boek zal verschijnen? Zomer? Einde van het jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:49 schreef Gezicht het volgende:
Op de GoT facebook staan wat sneakfoto's van seizoen 6.
Semi casting spoiler voor de haters:Is gewoon dezelfde hoor. Patrick MalahideSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik realiseer me nu dat ik Balon heb verward met die gast van the Red Wedding, weet z'n naam niet eens meer.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:15 schreef Funzel het volgende:
[..]
Is gewoon dezelfde hoor. Patrick Malahide
The Late Lord Walder Freyquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:47 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik realiseer me nu dat ik Balon heb verward met die gast van the Red Wedding, weet z'n naam niet eens meer.
quote:
quote:"The 'Late Walder Frey', old Tully called me because I didn't get my men to the Trident in time for battle.
Het is het belangrijkste gegeven aan het karakter. Tijdens roberts rebellion koos hij pas kant toen de strijd beslist was, niemand heeft hem ooit vertrouwd, vanwaar dat de red wedding binnen zijn karakter past.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:52 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja hey dat onthoud niemand hoor.
Echte fans welquote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:52 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja hey dat onthoud niemand hoor.
Nou, wees er trots op zou ik zeggen.quote:
en dat hij zijn eigen eed zelf ook niet zo serieus neemt (de hypocriet ). Dat vind ik ook niet bepaald een onbelangrijke toevoeging.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nou, wees er trots op zou ik zeggen.![]()
Vent heeft meer kinderen dan je kant onthouden, beheert de brug en houdt er niet van als je een eed aan hem breekt. Wat mij betreft is meer info onthouden niet nodig.
Ik denk dat hij er zelf wel mee weg komt. Ik zie hem vredig in zijn bed sterven, terwijl zijn gebroed elkaar vernietigt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:39 schreef Tanin het volgende:
De grootste zonde in de ogen van de GoT-goden is misbruik maken van het vertrouwen wat je als gastheer krijgt. Dat belooft niet veel goeds voor de Late Lord Frey.
Dat is iets voor cersei, dat zou geen directe straf zijn voor hem, want dat interesseert hem geen bal.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er zelf wel mee weg komt. Ik zie hem vredig in zijn bed sterven, terwijl zijn gebroed elkaar vernietigt.
Seizoen 4 zeker?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:18 schreef hafcfan het volgende:
Ik vind seizoen 3 niet echt genot. Dat met die Jamie duurt me ook een eeuwigheid zeg.
Nop 3quote:Op vrijdag 12 februari 2016 17:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Seizoen 4 zeker?
Jaime was awesome in s3
Bereid je dan maar voor, Jaime is compleet verkracht in seizoen 4quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:10 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nop 3![]()
Laatste 3 afleveringen maakten veel goed.Samgod. Ik vond dat met Jamie wat te langdradig eigenlijk. Beging vanavond aan 4. Je kan al wel zien dat Kalieshi de koningin gaat worden uiteindelijk al kan ik ook naast zitten, maar dat verwacht ik.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor, Jaime is compleet verkracht in seizoen 4
Ik zeg niks!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:13 schreef hafcfan het volgende:
[..]![]()
Ik geniet van de kleine dwerg. Gelukkig zal die niet snel doodgaan denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |