Dat is dan ook niet bedoeling. Heb je enig benul hoe asielopvang werkt?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt niet 10 jaar in een kamp blijven, Koos.
Volgens mij begrijp jij dat niet als je zegt dat jouw gemeente mensen 10 jaar lang gaat opvangen (in een AZC).quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet bedoeling. Heb je enig benul hoe asielopvang werkt?
En zo is de cirkel weer rond, want er is geen politiek draagvlak voor een andere optie dan doormodderen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees nu dagelijks berichten in regionale kranten in trant van 'noodopvang daar en daar verlengd met 72 uur'. Er is inderdaad geen enkele lange termijn visie, er zijn gewoonweg niet genoeg plekken, mensen en goederen voorhanden om maar extra asielzoekers te blijven opnemen.
Die mensen stijgen dan wel extreem in mijn achting.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ja joh? Hebben al die Syriers, Afghanen, Pakistanen en allerhande Afrikanen dit plannetje gesmeed?
Mooi zeg.
Die Zimbabwanen Pakistanen ed (allemaal potentiele teringlijers) maken er met de Syrische vluchtelingenstroom dankbaar gebruik van. Bij de duizenden. Per week. Zeker tweederde is geen Syrische vluchteling.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ja joh? Hebben al die Syriers, Afghanen, Pakistanen en allerhande Afrikanen dit plannetje gesmeed?
Mooi zeg.
Er worden tien jaar lang mensen opgevangen in het azc. Dat betekent niet dat tien jaar dezelfde mensen hier zitten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij dat niet als je zegt dat jouw gemeente mensen 10 jaar lang gaat opvangen (in een AZC).
Ja ik pleit voor het afschaffen van het begrip 'periode'. Indien je hier bent hoef je je niet druk te maken over beperkte periodes en andere onnodige belemmeringen. Wie aankomt zou gegarandeerd het Nederlands burgerschap moeten krijgen met alle voordelen die daarbij horen. Terugsturen en het opleggen van beperkingen zijn achterhaalde concepten. Enkel zo kunnen wij het gebrek aan plekken, mensen en goederen effectief oplossenquote:Op dinsdag 22 september 2015 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom vangt mijn gemeente mensen op voor een periode van tien jaar.
Die lui die in die kazerne werden gezet 72 uur noodopvang zitten daar al langer dan 72 uur idd. Je hoort weer niet wat er nu gebeurt met die mensen. Ondanks dat we meer nieuwsbronnen hebben dan nog maar 5 jaar geleden, is het beeld dat je verkrijgt van de situatie steeds anekdotischer aan het worden. Niemand lijkt bepaalde gebeurtenissen op te volgen, want ze worden al weer binnen enkele uren opgevolgd door nieuwe scoops/anekdotes.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees nu dagelijks berichten in regionale kranten in trant van 'noodopvang daar en daar verlengd met 72 uur'. Er is inderdaad geen enkele lange termijn visie, er zijn gewoonweg niet genoeg plekken, mensen en goederen voorhanden om maar extra asielzoekers te blijven opnemen.
Ja, en waar gaan die mensen dan na die tijdelijke opvang naar toe, Koos, heeft jouw gemeente daar ook over nagedacht? Of probeert jullie college van B&W alleen maar 'stoer' te doen?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er worden tien jaar lang mensen opgevangen in het azc. Dat betekent niet dat tien jaar dezelfde mensen hier zitten.
Die krijgen vermoedelijk elders in het land een woning toegewezen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en waar gaan die mensen dan na die tijdelijke opvang naar toe, Koos, heeft jouw gemeente daar ook over nagedacht? Of probeert jullie college van B&W alleen maar 'stoer' te doen?
De opvang gemeenten proberen volgens mij witte voetjes te halen bij de roverheid. Maar, waarvoor precies.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en waar gaan die mensen dan na die tijdelijke opvang naar toe, Koos, heeft jouw gemeente daar ook over nagedacht? Of probeert jullie college van B&W alleen maar 'stoer' te doen?
Ja, en dat zal dus vrij moeilijk lukken.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die krijgen vermoedelijk elders in het land een woning toegewezen.
Zuur als je tot de minima behoort, moehahaha.
Waarom noem je in elke post mijn username? Ik weet wel dat je het tegen mij hebt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je punten scoort idd als je 'stoer' bent en dus een accommodatie kunt aanbieden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:34 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
De opvang gemeenten proberen volgens mij witte voetjes te halen bij de roverheid. Maar, waarvoor precies.
Minima wonen niet in ghettos bijmekaar hoor. Er zitten vast genoeg tussen die wel werken maar ietsjes meer inkomen genieten. Die pest je hier ook mee.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die krijgen vermoedelijk elders in het land een woning toegewezen.
Zuur als je tot de minima behoort, moehahaha.
Je bedoelt alsof je een klein kind bent?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom noem je in elke post mijn username? Ik weet wel dat je het tegen mij hebt.
Ze krijgen een telefoontje: We willen in jullie gemeente in gebouw X 300 mensen huisvesten, tijdelijk. Is dat okee?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:24 schreef Tamabralski het volgende:
Ik kan maar geen goede reden bedenken. Waarom gemeenten zo happig zijn om asielzoekers optevangen. En zodanig dat zij hun eigen inwoners hiermee (vrijwel opzettelijk) willen passeren.
Meer semi-permanente woonunits bouwen en wellicht lege kantoorpanden omvormen tot appartementencomplexen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat zal dus vrij moeilijk lukken.
Nee, alsof je me kent.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bedoelt alsof je een klein kind bent?
De oplossing is eenvoudig: meer verdienen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:36 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Minima wonen niet in ghettos bijmekaar hoor. Er zitten vast genoeg tussen die wel werken maar ietsjes meer inkomen genieten. Die pest je hier ook mee.
Gaat jaren overheen... Kantoorgebouwen staan niet zelden op ongeschikte plaatsen voor massale huisvesting ook.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer semi-permanente woonunits bouwen en wellicht lege kantoorpanden omvormen tot appartementencomplexen.
Oplossingen zijn wel voorhanden, maar dan moet het Rijk wel de mogelijkheid bieden die te benutten.
Dat is dus voor heel veel mensen geen haalbare oplossing, hé.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oplossing is eenvoudig: meer verdienen.
Ik weet ook niet waarom hij voor die optie koosquote:Op dinsdag 22 september 2015 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom noem je in elke post mijn username? Ik weet wel dat je het tegen mij hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |