abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156259135
2015

6 oktober: Limone (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot.
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
23 maart: Lamb29

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
15 mei: elamanilo

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een DM :)
pi_156259244
Ooh en hoe zit t met drogen? Ben nog geen enkel dekentje of lakentje tegen gekomen waarop stond dat t in de droger mag. Maar in t boekje van de kraamzorg staat dat ik overal drie van moet hebben, behalve wanneer ik een droger heb :?
Lijkt mij juist dat alles lekker zacht wordt van de droger
pi_156259338
Lakentjes kunnen gewoon in de droger hoor, of heb je lakentjes van ecologische alpacawol, want dan weet ik het niet. Dekentjes is heel afhankelijk van het materiaal (wat een lelijke zin ;( )
pi_156259468
Volgens mij is alles gewoon katoen
pi_156259500
Katoen kan best in de droger. Vind wel dat 't dan snel slijt t/o hangend drogen. Ik doe een scheutje azijn bij m'n was, dan droogt 't ook zacht aan de lijn :)
pi_156259679
Das ook wel een idee Bloesem. Las dat er ook wasverzachter voor baby's is. Mag van mijn man de droger niet testen morgen, dus ik hou af en toe wel een lakentje bij spul dat ik toch in de droger doe, beter een lakentje dat krimpt dan alles
pi_156259731
Nog even Jagar feliciteren *G* leuke naam!
pi_156259860
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Das ook wel een idee Bloesem. Las dat er ook wasverzachter voor baby's is. Mag van mijn man de droger niet testen morgen, dus ik hou af en toe wel een lakentje bij spul dat ik toch in de droger doe, beter een lakentje dat krimpt dan alles
De wasverzachter van Neutral is erg fijn O+ .
pi_156262738
Jeee! Goed nieuws jagar: dat heb je toch maar weer mooi voor elkaar gekregen! Gefeliciteerd!

En als ik al die bedden-op-klossen problemen lees ben ik blij dat we dat hier niet hebben. Helaas hebben we ook geen kraamzorg, Dus Das dan weer jammer.
Ook geen kraampakket of hoe die dingen ook heten. Misschien dat ik er een koop als ik in Nederland ben met kerst... Vorige keer heb ik zelf beval-Matjes (zeg maar gerust matten) gemaakt van douchegordijnen en oude dekens en lakens. Ook volgens mij zo'n 20 oude handdoeken gekocht voor tijdens de thuisbevalling, zodat ze regelrecht de vuilnisbak in mochten...
Misschien deze keer toch maar in het ziekenhuis bevallen: scheelt weer rotzooi....
pi_156262753
Over lotusbevallingen: ik heb een kennis die dat heeft gedaan. Duurde bij haar 7 dagen en stonk een uur in de wind.

Ik zou het zelf niet eens zo vies vinden (ik vind echt niks van mijn baby vies). Maar zie het nut niet zo in van een lotusbevalling.
Bij H hebben we de placenta begraven en er een boompje op geplant. We hebben wel gewacht tot na de verhuizing dus dat ding heeft 10 maanden in de vriezer gelegen.... Heeft iemand hier nog plannen met de placenta?
pi_156263072
Al vanaf half 4 wakker :O Weet niet hoe ik liggen moet, mijn onderrug is echt heel pijnlijk bah. En de keelpijn is ook nog niet weg dus blijf vandaag nog maar een dag thuis. Voel me wel een mietje zeg ;(
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156263108
2 mins geslapen vannacht :O pffff dat vind ik toch het meest zwaar :') I need my sleepz
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156263109
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 06:03 schreef Sicilia het volgende:
Al vanaf half 4 wakker :O Weet niet hoe ik liggen moet, mijn onderrug is echt heel pijnlijk bah. En de keelpijn is ook nog niet weg dus blijf vandaag nog maar een dag thuis. Voel me wel een mietje zeg ;(
Blurgh beterschap :* ziek wakker liggen is nog erger ;(
pi_156263168
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 06:22 schreef pinquit het volgende:
2 mins geslapen vannacht :O pffff dat vind ik toch het meest zwaar :') I need my sleepz
+1 }:|

En het is hier ook echt std van zondag op maandag nacht als de werkweek weer begint. :')
Nahjah, nog 2 weekjes (8 dagen) werken en dan verlof. Aftellen maar!

En beterschap Sicilla!
pi_156263259
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 02:46 schreef dodoria het volgende:
Over lotusbevallingen: ik heb een kennis die dat heeft gedaan. Duurde bij haar 7 dagen en stonk een uur in de wind.

Ik zou het zelf niet eens zo vies vinden (ik vind echt niks van mijn baby vies). Maar zie het nut niet zo in van een lotusbevalling.
Bij H hebben we de placenta begraven en er een boompje op geplant. We hebben wel gewacht tot na de verhuizing dus dat ding heeft 10 maanden in de vriezer gelegen.... Heeft iemand hier nog plannen met de placenta?
Ja weggooien. Ieder zijn ding, hoor, ik voel zelf geen emotie als ik aan de placenta denk.. Ik las vandaag in een nieuwsbrief van een mevrouw die haar oudste kind met de placenta liet stempelen..Toen dacht ik: 'nee, niets voor ons'. Ook had ze op het hoogtepunt van elke wee een orgastische sensatie. De bevalling vond ze awesome! Toen dacht ik ook: jaja, boefje. ~O>
pi_156263284
Ooow die insomnia, wat stom. ik heb dat een tijdje bij M. gehad en toen werd ik zelfs een beetje bang voor de nacht. Helemaal hormooon-gestuurd, maar ik vond het donker heel onprettig en onveilig. Als het dan weer licht werd viel ik pas weer in slaap. Deze zwangerschap geen last van gehad. Sterkte Pinq en Silly. :*

Beterschap Sicillia!
pi_156263288
Stempelen? Ik denk dat hier de oudste zou reageren met een heel luid: IELK!
Nee hoor die gaat weg met het afval. Tenzij hij mooier is dan de baby, dan houden we hem en doen we hem kleertjes aan :+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156263302
Ik denk dat oudste hier ongegeneerd over zn nek gaat bij aanblik van t ding :')
Ik gooi m ook weg :P
pi_156263303
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 07:20 schreef Estrys het volgende:
Nee hoor die gaat weg met het afval. Tenzij hij mooier is dan de baby, dan houden we hem en doen we hem kleertjes aan :+
Whahahahaha
pi_156263330
quote:
_O-

Ik heb iets met auto's van 't weekend. De mijne doet 't nog steeds niet (garage haalt 'm straks op) en ik heb die van mijn moeder mogen lenen om op m'n werk te komen.
Wat denk je..gisteravond dat autootje opgehaald, staat 'ie hier nu met een lekke band :') .
Gelukkig heb ik handige en behulpzame buurmannen.
pi_156263336
quote:
gehehehe :D
pi_156263381
quote:
Mwhehehe :D
Wij doen hem ook weg tzt.

Het enige wat ik wel heel graag zou willen is dat de oudsten de navelstreng samen met papa doorknippen of desnoods symbolisch het laatste stuk ofzo. Maar ook dat hangt maar net van het moment af of ze dat zelf willen natuurlijk :P
:)
pi_156263436
Verbanden en de as verwerken tot schilderij of tattoo *O* :P
pi_156263490
Insomnia-meld. Mijn slaapfunctie is ook helemaal naar de ju. Na max 4 uur wakker. En dan kan ik niet blijven liggen, want dan raak ik na een tijdje helemaal overstuur om niets. Enige wat helpt: eruit om te eten. Echt, ik lijk zelf wel een baby! :D

Beterschap voor Sicilia, en sterkte voor de slapelozen die nog niet met verlof zijn of kindjes hebben waarvoor je er uit moet....

Ik ga de placenta echt wel even bekijken, superinteressant! Misschien maggie zelfs op de foto, maar daarna gaat ie wel in de prullenbak. :W
pi_156263623
Heel goedbedoeld iedereen gaat nu al vragen hoe het gaat met de laatste loodjes. In whats app en sms maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om te antwoorden..
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156263744
Placenta wil ik nog niet over nadenken :+

Wel zijn wij momenteel aan het nadenken over de klossen, nu hebben wij een MALM bed van IKEA, deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar na wat rondzoeken op internet lijkt het erop dat klossen niet gaan werken icm dit bed, iemand daar ervaring mee? :)
pi_156263754
quote:
11s.gif Op maandag 21 september 2015 08:29 schreef bloes85 het volgende:
Placenta wil ik nog niet over nadenken :+

Wel zijn wij momenteel aan het nadenken over de klossen, nu hebben wij een MALM bed van IKEA, deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar na wat rondzoeken op internet lijkt het erop dat klossen niet gaan werken icm dit bed, iemand daar ervaring mee? :)
Twee sterke mannen, 6 bierkratjes, of 8 als je de kastjes aan je bed vast hebt. Deed hier de trick :7 .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 08:34:04 ]
pi_156263798
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:30 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Twee sterke mannen, 6 bierkratjes, of 8 als je de kastjes aan je bed vast hebt. Deed hier de trick :7 .

[ afbeelding ]
Ik wil juist geen bierkratjes, maar ik vrees inmiddels dat het niet anders kan :{
pi_156263799
Wij hadden van die metalen klossen en dan twee aan de uiteinden op de middenstand en twee aan de zijkanten op de hoogste stand. Het is echt een rotklus om hem erop te krijgen maar het ging :)

Mijn dreumes was uit logeren en natuurlijk was ik netjes om half 6 wakker :') Poes van de slaapkamer afgegooid en nog even doorgeslapen O+
pi_156263852
Beterschap Sicilia :*
En sillie, sterkte, nog 2 weekjes!
Zo Estrys, ze zijn er op tijd bij.

Wij gaan de placenta begraven in de tuin van mijn ouders (hebben zelf geen tuin)

En ook hier beginnen de onrustige, korte nachten me langzaam parten te spelen. Ben 's ochtends ook steeds helemaal opgezwollen van 't vocht, zere vingers en heupen en knieen, meh. /zeik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')