abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156241379
De groeiende stroom vluchtelingen naar ons land leidt bij een deel van de bevolking tot onrust en de PVV lijkt daar electorale munt uit te kunnen slaan. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de partij van Geert Wilders 29 zetels behalen, 14 meer dan het huidige aantal, en daarmee met kop en schouders boven de rest gaan uitsteken. Dat komt naar voren uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond.

Het CDA zou de tweede partij worden met 21 zetels (+8). De VVD zou maar liefst 21 zetels moeten inleveren en uitkomen op 20. De PvdA komt er het slechtst af: de partij van Diederik Samsom zou krimpen van 38 naar 9 zetels (-29).

Nepparlement
De Hond legde de deelnemers aan zijn enquête ook een omstreden uitspraak van Geert Wilders voor. Tijdens de Algemene Beschouwingen noemde Wilders de Tweede Kamer een nepparlement, omdat het niet zou vertegenwoordigen wat de bevolking wil. De meeste ondervraagden (68 procent) vonden dat hij zoiets wel mag zeggen tijdens een debat, maar een meerderheid (57 procent), vooral hoger opgeleiden, is het niet met de uitspraak eens.

Het optreden van Wilders werd zowel het best als het slechtst gevonden: 25 procent vond hem het best, 32 procent het slechtst. Premier Mark Rutte en D66-leider Alexander Pechtold volgen in beide categorieën op enige afstand.

http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)igrantenstroom.dhtml

Het einde van de PvdA is nabij. Opheffen en opnieuw beginnen. Heb geen idee hoe. Maar dit is doelloos. VVD dondert ook naar beneden. Die schieten in eigen voet. PvdA laat zich als laffe zwakke lammetjes afslachten. Je gaat bijna terugverlangen naar Hans Janmaat. :{

:P
  zondag 20 september 2015 @ 13:58:10 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156241411
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is het zwart wit denken. Als je nuance in de discussie brengt gaat men er van uit dat je heel Syrië wilt importeren.
Tot nu toe laten we iedereen binnen. Het beleid van de vluchtelingenstroom verwelkomen en accomoderen is 'open-ended' (bij gebrek aan inspiratie voor een NL term), voor zover ik heb meegekregen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156241473
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tot nu toe laten we iedereen binnen. Het beleid van de vluchtelingenstroom verwelkomen en accomoderen is 'open-ended' (bij gebrek aan inspiratie voor een NL term), voor zover ik heb meegekregen.
Logisch. Een limiet stellen kan niet. Stel je laat er 10.000 toe. Op grond waarvan moet je nummer 10.001, met een nog schrijnender verhaal, dan weigeren? Omdat hij net te laat is? Of op het verkeerde moment op de verkeerde plek? Die limiet zal daardoor voortdurend worden opgerekt en defacto een open-einde regeling zijn. Kortom, er is geen limiet.

Mensen die vóór opvang van Syriërs zijn die door 7 veilige landen zijn gekomen blijven maar ontkennen dat er geen einde aan komt. Maar als ik vraag naar wat volgens hen de limiet is, dan krijg ik geen antwoord.

De enige werkbare limiet is 0.
  zondag 20 september 2015 @ 14:01:56 #4
38496 Perrin
pi_156241507
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar ben jij dan weer wat rechtlijniger in dan ik. Ik denk best dat wel er een beperkt aantal kunnen opnemen. Enkele tienduizenden ofzo.
pi_156241508
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:56 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Het gaat niet over winnen of gelijk krijgen. Het gaat om het feit dat jij stellingen te pas en te onpas poneert zonder enige onderbouwing. Dat is zeker wel een goede manier van converseren?
Dan neem ik aan dat jij ook een reden hebt om niet verder te converseren. Prima toch.
pi_156241523
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist? Wanneer heeft hij dat gezegd? Ook in het interruptiedebatje tijdens Wilders zijn eerste termijn?

Als hij dit heeft gezegd, dan is dat het meest krankzinnige wat je kan zeggen, zeker in het licht van de geboorte-explosie in Afrika. Dit zijn absoluut niet onze kinderen. Voor mensen die in bittere armoede toch 8 kinderen nemen voel ik geen enkele compassie.

Overigens is het al een feit dat Nederlandse kinderbijslag naar Afrika gaat. Om een of andere vreemde reden gaat er nog steeds kinderbijslag naar Marokko.
Hij zei het bij een interruptie, met ik denk Wilders. Ik ga kijken of ik het nog even kan terugvinden.
pi_156241527
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de regering wel enig onderzoek doet naar welk aantal te behappen is, wat onze limiet is. Dit gebeuren ingaan met de mentaliteit "yolo, we zien het wel" en verder geen plan lijkt me onverantwoord.
  zondag 20 september 2015 @ 14:03:17 #8
38496 Perrin
pi_156241546
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de regering wel enig onderzoekt naar welk aantal te behappen is, wat onze limiet is. Dit gebeuren ingaan met de mentaliteit "yolo, we zien het wel" en verder geen plan lijkt me onverantwoord.
Nogal idd. Dat is waar veel mensen zich ook druk om maken. En dat zijn niet allemaal xenofobe racisten.
pi_156241547
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar ben jij dan weer wat rechtlijniger in dan ik. Ik denk best dat wel er een beperkt aantal kunnen opnemen. Enkele tienduizenden ofzo.
Op grond waarvan wil je die mensen toelaten, en nog belangrijker: Op grond waarvan wil je de rest weigeren? We zijn nog altijd een rechtstaat, dus pure willekeur kan echt niet.

Nog los van de vraag of tienduizenden mensen toelaten wenselijk is (met aantallen kun je een prima compromis maken, uiteindelijk eindig je ergens in het midden), heb je wel met enorme juridische consequenties te maken.
pi_156241580
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Op grond waarvan wil je die mensen toelaten, en nog belangrijker: Op grond waarvan wil je de rest weigeren? We zijn nog altijd een rechtstaat, dus pure willekeur kan echt niet.
Nu zeg je dus dat de andere Europese landen het maar moeten oplossen.
pi_156241586
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:01 schreef Tempa het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat jij ook een reden hebt om niet verder te converseren. Prima toch.
Ik ben blij dat je toegeeft dat je onjuiste beweringen gebruikt. Maar het zou handig zijn als je dit voortaan niet meer doet, het verstoort het debat namelijk.
pi_156241601
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de regering wel enig onderzoekt naar welk aantal te behappen is, wat onze limiet is. Dit gebeuren ingaan met de mentaliteit "yolo, we zien het wel" en verder geen plan lijkt me onverantwoord.
Tot nu toe alleen Zijlstra die bij Pauw suggereerde dat er wel een maximum bestaat aan wat NL kan opvangen. Voor de rest heb ik dat van geen politicus gehoord. Maar ook hij wilde zich niet binden aan een exact cijfer. Hij zei wel dat dat maximum nu snel zal worden bereikt.
I´m back.
  zondag 20 september 2015 @ 14:05:02 #13
38496 Perrin
pi_156241623
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wie 't eerst komt, die 't eerst maalt? Het liefst natuurlijk mensen die enigszins perspectief hebben om hier mee te kunnen en willen draaien als ze van plan zijn langer te blijven.
  zondag 20 september 2015 @ 14:05:47 #14
38496 Perrin
pi_156241653
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tot nu toe alleen Zijlstra die bij Pauw suggereerde dat er wel een maximum bestaat aan wat NL kan opvangen. Voor de rest heb ik dat van geen politicus gehoord. Maar ook hij wilde zich niet binden aan een exact cijfer.
Dat vind ik dus het onverantwoordelijke en eerlijkgezegd doodenge aan deze situatie.
pi_156241669
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:04 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je toegeeft dat je onjuiste beweringen gebruikt. Maar het zou handig zijn als je dit voortaan niet meer doet, het verstoort het debat namelijk.
Als jij denkt dat er iets toegegeven wordt en daar blij van wordt, is dat wat mij betreft ook prima.
pi_156241678
Hahaha Wilders. Nederlanders zijn echt idioten. Zijn ze vergeten wat Wilders zelf wel mogelijk heeft gemaakt toen hij het Rutte beleid mogelijk heeft gemaakt?
pi_156241710
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nogal idd. Dat is waar veel mensen zich ook druk om maken. En dat zijn niet allemaal xenofobe racisten.
Blijken we het toch eens te zijn met elkaar, en ik heb trouwens zelden op links gestemd. 1 Keer op Thieme, maar dat was een proteststem.
pi_156241711
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:06 schreef Tempa het volgende:

[..]

Als jij denkt dat er iets toegegeven wordt en daar blij van wordt, is dat wat mij betreft ook prima.
Ik blijf het herhalen, jij stelt dat wij partijen in Syrië tegen elkaar hebben opgezet. Hoe hebben wij Assad dan opgezet tegen de oppositie?
pi_156241729
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat vind ik dus het onverantwoordelijke en eerlijkgezegd doodenge aan deze situatie.
Ik denk dat het toch wel handig is van onze politici om daar iets over naar buiten te brengen, want vooralsnog is de instroom van vluchtelingen, langs alle kanten, nagenoeg oneindig.
I´m back.
pi_156241750
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wie 't eerst komt, die 't eerst maalt? Het liefst natuurlijk mensen die enigszins perspectief hebben om hier mee te kunnen en willen draaien als ze van plan zijn langer te blijven.
Dat perspectief is helaas niet vast te stellen. En als je het toch probeert (bijv. dmv. diploma's) dan zal de hoeveelheid fraude niet te overzien zijn.
'Wie 't eerst komt, die 't eerst maalt?' zou kunnen. Al vraag ik mij echt af of dit juridisch houdbaar is (ik ben geen jurist, maar er staan asieladvocaten te trappelen om dit onderuit te halen en dan is het hek van de dam). Probleem is dat we natuurlijk zo op die X aantal zitten, en ondertussen gaan de stromen door. Softe mensen, zowel in Nederland als daarbuiten, zullen ons onder druk zetten om de limiet op te rekken, steeds weer. Ik zou niet weten welke politici (behalve pvv-ers) daar tegen bestand zijn. En zo blijkt het toch een open-einde regeling te zijn.

Waarom niet een veel pragmatischer aanpak? In plaats van enorme kosten te maken voor een relatief klein aantal, dat geld uitgeven in de regio waardoor we een veel grotere groep van zeer goede opvang kunnen voorzien.
  zondag 20 september 2015 @ 14:08:40 #21
38496 Perrin
pi_156241783
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch wel handig is van onze politici om daar iets over naar buiten te brengen, want vooralsnog is de instroom van vluchtelingen, langs alle kanten, nagenoeg oneindig.
En er zit waarschijnlijk nog meer crisis en oorlog aan te komen.. De kans dat dit slechts de voorhoede is, is levensgroot.

Nu is de tijd om die discussie te voeren en maatregelen te nemen, sterker nog.. dat hadden Europese landen de afgelopen jaren al gezamenlijk kunnen en moeten doen.
pi_156241875
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

En er zit waarschijnlijk nog meer crisis en oorlog aan te komen.. De kans dat dit slechts de voorhoede is, is levensgroot.

Nu is de tijd om die discussie te voeren en maatregelen te nemen, sterker nog.. dat hadden Europese landen de afgelopen jaren al gezamenlijk kunnen en moeten doen.
Zeker. Als Europa goed bewaakte grenzen zou hebben, een streng asielbeleid dat voldoet aan de internationale verdragen (zoals Japan ook heeft), en een organisatie om ongewenste vreemdelingen doelmatig uit te zetten, dan was dit probleem er helemaal niet geweest.

(al deze drie punten zijn pvv-standpunten)
pi_156241947
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat had de EU al moeten doen toen wij die vluchtelingenkampen zagen in Libanon en Turkije 1 jaar, 2 jaar geleden, en we het zo verschrikkelijk te doen hadden met die mensen. Maar ze hebben lekker, nadat ze geld overgemaakt hadden, op hun handen gezeten. En gepreoccupeerd met het Griekenland drama, dat ze in feite ook hopeloos vernacheld hebben, maar goed.
En ja er komen er nog veel meer aan, uit een verscheidenheid van landen, tussen sub-Sahara Afrika en Bangladesh. Dld ziet daarnaast nog de stroom vluchtelingen uit Oost-Europa groeien tot aan Modavië toe...
I´m back.
pi_156241960
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Logisch. Een limiet stellen kan niet. Stel je laat er 10.000 toe. Op grond waarvan moet je nummer 10.001, met een nog schrijnender verhaal, dan weigeren? Omdat hij net te laat is? Of op het verkeerde moment op de verkeerde plek? Die limiet zal daardoor voortdurend worden opgerekt en defacto een open-einde regeling zijn. Kortom, er is geen limiet.

Mensen die vóór opvang van Syriërs zijn die door 7 veilige landen zijn gekomen blijven maar ontkennen dat er geen einde aan komt. Maar als ik vraag naar wat volgens hen de limiet is, dan krijg ik geen antwoord.

Grappig "Een limiet stellen kan niet." en dan "De enige werkbare limiet is 0." Volgens mij is nul ook een limiet hoor.
pi_156241987
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Grappig "Een limiet stellen kan niet." en dan "De enige werkbare limiet is 0." Volgens mij is nul ook een limiet hoor.
Ik bedoel natuurlijk: "Een limiet stellen hoger dan 0 kan niet".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')