Tot nu toe laten we iedereen binnen. Het beleid van de vluchtelingenstroom verwelkomen en accomoderen is 'open-ended' (bij gebrek aan inspiratie voor een NL term), voor zover ik heb meegekregen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is het zwart wit denken. Als je nuance in de discussie brengt gaat men er van uit dat je heel Syrië wilt importeren.
Logisch. Een limiet stellen kan niet. Stel je laat er 10.000 toe. Op grond waarvan moet je nummer 10.001, met een nog schrijnender verhaal, dan weigeren? Omdat hij net te laat is? Of op het verkeerde moment op de verkeerde plek? Die limiet zal daardoor voortdurend worden opgerekt en defacto een open-einde regeling zijn. Kortom, er is geen limiet.quote:Op zondag 20 september 2015 13:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot nu toe laten we iedereen binnen. Het beleid van de vluchtelingenstroom verwelkomen en accomoderen is 'open-ended' (bij gebrek aan inspiratie voor een NL term), voor zover ik heb meegekregen.
Daar ben jij dan weer wat rechtlijniger in dan ik. Ik denk best dat wel er een beperkt aantal kunnen opnemen. Enkele tienduizenden ofzo.quote:Op zondag 20 september 2015 14:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De enige werkbare limiet is 0.
Dan neem ik aan dat jij ook een reden hebt om niet verder te converseren. Prima toch.quote:Op zondag 20 september 2015 13:56 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Het gaat niet over winnen of gelijk krijgen. Het gaat om het feit dat jij stellingen te pas en te onpas poneert zonder enige onderbouwing. Dat is zeker wel een goede manier van converseren?
Hij zei het bij een interruptie, met ik denk Wilders. Ik ga kijken of ik het nog even kan terugvinden.quote:Op zondag 20 september 2015 13:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist? Wanneer heeft hij dat gezegd? Ook in het interruptiedebatje tijdens Wilders zijn eerste termijn?
Als hij dit heeft gezegd, dan is dat het meest krankzinnige wat je kan zeggen, zeker in het licht van de geboorte-explosie in Afrika. Dit zijn absoluut niet onze kinderen. Voor mensen die in bittere armoede toch 8 kinderen nemen voel ik geen enkele compassie.
Overigens is het al een feit dat Nederlandse kinderbijslag naar Afrika gaat. Om een of andere vreemde reden gaat er nog steeds kinderbijslag naar Marokko.
Ik neem aan dat de regering wel enig onderzoek doet naar welk aantal te behappen is, wat onze limiet is. Dit gebeuren ingaan met de mentaliteit "yolo, we zien het wel" en verder geen plan lijkt me onverantwoord.quote:Op zondag 20 september 2015 13:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot nu toe laten we iedereen binnen. Het beleid van de vluchtelingenstroom verwelkomen en accomoderen is 'open-ended' (bij gebrek aan inspiratie voor een NL term), voor zover ik heb meegekregen.
Nogal idd. Dat is waar veel mensen zich ook druk om maken. En dat zijn niet allemaal xenofobe racisten.quote:Op zondag 20 september 2015 14:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de regering wel enig onderzoekt naar welk aantal te behappen is, wat onze limiet is. Dit gebeuren ingaan met de mentaliteit "yolo, we zien het wel" en verder geen plan lijkt me onverantwoord.
Op grond waarvan wil je die mensen toelaten, en nog belangrijker: Op grond waarvan wil je de rest weigeren? We zijn nog altijd een rechtstaat, dus pure willekeur kan echt niet.quote:Op zondag 20 september 2015 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ben jij dan weer wat rechtlijniger in dan ik. Ik denk best dat wel er een beperkt aantal kunnen opnemen. Enkele tienduizenden ofzo.
Nu zeg je dus dat de andere Europese landen het maar moeten oplossen.quote:Op zondag 20 september 2015 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op grond waarvan wil je die mensen toelaten, en nog belangrijker: Op grond waarvan wil je de rest weigeren? We zijn nog altijd een rechtstaat, dus pure willekeur kan echt niet.
Ik ben blij dat je toegeeft dat je onjuiste beweringen gebruikt. Maar het zou handig zijn als je dit voortaan niet meer doet, het verstoort het debat namelijk.quote:Op zondag 20 september 2015 14:01 schreef Tempa het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat jij ook een reden hebt om niet verder te converseren. Prima toch.
Tot nu toe alleen Zijlstra die bij Pauw suggereerde dat er wel een maximum bestaat aan wat NL kan opvangen. Voor de rest heb ik dat van geen politicus gehoord. Maar ook hij wilde zich niet binden aan een exact cijfer. Hij zei wel dat dat maximum nu snel zal worden bereikt.quote:Op zondag 20 september 2015 14:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de regering wel enig onderzoekt naar welk aantal te behappen is, wat onze limiet is. Dit gebeuren ingaan met de mentaliteit "yolo, we zien het wel" en verder geen plan lijkt me onverantwoord.
Wie 't eerst komt, die 't eerst maalt? Het liefst natuurlijk mensen die enigszins perspectief hebben om hier mee te kunnen en willen draaien als ze van plan zijn langer te blijven.quote:Op zondag 20 september 2015 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op grond waarvan wil je die mensen toelaten, en nog belangrijker: Op grond waarvan wil je de rest weigeren? We zijn nog altijd een rechtstaat, dus pure willekeur kan echt niet.
Dat vind ik dus het onverantwoordelijke en eerlijkgezegd doodenge aan deze situatie.quote:Op zondag 20 september 2015 14:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tot nu toe alleen Zijlstra die bij Pauw suggereerde dat er wel een maximum bestaat aan wat NL kan opvangen. Voor de rest heb ik dat van geen politicus gehoord. Maar ook hij wilde zich niet binden aan een exact cijfer.
Als jij denkt dat er iets toegegeven wordt en daar blij van wordt, is dat wat mij betreft ook prima.quote:Op zondag 20 september 2015 14:04 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je toegeeft dat je onjuiste beweringen gebruikt. Maar het zou handig zijn als je dit voortaan niet meer doet, het verstoort het debat namelijk.
Blijken we het toch eens te zijn met elkaar, en ik heb trouwens zelden op links gestemd. 1 Keer op Thieme, maar dat was een proteststem.quote:Op zondag 20 september 2015 14:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nogal idd. Dat is waar veel mensen zich ook druk om maken. En dat zijn niet allemaal xenofobe racisten.
Ik blijf het herhalen, jij stelt dat wij partijen in Syrië tegen elkaar hebben opgezet. Hoe hebben wij Assad dan opgezet tegen de oppositie?quote:Op zondag 20 september 2015 14:06 schreef Tempa het volgende:
[..]
Als jij denkt dat er iets toegegeven wordt en daar blij van wordt, is dat wat mij betreft ook prima.
Ik denk dat het toch wel handig is van onze politici om daar iets over naar buiten te brengen, want vooralsnog is de instroom van vluchtelingen, langs alle kanten, nagenoeg oneindig.quote:Op zondag 20 september 2015 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat vind ik dus het onverantwoordelijke en eerlijkgezegd doodenge aan deze situatie.
Dat perspectief is helaas niet vast te stellen. En als je het toch probeert (bijv. dmv. diploma's) dan zal de hoeveelheid fraude niet te overzien zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie 't eerst komt, die 't eerst maalt? Het liefst natuurlijk mensen die enigszins perspectief hebben om hier mee te kunnen en willen draaien als ze van plan zijn langer te blijven.
En er zit waarschijnlijk nog meer crisis en oorlog aan te komen.. De kans dat dit slechts de voorhoede is, is levensgroot.quote:Op zondag 20 september 2015 14:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch wel handig is van onze politici om daar iets over naar buiten te brengen, want vooralsnog is de instroom van vluchtelingen, langs alle kanten, nagenoeg oneindig.
Zeker. Als Europa goed bewaakte grenzen zou hebben, een streng asielbeleid dat voldoet aan de internationale verdragen (zoals Japan ook heeft), en een organisatie om ongewenste vreemdelingen doelmatig uit te zetten, dan was dit probleem er helemaal niet geweest.quote:Op zondag 20 september 2015 14:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
En er zit waarschijnlijk nog meer crisis en oorlog aan te komen.. De kans dat dit slechts de voorhoede is, is levensgroot.
Nu is de tijd om die discussie te voeren en maatregelen te nemen, sterker nog.. dat hadden Europese landen de afgelopen jaren al gezamenlijk kunnen en moeten doen.
Dat had de EU al moeten doen toen wij die vluchtelingenkampen zagen in Libanon en Turkije 1 jaar, 2 jaar geleden, en we het zo verschrikkelijk te doen hadden met die mensen. Maar ze hebben lekker, nadat ze geld overgemaakt hadden, op hun handen gezeten. En gepreoccupeerd met het Griekenland drama, dat ze in feite ook hopeloos vernacheld hebben, maar goed.quote:Op zondag 20 september 2015 14:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
En er zit waarschijnlijk nog meer crisis en oorlog aan te komen.. De kans dat dit slechts de voorhoede is, is levensgroot.
Nu is de tijd om die discussie te voeren en maatregelen te nemen, sterker nog.. dat hadden Europese landen de afgelopen jaren al gezamenlijk kunnen en moeten doen.
Grappig "Een limiet stellen kan niet." en dan "De enige werkbare limiet is 0." Volgens mij is nul ook een limiet hoor.quote:Op zondag 20 september 2015 14:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Logisch. Een limiet stellen kan niet. Stel je laat er 10.000 toe. Op grond waarvan moet je nummer 10.001, met een nog schrijnender verhaal, dan weigeren? Omdat hij net te laat is? Of op het verkeerde moment op de verkeerde plek? Die limiet zal daardoor voortdurend worden opgerekt en defacto een open-einde regeling zijn. Kortom, er is geen limiet.
Mensen die vóór opvang van Syriërs zijn die door 7 veilige landen zijn gekomen blijven maar ontkennen dat er geen einde aan komt. Maar als ik vraag naar wat volgens hen de limiet is, dan krijg ik geen antwoord.
De enige werkbare limiet is 0.
Ik bedoel natuurlijk: "Een limiet stellen hoger dan 0 kan niet".quote:Op zondag 20 september 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Grappig "Een limiet stellen kan niet." en dan "De enige werkbare limiet is 0." Volgens mij is nul ook een limiet hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |