Dat de BBC de rechten kwijt is heeft er niks mee te maken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:48 schreef Slobeend het volgende:
We danken allen Van der Gijp voor z'n aandringen bij de RTL-directie.
twitter:brianmoore666 twitterde op zaterdag 19-09-2015 om 22:54:03France v Italy - at times a bit like watching 2 drunk blokes in sumo suits wrestling in a vat of jelly. reageer retweet
De BBC heeft alleen het eerste WK in 1987 uitgezonden. Daarna altijd op ITV.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:50 schreef Nober het volgende:
20/9
13:00 [ B] Samoa (12) - Verenigde Staten (15)
15:30 [A] Wales (5) - Uruguay (19)
17:45 [C] Nieuw-Zeeland (1) - Argentinië (8)
Twee topaffiches!
[..]
Dat de BBC de rechten kwijt is heeft er niks mee te maken.
quote:Op zondag 20 september 2015 10:05 schreef Nielsch het volgende:
Een zonnige ochtend in Brighton; groepen Amerikanen komen aan op het station vanuit Londen en Japanse cameraploegen interviewen stralende Japanners op 'the morning after'.
Vond ik ook, Ik ben net voor de pauze in slaap gevallen op de bank en heb de 2de helft gemistquote:Op zondag 20 september 2015 11:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb alleen het begin van Frankrijk-Italië gezien, erg matig spel vond ik.
Maar nu word het interessant met Samoa - VS omdat Japan won van Zuid-Afrika.quote:Op zondag 20 september 2015 12:37 schreef Badr_Harry het volgende:
[..]
Vond ik ook, Ik ben net voor de pauze in slaap gevallen op de bank en heb de 2de helft gemist
Welke categorie zit jij en wat kost dan zo'n ticket? Neem aan dat jij vlakbij Brighton woont of moest je ook nog een hotel boeken?quote:Op zondag 20 september 2015 02:10 schreef Nielsch het volgende:
Japanners hadden vanavond de tijd van hun leven in Brighton. Overal waar ze liepen werden ze toegejuicht. En alsmaar vriendelijk bedanken: "yes thank you, vely good match!"
Morgen naar USA-Samoa en daarna weer naar huis om het WK vanuit Nederland te volgen.
Nu zit ik cat B (45 pond, soort van VIP), gister cat C (35 pond). Ik woon gewoon in Utrecht, speciaal voor het WK vier dagen (drie nachten) in Londen en Brighton. Twee in Londen en 1 hier. Vanavond vanaf Gatwick terug naar Schiphol.quote:Op zondag 20 september 2015 13:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Welke categorie zit jij en wat kost dan zo'n ticket? Neem aan dat jij vlakbij Brighton woont of moest je ook nog een hotel boeken?
Hoeft niet stiekem hoorquote:Op zondag 20 september 2015 13:51 schreef franklop het volgende:
Begin nu toch stiekem wel zin te krijgen in die twee wedstrijden waar ik heen ga
Wales-Fiji en Nw Zeeland-Georgiequote:Op zondag 20 september 2015 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoeft niet stiekem hoor
Welke ook alweer?
Het is een groepsfase hequote:Op zondag 20 september 2015 14:05 schreef sararaats het volgende:
maar Zuid Afrika heeft nu wel verloren, mogen ze dan nog spelen? ik snap het niet zo goed
Check de OP even...quote:Op zondag 20 september 2015 14:05 schreef sararaats het volgende:
maar Zuid Afrika heeft nu wel verloren, mogen ze dan nog spelen? ik snap het niet zo goed
Als Fiji nou eens hun penalty kicks verbeterd dan kan dat wel wat worden.quote:Op zondag 20 september 2015 13:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Wales-Fiji en Nw Zeeland-Georgie
Doen we niet meer aanquote:Op zondag 20 september 2015 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben ze in Zuid Afrika de positieve discriminatie politiek al helemaal afgekraakt?
Selectie goed bekeken?quote:
quote:Op zondag 20 september 2015 17:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wel huilen
Oh, je bedoelde de haka natuurlijk. Volgens mij wel.
twitter:rugbyworldcup twitterde op zondag 20-09-2015 om 17:41:08HISTORY MAKERS #NZL's starting XV is the first ever with over 1000 caps 🎓 they have 581 more than than #ARG #RWC2015 http://t.co/MwLI62FZMj reageer retweet
twitter:rugbyworldcup twitterde op zondag 20-09-2015 om 17:48:49The first international rugby match to take place at Wembley Stadium...what a vision to begin with #RWC2015 #NZLvARG http://t.co/4Cd0sWRoR2 reageer retweet
Naast de all Blacks hebben we nu ook de 50% Blacks in het Internationale rugby.quote:Op zondag 20 september 2015 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben ze in Zuid Afrika de positieve discriminatie politiek al helemaal afgekraakt?
twitter:SouthamptonFC twitterde op zondag 20-09-2015 om 17:51:44Here's the #RWC2015-inspired celebration @GPelle19 produced after opening the scoring! #saintsfc http://t.co/vmQlg51IOU reageer retweet
Leuk bedachtquote:Op zondag 20 september 2015 18:06 schreef hhh38 het volgende:
twitter:SouthamptonFC twitterde op zondag 20-09-2015 om 17:51:44Here's the #RWC2015-inspired celebration @GPelle19 produced after opening the scoring! #saintsfc http://t.co/vmQlg51IOU reageer retweet
Afgelopen 3 jaar in de TRC ookquote:Op zondag 20 september 2015 18:45 schreef franklop het volgende:
Al ging het in de kwartfinale vier jaar geleden ook al moeizaam
ooit al keer gelijkgespeeld tochquote:Op zondag 20 september 2015 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beste wedstrijd van de pumas tegen de All black tot op heden
Was ik zelfs bij maar ik heb het over echte wedstrijdenquote:Op zondag 20 september 2015 19:19 schreef franklop het volgende:
[..]
ooit al keer gelijkgespeeld toch
Welk land dan?quote:Op zondag 20 september 2015 20:02 schreef heywoodu het volgende:
Marcel kan de naam van een land niet eens normaal uitspreken
Snap het sws niet, je moet gewoon de beste spelers selecteren, dan zijn er pak hem beet 4 of 5 non-whites. Dit krijg je toch alleen rechtgetrokken als Zwarte kinderen massaal naar rugby scholen gaan.quote:Op zondag 20 september 2015 17:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Naast de all Blacks hebben we nu ook de 50% Blacks in het Internationale rugby.
SAAMoaquote:
Nee, bleef veel te lang spannend, beetje problemen met de discipline en af en toe zeer slordig.quote:Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Insomnia_ het volgende:
Niet diep onder de indruk van de all blacks.
Adidas, als je goed keek kon je het zien. Wel tof.quote:Op zondag 20 september 2015 23:29 schreef Nober het volgende:
Nieuw-Zeeland helemaal in het zwart, vraag mij wel af welk schoenenmerk ze droegen.
Schotland-Japan is in Kingsholm, kleinste stadion van het toernooi. Lijkt me toch dat de organisatie daar een hoop inkomsten laat liggen door deze pot niet in een groter stadion te laten plaatsvinden.quote:Op zondag 20 september 2015 23:29 schreef Nober het volgende:
Nieuw-Zeeland helemaal in het zwart, vraag mij wel af welk schoenenmerk ze droegen.
23/9
15:30 [B] Schotland (10) - Japan (12)
17:45 [A] Australië (2) - Fiji (9)
21:00 [D] Frankrijk (7) - Roemenië (17)
Die eerste twee.
Bizar ook dat deze wedstrijd meer toeschouwers had dan de finale zal hebben...quote:Op zondag 20 september 2015 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beste wedstrijd van de pumas tegen de All black tot op heden
Que? Zie het nu pas inderdaad. Wat een fout. Wales krijgt iedere keer het eigen Cardiff aangewezen en de Schotten dan?quote:Op maandag 21 september 2015 00:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Schotland-Japan is in Kingsholm, kleinste stadion van het toernooi. Lijkt me toch dat de organisatie daar een hoop inkomsten laat liggen door deze pot niet in een groter stadion te laten plaatsvinden.
Dat heb je inderdaad wanneer een organisatie standvastig is en het in het eigen huis moet en zal hebben.quote:Op maandag 21 september 2015 00:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bizar ook dat deze wedstrijd meer toeschouwers had dan de finale zal hebben...
Ik vind het ook niet meer dan terecht hoor dat de finale op HQ wordt gespeeld. Maar met een gemiddelde ticketprijs van 200 pond voor de finale mis je als organisatie toch al snel 2 miljoen pond aan inkomsten. Maar goed, dat zal wel ingecalculeerd zijn.quote:Op maandag 21 september 2015 08:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad wanneer een organisatie standvastig is en het in het eigen huis moet en zal hebben.
Zelfde geval was het in het WK 1990 tussen San Siro in Milaan en Stadio Olympico in Rome. Finale moest en zou in Rome gespeeld worden. Een verschil van 10.000 plekken was het niet, maar toch.
Maar waar hebben we het over eigenlijk. The Cabbagepatch kan alsnog 82.000 zielen herbergen.
Sandy Park is kleiner aldus Wikipediaquote:Op maandag 21 september 2015 00:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Schotland-Japan is in Kingsholm, kleinste stadion van het toernooi. Lijkt me toch dat de organisatie daar een hoop inkomsten laat liggen door deze pot niet in een groter stadion te laten plaatsvinden.
Je hebt gelijk... Dacht dat die op 21.500 zaten maar het is dus 12.500... Blijkbaar had ik de eerste twee cijfers in gedachte omgedraaid.quote:Op maandag 21 september 2015 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sandy Park is kleiner aldus Wikipedia
Ik denk ook dat het meer een 'friendly gesture' is van de FA richting de RFU ofso.quote:Op maandag 21 september 2015 09:53 schreef knnth het volgende:
Wel mooi die keuze voor Twickenham. Wel jammer dat Wembley niet vaker gebruikt gaat worden. Alleen nog voor Ierland-Roemenië
Lol ja, dit is ook de reden waarom een wedstrijd van USA Perpignan - die ze graag in Barcelona wilden spelen - verzet werd van Camp Nou naar het Olympisch Stadion. Al krijgt Camp Nou in 2016 alsnog een rugbywedstrijd in de vorm van de finale van het Franse kampioenschap. Als iemand die nog nooit in Barcelona is geweest lijkt me dat een mooie gelegenheid om dat stadion eens te bezoeken.quote:Op maandag 21 september 2015 13:34 schreef Mark het volgende:
9 oktober moet Wembley gebruikt worden voor het Engelse voetbalelftal. En voetballers klagen al als er een sprietje verkeerd staat, dus ik neem aan dat daarmee ook een extra belemmering is ontstaan om Wembley vaker te gebruiken.
Japan wint toch, wat Schotland ook doetquote:Op maandag 21 september 2015 14:03 schreef franklop het volgende:
Visser niet in de basis bij Schotland
Dat vind ik wel verrassend.quote:Op maandag 21 september 2015 14:03 schreef franklop het volgende:
Sterker; ,helemaal niet bij de selectie voor het duel
Apart, bij de bookmakers was hij favoriet om de meeste tries te scoren voor de Schottenquote:Op maandag 21 september 2015 14:03 schreef franklop het volgende:
Wat is de bron dan? Want dan ga ik eens kijken waar er wel geld te verdienen valtquote:
quote:Op maandag 21 september 2015 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is de bron dan? Want dan ga ik eens kijken waar er wel geld te verdienen valt
Edit: Schotse bond op Twitter dus
denk dat hij sowieso wel tegen 1 van de mindere goden speeltquote:Op maandag 21 september 2015 14:15 schreef Mark het volgende:
Zullen we toch niet meemaken dat er een Nederlander mee kan doen en dan niet speelt?
Hup Japan dus. Hopelijk Schotland keihard onderuit.quote:Op maandag 21 september 2015 14:03 schreef franklop het volgende:
Eigenlijk vind ik de haka van de Maori All Blacks het tofst. Maar goed, die spelen niet op het WK.quote:Op maandag 21 september 2015 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Wat is de beste oorlogsdans van het WK rugby?
Haha die eerstequote:Op maandag 21 september 2015 15:37 schreef Nielsch het volgende:
Ze hebben ook dit gedrocht ooit gedaan![]()
En twee uit 1922 en 1925
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)et-te-kunnen-volgen/quote:De beginnende rugbykijker zal in eerste instantie waarschijnlijk weinig begrijpen van wat er gebeurt. Vaak wordt de bal heen en weer getrapt en gegooid tot een van de spelers zich op een ogenschijnlijk willekeurig moment in een groepje potige tegenstanders boort. Vervolgens ontstaan er enige tijd stapeltjes spelers, bovenop de toch al ei-vormige bal. Na een poosje maakt iemand blijkbaar een overtreding.
quote:Op maandag 21 september 2015 16:09 schreef Nielsch het volgende:
Haha, dit is wel een leuke - en herkenbare - omschrijving van het NRC:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)et-te-kunnen-volgen/
Dat was echt drama inderdaad. Al heb ik eerder dit jaar een day pass gekocht voor de laatste speeldag van de Six Nations op Sport 1 (was ergens op een plek waar ik geen BBC had) en die man deed het ook prima, al zit die volgens mij nu niet bij RTL.quote:Op maandag 21 september 2015 16:21 schreef knnth het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe RTL7 de regels probeert uit te leggen tijdens de wedstrijd. Veel rustiger en accurater dan de praatgrage en bloednerveuze Hans Brian het ooit deed.
2 per wedstrijd, 4 in totaal dacht ik. In elk geval Alex Lely en de assistent van de vrouwen sevens, Marcel sowieso niet, die is alleen presentator en dat kan hij al totaal niet.quote:Op maandag 21 september 2015 16:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat was echt drama inderdaad. Al heb ik eerder dit jaar een day pass gekocht voor de laatste speeldag van de Six Nations op Sport 1 (was ergens op een plek waar ik geen BBC had) en die man deed het ook prima, al zit die volgens mij nu niet bij RTL.
Wie geven bij RTL het commentaar? Die Marcel en JayJay Boske?
Geen blessure of iets dergelijks dan?quote:Op maandag 21 september 2015 18:24 schreef franklop het volgende:
Blijf het toch vreemd vinden dat Timbo niet bij de selectie zit, hij speelde verdikkeme de laatste twee voorbereidingsduels volledig mee
Nergens terug kunnen vinden. Maar ben nog aan het (uit)zoekenquote:Op maandag 21 september 2015 18:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geen blessure of iets dergelijks dan?
Alleen jammer dat RTL de twee leukste wedstrijden van de dag niet live heeft. Twijfel nog of ik op de club of in de Mick O'Connells ga kijken.quote:Op maandag 21 september 2015 21:23 schreef Mark het volgende:
Verdomme, zo'n zin om een wedstrijd te kijken en dan moet je 2 dagen wachten
werkt prima, Engels commentaar ook.quote:Op maandag 21 september 2015 21:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alleen jammer dat RTL de twee leukste wedstrijden van de dag niet live heeft. Twijfel nog of ik op de club of in de Mick O'Connells ga kijken.
Of werkt die livestream een beetje?
Dat ding van RTL XL (er vanuitgaande dat je die bedoelt) gaat prima.quote:Op maandag 21 september 2015 21:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alleen jammer dat RTL de twee leukste wedstrijden van de dag niet live heeft. Twijfel nog of ik op de club of in de Mick O'Connells ga kijken.
Of werkt die livestream een beetje?
Die onderste is gaafquote:Op maandag 21 september 2015 15:37 schreef Nielsch het volgende:
Ze hebben ook dit gedrocht ooit gedaan![]()
En twee uit 1922 en 1925
Morgen niet echt een wedstrijd maar met een biertje op de bank zitten en try's tellen is ook leuk.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:23 schreef franklop het volgende:
Yes. Kan alleen weinig zien helaas, maar morgen en vrijdag wel!
Ook op je ipad? Volgens de app kun je er nog geen livestreams in kijken, alleen op je desktop / laptop...quote:Op maandag 21 september 2015 23:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat ding van RTL XL (er vanuitgaande dat je die bedoelt) gaat prima.
preciesquote:Op woensdag 23 september 2015 09:26 schreef knnth het volgende:
[..]
Morgen niet echt een wedstrijd maar met een biertje op de bank zitten en try's tellen is ook leuk.
Zal het straks eens proberen.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook op je ipad? Volgens de app kun je er nog geen livestreams in kijken, alleen op je desktop / laptop...
Heb mn laptop maar aan mn tv gekoppeld... werkt op zich wel goed... nog 2 uurtjes!quote:Op woensdag 23 september 2015 11:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zal het straks eens proberen.
De wedstrijd van Australië wordt niet eens uitgezonden op televisie, ook weer zoiets.
Mooi liedquote:Op woensdag 23 september 2015 15:28 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoop dat Flower of Scotland hier als volkslied gebruikt wordt?
Ik had ITV aanstaan omdat RTL 10 minuten geleden nog niet live was en ik geen risico wilde nemen om Flower of Scotland te missenquote:Op woensdag 23 september 2015 15:30 schreef Nielsch het volgende:
RTL XL loopt soepel en ziet er aangesloten op groot scherm ook prima uit!
Account maken, op vooruitkijken ofzo klikken en een GTST (quote:Op woensdag 23 september 2015 15:35 schreef VXXLL het volgende:
Ok hoe koop ik die livestream bij RTL? Dit kijkt echt kut
Ah thnxquote:Op woensdag 23 september 2015 15:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Account maken, op vooruitkijken ofzo klikken en een GTST () van morgen of iets aanklikken, "Meer RTL voor ¤3,99" en dan betalen
Als je vanuit een penalty over de lijn schiet mag je hem zelf ingooien. Gebeurt het in open spel dan gaat de bal naar de tegenstander.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:49 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Ah thnx
Ik snap trouwens geen reet van rugby. Die Japanner schoot hem uit, en daarna mocht Japan ingooien ( waarna ze die try scoorden)
Thnxquote:Op woensdag 23 september 2015 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je vanuit een penalty over de lijn schiet mag je hem zelf ingooien. Gebeurt het in open spel dan gaat de bal naar de tegenstander.
Ik kijk wel ITV dan ....quote:Op woensdag 23 september 2015 15:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Account maken, op vooruitkijken ofzo klikken en een GTST () van morgen of iets aanklikken, "Meer RTL voor ¤3,99" en dan betalen
3.99 voor alle wedstrijden valt wel mee idd.. Dacht per wedstrijd. Maar goed ik kijk via mn laptop in klein scherm en dan is de kwaliteit prima te doenquote:Op woensdag 23 september 2015 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt duur 3,99 voor alle wedstrijden in goede kwaliteit...
Het verschil in kwaliteit en gebrek aan haperingen vind ik de 4,- wel waardquote:Op woensdag 23 september 2015 17:05 schreef chufi het volgende:
[..]
3.99 voor alle wedstrijden valt wel mee idd.. Dacht per wedstrijd. Maar goed ik kijk via mn laptop in klein scherm en dan is de kwaliteit prima te doen
In de rust. Nuttig.quote:
Nu echtquote:Op woensdag 23 september 2015 21:39 schreef Nielsch het volgende:
't ging een half uur gelijk op maar nu is het Roemeense verzet gebroken.
Van dat filmpje? Beetje alsof je als voetbalfan ineens Zidane tegen het lijf loopt, denk ikquote:Op donderdag 24 september 2015 00:02 schreef Nober het volgende:
Snap er nog steeds helemaal niks van.
Nee van rugby.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Van dat filmpje? Beetje alsof je als voetbalfan ineens Zidane tegen het lijf loopt, denk ik
Tegen Argentinië stonden er 1013 caps op het veldquote:Op donderdag 24 september 2015 01:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
misschien al eerder gepost hier...
leuke All Black stats:
totaal aantal caps van de first XV tegen Namibie: 401
totaal aantal caps van de bench : 660
dat was nodig ookquote:Op donderdag 24 september 2015 01:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tegen Argentinië stonden er 1013 caps op het veld
8 jaar geleden lieten ze Ierland behoorlijk zweten in de poolfase. Sowieso speelde Ierland dat toernooi slecht (twee keer verloren in de poolfase; van Argentinië en Frankrijk en toen hup naar huis).quote:Op donderdag 24 september 2015 09:35 schreef franklop het volgende:
Ben vooral benieuwd wat Georgië kan
Dat is een goede vraag ja. Sinds rugby in 1995 een professionele sport is geworden is het allemaal een stuk serieuzer en fanatieker geworden. Dit is ook te merken in het gewicht van de spelers; door betere voedingsschema's en veel meer tijd voor krachttraining is de gemiddelde speler 10-15 kilo zwaarder geworden. Ook lijken hersenschuddingen steeds vaker voor te komen. Wat de lange termijn repercussies zijn is nog lastig te zeggen, maar het lijkt me evident dat die er wel zijn.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:01 schreef Susi het volgende:
Ik heb zitten kijken naar Frankrijk-Roemenië gisteren. Op zich een mooie sport qua atleten (want: echte mannen), maar van het spel zelf snap ik nog geen reet.
Bovendien vraag ik mij continu af of er iets bekend is over de fysieke gevolgen op lange termijn van de atleten.
Ik begreep gisteren dat er ook een soort van hersenschuddingtestje wordt gedaan bij de sporter door een arts om te bepalen of hij door mag of niet. Weet jij hoe die er uit ziet?quote:Op donderdag 24 september 2015 11:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag ja. Sinds rugby in 1995 een professionele sport is geworden is het allemaal een stuk serieuzer en fanatieker geworden. Dit is ook te merken in het gewicht van de spelers; door betere voedingsschema's en veel meer tijd voor krachttraining is de gemiddelde speler 10-15 kilo zwaarder geworden. Ook lijken hersenschuddingen steeds vaker voor te komen. Wat de lange termijn repercussies zijn is nog lastig te zeggen, maar het lijkt me evident dat die er wel zijn.
Las laatst een interview met een vrouwelijke speelster van Engeland. Na haar elfde hersenschudding had ze maar besloten te stoppen met rugby. Belachelijk natuurlijk, je zou veel eerder moeten stoppen. Ik speel nu 14 jaar rugby en heb één keer een lichte hersenschudding opgelopen. Nu ik inmiddels 32 ben heb ik wel voorgenomen te stoppen als ik een (volgende) zware hersenschudding oploop.
Klopt, die zijn sinds een jaar of twee ingesteld. Wat ze precies doen weet ik niet (volgens mij vooral vragen stellen):quote:Op donderdag 24 september 2015 11:11 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat er ook een soort van hersenschuddingtestje wordt gedaan bij de sporter door een arts om te bepalen of hij door mag of niet. Weet jij hoe die er uit ziet?
Volgens Rory Lamont van Schotland is het echt vrij makkelijk om vals te spelen bij de test: http://en.espn.co.uk/scrum/rugby/story/208943.htmlquote:- What ground are we at?
- Which team are we playing today?
- Who are you marking?
- Which half is it?
- What is the score of the game?
Dat ze niet altijd werken zie je hier ook. George North (Wales, rood shirt, nummer 11) duikt op de bal en krijgt daarbij een trap op z'n hoofd van de Engelse nummer 4 (wit shirt). Daarna is als ik het me goed herinner een concussion test gedaan. Onterecht kwam North toen terug het veld op; later in de wedstrijd valt het gewoon zomaar neer met z'n armen naar achteren (seconde 0:51 van het filmpje).quote:Op donderdag 24 september 2015 11:11 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat er ook een soort van hersenschuddingtestje wordt gedaan bij de sporter door een arts om te bepalen of hij door mag of niet. Weet jij hoe die er uit ziet?
Geen try maar die tackle van Goromaru op Seymour, geweldig!quote:Op donderdag 24 september 2015 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dit qua actie tot nu toe de mooiste try van het toernooi; Chris Wyles voor de USA tegen Samoa. Natuurlijk even niet de emotie rondom de try van Japan tegen Zuid Afrika meegerekend.
Iemand een andere favoriet?
quote:Op donderdag 24 september 2015 11:36 schreef Mark het volgende:
[..]
Geen try maar die tackle van Goromaru op Seymour, geweldig!
[ afbeelding ]
Zelfs zonder de emotie vind ik die van Japan het mooist, alles klopte; per se voor de try willen gaan en niet voor een dropgoal om met een gelijkspel ervandoor te gaan. Dan uiteindelijk na 5 minuten OT alsnog met de winst ervandoor gaanquote:Op donderdag 24 september 2015 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dit qua actie tot nu toe de mooiste try van het toernooi; Chris Wyles voor de USA tegen Samoa. Natuurlijk even niet de emotie rondom de try van Japan tegen Zuid Afrika meegerekend.
Iemand een andere favoriet?
Het kan niet anders of hij gaat na het WK:quote:Op donderdag 24 september 2015 11:36 schreef Mark het volgende:
[..]
Geen try maar die tackle van Goromaru op Seymour, geweldig!
[ afbeelding ]
73-6quote:Op donderdag 24 september 2015 20:47 schreef franklop het volgende:
ik voorspel 89-10 voor Nw Zeeland
Ach deze uitvoering is niet de beste.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vind ze beide niet geweldig.
Basis is wel hetzelfde , misschien wat kleine wijzigingen.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:00 schreef VXXLL het volgende:
Doen ze eigenlijk elke keer een andere haka? Of elke keer dezelfde?
Deze, Ka Mata, is de standaard. In bijzondere gevallen (wat die ook moge zijn) doen ze Kapa o Pango.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:00 schreef VXXLL het volgende:
Doen ze eigenlijk elke keer een andere haka? Of elke keer dezelfde?
Paar jaar geleden gebruikte de flyhalf van Zuid-Afrika altijd wat zand om een tee te maken.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:09 schreef Zorro het volgende:
Ik vind die plastieken steuntjens bij de penalties e.d. een beetje gay.
Ja maar anders Hakkuh ze het gras kapot...quote:Op donderdag 24 september 2015 21:09 schreef Zorro het volgende:
Ik vind die plastieken steuntjens bij de penalties e.d. een beetje gay.
Zo ging dat vroeger altijd zover ik weet.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:10 schreef knnth het volgende:
[..]
Paar jaar geleden gebruikte de flyhalf van Zuid-Afrika altijd wat zand om een tee te maken.
Gaat hard idd..quote:Op donderdag 24 september 2015 21:23 schreef franklop het volgende:
gemiddeld 1 punt per minuut voor All Blacks
Niet voor niks het 'B-team'quote:
Dan hadden ze die conversie toch nodig gehadquote:
Je had niets teveel gezegd, wat een leeuwenhart heeft die man! Respect!quote:Op donderdag 24 september 2015 19:18 schreef Nielsch het volgende:
Jacques Burger, flanker en captain van Namibië is wel echt een rugbyheld. Jammer dat de rest van het team uit semi-amateurs bestaat. Afijn ik sta zelf op het veld tot 22:00 uur dus zal niet al teveel meekrijgen.
quote:Vrijdag 25 september 2015
17.45 uur | Argentinië vs Georgië (Livestream) / Kingsholm, Gloucester
Zaterdag 26 september 2015
15.30 uur | Italië vs Canada (Livestream) / Elland Road, Leeds
17.30 uur | Zuid-Afrika vs Samoa (RTL 7 en Livestream) / Villa Park, Birmingham
21.00 uur | Engeland vs Wales (RTL 7 en Livestream) / Twickenham, Londen
Zondag 27 september 2015
13.00 uur | Australië vs Uruguay (Livestream) / Villa Park, Birmingham
15.30 uur | Schotland vs Amerika (Livestream) / Elland Road, Leeds
17.30 uur | Ierland vs Roemenië (RTL 7 en Livestream) / Wembley, Londen
Hopelijk kan Samoa ook stunten tegen Zuid Afrika, al zullen de Bokke nu wel bloedgemotiveerd zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:24 schreef franklop het volgende:
Vanavond en zondag lukt me wel volledig. Zaterdag misschien nog Engeland wales
Yes, tien wijzigingen ook alweer, waaronder de gehele reservebank die nu in de basis startquote:
Ja, waarschijnlijk verwachten ze makkelijk te winnen van de VS. Plus, volgende weekend speelt Schotland tegen Zuid Afrika en dan wil je je beste team hebben staan, al heeft Schotland na de bonus point zege op Japan wel de beste papieren om door te gaan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Yes, tien wijzigingen ook alweer, waaronder de gehele reservebank die nu in de basis start
Ja, Japan zal het ook nog moeilijk krijgen met Samoa. Schotland zou eigenlijk alleen nog maar hoeven winnen van Samoa (als ze natuurlijk van de VS winnen) om door te mogen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk verwachten ze makkelijk te winnen van de VS. Plus, volgende weekend speelt Schotland tegen Zuid Afrika en dan wil je je beste team hebben staan, al heeft Schotland na de bonus point zege op Japan wel de beste papieren om door te gaan.
Ik hoop voor alle Japanners dat Schotland van Zuid Afrika weet te winnen. Als Japan dan verder al z'n wedstrijden wint - en hopelijk nog een bonuspunt pakt ergens - dan maken ze nog een kans op de kwartfinale. Moet Zuid Afrika natuurlijk niet allemaal bonuspunten gaan verzamelen, want dan gaan die door. Wel een leuke pool.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja, Japan zal het ook nog moeilijk krijgen met Samoa. Schotland zou eigenlijk alleen nog maar hoeven winnen van Samoa (als ze natuurlijk van de VS winnen) om door te mogen.
Samoa kan daar dus nog wel een mooie rol in gaan spelenquote:Op vrijdag 25 september 2015 11:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hoop voor alle Japanners dat Schotland van Zuid Afrika weet te winnen. Als Japan dan verder al z'n wedstrijden wint - en hopelijk nog een bonuspunt pakt ergens - dan maken ze nog een kans op de kwartfinale. Moet Zuid Afrika natuurlijk niet allemaal bonuspunten gaan verzamelen, want dan gaan die door. Wel een leuke pool.
Jup, en heel wellicht zelfs de VS. Als ze een goede dag hebben kunnen ze echt wel rugbyen. In juli wisten ze ook nog van Japan te winnen in de Pacific Nations Cup.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Samoa kan daar dus nog wel een mooie rol in gaan spelen
Inderdaad, Georgië is gewoon een heel sterk rugbyland. Argentinië is in principe veel beter, maar ze zijn een beetje als Frankrijk; de ene dag fenomenaal en een echt gevaar voor Zuid Afrika en de All Blacks, de andere dag nergens te bekennen. Maar goed, denk wel dat Argentinië gaat winnen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:53 schreef franklop het volgende:
En dan vanavond ook nog Georgie-Argentinie, ben echt benieuwd wat Georgie kan laten zien, kan zomaar een verrassing uit de bus rollen..
Dat laatste denk ik ook, maar verschillen lijken (vooralsnog) over het algemeen stuk kleiner dan dat het de eerdere WK's was.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad, Georgië is gewoon een heel sterk rugbyland. Argentinië is in principe veel beter, maar ze zijn een beetje als Frankrijk; de ene dag fenomenaal en een echt gevaar voor Zuid Afrika en de All Blacks, de andere dag nergens te bekennen. Maar goed, denk wel dat Argentinië gaat winnen.
Ja, en dat is mooi. Ook goed voor de aantrekkelijkheid van het product en de legitimiteit als sport. Persoonlijk zit ik niet te wachten op weer zoiets:quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook, maar verschillen lijken (vooralsnog) over het algemeen stuk kleiner dan dat het de eerdere WK's was.
Nee inderdaad, al hoop ik dan weer niet op toestanden zoals bij cricket dat ze dan aantal WK landen weer gaan verkleinen omdat de 'traditionele' landen niet op nederlagen tegen de kleintjes zitten te wachten.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en dat is mooi. Ook goed voor de aantrekkelijkheid van het product en de legitimiteit als sport. Persoonlijk zit ik niet te wachten op weer zoiets:
Idd. Terug gaan in teams op het WK Rugby zal niet gebeuren. Al is het maar omdat niet alles om India draaitquote:Op vrijdag 25 september 2015 12:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee inderdaad, al hoop ik dan weer niet op toestanden zoals bij cricket dat ze dan aantal WK landen weer gaan verkleinen omdat de 'traditionele' landen niet op nederlagen tegen de kleintjes zitten te wachten.
Maar goed er gaan eerder geruchten over uitbreiding van het WK ipv inkrimping, dus dat scheelt alweer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |