abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156691264
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het is al een tig aantal keren hier aangetoond dat als je in een almachtige god gelooft dat dan de vrije wil niet kan bestaan. Waarom kom je er nu WEER mee aanzetten? Lees je het niet? Dringt het niet tot je door wat hier gezegd wordt?

Je lijkt Sjoemie wel, dat is ook net een muur af en toe...
Zie hem dan maar als een soort onmachtige moeder die tegen haar kind staat te schreeuwen dat hij op moet houden :P

En daarna krijg je een lel om je oren omdat je niet geluisterd hebt, in dit geval dan eeuwig branden op een plaats genoemd HEL.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156691298
quote:
Ik opteer voor dood=dood. Zand erover.

Een eeuwig leven, ik moet er niet aan denken....... -O-
Slecht nieuws voor je dan..

De volgende ronde ben je er weer bij.

Met de mazzel dan dat je van deze ronde niets meer weet. :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:13:10 #253
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156691345
quote:
9s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:10 schreef I-care het volgende:

[..]

Slecht nieuws voor je dan..

De volgende ronde ben je er weer bij.

Met de mazzel dan dat je van deze ronde niets meer weet. :P
:') ja lekker makkelijk beweren zo he?

Mijn koolwaterstofjes zullen hooguit "ergens toe dienen" in een of andere levensvorm
pi_156691398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:13 schreef hoatzin het volgende:

[..]

:') ja lekker makkelijk beweren zo he?

Mijn koolwaterstofjes zullen hooguit "ergens toe dienen" in een of andere levensvorm
Het zit zo: Elk mens ( als voorbeeld ) is gemaakt uit dezelfde materie, met dezelfde aardse ervaring. Kortom de mens. De ellende is dus dat elk bewust wezen de illusie van een scheiding en dus de persona ervaart.

Het lullige is dat elk mens dit meent te ervaren vanaf de eerste mens op aarde. Dieren eveneens volgens hetzelfde principe.

Dat wil zeggen dat elk mens die geboren wordt weer jij is..

Snap je :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:26:29 #255
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156691536
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:17 schreef I-care het volgende:

[..]

Het zit zo: Elk mens ( als voorbeeld ) is gemaakt uit dezelfde materie, met dezelfde aardse ervaring. Kortom de mens. De ellende is dus dat elk bewust wezen de illusie van een scheiding en dus de persona ervaart.

Het lullige is dat elk mens dit meent te ervaren vanaf de eerste mens op aarde. Dieren eveneens volgens hetzelfde principe.

Dat wil zeggen dat elk mens die geboren wordt weer jij is..

Snap je :P
Nee
pi_156691554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee
Lees het nog maar eens. Het klopt. Tenzij je gelooft in een persoonlijke ziel, en dan zijn we weer bij God. :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:31:45 #257
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156691623
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:39 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Omdat je voor eeuwig zou willen leven? Om je door deze wereld te gidsen, met pijn en dergelijke leren omgaan?
En de reden dat jij die realiteit aannemelijk vindt?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:34:19 #258
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156691670
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:38 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je belandt niet gelijk in de eeuwige paradijs. Je hebt duizend jaar om jezelf te bewijzen. Degenen die in die duizend jaar blijk geven niet geschikt te zijn voor het paradijs, zullen samen met satan voor altijd vernietigd worden.

Dit is een lang verhaal. Eerst wordt satan gevangen gezet en na duizend vrij gelaten. Dat is waar het tof gaat worden.
Ah de vernietiging van ongeschikte personen, en dat dan tof vinden. Dit soort denkbeelden maken me dus misselijk.
pi_156691693
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:34 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ah de vernietiging van ongeschikte personen, en dat dan tof vinden. Dit soort denkbeelden maken me dus misselijk.
Ook een beetje angstig.
pi_156691721
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:36 schreef I-care het volgende:

[..]

Ook een beetje angstig.
En dus kan je je maar beter goed gedragen zoals het boek voorschrijft anders komen die angsten uit 8-)

En de cirkel is weer rond.
Conscience do cost.
pi_156691747
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:38 schreef ems. het volgende:

[..]

En dus kan je je maar beter goed gedragen zoals het boek voorschrijft anders komen die angsten uit 8-)

En de cirkel is weer rond.
Nee hoor.. Ben niet bang van God. Is mijn homie :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:41:27 #262
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156691760
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:36 schreef I-care het volgende:

[..]

Ook een beetje angstig.
Mwoah, ik heb nog nooit van militante jehova's getuigen gehoord.
pi_156691770
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:41 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb nog nooit van militante jehova's getuigen gehoord.
Nee oké, passieve agressie is niet heel beangstigend inderdaad. :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:19:16 #264
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156699628
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:38 schreef Hexx. het volgende:
Dit is een lang verhaal. Eerst wordt satan gevangen gezet en na duizend vrij gelaten. Dat is waar het tof gaat worden.
Vind je dit zelf ook niet een vreemd verhaal? Gevangen gezet...in een kerker? En na 1000 jaar (1 dag?) weer vrijgelaten?

En dat heet dan "Gerechtigheid" ?
pi_156706992
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar Satan is niet vernietigd. Bovendien lijkt het paradijs me dan een beetje een onnodige tussenstop. Als we dan toch 1000 jaar hebben om ons te bewijzen was het misschien handiger om mensen de leeftijd van 1000 te laten bereiken.
Je moet het hele verhaal kennen om te begrijpen waarom het is zoals ik vertelde.
Ik weet niet of jij het wel echt wilt horen/lezen. Zo ja, zeg het maar.

quote:
Is Satan op dit moment gevangen dan? Hoe lang heeft hij nog te gaan?

Nee. Hij is nu vrij op aarde. Hij heeft nog tot de eindtijd de tijd. Daarna wordt hij voor 1000 jaar opgesloten, vrijgelaten en dan pas voor altijd vernietigd.

quote:
Dat gevoel is geheel wederzijds. Daarom lijkt het me des te onlogischer dat er 1 paradijs zou zijn.
Dus jouw definitie van paradijs is een wereld vol mooie vrouwen in bikini en niet een wereld waar er alleen vrede is en geen dood. :D
pi_156707076
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:58 schreef I-care het volgende:

[..]

Niet schrikken.. Je leeft ook eeuwig!

Kwam ik laatst achter :P
Vertel!

quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:34 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Nou ja. Niet tof als in geweldig...

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vind je dit zelf ook niet een vreemd verhaal? Gevangen gezet...in een kerker? En na 1000 jaar (1 dag?) weer vrijgelaten?

En dat heet dan "Gerechtigheid" ?
En daarna helemaal vernietigd.

(waarom pijnig je mij zo?)
pi_156707843
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef Odaiba het volgende:
Hoe kunnen we nou op een beschaafde en vriendelijke manier religie uitbannen?

Nederland is het voorbeeld als het gaat om ontkerkelijking, maar we zijn er nog lang niet. Sterker nog, waar het christendom afneemt, groeit de islam.

Hoe kunnen wij als mensen er nu voor zorgen dat religie echt iets wordt van het verleden, met in het achterhoofd dat een kleine groep altijd nog zal geloven, al is het in het spaghetti monster.

Zullen we anders eens beginnen met het afschaffen van het religeus onderwijs? Of misschien geen gebedshuizen meer bouwen? Of ligt de oplossing ergens anders?
Ik vind dit een heel goed punt. Het probleem is namelijk dat atheisten geen collectief zijn, hierdoor heb je dus ook geen gelijke krachten in de maatschappij tussen religie en andere atheïsme. Als atheisme zich zou verenigen als een collectief (wat natuurlijk inherent niet kan) dan zou het snel over zijn met religie, nooit helemaal, maar niet zoals nu.
Wat er dus moet gebeuren is het krachtenveld tussen religie en atheisme gelijk maken, en dat is een hele lastige omdat atheisme geen collectief is of ooit zal worden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:45:57 #268
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_156707991
Voor TS is dit boekje wel heel interessant denk ik :) Het beantwoord precies zijn vraag namelijk.

Robert Moog died for our synths
pi_156708168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind dit een heel goed punt. Het probleem is namelijk dat atheisten geen collectief zijn, hierdoor heb je dus ook geen gelijke krachten in de maatschappij tussen religie en andere atheïsme. Als atheisme zich zou verenigen als een collectief (wat natuurlijk inherent niet kan) dan zou het snel over zijn met religie, nooit helemaal, maar niet zoals nu.
Wat er dus moet gebeuren is het krachtenveld tussen religie en atheisme gelijk maken, en dat is een hele lastige omdat atheisme geen collectief is of ooit zal worden.
Je bent je ervan bewust dat er wel degelijk "atheistische organisaties" zijn?

http://www.atheistischebeweging.nl/

http://atheistischverbond.nl/

http://atheists.org/

https://www.atheistalliance.org/

Dit is maar een zeer kleine greep uit de organisatie's, er zijn er veel en veel meer. Het is dus een regelrechte onwaarheid dat atheisten zich niet kunnen verenigen tot een collectief, dat gebeurd al jaren en en jaren namelijk. Er zijn zelfs wat ze "atheistische kerken" noemen.

Atheisme kan net zo goed een peiler van een collectief zijn, dat er niet 1 grote organisatie is die voor alle atheisten spreekt maakt daarin niet uit, dat is ook bij geloof en/of religie niet het geval.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:38:40 #270
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156708778
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:48 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nou ja. Niet tof als in geweldig.
Ben je nu aan het terugkrabbelen? Tof en geweldig zitten qua definitie niet ver van elkaar af.
pi_156708816
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:55 schreef erodome het volgende:
Je bent je ervan bewust dat er wel degelijk "atheistische organisaties" zijn?

http://www.atheistischebeweging.nl/

http://atheistischverbond.nl/

http://atheists.org/

https://www.atheistalliance.org/

Dit is maar een zeer kleine greep uit de organisatie's, er zijn er veel en veel meer. Het is dus een regelrechte onwaarheid dat atheisten zich niet kunnen verenigen tot een collectief, dat gebeurd al jaren en en jaren namelijk. Er zijn zelfs wat ze "atheistische kerken" noemen.

Atheisme kan net zo goed een peiler van een collectief zijn, dat er niet 1 grote organisatie is die voor alle atheisten spreekt maakt daarin niet uit, dat is ook bij geloof en/of religie niet het geval.
Ow kom op, niet weer, je kan die paar honderd man wereldwijd niet vergelijken met de collectieve religies. Uiteraard zijn er op de honderden miljoenen mensen enkele die zich organiseren, maar dat is toch niet in verhouding.
pi_156708971
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ow kom op, niet weer, je kan die paar honderd man wereldwijd niet vergelijken met de collectieve religies. Uiteraard zijn er op de honderden miljoenen mensen enkele die zich organiseren, maar dat is toch niet in verhouding.
Dit gaat niet om een paar honderd man, het gaat over aardig wat man. Dat niet iedere atheist zich geroepen voelt zich aan te sluiten bij 1 van die organisatie's maakt geen enkel verschil daarin, want datzelfde geld voor gelovigen.

Er zijn gewoon wel degelijk collectieven, die steeds groter worden, die hun voet proberen neer te zetten en zelfs hier en daar al wat bereikt hebben.
Nu vind ik wat ze bereikt hebben tot nu toe een goede zaak, maar zeg dus niet dat er geen organisatie mogelijk is bij atheisten, want het is aantoonbaar niet waar.
De opmerking dat dat inherent niet kan is dus gewoon onwaar.

De opmerking dat het snel over zou zijn met religie als dit soort organisaties zouden ontstaan is dus ook onwaar, want een aantal van deze organisaties zijn er al best lang, al vele en vele jaren.
De vrije gedachte bv werd ergens in 1800 opgericht en ergens in 1920 werd er echt vastgelegd dat ze van atheisme uitgaan ipv alleen van buiten geloof denken uitgaan.

Aanvulling achteraf:

Jij hebt het niet zozeer over collectieven, jij hebt het gewoon over een overheersende macht kunnen hebben. Waardoor je anderen zaken kan verbieden en ze kan sturen, eigenlijk dat wat je religie kwalijk neemt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156709075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat niet om een paar honderd man, het gaat over aardig wat man. Dat niet iedere atheist zich geroepen voelt zich aan te sluiten bij 1 van die organisatie's maakt geen enkel verschil daarin, want datzelfde geld voor gelovigen.

Er zijn gewoon wel degelijk collectieven, die steeds groter worden, die hun voet proberen neer te zetten en zelfs hier en daar al wat bereikt hebben.
Nu vind ik wat ze bereikt hebben tot nu toe een goede zaak, maar zeg dus niet dat er geen organisatie mogelijk is bij atheisten, want het is aantoonbaar niet waar.
De opmerking dat dat inherent niet kan is dus gewoon onwaar.

De opmerking dat het snel over zou zijn met religie als dit soort organisaties zouden ontstaan is dus ook onwaar, want een aantal van deze organisaties zijn er al best lang, al vele en vele jaren.
De vrije gedachte bv werd ergens in 1800 opgericht en ergens in 1920 werd er echt vastgelegd dat ze van atheisme uitgaan ipv alleen van buiten geloof denken uitgaan.

Aanvulling achteraf:

Jij hebt het niet zozeer over collectieven, jij hebt het gewoon over een overheersende macht kunnen hebben. Waardoor je anderen zaken kan verbieden en ze kan sturen, eigenlijk dat wat je religie kwalijk neemt.
Je vergelijkt een vereniging in Nederland met 500 man met iets als de katholieke kerk met 4 miljoen, kom op zeg.
pi_156709305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je vergelijkt een vereniging in Nederland met 500 man met iets als de katholieke kerk met 4 miljoen, kom op zeg.
Het principe is dan ook gewoon hetzelfde. Jij zegt dat het inherent niet kan dat atheisten een collectief vormen, dat is gewoonweg onwaar want het gebeurd al en al heel lang.
Dat er verschillende collectieven zijn en lang niet elke atheist bij 1 van die collectieven aangesloten is doet er helemaal niets toe, dat is bij gelovigen hetzelfde, alleen zijn er gewoon heel erg veel meer gelovigen dan atheisten.

Ik zeg ook niet dat hekserij geen collectieven kan maken en dat als ze dat wel konden het snel over zou zijn met de wereld vergallen. Want ook mijn geloof kent een zekere organisatie, kent collectieven (vergelijkbaar met die van atheisten, alhoewel wij het wat minder over de ander hebben ;) ), er zijn alleen gewoonweg veelste weinig heksen om zaken dwingend op te kunnen leggen. Als er meer heksen zouden zijn zouden de collectieven groter zijn, als alle heksen zich zouden aansluiten bij die collectieven zou dat ook zo zijn.

Zoals gezegd, wat jij wil is een overheersende macht die kan zeggen jij mag niet aan religie doen (maatregelen in die richting nemen dus). Waarmee je wordt waar je kritiek op hebt, want dat zijn precies die punten van religie die religie kwalijk maken volgens jou en vele andere atheisten.
pi_156709460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:12 schreef erodome het volgende:
Het principe is dan ook gewoon hetzelfde. Jij zegt dat het inherent niet kan dat atheisten een collectief vormen, dat is gewoonweg onwaar want het gebeurd al en al heel lang.
Dat er verschillende collectieven zijn en lang niet elke atheist bij 1 van die collectieven aangesloten is doet er helemaal niets toe, dat is bij gelovigen hetzelfde, alleen zijn er gewoon heel erg veel meer gelovigen dan atheisten.
Dit is gewoon getrol van je. 500 vs 4 miljoen kan je niet vergelijken, punt.
quote:
Ik zeg ook niet dat hekserij geen collectieven kan maken en dat als ze dat wel konden het snel over zou zijn met de wereld vergallen. Want ook mijn geloof kent een zekere organisatie, kent collectieven (vergelijkbaar met die van atheisten, alhoewel wij het wat minder over de ander hebben ;) ), er zijn alleen gewoonweg veelste weinig heksen om zaken dwingend op te kunnen leggen. Als er meer heksen zouden zijn zouden de collectieven groter zijn, als alle heksen zich zouden aansluiten bij die collectieven zou dat ook zo zijn.
We hebben het niet over heksen, we hebben het over atheisten en daar zijn er meer van in Nederland dan gelovigen. Maar jij komt met een collectief van 500 man. Wat een complete onzin vergelijking van je.
quote:
Zoals gezegd, wat jij wil is een overheersende macht die kan zeggen jij mag niet aan religie doen (maatregelen in die richting nemen dus). Waarmee je wordt waar je kritiek op hebt, want dat zijn precies die punten van religie die religie kwalijk maken volgens jou en vele andere atheisten.
Ik wil helemaal geen overheersende macht, ik wil een eerlijke verdeling van macht. En dit is er nu niet omdat religieuzen een collectief hebben waarmee ze oa macht kunnen uitoefenen. Dit in tegenstelling tot die 500 man waar niemand naar luistert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')