Nee, de vraag is: waarom wél?quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:32 schreef tailfox het volgende:
[..]
Waarom zou acapetuur niet helpen?
Mwoah, makkelijk misschien, maar mijns inziens wel terecht. Het past volledig in dezelfde categorie.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Holy_Goat het volgende:
Dat je Jomanda en geen benen meer hebben er bij trekt om de rest van het hele nog-niet-mesische eenvoudig weg te zetten als onzin is wel weer makkelijk.
Een soort van 'wel eens gehoord hebben, maar geen flauw idee hebben van wat het is', gok ik.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:25 schreef Monolith het volgende:
De vraag is vooral wat 'acapetuur' in vredesnaam is.
Eh... Omdat die lijnen helemaal niet bestaan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:30 schreef tailfox het volgende:
[..]
Je hebt dus geen argumenten waarom het drukken van lijnen medisch kan bij werken?
Pak een naald en prik je vinger.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Omdat die lijnen helemaal niet bestaan?
www.kritischdenken.info/a(...)-chinese-geneeskundequote:Op zaterdag 19 september 2015 21:30 schreef tailfox het volgende:
[..]
Je hebt dus geen argumenten waarom het drukken van lijnen medisch kan bij werken?
Wat? Krijg jij hoofdpijn als je in je vinger prikt?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef tailfox het volgende:
[..]
Pak een naald en prik je vinger.
Hey je voelt het in hersenen
Dat is vreemd.
Ow wacht dat is een van de velen lijnen waaruit een mens bestaat.
Helemaal zelf verzonnen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dat is vreemd.
Verbaasd me niets, ik krijg hoofdpijn van zijn postsquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat? Krijg jij hoofdpijn als je in je vinger prikt?
Ik niet. Ik vraag me alleen af wat hij bedoelt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbaasd me niets, ik krijg hoofdpijn van zijn posts
Nee je voelt de pijn daar. Iets met zenuwen enzoquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat? Krijg jij hoofdpijn als je in je vinger prikt?
Ik voel geen pijn in mijn hersenen als ik in mijn vinger prik. Jij wel?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
Nee je voelt de pijn daar. Iets met zenuwen enzo
Dat kan je ook zeggen over fysiotherapie.quote:
je hebt geen zenuwen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik voel geen pijn in mijn hersenen als ik in mijn vinger prik. Jij wel?
Jawel. Ik voel gewoon niks in mijn hoofd als ik pijn aan mijn vinger heb.quote:
begon al bij openen van dit topic.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:
Het niveau in het topic is binnen no time weer gereduceerd tot kleuterniveau.
U bent een believer? Waarom?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:45 schreef tailfox het volgende:
[..]
begon al bij openen van dit topic.
Serieus?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:30 schreef tailfox het volgende:
[..]
kijk nu komen we ergens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel. Ik voel gewoon niks in mijn hoofd als ik pijn aan mijn vinger heb.
Maar goed, beetje flauw dit. Ja, ik geloof echt wel dat ik een zenuwstelsel heb, daar hoef je me echt niet van te overtuigen. Punt is dat de acupunctuur niet uitgaat van zenuwen, maar van energiebanen. En laat die nou simpelweg niet bestaan.
Naalden in zenuwen prikken doet daarnaast ondraaglijk veel pijn.
Ik geloof dat alles medisch kan helpen.quote:
Eh.... Ik weet even niet waar ik moet beginnen...quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:55 schreef tailfox het volgende:
[..]
kijk nu komen we ergens.
Waarom zouden energie banen niet bestaan? Je loopt niet alleen doordat je spieren aanspant. Je wilt voorruit en dat gebeurt gewoon. Er is iets meer dan je lichaam en je gedachten gang. En dat is energie. Het zal echt niet zo zijn dat je vuur kan maken door naar dingen te kijken.
Maar het feit dat mensen niet te tillen zijn door alleen een mind verandering. Laat wel zien dat we meer zijn dan een lichaam
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:56 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik geloof dat alles medisch kan helpen.
Zolang een placebo werkt waarom niet een placebo naald.
Als men weet dat het een placebo is, is het dan nog een placebo?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:56 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik geloof dat alles medisch kan helpen.
Zolang een placebo werkt waarom niet een placebo naald.
Ja. En het werkt nog steeds. http://www.scientificamer(...)n-you-know-10-12-23/quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als men weet dat het een placebo is, is het dan nog een placebo?
Ja.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als men weet dat het een placebo is, is het dan nog een placebo?
Dat weet ik, ik maakte maar een grapje.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja. En het werkt nog steeds. http://www.scientificamer(...)n-you-know-10-12-23/
Nee, sorry. Dit slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:55 schreef tailfox het volgende:
[..]
kijk nu komen we ergens.
Waarom zouden energie banen niet bestaan? Je loopt niet alleen doordat je spieren aanspant. Je wilt voorruit en dat gebeurt gewoon. Er is iets meer dan je lichaam en je gedachten gang. En dat is energie. Het zal echt niet zo zijn dat je vuur kan maken door naar dingen te kijken.
Maar het feit dat mensen niet te tillen zijn door alleen een mind verandering. Laat wel zien dat we meer zijn dan een lichaam
Mijn hemelquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dat is vreemd.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dat kan je ook zeggen over fysiotherapie.
Of überhaupt pillen.
Placebo werkt ook.
Acupunctuur kan zeker helpen.
waarom niet?quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Nee, dat gebeurt niet gewoon. Dat gebeurt door een samenspel tussen hersenen, ruggenmerg, evenwichtsorgaan en spieren. Dat is allemaal al lang en breed bekend en beschreven, en er komt geen energiebaan (whatever that may be) aan te pas.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:55 schreef tailfox het volgende:
[..]
kijk nu komen we ergens.
Waarom zouden energie banen niet bestaan? Je loopt niet alleen doordat je spieren aanspant. Je wilt voorruit en dat gebeurt gewoon.
... Wat?quote:Er is iets meer dan je lichaam en je gedachten gang. En dat is energie. Het zal echt niet zo zijn dat je vuur kan maken door naar dingen te kijken.
Nee serieus, je hebt echt geen flauw idee.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:23 schreef tailfox het volgende:
[..]
waarom niet?
Jij hebt geen idee
ik kan wel filmpje sturen maar je moet het ervaren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt niet gewoon. Dat gebeurt door een samenspel tussen hersenen, ruggenmerg, evenwichtsorgaan en spieren. Dat is allemaal al lang en breed bekend en beschreven, en er komt geen energiebaan (whatever that may be) aan te pas.
[..]
... Wat?
Ik moet niets en ik vertrouw geen filmpjes. Als je geen bewijs hebt heb je in mijn ogen ook geen punt. Helaasquote:Op zaterdag 19 september 2015 22:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik kan wel filmpje sturen maar je moet het ervaren.
Zweverij is niet echt een betrouwbare bron van medische kennis.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik kan wel filmpje sturen maar je moet het ervaren.
Tja sommige mensen menen nu eenmaal dat wat roepen een argument is, en ergens wat van vinden geen onderbouwing behoeft.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:
Het niveau in het topic is binnen no time weer gereduceerd tot kleuterniveau.
Er komen wel zeker energie banen aan te pas, maar die heten gewoon slagaders. Daarin zit glucose, een energierijk molecuul, welke samen met zuurstof verbrand wordt in de spieren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt niet gewoon. Dat gebeurt door een samenspel tussen hersenen, ruggenmerg, evenwichtsorgaan en spieren. Dat is allemaal al lang en breed bekend en beschreven, en er komt geen energiebaan (whatever that may be) aan te pas.
[..]
... Wat?
Bedankt voor de verduidelijking. Een nuttig lesje anatomie.quote:Op zondag 20 september 2015 13:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Er komen wel zeker energie banen aan te pas, maar die heten gewoon slagaders. Daarin zit glucose, een energierijk molecuul, welke samen met zuurstof verbrand wordt in de spieren.
Een slagader is een bloedvat dat rechtstreeks van het hart afkomt. Het hart geeft geen voedingsstoffen af, dus een slagader bevat niet meer glucose (er zitten overigens meer energierijke moleculen in je bloed) dan een ander bloedvat. De poortader en de bloedvaten vanuit je lever bevatten de meeste energierijke moleculen en de longader het meeste zuurstof, vanaf daar loopt het af.quote:Op zondag 20 september 2015 13:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Er komen wel zeker energie banen aan te pas, maar die heten gewoon slagaders. Daarin zit glucose, een energierijk molecuul, welke samen met zuurstof verbrand wordt in de spieren.
Ze hebben ook vaak van die kastjes met lampjes een metertjes die ook iets ingewikkelds pretenderen te doen met "banen, velden, energie, krachten". Te kinderachtig voor woorden. Prettig vage begrippen inderdaad om te misbruiken. Het straalt altijd een zekere autoriteit uit. Opdat men onder de indruk is van waar zij zogenaamd mee bezig zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 15:39 schreef Monolith het volgende:
Banen, velden, energie, krachten... Het zijn handige termen uit de natuurkunde omdat het niet direct met het voor oog waarneembare fenomenen betreft. Ze zijn dan ook ideaal voor allerhande kwakzalverij om zich zonder enige empirische justificatie op te beroepen.
Magneetmotoren niet te vergetenquote:Op zondag 20 september 2015 16:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ze hebben ook vaak van die kastjes met lampjes een metertjes die ook iets ingewikkelds pretenderen te doen met "banen, velden, energie, krachten". Te kinderachtig voor woorden. Prettig vage begrippen inderdaad.
Of op lucht.quote:Op zondag 20 september 2015 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Magneetmotoren niet te vergeten
Wist niet dat Koos Tak de journalist Jan Spierdijk beknaagdequote:Op zondag 20 september 2015 16:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Of op lucht.
Zoals de uitvinding van Wardenier uit Wolvega (jaren 30) zoals geregeld aangehaald in de boeken over "Koos Tak".
Dit is wel een leuke link:
http://www.wavy.nl/Warden(...)uitvinding_motor.htm
Informatief stuk.quote:Op zondag 20 september 2015 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wist niet dat Koos Tak de journalist Jan Spierdijk beknaagde
www.volkskrant.nl/recensi(...)an-spierdijk~a479425
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |