abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:17:04 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156218809
Ik zie een oplossing, btw vrijstelling voor medische behandelingen afschaffen. Overheid steekt sowieso miljarden in de zorg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156219080
Het probleem lijkt te zijn dat mensen in dit topic zeggen:

Alternatieve geneeswijze = kwakzalverij

Dit is niet waar, kwakzalverij is slechts een onderdeel van alternatieve geneeswijzen. Er zijn ook geneeswijzen die wel effectief zijn die toch onder de alternatieve geneeswijzen vallen, omdat er (nog) geen onderzoek naar gedaan is. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom hier nog geen onderzoek naar is gedaan:

1. Er is geen geld voor.
2. Er zijn geen onderzoekers die zich er mee bezig willen houden.
3. De mensen die bepalen wat er onderzocht wordt zijn niet capabel genoeg om te bepalen dat er geen wetenschappelijke basis is voor een bepaalde techniek.
4. "Anekdotisch bewijs" zou als basis moeten gelden voor het uitvoeren van onderzoek, terwijl wetenschappers te snel concluderen dat de werking dan wel een placebo-effect is, en dus geen onderzoek willen uitvoeren
5. Grote groepen mensen verdienen veel geld aan de huidige opzet van de reguliere medische zorg, waardoor deze mensen er veel aan zullen doen om mogelijke bedreigen voor het bestaan van hun eigen vakgebied te zullen blokkeren of negeren.

Het is echt niet zo zwart-wit dat alle alternatieve geneeswijzen per definitie niet werken, en alle reguliere geneeswijzen per definitie wel werken. Wetenschappelijk onderzoek kan, in tegenstelling tot wat mensen denken, nooit "bewijzen" dat iets werkt. Het kan alleen de zekerheid (= kans) groter maken dat iets wel werkt.
pi_156219117
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:35 schreef pompoen20 het volgende:
1. Er is geen geld voor.
3. De mensen die bepalen wat er onderzocht wordt zijn niet capabel genoeg om te bepalen dat er geen wetenschappelijke basis is voor een bepaalde techniek.
4. "Anekdotisch bewijs" zou als basis moeten gelden voor het uitvoeren van onderzoek, terwijl wetenschappers te snel concluderen dat de werking dan wel een placebo-effect is, en dus geen onderzoek willen uitvoeren
5. Grote groepen mensen verdienen veel geld aan de huidige opzet van de reguliere medische zorg, waardoor deze mensen er veel aan zullen doen om mogelijke bedreigen voor het bestaan van hun eigen vakgebied te zullen blokkeren of negeren.
Hoe krijg je het bij elkaar verzonnen. Best knap.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:39:26 #129
45206 Pietverdriet
pi_156219150
quote:
Het probleem lijkt te zijn dat mensen in dit topic zeggen:

Alternatieve geneeswijze = kwakzalverij

Dit is niet waar, kwakzalverij is slechts een onderdeel van alternatieve geneeswijzen. Er zijn ook geneeswijzen die wel effectief zijn die toch onder de alternatieve geneeswijzen vallen, omdat er (nog) geen onderzoek naar gedaan is.
Hoe weet je dan dat ze effectief zijn?
pi_156219160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe krijg je het bij elkaar verzonnen. Best knap.
Ik zie zelf het bewijs dagelijks, dus verzinnen is er helaas niet bij.
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:40:53 #131
45206 Pietverdriet
pi_156219185
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:39 schreef pompoen20 het volgende:

[..]

:')
pi_156219194
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat ze effectief zijn?
Omdat ik er zelf onderzoek naar doe, maar nog niets gepubliceerd heb.
pi_156219213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt geen idee met wie je praat man met je :')
pi_156219215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat dat een gevaarlijke vorm van kwakzalverij is.

Juist. Zonder die gevaarlijke vorm van kwakzalverij liep ik nu nog krom met mijn hoofd maar 1 kant op. Als ik een goeie dag had. Anders kon ik niet eens lopen. Reguliere behandelaar kon er niets aan doen behalve pijnstillers.

Nu loop ik normaal en doe ik alles normaal. Pijnvrij
pi_156219251
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:42 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Juist. Zonder die gevaarlijke vorm van kwakzalverij liep ik nu nog krom met mijn hoofd maar 1 kant op. Als ik een goeie dag had. Anders kon ik niet eens lopen. Reguliere behandelaar kon er niets aan doen behalve pijnstillers.

Zonder een hap gras en Jomanda had ik nu geen benen meer.

Nee, ik heb niet zoveel met dat soort anekdotes. Sorry.

Maar misschien weet jij dan misschien wél wat die chiropractor precies met je gedaan heeft? Wat heeft ie met je wervels gedaan?
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:44:37 #136
45206 Pietverdriet
pi_156219266
quote:

1. Er is geen geld voor.
Er gaan miljarden om in de kwakzalfsector
quote:
Er is zat onderzoek gedaan naar alternatieve geneeswijzen, blijkt telkens weer dat ze niet werken
quote:
Onzin.
quote:
Onzin
quote:

Er zijn legio geflopt tekenleraressen en vegetarische dromers die menen dat ze genezer zijn, schroeven een bordje alternatief genezer aan de deur en he presto, men verdient er aan, zonder ooit aan te tonen dat ze werkelijk wat bijdragen

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 19-09-2015 13:53:28 ]
pi_156219270
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:39 schreef pompoen20 het volgende:

[..]

Jij hebt bewijs? Nou, dan is het toch geen alternatieve geneeswijze meer?
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:45:06 #138
45206 Pietverdriet
pi_156219275
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:42 schreef pompoen20 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee met wie je praat man met je :')
Zeker wel, met iemand die niet weet waar hij het over heeft
pi_156219283
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:42 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Zo zijn er verhalen bij alle wijzen van alternatieve geneeskunde. Er is verder compleet geen bewijs voor.
Geloof wat je wil geloven, maar dat maakt het voor de rest van de wereld niet opeens reguliere geneeskunde.
pi_156219287
quote:
Dat is ook de reden dat de motor die draait op water nog steeds maar niet wil doorbreken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:45:57 #141
45206 Pietverdriet
pi_156219290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:41 schreef pompoen20 het volgende:

[..]

Omdat ik er zelf onderzoek naar doe, maar nog niets gepubliceerd heb.
vertel, hoe heb je je onderzoek opgezet? Welke methodiek hanteer je?
pi_156219304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij hebt bewijs? Nou, dan is het toch geen alternatieve geneeswijze meer?
Oke maar dat vind ik niet de definitie van alternatieve geneeswijzen. De definitie van alternatieve geneeswijzen is dat het niet aangeboden wordt door de reguliere zorg.
pi_156219317
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeker wel, met iemand die niet weet waar hij het over heeft
Haha als er iemand is die allang bewezen heeft dat hij weet waar hij over praat dan ben ik het wel. Je krijgt niet zomaar een PhD.
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:47:34 #144
45206 Pietverdriet
pi_156219329
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:47 schreef pompoen20 het volgende:

[..]

Haha als er iemand is die allang bewezen heeft dat hij weet waar hij over praat dan ben ik het wel. Je krijgt niet zomaar een PhD.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vertel, hoe heb je je onderzoek opgezet? Welke methodiek hanteer je?
pi_156219335
De wetenschappelijke methode kan alleen maar aantonen dat het wel werkt, niet dat het niet werkt. Zomaar behandelmethodes afschrijven omdat niet wetenschappelijk aangetoond is dat ze werken terwijl mensen wel stellen er gaat bij te hebben lijkt mij dus veel te kort door de bocht.
pi_156219377
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:47 schreef Kowloon het volgende:
De wetenschappelijke methode kan alleen maar aantonen dat het wel werkt, niet dat het niet werkt. Zomaar behandelmethodes afschrijven omdat niet wetenschappelijk aangetoond is dat ze werken terwijl mensen wel stellen er gaat bij te hebben lijkt mij dus veel te kort door de bocht.
Ze worden niet afgeschreven of verboden.
pi_156219380
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:46 schreef pompoen20 het volgende:

[..]

Oke maar dat vind ik niet de definitie van alternatieve geneeswijzen.
Prima, maar dat is het wel.
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:50:52 #148
45206 Pietverdriet
pi_156219407
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:47 schreef Kowloon het volgende:
Nee hoor.
Als ik een automatisch remsysteem ontwikkel en dat onderzoek door een auto op een muur afrijdt en hij crasht er tegen, dan heb ik aangetoond dat het niet werkt.
Als ik 100 mensen een placebo geef tegen kwaal X en 100 mensen een homeopathisch middel tegen kwaal X en er is geen verschil in de hoeveelheid mensen die genezen heb ik aangetoond dat het middel niet werkt
pi_156219463
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er serieus bij kijken, maakt niet dat een behandeling serieus is. Als wervels echt zo makkelijk te manipuleren zijn, zouden de meesten wel een keer een hevig wervelprobleem gehad hebben. Gelukkig is er geen bewijs dat dat het geval is.
Als ik een keer flink uitadem voel ik het ook kraken, is dat ook chiropractie?
Nou mevrouw puff ik kan je uit de eerste hand verzekeren dat de kwakzalverij beter heeft gewerkt dat tig ziekenhuizen en experts.
pi_156219489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, het is volksverlakkerij. Oplichting.
Als jij het zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')