Meer bij NRCquote:Acupuncturisten, chiropractoren en andere alternatieve artsen en behandelaars hoeven geen omzetbelasting (btw) meer af te dragen. Dat blijkt uit een serie recente uitspraken van belastingrechters en de Hoge Raad.
Kern daarvan is dat de fiscus geen onderscheid mag maken tussen ‘alternatieve’ en normale medische handelingen.
Nee, niet dus. De suggestie wordt gewekt dat het om serieuze behandelingen gaat en dat is bijzonder misleidend.quote:
Ja, ter illustratie misschien.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een goede kanshebber voor de kackadorisprijs.
www.kwakzalverij.nl/1733/(...)Kackadorisprijs_2015
Als we niet doen alsof het serieuze bezigheden zijn, ze negeren, negeren we dan ook de mensen die eraan ten prooi vallen? Dan liever wel informeren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ter illustratie misschien.
Maar kom op... Het is 2015. Meten we nou nóg doen alsof tovertrucjes en hekserij heel serieuze bezigheden zijn?
Zeker! Daarom: hef er BTW op, verplicht een vermelding op de verpakking dat de behandeling zinloos is en waar er sprake is van daadwerkelijk gevaar voor de volksgezondheid (bij chiropraxie bijvoorbeeld), daar dient ingegrepen te worden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als we niet doen alsof het serieuze bezigheden zijn, ze negeren, negeren we dan ook de mensen die eraan ten prooi vallen? Dan liever wel informeren.
Net als bij ICT laten rechters zo zien dat onvoldoende kennis leidt tot verkeerde rechtspraak.
Het gaat om jurisprudentie. Dus wat heeft het kabinet daarmee te maken?quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:22 schreef -AMG- het volgende:
We gaan echt weer terug in de tijd met dit kabinet.
Geen idee. Het lijkt mij juist noodzakelijk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:44 schreef Bart2002 het volgende:
Kern daarvan is dat de fiscus geen onderscheid mag maken tussen ‘alternatieve’ en normale medische handelingen.
Waarom mogen ze dit eigenlijk niet?
Die zijn verantwoordelijk voor de wetgeving waar de rechter naar kijkt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om jurisprudentie. Dus wat heeft het kabinet daarmee te maken?
BTW wordt dusdanig beheerst door de zesde richtlijn dat het ernstig de vraag is of ze daar wat aan kunnen doen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die zijn verantwoordelijk voor de wetgeving waar de rechter naar kijkt.
Ze hebben vast genoeg juristen om zoiets dicht te kunnen timmeren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
BTW wordt dusdanig beheerst door de zesde richtlijn dat het ernstig de vraag is of ze daar wat aan kunnen doen.
Kennelijk niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ze hebben vast genoeg juristen om zoiets dicht te kunnen timmeren.
Dacht je van niet dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:22 schreef Hathor het volgende:
Een chiropractor is nu ook al een kwakzalver?
Een vrij gevaarlijke ook nog.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:22 schreef Hathor het volgende:
Een chiropractor is nu ook al een kwakzalver?
Ik heb er in het verleden vaak genoeg baat bij gehad als mijn rug weer eens helemaal op slot zat. Effe laten kraken en we kunnen weer gaan. Dat noem ik geen kwakzalverij nee, dat noem ik vakmanschap.quote:
Of het vakmanschap is, daar kan je over twisten, maar het is geen geneeskundequote:Op zaterdag 19 september 2015 10:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb er in het verleden vaak genoeg baat bij gehad als mijn rug weer eens helemaal op slot zat. Effe laten kraken en we kunnen weer gaan. Dat noem ik geen kwakzalverij nee, dat noem ik vakmanschap.
Ligt eraan of homeopathie is wat er wel of wat er niet in zitquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:30 schreef SpecialK het volgende:
Relaxed. Supermarkten zijn dus vanaf nu BTW vrij
al hun producten zijn ineens "homeopathisch". Dat scheelt de burger weer 21%.
Dan heb je je flink laten besodemieteren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb er in het verleden vaak genoeg baat bij gehad als mijn rug weer eens helemaal op slot zat. Effe laten kraken en we kunnen weer gaan. Dat noem ik geen kwakzalverij nee, dat noem ik vakmanschap.
Geen lange termijn geneeskunde misschien, maar korte termijn zeer zeker wel. zoals ik al eerder zei, ze hebben mij meer dan eens weer mobiel gekregen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Of het vakmanschap is, daar kan je over twisten, maar het is geen geneeskunde
Wat loop je nou slap te ouwehoeren man? Als ik je nou zeg dat het bij mij geholpen heeft, hoe moet ik het dan als besodemieteren zien?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan heb je je flink laten besodemieteren.
Als hij er baat bij heeft gehad?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan heb je je flink laten besodemieteren.
Rustig, niet meteen flippen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat loop je nou slap te ouwehoeren man? Als ik je nou zeg dat het bij mij geholpen heeft, hoe moet ik het dan als besodemieteren zien?
Al had ie baat bij een hap gras: prima. Moet ie zelf weten. Ik ben er alleen tegen dat mensen worden voorgelogen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als hij er baat bij heeft gehad?
Er zit altijd wel iets niet in. Doen we maar alsof al deze producten behandeld zijn met homeopathische wateroplossingen van plutonium. Dan werkt alles zogenaamd goed tegen stralingsziekte.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Of het vakmanschap is, daar kan je over twisten, maar het is geen geneeskunde
[..]
Ligt eraan of homeopathie is wat er wel of wat er niet in zit
Ook geen vooraftrek dan, dus het scheelt minder dan dat...quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:30 schreef SpecialK het volgende:
Relaxed. Supermarkten zijn dus vanaf nu BTW vrij
al hun producten zijn ineens "homeopathisch". Dat scheelt de burger weer 21%.
Het is ook serieuze behandeling dus wat dat betreft terecht.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, niet dus. De suggestie wordt gewekt dat het om serieuze behandelingen gaat en dat is bijzonder misleidend.
Nee, het is volksverlakkerij. Oplichting.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:38 schreef loni55 het volgende:
[..]
Het is ook serieuze behandeling dus wat dat betreft terecht.
Zal me een worst wezen, ik kom daar aan met een rug die volledig op slot zit, ik kom moeilijk overeind, etc...bovendien ben ik op dat moment niet in staat om mijn werk fatsoenlijk uit te voeren, en na een bezoekje aan de chiropractor voel ik een enorme verlichting en kan gewoon weer normaal aan de slag, dan heeft ie zijn werk toch goed gedaan? Bovendien was het niet alleen maar kraken, ook gewone massages en lichte electrische trillingen die je spieren ontspannen, het duurde meestal ook wel een half uur voordat ik weer buiten stond, maar dan was ik ook weer helemaal in orde ook. Vooral dat electrische gedoe gaf genoegdoening, zoveel zelfs dat ik zelf zo'n klein apparaatje heb aangeschaft, flexi tens heet het.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Rustig, niet meteen flippen.
Maar kraken dus? Weet je ook wat er dan gebeurt? Heb je dat ooit uitgezocht?
Jij moet je schamen dat je denkt dat alleen de behandelingen die aangeboden worden door reguliere zorg kunnen werken, en dat ALLE andere behandelingen per definitie niet kunnen werken, omdat het genegeerd wordt door de medische wetenschap. Er zijn daarentegen zeker kwakzalvers werkzaam in de alternatieve gezondheidszorg, maar dit geldt niet voor iedereen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Meer bij NRC
Te belachelijk voor woorden. Dat mensen in dat soort onzin geloven is al triest en gevaarlijk genoeg. Dat verschillende rechters mensen nu de indruk geven dat dat soort behandelingen op gelijke hoogte staan met reguliere medische behandelingen is absurd en bijzonder verwerpelijk. Hopelijk grijpt de wetgever heel snel in.
Er serieus bij kijken, maakt niet dat een behandeling serieus is. Als wervels echt zo makkelijk te manipuleren zijn, zouden de meesten wel een keer een hevig wervelprobleem gehad hebben. Gelukkig is er geen bewijs dat dat het geval is.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:38 schreef loni55 het volgende:
[..]
Het is ook serieuze behandeling dus wat dat betreft terecht.
Wat een grote woorden. Ik denk niet dat je begrijpt wat ik eigenlijk zeg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:42 schreef afstandbediening26 het volgende:
[..]
Jij moet je schamen dat je denkt dat alleen de behandelingen die aangeboden worden door reguliere zorg kunnen werken, en dat ALLE andere behandelingen per definitie niet kunnen werken, omdat het genegeerd wordt door de medische wetenschap. Er zijn daarentegen zeker kwakzalvers werkzaam in de alternatieve gezondheidszorg, maar dit geldt niet voor iedereen.
Ja, vooral de rest wat ik zeg negeren. Gewoon in je eigen tunnelvisie blijven volharden.quote:
Ik heb allang het naïeve idee opgegeven dat je gelovigen net als ongelovigen kunt 'bekeren'. Ik heb dan ook absoluut niet de intentie om dat te doen. Ik vind wel dat mensen beschermd moeten worden tegen dit soort praktijken. Da's eigenlijk alles.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, vooral de rest wat ik zeg negeren. Gewoon in je eigen tunnelvisie blijven volharden.
Dus je krijgt vooral ontspanning? Logisch als je spieren aangespannen zijn, dat het helpt. Maar dat is niet wat chiropractie inhoudt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, vooral de rest wat ik zeg negeren. Gewoon in je eigen tunnelvisie blijven volharden.
Hij zegt net dat het 'm worst zal wezen wat het inhoudt. Nou, duidelijk toch?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dus je krijgt vooral ontspanning? Logisch als je spieren aangespannen zijn, dat het helpt. Maar dat is niet wat chiropractie inhoudt.
Het heeft geholpen, wat wil je nog meer? Had ik dan een paar weken in bed moeten blijven liggen in de hoop dat het vanzelf weer over gaat?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dus je krijgt vooral ontspanning? Logisch als je spieren aangespannen zijn, dat het helpt. Maar dat is niet wat chiropractie inhoudt.
Nee, met mate door blijven bewegen juist. Er is geen evidence dat bedrust helpt. Je core versterken door rug, flank en buikspierversterkende oefeningen is wel een aanrader.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het heeft geholpen, wat wil je nog meer? Had ik dan een paar weken in bed moeten blijven liggen in de hoop dat het vanzelf weer over gaat?
Er bestaan zelfs huisartsen die homeopathie adviseren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:48 schreef Hathor het volgende:
Bovendien is het mijn huisarts geweest die me notabene naar die "kwakzalver" heeft verwezen, zit die soms ook in het complot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |