abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156212334
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Voor uitvreters is dit land een paradijs. Werkenden betalen zich helemaal kapot, en daardoor emigreren steeds meer hoogopgeleiden. Op een dag is de pot met geld leeg. Een prachtige dag, dan kan al dat uitvretervolk kreperen.
Als je de mensen die niet werken geen uitkering geeft lijkt mij dat helemaal een ramp voor de mensen die nog werken. De buitenlandse economie stort in en de hele Nederlandse economie gaat naar de knoppen als de koopkracht niet op peil blijft dankzij WW. Als er nu iets duidelijk is geworden is volgens mij wel dat juist het redden van een deel van de koopkracht in Nederland en investeringen van de overheid bij een economische crisis cruciaal zijn voor heel veel werkende mensen in Nederland. We zijn geen VS waar je gewoon even veel failliet laat gaan en vervolgens met een schone lei kunt beginnen met veel werklozen die graag voor een hongerloon willen werken en waar we groot genoeg zijn onze eigen economie weer op gang te trekken.
pi_156212432
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat schreef je wel

[..]

Oftewel:

Als het economisch beter gaat is het de tijd om juist flink te bezuinigen.
Ja dat is het ook, maar bezuinigen op de overheidsuitgaven is heel wat anders dan bezuinigen op de bevolking. Wat je bij het beleid hier ziet is dat er economische groei is en vervolgens worden allemaal leuke projecten begonnen want er is groei dus mag de overheid geld uitgeven en blijft men toch binnen de zalmnorm, het tekort groeit gewoon mee met de toegenomen inkomsten.
pi_156212604
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 22:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja, want die burgers zullen waarschijnlijk gewoon ronduit racistische mafketels zijn die helemaal geen onderscheid maken.
Nee de islam is niet discriminerend hoor nee hoor hoe kom je er bij.
pi_156212798
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die aantallen nauwelijks van grote invloed je praat bij gezinsmigratie van Marokkanen en Turken over 2 689 en 3 876 mensen in 1995 en 1 804 en 2 285 in 2011.
In totaal bij alle landen van herkomst is er zelfs een stijging van in 1995 28.786 mensen naar 37 889 mensen in 2011.

Ik zie niet in hoe dat beleid dan een grote daling kan hebben bereikt en de daling bij bepaalde landen lijkt mij niet te danken aan welk beleid dan ook. Ik ben trouwens wel benieuwd welke aanpassing je dan bedoelt want er zijn best wat nuanceringen geweest van de vreemdelingen wet maar echt grote aanpassingen ken ik echt niet. Verdonk maakte heel wat bombarie maar echt effectief was het toch nauwelijks.
https://www.rijksoverheid(...)erhoogde-inkomenseis

Daling buitenlandse partners door verhoogde inkomenseis.
  vrijdag 18 september 2015 @ 23:55:38 #230
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156212803
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja dat is het ook, maar bezuinigen op de overheidsuitgaven is heel wat anders dan bezuinigen op de bevolking. Wat je bij het beleid hier ziet is dat er economische groei is en vervolgens worden allemaal leuke projecten begonnen want er is groei dus mag de overheid geld uitgeven en blijft men toch binnen de zalmnorm, het tekort groeit gewoon mee met de toegenomen inkomsten.
Ja dus eigenlijk exact de situatie die ik hierboven schetste. De overheid wil spek opsparen voor crisis maar het is wel in hun beheer. Eigenlijk geld dat vast staat. Geld gestolen van de burger vastgehouden door de overheid.

Slecht idee, mede omdat de overheid de ziekelijke impulsiviteit heeft dit meteen weer uit te gaan geven aan zinloze kansloze miljardenprojecten daarom zou die bezuiniging beter rond kunnen zwerven binnen de burger economie. Of althans een deel daarvan.
pi_156213218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja dus eigenlijk exact de situatie die ik hierboven schetste. De overheid wil spek opsparen voor crisis maar het is wel in hun beheer. Eigenlijk geld dat vast staat. Geld gestolen van de burger vastgehouden door de overheid.

Slecht idee, mede omdat de overheid de ziekelijke impulsiviteit heeft dit meteen weer uit te gaan geven aan zinloze kansloze miljardenprojecten daarom zou die bezuiniging beter rond kunnen zwerven binnen de burger economie. Of althans een deel daarvan.
Grappig als ik dus zeg dat de overheid dat geld niet moet uitgeven is het een slecht idee omdat de overheid dat geld meteen gaat uitgeven wat juist niet het voorgestelde beleid is.

Verder geloof ik niet dat de private sector geld gaat sparen want dat is juist de sector die moet concurreren en waar geld op de plank eigenlijk dood geld is. Juist bij de Nederlandse overheid is geld op de plank in werkelijkheid een daling van de staatsschuld. Het is mij een doorn in het oog dat bij groei van het BBP ook de staatsschuld mag meegroeien want die mag 60% van BBP zijn. Ook bij sterke economische groei mag het tekort nu gewoon 3% bedragen, juist de momenten dat de overheid de kans heeft de tekorten terug te dringen mogen ze meer geld uitgeven en voldoen ze toch aan de huidige begrotingsnormen, met als "voordeel" een nog hoger BBP door de overheidsuitgaven en hoppa we kunnen weer meer geld uitgeven en weer een hogere schuld op ons nemen.
Ik vind dat wanbeleid, als je als overheid geld kunt bezuinigen doordat je minder geld hoeft uit te geven aan uitkeringen en omdat de belastinginkomsten stijgen is dat geen reden om meer schuld op je te nemen. Het zou juist zo moeten zijn dat je dat moment gebruikt om te bezuinigen waar je kunt en terughoudend te zijn met meer geld in de economie te pompen. Als het slechter gaat heb je dan de mogelijkheid om wel te investeren en zo banen en bedrijven te redden, dat dan de schuld iets gaat oplopen is veel minder erg.
pi_156213300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou leuk maar dat heeft dus niet erg gewerkt. In totaal een toename van de gezinsmigratie ten opzichte van 1995 en bij de door jou genoemde groepen was er wel een daling te zien maar om nu 2000 mensen een groot succes te noemen op een totale immigratie van ongeveer 180.000 mensen?
pi_156213344
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 00:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou leuk maar dat heeft dus niet erg gewerkt. In totaal een toename van de gezinsmigratie ten opzichte van 1995 en bij de door jou genoemde groepen was er wel een daling te zien maar om nu 2000 mensen een groot succes te noemen op een totale immigratie van ongeveer 180.000 mensen?
De trend is dat er alleen maar meer migratie is. Allochtonen halen hun familie/partner uit het buitenland, allochtonen krijgen gemiddeld meer kinderen en er zijn een boel EU-landen bijgekomen.

Een daling zou ik dus wel als succesvol beschouwen.
pi_156213354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet ook al weer waarom het niet werkt, het mocht niet:
https://zoek.officielebek(...)-08/kst-32175-8.html
pi_156213596
Voor wie nog steeds denkt dat er bijna geen economische immigranten naar Nederland toe gaan: http://www.powned.tv/nieu(...)_asielaanvragen.html
  zaterdag 19 september 2015 @ 01:48:58 #236
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156213992
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 00:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Grappig als ik dus zeg dat de overheid dat geld niet moet uitgeven is het een slecht idee omdat de overheid dat geld meteen gaat uitgeven wat juist niet het voorgestelde beleid is.

Verder geloof ik niet dat de private sector geld gaat sparen want dat is juist de sector die moet concurreren en waar geld op de plank eigenlijk dood geld is. Juist bij de Nederlandse overheid is geld op de plank in werkelijkheid een daling van de staatsschuld. Het is mij een doorn in het oog dat bij groei van het BBP ook de staatsschuld mag meegroeien want die mag 60% van BBP zijn. Ook bij sterke economische groei mag het tekort nu gewoon 3% bedragen, juist de momenten dat de overheid de kans heeft de tekorten terug te dringen mogen ze meer geld uitgeven en voldoen ze toch aan de huidige begrotingsnormen, met als "voordeel" een nog hoger BBP door de overheidsuitgaven en hoppa we kunnen weer meer geld uitgeven en weer een hogere schuld op ons nemen.
Ik vind dat wanbeleid, als je als overheid geld kunt bezuinigen doordat je minder geld hoeft uit te geven aan uitkeringen en omdat de belastinginkomsten stijgen is dat geen reden om meer schuld op je te nemen. Het zou juist zo moeten zijn dat je dat moment gebruikt om te bezuinigen waar je kunt en terughoudend te zijn met meer geld in de economie te pompen. Als het slechter gaat heb je dan de mogelijkheid om wel te investeren en zo banen en bedrijven te redden, dat dan de schuld iets gaat oplopen is veel minder erg.
Het is praktisch niet mogelijk voor de overheid om te sparen. Wanneer het spek op de bankrekening staat kan het hooguit 4 jaar, en na herverkiezen misschien wat langer blijven zitten.

Er zullen altijd partijen zijn die populair zitten doen, en de kiezer spullen beloven uit dat potje voor stemmen.

Het is daarom veiliger om het toch in beheer te laten van de bevolking. Die moet er zijn hele leven mee doen.

Of we schaffen het meerpartijstelsel af.

Heb nog wel een goed idee:

Een schaduw tweedekamer online

Alle zaken die in de tweede kamer besproken worden, worden op die site geplempt.

Er kan gestemd worden over de zaken

Er kunnen +/- kudos gegeven worden aan users

Er kunnen +/- kudos gegeven worden aan reacties

Zo kun je populaire users filteren, die dus eigenlijk allemaal een achterbannetje hebben. Die geef je wat meer stemrecht of weet ik wat. Die balans moet je zoeken.

Inloggen doe je met je digid, als je niet mee wil doen moet je dat zelf weten.

Elke week rolt er een rapport uit het schaduwkabinet en wordt voorgelegd aan de echte tweede kamer. Dit is het advies van het volk.

Ze mogen doen wat ze willen, om ze nog een beetje het gevoel van macht te laten behouden.

Goed idee toch?
pi_156215820
Wat een gezeur over die tenten. Elke keer weer zo'n burgemeester in beeld die zich verontschuldigt dat de gemeente "slechts" tenten kan bieden. Weer zo'n camerateam dat vraagt hoe de voorzieningen zijn. Bla die bla.
Wel nu: Soldaat buiten dienst "Twentsche Ros" heeft meermalen in een tent geslapen in zijn actieve diensttijd.
Lichting 86-2. Dat is een tijd geleden. Ik heb nooit een camerateam gezien dat zich zorgen maakte of Jan Soldaat zich wel happy voelde in deze accomodatie.
Het was een stuk beter dan een pubtent. Dat was een lap groene stof die je dan vast kon knopen aan die van je maat.
Hieronder de instructies uit het Handboek Soldaat dat ik nog heb.
Dit is overigens wel ideaal voor "opvang in de regio", want er zitten veiligheidsmaatregelen bij die veiligheid bieden bij een mogelijke aanval van de vijand:
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 19 september 2015 @ 09:57:21 #238
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156215923
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat een gezeur over die tenten. Elke keer weer zo'n burgemeester in beeld die zich verontschuldigt dat de gemeente "slechts" tenten kan bieden. Weer zo'n camerateam dat vraagt hoe de voorzieningen zijn. Bla die bla.
Wel nu: Soldaat buiten dienst "Twentsche Ros" heeft meermalen in een tent geslapen in zijn actieve diensttijd.
Lichting 86-2. Dat is een tijd geleden. Ik heb nooit een camerateam gezien dat zich zorgen maakte of Jan Soldaat zich wel happy voelde in deze accomodatie.
Het was een stuk beter dan een pubtent. Dat was een lap groene stof die je dan vast kon knopen aan die van je maat.
Dit is overigens wel ideaal voor "opvang in de regio", want er zitten veiligheidsmaatregelen bij die veiligheid bieden bij een mogelijke aanval van de vijand:
[ afbeelding ]
Ja maar... Ja maar... In de full-color brochure van de mensensmokkelaar die ze 8000 euro hebben betaald stond dat ze meteen een gratis huis met Miele-apparatuur zouden krijgen! En als ze dat niet krijgen, gaan ze rellen.
censuur :O
pi_156216004
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
*herkend*
Wat kamerleden over het leger denken is bekend, het is een kostenpost. Soldaten worden als opbouw werker misbruikt, op missie gestuurd zonder fatsoenlijk mandaat en materieel.
Oefenen is dus niet nodig: pang pang.

Straks zal blijken hoezeer wij het leger nodig zullen hebben ter bestrijding van allerlei islamitische dreigingen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156217238

De Amerikaan in dit filmpje slaat echt de spijker op zijjn kop. De verdeling van "illegals" (zoals die mensen zeer correct worden aangeduid in dit filmpje) ligt in het verlengde van alle idioterie die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden.

Deze Amerikaan is iemand die er van buitenaf naar kijkt. Dan is maar één conclusie mogelijk: Europa is de weg helemaal kwijt.
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:42:50 #241
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156217352
Valt me trouwens wel op dat die lui hondsbrutaal zijn. Ze eisen van alles in plaats van dankbaar te zijn dat ze alleen al op veilige bodem mogen staan! Het cultuurverschil is te groot en uiteindelijk gaat dit natuurlijk helemaal uit de hand lopen. Ze gaan jatten wat ze willen want er zijn hier toch duizenden 'anoniem' in Europa. Merkel moet de gevolgen van haar belachelijke uitspraak zelf maar oplossen!
Fade to Black
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:57:09 #242
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156217594
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
"Refugee" Invasion is European Suicide
^^ Heel goed filmpje! Helaas zie je zulke dingen niet hier op het nieuws...

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:42 schreef Achterhoker het volgende:
Valt me trouwens wel op dat die lui hondsbrutaal zijn. Ze eisen van alles in plaats van dankbaar te zijn dat ze alleen al op veilige bodem mogen staan! Het cultuurverschil is te groot en uiteindelijk gaat dit natuurlijk helemaal uit de hand lopen.
Het loopt al jaren uit de hand, het komt alleen nu in een stroomversnelling.
Dat eisen stellen doen ze trouwens niet in Afrika, dat doen ze alleen hier, omdat we tot diep in Afrika geleerd hebben dat witneuzen wel cadeautjes geven.
pi_156217743
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:42 schreef Achterhoker het volgende:
Valt me trouwens wel op dat die lui hondsbrutaal zijn. Ze eisen van alles in plaats van dankbaar te zijn dat ze alleen al op veilige bodem mogen staan! Het cultuurverschil is te groot en uiteindelijk gaat dit natuurlijk helemaal uit de hand lopen. Ze gaan jatten wat ze willen want er zijn hier toch duizenden 'anoniem' in Europa. Merkel moet de gevolgen van haar belachelijke uitspraak zelf maar oplossen!
Onze bescheidenheid en menselijkheid wordt onze ondergang.
Afrikanen en mensen in het midden-oosten overrompelen dit continent met brutaliteit waar het de Europeaan aan ontbreekt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 september 2015 @ 12:12:17 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156217795
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onze bescheidenheid en menselijkheid wordt onze ondergang.
Afrikanen en mensen in het midden-oosten overrompelen dit continent met brutaliteit waar het de Europeaan aan ontbreekt.
right :')

Dat laagje menselijkheid is maar verdomd dun. Of ben je voormalig Joegoslavië vergeten? Genocide is zo'n beetje uitgevonden in Europa. Ik denk dat je banger moet zijn voor een grootscheepse etnische zuivering dan voor overlopen worden.
pi_156217823
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat laagje menselijkheid is maar verdomd dun. Of ben je voormalig Joegoslavië vergeten? Genocide is zo'n beetje uitgevonden in Europa. Ik denk dat je banger moet zijn voor een grootscheepse etnische zuivering dan voor overlopen worden.
Etnische zuiveringen hebben weinig plaatsgevonden in Europa en stellen weinig voor in vergelijking met wat buiten Europa gebeurt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 september 2015 @ 12:14:49 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156217825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Etnische zuiveringen hebben weinig plaatsgevonden in Europa en stellen weinig voor in vergelijking met wat buiten Europa gebeurt.
Orly :D
  zaterdag 19 september 2015 @ 12:15:43 #247
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156217839
quote:

[..]

Geen oude koeien uit de sloot halen hé.
Fade to Black
  zaterdag 19 september 2015 @ 12:15:48 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156217840
quote:
Genocide kunnen ze in Afrika ook hoor, Europa was er hooguit iets efficienter in...
Maar dat is inderdaad mijn volgende angst: als Europeanen maar genoeg in de hoek gedrukt worden, is het wachten op de volgende Hitler die inderdaad etnisch gaat zuiveren om ons continent te herstellen. Ik zou graag zien dat het niet zo ver komt en dat het niet nodig wordt, maar gezien de huidige ontwikkelingen vrees ik dat het die kant op gaat.
Burgeroorlogen importeren, je moet politicus zijn om daarvoor te kiezen...
pi_156217867
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Genocide kunnen ze in Afrika ook hoor, Europa was er hooguit iets efficienter in...
Maar dat is inderdaad mijn volgende angst: als Europeanen maar genoeg in de hoek gedrukt worden, is het wachten op de volgende Hitler die inderdaad etnisch gaat zuiveren om ons continent te herstellen. Ik zou graag zien dat het niet zo ver komt en dat het niet nodig wordt, maar gezien de huidige ontwikkelingen vrees ik dat het die kant op gaat.
Ik vrees dat die "volgende Hitler" de enige redding is voor het Europese volk. Europa maakt zichzelf kapot. Ik hoop uiteraard van harte dat het niet nodig is.

Gezien de oppervlakte, geboortecijfers en bevolkingsaantallen worden wij door deze immigratiegolf een provincie van Afrika. En voor wie dit een absurd toekomst beeld vindt: Kijk maar eens naar het grafiek in de laatste minuut van het filmpje dat ik enkele posts geleden heb geplaatst.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 september 2015 @ 12:18:24 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156217874
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat. Maar dat duurt nog wel even. Dan moeten we het echt aan den lijven gaan ondervinden, maar dan breekt echt de pleuris uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')