Werk moet je zelf creëren, want het staat je vrij om te ondernemen. Gelukkig heb ik de instelling om dingen aan te pakken, en ik mag mezelf gelukkig prijzen dat het gelukt is. Ik heb zelf ook financieel zware tijden meegemaakt, maar ik heb nooit de illusie gehad dat een ander het voor me ging oplossen. Waar een wil is, is een weg. Je moet het alleen even DOEN!quote:Op vrijdag 18 september 2015 02:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zonder nu de vluchtelingen ben ik van een andere school. Ik denk dat veel mensen werkloos worden in deze samenleving, omdat er gewoon weg geen werk meer voor hen zal zijn. Dus ik ben uiteindelijk voor een basisinkomen. Alleen we gaan nu dus die weg niet op.
Ik denk kortom dat armoede de meeste problemen oplevert, en jongemannen (die zouden ze sws moeten opsluiten wat mij betreft, maar goed andere discussie) en we staan nu op het punt om dat om te buigen (ware het niet dat iedereen uit andere streken op een drafje hier naar toe komt).
Mooi.quote:Op vrijdag 18 september 2015 02:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Werk moet je zelf creëren, want het staat je vrij om te ondernemen. Gelukkig heb ik de instelling om dingen aan te pakken, en ik mag mezelf gelukkig prijzen dat het gelukt is. Ik heb zelf ook financieel zware tijden meegemaakt, maar ik heb nooit de illusie gehad dat een ander het voor me ging oplossen. Waar een wil is, is een weg. Je moet het alleen even DOEN!
Bij de betere Turkse grill-room staan erg veel autochtone mensen die dol zijn op de Turkse Pizza's, broodjes Doner en natuurlijk de kapsalonquote:Op vrijdag 18 september 2015 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi.
Veel allochtonen volgen je pad ook, omdat ze een afzetmarkt hebben onder allochtonen. Dat zijn de succes stories ook. Daarom willen zoveel mensen VK binnen uit Afrika. Alleen het is een gering aantal mensen hè.
Ook hier.
Anekdotisme hè. Ik kan je mijn ervaringen wel opsommen, maar dan komt een Marokkaan hier op FOK! vertellen dat ik een laagopgeleide Tokkie NL'er ben.quote:Op vrijdag 18 september 2015 02:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij de betere Turkse grill-room staan erg veel autochtone mensen die dol zijn op de Turkse Pizza's, broodjes Doner en natuurlijk de kapsalon
En na een paar negatieve ervaringen bij autobedrijven een vreselijk goede garage gevonden, gerund door Turken. Op advies van autochtone vrienden naar die garage gegaan.
Als je gewoon een goed product levert, vriendelijk bent en niet te duur bent maakt het helemaal niks uit wat je afkomst is om een goede boterham te kunnen verdienen.
Die taaleis kan ik goed inkomen. Ik ben links, maar het is inderdaad redelijk absurd wanneer iemand na 15 jaar nog de taal van het nieuwe land niet kan spreken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:58 schreef VASND het volgende:
[..]
Ik vind de eis van de taal spreken trouwens een prima harde eis. 2 Jaar is ook een prima termijn. Gewoon een basaal basisschool-niveau staatsexamen. Voer dit in voor minimaal alle mensen tussen de 15 en 45 jaar en volgens mij heb je dan weinig reden om hier tegen te zijn.
Het zal allemaal te maken hebben met leeftijd, taalvaardigheid, bereidheid om een andere taal te leren, in hoeverre ken je je eigen taal ook, moeilijkheidsgraad (ik zal ook niet makkelijk Arabisch leren of Japans wel Spaans, Italiaans, Zweeds, Noors, Deens) en heb je mensen rondom je in je huiselijke sfeer die die andere taal spreken of je eigen taal?quote:Op vrijdag 18 september 2015 02:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Die taaleis kan ik goed inkomen. Ik ben links, maar het is inderdaad redelijk absurd wanneer iemand na 15 jaar nog de taal van het nieuwe land niet kan spreken.
Ik heb in Portugal gewoond en sprak na anderhalf jaar de taal en thans is mijn Portugees zelfs beter dan mijn Engels. Ik zeg niet dat het makkelijk was, maar ik heb de taal vooral voor mijzelf geleerd. Ik snap migranten niet die de taal niet willen leren, het verblijf wordt voor jezelf erg lastig.
Vamos aprender a lingua Portugues.![]()
Drie jaar lijkt mij ruimschoots voldoende, de overheid dient wel mensen te ondersteunen natuurlijk, taallessen dienen ruimschoots voorradig te zijn en betaalbaar (gratis zou ik niet doen, maar wel goedkoop).
Rekenen ze ook mee dat er inmiddels wel een groep zal zijn die niet zegt dat ze pvv zou stemmen als er nu verkiezingen zijn, ik denk dat dat inmiddels ook een flinke groep zal zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens de laatste peilingen van vorige week heeft rechts niet genoeg zetels, rond de 70.
Dan moet de CU of de SGP of die partij van van Klaveren al meedoen.
Dat kost maar 400 miljard per jaar( armoede de wereld uithelpen) en toch kiezen we ervoor om deze situatie in stand te houden en nu zelf de dupe te worden van onze eigen onwil.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is al aan de gang sinds de vorige crisis in de jaren 80. Het uitgebreide arangement is er eigenlijk maar heel kort geweest, ergens in de jaren 70. Daarna is het alleen maar versoberen geweest wat de klok sloeg.
Armoede is gewoon de oorzaak van veel ellende (o.a. criminaliteit), wij in het westen zouden ervoor kunnen zorgen dat er geen armoede meer voorkomt, alleen dan moeten we onze grenzen potdicht maken, of liever gezegd de grenzen van de Noordelijk Europese landen.
Alleen dat gaat nu niet meer. We zitten in een EU met een transferunie daadwerkelijk. En er lopen honderdduizenden asielzoekers de EU binnen.
Dus ja, dan schaffen we alles maar af, in de hoop dat ze niet meer komen?
Het enige wat niet klopt is het gezinnetje. Moet een horde jonge testosteronbommen zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En indirect vanwege het vluchtelingenbeleid van veel Europese landen (zoals dus Duitsland).
[ afbeelding ]
Dat had al veel eerder gezegd moeten worden. Nu is het te laat en zitten we met honderdduizenden illegalen opgescheept die we nooit meer weg krijgen. Daarnaast is het al sinds de jaren '50 dat we in Nederland geen ruimte meer hebben voor nieuwskomers.quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:44 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 00:38:28Zijlstra: grens is bijna bereikt http://t.co/3nhObOYqg1 reageer retweet
Voor veel van die "vluchtelingen" is bittere armoede geen belemmering om wel 7 kinderen te maken. En dan worden ze toegelaten in een land waarin je voor elk kind gratis geld krijgt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo achterlijk zijn kinderen te maken als je aan het staatsinfuus ligt he.
Het heel onaantrekkelijk maken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe gaan we er eigenlijk voor zorgen dat ze niet meer hierheen komen?
Maakt het niet minder naief. Men komt uit een cultuur waar maar heel erg de vraag van is of die niet botst met de onze. En daarnaast puur de religie.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:12 schreef VASND het volgende:
[..]
Nee, realistisch. We hebben het hier over vluchtelingen, niet migranten.
De reden de taal niet te leren is en was vrij simpel. Het kon en mocht gewoon en je kreeg toch wel een uitkering.......het was zelfs een reden voor een uitkering. Daarnaast volledige ongeintresseerdheid in Nederland.quote:Op vrijdag 18 september 2015 02:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Die taaleis kan ik goed inkomen. Ik ben links, maar het is inderdaad redelijk absurd wanneer iemand na 15 jaar nog de taal van het nieuwe land niet kan spreken.
Ik heb in Portugal gewoond en sprak na anderhalf jaar de taal en thans is mijn Portugees zelfs beter dan mijn Engels. Ik zeg niet dat het makkelijk was, maar ik heb de taal vooral voor mijzelf geleerd. Ik snap migranten niet die de taal niet willen leren, het verblijf wordt voor jezelf erg lastig.
Vamos aprender a lingua Portugues.![]()
Drie jaar lijkt mij ruimschoots voldoende, de overheid dient wel mensen te ondersteunen natuurlijk, taallessen dienen ruimschoots voorradig te zijn en betaalbaar (gratis zou ik niet doen, maar wel goedkoop).
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 11:03:48Hongarije is vanmorgen begonnen met het aanleggen van een nieuw hek, dit keer bij de grens met Kroatië http://t.co/kFkAf3hGPr reageer retweet
twitter:NOS twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 11:26:29Duitse vicekanselier Gabriel spreekt de landen toe die hun grenzen sluiten voor asielzoekers: http://t.co/2jnCFvsLE1 reageer retweet
Hij moet dat soort uitspraken niet doen, dat zuigt alleen maar meer ellende aan. Bouw kampen aan de rand van Europa en nodig vooral niet 3 miljard mensen uit op je Duitse Project X feestje.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 11:26:29Duitse vicekanselier Gabriel spreekt de landen toe die hun grenzen sluiten voor asielzoekers: http://t.co/2jnCFvsLE1 reageer retweet
Het lijkt wel of men bewust Europa wil slopen door een massa immigratie stroom op gang te helpen en op gang te houden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Die man heeft groot gelijk alleen is hij schijnbaar niet in staat om te zien waaruit het gevaar bestaat. Dat is de toestroom van steeds meer migranten en niet de weigering van landen om dit allemaal zomaar willoos als een sullige goedzak toe te laten.quote:Gabriel benadrukte dat de omvang van het vluchtelingen probleem buitengewoon groot is. "Als het zo doorgaat, dan is Europa in gevaar, meer dan het was tijdens de financiële crisis of tijdens de Griekse crisis."
nog één doorgang open van de achtquote:Op vrijdag 18 september 2015 00:48 schreef Infection het volgende:
Voor de mensen die het nog niet meegekregen hadden.twitter:AFP twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 00:41:21#BREAKING Croatia closes border crossings with Serbia over migrants, official says reageer retweet
http://www.bbc.com/news/world-europe-34286432quote:Migrant crisis: Croatia closes border crossings with Serbia
Croatia has closed seven of its eight road border crossings with Serbia following a huge influx of migrants.
Officials said they had no choice after more than 13,000 people entered the country since Hungary fenced off its border with Serbia earlier this week.
Many have been taken by bus to reception centres but some say they plan to walk to neighbouring Slovenia.
Huge numbers of people heading north from the Mediterranean have created a political crisis in the European Union.
Croatian officials said roads leading to the border crossings had also been shut.
Latest updates on migrant crisis
The crossing on the main road linking Belgrade and Zagreb - at Bajakovo - appeared to be the only one left open.
Local media reported severe congestion at the crossing, with a 6km queue of lorries back into Serbia.
Even een relativerend filmpje met de harde cijfers op een rij, dan is het opeens minder erg dan wat er allemaal gesuggereerd wordt. Ik hoop dat ze het bij het rechte end hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het lijkt wel of men bewust Europa wil slopen door een massa immigratie stroom op gang te helpen en op gang te houden.
Het is te bizar voor woorden. Deze immigratie stroom is een gevaar voor de samenleving zoals we die nu kennen in Europa
Een hek om Europa en honderden miljarden naar vluchtelingen kampen in de regio.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:34 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Even een relativerend filmpje met de harde cijfers op een rij, dan is het opeens minder erg dan wat er allemaal gesuggereerd wordt. Ik hoop dat ze het bij het rechte end hebben.
http://www.dumpert.nl/med(...)htelingencrisis.html
We moeten die mensen wel helpen, maar hoe is en blijft de tweestrijd.
Die hulp buiten de grenzen had men al veel eerder moeten geven aan Libanon en bijv. Turkije. Al las ik pas een stuk van een hulporganisatie die aangaf dat Turkije erg moeilijk deed over hulp.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een hek om Europa en honderden miljarden naar vluchtelingen kampen in de regio.
Dit MOET stoppen als we willen dat onze kinderen hier nog een leuke toekomst kunnen verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |