Het zal veel immigranten die niet komen om te werken weerhouden naar Nederland te komen. Daarnaast werkt de bijstand voor veel mensen als val.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zou dat helpen, denk je?
[ afbeelding ]
Ze hebben in die grote opvangcentra (zoals in Turkije) gewoon medische hulp organisaties, scholing voor kinderen, sportactiviteiten, etc.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:29 schreef VASND het volgende:
Stel je woont hier, tijdelijk, in Sudan of al places, tussen 160.000 (honderzestigduizend) lotgenoten.
[ afbeelding ]
Nee, die is niet hypotetisch, dit is een van de vele kampen.
Oke, dit is je toekomst voor minimaal de komende 5 jaar. Iets opbouwen nah, iets te doen hebben, nope. Kun je het ze kwalijk nemen dat ze iets verderop gaan proberen?! Ik niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:31 schreef Infection het volgende:
[..]
En wat is hier mis mee? Geen bombardementen om je heen, geen IS die elk moment je dorp/stad binnen kan vallen. En zo ver ik weet voldoende drinkwater en voedsel.
Waarom heb je een hekel aan mensen die een beter leven willen? Dat vind ik vreemd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:33 schreef VASND het volgende:
[..]
Oke, dit is je toekomst voor minimaal de komende 5 jaar. Iets opbouwen nah, iets te doen hebben, nope. Kun je het ze kwalijk nemen dat ze iets verderop gaan proberen?! Ik niet.
Nogmaals, ik heb een schufthekel aan economische migranten die er tussen lopen, echt, ik kots er op.
Klopt. Maar Nederland en Duitsland liggen niet 'iets verderop'. Daarvoor hebben ze al meerdere veilige en welvarende landen doorkruist. Op dat moment ben je gewoon een economische migrant.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:33 schreef VASND het volgende:
[..]
Oke, dit is je toekomst voor minimaal de komende 5 jaar. Iets opbouwen nah, iets te doen hebben, nope. Kun je het ze kwalijk nemen dat ze iets verderop gaan proberen?! Ik niet.
Nogmaals, ik heb een schufthekel aan economische migranten die er tussen lopen, echt, ik kots er op.
Dit. Ik geef ze geen ongelijk om door te reizen. Merkel heeft immers gezegd dat ze van harte welkom zijn. Het is alleen jammer dat ze eerst door een hindernissenbaan moeten voordat ze welkom zijn. Nogal hypocriet, nietwaar? Wees gewoon duidelijk en zeg gewoon dat ze niet welkom zijn in plaats van valse hoop te geven.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom heb je een hekel aan iemand mensen die een beter leven willen? Dat vind ik vreemd.
Ik snap ook dat mensen door hebben dat het conflict in Syrië niet binnen een paar maanden is opgelost, en buiten veiligheid ook gaan proberen ergens naar toe te gaan waar werk, scholing en gezondheidszorg is. Zeker als je kinderen hebt. En dan zijn het maar gelukszoekers. Elk mens heeft recht op geluk.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:33 schreef VASND het volgende:
[..]
"Iets verderop gaan proberen" klinkt acceptabel.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:33 schreef VASND het volgende:
[..]
Het is een vreemdsoortig onderscheid economische vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen de grens er tussen is ook enorm vaag.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit. Ik geef ze geen ongelijk om door te reizen. Merkel heeft immers gezegd dat ze van harte welkom zijn. Het is alleen jammer dat ze eerst door een hindernissenbaan moeten voordat ze welkom zijn. Nogal hypocriet, nietwaar? Wees gewoon duidelijk en zeg gewoon dat ze niet welkom zijn in plaats van valse hoop te geven.
Dat is echt de grootste bullshit die wordt gezegd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik snap ook dat mensen door hebben dat het conflict in Syrië niet binnen een paar maanden is opgelost, en buiten veiligheid ook gaan proberen ergens naar toe te gaan waar werk, scholing en gezondheidszorg is. Zeker als je kinderen hebt. En dan zijn het maar gelukszoekers. Elk mens heeft recht op geluk.
Dat roepen we al 40 jaar.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Het grootste probleem is simpelweg het sociale vangnet wat mensen lokt die niet gemotiveerd zijn om te werken. Hef dat op en je bent al stukken verder.
En toch doen ze het he. Totale wanhoop.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
"Iets verderop gaan proberen" klinkt acceptabel.
Maar wat het echt inhoudt, is dat je je kleine kinderen in een waardeloze rubberenboot de zee in gooit, met supergrote risico's; hoeveel zijn er al niet verdronken.
Mocht je toch de overkant halen, ben je er nog lang niet. Je kiest er dan voor om je kinderen -vooral te voet- de halve wereld over te zeulen, zonder tussendoor een fatsoenlijke slaapplek, eten, zorg, etc. te hebben.
Terwijl je niet eens weet wat je 'aan het einde' te wachten staat. Je hebt alleen wat dingen via-via gehoord.
Dat maakt de afweging al heel anders wmb.
In deze topicreeks is het zinnetje "in mijn ogen" een argument geworden. Dus: In mijn ogen wel.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is echt de grootste bullshit die wordt gezegd.
Geluk is geen recht.
Je moet in een democratisch stelsel ervoor zorgen dat 51% afhankelijk is van 49%quote:
Nog veel nuttiger zou zijn om het Utopische weg te halen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is een vreemdsoortig onderscheid economische vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen de grens er tussen is ook enorm vaag.
Het grootste probleem is simpelweg het sociale vangnet wat mensen lokt die niet gemotiveerd zijn om te werken. Hef dat op en je bent al stukken verder.
Dat is de vicieuze cirkel waarin we beland zijn. Als een substantieel deel van ons electoraat het moet hebben van het sociaal vangnet dan kan het knap lastig worden om die 51% te halen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je moet in een democratisch stelsel ervoor zorgen dat 51% afhankelijk is van 49%. Dan heb je genoeg mensen die je systeem steunen.
Dus alle sociale voorzieningen, uitkeringen, toegang tot gezondheidszorg maar afschaffen? Kun je wel blijven concurreren met China idd. En dan hou je de moslims buiten?quote:
Ik zou het in elk geval versoberen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus alle sociale voorzieningen, uitkeringen, toegang tot gezondheidszorg maar afschaffen? Kun je wel blijven concurreren met China idd. En dan hou je de moslims buiten?
Wat een onzin een bijstand is meer dan prima nog wat subsidie erbij en gaan. Eventueel een klusje af en toe en je leeft als een God in Frankrijk.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:41 schreef VASND het volgende:
[..]
Nog veel nuttiger zou zijn om het Utopische weg te halen.
Die Somaliërs en alle anderen die hier bijstand trekken, die zijn hier echt niet super gelukkig onder hoor. Blijft gewoon rondkomen van stuivers. Ja het is gratis maar het is geen leven van weelde en yolo. Ik denk dat 'm daar de crux zit.
Makkelijk iedereen die na twee jaar geen Nederlands spreekt of niet werkt pleur je het land uit.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:49 schreef VASND het volgende:
Oh en een hele duidelijke dikke lijn trekken voor wie wel en niet in aanmerking komt voor een langdurige toekomst in Nederland graag. Dan kun je altijd nog apart beleid invoeren voor de quasi-legalen. De uitkeringstrekkende huidige toegewezen mensen zijn gewoon Nederlanders en hebben zodoende exact dezelfde rechten verworven als tuinbankzittende bierdrinkende tokkies. Dat de toewijzingscriteria wat scherper kunnen, misschienl, maar dat laat ik aan deskundigen over.
Ik heb zelf ook in die situatie gezeten, en kan zeggen dat het als alleenstaande man prima gaat, zij het enigszins sober (je moet altijd op wat semi-luxe besparen). Als je eenmaal aan de kinderen gaat wordt het -denk ik- lastiger.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat een onzin een bijstand is meer dan prima nog wat subsidie erbij en gaan. Eventueel een klusje af en toe en je leeft als een God in Frankrijk.
En ja ik kan het weten ik ben buiten mijn schuld in de schulden geraakt en heb drie jaar lang op een minimun geleefd (9 maand was afdoende, maar vond het een leuke uitdaging) en kon perfect rondkomen van 800 euro.
Dan moet je niet zo achterlijk zijn kinderen te maken als je aan het staatsinfuus ligt he.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:51 schreef VASND het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook in die situatie gezeten, en kan zeggen dat het als alleenstaande man prima gaat, zei het enigszins sober (je moet altijd op wat semi-luxe besparen). Als je eenmaal aan de kinderen gaat wordt het -denk ik- lastiger.
Dat recht heeft iedereen en is niet altijd een keuze. Ik zeg ook niet dat het dan onmogelijk wordt, het wordt dan nog iets meer beperkt en dus minder interessant als gelukszoeker. Ik krijg het idee dat ze meer verwachten en daar dan ook ontzettend gefrustreerd van worden (+ de duizenden regeltjes).quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo achterlijk zijn kinderen te maken als je aan het staatsinfuus ligt he.
Is al aan de gang sinds de vorige crisis in de jaren 80. Het uitgebreide arangement is er eigenlijk maar heel kort geweest, ergens in de jaren 70. Daarna is het alleen maar versoberen geweest wat de klok sloeg.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou het in elk geval versoberen.
Je kunt ook arbeidsongeschikt raken als je kinderen hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo achterlijk zijn kinderen te maken als je aan het staatsinfuus ligt he.
De nuance is dat ik 4 dagen per week gratis at op mijn werkquote:Op vrijdag 18 september 2015 01:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kunt ook arbeidsongeschikt raken als je kinderen hebt natuurlijk.
Ook net klaar met een periode van 3 jaar bezuinigen trouwens800 per maand is theoretisch gezien inderdaad goed mogelijk.
Ik vind de eis van de taal spreken trouwens een prima harde eis. 2 Jaar is ook een prima termijn. Gewoon een basaal basisschool-niveau staatsexamen. Voer dit in voor minimaal alle mensen tussen de 15 en 45 jaar en volgens mij heb je dan weinig reden om hier tegen te zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Makkelijk iedereen die na twee jaar geen Nederlands spreekt of niet werkt pleur je het land uit.
Waarom afschaffen? Zorg dat werken lonend is. Momenteel is het heel onaantrekkelijk om vanuit een bijstandssituatie naar een minimumloon te gaan. Zorg dat mensen in een bijstandssituatie bij kunnen verdienen waarvan de helft ingehouden wordt op de uitkering. Daarmee heeft zowel de uitkeringsgerechtigde als de uitkeringsinstantie voordeel.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is al aan de gang sinds de vorige crisis in de jaren 80. Het uitgebreide arangement is er eigenlijk maar heel kort geweest, ergens in de jaren 70. Daarna is het alleen maar versoberen geweest wat de klok sloeg.
Armoede is gewoon de oorzaak van veel ellende (o.a. criminaliteit), wij in het westen zouden ervoor kunnen zorgen dat er geen armoede meer voorkomt, alleen dan moeten we onze grenzen potdicht maken, of liever gezegd de grenzen van de Noordelijk Europese landen.
Alleen dat gaat nu niet meer. We zitten in een EU met een transferunie daadwerkelijk. En er lopen honderdduizenden asielzoekers de EU binnen.
Dus ja, dan schaffen we alles maar af, in de hoop dat ze niet meer komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |