Denkt hij het beter te weten?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
De Koran heeft absolute autoriteit, en is volmaakt. Hij kan het toch niet beter weten dan god? Dan zou hij toch niet de volmaaktheid erkennen? Hij mag toch niet denken het beter te weten? Dan zou hij de autoriteit toch niet erkennen?
Als hij zelf beslist hoe te interpreteren wel, of niet dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:21 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Denkt hij het beter te weten?
Als dat goede opdrachten zijn, is dat niet zo erg. Het bezwaar is niet dat er opdrachten in staan, maar dat de inhoud daarvan bezwaarlijk is. En de inhoud verandert, als je de betekenis van de woorden verandert.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
De woorden zal je soms moeten interpreteren, de opdracht niet, die moet je volgen. Vandaar dat daar niet interpreteren van toepassing is
Ik zou niet weten waarom een Moslim die zelf de Koran interpreteert zou denken dat hij het beter weet dan zijn God. Tenslotte is de enige manier waarop een Moslim de wil van die God kan kennen door de tekst te interpreteren. Het is niet alsof Allah er even naast komt zitten om de Moslims te vertellen wat de tekst betekent.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als hij zelf beslist hoe te interpreteren wel, of niet dan?
Allah het hem ook voor kunnen programmeren en de Koran niet aan Mo vertellen via Djibriel.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:20 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar wel anders had Allah hem niet zo gemaakt dat ie wel MOET interpreteren.
Als de opdrachten duidelijk zijn dan is er geen sprake van interpreteren. Slecht aannemen en uitvoerenquote:Op donderdag 17 september 2015 21:29 schreef deelnemer het volgende:
Als dat goede opdrachten zijn is dat niet zo erg.
Maar in de Koran zijn de opdrachten niet duidelijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als de opdrachten duidelijk zijn dan is er geen sprake van interpreteren. Slecht aannemen en uitvoeren
Ik zou zeggen vraag het eens aan een moslim. Ik denk dat ook dat een kwestie is van zelf interpreteren. Ik ben wel een beetje uitgeinterpreteerd.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Allah het hem ook voor kunnen programmeren en de Koran niet aan Mo vertellen via Djibriel.
Of geen Koran en zeggen wat je ook doet het is goed want ik heb je zo gemaakt. Maar nee, dat is het niet, die Koran is er. Dus hoe moet hij hem interpreteren? Hoe weet de Moslim zeker dat hij doet wat Allah eist?
Zeg dan niet van die domme dingen. Je probeert weer een zogenaamd islamitisch standpunt belachelijk te maken terwijl dat helemaal geen islamitisch standpunt is. Ja, dat is dus tergende stupiditeit. Met name omdat dat je nu al duizend keer is uitgelegd.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Kun je je even gedragen?
Ga gewoon weg en stop es met huilenquote:Op vrijdag 18 september 2015 04:39 schreef Jigzoz het volgende:
Zeg dan niet van die domme dingen. Je probeert weer een zogenaamd islamitisch standpunt belachelijk te maken terwijl dat helemaal geen islamitisch standpunt is. Ja, dat is dus tergende stupiditeit. Met name omdat dat je nu al duizend keer is uitgelegd.
Nee, ik ga niet weg en jij bent degene die huilt. Je hebt onlangs nog F&L feedback volgejankt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 05:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ga gewoon weg en stop es met huilen
De gemiddelde gelovige heeft nog wel enigszins nagedacht over z'n overtuigingen. Jij hebt nog nergens over nagedacht en anders weet je dat heel goed te verbergen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 05:42 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ga je trouwens ook tegen een gelovige zo tekeer als die niet van zn geloof af wil>???
Je probeert dan ook aan een onmogelijke stelling vast te houden...quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:33 schreef HongKongPhoey het volgende:
En daar gaan we weer. Maar het is allemaal mijn schuld. Ik doe het weer!! Tsjongejonge
Nee, dat vind ik niet, ik ben er van overtuigd dat de absolute autoriteit en de volmaaktheid van een boek grote gevolgen heeft voor de interpretatie er van. Je moet immers de autoriteit van het boek in ere houden en de volmaaktheid aannemen,quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:13 schreef Degodvader het volgende:
Je probeert dan ook aan een onmogelijke stelling vast te houden...
Het is niet eens een stelling, maar een beschuldiging.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:13 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Je probeert dan ook aan een onmogelijke stelling vast te houden...
Die laatste zin is prima, maar neemt niet weg dat je een tekst naar vorm en inhoud altijd moet interpreteren om er betekenis aan te geven. (Zie onze discussie in het vorig topic omtrent 'gij zult niet doden'.)quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet, ik ben er van overtuigd dat de absolute autoriteit en de volmaaktheid van een boek grote gevolgen heeft voor de interpretatie er van. Je moet immers de autoriteit van het boek in ere houden en de volmaaktheid aannemen,
Maar, als ik interpreteren opzoek kom ik uit bij persoonlijke beredenering. En jij moet moet uit je eigen person invulling geven aan de zin. Maar uit het perspectief van god. Want anders erken je de volmaaktheid niet en ook niet de absolute autoriteit, toch? Dus dan moet je beredeneren en niet persoonlijk beredeneren toch?quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:59 schreef Degodvader het volgende:
Die laatste zin is prima, maar neemt niet weg dat je een tekst naar vorm en inhoud altijd moet interpreteren om er betekenis aan te geven.
Prima, doeiquote:Op vrijdag 18 september 2015 07:59 schreef Degodvader het volgende:
Maar ach, dat is pas 100x gezegd, dus veel hoop dat mijn argumenten je de stupiditeit van je stelling doen inziem is precies gelijk aan 0.
Nee, jij bent ervan overtuigd dat de absolute autoriteit en de volmaaktheid van een boek ertoe leiden dat het niet meer geïnterpreteerd mag worden. Dat is absoluut onjuist, want iedere talige uiting moet geïnterpreteerd worden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet, ik ben er van overtuigd dat de absolute autoriteit en de volmaaktheid van een boek grote gevolgen heeft voor de interpretatie er van. Je moet immers de autoriteit van het boek in ere houden en de volmaaktheid aannemen,
Nee, je moet het nog steeds persoonlijk beredeneren. Het is au fond namelijk een intern proces dat ieder mens voor zichzelf moet doen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar, als ik interpreteren opzoek kom ik uit bij persoonlijke beredenering. En jij moet moet uit je eigen person invulling geven aan de zin. Maar uit het perspectief van god. Want anders erken je de volmaaktheid niet en ook niet de absolute autoriteit, toch? Dus dan moet je beredeneren en niet persoonlijk beredeneren toch?
Sta jij in direct contact met God?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
De Koran heeft absolute autoriteit, en is volmaakt. Hij kan het toch niet beter weten dan god? Dan zou hij toch niet de volmaaktheid erkennen? Hij mag toch niet denken het beter te weten? Dan zou hij de autoriteit toch niet erkennen?
Een tekst lezen is de tekst interpreteren dat gebeurd onbewust.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Eeehm, is dat niet rationaliseren? Wanneer een boek aangeeft absolute autoriteit te hebben en volmaakt zegt te zijn. Dan is er geen ruimte voor een interpretatie, enkel zo letterlijjk mogelijk aannemen volgens mij.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:33 schreef Mr.44 het volgende:
Een tekst lezen is de tekst interpreteren dat gebeurd onbewust.
En daar ga je al.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
enkel zo letterlijjk mogelijk aannemen volgens mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |