abonnement Unibet Coolblue
pi_156175830
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?

Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine.
Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig.
(Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.

Must have apps
De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur.
Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.

Hikers
Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995).
CruisinDen, hiker regio Amsterdam
DireStraits7, hiker regio Hilversum
Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip.
Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen
GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway)
johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden
Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht
KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Kiprollade, hiker regio Rotterdam
Krotenkoker, hiker regio Rotterdam
Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem
ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Meneer_valk, hiker regio Maastricht
MG_13, hiker regio Amsterdam
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset)
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
qua111, hiker regio Leiden
Rubenr3, hiker regio Groningen
Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002)
Schaafkaas, hiker regio Groningen
Solidberg, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen.
trolley, hiker regio Leeuwarden
underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011)
Viezze, hiker regio Eindhoven
VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014)
Wave103, hiker regio Utrecht
yosander, hiker regio Groningen (Autoreset)
McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)

Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen
QuiCk01, ex-hiker regio Leiden

Privéchauffeurs
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak.
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht

Taxichauffeurs
Dimitri_, regio Breda
Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000)
Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
Deze openingspost is hier te vinden.

Voor nieuwe chauffeurs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 99% gewijzigd door Amoeba op 18-09-2015 17:36:03 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156175878
Morgen Eindhoven - 's-Hertogenbosch en Eindjuuuuh - Amersfoort

Mystery car en Passat :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156180794
Telt pakketbezorger ook? :@
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156180883
Half negen 's ochtends tot kwart voor negen 's avonds. Lekker veel uurtjes gemaakt :9
pi_156180913
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:35 schreef Amoeba het volgende:
Morgen Eindhoven - 's-Hertogenbosch en Eindjuuuuh - Amersfoort

Mystery car en Passat :)
Misschien wel een mooie Peugeot 107 of sjitterende Fiat Panda? :o
pi_156182094
Vandaag de liefste CP ooit meegemaakt: bij het afleveren van de auto werd ik naar het volgende afhaaladres gebracht (30 km!!!!!). Was ook m'n paraplu in de treinvergeten :') kwam dus goed van toepassing deze lift :P
أنا مغربي
pi_156182395
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:43 schreef RacerDKB het volgende:
Half negen 's ochtends tot kwart voor negen 's avonds. Lekker veel uurtjes gemaakt :9
Nice. Ik werd nog gebeld of ik heel snel naar Arnhem kon maar ik had net m'n motorpak aangetrokken dus heel vriendelijk bedankt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156185725
Iemand ervaring met die pre-check van A? :+ tell me more, ze legden de nadruk wel heel erg op, dat t wel heel precies moest...
pi_156191402
Echt ik vertrek ook weer eens een keer 's ochtends bij m'n ouders :') Gelijk afgestraft met een seinstoring in Helmond waardoor ik nu in een afgeladen bus naar Eindje moet. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156200471
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:07 schreef Amoeba het volgende:
Echt ik vertrek ook weer eens een keer 's ochtends bij m'n ouders :') Gelijk afgestraft met een seinstoring in Helmond waardoor ik nu in een afgeladen bus naar Eindje moet. :')
Wat was de mystery car? :@
pi_156200523
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:19 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Wat was de mystery car? :@
Clio Estate

Prima bak.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156200811
Voor maandag een dikke A5 en een Polo

Die A5 is 3km en de Polo 6km.

Goeie handel weer :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156200828
Ik mag eindelijk morgen weer werken heu
pi_156201237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:39 schreef Gliderfighter het volgende:
Ik mag eindelijk morgen weer werken heu
Zaterdag?
pi_156201384
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:57 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Zaterdag?
Kan voorkomen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156201424
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Kan voorkomen.
Is zo
pi_156201808
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:37 schreef Amoeba het volgende:
Voor maandag een dikke A5 en een Polo

Die A5 is 3km en de Polo 6km.

Goeie handel weer :')
Plak de OP nou maar even voordat het te laat is o|O Anders is het volgende topic ook leeg.
pi_156202142
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:40 schreef Simterklaas het volgende:
Telt pakketbezorger ook? :@
Boks! Hier ook parttime pakketjesbezorger. Nu iets vaker omdat ik minder kan PCen😓
pi_156202231
2 dagen gechauffeurd in een auto met ACC. Niet geschikt voor comfortabel te cruisen met iemand die achterin zit te werken, alleen op vrij lege snelwegen.
Nee.
pi_156203780
Maandag werk. Staat er bij het ophaaladres een adres in Duiven, wat om en nabij 150km van mijn huisadres is _O- maar het klopte wel gewoon volgens AR dus dit wordt een mooi dagje treinen.
pi_156205289
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:43 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Boks! Hier ook parttime pakketjesbezorger. Nu iets vaker omdat ik minder kan PCen😓
*O*
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156206383
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:57 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Zaterdag?
Jup, niemand die dan beschikbaar wil staan, dus ik ben bijna iedere zaterdag aan t werk. Was een paar weken stil maar nu eindelijk weer een belletje. Maandag dan weer niks helaas..
pi_156207129
Maar je hebt wel gewoon weekov toch? Dus dan worden je reiskosten vergoed of dat niet?
pi_156210083
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:50 schreef Drowzz het volgende:
Iemand ervaring met die pre-check van A? :+ tell me more, ze legden de nadruk wel heel erg op, dat t wel heel precies moest...
Ik heb het één keer moeten doen en het stelt weinig voor i.v.m. andere formulieren waar je heel veel info in moet vullen. Mijn ervaring is dan ook dat A. sowieso nooit moeilijk doet. Dat is trouwens ook wel te zien aan de auto's die je soms voor ze moet rijden. ;)

Vandaag een Twingo... En niet eens een nieuwe.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_156211404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:53 schreef underground1009 het volgende:
Maar je hebt wel gewoon weekov toch? Dus dan worden je reiskosten vergoed of dat niet?
Jazekers, anders zou ik er niet aan beginnen. Morgen dus 130km voor de boeg in een Focus.
pi_156217161
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:47 schreef Dimitri_ het volgende:
2 dagen gechauffeurd in een auto met ACC. Niet geschikt voor comfortabel te cruisen met iemand die achterin zit te werken, alleen op vrij lege snelwegen.
Klopt, heel vervelend als mensen ook te krap voor je gaan rijden als ze je hebben ingehaald.
pi_156217940
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:30 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Klopt, heel vervelend als mensen ook te krap voor je gaan rijden als ze je hebben ingehaald.
Ja, en bij deze is de kortste volgafstand zo'n 1,5 seconde.. Hierdoor rij je met een groot gat voor je waardoor je continu rechts wordt ingehaald en mensen het gat in duiken waardoor de auto plots zelf weer gaat remmen. Erg irritant!!
Nee.
  zaterdag 19 september 2015 @ 15:13:20 #28
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_156220895
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:23 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ja, en bij deze is de kortste volgafstand zo'n 1,5 seconde.. Hierdoor rij je met een groot gat voor je waardoor je continu rechts wordt ingehaald en mensen het gat in duiken waardoor de auto plots zelf weer gaat remmen. Erg irritant!!
Ik heb zelf veel ervaring met Distronic Plus van Mercedes. Werkt prima, maar het is inderdaad erg irritant als mensen het gat dat je cruise control laat vallen gaan benutten om nog even snel die vrachtwagen in te halen. Filerijden met het ding was ook geen optie, vanwege hetzelfde probleem. Hij kan het wel overigens (Traffic Jam Assist). Het is een mooi stukje techniek, maar ik prefereer dan toch gewoon een speed limiter, kun je zelf bepalen hoe groot het gat is en levert een soepelere rit op.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  zaterdag 19 september 2015 @ 15:16:44 #29
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_156220966
Gisteren een mooie dag gehad. Eerst even 60km getuft in een Mii, vervolgens 7 lousy kilometertjes in een Passat CC. Toen ik die laatste had afgeleverd begon de pret pas. Ik maakte een opmerking over de Porsche Cayenne waarnaast ik 'mijn' auto had geparkeerd, waarop de CP me vertelde dat ie binnen nog een Porsche Panamera en een Aston Martin had staan. Ik mocht van hem wel even gaan kijken omdat het toch al bijna sluitingstijd was, vervolgens even een praatje gemaakt over de auto's en een korte rondleiding gehad. Voor mij als liefhebber van duur en snel spul echt een prachtige afsluiting van de dag! Die Aston Martin was echt geweldig. Ik kan eventueel wel een fotootje uploaden, hoe werkt dat hier?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  zaterdag 19 september 2015 @ 15:23:58 #30
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_156221111
Laat maar, google is your best friend zullen we maar zeggen! V12 Vantage. Felrood. Droomauto.

Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_156223325
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:23 schreef McAwesome het volgende:
Laat maar, google is your best friend zullen we maar zeggen! V12 Vantage. Felrood. Droomauto.

[ afbeelding ]
Wat een geile bak :D _O_
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156231262
Gewoon dit:

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156232511
Mensen met een rode auto _O_
pi_156232643
PSV verloren _O_
NEC gewonnen _O_

Morgen Excelsior opzakken met 5-0.

Ajax _O_

FC Twente :r ook weer antivoetbal laten zien
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 20 september 2015 @ 00:42:30 #35
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156233919
ROTTERDAM POWERRRRRRRR :7 :7 :7

Excelsior - neuzen 3-1
FC Reserve-Belgie - FEYENOORD 0-4 :7 :7
pi_156234305
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 00:42 schreef Irritatie100 het volgende:
ROTTERDAM POWERRRRRRRR :7 :7 :7

Excelsior - neuzen 3-1
FC Reserve-Belgie - FEYENOORD 0-4 :7 :7
Natuurlijk, Rotterdam heeft nog energie genoeg want die hebben geen midweekse wedstrijd gehad.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156234430
Overijssel aan de top _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 20 september 2015 @ 02:14:03 #38
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156235022
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2015 01:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Natuurlijk, Rotterdam heeft nog energie genoeg want die hebben geen midweekse wedstrijd gehad.
Waarde hechten aan resultaten :')

Natuurlijk, een overwinning of prijs vieren is heerlijk. Na de overwinning Sevilla vorig jaar heb ik 3 nachten niet geslapen omdat ik stijf stond van de adrenaline en de glimlach niet van m'n gezicht verdween en ik heb een week lang niet kunnen lullen omdat ik me helemaal schor had gezongen en geschreeuwd. Maar in eerste instantie zit ik in De Kuip omdat ik zielsveel van die club hou, niet omdat we hoog op de ranglijst staan ofzo. Als we ergens onderaan van de middenmoot van de Jupiler League zouden spelen zou ik er nog steeds zitten.
pi_156249149
Gisteren was dan toch de dag die ik wist dat zou komen: 'mijn' Saab heeft een nieuw baasje gekregen. 3,5 maand in bezit gehad, 6000 km mee gereden, Noorwegen onveilig gemaakt en best wel gehecht aan geraakt. Maar ja, ik heb simpelweg geen auto nodig en als uitwonend student is het eigenlijk ook niet te betalen.

Dus, vorige week zondag te koop gezet, vanaf het begin al voldoende reacties gekregen en gisteren verkocht, voor niet veel minder dan dat ik zelf betaald heb. Wat dat betreft niks te klagen dus, maar ik mis 'm nog wel een beetje. :P :@

Zou het zo weer doen though. :)



O+ O+ O+
pi_156250154
Had je geen onderhoud eraan dan? :+ mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
pi_156250663
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende:
Had je geen onderhoud eraan dan? :+ mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Saab is niet kapot te krijgen. :)

Ik heb weer 16 euro onderhoud aan de Ducati hoor! Een gebroken tellerkabel is het euvel. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156251389
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende:
Had je geen onderhoud eraan dan? :+ mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Een beetje, maar eigenlijk meer preventief, voordat ik ermee op vakantie ben gegaan. Kleine beurt + airco bijgevuld. Bij de kleine beurt zijn de remmen schoongemaakt en is de olie ververst. Verder geen problemen gehad. Combinatie van betrouwbare auto, lage kilometerstand (150k toen ik 'm kocht) en vorige eigenaren die er goed voor gezorgd hebben. :) Maar je moet ook een beetje geluk hebben denk ik, met oude auto's.
pi_156256575
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende:
Had je geen onderhoud eraan dan? :+ mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Wat voor Bimmer heb je?
Nee.
pi_156257219
quote:
11s.gif Op zondag 20 september 2015 22:03 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Wat voor Bimmer heb je?
E30 320ï :+ heb m een keer eerder gepost
pi_156260497
In ieder geval beter dan dat wrak dat als een Octavia RS door het leven gaat.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 21 september 2015 @ 00:15:13 #46
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156261288
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 23:50 schreef Amoeba het volgende:
In ieder geval beter dan dat wrak dat als een Octavia RS door het leven gaat.
Had jij niet inmiddels al een keer of 8 je aankoopprijs uitgegeven aan onderhoud? En zie ik ondanks dat niet elke dag weer jou hier posten dat er weer iets kapot is aan die motor?
pi_156261408
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Had jij niet inmiddels al een keer of 8 je aankoopprijs uitgegeven aan onderhoud? En zie ik ondanks dat niet elke dag weer jou hier posten dat er weer iets kapot is aan die motor?
Valt wel mee:

Nieuwe schakelaar: 40,-
Nieuwe tanksluiting: 23,-
banden: 200,- ja dat is gewoon duur
ketting+tandwielen: 200
keerringen, stofringen en remblokken : 160 euro
Nieuwe stekker: 3 euro
Nieuwe gaskabels: 30 euro
Nieuwe tellerkabel : 16 euro

Dat is zeg maar een jaar onderhoud. Die ketting moet het nu wat langer gaan uithouden, dat schakelaartje had ik gemold, die tanksluiting is gewoon kutplastic. Oja en 50 euro verf voor die kentekenplaathouder. Dan vind ik ~500 per jaar niet veel voor onderhoud.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156267416
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 22:18 schreef Drowzz het volgende:

[..]

E30 320ï :+ heb m een keer eerder gepost
Oh nice! Heb je een foto? Ik heb zelf een E34, 525i.
Nee.
pi_156268139
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 12:28 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Oh nice! Heb je een foto? Ik heb zelf een E34, 525i.


Dik, die van jou brult nog wat meer haha. Automaat? Heb je ook een foto? :+ je betaald je wel t laplazerus aan wegenbelasting dan. Ik zit mooi in de overgangsregeling
  maandag 21 september 2015 @ 18:51:53 #50
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156276505
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Valt wel mee:

Nieuwe schakelaar: 40,-
Nieuwe tanksluiting: 23,-
banden: 200,- ja dat is gewoon duur
ketting+tandwielen: 200
keerringen, stofringen en remblokken : 160 euro
Nieuwe stekker: 3 euro
Nieuwe gaskabels: 30 euro
Nieuwe tellerkabel : 16 euro

Dat is zeg maar een jaar onderhoud. Die ketting moet het nu wat langer gaan uithouden, dat schakelaartje had ik gemold, die tanksluiting is gewoon kutplastic. Oja en 50 euro verf voor die kentekenplaathouder. Dan vind ik ~500 per jaar niet veel voor onderhoud.
Nou nou, 10 keer de dagwaarde per jaar uitgeven aan onderhoud mee vinden vallen vind ik wat overdreven hoor.

Ik heb mijn auto overigens nu 9 maanden en heb een nieuwe accu (was nog de originele van 13 jaar geleden, dus na 3 weken vakantie was hij leeg en niet meer tot leven te wekken :')) en een reguliere, kleine beurt gehad (daarbij V-snaar vervangen, verder alleen wat nieuwe vloeistoffen ed). Dat was het :7

Wel binnenkort nieuwe distributie, dus dat wordt een dure jongen. Ben ook benieuwd naar hoe lang m'n banden mee gaan want ik ben niet vies van bochtjes op snelheid nemen en met volgas heb ik wielspin tot de 80km/h ofzo :') en af en toe een stukje Duitsland meepakken natuurlijk _O_ :7
pi_156281253
Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p

Wel lekker uurtjes gemaakt.

Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student :T

[ Bericht 26% gewijzigd door pfefferkatze op 21-09-2015 22:09:43 ]
pi_156283646
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende:
Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p

Wel lekker uurtjes gemaakt.

Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student :T
Ik woon thuis ja haha :+ en mn auto kost 120 per jaar in wegenbelasting, en 120 verzekering per jaar haha. En heb m niet perse nodig, dus af en toe s wat benzine :D
pi_156283724
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 13:04 schreef Drowzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dik, die van jou brult nog wat meer haha. Automaat? Heb je ook een foto? :+ je betaald je wel t laplazerus aan wegenbelasting dan. Ik zit mooi in de overgangsregeling
Prachtige wagen zeg, vooral met die gele koplampen!
  maandag 21 september 2015 @ 22:27:25 #54
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156283984
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende:
Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p

Wel lekker uurtjes gemaakt.

Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student :T
Ik ben al een tijdje geen hiker meer maar arbeider ;( Geld is het enige voordeel kan ik melden :')
Hoewel dat er met dat hok van mij wel snel uitgaat. 60 euro per maand wegenbelasting, 40 euro per maand verzekering en ik mag in m'n handjes knijpen met 1 op 10 :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156284068
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:20 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Prachtige wagen zeg, vooral met die gele koplampen!
Thanks! Frans importje, maar denk dat ik t mooi zo laat :+ wel mooi met de kleur
pi_156284628
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 22:18 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Ik woon thuis ja haha :+ en mn auto kost 120 per jaar in wegenbelasting, en 120 verzekering per jaar haha. En heb m niet perse nodig, dus af en toe s wat benzine :D
Verzekering staat op de naam van een van je ouders dan zeker :') Ik was voor WA-verzekering rond de ¤45-50 per maand kwijt.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ben al een tijdje geen hiker meer maar arbeider ;( Geld is het enige voordeel kan ik melden :')
Hoewel dat er met dat hok van mij wel snel uitgaat. 60 euro per maand wegenbelasting, 40 euro per maand verzekering en ik mag in m'n handjes knijpen met 1 op 10 :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ja ik ken het arbeidersleven wel al (jaartje fulltime gewerkt) en toen had ik ook mijn eigen auto. Volle tankjes, radio en gadgets, onderhoud; kosten maakten toen niet uit. Nu heb ik rond de ¤550 aan vaste lasten (zonder studiekosten en boodschappen) dus zit het er niet meer in.
pi_156285875
120 euro verzekering per jaar was ik destijds al aan mijn brommer kwijt, volgens mij zelfs meer :').
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156286727
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende:
Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p

Wel lekker uurtjes gemaakt.

Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student :T
Uit huis & eigen motor gaat hier wel. Maargoed dat ding kost me maar 40euro per maand als -ie stilstaat en dat is inclusief afgesloten, verwarmde stalling. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_156288226
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 22:46 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Verzekering staat op de naam van een van je ouders dan zeker :') Ik was voor WA-verzekering rond de ¤45-50 per maand kwijt.

[..]

Ah ja ik ken het arbeidersleven wel al (jaartje fulltime gewerkt) en toen had ik ook mijn eigen auto. Volle tankjes, radio en gadgets, onderhoud; kosten maakten toen niet uit. Nu heb ik rond de ¤550 aan vaste lasten (zonder studiekosten en boodschappen) dus zit het er niet meer in.
650 euro!? _O- Tering man.

Kijk ik puur naar mijn vaste kosten en niet mijn onderhoudskosten (dus boodschappen enzo) hoef ik slechts 30 euro zelf te lappen per maand. Nou tel daar nog 100-150 euro voor boodschappen bij ben ik nog steeds < 200 kwijt.

En die verdien ik meestal wel paar maand, maar dan koop ik weer zoiets onzinnigs als een motor en dan is het geld weer op :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156289047
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 22:46 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Verzekering staat op de naam van een van je ouders dan zeker :') Ik was voor WA-verzekering rond de ¤45-50 per maand kwijt.

[..]

Ah ja ik ken het arbeidersleven wel al (jaartje fulltime gewerkt) en toen had ik ook mijn eigen auto. Volle tankjes, radio en gadgets, onderhoud; kosten maakten toen niet uit. Nu heb ik rond de ¤550 aan vaste lasten (zonder studiekosten en boodschappen) dus zit het er niet meer in.
Jup :+ 2 liter 6 cilinder op eigen naam is wat prijzig als 19 jarige
pi_156291576
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 13:04 schreef Drowzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dik, die van jou brult nog wat meer haha. Automaat? Heb je ook een foto? :+ je betaald je wel t laplazerus aan wegenbelasting dan. Ik zit mooi in de overgangsregeling
Ja, hij brult behoorlijk. Er zit van voor tot achter een RVS uitlaat onder dus dat klinkt wel. Heb bewust een handbak gezocht toentertijd.


De linkse is de mijne.


Nee.
pi_156291965
Die sedan is zoveel mooier he
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156292208
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:49 schreef Amoeba het volgende:
Die sedan is zoveel mooier he
Bij deze BMW vind ik de Touring eigenlijk mooier....
pi_156292377
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:00 schreef stripe het volgende:

[..]

Bij deze BMW vind ik de Touring eigenlijk mooier....
Ik ook.. Én praktischer, holy moly wat een ruimte!
Nee.
pi_156294120
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:09 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik ook.. Én praktischer, holy moly wat een ruimte!
Sick, en je bent nog student? Veel wegenbelasting haha
pi_156294421
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende:
Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p

Wel lekker uurtjes gemaakt.

Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student :T
Gaat lekker! Ik zit vandaag werkloos thuis en had vorige week mijn kortste werkdag ooit: 1,5 uur. En dat was met vertraging. ;( Nou ja, hopelijk krijg ik wel werk van morgen, dan sla ik maar even twee colleges over. Werk > studie, jwz. :P

En ja, ik zou misschien net de wegenbelasting en verzekering kunnen ophoesten als ik de auto had gehouden, maar dan blijft er nooit geld over voor leuke dingen. Laat staan onderhoud. Als ik een auto heb wil ik er wel voor kunnen zorgen, dus dan maar niet. :s)

Wat een gave kar trouwens, Dimitri!
pi_156296709
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:42 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Sick, en je bent nog student? Veel wegenbelasting haha
Ja ben nog student, en uitwonend. Veel werken om de auto te kunnen betalen. Maargoed, het is hobby. Kost iets van 75 euro belasting en 45 verzekering per maand. Verder gaat er 80 liter in de tank bij een verbruik van 1 op 10.
Onderhoud kan ik zelf doen, dus dat scheelt!
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:55 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Wat een gave kar trouwens, Dimitri!
Thanks!!
Nee.
pi_156297119
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:46 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ja ben nog student, en uitwonend. Veel werken om de auto te kunnen betalen. Maargoed, het is hobby. Kost iets van 75 euro belasting en 45 verzekering per maand. Verder gaat er 80 liter in de tank bij een verbruik van 1 op 10.
Onderhoud kan ik zelf doen, dus dat scheelt!

[..]

Thanks!!
Bij mij ook hobby idd, ik vond mijn 55 liter al veel hehe, ik doe ook 1 op 10 ongeveer. Doe je een automonteur opleiding of iets in die trend?
pi_156297872
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:11 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Bij mij ook hobby idd, ik vond mijn 55 liter al veel hehe, ik doe ook 1 op 10 ongeveer. Doe je een automonteur opleiding of iets in die trend?
Nee totaal niet, maar mijn vader heeft wel redelijk wat technisch inzicht. Verder kun je je de techniek ook meester maken door veel te lezen etc. Heb bijvoorbeeld een tijd terug de koppeling vervangen aan de hand van een YouTube filmpje. :D
1,5 dag werk maar scheelt me wel een shitload aan geld.
Nee.
pi_156300461
Blij dat ik een motor heb. 100 eu verzekering en 120 eu wegenbelasting per jaar. En vol gas rijd ik nog 1 op 23.
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:25:24 #71
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156300576
Ik moet zeggen dat ik dingen als een dak, een verwarming en een radio best wel waardeer :D doe mij maar een auto dus :7

Dat ie dan op de Autobahn dan 1:3 doet vergeef ik hem dan maar *;
pi_156300622
1:25 hier. En een helm werkt hetzelfde als een dak, radio kan gewoon via speakertjes of oordopjes. Op kou kun je je kleden. Maar ik ga vrijdag behoorlijk veel snelwegkilometers maken op dat ding en misschien dat ik dan op een paar punten terugkom. :')
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:35:36 #73
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156300756
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:27 schreef Sarasi het volgende:
1:25 hier. En een helm werkt hetzelfde als een dak, radio kan gewoon via speakertjes of oordopjes. Op kou kun je je kleden. Maar ik ga vrijdag behoorlijk veel snelwegkilometers maken op dat ding en misschien dat ik dan op een paar punten terugkom. :')
Ja, da's toch geen vergelijk :{w

Of vind jij het niet erg om in de tuin te slapen met een helm op omdat dat "hetzelfde werkt als een dak"?
pi_156300808
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:35 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, da's toch geen vergelijk :{w

Of vind jij het niet erg om in de tuin te slapen met een helm op omdat dat "hetzelfde werkt als een dak"?
Als ik in de tuin slaap, doe ik dat ofwel alleen in een slaapzak, ofwel in een tent (die technisch gezien ook geen 'echt' dak heeft). Zelfde vergelijk.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156301041
Niet volledig naakt, wasted in je voortuin slapen :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156301113
Heb jarenlang motor en auto naast elkaar gehad..

Motor is leuk, maar niet als primair vervoermiddel.
Nee.
pi_156301241
Ohja, vond ik.
Nee.
pi_156301305
Wel met je eens hoor, wekelijkse boodschappen kun je er al niet mee doen bijvoorbeeld. Maar ik ben student en woon in de stad, dan heb ik niet meer nodig dan een fiets. Motor is for funs. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_156301485
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:04 schreef Sarasi het volgende:
Wel met je eens hoor, wekelijkse boodschappen kun je er al niet mee doen bijvoorbeeld. Maar ik ben student en woon in de stad, dan heb ik niet meer nodig dan een fiets. Motor is for funs. :D
Dat is zeker waar. Woon ook in het centrum, heb de auto zelden nodig.
Nee.
pi_156301556
Motor is dus wel echt mijn lazy ass fiets. Uni is op de fiets niet meer dan 5 minuten maar ik neem te vaak de motor :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156302190
Lijkt erop dat ik morgen gewoon braaf naar college ga, weer niet gebeld helaas. Meh, had juist wel weer zin in hiken.
pi_156302642
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:14 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Woon ook in het centrum, heb de auto zelden nodig.
tja, als ik in het centrum zou wonen zou ik kruipend naar het werk kunnen. :) rij nu 800+ km per week met de Peugeot had beter een diesel kunnen kopen.. Maar straks heb ik ook een motor en woon ik een stuk dichter bij Groningen :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_156303388
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:46 schreef Schaafkaas het volgende:
Lijkt erop dat ik morgen gewoon braaf naar college ga, weer niet gebeld helaas. Meh, had juist wel weer zin in hiken.
Hoezo dat, het is echt kutweer
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 22 september 2015 @ 19:41:39 #84
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156303592
Ik heb eigenlijk ook geen auto nodig, want woon 7 kilometer van kantoor dus kan dat op de fiets doen. Ondertussen heb ik in 9 maanden tijd 17k op de teller erbij gezet en ben ik 3 keer op de fiets gegaan: 1 keer vrijwillig, 1 keer omdat m'n accu leeg was na 3 weken vakantie en 1 keer omdat we na het werk met collega's bier zouden gaan drinken.
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:06:40 #85
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_156306103
Ik kar nu zo'n 300 km per week. Woon-werkverkeer en op zaterdag naar m'n wedstrijden. Ach, ik betaal 43 per maand verzekering en 30 per maand belasting.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_156310845
Eigen auto, eigen motor :'( ik ben allang blij dat ik weer een fiets heb sinds maanden _O-

Morgen een Clio naar Zwaagdijk brengen, blijkt dezelfde te zijn als mijn eerste Clio en tevens een van mijn eerste ritjes O+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156316231
Morgen de hele dag een nieuwe BMW 730Ld :9~
Nee.
pi_156318071
Vanochtend rond 10 uur gebeld voor een spoedje Wieuwerd - Groningen met een A5. Afleveren voor 16 uur dus ik zit nu rustig te wachten op station Mantgum tot iemand mij hier eens op komt halen :P

Overigens ideaal weer om te hiken vandaag :7
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156323424
Vanochtend een klein ritje van Tiel naar Meerkerk en twee taxi ritjes van de snelweg locatie naar de bushalte. Dat allemaal in een seat leon. Hele fijne auto, alleen ik heb liever een snelheidsbegrenzer dan een gewone cruise control, behalve dan als het heel rustig is.
Ik moest zelf naar de feest locatie en het stond er weer behoorlijk vol. Ik denk dat veel leaserijders nog willen profiteren van de voordelige bijstelling tot het einde van dit jaar.
pi_156327293
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:19 schreef Dimitri_ het volgende:
Morgen de hele dag een nieuwe BMW 730Ld :9~
Foto? :+
pi_156327395
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:20 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Foto? :+
Zal morgen wel wat foto's plaatsen.
Nee.
pi_156329184
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:19 schreef Dimitri_ het volgende:
Morgen de hele dag een nieuwe BMW 730Ld :9~
Die nieuwste? Is die al uit in Nl?
pi_156329230
Misschien ga ik het arbeidersleven weer gedag zeggen, zojuist gesolliciteerd voor een opleiding :o :o
pi_156329318
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien ga ik het arbeidersleven weer gedag zeggen, zojuist gesolliciteerd voor een opleiding :o :o
Gelijk sollicitatie voor easyway erachteraan :+ welke opleiding wil je gaan doen?
pi_156329574
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:22 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Gelijk sollicitatie voor easyway erachteraan :+ welke opleiding wil je gaan doen?
Heb al 4 jaar bij EW gewerkt, ben inmiddels veel te oud, heb geen recht meer op OV én bij die opleiding kan je sowieso geen stufi krijgen :+

Heb gesolliciteerd voor (de opleiding tot) luchtverkeersleider.
pi_156330320
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:18 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Die nieuwste? Is die al uit in Nl?
Nee helaas! 2014 model.
Heb de nieuwe wel al bij de BMW dealer gezien..
Nee.
pi_156338591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Heb al 4 jaar bij EW gewerkt, ben inmiddels veel te oud, heb geen recht meer op OV én bij die opleiding kan je sowieso geen stufi krijgen :+

Heb gesolliciteerd voor (de opleiding tot) luchtverkeersleider.
Oprecht veel succes daarmee! Ik ben het hele selectietraject doorgekomen en op het laatst niet geplaatst in een klas. Redelijk zuur na een pittige selectie..
pi_156339105
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:31 schreef DeMuur het volgende:

[..]

Oprecht veel succes daarmee! Ik ben het hele selectietraject doorgekomen en op het laatst niet geplaatst in een klas. Redelijk zuur na een pittige selectie..
Dat is wel heel zuur inderdaad..

Maar bedankt! Ik wilde op de basisschool altijd al ATC worden en dat verlangen is eigenlijk pas weggeebt toen ik in de bovenbouw van de middelbare een economisch profiel ging doen. Wel altijd bovenmatig geïnteresseerd gebleven in luchtvaart.

Uiteindelijk Bedrijfseconomie gaan studeren en inmiddels alweer bijna 2 jaar werkzaam als boekhouder. Maar de laatste tijd begint het steeds maar weer elke dag op exact dezelfde tijden achter exact dezelfde computer exact dezelfde handelingen doen me steeds meer tegen te staan. en m'n contract wordt waarschijnlijk niet verlengd ivm herorganisatie oO<

Maar ik betrapte me erop dat ik dat eigenlijk helemaal niet zo erg vond. Dus toen eens goed na gaan denken en na heel lang twijfelen toch besloten om mijn oude droom te gaan najagen. Ben benieuwd!!
pi_156339178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Heb al 4 jaar bij EW gewerkt, ben inmiddels veel te oud, heb geen recht meer op OV én bij die opleiding kan je sowieso geen stufi krijgen :+

Heb gesolliciteerd voor (de opleiding tot) luchtverkeersleider.
Succes! Ben afgelopen jaar op een van mijn ogen afgekeurd ;(.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156340381
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Heb al 4 jaar bij EW gewerkt, ben inmiddels veel te oud, heb geen recht meer op OV én bij die opleiding kan je sowieso geen stufi krijgen :+

Heb gesolliciteerd voor (de opleiding tot) luchtverkeersleider.
Niet om lullig te doen, maar die selectie is echt pittig.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156343925
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:52 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Niet om lullig te doen, maar die selectie is echt pittig.
Niet om lullig te doen, maar dat hoeft niet de rede te zijn om het niet te doen.

Je moet natuurlijk niet teveel hoop hebben als je hieraan begint, maar dat weet je van tevoren.
  donderdag 24 september 2015 @ 10:56:10 #102
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_156345184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:50 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Niet om lullig te doen, maar dat hoeft niet de rede te zijn om het niet te doen.

Je moet natuurlijk niet teveel hoop hebben als je hieraan begint, maar dat weet je van tevoren.
Success man, wel stoer hoor!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_156346000
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:56 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Success man, wel stoer hoor!
Gelukkig begin ik er niet aan. O-) Ik zal al afgekeurd worden op motivatie, concentratie en waarschijnlijk mn ogen. ^^
pi_156347685
Altijd een poging wagen! Heb zelf meegedaan aan de strenge keuring voor de functie vlieger bij de Luchtmacht. Ik kwam verder dan ik ooit durfde te dromen (ik had het vliegershandje volgens de instructeurs), maar ik viel helaas vanwege mijn gehoor af. Ondanks dat, leuke herinneringen aan overgehouden en een officieel vliegerlogboek, met daarin de 5 uren die ik in de simulator heb gevlogen :)
  donderdag 24 september 2015 @ 13:32:21 #105
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_156348202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:34 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Gelukkig begin ik er niet aan. O-) Ik zal al afgekeurd worden op motivatie, concentratie en waarschijnlijk mn ogen. ^^
Lekker scherp weer haha
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_156350472
Toch nog werk deze week: nu onderweg naar een spoedje Assen - Breda in een Sprinter. Dikke prima! :)
pi_156351688
Het enige chille aan Meerkerk is dat als je de bus mist (zoals ik :')) je lekker kan happen bij de snackbar naast de bushalte.

Als er meer lui moeten wachten op de bus, feel free to join :D
pi_156352972
Vind je de mac een snackbar? Of ben je in het dorp? Meerkerk heeft 2 bushaltes om uit dat gehucht te komen.
pi_156353297
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:23 schreef ManScat het volgende:
Het enige chille aan Meerkerk is dat als je de bus mist (zoals ik :')) je lekker kan happen bij de snackbar naast de bushalte.

Als er meer lui moeten wachten op de bus, feel free to join :D
Je hebt een PM ;)
pi_156353350
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Heb al 4 jaar bij EW gewerkt, ben inmiddels veel te oud, heb geen recht meer op OV én bij die opleiding kan je sowieso geen stufi krijgen :+

Heb gesolliciteerd voor (de opleiding tot) luchtverkeersleider.
Heb de selectie ook gedaan, maar zoals velen niet gehaald :P Maar succes ermee, het traject an sich is al best wel gaaf en het werk wat je er eventueel mee kan krijgen natuurlijk des te meer ^O^
pi_156354063
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:34 schreef Gliderfighter het volgende:
Vind je de mac een snackbar? Of ben je in het dorp? Meerkerk heeft 2 bushaltes om uit dat gehucht te komen.
Ik stond in het dorp, bij de postkantoor halte ;)

Goede snackbar overigens
pi_156361488
Ik loop meestal even langs de Plus voor wat fruit en een broodje :@ als ik naar Postkantoor in Meerkerk loop. Misschien die snackbar eens een keer proberen.
pi_156364586
Morgen Eindhoven - Eindhoven, Eindhoven - Almere en Eindhoven - Eindhoven.

Ff langs Dordrecht dus
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 25 september 2015 @ 00:58:17 #114
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156364914
Makkie in de beker volgende ronde zeg.
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:20:08 #115
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_156365999
KNJB kennende zullen we wel weer beslissen dat het over twee wedstrijden moet, om zo Ajaks een rondje te helpen.
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:48:06 #116
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156366111
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:20 schreef joppie_saus het volgende:
KNJB kennende zullen we wel weer beslissen dat het over twee wedstrijden moet, om zo Ajaks een rondje te helpen.
Daar ga ik toch niet vanuit zeg :')
Vorig jaar moesten we uit naar die mensen en toen was het ook gewoon 1 potje.
pi_156366533
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Makkie in de beker volgende ronde zeg.
Ja Ajax ook.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156366770
Sowieso echt mijn kortste rit ooit. Precies 1 kilometer. :') Echt sneu
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156369784
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:00 schreef Amoeba het volgende:
Sowieso echt mijn kortste rit ooit. Precies 1 kilometer. :') Echt sneu
Kunnen ze dat nou echt zelf niet doen? :+
pi_156370620
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:52 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Kunnen ze dat nou echt zelf niet doen? :+
:') Niet te geloven inderdaad. Ik mag die auto nog terug brengen zo ook. Had een deal met een FOK!ker in V&A waar ik ff langs wilde, Dordrecht dus, maar die kon ik mooi afzeggen want half uur file :') wassen :') en aftanken :')


Dus weer snel naar Eindhoven voor de return van deze dikke Polo, dus weer 1 km rijden :'(
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156377684
Voor maandag werk gekregen, iets minder standaard auto's dan normaal maar het blijven typische leasekeuzes :+
Peugeot 508 (2.0 hybride geval van 1735kg), een CT 200h en een DS 3.

Jullie nog werk?
pi_156381200




[ Bericht 4% gewijzigd door Dimitri_ op 25-09-2015 20:34:31 ]
Nee.
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:29:27 #123
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_156381236
quote:
Blijft een chique car, mooi veel ruimte met dat chauffeurspakket!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_156381313
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:29 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Blijft een chique car, mooi veel ruimte met dat chauffeurspakket!
Klopt, dat verlengde is echt de moeite waard. Verder 2 afzonderlijk bestuurbare achterstoelen ipv een bank. Ook kun je vanaf de achterbank of bestuudersstoel ook de passagiersstoel bedienen, best grappig.
Nee.
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:31:46 #125
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_156381332
Vandaag een aangename verrassing in de A4 die ik moest rijden voor een onderhoudsbeurt, de eigenaar had een SD-kaartje in de auto waarop gelukkig een goede muzieksmaak te zien was. David Bowie, Dire Straits, ZZ Top etc. allemaal even de revue laten passeren in de korte 29km die ik met de auto moest. Leuk rijden zo!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_156381603
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef McAwesome het volgende:
Vandaag een aangename verrassing in de A4 die ik moest rijden voor een onderhoudsbeurt, de eigenaar had een SD-kaartje in de auto waarop gelukkig een goede muzieksmaak te zien was. David Bowie, Dire Straits, ZZ Top etc. allemaal even de revue laten passeren in de korte 29km die ik met de auto moest. Leuk rijden zo!
Ik moest ooit een auto van een Arabier rijden die zijn CD in de auto vergeten was. :')

Verder heb ik vandaag ook Bowie (stukje van Ziggy Stardust) en Dire Straits (Love Over Gold) zitten luisteren. :) En mijn hele stuur kapotgeslagen in een half uur file op The Stone Roses _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156385264
quote:
Toch wat anders dan je 525 :+ had je de auto mee naar huis ofzo? Net of je in een studentenbuurt bent haha
pi_156445005
Onderweg naar Franeker om een 308 op te halen voor een spoedje naar 020. Prima dagbesteding zo. ^O^
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156448347
Vanmiddag na college beschikbaarheid open gegooid en na 20 minuten al gebeld voor een ritje naar Blije in Friesland :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156448547
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 11:34 schreef trolley het volgende:
Onderweg naar Franeker om een 308 op te halen voor een spoedje naar 020. Prima dagbesteding zo. ^O^
Weer even bij de peugeot dealer?
pi_156449316
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:29 schreef Schaafkaas het volgende:
Toch nog werk deze week: nu onderweg naar een spoedje Assen - Breda in een Sprinter. Dikke prima! :)
Bij mij toevallig afgegeven? Tegenover het NAC stadium.
pi_156449997
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:12 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Bij mij toevallig afgegeven? Tegenover het NAC stadium.
Jep, toevallig wel! :) Vrij laat aangekomen door file onderweg, liftje gekregen van Drilboor en rond half 1 's nachts weer thuis (Groningen). Leuk spoedje.
pi_156450063
Morgen ook een prima dag trouwens: Groningen - Nieuwegein en Utrecht - Assen in een Octavia en een Leon.
pi_156451963
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 14:36 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Weer even bij de peugeot dealer?
Zuidelijke industrieweg.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156452090
Is er storing bij EW? Ik krijg geen bevestiging van mijn ritbonnen en autotransport op mijn mail.

edit: even gebeld en ze waren nog niet op de hoogte van een concrete storing, maar hadden net ook al een andere hiker aan de lijn met hetzelfde probleem. Dus we wachten het af. Als je vandaag ritbonnen of autotransport invult, bewaar je gegevens in ieder geval :P

[ Bericht 18% gewijzigd door pfefferkatze op 28-09-2015 17:34:30 ]
pi_156452158
Net naar het einde van de wereld gereden. daarna een lift van een uur gekregen richting Groningen waardoor ik nog maar een kwartier met de bus moet _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156452271
Toch nog een leuk dagje geworden.

Moest er vanochtend op tijd uit voor Groningen - Groningen in een Leon :')

Daarna de planning gebeld, die hadden nog een ritje Haren - Rotterdam per Audi A6 :D
pi_156452653
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:25 schreef ManScat het volgende:
Toch nog een leuk dagje geworden.

Moest er vanochtend op tijd uit voor Groningen - Groningen in een Leon :')

Daarna de planning gebeld, die hadden nog een ritje Haren - Rotterdam per Audi A6 :D
Lekker hoor :P hoe was de uitvoering?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156452807
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 17:41 schreef yosander het volgende:

[..]

Lekker hoor :P hoe was de uitvoering?
Was geen S-line volgens mij. Maar dikke prima, erg fijne auto.

Ik vind dat nieuwe Audi interieur zo mooi he, met dat Navi scherm dat uit het dashboard schuift.

Trok ook lekker snel door trouwens (de 2 liter met 190 pk lag er in, met automaat natuurlijk)

Edit: kenteken even nagetrokken. Het is de Business Edition, whatever that may be.
pi_156453768
quote:
11s.gif Op maandag 28 september 2015 17:15 schreef RacerDKB het volgende:
Is er storing bij EW? Ik krijg geen bevestiging van mijn ritbonnen en autotransport op mijn mail.

edit: even gebeld en ze waren nog niet op de hoogte van een concrete storing, maar hadden net ook al een andere hiker aan de lijn met hetzelfde probleem. Dus we wachten het af. Als je vandaag ritbonnen of autotransport invult, bewaar je gegevens in ieder geval :P
Dan maakt die ene dag extra uitstellen van m'n ritbonnen van vorige week ook niet zoveel uit :P
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156454480
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 17:07 schreef trolley het volgende:

[..]

Zuidelijke industrieweg.
Ik weet genoeg haha, mooi dichtbij t station :+

Morgen overigens per a4 van drachten naar Breda :)
pi_156459632
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 19:05 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Ik weet genoeg haha, mooi dichtbij t station :+

Morgen overigens per a4 van drachten naar Breda :)
Hehe, tijdje terug daar ook al eens een auto moeten afleveren inderdaad, prima locatie.

Ik mag morgen overigens een C5 van Heerenveen naar Haarlem brengen, pas om 13:00 uur ophalen dus rustig opstaan met koffie c_/
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156460222
Ik heb weer eens geen werk. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_156462098
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:46 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Jep, toevallig wel! :) Vrij laat aangekomen door file onderweg, liftje gekregen van Drilboor en rond half 1 's nachts weer thuis (Groningen). Leuk spoedje.
Ah leuk, we krijgen wekelijks tussen de 5 en 10 EW chauffeurs over de vloer. Ik kom alleen vrijwel nooit Fokkers tegen.
pi_156462332
Hoihoi,

Ik mag naar alle waarschijnlijkheid op sollicitatie komen bij Easyway als hiker, hoezee. Lijkt me een toffe bijbaan en om me optimaal voor te bereiden voor als ik op gesprek mag daar wat vraagjes:

- De sollicitatie, hoe is die? Wat wordt er van je gevraagd? Hoe is die rijtest? (vergelijkbaar met een rijexamen of zijn ze daar al gauw tevreden? Op de site zie ik wel wat dingetjes staan maar ik weet niet in hoeverre ik die echt serieus moet nemen. Moet ik me dus goed voorbereiden op die sollicitatie (klinkt wellicht als een knullige vraag)?

- Hoe vrij ben je met deze job? Kan je werken wanneer je wil indien er een rit beschikbaar is? Of heb je ook een minimum aan uren die je per maand ofzo moet werken. Nu heb ik doordeweeks op donderdag standaard vrij, genoeg de tijd om te werken op die dag dus, maar voor de rest van de week is het moeilijk vooruit kijken. het kan best zijn dat ik in een drukke periode terecht kom waarin ik dus geen tijd voor werk heb.

- Wat komt er naast de rit allemaal nog bij kijken? papierwerk, checks etc? Hoeveel tijd ben je daar gemiddeld mee kwijt?

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen, alvast bedankt! :)
pi_156463903
Lees de OP eens man.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156463941
quote:
13s.gif Op maandag 28 september 2015 21:53 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb weer eens geen werk. :')
Dit. Ik had standaard maandagochtend een rit, nu dinsdagochtend ook al niks.

Ik ga wel studeren ofzo.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156466075
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:55 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ah leuk, we krijgen wekelijks tussen de 5 en 10 EW chauffeurs over de vloer. Ik kom alleen vrijwel nooit Fokkers tegen.
Volgende keer dat ik er moet zijn stuur ik je vantevoren een PM! :) Kan nog wel even duren trouwens, vorige week was ik er voor het eerst in twee jaar hiken. Helpt ook niet dat ik aan de andere kant van het land woon. :P Maar je weet het nooit met dit baantje.
pi_156470566
http://www.autoblog.nl/ni(...)en-autos-terug-80696

Zou dit nou nog voor veel extra werkgelegenheid volgende maand zorgen? Of zouden de met deze motoren uitgeruste modellen niet (meer) als leaseauto rond rijden?
pi_156471555
Zoo, is alweer een tijdje geleden dat ik me laten zien heb. Wilde eerst alles teruglezen na mijn vakantie en bleef dat eigenlijk een beetje uitstellen.

Roadtrip Stuttgart-Ljubljana-Wenen-(Bratislava-Wenen-)Praag-Berlijn was super. Ford mondeo(sedan) was ook echt optimaal voor 4 personen. Alle overnachtingen via airbnb geregeld wat ook echt aan te raden is.

Daarna eigenlijk niet veel meer gewerkt. De focus even gelegd op de 2 bachelor vakken die ik nog moest halen en alvast een paar mastervakken van de masteropleiding die ik misschien mag gaan volgen(Tu/e maakt daar een beetje een rommeltje van...)

"Het dieselschandaal" vind ik dan weer mooi. Ik heb mijn bacheloreindproject gedaan over waarom je nooit zo energiezuinig kan rijden als de fabrikant belooft. Brandstofverbruik wordt bepaald uit de uitstoot door middel van die testcycli die nu ook onder vuur liggen. Terwijl het ook al jaren bekend is dat de huidige testprocedures niet representatief zijn en er bepaalde fabrikanten zijn die aan cycle beating(het valsspelen door herkennen wanneer een cycle bezig is) doen. Mooi om te zien waar en hoe dat dan eigenlijk gebeurd.
pi_156472497
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 23:55 schreef Amoeba het volgende:
Lees de OP eens man.
Heb ik gedaan man.
pi_156472812
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:25 schreef PizzametKebab het volgende:

[..]

Heb ik gedaan man.
Dondert dan op met vragen die al 10000x eerder gesteld zijn ;) precies daarom is dat stukje in de OP opgenomen :)
pi_156474456
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:38 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Dondert dan op met vragen die al 10000x eerder gesteld zijn ;) precies daarom is dat stukje in de OP opgenomen :)
Dondert dan lekker zelf op.
Over mijn eerste vraag zie ik slechts een klein stukje staan dat de rijtest niet veel voorstelt. Toch vraag ik me af wat die dan voorstelt en of je er onvoorbereid naar toe kan gaan. Ik vraag gewoon naar de ervaringen van iemand die ook (kortgeleden) die sollicitatieprocedure heeft doorlopen.

Ik zie verder (mijn tweede vraag) nergens staan of je een minimum aan uren hebt e.d.

Over mijn derde vraag zie ik ook niets.staan.

Als je niet bereid bent me te helpen met m'n vragen, prima, reageer dan gewoon lekker niet.

Misschien dat deze reactie arrogant of achterbaks overkomt, maar dat komt wellicht door de houding van sommigen hier. Bepaalde mensen beginnen meteen te janken hier als je een vraag stelt. Niet per se in dit topic, maar over het algemeen op FOK!.

Dus nogmaals, ik zou het erg op prijs stellen als iemand even (kort) antwoord op mijn vragen zou willen geven:

- De sollicitatie, hoe is die? Wat wordt er van je gevraagd? Hoe is die rijtest? (vergelijkbaar met een rijexamen of zijn ze daar al gauw tevreden? Op de site zie ik wel wat dingetjes staan maar ik weet niet in hoeverre ik die echt serieus moet nemen. Moet ik me dus goed voorbereiden op die sollicitatie (klinkt wellicht als een knullige vraag)?

- Hoe vrij ben je met deze job? Kan je werken wanneer je wil indien er een rit beschikbaar is? Of heb je ook een minimum aan uren die je per maand ofzo moet werken. Nu heb ik doordeweeks op donderdag standaard vrij, genoeg de tijd om te werken op die dag dus, maar voor de rest van de week is het moeilijk vooruit kijken. het kan best zijn dat ik in een drukke periode terecht kom waarin ik dus geen tijd voor werk heb.

- Wat komt er naast de rit allemaal nog bij kijken? papierwerk, checks etc? Hoeveel tijd ben je daar gemiddeld mee kwijt?

Alvast bedankt.
pi_156475042
Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Ja de rijtest is enorm moeilijk ( :') ) maar stelt eigenlijk niet veel meer voor dan een rondje rijden waarbij je laat zien niet als een enorme debiel rond te karren.

De mate waarin je ingezet wordt is afhankelijk van de periode en de regio waaruit je beschikbaar bent. Het is dus nooit met zekerheid te stellen dat je elke dag dat je beschikbaar bent, ook daadwerkelijk ingezet zult worden. Tijdens de maandwissel is het over het algemeen wel drukker qua ritten, maar dit is niet gegarandeerd. EW website: "Ben je structureel tussen de maandag en de vrijdag één dag beschikbaar om te werken?"
Your opinion of me is none of my business.
pi_156475122
Gewoon veilig autorijden, geen overtredingen plegen. Gewoon doen wat er op de website staat.

Minimaal 1 volle dag beschikbaar per week(ma t/m vr), of je ook werkt is niet zeker. Staat ook op de website.

Gewoon je rit plannen, dingen printen etc. Kan in 10 min, kan in 30 minuten.

Succes met je sollicitatie, sommige klanten hebben hele specifieke eisen en die veranderen keer op keer.
pi_156475153
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:52 schreef PizzametKebab het volgende:

[..]

Dondert dan lekker zelf op.
Over mijn eerste vraag zie ik slechts een klein stukje staan dat de rijtest niet veel voorstelt. Toch vraag ik me af wat die dan voorstelt en of je er onvoorbereid naar toe kan gaan. Ik vraag gewoon naar de ervaringen van iemand die ook (kortgeleden) die sollicitatieprocedure heeft doorlopen.

Ik zie verder (mijn tweede vraag) nergens staan of je een minimum aan uren hebt e.d.

Over mijn derde vraag zie ik ook niets.staan.

Als je niet bereid bent me te helpen met m'n vragen, prima, reageer dan gewoon lekker niet.

Misschien dat deze reactie arrogant of achterbaks overkomt, maar dat komt wellicht door de houding van sommigen hier. Bepaalde mensen beginnen meteen te janken hier als je een vraag stelt. Niet per se in dit topic, maar over het algemeen op FOK!.

Dus nogmaals, ik zou het erg op prijs stellen als iemand even (kort) antwoord op mijn vragen zou willen geven:

- De sollicitatie, hoe is die? Wat wordt er van je gevraagd? Hoe is die rijtest? (vergelijkbaar met een rijexamen of zijn ze daar al gauw tevreden? Op de site zie ik wel wat dingetjes staan maar ik weet niet in hoeverre ik die echt serieus moet nemen. Moet ik me dus goed voorbereiden op die sollicitatie (klinkt wellicht als een knullige vraag)?

- Hoe vrij ben je met deze job? Kan je werken wanneer je wil indien er een rit beschikbaar is? Of heb je ook een minimum aan uren die je per maand ofzo moet werken. Nu heb ik doordeweeks op donderdag standaard vrij, genoeg de tijd om te werken op die dag dus, maar voor de rest van de week is het moeilijk vooruit kijken. het kan best zijn dat ik in een drukke periode terecht kom waarin ik dus geen tijd voor werk heb.

- Wat komt er naast de rit allemaal nog bij kijken? papierwerk, checks etc? Hoeveel tijd ben je daar gemiddeld mee kwijt?

Alvast bedankt.
Goed, vooruit dan maar, al is het maar omdat je mans genoeg bent om weerwoord te geven. Ik zit bij AR, niet bij EW, maar bij mij was je in feite al aangenomen als je wordt uitgenodigd. Je krijgt vooral instructies en uitleg, het is ook met een groep tegelijk. De rijtest is nog geen 5 minuten, bij mij zat je met instructeur en iemand anders in de auto, en ging je een blokje om rijden. Even parkeren en klaar.

Het is werk op oproepbasis, je kan zelf aangeven wanneer je beschikbaar bent. Er is geen garantie voor werk, zoals je misschien wel hebt gemerkt in dit topic aan de hoeveelheid geklaag af en toe :P
Als je langer niet beschikbaar bent kan je het wel doorgeven bij AR, voor de rest wordt daar niet erg moeilijk over gedaan :)

Naast de rit moet je zo goed als altijd formulieren invullen, en daarnaast soms/regelmatig tanken, wassen, op schade inspecteren, enzovoort. Uitleg van formulieren en hoe je een auto inspecteert wordt op de sollicitatie uitgelegd ;)

Laat dit afdoende informatie zijn voor alle komende sollicitanten :D

Dat gezegd hebbende, morgen twee echte scheurijzers, met een gecombineerd vermogen van maar liefst 150 pk. Let wel, over twee auto's gelijk verdeeld ( :') ): een Fabia van Groningen naar Den Haag, en een Polo bluemotion van 's Gravenzande naar Amersfoort :+
pi_156475174
Jullie verpesten allemaal mijn mooie, prachtige, geweldige, bijna een-op-een copypaste uit de OP.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156475206
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:24 schreef Sarasi het volgende:
Jullie verpesten allemaal mijn mooie, prachtige, geweldige, bijna een-op-een copypaste uit de OP.
Jij post een copy paste terwijl ik een goed verhaal typ :D
pi_156475256
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:26 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Jij post een copy paste terwijl ik een goed verhaal typ :D
En we zeggen precies hetzelfde, wonderlijk!
Your opinion of me is none of my business.
pi_156475372
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:26 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Jij post een copy paste terwijl ik een goed verhaal typ :D
Dacht al, ik ken dit verhaal haha
pi_156475761
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:25 schreef PizzametKebab het volgende:

[..]

Heb ik gedaan man.
Okay man.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156476187
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:24 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Goed, vooruit dan maar, al is het maar omdat je mans genoeg bent om weerwoord te geven. Ik zit bij AR, niet bij EW, maar bij mij was je in feite al aangenomen als je wordt uitgenodigd. Je krijgt vooral instructies en uitleg, het is ook met een groep tegelijk. De rijtest is nog geen 5 minuten, bij mij zat je met instructeur en iemand anders in de auto, en ging je een blokje om rijden. Even parkeren en klaar.

Het is werk op oproepbasis, je kan zelf aangeven wanneer je beschikbaar bent. Er is geen garantie voor werk, zoals je misschien wel hebt gemerkt in dit topic aan de hoeveelheid geklaag af en toe :P
Als je langer niet beschikbaar bent kan je het wel doorgeven bij AR, voor de rest wordt daar niet erg moeilijk over gedaan :)

Naast de rit moet je zo goed als altijd formulieren invullen, en daarnaast soms/regelmatig tanken, wassen, op schade inspecteren, enzovoort. Uitleg van formulieren en hoe je een auto inspecteert wordt op de sollicitatie uitgelegd ;)

Laat dit afdoende informatie zijn voor alle komende sollicitanten :D

Dat gezegd hebbende, morgen twee echte scheurijzers, met een gecombineerd vermogen van maar liefst 150 pk. Let wel, over twee auto's gelijk verdeeld ( :') ): een Fabia van Groningen naar Den Haag, en een Polo bluemotion van 's Gravenzande naar Amersfoort :+
NL en VW?

Ik mag morgen per Leon naar Krimpen a/d IJssel en van Sleeuwijk per Polo ook naar Amersfoort :P
De Leon heeft een 1.6 TDI 110pk motor erin liggen, die is nog wel prima :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156476220
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:11 schreef yosander het volgende:

[..]

NL en VW?

Ik mag morgen per Leon naar Krimpen a/d IJssel en van Sleeuwijk per Polo ook naar Amersfoort :P
De Leon heeft een 1.6 TDI 110pk motor erin liggen, die is nog wel prima :+
Yes :) 9 uur bij NL ook? 8:51 bus 73 pak ik ;)
pi_156476885
Thanks voor de antwoorden allemaal, maakt in ieder geval een hoop duidelijk.

Mooi om te zien dat het ook zo kan, kunnen mensen een voorbeeld aannemen.

Veel plezier met jullie ritjes! :)

Laatste vraagje:

Meeste auto's die je als hiker moet vervoeren zijn automaat neem ik aan?
pi_156476945
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:49 schreef PizzametKebab het volgende:
Thanks voor de antwoorden allemaal, maakt in ieder geval een hoop duidelijk.

Mooi om te zien dat het ook zo kan, kunnen mensen een voorbeeld aannemen.

Veel plezier met jullie ritjes! :)

Laatste vraagje:

Meeste auto's die je als hiker moet vervoeren zijn automaat neem ik aan?
Nee
Zie!
pi_156477006
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:49 schreef PizzametKebab het volgende:
Thanks voor de antwoorden allemaal, maakt in ieder geval een hoop duidelijk.

Mooi om te zien dat het ook zo kan, kunnen mensen een voorbeeld aannemen.

Veel plezier met jullie ritjes! :)

Laatste vraagje:

Meeste auto's die je als hiker moet vervoeren zijn automaat neem ik aan?
Nop
pi_156477072
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:52 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Nee
Ok dan mag ik maar weer eens met een schakeltje gaan oefenen ;) tnx
pi_156478121
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:58 schreef PizzametKebab het volgende:

[..]

Ok dan mag ik maar weer eens met een schakeltje gaan oefenen ;) tnx
Rijtest is wel automaat
pi_156478487
Ook dat laatste is volgens mij niet waar. Hangt af van welke van de (drie) auto's je krijgt, toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_156478879
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:49 schreef PizzametKebab het volgende:
Meeste auto's die je als hiker moet vervoeren zijn automaat neem ik aan?
Vanwaar die aanname?
pi_156480367
Omdat hier alleen de dikste bakken langskomen, terwijl je waarschijnlijk vaker in een Citroen C1 oid te vinden zal zijn :')
Ik had de rijtest 1,5 jaar terug in die BMW 5 serie, dat was ook een automaat.

Ik zou eerst nog even je schakelen oefenen om daarna echt naar het gesprek te gaan. Als je daar al het verkeer vergeet omdat je moet schakelen :') . Succes btw om het terrein van EW af te komen, is echt een bijzonder klein terreintje.
pi_156488773
Ik heb morgen eind van de ochtend nog een verplichte werkgroep, maar ivm de maandwissel toch mijn beschikbaarheid voor de middag open gezet. Krijg ik een ritopdracht voor een rit van Nijmegen naar een dorp ergens in Zeeland, ophalen na 16:00 en rond 19:00 afleveren :P Dat is weer niet haalbaar met verplichtingen 's avonds..

Misschien zit er morgen middag nog een ritje in op een meer gangbare tijd!

Was overigens weer een rit voor EW, net als bij de vorige maandwissel :)
pi_156489492
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:14 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Yes :) 9 uur bij NL ook? 8:51 bus 73 pak ik ;)
Jep ik ook! Ik stap op bij de eerste halte na het station, dus zwaai even als ik de bus instap :P ben te herkennen aan een groenbruine jas :)
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156490900
Mailtje van AR of er nog iemand kon werken morgen (vandaag). Helaas, vier colleges. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_156491512
Ik heb maar even geantwoord dat ze mogen bellen of mailen voor een ritje Amersfoort - Groningen of iets van die strekking :)
pi_156491584
Gereageerd dat ik wel een middagritje wil, krijg ik niks
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 30 september 2015 @ 10:25:37 #177
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_156493063
Vandaag 2x een 308 (waarvan ik 1 net opgehaald heb met 2km op de teller :7 )

Ook nog eens 2x 1,5 uur wachten ivm ophaal/aflevertijden. Stoeltje achterover bij een tankstation dan maar. En niet te vergeten, m'n laatste rit is een Jaguar XF. :D
pi_156494026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:25 schreef CruisinDen het volgende:
Jaguar XF
I'm so fucking jealous right now.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156496773
Echt helemaal niks.

#teamsarasi
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156497870
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:25 schreef CruisinDen het volgende:
Vandaag 2x een 308 (waarvan ik 1 net opgehaald heb met 2km op de teller :7 )

Ook nog eens 2x 1,5 uur wachten ivm ophaal/aflevertijden. Stoeltje achterover bij een tankstation dan maar. En niet te vergeten, m'n laatste rit is een Jaguar XF. :D
Ik heb laatste tijd ook veel 308jes gereden, vandaag ook nog eentje. De mosselman liet de lijst van binnenkort af te leveren auto's zien en dat waren geen verkeerde aantallen.

Die nieuwe 308jes hebben een chill infotainmentsysteem; navigatie en bladeren door USB-stick met muziek gaat veel soepeler en gebruiksvriendelijker dan bij de meeste andere wagens.

Vanochtend begonnen in een 308 met kilometerstand 2 en net een C4 afgeleverd met stand 200 500 :D
pi_156497922
quote:
8s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:57 schreef Amoeba het volgende:
Echt helemaal niks.

#teamsarasi
Toch maar bij Easyway solliciteren dan?
pi_156497990
Ik zit nu bij de mac in Meerkerk, dus wie een lift moet :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156498367
Ik zit in de trein vanuit Amersfoort :) Vanaf de locatie daar met een paar senioren-collega's gepraat, waaronder een man die er net werkte en niet wist dat hij formulieren nodig had :?
pi_156499298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:08 schreef underground1009 het volgende:
Ik zit in de trein vanuit Amersfoort :) Vanaf de locatie daar met een paar senioren-collega's gepraat, waaronder een man die er net werkte en niet wist dat hij formulieren nodig had :?
Ze nemen ook iedereen aan :') _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156499963
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:06 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Toch wat anders dan je 525 :+ had je de auto mee naar huis ofzo? Net of je in een studentenbuurt bent haha
Nee had de klant afgezet, maar die vroeg of ik niet voor het gebouw wilde gaan staan met de auto, omdat hij het te patserig vond. :+
Nee.
pi_156500252
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:25 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Nee had de klant afgezet, maar die vroeg of ik niet voor het gebouw wilde gaan staan met de auto, omdat hij het te patserig vond. :+
Hahaha okee tour wel verder :+
pi_156500743
Ideaal dat ik net deze week met de maandwissel alleen op maandag college heb. Drie dagen op rij werk. *O*

Morgen Groningen - Den Haag en Breda - Groningen in een nieuwe Outlander PHEV :7 en een Clio.
pi_156501010
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:48 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ik heb laatste tijd ook veel 308jes gereden, vandaag ook nog eentje. De mosselman liet de lijst van binnenkort af te leveren auto's zien en dat waren geen verkeerde aantallen.

Die nieuwe 308jes hebben een chill infotainmentsysteem; navigatie en bladeren door USB-stick met muziek gaat veel soepeler en gebruiksvriendelijker dan bij de meeste andere wagens.

Vanochtend begonnen in een 308 met kilometerstand 2 en net een C4 afgeleverd met stand 200 500 :D

Dat vind ik ook van die nieuwe Clio's. Werkt soepel, intuïtief. Hebben ze beter voor elkaar dan Volkswagen.

quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:51 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Toch maar bij Easyway solliciteren dan?
_O- Dat zal ik maar niet doen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156501794
Ik pak lekker wat uurtjes deze week. Morgen voor de vierde dag op rij werk! :7
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156501873
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:57 schreef Schaafkaas het volgende:
Ideaal dat ik net deze week met de maandwissel alleen op maandag college heb. Drie dagen op rij werk. *O*

Morgen Groningen - Den Haag en Breda - Groningen in een nieuwe Outlander PHEV :7 en een Clio.
Ik wil ook nog s in zo'n phev rijden haha
pi_156502310
Het zal wel druk zijn morgen, krijg net weer een SMS met een smeekbede om morgenochtend te werken. Heb morgen Nijmegen-zaltbommel en een wisselrit weert-hoogvliet. O.a. een nieuwe corsa, mag hopen dat die beter rijdt dan de oude..
pi_156503573
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:47 schreef trolley het volgende:
Ik pak lekker wat uurtjes deze week. Morgen voor de vierde dag op rij werk! :7
Ik heb hier echt zo geen tijd voor, en dan heb ik maar twee vakken a 5 ECTS p.s. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156505847
Vandaag 3 uur gereisd naar het ophaaladres in Willemstad, Volvo V60 naar Putten gereden. Prima wagen hoor _O_

Even offtopic, er zijn hier mensen met een motorrijbewijs+motor toch? :P ben afgelopen maandag begonnen met lessen voor mijn A2 bewijs en nu dus alvast op zoek naar een leuke 35kw machine. Iemand tips? Budget ligt rond de 1000 euro.
pi_156505988
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:40 schreef Dudeweiser het volgende:
Vandaag 3 uur gereisd naar het ophaaladres in Willemstad, Volvo V60 naar Putten gereden. Prima wagen hoor _O_

Even offtopic, er zijn hier mensen met een motorrijbewijs+motor toch? :P ben afgelopen maandag begonnen met lessen voor mijn A2 bewijs en nu dus alvast op zoek naar een leuke 35kw machine. Iemand tips? Budget ligt rond de 1000 euro.
Mijn Suzuki GS500 kostte 900 euro en ik houd van dat ding. O+ Er is ook een topic in PTA over motorrijles.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156506215
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:09 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb hier echt zo geen tijd voor, en dan heb ik maar twee vakken a 5 ECTS p.s. :')
Ik doe gewoon alsof ik er tijd voor heb :P

Nee mijn minor stelt echt geen kut voor dit semester. Iedere vrijdag van 12 - 17 college, that's it. Hoewel ik vrijdag wel een deadline heb, en morgenavond laat pas tijd heb om daaraan te werken dus, but soit. Nachtje doorhalen desnoods c_/
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156506820
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:40 schreef Dudeweiser het volgende:
Vandaag 3 uur gereisd naar het ophaaladres in Willemstad, Volvo V60 naar Putten gereden. Prima wagen hoor _O_

Even offtopic, er zijn hier mensen met een motorrijbewijs+motor toch? :P ben afgelopen maandag begonnen met lessen voor mijn A2 bewijs en nu dus alvast op zoek naar een leuke 35kw machine. Iemand tips? Budget ligt rond de 1000 euro.
Ik had een TDM850, leuke en goedkope beginnersmotor. Moet je wel terugvoeren.
Nee.
pi_156509476
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mijn Suzuki GS500 kostte 900 euro en ik houd van dat ding. O+ Er is ook een topic in PTA over motorrijles.
ja dat was er, maar daar is sinds augustus geen nieuw deel meer van gemaakt ofzo?
GS500 staat op de lijst ja, samen met de Kawasaki GPZ500 en Honda CBF500
pi_156510034
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:08 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

ja dat was er, maar daar is sinds augustus geen nieuw deel meer van gemaakt ofzo?
GS500 staat op de lijst ja, samen met de Kawasaki GPZ500 en Honda CBF500
Is 'ie dicht? Gewoon een nieuwe aanmaken dan heur. Ik heb gelest op een CBF500, vind mijn Suzuki een stuk beter rijden, maar ik ben ook een beetje aan de kleine kant. :P

Ah, niet gereekst, bestaat wel. Heb 'm even geschopt voor je en een TR gedaan.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156512624
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:21 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Is 'ie dicht? Gewoon een nieuwe aanmaken dan heur. Ik heb gelest op een CBF500, vind mijn Suzuki een stuk beter rijden, maar ik ben ook een beetje aan de kleine kant. :P

Ah, niet gereekst, bestaat wel. Heb 'm even geschopt voor je en een TR gedaan.
Hoeveel lessen hebben jullie gedaan dan? :+ volgend jaar ook a2 halen zodat ik eerder A kan halen :D
pi_156513574
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:21 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Is 'ie dicht? Gewoon een nieuwe aanmaken dan heur. Ik heb gelest op een CBF500, vind mijn Suzuki een stuk beter rijden, maar ik ben ook een beetje aan de kleine kant. :P

Ah, niet gereekst, bestaat wel. Heb 'm even geschopt voor je en een TR gedaan.
thanks, ik had gezocht maar alleen dat dichte deel gevonden :P

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar eentje die uit zichzelf al <35kw is om gedonder met begrenzen en verzekering te voorkomen. Maar eerst dat bewijs maar eens halen, maandag tweede les :)
pi_156513749
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:37 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Hoeveel lessen hebben jullie gedaan dan? :+ volgend jaar ook a2 halen zodat ik eerder A kan halen :D
Geen idee. :P Dankzij een switch van rijschool wel een stuk duurder uit geweest dan de bedoeling was. Denk zo rond de 26 uur totaal? Twee keer AVB en AVD wel netjes bij de eerste poging, evenals theorie. Totale kosten zullen iets boven de 1500 euro hebben gelegen voor m'n rijbewijs, inclusief rijbewijs (spoed) zelf. Plus 810 euro aan een pak en 900 euro aan een motor. Maar onderhoud aan dat ding is het duurste. En benzine. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:16 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

thanks, ik had gezocht maar alleen dat dichte deel gevonden :P

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar eentje die uit zichzelf al <35kw is om gedonder met begrenzen en verzekering te voorkomen. Maar eerst dat bewijs maar eens halen, maandag tweede les :)
Mijn Suzuki is ook gewoon netjes exact 35kW op kenteken. :Y Heerlijk ding hoor. Staan er overal zat te koop dus een proefrit moet te regelen zijn als je je rijbewijs eenmaal hebt. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_156516437
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Geen idee. :P Dankzij een switch van rijschool wel een stuk duurder uit geweest dan de bedoeling was. Denk zo rond de 26 uur totaal? Twee keer AVB en AVD wel netjes bij de eerste poging, evenals theorie. Totale kosten zullen iets boven de 1500 euro hebben gelegen voor m'n rijbewijs, inclusief rijbewijs (spoed) zelf. Plus 810 euro aan een pak en 900 euro aan een motor. Maar onderhoud aan dat ding is het duurste. En benzine. :+

[..]

Mijn Suzuki is ook gewoon netjes exact 35kW op kenteken. :Y Heerlijk ding hoor. Staan er overal zat te koop dus een proefrit moet te regelen zijn als je je rijbewijs eenmaal hebt. ;)
Ach heb je ook wat :+ bedankt voor de info
pi_156517518
Vandaag eindelijk weer chauffeurtje spelen, beetje druk met school geweest de laatste tijd! Eens kijken of er in Vlissingen nog wat te beleven valt :+
pi_156520412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:33 schreef Sjouveur het volgende:
Eens kijken of er in Vlissingen nog wat te beleven valt :+
En valt er wat te beleven? Ik ga af en toe een dagje touren met vrienden door Nederland met lease-auto van familie, geen benzinekosten enzo. Misschien is Vlissingen wel een (tussen)bestemming waardig, in ieder geval om naar de winkel van Drankgigant.nl te gaan :9

Moest er een tijdje terug voor werk wel zijn in het fantastische Lewedorp.
pi_156521933
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mijn Suzuki is ook gewoon netjes exact 35kW op kenteken. :Y Heerlijk ding hoor. Staan er overal zat te koop dus een proefrit moet te regelen zijn als je je rijbewijs eenmaal hebt. ;)
daarom ben ik ook meer geïnteresseerd in een GS500 ja ;) ik hoop alleen wel wat minder kwijt te zijn, anders mag ik nog bij gaan sparen voor een motor :P kleding heb ik gelukkig al
pi_156525669
Morgen weer een lekker dagje rijden (en weinig OV): Groningen - Hoogvliet per Octavia en Rhoon - Drachten per Golf c_/
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156527198
Morgen weer eens werken en gelukkig een aantal mooie ritten. Voorthuizen-Almere en Heerenveen-Utrecht.

Vooral met die laatste ben ik erg content. Lekker lang in de trein en dus betaald krijgen om aan school te werken. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_156533648
Om half 7 maar even een telefoontje gedaan, morgenavond in Limburg een Up'je halen en maandag afleveren in Waalwijk.
pi_156536946
Vlissingen was prima, ben uiteindelijk met nog een andere chauffeur (2 auto's dus) daarheen gereden. Daar hebben we mooi een hapje kunnen eten op de boulevard. De auto betrof zo'n smurf blauwe V60 D6 :p
pi_156537098
Morgenvroeg naar Rotterdam
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:18:38 #211
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156537143
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:17 schreef Amoeba het volgende:
Morgenvroeg naar Rotterdam
Rotterdam _O_
pi_156541837
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:17 schreef Amoeba het volgende:
Morgenvroeg naar Rotterdam
Ik ook :+ it banen beurs
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 07:55:58 #213
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156542168
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 06:46 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Ik ook :+ it banen beurs
Wisseltje 308 - Golf hier

Meh opstaan :'(
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156542723
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 07:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wisseltje 308 - Golf hier

Meh opstaan :'(
Opstaan ging hier ook niet zo makkelijk ;(
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:09:57 #215
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156542812
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:01 schreef yosander het volgende:

[..]

Opstaan ging hier ook niet zo makkelijk ;(
Mijn wisseltje is vrij flexibel dus ik kon vrij eenvoudig besluiten om een uur later de bus te pakken. :P
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:01:54 #216
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_156549203
Net even een Astra ST gedropt in Barneveld, nu lekker wachten op de bus (nog een kwartiertje...). Nog wel even een leuke meeting gehad bij de bushalte met 2 senioren en een student, helaas moesten zij de andere kant op.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_156583738
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:08 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

ja dat was er, maar daar is sinds augustus geen nieuw deel meer van gemaakt ofzo?
GS500 staat op de lijst ja, samen met de Kawasaki GPZ500 en Honda CBF500
gpz500 is tof. Zodra ik mijn rijbewijs heb staat het grotere broertje, de 600*op mij te wachten. :) Amerikaanse versie, dus een van de eerste ninja.
Qua kosten. Ik was 600¤ voor pak en helm e. D. Kwijt en tot nu toe c. A1500 voor lessen. Helaas 2* gezakt voor avd terwijl ik het best wel had kunnen halen als ik net zo reed als tijdens de lessen.. (ook volgens de instructeur.) in totaal heb ik iets van 25 uur les gehad. Hier komt hopelijk nog maar 2-3 uur bij.
Kosten van de motor weet ik nog niet. Tis de oude van mijn pa.

Bij mij op het werk zijn ze gelukkig de echt oude bussen aan het wegdoen. Had vandaag voor de verandering dus eens een sprinter van het huidige model mee, terwijl ik anders altijd het oude model krijg, zonder de bekerhouders etc. Wat een verschil in comfort...

[ Bericht 7% gewijzigd door Marco001 op 04-10-2015 00:03:50 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 4 oktober 2015 @ 14:09:22 #218
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_156592186
Pfff leuk dat Leids ontzet vieren. Dagje bank vandaag...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 4 oktober 2015 @ 14:32:51 #219
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156592908
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:09 schreef Fiorano het volgende:
Pfff leuk dat Leids ontzet vieren. Dagje bank vandaag...
Ik ben vrijdag geweest, best leuk ja :Y

Vandaag ook dagje bank, al bevalt dat niet echt tot nu toe. Wat een kutwedstrijd van ons daarnet zeg :r
pi_156600089
Ik kom uit Leiden, twee avonden weggeweest en was heel tof :7

En ik heb mijn werk voor morgen binnen, of ik de Porsche 911 van mijn oom even naar de dealer wil rijden 8-) hij staat al voor de deur dus vanavond nog even een blokje om denk ik
pi_156601017
Iemand die morgenochtend in Waalwijk op het industrieterrein moet zijn? Ik moet er voor 12 zijn, denk dat ik er rond 10 oid ben. Moet niet achteraan zijn maar op een nieuw terrein van hun.
pi_156603235
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:09 schreef Fiorano het volgende:
Pfff leuk dat Leids ontzet vieren. Dagje bank vandaag...
Moest op 2 oktober werken en toen ik terug s'avonds kwam op Leiden Centraal hadden paar (denk ik) arren m'n fiets op de kop terug in het rek gezet. Daar links onder die taxibaan.

Wel mooi feestje though!
pi_156608616
Morgen auto afleveren op een adres dat niet in Google Maps voorkomt. Moest gewoon Bing Maps gebruiken om achter te komen waar het is :')
  maandag 5 oktober 2015 @ 01:34:05 #224
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156612094
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:09 schreef Fiorano het volgende:
Pfff leuk dat Leids ontzet vieren. Dagje bank vandaag...
Ik had na mijn constitutieborrel ook een dagje bank zaterdag.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156623821
Morgen insignia van Groningen naar Amsterdam, en een caddy van Amsterdam naar Haarlem die ook nog gewassen moet worden :+
pi_156623845
quote:
11s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:46 schreef RacerDKB het volgende:
Morgen auto afleveren op een adres dat niet in Google Maps voorkomt. Moest gewoon Bing Maps gebruiken om achter te komen waar het is :')
En waar is dat dan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_156626871
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En waar is dat dan?
Amsterdam :') het is een nieuwe straat maar valt me toch tegen van Google.
pi_156639094
Het is weer gekte bij EW. Dus na college in "normale kleding" nog een spoedje doen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:51:14 #229
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_156640841
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:16 schreef TommieAH het volgende:
Het is weer gekte bij EW. Dus na college in "normale kleding" nog een spoedje doen.
Ik zag het ja, flinke rits aan spoedjes op facebook. Wilde nog bellen voor Drachten - Amsterdam, maar toen ik thuis kwam van college zag ik dat die verzet was. :'(

Nou ja, hopelijk morgen werken, anders overmorgen of vrijdag. Hoera voor niet verplichte colleges! :D

Edit: Yes, een wisseltje naar Nieuwegein in een Golf en een mystery car. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Schaafkaas op 06-10-2015 16:24:33 ]
pi_156654520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:51 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Ik zag het ja, flinke rits aan spoedjes op facebook. Wilde nog bellen voor Drachten - Amsterdam, maar toen ik thuis kwam van college zag ik dat die verzet was. :'(

Nou ja, hopelijk morgen werken, anders overmorgen of vrijdag. Hoera voor niet verplichte colleges! :D

Edit: Yes, een wisseltje naar Nieuwegein in een Golf en een mystery car. :)
Wat een pech zeg! Gelukkig heb je morgen (en misschien overmorgen of vrijdag) wel werk. :*

Ik word gestalkt door onbekend, maar zolang ik niet opneem kunnen ze me ook niet ontslaan natuurlijk :7
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:02:23 #231
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156655250
Vandaag mail gehad van de Luchtverkeersleiding recruitmentding, ze hebben mijn "cv en diploma's als positief beoordeeld" en ik krijg binnen nu en 3 weken informatie over de vervolgstappen *O*
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:14:32 #232
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_156655837
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:45 schreef Schaapje96 het volgende:

[..]

Wat een pech zeg! Gelukkig heb je morgen (en misschien overmorgen of vrijdag) wel werk. :*
Haha, dank voor je medeleven! :*

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Vandaag mail gehad van de Luchtverkeersleiding recruitmentding, ze hebben mijn "cv en diploma's als positief beoordeeld" en ik krijg binnen nu en 3 weken informatie over de vervolgstappen *O*
Nice, goed bezig man! *O* En hoe ga je dit nu combineren met je werk? :P
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:25:03 #233
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156656333
Als dit allemaal serieus gaat worden laat ik de Bedrijfseconomie uiteraard voor wat het is.
pi_156661515
Spoedje Heerenveen - Amsterdam *O*

Voor 16u afleveren, dus ik bouw eerst eens een ontbijt en een goede kop koffie c_/
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_156661584
Hier een spoedje Farmsum (kudo's voor wie al wist waar het ligt :P) - Amersfoort :)

Ik zit inmiddels al even in de trein :+ Wel net ontbeten en met een kop koffie van het station :D
pi_156663193
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:34 schreef underground1009 het volgende:
Hier een spoedje Farmsum (kudo's voor wie al wist waar het ligt :P) - Amersfoort :)

Ik zit inmiddels al even in de trein :+ Wel net ontbeten en met een kop koffie van het station :D
Bij Delfzijl :+
Je moet zeker bij een verhuurbedrijf zijn?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156666029
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:19 schreef yosander het volgende:

[..]

Bij Delfzijl :+
Je moet zeker bij een verhuurbedrijf zijn?
Nee, een scheepswerf oid was het. Inmiddels in de bus in Amersfoort :)
pi_156666395
Zowaar sinds lange tijd werk voor morgen. Vanuit omgeving Arnhem naar Eindhoven en eind van de middag terug. In waarschijnlijk een VW Polo :'(
Ik heb die klant al eerder moeten rijden, dat was toen in een shitstorm. Ik zal eens even kijken of er nog deukjes in het dak van de auto zit van de hagel toen. :')
pi_156684435
Ew zoekt hikers regio Leeuwarden... Wat zijn ze van plan? :+ er zijn zat dagen dat ik zonder werk thuis zit :+
pi_156688566
Leuke auto's weer op de Easyway-facebook, die Tesla staat geparkeerd bij de IKEA in mijn woonplaats.... zo dicht bij geweest om mijn ritje te zijn dus maar helaas :')

Krijg morgen wel een Lexus NX300h AWD 25th edition dus heb alsnog niet te klagen.
pi_156688637
Ik pof nog ff naar Breukelen nu
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156689263
Zo mijn inlog gevevens doen het ook nog.

Even een vraagje. Die ritbonnen voor een privechauffeur rit, kun je die ook digitaal invullen net als bij de hikers?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:03:37 #243
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156692093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:24 schreef S-RS het volgende:
Zo mijn inlog gevevens doen het ook nog.

Even een vraagje. Die ritbonnen voor een privechauffeur rit, kun je die ook digitaal invullen net als bij de hikers?
Was jij niet allang loonslaaf? :D
pi_156693198
Ik heb een stageplek! *O* Dus in plaats van wel beschikbaar zijn en geen werk krijgen, zal ik sowieso minder beschikbaar zijn en nog steeds geen werk krijgen. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_156693477
Zo, mijn drukte is eindelijk ook weer een beetje voorbij. Volgende week vrij om te leren voor tentamens. Wel een beetje in dubio tussen leren en werken. Hopelijk kan je dat combineren door een treinreis naar Groningen, ofzo. :D

Morgen iig Amsterdam - Utrecht in een Nissan Leaf (inclusief uitgebreide 'hoe-rijd-ik-elektrisch-omschrijving') en Amersfoort - Almere in een Aygo.
Niet de meest spannende en lange dag, maar ach..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_156694219
Morgen Eindhoven - Schiphol. Mocht daarna nog naar Meerkerk maar dat is geannuleerd. Morgen even hopen op een extra ritje dan
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156701809
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:03 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Was jij niet allang loonslaaf? :D
Nee joh, alles op een aangepast tempo :7

Afstuderen liep wat uit, in april dit jaar afgestudeerd. Daarna wat aangerommeld met EW en nog een laatste tentamen gemaakt in juni. Pas in september voor het eerst de vacaturebank opengetrokken :O

Neemt niet weg dat ik vanmiddag werd gebeld dat ik een baan heb *)
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:39:27 #248
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156705293
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:27 schreef S-RS het volgende:

[..]

Nee joh, alles op een aangepast tempo :7

Afstuderen liep wat uit, in april dit jaar afgestudeerd. Daarna wat aangerommeld met EW en nog een laatste tentamen gemaakt in juni. Pas in september voor het eerst de vacaturebank opengetrokken :O

Neemt niet weg dat ik vanmiddag werd gebeld dat ik een baan heb *)
Gefeliciteerd!
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:43:05 #249
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156705334
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:27 schreef S-RS het volgende:

[..]

Nee joh, alles op een aangepast tempo :7

Afstuderen liep wat uit, in april dit jaar afgestudeerd. Daarna wat aangerommeld met EW en nog een laatste tentamen gemaakt in juni. Pas in september voor het eerst de vacaturebank opengetrokken :O

Neemt niet weg dat ik vanmiddag werd gebeld dat ik een baan heb *)
Goed bezig! Wat ga je doen?
pi_156707270
Het is wel altijd: lopen in meerkerk, maar Nijverdal doet er even een schepje bovenop :)
pi_156707691
Langste wisselrit ooit gemaakt van ongeveer 660KM met een Opel vivaro :) en Hyundai h200i :'(.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:36:09 #252
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156707845
Had nog Amersfoort - Amsterdam gekregen. Daarover de volgende correspondentie:




Knipperlicht, uiteindelijk na afgezegd, toch maar wel, uuhm ff kijken gaat ie niet door.


Dus hup de trein uit, rechtsomkeert en terug naar Hoofddorp om een Transporter naar Maastricht te transporteren (haha so funny).
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156711734
Weet niet of het hier al opgemerkt is, maar het feit dat het eerste halfuur (o.i.d.) bij AR niet wordt uitbetaald i.v.m. reistijd, is in strijd met de Europese Wetgeving, zie uitspraak ECLI:EU:C:2015:578. Uitspraak van 10 september, dus maak er gebruik van
pi_156711773
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:35 schreef jtd10 het volgende:
Weet niet of het hier al opgemerkt is, maar het feit dat het eerste halfuur (o.i.d.) bij AR niet wordt uitbetaald i.v.m. reistijd, is in strijd met de Europese Wetgeving, zie uitspraak ECLI:EU:C:2015:578. Uitspraak van 10 september, dus maak er gebruik van
Wauw ja want met de hoeveelheid werk en het aanbod chauffeurs gaan ze dat dan gewoon uitbetalen in plaats van je niet meer bellen voor ritjes!
Your opinion of me is none of my business.
pi_156713015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:35 schreef jtd10 het volgende:
Weet niet of het hier al opgemerkt is, maar het feit dat het eerste halfuur (o.i.d.) bij AR niet wordt uitbetaald i.v.m. reistijd, is in strijd met de Europese Wetgeving, zie uitspraak ECLI:EU:C:2015:578. Uitspraak van 10 september, dus maak er gebruik van
Is dit ook van toepassing bij EW waar je niet betaalt krijg voor reistijd binnen je eigen woonplaats? Ga me er nog wel in verdiepen maar misschien heb jij al antwoord.
pi_156713195
Goed begin van het weekend.
Maandag Groningen - Amsterdam in een BMW z4 ^O^
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:29:03 #257
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156713294
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:36 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Wauw ja want met de hoeveelheid werk en het aanbod chauffeurs gaan ze dat dan gewoon uitbetalen in plaats van je niet meer bellen voor ritjes!
Ohja laten we weer alles pikken wat ons door de strot wordt geduwd!!!

:')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156713295
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:21 schreef Nucleass het volgende:
Goed begin van het weekend.
Maandag Groningen - Amsterdam in een BMW z4 ^O^
Coupé of Roadster? Vanochtend toen ik de deur uit ging voor werk stond er een cabrio met dak open voor het stoplicht te wachten :') Lekker hoor, dak open met een buitentemperatuur van 11°C. Ging er maar van uit dat ze de kachel op z'n warmst aan had.

Vandaag op de snelweg een stukje opgetrokken met een Bugatti Veyron trouwens. Kenteken even gegoogled en is de derde Veyron in Nederland. Catalogusprijs op kenteken ¤1.810.478,- :D Veel geld voor zo'n lelijke auto.
pi_156713402
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:29 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Coupé of Roadster? Vanochtend toen ik de deur uit ging voor werk stond er een cabrio met dak open voor het stoplicht te wachten :') Lekker hoor, dak open met een buitentemperatuur van 11°C. Ging er maar van uit dat ze de kachel op z'n warmst aan had.

Vandaag op de snelweg een stukje opgetrokken met een Bugatti Veyron trouwens. Kenteken even gegoogled en is de derde Veyron in Nederland. Catalogusprijs op kenteken ¤1.810.478,- :D Veel geld voor zo'n lelijke auto.
Een Roadster, maar het dak gaat bij mij niet open met dit weer hoor -O-
pi_156713442
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:29 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ohja laten we weer alles pikken wat ons door de strot wordt geduwd!!!

:')
Je bent hiermee akkoord gegaan bij het tekenen van het contract, je wist het van te voren en ik heb nog niemand er ooit over horen klagen. Bij andere baantjes krijg je ook geen reistijd uitbetaald hoor. :')
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:55:35 #261
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156713600
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Je bent hiermee akkoord gegaan bij het tekenen van het contract, je wist het van te voren en ik heb nog niemand er ooit over horen klagen. Bij andere baantjes krijg je ook geen reistijd uitbetaald hoor. :')
Want in welk universum is dit daadwerkelijk reistijd?

En er hebben meer dan genoeg mensen hun onvrede over geuit, maar het zal wel. Om heel veel geld gaat het nu ook weer niet.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:56:53 #262
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156713615
Maandag Eindje - Almere en Utrecht Vessem. 2 kutbakken dus dat wordt afzien
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156716961
Ik heb een aantal weken geleden wat mails de deur uit gedaan naar verschillende studentchauffeurbedrijven om toch in mijn vijfde jaar bachelor wat bij te gaan klussen. Had vorige week donderdag een sollicitatiegesprek bij Mobiliteitsdiensten Nederland als privéchauffeur, en afgelopen dinsdag bij EW als hiker. Voor beide functies aangenomen (en beide bedrijven weten het van de andere).

Heb gisteren mijn eerste rit voor EW gereden (Hyundai i20, niks spannends), en heb maandag een VW Jetta Hybrid 1.4 en een Ford Focus 1.0 op de planning staan. Als privéchauffeur helaas nog geen klus gekregen.
pi_156717065
Vandaag enkeltje Ehv - Groningen, ruim 4u terug treinen
Maandag weer alleen een enkeltje die kant op
pi_156725902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:42 schreef SytseH het volgende:
Ik heb een aantal weken geleden wat mails de deur uit gedaan naar verschillende studentchauffeurbedrijven om toch in mijn vijfde jaar bachelor wat bij te gaan klussen. Had vorige week donderdag een sollicitatiegesprek bij Mobiliteitsdiensten Nederland als privéchauffeur, en afgelopen dinsdag bij EW als hiker. Voor beide functies aangenomen (en beide bedrijven weten het van de andere).

Heb gisteren mijn eerste rit voor EW gereden (Hyundai i20, niks spannends), en heb maandag een VW Jetta Hybrid 1.4 en een Ford Focus 1.0 op de planning staan. Als privéchauffeur helaas nog geen klus gekregen.
Gefeliciteerd! Maar heb je ook op papier staan dat je voor beide bedrijven werkt en/of dat zij daar vanaf weten? Ik weet dat je bij EW namelijk met een concurrentiebeding zit.

@racerdbk: dat zal dan wel de Veyron van de Peridons zijn, eigenaar van Trust. Die zijn wel gek van Bugatti zeg maar
pi_156726416
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 08:27 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

@racerdbk: dat zal dan wel de Veyron van de Peridons zijn, eigenaar van Trust. Die zijn wel gek van Bugatti zeg maar
Ah ja die achternaam kwam ook maar boven toen ik het kenteken googlede, maar wist niet dat het de eigenaar van Trust was. Nu je dat zegt kan het helemaal wel kloppen, want het was in de buurt van dat Trust kantoor waar een klein helicoptertje op het dak staat.
pi_156726490
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:39 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ah ja die achternaam kwam ook maar boven toen ik het kenteken googlede, maar wist niet dat het de eigenaar van Trust was. Nu je dat zegt kan het helemaal wel kloppen, want het was in de buurt van dat Trust kantoor waar een klein helicoptertje op het dak staat.
Zijn dat die lui van @dutchbugs op instagram?
pi_156735720
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:47 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Zijn dat die lui van @dutchbugs op instagram?
Jep, die. Die dus ook alvast de nieuwe Bugatti Chiron hebben besteld.
pi_156740275
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:26 schreef Nucleass het volgende:
Langste wisselrit ooit gemaakt van ongeveer 660KM met een Opel vivaro :) en Hyundai h200i :'(.
Doet me denken aan mijn "dag hiker werkzaamheden". 2x naar Maastricht Centrum vanaf Den Bosch, in de ochtendspits heen, avondspits terug. Zat ook al tegen de 700km op 1 dag. Ff nieuwe stoelen in een auto zetten _O-
pi_156754268
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 08:27 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Maar heb je ook op papier staan dat je voor beide bedrijven werkt en/of dat zij daar vanaf weten? Ik weet dat je bij EW namelijk met een concurrentiebeding zit.

@racerdbk: dat zal dan wel de Veyron van de Peridons zijn, eigenaar van Trust. Die zijn wel gek van Bugatti zeg maar
Yes, heb alles geregeld, bij EW is het concurrentiebeding ondertussen ook uit het contract, dus daar heb ik geen risico meer mee. :)
  maandag 12 oktober 2015 @ 10:16:36 #271
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156776786
Ik zit hier nu al ruim een half uur te wachten met de vraag of ik dit Duits slagschip mee mag nemen.

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156780760
Straks nog even naar Schiphol per VW Sharan :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_156781111
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:16 schreef Amoeba het volgende:
Ik zit hier nu al ruim een half uur te wachten met de vraag of ik dit Duits slagschip mee mag nemen.

[ afbeelding ]
Zit toch een Nederlands kenteken op, hup rijden.
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:44:37 #274
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156782338
quote:
8s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Zit toch een Nederlands kenteken op, hup rijden.
Ja, vaag verhaal. :') Eerst mocht ik die auto niet meenemen. Daarna kwam Easyway 'm halen, toen belde Almere naar de klant en mocht ik 'm meenemen.

Toen belde AR me, die zei dat ik 'm niet mee mocht nemen. Tijdens dat gesprek belde een andere planner me, en toen ik dat eens zei gingen ze intern overleggen.

Daarna ging het licht op groen. _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156782472
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:44 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja, vaag verhaal. :')
Leuk altijd dat gedoe met miscommunicatie ja :') Komt toch meestal neer op hetgeen je verwacht alleen is het afhankelijk van zo veel partijen.
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:58:36 #276
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156782594
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Leuk altijd dat gedoe met miscommunicatie ja :') Komt toch meestal neer op hetgeen je verwacht alleen is het afhankelijk van zo veel partijen.
Deze smartie had een ander kenteken dus ik had echt geen flauw idee of ik die mee mocht nemen
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156783176
Maar, wel beter een keer te veel overlegd dan maar denken dat het wel goed zal zijn en een auto maar mee nemen. Doet me denken aan een adres in Meppel of Hoogeveen geloof ik waar ik toen tweeënhalf uur heb mogen wachten. Er was namelijk een ouwe lul die de nieuwe auto van de klant s ochtends had gebracht en dacht dat hij de andere auto weer mee moest nemen zonder dat daar aanleiding toe was. Toen kwam ik dus om die auto op te halen om 'm naar Groningen te brengen, bleek die ander er al bij Harderwijk mee te rijden. Kon ik wachten tot hij weer terug was :')
Toen hij eenmaal terug was ook geen excuses of wat dan ook, alleen een nogal onbescheiden verzoek om naar het station gebracht te worden :') !
Dat zijn de momenten waarop je wel twijfelt aan de hersencapaciteit van sommige mensen :+
pi_156783503
Zo, eindelijk in het OV terug. Vanmiddag ruim een uur vertraging omdat iemand zich voor de trein had gegooid en net lekker een stukje filerijden op de A20. Volgens de planning ben ik om 19:22 thuis, had vanochtend de trein van 8:08 dus ruim 11 uur betaald krijgen. Hier kan ik wel aan wennen.
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:17:47 #279
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156784086
Mijn hok is ook weer goedgekeurd zonder opmerkingen of adviespunten.

Ook meteen een nieuwe distributieriem, dat was wel even een aanslag op de rekening :'(
pi_156784789
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn hok is ook weer goedgekeurd zonder opmerkingen of adviespunten.

Ook meteen een nieuwe distributieriem, dat was wel even een aanslag op de rekening :'(
Wat was je kwijt?:+

Ik was laatst voor de BMW voor distr en vsnaar en waterpomp 300 kwijt, wil wel s weten wat bij jou kost haha
pi_156784992
Morgen een Peugeot 5008 van Oldenzaal naar Winsum brengen. Handmatig gelukkig! *O* Maar goed, wel eindelijk weer even wat werk en dat is wel welkom.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:16:14 #282
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156785040
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:00 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Wat was je kwijt?:+

Ik was laatst voor de BMW voor distr en vsnaar en waterpomp 300 kwijt, wil wel s weten wat bij jou kost haha
6 meier oO<

Wel inclusief APK dus, maar dat zal zonder APK dan waarschijnlijk ook nog 550 zijn geweest :')

Meeste zat overigens in het arbeidsloon, het materiaal was iets van 250 ofzo. Maar ja, ik ben een totale noob op klusgebied dus dat werkt niet echt om alleen dat te kopen :')
pi_156786491
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

6 meier oO<

Wel inclusief APK dus, maar dat zal zonder APK dan waarschijnlijk ook nog 550 zijn geweest :')

Meeste zat overigens in het arbeidsloon, het materiaal was iets van 250 ofzo. Maar ja, ik ben een totale noob op klusgebied dus dat werkt niet echt om alleen dat te kopen :')
Ik heb t ook laten doen idd :+
pi_156787539
Morgen chauffeuren in een Model S. Nog een flinke rit ook, dus dat wordt tussendoor laden.
Nee.
pi_156787557
Ik was gebeld om een Twingo en een C1 te vervoeren, in de trein zei ik nog, het zou lekker zijn als ze geannuleerd worden, echt prut auto's. Kijkende op mijn mobiel: Gemiste oproep van Privenummer. Terwijl ik net voicemail wil bellen word ik nog eens gebeld, jazeker 2 ritten geannuleerd, maaar wel 2 nieuwe ritten.
Morgen dus een VW Crafter 140km besturen en daarna een Seat Leon uit 2014 richting Utrecht crossen vanuit Ehv. Wordt een prima dagje dus
pi_156791309
Faalhazen. Ik moet niet naar Winsum, maar naar Wilsum. Tenminste, daar zit het bedrijf en daar bestaat het adres (incl postcode) wel gewoon. :') Maar even achteraan gemaild. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_156792114
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:38 schreef Sarasi het volgende:
Faalhazen. Ik moet niet naar Winsum, maar naar Wilsum. Tenminste, daar zit het bedrijf en daar bestaat het adres (incl postcode) wel gewoon. :') Maar even achteraan gemaild. :P
Maakt niet zo gek veel uit toch? Er vanuit gaande dat je nog steeds in groningen woont?
pi_156792707
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:03 schreef Ordinateur het volgende:

[..]

Maakt niet zo gek veel uit toch? Er vanuit gaande dat je nog steeds in groningen woont?
Best wel veel? Wilsum is bijna een uur minder ver rijden vanaf Oldehove en OV vanaf daar is om te janken, terwijl er vanaf Winsum gewoon twee keer per uur een trein gaat. Ik krijg bijna vijf euro per uur minder voor OV tijd, dus dat maakt dan ook best een verschil. :)

En niet te vergeten het feit dat ik anders gewoon in Winsum had gestaan. In de ritinfo staat namelijk Winsum.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156792762
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Best wel veel? Wilsum is bijna een uur minder ver rijden vanaf Oldehove en OV vanaf daar is om te janken, terwijl er vanaf Winsum gewoon twee keer per uur een trein gaat. Ik krijg bijna vijf euro per uur minder voor OV tijd, dus dat maakt dan ook best een verschil. :)

En niet te vergeten het feit dat ik anders gewoon in Winsum had gestaan. In de ritinfo staat namelijk Winsum.
Ai oke, ik had me niet verdiept in de OV verbindingen :)

Maar toch niet zo extreem als het verhaal van iemand hier dat ze Haren (Gr.) en Haaren (NB) door elkaar hadden gehaald

Edit: In je eerdere bericht was het nog Oldenzaal trouwens
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:34:42 #290
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156792841
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Best wel veel? Wilsum is bijna een uur minder ver rijden vanaf Oldehove en OV vanaf daar is om te janken, terwijl er vanaf Winsum gewoon twee keer per uur een trein gaat. Ik krijg bijna vijf euro per uur minder voor OV tijd, dus dat maakt dan ook best een verschil. :)

En niet te vergeten het feit dat ik anders gewoon in Winsum had gestaan. In de ritinfo staat namelijk Winsum.
Niet huilen, dit is echt precies waarvoor je getekend hebt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156793040
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:31 schreef Ordinateur het volgende:

[..]

Ai oke, ik had me niet verdiept in de OV verbindingen :)

Maar toch niet zo extreem als het verhaal van iemand hier dat ze Haren (Gr.) en Haaren (NB) door elkaar hadden gehaald

Edit: In je eerdere bericht was het nog Oldenzaal trouwens
Het is ook Oldenzaal, excuus. Het is laat enzo. :@ Het is ook niet extreem, maar het is wel de tweede keer dat ik een niet bestaand adres door krijg van AR en dat vind ik stiekem best slordig. Zeker omdat na een mailtje van mij werd gemeld dat ze het al hadden gezien, maar verder was het blijkbaar niet belangrijk genoeg dat dan ook even naar mij te communiceren. :P
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 12 oktober 2015 @ 23:02:00 #292
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156793497
Ik heb wel eens in Rozenburg onder Rotterdam staan kijken. Toen ik erachter kwam dat ik in Noord-Holland moest zijn voelde ik me ook best dom. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156795548
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Het is ook Oldenzaal, excuus. Het is laat enzo. :@ Het is ook niet extreem, maar het is wel de tweede keer dat ik een niet bestaand adres door krijg van AR en dat vind ik stiekem best slordig. Zeker omdat na een mailtje van mij werd gemeld dat ze het al hadden gezien, maar verder was het blijkbaar niet belangrijk genoeg dat dan ook even naar mij te communiceren. :P
Het is zeker slordig ja, en die reactie is wel een beetje raar :P Was de postcode eigenlijk wel juist?

quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb wel eens in Rozenburg onder Rotterdam staan kijken. Toen ik erachter kwam dat ik in Noord-Holland moest zijn voelde ik me ook best dom. :')
Heb ik ook ooit bijna gehad. Toen ik werd gebeld zei ik ''ooh ja daar bij rotterdam in de buurt toch?'' waarna ze me erop wezen dat het daar bij schiphol moet zijn. Ik weet niet of het adres ook op beide plekken kan maar anders was ik misschien ook wel de verkeerde kant op gegaan.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:37:32 #294
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_156795685
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:25 schreef Ordinateur het volgende:

[..]

Het is zeker slordig ja, en die reactie is wel een beetje raar :P Was de postcode eigenlijk wel juist?

[..]

Heb ik ook ooit bijna gehad. Toen ik werd gebeld zei ik ''ooh ja daar bij rotterdam in de buurt toch?'' waarna ze me erop wezen dat het daar bij schiphol moet zijn. Ik weet niet of het adres ook op beide plekken kan maar anders was ik misschien ook wel de verkeerde kant op gegaan.
Huisnummer niet, straat wel.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156796114
Ik moest laatst rond etenstijd een wagen afleveren in Rijswijk dus had al afgesproken om bij een vriend in Delft te gaan eten maar dat bleek Rijswijk in Brabant :X vanaf daar duurde het nog wel een paar uur om thuis te komen.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:44:32 #296
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_156797829
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:56 schreef Dimitri_ het volgende:
Morgen chauffeuren in een Model S. Nog een flinke rit ook, dus dat wordt tussendoor laden.
Leuk! Al eerder Model S gereden?
pi_156798209
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:44 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Leuk! Al eerder Model S gereden?
Nee nog nooit! Wel als passagier. Nog tips en trucs zodat ik geen blunder sla bij het wegrijden? :P
Nee.
pi_156798262
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:15 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Nee nog nooit! Wel als passagier. Nog tips en trucs zodat ik geen blunder sla bij het wegrijden? :P
Hij blijft stilstaan als je de rem loslaat, rijdt niet zoals de meeste automaten een stukje vooruit als op de koppeling. Kun je wel aanzetten trouwens, dus ga er niet direct vanuit. :P Verder zit het schakelpookje aan het stuur en de rest werkt net als elke andere automaat. :)
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:35:40 #299
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_156798550
De sleutel van de auto kan je gewoon op zak houden, de deurgrepen komen vanzelf uit de auto als je in de buurt komt. Tijdens het instappen start de auto al vanzelf, er zit dus geen startknop op, het is gewoon instappen en wegrijden. Verder rijdt de auto eigenlijk heel gemakkelijk :)
pi_156802395
Inderdaad, niets van gelogen wat jullie zeiden.

Eigenlijk best saaie auto zelfs :+
Nee.
pi_156802732
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Inderdaad, niets van gelogen wat jullie zeiden.

Eigenlijk best saaie auto zelfs :+
Ik vond het eerste uur wel vet. Alles ontdekken enzo. Daarna werd het behoorlijk saai ja. :@

Mijn ritje ging niet door, want ik had geen groene platen bij me en de auto in kwestie was niet verzekerd. Was ook helemaal niks meer van AR, dus ik mocht mooi weer met het OV naar huis. Straks een dagje gemaakt van 7.5 uur, lekker betaald studeren. :D
Your opinion of me is none of my business.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')