Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Vandaag de liefste CP ooit meegemaakt: bij het afleveren van de auto werd ik naar het volgende afhaaladres gebracht (30 km!!!!!). Was ook m'n paraplu in de treinvergeten kwam dus goed van toepassing deze lift
Echt ik vertrek ook weer eens een keer 's ochtends bij m'n ouders Gelijk afgestraft met een seinstoring in Helmond waardoor ik nu in een afgeladen bus naar Eindje moet.
Op vrijdag 18 september 2015 09:07 schreef Amoeba het volgende: Echt ik vertrek ook weer eens een keer 's ochtends bij m'n ouders Gelijk afgestraft met een seinstoring in Helmond waardoor ik nu in een afgeladen bus naar Eindje moet.
2 dagen gechauffeurd in een auto met ACC. Niet geschikt voor comfortabel te cruisen met iemand die achterin zit te werken, alleen op vrij lege snelwegen.
Maandag werk. Staat er bij het ophaaladres een adres in Duiven, wat om en nabij 150km van mijn huisadres is maar het klopte wel gewoon volgens AR dus dit wordt een mooi dagje treinen.
Jup, niemand die dan beschikbaar wil staan, dus ik ben bijna iedere zaterdag aan t werk. Was een paar weken stil maar nu eindelijk weer een belletje. Maandag dan weer niks helaas..
Op donderdag 17 september 2015 22:50 schreef Drowzz het volgende: Iemand ervaring met die pre-check van A? tell me more, ze legden de nadruk wel heel erg op, dat t wel heel precies moest...
Ik heb het één keer moeten doen en het stelt weinig voor i.v.m. andere formulieren waar je heel veel info in moet vullen. Mijn ervaring is dan ook dat A. sowieso nooit moeilijk doet. Dat is trouwens ook wel te zien aan de auto's die je soms voor ze moet rijden.
Vandaag een Twingo... En niet eens een nieuwe.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op vrijdag 18 september 2015 17:47 schreef Dimitri_ het volgende: 2 dagen gechauffeurd in een auto met ACC. Niet geschikt voor comfortabel te cruisen met iemand die achterin zit te werken, alleen op vrij lege snelwegen.
Klopt, heel vervelend als mensen ook te krap voor je gaan rijden als ze je hebben ingehaald.
Klopt, heel vervelend als mensen ook te krap voor je gaan rijden als ze je hebben ingehaald.
Ja, en bij deze is de kortste volgafstand zo'n 1,5 seconde.. Hierdoor rij je met een groot gat voor je waardoor je continu rechts wordt ingehaald en mensen het gat in duiken waardoor de auto plots zelf weer gaat remmen. Erg irritant!!
Ja, en bij deze is de kortste volgafstand zo'n 1,5 seconde.. Hierdoor rij je met een groot gat voor je waardoor je continu rechts wordt ingehaald en mensen het gat in duiken waardoor de auto plots zelf weer gaat remmen. Erg irritant!!
Ik heb zelf veel ervaring met Distronic Plus van Mercedes. Werkt prima, maar het is inderdaad erg irritant als mensen het gat dat je cruise control laat vallen gaan benutten om nog even snel die vrachtwagen in te halen. Filerijden met het ding was ook geen optie, vanwege hetzelfde probleem. Hij kan het wel overigens (Traffic Jam Assist). Het is een mooi stukje techniek, maar ik prefereer dan toch gewoon een speed limiter, kun je zelf bepalen hoe groot het gat is en levert een soepelere rit op.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Gisteren een mooie dag gehad. Eerst even 60km getuft in een Mii, vervolgens 7 lousy kilometertjes in een Passat CC. Toen ik die laatste had afgeleverd begon de pret pas. Ik maakte een opmerking over de Porsche Cayenne waarnaast ik 'mijn' auto had geparkeerd, waarop de CP me vertelde dat ie binnen nog een Porsche Panamera en een Aston Martin had staan. Ik mocht van hem wel even gaan kijken omdat het toch al bijna sluitingstijd was, vervolgens even een praatje gemaakt over de auto's en een korte rondleiding gehad. Voor mij als liefhebber van duur en snel spul echt een prachtige afsluiting van de dag! Die Aston Martin was echt geweldig. Ik kan eventueel wel een fotootje uploaden, hoe werkt dat hier?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Natuurlijk, Rotterdam heeft nog energie genoeg want die hebben geen midweekse wedstrijd gehad.
Waarde hechten aan resultaten
Natuurlijk, een overwinning of prijs vieren is heerlijk. Na de overwinning Sevilla vorig jaar heb ik 3 nachten niet geslapen omdat ik stijf stond van de adrenaline en de glimlach niet van m'n gezicht verdween en ik heb een week lang niet kunnen lullen omdat ik me helemaal schor had gezongen en geschreeuwd. Maar in eerste instantie zit ik in De Kuip omdat ik zielsveel van die club hou, niet omdat we hoog op de ranglijst staan ofzo. Als we ergens onderaan van de middenmoot van de Jupiler League zouden spelen zou ik er nog steeds zitten.
Gisteren was dan toch de dag die ik wist dat zou komen: 'mijn' Saab heeft een nieuw baasje gekregen. 3,5 maand in bezit gehad, 6000 km mee gereden, Noorwegen onveilig gemaakt en best wel gehecht aan geraakt. Maar ja, ik heb simpelweg geen auto nodig en als uitwonend student is het eigenlijk ook niet te betalen.
Dus, vorige week zondag te koop gezet, vanaf het begin al voldoende reacties gekregen en gisteren verkocht, voor niet veel minder dan dat ik zelf betaald heb. Wat dat betreft niks te klagen dus, maar ik mis 'm nog wel een beetje.
Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende: Had je geen onderhoud eraan dan? mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Saab is niet kapot te krijgen.
Ik heb weer 16 euro onderhoud aan de Ducati hoor! Een gebroken tellerkabel is het euvel.
Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende: Had je geen onderhoud eraan dan? mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Een beetje, maar eigenlijk meer preventief, voordat ik ermee op vakantie ben gegaan. Kleine beurt + airco bijgevuld. Bij de kleine beurt zijn de remmen schoongemaakt en is de olie ververst. Verder geen problemen gehad. Combinatie van betrouwbare auto, lage kilometerstand (150k toen ik 'm kocht) en vorige eigenaren die er goed voor gezorgd hebben. Maar je moet ook een beetje geluk hebben denk ik, met oude auto's.
Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende: Had je geen onderhoud eraan dan? mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Had jij niet inmiddels al een keer of 8 je aankoopprijs uitgegeven aan onderhoud? En zie ik ondanks dat niet elke dag weer jou hier posten dat er weer iets kapot is aan die motor?
Had jij niet inmiddels al een keer of 8 je aankoopprijs uitgegeven aan onderhoud? En zie ik ondanks dat niet elke dag weer jou hier posten dat er weer iets kapot is aan die motor?
Valt wel mee:
Nieuwe schakelaar: 40,- Nieuwe tanksluiting: 23,- banden: 200,- ja dat is gewoon duur ketting+tandwielen: 200 keerringen, stofringen en remblokken : 160 euro Nieuwe stekker: 3 euro Nieuwe gaskabels: 30 euro Nieuwe tellerkabel : 16 euro
Dat is zeg maar een jaar onderhoud. Die ketting moet het nu wat langer gaan uithouden, dat schakelaartje had ik gemold, die tanksluiting is gewoon kutplastic. Oja en 50 euro verf voor die kentekenplaathouder. Dan vind ik ~500 per jaar niet veel voor onderhoud.
Oh nice! Heb je een foto? Ik heb zelf een E34, 525i.
Dik, die van jou brult nog wat meer haha. Automaat? Heb je ook een foto? je betaald je wel t laplazerus aan wegenbelasting dan. Ik zit mooi in de overgangsregeling
Nieuwe schakelaar: 40,- Nieuwe tanksluiting: 23,- banden: 200,- ja dat is gewoon duur ketting+tandwielen: 200 keerringen, stofringen en remblokken : 160 euro Nieuwe stekker: 3 euro Nieuwe gaskabels: 30 euro Nieuwe tellerkabel : 16 euro
Dat is zeg maar een jaar onderhoud. Die ketting moet het nu wat langer gaan uithouden, dat schakelaartje had ik gemold, die tanksluiting is gewoon kutplastic. Oja en 50 euro verf voor die kentekenplaathouder. Dan vind ik ~500 per jaar niet veel voor onderhoud.
Nou nou, 10 keer de dagwaarde per jaar uitgeven aan onderhoud mee vinden vallen vind ik wat overdreven hoor.
Ik heb mijn auto overigens nu 9 maanden en heb een nieuwe accu (was nog de originele van 13 jaar geleden, dus na 3 weken vakantie was hij leeg en niet meer tot leven te wekken ) en een reguliere, kleine beurt gehad (daarbij V-snaar vervangen, verder alleen wat nieuwe vloeistoffen ed). Dat was het
Wel binnenkort nieuwe distributie, dus dat wordt een dure jongen. Ben ook benieuwd naar hoe lang m'n banden mee gaan want ik ben niet vies van bochtjes op snelheid nemen en met volgas heb ik wielspin tot de 80km/h ofzo en af en toe een stukje Duitsland meepakken natuurlijk