Zelfde doelgroep-sticker.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
voor de liefhebbers van Downton Abbey, omg, marketing jeuk krijg ik daarvan
Ik vind hem wel vermakelijk. Ben bij hoofdstuk 22. Het is vooral eigenlijk gericht aan kinderen en/of als voorleesboek voor ouders. Maar het leest makkelijk weg en het boek heeft wel een boodschap.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga me er ook eens aan wagen
Ik heb het eerste hoofdstuk gelezen vannacht en ben toen eindelijk in slaap gelazerd. Ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden haha. En agh anders is het zo uit ookquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:40 schreef Lizaatje het volgende:
[..]
Ik vind hem wel vermakelijk. Ben bij hoofdstuk 22. Het is vooral eigenlijk gericht aan kinderen en/of als voorleesboek voor ouders. Maar het leest makkelijk weg en het boek heeft wel een boodschap.
Die staat ook nog op mijn lijstje. Oh-oh raadde die mij aan ben erg benieuwdquote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:31 schreef larry_flynt het volgende:
Meisje op de trein aan het lezen. Kijken waar de hype over gaat. Vind het tot nu toe niet veel bijzonders.
Catch-22 (quote:
1 van 10 boeken die Stephen King eng en spannend vond. Laat maar weten wat je er van vond. Ik heb hele gemixte reviews er over gelezen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:31 schreef larry_flynt het volgende:
Meisje op de trein aan het lezen. Kijken waar de hype over gaat. Vind het tot nu toe niet veel bijzonders.
Stephen King is een hoer, betaal hem wat en hij vind je boek spannend, eng etcquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 05:55 schreef Lizaatje het volgende:
[..]
1 van 10 boeken die Stephen King eng en spannend vond. Laat maar weten wat je er van vond. Ik heb hele gemixte reviews er over gelezen.
Helemaal mee eens, totaal niet voldoen aan de verhalen die er over gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:31 schreef larry_flynt het volgende:
Ik vond het wel een aardig boek, werd in mijn beleving wel beter naarmate ik verder kwam in het verhaal.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:31 schreef larry_flynt het volgende:
Klopt. Tegenvaller. Snap de 'hype' echt niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:31 schreef larry_flynt het volgende:
Dit inderdaad. Valt zwaar tegen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt. Tegenvaller. Snap de 'hype' echt niet.
Okee, dan blijf ik volhouden. Aan de stijl van Catch-22 ben ik ondertussen wel een beetje gewend. In het begin bleef ik terugbladeren want "dat had ik net toch al gelezen?"quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:04 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Catch-22 () blijft het hele boek qua stijl en kwaliteit vrij hetzelfde. De Welwillenden vond ik steeds beter worden.
Dat had ik met Ik ben Pelgrim. Wat een sentimentele bullshit is dat. En nergens een negatieve review te bekennen (behalve op Goodreads)quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt. Tegenvaller. Snap de 'hype' echt niet.
Ik heb het na een tijdje bladzijden door de kamer gesmeten, wat een oeverloos gezeik zeg.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:31 schreef larry_flynt het volgende:
Ik vond het irritant geschreven en ben gestopt met lezen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:31 schreef larry_flynt het volgende:
Ik had pas na vijftig pagina's door dat het elk hoofdstuk van personage veranderd. Ook moet je de datums goed lezen in de subtitels. Ze verspringen soms enkele dagen/weken/maanden. Voor de rest een goed boek, maar je moet alles goed gelezen hebben en mee zijn van in het begin.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vond het irritant geschreven en ben gestopt met lezen.
Ik vond de manier van vertellen erg irritant maar had dus ff door moeten zetten dan was een ander aan t woord gekomen die wellicht geen irritatie had verwekt ? Als ik me erg verveel kan ik altijd nog een nieuwe poging wagen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:32 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik had pas na vijftig pagina's door dat het elk hoofdstuk van personage veranderd. Ook moet je de datums goed lezen in de subtitels. Ze verspringen soms enkele dagen/weken/maanden. Voor de rest een goed boek, maar je moet alles goed gelezen hebben en mee zijn van in het begin.
Recent nog eens Daemon en CTRL-ALT-DEL (of Freedom) gelezen. Dit blijven mijn favoriete boeken. Zeker als je, zoals ik, in e IT sector zit.
Mijn volgende boek, zal naast de Festool catalogus, waarschijnlijk Zwart Krijt zijn.
En ik ga dit jaar niet naar de boekenbeurs gaan in Antwerpen. Ik moet eerst door dit geraken.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:15 schreef Gala6183 het volgende:
Ik ben bezig in 2 boeken maar ik kom er maar niet lekker in.
Onderweg:
[ afbeelding ]
Wordt het nog beter na 50 pagina's?
De Welwillenden verhuist naar de stapel "Never finished". Ik kom er écht niet doorheen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:27 schreef computergirl het volgende:
[..]ik vond het een vreselijk boek
Mo Hayder vind ik prettig lezen. En ik houd wel van het detective, thriller thema. Het boek van Young had ik gekocht en wou eerst dat lezen voordat ik de andere delen ook kocht, maar nog niet toe gekomen het eerste deel te lezen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vond de manier van vertellen erg irritant maar had dus ff door moeten zetten dan was een ander aan t woord gekomen die wellicht geen irritatie had verwekt ? Als ik me erg verveel kan ik altijd nog een nieuwe poging wagen.
Leuke gevarieerde verzameling boeken, heel veel Mo Hayder naast de Getuige van Grisham![]()
In eigen hand van Tana French vond ik tegenvallen. Ze heeft betere boeken geschreven zoals In the woods en the Likeness, die ik het beste vond. Opstanding van Young moet je je hoofd bij houden anders raak je de draad kwijt de 2 volgende boeken zijn minstens zo erg.![]()
Maar wat veel ongelezen boeken.... daar ben je nog wel ff mee bezig denk ik. Er zitten hele goede tussen.![]()
Zwart krijt klinkt ook goed. Ik ken het boek niet, het lijkt me wel wat.
Dus je hebt de Mo Hayders al gelezen. Ik verbaasde me al. Ridder van Young leest prima weg en de andere 2 delen ook. Ik vind Opstanding wel boeiend vanwege het onderwerp maar lastig omdat er zoveel verschillende personen in voorkomen. In het volgende boek is het te veel aan t worden. Toen moest ik terug gaan kijken. Het derde deel heb ik me nog niet aan durven wagen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:41 schreef Jump het volgende:
[..]
Mo Hayder vind ik prettig lezen. En ik houd wel van het detective, thriller thema. Het boek van Young had ik gekocht en wou eerst dat lezen voordat ik de andere delen ook kocht, maar nog niet toe gekomen het eerste deel te lezen.
Als ik een leuk boek zie liggen, heb ik de neiging om het te kopen. Maar meestal heb ik een periode waarbij ik een paar boeken op korte tijd lees. Om daarna een half jaar niet naar die boeken te kijken. En dan heb je het probleem van een hoop leuke boeken te hebben, maar ik schat ongeveer maar 1 op de 3 gelezen te hebben.
Het valt niet echt op te maken van die foto welke ongelezen vind ik. Wie die dat rechtsboven liggen, dat zijn de nieuwste.
Enkele zijn ook gewoon opgegeven. Als ik niet in het verhaal getrokken word in de eerste 50 pagina's, of als het echt te langdradig wordt dan hoeft het voor mij niet meer.
Waarom worden moeilijke en saaie boeken van tegenwoordig vaak literaire meesterwerken genoemd?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:39 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
De Welwillenden verhuist naar de stapel "Never finished". Ik kom er écht niet doorheen.
Ik denk dat je de verkeerde post gequote hebt. Maar Festool is materiaal voor houtbewerking, en hun catalogus ligt nu voor mij. Dat waren mijn volgende 400 pagina's.quote:
Ben nu bijna halverwege. Tot op heden een leuk boek. Wel wat uhm apartquote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[ afbeelding ]
Deze uit de kast geplukt. Ga ik vanavond in bed aan beginnen.
Ik geef mijn mobiel de schuld voor het verkeerd quoten.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:31 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verkeerde post gequote hebt. Maar Festool is materiaal voor houtbewerking, en hun catalogus ligt nu voor mij. Dat waren mijn volgende 400 pagina's.
Beroepsmatig zit ik in de IT sector. Hobbymatig af en toe met houtbewerking bezig. Ik zou eens wat foto's moeten verzamelen en in K&W plaatsen. En de catalogus is eerder doorbladeren en enkel maar lezen wat je eens wilt bekijken.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:43 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Ik geef mijn mobiel de schuld voor het verkeerd quoten.
Lees je die catalogus voor je lol (lees: uit een passie voor houtbewerking) of beroepsmatig?
Is dat net zo een scherpe satire als de verfilming van Paul Verhoeven?quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
Net begonnen met Starship Troopers van Robert Heinlein (Engelse versie).
Het feit dat de film zo briljant is, is wel de reden dat het boek op m'n verlanglijstje stond. Al heb ik begreep dat het boek wel flink afwijkt van de film.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dat net zo een scherpe satire als de verfilming van Paul Verhoeven?
Van wat ik heb begrepen is het boek wel een pleidooi voor een militaristische, bijna fascistische staatsvorm. Al weet ik net als jij dus niet of dat moet worden opgevat als satire.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De film was idd geniaal, een prachtige scherpe satire. Maar merkte destijds dat sommige mensen niet snapten dat het een satire was, lees net wat negatieve kritieken op het boek en vroeg me af of daar hetzelfde het geval was.
Vond het wel aardig, werd pas allergisch voor het boek na alle marketing shit en me-too boekjes..quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik vond dat geloof ik echt een van de kutste boeken die ik ooit gelezen heb!
Heb hem gisteren uitgelezen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:32 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik lees nu 'Later' van Rosamund Lupton.
Ik moest erg wennen aan de vertel-stijl, had hem bijna opzijgelegd.
Maar nu zit ik er echt helemaal in, kan hem bijna niet opzij leggen
Ahh duidelijk! Ik moet voor mijn werk wel eens drukwerk op taalfouten controleren. Daar moest ik aan denken toen ik jouw bericht las.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:13 schreef Jump het volgende:
[..]
Beroepsmatig zit ik in de IT sector. Hobbymatig af en toe met houtbewerking bezig. Ik zou eens wat foto's moeten verzamelen en in K&W plaatsen. En de catalogus is eerder doorbladeren en enkel maar lezen wat je eens wilt bekijken.
Die is leuk!!!quote:
Ik heb de eerste gelezen op vakantie.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 18:17 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Ahh duidelijk! Ik moet voor mijn werk wel eens drukwerk op taalfouten controleren. Daar moest ik aan denken toen ik jouw bericht las.Houtbewerking als hobbie, cool!
[..]
Die is leuk!!!Heb ik tijdens mijn vakantie gelezen.
Ik heb haar andere boeken ook in het Nederlands gelezen dus deze ook maarquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Die lees ik nu ook, alleen dan het origineel: the taxidermist's daughter.
Non fictiequote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hm moet bedenken wat ik nu ga lezen en ik weet het niet...
Ik heb de languedoc-trilogie in het NL gelezen, de rest in het Engels. Dit boek begint goed, maar het grijpt me nog niet echt. Hopelijk komt dat nog.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:54 schreef norich het volgende:
[..]
Ik heb haar andere boeken ook in het Nederlands gelezen dus deze ook maar
Weet niet hoe ver je bent, maar ik heb echt zwaar genoten van Ik ben Pelgrim.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 17:27 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Tijdje terug deze gelezen:
[ afbeelding ]
Er mooi boek!
Nu bezig in iets heel anders:
[ afbeelding ]
Vind hem best vermakelijk en soms best spannend, maar had er wat meer van verwacht. Misschien dat dat nog komt...
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoe ver je bent, maar ik heb echt zwaar genoten van Ik ben Pelgrim.
Haha dankjewel. Het is uiteindelijk The Rosie effect geworden. Die stond al heel lang op de plank te wachten.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Non fictie
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6del,_Escher,_Bach
Fictie
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Catch-22_(roman)
Ach, met een aantal boeken van Dan Brown heb ik mij indertijd ook prima vermaakt. Boeken zijn voor mij vergelijkbaar met films. Een Die Hard is wellicht niet bijzonder intelligent en doordacht, maar het is goed vermaak en kijkt uitstekend weg. Zo ook met boeken zoals als Het Berinini Mysterie en Ik ben Pelgrim.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]Stoner heb ik van mezelf uit moeten lezen maar die vond ik saai.
Ik ben pelgrim heb ik echt vrij snel opgegeven, slechter dan die vreselijke Dan Brown boeken.
Dit +100, behalve dan dat ik Ik ben Pelgrim wel heb uitgelezenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]Stoner heb ik van mezelf uit moeten lezen maar die vond ik saai.
Ik ben pelgrim heb ik echt vrij snel opgegeven, slechter dan die vreselijke Dan Brown boeken.
Knap van je Pelgrimquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:44 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Dit +100, behalve dan dat ik Ik ben Pelgrim wel heb uitgelezen.
Er zit een nieuwe Irving aan te komen trouwens, zin in!
Ohja... oeps, ik heb dus ook alleen de eerste gelezen! Hoe bevalt de 2e nu het verrassende effect van het eerste er niet is?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb de eerste gelezen op vakantie.
kort geleden gelezen, inderdaad een interessant boekquote:Op woensdag 4 november 2015 16:00 schreef Spaulding het volgende:
[ afbeelding ]
Erg interessant tot nu toe.
Lees dan ook the lost continent en I am a stranger here myself van Bill Bryson.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
kort geleden gelezen, inderdaad een interessant boek
Toch wel eerst Reizen met Charly gelezen?quote:Op woensdag 4 november 2015 16:00 schreef Spaulding het volgende:
[ afbeelding ]
Erg interessant tot nu toe.
Nope, gelijk hier in begonnen. Reizen met Charley wil ik nog wel lezen, zoals nog meer van John Steinbeck's oeuvre.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:52 schreef bazbo het volgende:
[..]
Toch wel eerst Reizen met Charly gelezen?
Ik was begonnen in dat boek van Mak maar ik vond het niks. Dus ik ben er in gestopt. Maar ik heb daarna Grapes of wrath van Steinbeck gelezen en damn, daar ben ik helemaal verliefd op. Dus nu wil ik Charlie lezen en dan Mak weer oppakken!quote:Op donderdag 5 november 2015 11:49 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Nope, gelijk hier in begonnen. Reizen met Charley wil ik nog wel lezen, zoals nog meer van John Steinbeck's oeuvre.
Hier na verder in : In Europa, ook van Geert Mak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |