abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2015 @ 22:01:47 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156156007
De mensen die hier trachten te komen om te (ver)blijven en daar alles voor over hebben, kun en mag je hun niet(s) verwijten.
Ze zijn letterlijk uitgenodigd door onze politiek(e leiders), feitelijk geholpen en dan wordt de deur voor hun neus dichtgegooit ?
Wat zou jij doen wanneer je huis en haard hebt verlaten ? Je hebt ms wel ¤2500, ¤5000 of meer geïnvesteerd voor de reis ?.

Stel je 's een moment voor dat je hier naartoe komt, voor een (veel?) beter leven, of dat nu economisch of humaan is, dat doet nu nog weinig ter zake.
Ik ben fel tegenstander van het gevoerde beleid en zelfs voor een systeem waar elke vluchteling zichzelf moet waarmaken in & voor de westerse samenleving voordat deze een (verblijf)papiertje krijgt. Mja, dat schijnt niet te mogen dus blijven we maar rommelen.

Dat de mensen proberen hun "recht" te krijgen, geeft ik ze groot gelijk in. De agressie valt nog mij nog erg mee, moet je 's een iemand tegenkomen op vakantie die op de verkeerde kamer wordt ingecheckt.

Wanneer je al boos wilt worden, doe het dan op het establishment dat zo lekker wegduikt en maar blijft babbelen. Links of rechts, zou ik voorstander zijn van interneringskampen. Het systeem, classificatie en procedures aflopen, werkt gewoon niet. Het is te veel.

We gaan nog wel veel idiote(re) problemen krijgen. Pas op met ongenuanceerde uitspraken en ergere & enge vergelijkingen. Gewoon schaamteloos, hoe sommigen zich verwoorden.

Het zijn mensen die uit zijn op een beter leven, hoe anders, vreemd en bedreigend ze ook mogen zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156156029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zie dagelijks genoeg voorbeelden dat het juist wèl werkt.
Ja, jij wel.
pi_156156055
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:52 schreef deedeetee het volgende:
Het is toch triest dat zo n raar figuur als Wilders op een tamelijk overdreven manier gezond verstand moet prediken ? Kan er geen normaal iemand eens ff nadenken en aan de *jullie zijn allemaal welkom * rem trekken ?
Aan de ene kant een gillende gek en aan de andere kant een hele serie weekhoofdige onnadenkende malloten......
Ik vind hem veel te extreem, hoezo er geen vluchteling meer bij.

Aan de andere kant had hij echt een stevig punt met de geheime lijst van het COA. Hoezo moet zo'n lijst voor gewone burgers geheim gehouden worden?
  woensdag 16 september 2015 @ 22:04:00 #229
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156156101
quote:
15s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:01 schreef Vallon het volgende:
De mensen die hier trachten te komen om te (ver)blijven en daar alles voor over hebben, kun en mag je hun niet(s) verwijten.
Ze zijn letterlijk uitgenodigd door onze politiek(e leiders), feitelijk geholpen en dan wordt de deur voor hun neus dichtgegooit ?
Wat zou jij doen wanneer je huis en haard hebt verlaten ? Je hebt ms wel ¤2500, ¤5000 of meer geïnvesteerd voor de reis ?.

Stel je 's een moment voor dat je hier naartoe komt, voor een (veel?) beter leven, of dat nu economisch of humaan is, dat doet nu nog weinig ter zake.
Ik ben fel tegenstander van het gevoerde beleid en zelfs voor een systeem waar elke vluchteling zichzelf moet waarmaken in & voor de westerse samenleving voordat deze een (verblijf)papiertje krijgt. Mja, dat schijnt niet te mogen dus blijven we maar rommelen.

Dat de mensen proberen hun "recht" te krijgen, geeft ik ze groot gelijk in. De agressie valt nog mij nog erg mee, moet je 's een iemand tegenkomen op vakantie die op de verkeerde kamer wordt ingecheckt.

Wanneer je al boos wilt worden, doe het dan op het establishment dat zo lekker wegduikt en maar blijft babbelen. Links of rechts, zou ik voorstander zijn van interneringskampen. Het systeem, classificatie en procedures aflopen, werkt gewoon niet. Het is te veel.

We gaan nog wel veel idiote(re) problemen krijgen. Pas op met ongenuanceerde uitspraken en ergere & enge vergelijkingen. Gewoon schaamteloos, hoe sommigen zich verwoorden.

Het zijn mensen die uit zijn op een beter leven, hoe anders, vreemd en bedreigend ze ook mogen zijn.
Heb je er al een op zolder? Investeer dan maar 1000 euro en blijf in het eerste de beste land waar je geen gevaar loopt.
pi_156156102
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik vind hem veel te extreem, hoezo er geen vluchteling meer bij.

Aan de andere kant had hij echt een stevig punt met de geheime lijst van het COA. Hoezo moet zo'n lijst voor gewone burgers geheim gehouden worden?
Geheime lijst ?
pi_156156121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, jij wel.
Je hebt nog nooit 'allochtone' studenten, ondernemers, ambtenaren, chirurgen, agenten, topsporters, BN-ers, et cetera gezien?
pi_156156135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je er al een op zolder?
Want?
pi_156156147
quote:
Hongaarse politie pakt 29 vluchtelingen op

ROSZKE -
De Hongaarse politie heeft woensdag 29 vluchtelingen opgepakt tijdens rellen bij de grensovergang met Servië. Onder de opgepakte vluchtelingen bevond zich volgens een woordvoerder van premier Viktor Orban ook een terrorist.

De politie zette woensdag traangas en een waterkanon in om te voorkomen dat vluchtelingen het land binnen zouden komen. Asielzoekers gooiden met stenen en stichtten brandjes bij de grensovergang in Röszke. Bij de rellen raakten twintig agenten gewond.

http://www.telegraaf.nl/b(...)vluchtelingen__.html
  woensdag 16 september 2015 @ 22:05:36 #234
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156156178
quote:
. De agressie valt nog mij nog erg mee, moet je 's een iemand tegenkomen op vakantie die op de verkeerde kamer wordt ingecheckt.
Ik weet niet in welke kringen jij je bevindt, maar normale mensen gaan niet met stenen gooien of erger als ze de verkeerde hotelkamer krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 september 2015 @ 22:05:43 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156156181
quote:

Dat de politiek het verneukt wil nog niet zeggen dat ik DUS maar voorstander moet zijn van het ongebreideld binnen halen van asielzoekers.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:06:09 #236
440653 BarryOSeven
pi_156156202
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Want?
Knuffelig onrealistisch medeleven. Tuurlijk is het zielig voor die lui, maar als we zo door gaan ook voor ons.
pi_156156215
Ik heb een vraag, wellicht hier het meest toepasselijk om te stellen.

" als je een vluchteling bent, omdat je land in oorlog is dan ben je toch blij met een plek waar je niet zomaar wordt gedood "

Waarom willen ze perse naar het rijke westen? en blijven ze niet op de grens hangen waar het ook veilig is. Als je niet meer van plan bent om terug te keren ga je inderdaad naar best mogelijke plek. Betekend dit dus dat alle vluchtelingen die hier al zijn nooit meer van plan zijn om terug te keren? (althans...niet voordat ze hier rijk zijn geworden)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 september 2015 @ 22:06:28 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156156222
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, hij is een volksmenner. Hij weet zijn punt op een voor velen overtuigende manier te brengen, maar hij heeft niet altijd gelijk. Hij manipuleert de beeldvorming en generaliseert er op los. Hij suggereert verbanden die er niet zijn. Hij suggereert dat onze bejaarden het zo slecht hebben omdat er geld naar asielzoekers gaat. Hij suggereert dat elke moslim een potentiele terrorist is. Hij doet het lijken alsof de wachtlijsten in de sociale huursector volledig de schuld zijn van het toegenomen aantal vluchtelingen. Allemaal beweringen die aansprekend lijken. Immers: er wordt bezuinigd op de bejaarden, er zijn onder terroristen veel moslims en er zijn wachtlijsten voor huurwoningen. Hij lijkt dus de waarheid te spreken, ware het niet dat het tweede deel van zijn aansprekende pleidooien bezijden de waarheid is: onze bejaarden hebben het minder goed omdat er bezuinigd is op zorg, verreweg de meeste moslims zullen nooit terrorist worden, en wachlijsten voor huurwoningen zijn er vooral vanwege de verhuurdersheffing en partijen als de VVD die minder sociale huurwoningen wilden. Wilders heeft dus in het algemeen gelijk als hij er op wijst dat bepaalde groepen Nederlanders het niet zo goed hebben, maar slaat de plank totaal mis door steeds de Marokkaan/moslim/asielzoeker als zondebok aan te wijzen.

Hij slaat vaker de plank mis dan de spijker op zijn kop.
Goh, het is net een politicus.
pi_156156273
Ze zijn wel die-hards daar bij die grensovergang
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156156365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Knuffelig onrealistisch medeleven. Tuurlijk is het zielig voor die lui, maar als we zo door gaan ook voor ons.
Maar vanwaar de steeds terugkerende vraag of mensen zelf al een asielzoeker hebben opgevangen? Heb je anders geen recht van spreken oid?
pi_156156402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus een Nederland vol negers is nog steeds een Nederland? Bijzonder.
Nederlander (en ook Zweed) is een etniciteit, de belangrijkste factor voor de identiteit van een land. Dat heeft niets met Hitler en zijn rassenleer te maken, waar jij aan refereert.
En de kinderen van een Surinamer met een blonde Hollandse? Of andersom, de kinderen van een 2 m lange Hollander met zijn Surinaamse schone.

Ik ken een vrouw die geadopteerd is (door Nederlanders) uit Zuid-Amerika en getrouwd met een Nederlander. De ouders beschouwen de kinderen als Nederlands, maar jij dus niet?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156156412
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat de politiek het verneukt wil nog niet zeggen dat ik DUS maar voorstander moet zijn van het ongebreideld binnen halen van asielzoekers.
Klopt.

Maar het zijn wel mensen dus er moet een menselijke oplossing worden gezocht. Desnoods allemaal terugsturen naar Turkije. Maar dan wel geordend en in goed overleg.

Hongarije had ook een afspraak met Servië moeten maken over de verdere aanpak nadat het hek dicht is.
pi_156156457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:10 schreef Godshand het volgende:

[..]

En de kinderen van een Surinamer met een blonde Hollandse? Of andersom, de kinderen van een 2 m lange Hollander met zijn Surinaamse schone.

Ik ken een vrouw die geadopteerd is (door Nederlanders) uit Zuid-Amerika en getrouwd met een Nederlander. De ouders beschouwen de kinderen als Nederlands, maar jij dus niet?
Offtopic en daar gaat de discussie helemaal niet over. Het is niet aan mij om te bepalen of jij Nederlander bent, ik vind dat de etnische Nederlander in de meerderheid moet blijven. Een kleine minderheid van andere etniciteiten is geen punt. En verder hou ik hierover op, want het is offtopic.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:12:07 #244
440653 BarryOSeven
pi_156156461
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar vanwaar de steeds terugkerende vraag of mensen zelf al een asielzoeker hebben opgevangen? Heb je anders geen recht van spreken oid?
Het is vrij eenvoudig andermans geld uit te geven, en te vinden dat iedereen recht heeft op alles.

Dat soort mensen zijn onrealistisch en doen me denken aan die van probleemwijken: "Jaaa de uitkeringen zijn te laag, als ze die omhoog deden dan hoefde ik ook niet te stelen"

Het zelfde als:

Jaa iedereen in Nederland verdient goede zorg, mag een uitkering en alles erop en eraan. Hoe we dat gaan betalen regelt een ander maar.
pi_156156472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt.

Maar het zijn wel mensen dus er moet een menselijke oplossing worden gezocht. Desnoods allemaal terugsturen naar Turkije. Maar dan wel geordend en in goed overleg.

Hongarije had ook een afspraak met Servië moeten maken over de verdere aanpak nadat het hek dicht is.
Ik schrik er van. Allemaal terugsturen naar Turkije.. Straks worden we het ook nog eens.
pi_156156528
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Oneens. Ik wil geen Sharia-terroristen importeren maar ik wil net zo goed geen PVV-tokkies in mijn land die zeggen dat alle vluchtelingen zonder pardon afgeknald moeten worden.
_O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 september 2015 @ 22:14:43 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156156560
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt.

Hongarije zag zich opeens geconfronteerd met Duitsland dat stond te verkondigen dat iedereen toch vooral naar de EU moest komen en vervolgens opeens de grenzen dichtpleuren.

Duitsland had veel eerder z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en Italie, Griekenland, etc moeten helpen met tegenhouden. (samen met denemarken, nderland, frankrijk, etc). Maar de EU heeft de zuideuropese landen jaren laten aankloten, vervolgens moralistisch staan roepen dat ze toch vooral humaan mensen moeten opvangen, en nu er een soort horde van sprinkhanenplaagachtige proporties europa inzwermt trekken ze opeens de keutel in.

Ik vind Hongarije nog mild.
pi_156156599
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hongarije zag zich opeens geconfronteerd met Duitsland dat stond te verkondigen dat iedereen toch vooral naar de EU moest komen en vervolgens opeens de grenzen dichtpleuren.

Duitsland had veel eerder z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en Italie, Griekenland, etc moeten helpen met tegenhouden. (samen met denemarken, nderland, frankrijk, etc). Maar de EU heeft de zuideuropese landen jaren laten aankloten, vervolgens moralistisch staan roepen dat ze toch vooral humaan mensen moeten opvangen, en nu er een soort horde van sprinkhanenplaagachtige proporties europa inzwermt trekken ze opeens de keutel in.

Ik vind Hongarije nog mild.
Ik ook. Te mild. Ze staan toe dat mensen bij het hek kamperen. Ik zeg: Waterkanonnen er op.
pi_156156604
Waarom willen al die moslims eigenlijk naar die kuffars in Noord-Europa? Kunnen ze hun heil niet beter zoeken bij hun broeders en zusters?
pi_156156606
Vandaag 700 asielzoekers die asiel hebben aangevraagd. 700. In 1 dag. 1 dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')