abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158710655
Fair point, thx
pi_158710693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:35 schreef Myraela het volgende:
Op vakantie ben ik ook wel makkelijker, maar in Nederland zoek ik het toch wel uit. En als ik op stedentripje ga maak ik vaak van te voren een map met toffe eetplekjes. :@ Soms plan ik echt, maar anders kijk ik gewoon even op mijn map wat er in de buurt is wanneer ik trek begin te krijgen.
De zoektocht in Italie is vooral fantastisch. Daar zijn nog zat voltreffers op het platteland
  donderdag 31 december 2015 @ 13:46:46 #253
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158710853
Laten we het maar niet over Robin in Italië hebben. :{w :+
pi_158711020
Ik heb wel eens begrepen dat je in Italie nooit moet gaan eten bij een tent die op een kaart staat, maar altijd bij dat ene tentje in dat achterafsteegje of landweggetje wat niemand kent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 31 december 2015 @ 13:53:54 #255
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158711062
Hahahahahahahahaahahahaha, ja hoor.
pi_158711076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb wel eens begrepen dat je in Italie nooit moet gaan eten bij een tent die op een kaart staat, maar altijd bij dat ene tentje in dat achterafsteegje of landweggetje wat niemand kent.
in 1972 ja
  donderdag 31 december 2015 @ 13:55:50 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158711111
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik maak een lijst van mogelijke restaurants in de buurt van onze vakantie lokatie. Anders wordt dat he-le-maal niks. Dus ja, ik vind de ervaring van anderen wel belangrijk in mijn keuze voor een restaurants.
Doe ik ook vaak. En dan ter plekke nog een paar keer kijken en Tripadvisor raadplegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158714168
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik maak een lijst van mogelijke restaurants in de buurt van onze vakantie lokatie. Anders wordt dat he-le-maal niks. Het valt nu al vaak tegen, maar als ik dan ook nog een beetje random op zoek moest naar een restaurant werd het echt een ramp. Ik haaaaat dat. Heel soms 'overkomt' ons dat en dat bevalt vrijwel nooit. Je kunt aan de buitenkant van een restaurant slecht afleiden "of het wat is". Een menukaart zegt al iets meer, maar nog steeds vrij weinig. Dus ja, ik vind de ervaring van anderen wel belangrijk in mijn keuze voor een restaurants. Er zijn gewoon teveel shitrestaurants op de wereld om die allemaal zelf te moeten ontmaskeren als shitrestaurant.
Helemaal mee eens.. In Portugal (waar ik woon) is de app Zomato actief. Dat is al een begin aangezien je dan in de app de complete menukaart van een restaurant kan zien, plus foto's en recensies. Plus de meeste beoordelingen worden door locals gegeven en niet door toeristen (zoals bj Tripadvisor). Zou in Nederland en de rest van Europa ook eens uitgerold moeten worden..
  donderdag 31 december 2015 @ 16:43:06 #259
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158717183
Daar hebben we iens toch voor, gekkie. ;-)
pi_158718893
Nope, vind ik niet. Want bij Zomato staat bij vrijwel alle restaurants het complete menu erop en kunnen mensen foto's uploaden, zeg maar het beste van Tripadvisor en Iens samen.
Verder kun je in de app zoeken naar restaurants die open zijn om een bepaalde tijd, collecties maken, inchecken etc etc dus vind het de meest complete app voor foodies.
Maar zal wel aan mij liggen, als gekkie.
pi_158962302
Topic is een beetje dood!
Excuses voor de crappy tel-foto's
Waar?
De librije in Zwolle ***

Wanneer?
Gisteren
Wat at je?
7 gangen inclusief bijpassende wijnen en apperatief

Pinda met pittige augurk

Krokant waddengarnaal

Zwemvin van heilbot

Bloody oister,
biet
Nederlandse rivierkreeft

Explosie van ham

Brioche brood, eekhoorntjesbrood

Hollandse garnaaltjes en beekforel

Brood

Pittige noordzeekrab, ganzenlever
Wolfsvarken, Vergeten foto van te maken!

Langoustine, ceviche-gegaard in combuchasap

Rivierbaars

Noordzeetong

Eend uit giethoorn

Kalf met nog iets en dingen... Vergeten. :+

Zwaar cardamom ijs

Tot slot acclimatiseren met een gin tonic in de lounge. :P Ik was hier al behoorlijk intoxicated. Die iwanius moet echt een lever van een ijsbeer hebben. :+
Impressie?
Beste eetervaring in mijn leven tot nu toe. Alles was echt goddelijk lekker, perfect gegaard, originele smaken, gewaagde wijnen die perfect matchten. Vond de sfeer in de ruimte ook perfect, wel lekker ruim maar toch ook intiem en warm. Vond het ook leuk dat Jonnie en Therese geregeld even kwamen voor een klein praatje. Echt sympathieke mensen!
Kosten?
312 euro voor 7 gangen met bijpassende wijnen. Veel geld, maar vond het zeker waard!
Cijfer?
9.5/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158962451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:28 schreef habitue het volgende:
Waar?
De librije in Zwolle ***
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wanneer?
Gisteren
Wat at je?
7 gangen inclusief bijpassende wijnen en apperatief
[ afbeelding ]
Pinda met pittige augurk
[ afbeelding ]
Krokant waddengarnaal
[ afbeelding ]
Zwemvin van heilbot
[ afbeelding ]
Bloody oister,
[ afbeelding ]biet
Nederlandse rivierkreeft
[ afbeelding ]
Explosie van ham
[ afbeelding ]
Brioche brood, eekhoorntjesbrood
[ afbeelding ]
Hollandse garnaaltjes en beekforel
[ afbeelding ]
Brood
[ afbeelding ]
Pittige noordzeekrab, ganzenlever
Wolfsvarken, Vergeten foto van te maken!
[ afbeelding ]
Langoustine, ceviche-gegaard in combuchasap
[ afbeelding ]
Rivierbaars
[ afbeelding ]
Noordzeetong
[ afbeelding ]
Eend uit giethoorn
[ afbeelding ]
Kalf met nog iets en dingen... Vergeten. :+
[ afbeelding ]
Zwaar cardamom ijs
[ afbeelding ]
Tot slot acclimatiseren met een gin tonic in de lounge. :P Ik was hier al behoorlijk intoxicated. Die iwanius moet echt een lever van een ijsbeer hebben. :+
Impressie?
Beste eetervaring in mijn leven tot nu toe. Alles was echt goddelijk lekker, perfect gegaard, originele smaken, gewaagde wijnen die perfect matchten. Vond de sfeer in de ruimte ook perfect, wel lekker ruim maar toch ook intiem en warm. Vond het ook leuk dat Jonnie en Therese geregeld even kwamen voor een klein praatje. Echt sympathieke mensen!
Kosten?
312 euro voor 7 gangen met bijpassende wijnen. Veel geld, maar vond het zeker waard!
Cijfer?
9.5/10
jij zit ook vrij regelmatig op niveau te dineren zeg! Lekker! :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_158962682
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

jij zit ook vrij regelmatig op niveau te dineren zeg! Lekker! :9~
Ik ben hooked. :P Stiekem al te kijken voor een volgende sterrentent.
pi_158962728
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:42 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik ben hooked. :P Stiekem al te kijken voor een volgende sterrentent.
Probeer eens in de keuken van Floris, geen ster, maar dat gaat ook niet gebeuren agz hij geen a la carte serveert.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_158962825
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Probeer eens in de keuken van Floris, geen ster, maar dat gaat ook niet gebeuren agz hij geen a la carte serveert.
En neem dan een zwangere mee, kun je ook meeproeven van het briljante nonalcoholische drankarrangement.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_158962836
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Geen a la carte is prima, want ik neem altijd een menu in zulke restaurants. Zal eens kijken!
pi_158963057
quote:
Naar mijn mening moet je tenten met een meertalig menu nog steeds mijden als de pest! Verder weten locals het altijd beter! Zoveel restaurants gehad die niks leken, maar gewoon verborgen schatten bleken te zijn! Tripadvisor werkt daarom tegenwoordig prima, kijk naar de recensies van Italianen en niet die van toeristen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2016 @ 20:30:10 #268
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158993978
Waar? Brasserie DenK te Driehuis. Het is het zusje van de Vrienden van Jacob in op het landgoed van Duin en Kruidberg. (http://www.brasseriedenk.nl/)
Wanneer? 10 januari 2016
Wat at je? AH restaurantactie. Twee driegangenmenu's voor de prijs van één. Het was aan de Chef wat er op tafel kwam.

Het menu bestond uit
Hapjes vooraf: Crostini met een smeersel in een tube. Het smeerseltje was kruidenkaas met een beetje kerry. Daarbij ook broodjes en roomboter.
Voor: vongole, in parmaham gewikkelde coquilles, een kruidensalade en een wortelcreme.
Hoofd: entrecote op een bedje van groene kool met tuffeljus, een creme van pastinaak en aardappelmuffins.
Na: Bananenijs, madeleine, bananenchips, chipjes van banaan en pistache, pistachekruim, chocola en bananengeleitjes
Bij de koffie: IJs op een stokje met steranijs, kruim in de chocola.

Impressie?

Alles was heerlijk klaargemaakt. Goed op smaak. Ik heb er heerlijk gegeten. Goede bediening. Alles was zeer naar wens. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik echt met een blij gevoel naar huis ging na ergens heb gegeten. :9

Kosten? 35e voor het menu. Nu twee voor de prijs van 1. Er zaten geen grappen op de rekening. We waren met vier personen en inclusief wijn, water en koffie waren we voor 110e klaar.
Cijfer? 9.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159168876
Waar: Harry's Restaurant - http://www.harrysrestaurant.nl/ (Hotel Beaumont, Maastricht)
Wanneer: 16 jan 2016
Wat at je: 2 x Harry's menu (3 gangen) http://www.harrysrestaurant.nl/files/02-12-2015-Menukaart-NL1.pdf - gerookte markreel, gepocheerd ei met asperges, eendenborst. Mrs koos voor dezelfde gangen afgezien van het hoofdgerecht. Ipv eendenorst koos zij voor de schelvis.
Impressie: Voorgerecht was lekker en vooral heel fris. Goed in balans qua smaken. Tussengerecht lekker romig vanwege het schuim van oude kaas en het eigeel. Enige minpunt was de spinazie waardoor het een beetje waterig werd. Hoofdgerecht was lekker alleen vond ik de sinaasappel smaak iets overheersen. De schelvis was daarentegen wel fantastisch.
Kosten: 105 euro (icl tip) voor twee 3 gangen menu's + fles wijn (Montepulciano). Hiernaast werd vers brood gebracht zonder bijkomende kosten en deed men ook niet moeilijk over kraanwater. All in all heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar als we weer in Mestreech zijn.

Waar
: Catch by Simonis - http://catch-bysimonis.nl/
Wanneer: 15 jan 2016
Wat at je: Voor Catch Combination (combi van garnalen, zalm en paling) en als hoofdgerecht Sushi Combination. Mrs koos als voorgerecht Salade Vega en als hoofdgerecht California Maki Roll.
http://v2.sparqcms.com/di(...)kaart_Oktober_15.pdf
Impressie: We zitten regelmatig in dit restaurant en 9 van de 10 keer is het gewoon goed wat prijs/kwaliteit betreft. Deze keer vonden we het beide niet vreselijk bijzonder. Mijn voorgerecht was niets mis mee, maar had wellicht een frisse vinaigrette kunnen gebruiken. Salade vega was volgens de Mrs erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we dus beide sushi gekozen Verwacht hier geen authentieke maki rolls, maar eerder rolls met geitenkaas en/of mayo die het wel smaak geeft, maar daar moet je van houden. Op zich lekker, maar de volgende keer kiezen we weer voor de catch of the day.
Kosten: 95 euro (icl tip) voor 2 voor- en hoofdgerechten + brood vooraf en 3 glazen wijn (tempranillo en bernardus)
pi_159215278
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 05:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Knip
Iwanius, ik ga op een niet nader te noemen dag bij FG Restaurant eten. *O*.
Wordt de eerste keer, erg veel zin in. Nog tips/must-order?
Karma is a fucking bitch.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:13:44 #271
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159223662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:28 schreef habitue het volgende:
Waar?
De librije in Zwolle ***
[knip]
Ik heb hier in september ook dit menu gegeten. Heerlijk, een waar culinair orgasme 8-)
Ben je blijven slapen en heb je de volgende dag ook van het ontbijt mogen genieten? Ook dat was een regelrechte beleving!
pi_159228773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb hier in september ook dit menu gegeten. Heerlijk, een waar culinair orgasme 8-)
Ben je blijven slapen en heb je de volgende dag ook van het ontbijt mogen genieten? Ook dat was een regelrechte beleving!
Nee, ik bleef bij vrienden slapen. Dat geloof ik graag!
pi_159246923
quote:
In toeristische stadjes en dergelijke is het zinvol om restaurantjes te zoeken buiten de loop route.

Ik probeer vaak op het vakantie adres in contact te komen met locals en vraag hen waar ik echt eens moet zijn geweest. Meestal zit ik goed te eten. Maar ik heb vooral in Kroatie meegemaakt dat ik als een god zat te eten op een camping.
  woensdag 20 januari 2016 @ 04:51:57 #274
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_159247042
Yeah, sure.
  woensdag 20 januari 2016 @ 06:24:16 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159247110
Vuistregel in onbekend buitenland, eet waar de locals eten of kijk op tripadvisor, geen garantie verder, maar het helpt wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:05:42 #276
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159247922
In Brussel heb ik dan weer de lekkerste mosselen ooit gegeten in een enorme tourist trap.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159258720
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:11 schreef MissLuna het volgende:

Jazeker. Met hoeveel man gaan jullie? Willen jullie ala carte gaan eten of gewoon zoals zovelen het menu? Waarom vraag ik dit omdat als je dus voor het beste van het beste wilt gaan en het mag wat kosten(denk eten: minimaal.¤ 150,- p.p. ex drank) dan wil ik wel de allerbeste gerechten wel opsommen. (zijn er niet veel nl. kreeft-kaviaar combinatie & waygu A5 schotel)

Wil je gewoon voor de eerste keer een goede indruk krijgen van deze in totaal 3 Michellinsterren chef-kok zijn kunnen dan gewoon voor zijn beste (11 gangen?) of een na beste menu gaan waar eigenlijk van alles in zit.(volgens mij is dat die van 7 gangen als het het allerlaatste betreft)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 17:00:00 ]
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:57:42 #278
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_159334359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:05 schreef MutedFaith het volgende:
In Brussel heb ik dan weer de lekkerste mosselen ooit gegeten in een enorme tourist trap.
Rue des Bouchers?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:41:49 #279
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159335692
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:57 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Rue des Bouchers?
Ja! Bij Chez Leon.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:09:29 #280
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_159339126
Nou ff mobiel
Wij zijn bij ie-sicht in Oudega

Heerlijk gegeten
Amuse van gerookte eendenborst met truffelmosterd

Voor hem kabeljauw

Voor mij haas, wildzwijn en eend met een gefrituurde plakje salami

Toetje dame blanche met heerlijke vanille ijs, warme choco die stolde bij het overgieten en ECHTE slagroom en witte chocolade schilfers.

Heerlijk gegeten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_159339596
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:05 schreef MutedFaith het volgende:
Dat kan zonder meer. Er valt weinig aan te verpesten en slechte mosselen bestaan dacht ik niet. Je stoomt ze een paar minuten in witte wijn. Er hoeft helemaal niets bij. Het is eigenlijk het gemakkelijkste voedsel wat er bestaat. Helemaal goed van zichzelf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 22:33:52 #282
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159342901
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat kan zonder meer. Er valt weinig aan te verpesten en slechte mosselen bestaan dacht ik niet. Je stoomt ze een paar minuten in witte wijn. Er hoeft helemaal niets bij. Het is eigenlijk het gemakkelijkste voedsel wat er bestaat. Helemaal goed van zichzelf.
Jij hebt duidelijk nog nooit fatsoenlijke mosselen gegeten.
pi_159343892
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:33 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit fatsoenlijke mosselen gegeten.
Dat is een aparte conclusie.
Het is ook niet waar. In het seizoen eten we dat minstens 1 keer per week. En ze zijn altijd fantastisch. Mosselen zijn gewoon lekker van zichzelf en je kunt er met enige kunde vrijwel niets aan verpesten.

Ik beaamde alleen maar jouw ervaring dat mosselen ook in een willekeurige vreetschuur uitstekend kunnen zijn. Juist omdat het zo'n ontzettend eenvoudig gebeuren is om te bereiden. Daar komt geen kookkunst aan te pas.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:01:04 #284
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159344005
Alles staat en valt met de kwaliteit van de mossel. En dan nog kun je er een hoop aan verkloten.
pi_159344039
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:01 schreef MutedFaith het volgende:
Alles staat en valt met de kwaliteit van de mossel. En dan nog kun je er een hoop aan verkloten.
Wat jij wilt.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:39:12 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159345717
Goede verse mosselen zijn inderdaad nauwelijks te verpesten, tenzij je ze te lang kookt en er gummi-ballen van maakt.
Verder simpel koken in eigen kookvocht, wijn of bier en voldoende mosselgroentes erbij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 24 januari 2016 @ 05:36:11 #287
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_159349617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Mosselen zijn gewoon lekker van zichzelf en je kunt er met enige kunde vrijwel niets aan verpesten.
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Ik krijg vaker maar "zozomosselen" voorgeschoteld dan "jubelmosselen". Het ligt denk ik ook maar net aan je voorkeur. Als je die hebt. Blijkbaar heb je die niet als je het altijd (even) goed vindt.
  zondag 24 januari 2016 @ 11:53:30 #288
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_159351717
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 05:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het niet mee eens. Ik krijg vaker maar "zozomosselen" voorgeschoteld dan "jubelmosselen". Het ligt denk ik ook maar net aan je voorkeur. Als je die hebt. Blijkbaar heb je die niet als je het altijd (even) goed vindt.
Mja, ik heb ze ooit een keer in een eetcafé gegeten en daar kregen ze meteen terug want ze zaten vol zand. Maar als je ze in een tent eet waar ze altijd op het menu staan, dan moeten ze wel enorm debiel zijn om ze te verkloten.
Ik vind de mosselen hier in Spanje trouwens veel smaakvoller.
Siesta & Fiesta!
pi_159352001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:01 schreef MutedFaith het volgende:
Het voornaamste kwaliteitsverschil is vers of minder vers. Die comateuze toestand houdt ze wel in leven, maar ze lopen wel langzaam leeg en drogen dus uit. Verder zijn de kleintjes vaak overgaar, waardoor de grote lekkerder lijken, maar verder heeft het niet zoveel zin om moeilijk te doen over de kwaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159352945
Ziet er lekker uit Uniek!
pi_159417732
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:58 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Jazeker. Met hoeveel man gaan jullie? Willen jullie ala carte gaan eten of gewoon zoals zovelen het menu? Waarom vraag ik dit omdat als je dus voor het beste van het beste wilt gaan en het mag wat kosten(denk eten: minimaal.¤ 150,- p.p. ex drank) dan wil ik wel de allerbeste gerechten wel opsommen. (zijn er niet veel nl. kreeft-kaviaar combinatie & waygu A5 schotel)

Wil je gewoon voor de eerste keer een goede indruk krijgen van deze in totaal 3 Michellinsterren chef-kok zijn kunnen dan gewoon voor zijn beste (11 gangen?) of een na beste menu gaan waar eigenlijk van alles in zit.(volgens mij is dat die van 7 gangen als het het allerlaatste betreft)
Ik lees dit te laat, we zijn al geweest.
We zijn gegaan voor het 5 gangen Classic Exceptional menu en het was werkelijk fantastisch. O+.
Zal op een ander moment even fotootjes plaatsen.
Karma is a fucking bitch.
pi_159428996
Leuk dat het je zo goed bevallen. Misschien begrijp je ook waarom FG dus tot mijn meest favoriete restaurant/keuken behoort in de Maasstad. En om hem wat ontlasten ( toch iedere keer alarm fase 5 als ik binnen ben) laat ik zijn toko's even links liggen en ga ik de andere restaurants (PH) wat meer bezoeken. Gewoon omdat het kan. :s) ( en nee we hebben geen ruzie o.i.d.)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2016 02:05:40 ]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:52:33 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159698544
Hotel-restaurant Voshövel in Schermbeck
Gerookte forel met een mousse van gerookte forel
Een bronforelrolmops met rode bieteschuim, gecarameliseerde appel en tuinkers
Een soep van wortel en gember met kardemom, met huisgenote zalm
Ravioli gevuld met vijgen en walnoten, met gebraden kalfszwezerik en jus
Mango bloedsinaasappel sorbet met een obstbrand van frambozen overgoten
Een op de huid gebakken rose eendenborstfilet met gesauteerde spitskool en schupfknoedeln gemaakt van cashew.
Een royale kaasplank met 5 soorten biologische kazen, kwetsenbrood, roggebrood
Creme brulee op smaak gebracht met tonkabonen, met mokkameringues, granaatappel en joghurt/limoenijs
Grappa

Voshövel krijgt twee bestekken in de Guide Michelin en dit is verdient. Het vakmanschap en creativiteit zitten net onder een ster. De porties waren zeer royaal en zeer smakelijk (itt bv Villa Copera waar je met scheurende honger vertrekt). Al met al zeer goed gegeten en een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding

Met drankjes erbij waren we 175 euro kwijt met ons tweetjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159702871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Hotel-restaurant Voshövel in Schermbeck
Gerookte forel met een mousse van gerookte forel
Een bronforelrolmops met rode bieteschuim, gecarameliseerde appel en tuinkers
Een soep van wortel en gember met kardemom, met huisgenote zalm
Ravioli gevuld met vijgen en walnoten, met gebraden kalfszwezerik en jus
Mango bloedsinaasappel sorbet met een obstbrand van frambozen overgoten
Een op de huid gebakken rose eendenborstfilet met gesauteerde spitskool en schupfknoedeln gemaakt van cashew.
Een royale kaasplank met 5 soorten biologische kazen, kwetsenbrood, roggebrood
Creme brulee op smaak gebracht met tonkabonen, met mokkameringues, granaatappel en joghurt/limoenijs
Grappa

Voshövel krijgt twee bestekken in de Guide Michelin en dit is verdient. Het vakmanschap en creativiteit zitten net onder een ster. De porties waren zeer royaal en zeer smakelijk (itt bv Villa Copera waar je met scheurende honger vertrekt). Al met al zeer goed gegeten en een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding

Met drankjes erbij waren we 175 euro kwijt met ons tweetjes
Klinkt goed! genoeg variatie, maar klopt de volgorde? Dus de sorbet kwam voor de eend?
  zondag 7 februari 2016 @ 10:50:44 #295
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_159719862
Waar?
Bunga Melati in Alphen.

Wanneer?
6 februari 2016

Wat at je?
Rijsttafel Bunga Melati speciaal

Cocktail Bunga Melati (cocktail samengesteld uit diverse buitenlandse likeuren)
Krupuk Udang (krokant gebakken toespijs met garnalen bereid)
Bunga Maniokschelpjes (pikant krokant gebakken cassave chips)
Serundeng (gebakken kokosnoot)
Kentang Belado (zoet gebakken aardappeltjes)
Sayur Lodeh (Indonesisch groentengerecht)
Acar Indonesia (diverse groenten in zoetzure saus)
Pisang Goreng (gebakken banaan)
Gado Gado (diverse groenten in pindasaus)
Telor Asem Pedas (gekookt ei in pikante saus)
Tumis Buncis (sperzieboontjes met tahu)
Soun Salad (Indonesische salade met soun)
Daging Krengsengan (gesmoord rundvlees in zoete ketjap)
Daging Cingcang (rundvlees in pikante saus)
Daging Garangasem (rundvlees in kokossaus)
Ikan Mango (pangasiusfilet in mangosaus)
Ayam Panggang “Bunga Melati” (kipfilet in pittige ketjapsaus)
Saté Ayam (saté van kipfilet in ketjapsaus)
Saté Babi (saté van varkensvlees in pindasaus)
Ayam Bumbu Gulai (kipfilet in kokos-kerriesaus)
Babi Panggang (geroosterd varkensvlees)

Impressie
Restaurant vol met kaaskoppen en het eten en de bediening is daarop aangepast. Troela zet de sateh op tafel en ik vraag of dat de sate ayam is en ze dreunt op "dat is kip en dat is varkensvlees". Verder kregen we dus rundvlees is kokossaus, kip in ketjapsaus, varkensvlees in pikante saus", etc etc. En zo smaakt het dus ook allemaal, naar vlees in liefdeloze saus.
Ik denk dat de kipsate van Mora nog lekkerder is. De boontjes leken van iglo: ontdooide boontjes met wat fliebertjes zus en zo (ik zag tempeh, geen tahu), kraak nog smaak.
Gefrituurde tilipiapojavis smaakte naar karton, de pisang goreng leek in een ongaar brooddeeg. Roedjak die nergens naar smaakte. Het meeste was niet vies, maar ik werd er evengoed verdrietig van, de laffe treurnis.

En wat ik irritant vond: slechts 1 schaaltje van welk soort. We waren met 8 en mensen gingen steeds opstaan om aan de andere kant van de tafel iets anders op te scheppen. Bovendien, op sommige schaaltjes lagen echt bijvoorbeeld 9 stukjes vlees (rundvlees in dingessaus), dus bij het opscheppen moest je opletten dat je maar 1 stukje "mocht". Zal lekker verdienen zijn daar...

Kosten
¤ 32,50 p.p.

Cijfer
5/10

[ Bericht 1% gewijzigd door RobinOok op 07-02-2016 11:00:03 ]
pi_159719898
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:50 schreef RobinOok het volgende:
Waar?
Bunga Melati in Alphen.

Wanneer?
6 februari 2016

Wat at je?
Rijsttafel Bunga Melati speciaal

Cocktail Bunga Melati (cocktail samengesteld uit diverse buitenlandse likeuren)
Krupuk Udang (krokant gebakken toespijs met garnalen bereid)
Bunga Maniokschelpjes (pikant krokant gebakken cassave chips)
Serundeng (gebakken kokosnoot)
Kentang Belado (zoet gebakken aardappeltjes)
Sayur Lodeh (Indonesisch groentengerecht)
Acar Indonesia (diverse groenten in zoetzure saus)
Pisang Goreng (gebakken banaan)
Gado Gado (diverse groenten in pindasaus)
Telor Asem Pedas (gekookt ei in pikante saus)
Tumis Buncis (sperzieboontjes met tahu)
Soun Salad (Indonesische salade met soun)
Daging Krengsengan (gesmoord rundvlees in zoete ketjap)
Daging Cingcang (rundvlees in pikante saus)
Daging Garangasem (rundvlees in kokossaus)
Ikan Mango (pangasiusfilet in mangosaus)
Ayam Panggang “Bunga Melati” (kipfilet in pittige ketjapsaus)
Saté Ayam (saté van kipfilet in ketjapsaus)
Saté Babi (saté van varkensvlees in pindasaus)
Ayam Bumbu Gulai (kipfilet in kokos-kerriesaus)
Babi Panggang (geroosterd varkensvlees)

Impressie
Restaurant vol met kaaskoppen en het eten en de bediening is daarop aangepast. Troela zet de sateh op tafel en ik vraag of dat de sate ayam is en ze dreunt op "dat is kip en dat is varkensvlees". Verder kregen we dus rundvlees is kokossaus, kip in ketjapsaus, varkensvlees in pikante saus", etc etc. En zo smaakt het dus ook allemaal, naar vlees in liefdeloze saus.
Ik denk dat de kipsate van Mora nog lekkerder is. De boontjes leken van iglo: ontdooide boontjes met wat fliebertjes zus en zo (ik zag tempeh, geen tahu), kraak nog smaak.
Gefrituurde tilipiapojavis smaakte naar karton, de pisang goreng leek in een ongaar brooddeeg. Roedjak die nergens naar smaakte. Het meeste was niet vies, maar ik werd er evengoed verdrietig van, de laffe treurnis.

En wat ik irritant vond: slechts 1 schaaltje van welk soort. We waren met 8 en mensen gingen steeds opstaan om aan de andere kant van de tafel iets anders op te scheppen. Bovendien, op sommige schaaltjes lagen echt bijvoorbeeld 9 stukjes vlees (rundvlees in dingessaus), dus bij het opscheppen moest je opletten dat je maar 1 stukje "mocht". Zal lekker verdienen zijn daar...

Kosten
¤ 32,50 p.p.

Cijfer
6/10
En dan toch nog een voldoende? :?

Als ik het verhaal zo lees zo ik zeggen dat ze niet boven een 3 uit mogen komen ~O>
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 7 februari 2016 @ 10:59:52 #297
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_159719966
Ja, ik ben te aardig voor deze wereld.
In mijn boekje is het een 2.
Maar in de wereld van de restaurants, vergeleken met nog veel ergere zut die je voorgeschoteld kunt krijgen is het een 6. Of misschien toch een 5. Okay, wacht, ik verander het in een 5. :-)
pi_159720260
Was zeker voor je werk ofzo. _O-
pi_159720668
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:11 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Ben je al geweest, en wat heb je gegeten?

Ik vond dit echt geweldig:

(vanille-ijs, eendenlever, gecarameliseerde macadamia en olijfolie)

En verder onder andere een van de lekkerste stukjes vlees die ik ooit gegeten heb (sukadelapje met heel ontzettend smaak, geen idee hoe ze dat precies gedaan hebben maar O+ :9~ )
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_159721534
Jah...dat is een lekker toetje bij die 'bolle'. Dat van sukade krijg je ook altijd erbij als je een portie Waygu A5 beef bestelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')