Nee. Lees maar even terug.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je zegt dan Mooi hierop he?
Ik heb wel een aantal boeken gelezen die de perfectie naderden en die waren allemaal voor heel veel interpretaties vatbaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk afvragen wanneer een tekst dan wel volmaakt is.
Het moment dat jij erkent dat de tekst volmaakt is en je het absolute autoriteit geeft is jouw logica en die van de huilbuien hier niet meer relevant. Volledig irrelevant!!! Maar dat inzicht heb je niet, of heb je misschien onderweg gekregen, maar je bent de koppig het toe te geven!!quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:06 schreef Molurus het volgende:
Ja. Je begon een oerdom topic, baggerde dat vol met oerdom gelul en begon toen mensen uit te schelden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
Weet je wat het is dat er hier gebeurd?
De definitie die TS erop na lijkt te houden is "het soort tekst dat maar 1 mogelijke interpretatie heeft".quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb wel een aantal boeken gelezen die de perfectie naderden en die waren allemaal voor heel veel interpretaties vatbaar.
Het telefoonboek. Verder kom ik niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
De definitie die TS erop na lijkt te houden is "het soort tekst dat maar 1 mogelijke interpretatie heeft".
quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het telefoonboek. Verder kom ik niet.
Nooit, gezien dit door mensen geschreven zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:06 schreef Molurus het volgende:
O jazeker, als men claimt dat dit godsdictaten zijn. Duidelijk zijn ze dat niet.quote:Bovendien is het ten aanzien van religieuze teksten voldoende om te geloven dat de tekst volmaakt is. Of de tekst werkelijk volmaakt is doet er niets toe.
...en dat is nu net het punt wat hij wil duidelijk maken.quote:En het is dit type onderscheid dat TS totaal niet lijkt te begrijpen.
En het boekje met de verkeersregels.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uh.. Hong, volgens mij ben jij degene die de hele tijd ettert...quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:11 schreef HongKongPhoey het volgende:
@ Speknek, kan je nu eindelijk eens doen wat je moet doen en dat ge etter verwijderen uit dit topic?
Ik denk niet dat je dat mag zeggen van PonPonPoep.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:22 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Uh.. Hong, volgens mij ben jij degene die de hele tijd ettert...
Ik volg je even niet? Hij probeert duidelijk te maken dat hij dat onderscheid niet begrijpt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:16 schreef ATON het volgende:
...en dat is nu net het punt wat hij wil duidelijk maken.
Heb je nou echt niet het inzicht dat dat volledig irrelevant is voor iemand die de volmaaktheid erkent van dat boek en het absolute autoriteit geeft? Of JIJ vindt of denkt dat dat niet kan bestaan, laten we het nog stelliger maken. Stel dat jij kan bewijzen dat het niet kan bestaan, dat is volledig irrelevant voor iemand die een boek als volmaakt erkent en absolute autoriteit geeft!!quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:13 schreef Molurus het volgende:
De definitie die TS erop na lijkt te houden is "het soort tekst dat maar 1 mogelijke interpretatie heeft".
En daarmee zou hij dan twee fouten maken:
1) ten eerste lijkt het bestaan van zo'n tekst mij onmogelijk. De conclusie die TS eruit wil trekken kan er daarom ook niet uit worden getrokken.
Jij hebt het over geloofd, ik heb het over erkennen of aannemen. Voor jou is het aanhangen van een religie geloof. Voor de aanhanger van de religie is het GEEN geloof, het is een feit!!! Daar waar de volger van een religie zijn/haar religie als volmaakt erkent en absolute autoriteit geeft, daar is geloof voor de persoon niet relevant. Het is realiteit voor die persoon. En ja dat kan voor die persoon realiteit zijn, ook al is het niet jouw realiteit!!!quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:13 schreef Molurus het volgende:
2) hij lijkt van mening dat als iemand gelooft dat de tekst volmaakt is dat zo'n tekst dan maar 1 interpretatie kan hebben en daarom volmaakt moet zijn. (Hij springt van geloof naar feit, zonder aanleiding.)
quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat mag zeggen van PonPonPoep.
Het gaat er niet om of het zo is objectief. het gaat er om of het subjectief door iemand als volmaakt erkent wordtquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:16 schreef ATON het volgende:
Nooit, gezien dit door mensen geschreven zijn.
Lees even terug hoe het begintquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:22 schreef Hexx. het volgende:
Uh.. Hong, volgens mij ben jij degene die de hele tijd ettert...
Het ging hier prima, totdat jij kwam lopen etteren. en vragen aan moderators om te helpen het on topic te houden is zinloos. Want jij mag alles blijlbaarquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:23 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk niet dat je dat mag zeggen van PonPonPoep.
Ja, maar jij ook, want zelfs jouw bagger blijft staan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het ging hier prima, totdat jij kwam lopen etteren. en vragen aan moderators om te helpen het on topic te houden is zinloos. Want jij mag alles blijlbaar
Nee, je volgt me niet. Hij wil duidelijk maken dat de claim de Koran, Gods woord is en dus onfeilbaar en perfect is niet klopt. Wél voor een moslim, en daar moet men rekening mee houden en niet hoe niet-moslims dit zien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:24 schreef Molurus het volgende:
Ik volg je even niet? Hij probeert duidelijk te maken dat hij dat onderscheid niet begrijpt?
Kijk de film "A beautifull mind" nog eens. Zelfs het telefoonboek niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit ontken ik ook nergens. Maar dat betekent nog niet dat het irrelevant is voor iemand die jouw standpunt inneemt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet het inzicht dat dat volledig irrelevant is voor iemand die de volmaaktheid erkent van dat boek en het absolute autoriteit geeft?
Ik heb jou nergens dom genoemd geloof ik. Wel heb ik de indruk dat je ten aanzien van deze onderwerpen niet het inzicht hebt dat je denkt te hebben, en dat dat tot veel irritatie van alle kanten leidt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
Begrijp je dat echt niet? En JIJ noemt MIJ dom??? Jij maakt mij voor van alles uit?
Het ontgaat mij werkelijk wat je nu denkt te bereiken door mensen zo aan te spreken. Denk je dat het gebruik van woorden zoals 'hufterig' mij ergens van gaat overtuigen? Mij zal motiveren om uberhaupt naar je te luisteren of de moeite erin te steken jou het 1 en ander uit te leggen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je hebt of totaal geen enkel grammetje inzicht, of je zit zo vast in jouw waarheid/ego dat je te hufterig bent om het te erkennen
Het probleem is dat hij daaruit de conclusie denkt te kunnen trekken dat er 1 Islam is. En die conclusie kun je nou eenmaal niet trekken als ongelovige.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:30 schreef ATON het volgende:
[..]
Nee, je volgt me niet. Hij wil duidelijk maken dat de claim de Koran, Gods woord is en dus onfeilbaar en perfect is niet klopt. Wél voor een moslim, en daar moet men rekening mee houden en niet hoe niet-moslims dit zien.
Hij mag me corrigeren als ik het mis begrepen heb.
Ik ben benieuwd dat als ik maar herhaaldelijk zou pleiten voor dat er maar 1 Islam is, niet de Salafistische, maar de Sufi lezing, vervolgens allemaal met kusknufkroel video's en boodschappen komt en met wat 'dit is een volmaakt boek' onderbouwingen, of ze dan niet ineens beginnen over een andere onbelichte 'Islam'.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het probleem is dat hij daaruit de conclusie denkt te kunnen trekken dat er 1 Islam is. En die conclusie kun je nou eenmaal niet trekken als ongelovige.
Kut.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Kijk de film "A beautifull mind" nog eens. Zelfs het telefoonboek niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |