abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2015 @ 23:21:33 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_156095220
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Moet een winkel dat faciliteren? Moet een ondernemer daarmee opgescheept worden?
Ik kan mij voorstellen dat winkelpersoneel het toestaat als een vrouw er om vraagt, want het is geen groot probleem, maar dat wil niet zeggen dat als een ondernemer het niet wil dat het nergens op slaat. Iets met eigen verantwoordelijkheid. Het hebben van kinderen brengt beperkingen met zich mee. Dat moet je mee laten wegen bij de keuze voor een kind. Je kunt er ook voor kiezen om ze niet te nemen. Of slechts één.

In Nederland willen mensen met kinderen niet kiezen: En 3 kinderen, en carrière, en veel geld overhouden, en de rest van Nederland mag er voor opdraaien :r
De rest van Nederland heeft ook wat aan die kinderen als ze oud zijn. Als samenleving mag je best blij zijn met kinderen, en dan is het zelfs veel beter dat de ouders met carriere die geld overhouden ook kinderen op kunnen voeden. Als we deze mensen niet een klein beetje als gemeenschap ondersteunen, maar alleen de mensen in de bijstand kinderen kunnen krijgen ziet je eigen AOW er waarschijnlijk verdomd kut uit.
Wel makkelijk in de dementenzorg, als jij als enige slim genoeg bent om te poepen, dat dan weer wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_156095336
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:21 schreef speknek het volgende:

[..]

De rest van Nederland heeft ook wat aan die kinderen als ze oud zijn. Als samenleving mag je best blij zijn met kinderen, en dan is het zelfs veel beter dat de ouders met carriere die geld overhouden ook kinderen op kunnen voeden. Als we deze mensen niet een klein beetje als gemeenschap ondersteunen, maar alleen de mensen in de bijstand kinderen kunnen krijgen ziet je eigen AOW er waarschijnlijk verdomd kut uit.
Wel makkelijk in de dementenzorg, als jij als enige slim genoeg bent om te poepen, dat dan weer wel.
Als iedereen 2 kinderen neemt, blijft de bevolking in stand en is er niets aan de hand. Met lage belastingen is dat prima te doen zonder mensen met kinderen voor een vermogen toeslagen te geven. De samenleving betaalt (terecht) de zorg en het onderwijs voor kinderen, evenals openbare voorzieningen zoals speeltuintjes. Maar mensen geld toeschuiven op grond van eigen keuzes vind ik anti-liberaal en niet meer van deze tijd.

Ik merk bij mensen met kinderen dat ze soms de eigen verantwoordelijkheid niet zien. Real-life voorbeeld: Vrouw 2 kinderen, klaagt over de duurdere kinderopvang (en verminderde kinderopvangtoeslag). Ook klagen over de drukte die kinderen met zich meebrengen. En wat gebeurt er een half jaar later? Zwanger van nummer 3. Geen ongelukje, bewuste keuze. En vervolgens verwachten dat er nog meer toeslagen komen. Dat vind ik een hele slechte instelling.
  Milf maandag 14 september 2015 @ 23:26:45 #128
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_156095352
Jeetje. Wat een vooroordelen en negativiteit over kinderen.

Vraag me af of men ook zo ongenuanceerd hard tegen hun eigen moeder zou praten?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 14 september 2015 @ 23:28:00 #129
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156095402
Gewoon een beetje je tetten binnenboord houden in het openbaar, met je snertkind :(
pi_156095415
quote:
15s.gif Op maandag 14 september 2015 23:26 schreef nikky het volgende:
Jeetje. Wat een vooroordelen en negativiteit over kinderen.

Vraag me af of men ook zo ongenuanceerd hard tegen hun eigen moeder zou praten?
Mijn moeder had al die voorzieningen en luxe niet. Een paar centen kinderbijslag, dat was het. Heeft bewust voor ons gekozen, en het ook gewoon bij 2 gehouden. Op eigen kosten studie gedaan, en zodra we naar school gingen weer het werk hervat. Kortom, heeft haar eigen verantwoordelijkheid genomen, waar ik alleen maar respect voor heb. Heel anders dan het decadente gedrag anno nu.
pi_156095481
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee hoor, het is vroeger sws een hele tijd niet eens normaal geweest om borstvoeding te geven. Ik heb het geloof ik als kind 3 keer mee gemaakt dat iemand borstvoeding gaf en die zorgden er voor om het uit het zicht te doen.
In de jaren '60/70 was het echt vrij normaal, jaren '80 ook nog wel. Zelfs toen ik eind jaren '90 moeder werd was het nog redelijk normaal.

Als kind heb ik meerdere moeders zien voeden, in mijn volwassen leven ook. Op een enkele uitzondering na was wel iedereen discreet, maar het gaat hier dan ook niet over pontificaal bloot gaan zitten, maar om een vb van een vrouw die ook afzondering zocht om te voeden.
Het gros van de zogende moeders zal discreet zijn, rust opzoeken of het redelijk afdekken. Die enkele uitzondering die dat perse niet wil zit mij niet in de weg, de zogende vrouwen die wel discreet zijn al helemaal niet. Even een momentje een glimp van een tiet opvangen waaraan een baby wordt gehangen zou gewoon geen probleem moeten zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156095525
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mijn moeder had al die voorzieningen en luxe niet. Een paar centen kinderbijslag, dat was het. Heeft bewust voor ons gekozen, en het ook gewoon bij 2 gehouden. Op eigen kosten studie gedaan, en zodra we naar school gingen weer het werk hervat. Kortom, heeft haar eigen verantwoordelijkheid genomen, waar ik alleen maar respect voor heb. Heel anders dan het decadente gedrag anno nu.
Kinderbijslag was vroeger juist veel hoger dan nu.
  Milf maandag 14 september 2015 @ 23:36:21 #133
16000 nikky
pi_156095604
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Stel je aan.

Alsof alleen jouw moeder bewust heeft gekozen voor kinderen.

Als jouw moeder vroeger regelingen zoals die van vandaag kon ontvangen, dan wees ze deze echt niet af.
Daarnaast was de kinderbijslag van vroeger wel wat hoger dan die van tegenwoordig. De potjes zijn alleen verplaatst.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_156095670
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kinderbijslag was vroeger juist veel hoger dan nu.
Voor grote gezinnen. Naar mijn weten heeft geen enkele partij het lef gehad om echt te verlagen.
Mocht iemand een bron hebben met bedragen, dan vind ik dat wel interessant.

quote:
13s.gif Op maandag 14 september 2015 23:36 schreef nikky het volgende:

[..]

Stel je aan.

Alsof alleen jouw moeder bewust heeft gekozen voor kinderen.

Als jouw moeder vroeger regelingen zoals die van vandaag kon ontvangen, dan wees ze deze echt niet af.
Daarnaast was de kinderbijslag van vroeger wel wat hoger dan die van tegenwoordig. De potjes zijn allen verplaatst.
Volgens mij is dat niet zo. De regels zijn veranderd. Vroeger kreeg je meer kinderbijslag per kind, naar mate je er maar had. Godzijdank is dit door 'Paars' afgeschaft. Die hogere kinderbijslag vroeger gold dus voor grote gezinnen, niet voor mensen met 2 kinderen.

Hoezo stel ik mij aan? Ik reageer op de vraag of men ook zo ongenuanceerd tegen zijn eigen moeder doet. Natuurlijk zou iedereen die toeslagen accepteren, dat lijkt mij menselijk. Wil niet zeggen dat ze wenselijk zijn: Geef mensen hun eigen verantwoordelijkheid terug, schaf de kindregelingen af en gebruik die 11 miljard om direct de belastingen te verlagen, verdeeld over alle schijven.
  Milf maandag 14 september 2015 @ 23:42:10 #135
16000 nikky
pi_156095752
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet zo. De regels zijn veranderd. Vroeger kreeg je meer kinderbijslag per kind, naar mate je er maar had. Godzijdank is dit door 'Paars' afgeschaft. Die hogere kinderbijslag vroeger gold dus voor grote gezinnen, niet voor mensen met 2 kinderen.

Hoezo stel ik mij aan? Ik reageer op de vraag of men ook zo ongenuanceerd tegen zijn eigen moeder doet. Natuurlijk zou iedereen die toeslagen accepteren, dat lijkt mij menselijk. Wil niet zeggen dat ze wenselijk zijn: Geef mensen hun eigen verantwoordelijkheid terug, schaf de kindregelingen af en gebruik die 11 miljard om direct de belastingen te verlagen, verdeeld over alle schijven.
Vraag maar even aan je moeder hoeveel ze kreeg. Kom dan maar terug. Hoe meer kinderen je had, hoe minder je netto per kind ontving. Kleding kon immers worden doorgeschoven. Voor het eerste kind ontving je het meeste.
  maandag 14 september 2015 @ 23:42:43 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156095771
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:45 schreef Kim-Holland het volgende:
borstvoeding in het openbaar en in vol ornaat is belachelijk. Zorg dat je een flesje afgekofld hebt of blijf gewoon thuis met je gebroed. De volgescheten luier na de melk hoeven we ook niet te pikken.
Moeders die denken dat ze hip zijn om schijt te hebben aan de omgeving :') :N
Whut? Moeten kolven zodat je je kind in het openbaar met een flesje kunt voeden?
Ook als je helemaal niet kolft? |:(
En dat flesje ga je in het openbaar ook zo even overal op temperatuur brengen?

De suggestie alleen al dat iemand borstvoeding geeft om hip te zijn... echt 8)7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_156095777
quote:
15s.gif Op maandag 14 september 2015 18:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Je gaf antwoord op mij.
Ik gaf inderdaad antwoord op je uit de context getrokken stelling dat het hoofdzakelijk vrouwen zijn die klagen .. die vinden het over het algemeen niet zo leuk dat de meeste mannen inclusief de eigen man zitten te staren. En dat ik terwijl ik reageer op de stelling van Weltschmerz dat mannen er bezwaar tegen hebben omdat het de tiet deseksualiseert. Ik heb het nergens over aantallen, ik stel alleen dat de man die er bezwaar tegen heeft omdat hij de tiet graag wil blijven zien als een seksobject een probleem tussen zijn oren heeft, een probleem waar ik geen boodschap aan heb.
pleased to meet you
pi_156095813
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:42 schreef nikky het volgende:

[..]

Vraag maar even aan je moeder hoeveel ze kreeg. Kom dan maar terug. Hoe meer kinderen je had, hoe minder je netto per kind ontving. Kleding kon immers worden doorgeschoven. Voor het eerste kind ontving je het meeste.
Voor 1995 gold: Hoe meer kinderen, hoe meer je per kind ontving. Het 8e kind had een hogere kinderbijslag dan het 2e, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderbijslag_%28Nederland%29 (en het boek sociale zekerheidsrecht dat ik hier in de kast heb staan).
pi_156095852
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Belachelijk artikel van GroenLinkse bakfiets-types :r :r :r

Borstvoeden in het openbaar doe je maar in Afrika, in Nederland doen we dat discreet.
Mijn vrouw stemt VVD en neemt vaak de auto. Toch gaf ze discreet borstvoeding in het openbaar. Je zwart-wit links-rechts wereldbeeldje klopt niet jochie.
  Milf maandag 14 september 2015 @ 23:46:57 #140
16000 nikky
pi_156095875
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Voor 1995 gold: Hoe meer kinderen, hoe meer je per kind ontving. Het 8e kind had een hogere kinderbijslag dan het 2e, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderbijslag_%28Nederland%29 (en het boek sociale zekerheidsrecht dat ik hier in de kast heb staan).

Dan weet je ook vast nog wel de hoogte van die 'paar centen' kinderbijslag te noemen.
pi_156095886
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn vrouw stemt VVD en neemt vaak de auto. Toch gaf ze discreet borstvoeding in het openbaar. Je zwart-wit links-rechts wereldbeeldje klopt niet jochie.
Discreet. Prima. sluit precies aan bij wat ik schrijf.
Dus niet provocerend zoals GroenLinks-types doen.
pi_156095896
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:46 schreef nikky het volgende:

[..]

Dan weet je ook vast nog wel de hoogte van die 'paar centen' kinderbijslag te noemen.
Een boek uit 2002 noemt niet de bedragen uit de jaren '70.
pi_156095990
Hmm, zou het zelf niet echt comfortabel vinden om te doen in het mega openbaar denk ik! Niet dat ik er ervaring mee heb, maar het idee mwah. Zou er geen moeite mee hebben als ik het iemand zou zien doen, eigenlijk. Moet iemand vooral zelf weten.
pi_156095993
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zeg ik, soms is juist het vertoon van seksueel relevante lichaamsdelen zonder aantrekkelijk gebracht te worden het probleem.
Als mijn baby honger heeft heb ik daar geen boodschap aan. En ik laat me ook niet thuis opsluiten als een soort gevangene van mijn kind omdat sommige mensen zo'n verknipte kijk hebben op onderdelen van mijn lichaam.

quote:
Ik vind het ook veranderlijk en best bespreekbaar, maar dat is wat anders dan meteen maar de volledige openbare ruimte inclusief andermans bedrijfsruimte claimen. Niet iedereen zit er namelijk op te wachten om creche te spelen of zich in een dergelijk omgeving te bevinden.
Oh, van onze heilige huisjes moet men afblijven en vooral niet provoceren, zoiets?
pleased to meet you
pi_156096079
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Als mijn baby honger heeft heb ik daar geen boodschap aan. En ik laat me ook niet thuis opsluiten als een soort gevangene van mijn kind omdat sommige mensen zo'n verknipte kijk hebben op onderdelen van mijn lichaam.

[..]

Oh, van onze heilige huisjes moet men afblijven en vooral niet provoceren, zoiets?
maar je moet een baby toch voeden op bepaalde tijden, dus dan zou ik er rekening mee houden denk ik. Of werkt het allemaal niet zo. Nou ja hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk: Moet er niet aan denken dat ik met m'n blote Boob in de menigte een kind ga voeden eigenlijk. Lijkt me heel weird en privé.
pi_156096082
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Voor grote gezinnen. Naar mijn weten heeft geen enkele partij het lef gehad om echt te verlagen.

[..]

Kinderbijslag mogen ze houden van me, maar wat dat met borstvoeding te maken heeft is me niet geheel en al duidelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156096172
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Kinderbijslag mogen ze houden van me, maar wat dat met borstvoeding te maken heeft is me niet geheel en al duidelijk.
Het heeft niet direct met elkaar te maken. Ik noemde het in het kader van eigen verantwoordelijkheid. Kinderen krijgen is anno 2015 100% een eigen keuze. Het heeft voordelen en nadelen. Daar moet je mee dealen, en anderen niet voor op laten draaien. Daarom vind ik kinderbijslag ook zo fout. Wat het onderwerp betreft: Een praktisch probleem zoals een geschikte plek voor het geven van borstvoeding is ook een nadeel van kinderen krijgen. Je bent, zeker in het begin, minder mobiel. Het hoort er bij.
  dinsdag 15 september 2015 @ 00:03:15 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156096228
quote:

[..]

Al even afgezien van het feit dat het allemaal niets met borstvoeding geven te maken heeft (ook moeders die wel thuisblijven geven vaak borstvoeding).

In 1986 was AOW voor een alleenstaande ƒ 1113,01 bruto per maand.
Kinderbijslag voor een gezin met 1 kind tussen de 0 en 6 jaar was ƒ 205,03 per kwartaal.
(Datzelfde kind leverde in een gezin met 2 kinderen ƒ 268,92 en in een gezin met 3 kinderen ƒ 287,96 kinderbijslag per kwartaal op).

In 2015 is de AOW voor een alleenstaande ¤ 1.113,56 bruto per maand.
Kinderbijslag voor een kind tussen de 0 en 6 jaar is ¤ 191,65 per kwartaal.

Dus ja, zeker als je naar de kinderbijslagbedragen voor gezinnen met meer dan 1 kind kijkt dan zijn daar nogal wat verschillen.... en kennelijk zitten we nu qua euro's vs guldens op het guldenniveau van 1986 in euro's.

Maar een gezin met 2 kinderen van 7 en 4 jaar oud kreeg in 1986 ƒ 576,26 per kwartaal aan kinderbijslag en in 2015 krijgen ze ¤ 424,36
Lijkt mij fors minder als je bedenkt dat een bruto AOW-uitkering voor een alleenstaande exact hetzelfde bedrag in euro's als destijds in guldens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_156096260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het heeft niet direct met elkaar te maken. Ik noemde het in het kader van eigen verantwoordelijkheid. Kinderen krijgen is anno 2015 100% een eigen keuze. Het heeft voordelen en nadelen. Daar moet je mee dealen, en anderen niet voor op laten draaien. Daarom vind ik kinderbijslag ook zo fout. Wat het onderwerp betreft: Een praktisch probleem zoals een geschikte plek voor het geven van borstvoeding is ook een nadeel van kinderen krijgen. Je bent, zeker in het begin, minder mobiel. Het hoort er bij.
Het is baarlijke onzin dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Anderen ervoor op laten draaien zelfs, hoe draai jij ervoor op als je even een glimp van een borst opvangt als de baby eraan gelegd wordt of eraf gehaald wordt?

Je draait gewoon nergens voor op daarmee, het is gewoon aanstelleritis en niet meer dan dat.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2015 @ 00:05:22 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156096277
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:56 schreef Rucola het volgende:

[..]

maar je moet een baby toch voeden op bepaalde tijden, dus dan zou ik er rekening mee houden denk ik. Of werkt het allemaal niet zo. Nou ja hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk: Moet er niet aan denken dat ik met m'n blote Boob in de menigte een kind ga voeden eigenlijk. Lijkt me heel weird en privé.
dat doe je ook niet met blote boob... Kwestie van fatsoenlijke voedingsbh, hemdje, vestje/sjaaltje en iedereen vindt ineens dat je kindje zo vredig ligt te slapen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')