Ik denk dat je het niet zo goed begrijpt... Ik ben tegen borstvoeding in het openbaar, net zoals ik de moslim instroom afkeur.quote:Op maandag 14 september 2015 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], geniet er nog maar van zolang het kan.
Over een paar jaar is het bij wet verboden hier, de vrije "ik bepaal zelf wat ik doe"-provo houding vliegt er wel vanaf.
Dat heet multiculti... en samenleven.
Dan kan ik vanaf nu ook gewoon naakt buiten wandelen? Is geen seksuele handeling.quote:Op maandag 14 september 2015 18:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk een scheiding maken tussen seksuele handelingen en niet-seksuele handelingen. Persoonlijk boeit dat me niet zo veel maar veel mensen lijken daar belang aan te hechten. Borstvoeding geven is sowieso geen seksuele handeling en zou in zo'n geval dus mogen.
Ik ben voor discreet voeden... ook aan de kerstdisquote:Op maandag 14 september 2015 18:08 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet zo goed begrijpt... Ik ben tegen borstvoeding in het openbaar, net zoals ik de moslim instroom afkeur.
Idem.quote:Op maandag 14 september 2015 18:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben voor discreet voeden... ook aan de kerstdis
Klopt. Tenzij je dus ook voor naaktheid vanuit de overheid specifieke regelgeving gaat opstellen. Nou hebben we in Nederland bepaalde fatsoenswetten die precies dat doen. Hoe nuttig, restrictief of toepasbaar die wetten zijn is wat mij betreft up for debate.quote:Op maandag 14 september 2015 18:09 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dan kan ik vanaf nu ook gewoon naakt buiten wandelen? Is geen seksuele handeling.
Er is een verschil tussen wat maatschappelijk aanvaardbaar is en wat wettelijk aanvaardbaar is. Ik denk dat het zaak is om op wettelijk niveau meer vrijheid te geven zodat er ruimte is voor eventuele verandering qua gedrag. Ik heb liever dat burgers elkaar proberen te beinvloeden dan dat een overheid met een pistool en een gummiknuppel wel eventjes gaat bepalen of je te veel enkel laat zien.quote:Ook al zijn we een vrij land, dan nog gelden er ethische regels in een maatschappij. Dingen die maatschappelijk aanvaardbaar zijn en dingen die dat niet zijn. Blote borsten in het openbaar horen bij de laatste.
Ben je serieus?quote:Op maandag 14 september 2015 18:45 schreef Kim-Holland het volgende:
borstvoeding in het openbaar en in vol ornaat is belachelijk. Zorg dat je een flesje afgekofld hebt of blijf gewoon thuis met je gebroed. De volgescheten luier na de melk hoeven we ook niet te pikken.
Moeders die denken dat ze hip zijn om schijt te hebben aan de omgeving![]()
De enige reden dat blote borsten in het openbaar niet "aanvaardbaar" zijn is omdat het nauwelijks gebeurt. Tenminste, ik vind het raar eigenlijk om de blote vrouwenborst te verbieden (eigenlijk de tepel trouwens! Niet de borst!) en de mannelijke variant is prima.quote:Op maandag 14 september 2015 18:09 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dan kan ik vanaf nu ook gewoon naakt buiten wandelen? Is geen seksuele handeling.
Ook al zijn we een vrij land, dan nog gelden er ethische regels in een maatschappij. Dingen die maatschappelijk aanvaardbaar zijn en dingen die dat niet zijn. Blote borsten in het openbaar horen bij de laatste.
Dat zeg ik, soms is juist het vertoon van seksueel relevante lichaamsdelen zonder aantrekkelijk gebracht te worden het probleem.quote:Op maandag 14 september 2015 17:40 schreef moussie het volgende:
Alleen dat borstvoeding geven helemaal niets te maken heeft met je seksualiteit te etaleren.
Ik vind het ook veranderlijk en best bespreekbaar, maar dat is wat anders dan meteen maar de volledige openbare ruimte inclusief andermans bedrijfsruimte claimen. Niet iedereen zit er namelijk op te wachten om creche te spelen of zich in een dergelijk omgeving te bevinden.quote:En de maatschappelijke conventies kunnen veranderen .. zo moest je het 100 jaar geleden niet in je hoofd halen om in een minirok over straat te lopen, laat staan met blote tieten te zonnen of met je billen pronken in een veterbikini. Het idiote is dat zelfs op de plekken waar je bloten tieten gewoon geaccepteerd worden mensen alsnog vuil gaan kijken als je dan een kind aan de borst legt, alsof je die borst stelselmatig moet verbergen als die gebruikt wordt voor iets anders dan seks ..
gewoon jaloersquote:Op maandag 14 september 2015 20:57 schreef topdeck het volgende:
wat is er zo erg aan melkende tetten?
Het was anders vrij normaal vroeger, dit is echt iets van de moderne preutsheid. Zwaar overdreven in dit geval, sta er echt van te kijken dat er hier mensen zijn die werkelijk een probleem hebben met een baby die borstvoeding krijgt.quote:Op maandag 14 september 2015 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zeg ik, soms is juist het vertoon van seksueel relevante lichaamsdelen zonder aantrekkelijk gebracht te worden het probleem.
[..]
Ik vind het ook veranderlijk en best bespreekbaar, maar dat is wat anders dan meteen maar de volledige openbare ruimte inclusief andermans bedrijfsruimte claimen. Niet iedereen zit er namelijk op te wachten om creche te spelen of zich in een dergelijk omgeving te bevinden.
Nee hoor, het is vroeger sws een hele tijd niet eens normaal geweest om borstvoeding te geven. Ik heb het geloof ik als kind 3 keer mee gemaakt dat iemand borstvoeding gaf en die zorgden er voor om het uit het zicht te doen.quote:Op maandag 14 september 2015 21:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Het was anders vrij normaal vroeger, dit is echt iets van de moderne preutsheid. Zwaar overdreven in dit geval, sta er echt van te kijken dat er hier mensen zijn die werkelijk een probleem hebben met een baby die borstvoeding krijgt.
Aanstelleritis is het en meer kan ik er niet van maken.
We hebben kinderen eeuwenlang als volwassenen behandeld. Misschien moeten we daar weer eens mee beginnen, om die decadentie tegen te gaan.quote:Op maandag 14 september 2015 21:11 schreef speknek het volgende:
In ieder geval, wel een beetje gek hoe we als samenleving geen plezier meer in kinderen hebben. Pure decadentie, kan niet lang meer duren voor het westen instort.
juist wel, die winkeliers willen niet dat die vrouwen daar telkens aankloppen als ze willen voedenquote:Op maandag 14 september 2015 23:10 schreef HexHunter het volgende:
Bij openbaar denk ik eerder aan borstvoeding midden in een winkelstraat. Nu is neuken en plassen op straten ook niet geaccepteerd dus mag borstvoeding daar ook weg blijven.
Maar dat je geen borstvoeding mag geven in een leeg pashokje slaat dan weer nergens op.
Moet een winkel dat faciliteren? Moet een ondernemer daarmee opgescheept worden?quote:Op maandag 14 september 2015 23:10 schreef HexHunter het volgende:
Maar dat je geen borstvoeding mag geven in een leeg pashokje slaat dan weer nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |