Het ging me dan ook niet alleen puur om Fok! of dat vrouwen al dan niet terecht mannen afzeiken. De aanleiding tot verder nadenken hoeft niet dezelfde intentie te hebben als de aanzet..quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:01 schreef Forbry het volgende:
[..]
Omdat er ook zelden tot nooit een aanleiding voor is om dat te (moeten) melden? Edit: ik zie de vrouwen op FOK! toch echt niet in grote getale lopen zeiken dat hun (mannelijke) partners hen niet genoeg te bieden hebben.
Even uitlaggenquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat is op individueel gebiedt.
Eens, maar ik stelde de vraag juist individueel. Als we allemaal hokjes noemen, mis je veel sneller nuances en verschillen. Daarnaast als we er niet over nadenken, bespreken en benoemen gaan we ook nooit echt testen in hoeverre er verschillen zouden kunnen zijn. In hoeverre dat relevant is, is weer een tweede natuurlijk..quote:Ik zou wel denken dat in het algemeen de mannen ongeveer hetzelfde te bieden hebben als vrouwen.
Zoveel verschillen ze nou ook weer niet van elkaar.
Klinkt ideaal! Maar we weten beide wel beterquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah.
Maar even serieus: ben niet jaloers, onredelijk en vraag niet veel aandacht. Ik vind mezelf best stabiel en ben niet bang om openlijk te communiceren als me iets dwars zit. Heb genoeg een eigen leven, studie, baantje, sport, sociale activiteiten. Ik ben niet iemand die aan een vriendje gaat hangen, kan me goed zelf vermaken of met vrienden. Ik vind het belangrijk om goed voor mezelf te zorgen. Eet meestal gezond, maar kan ook nog lekker ongegeneerd pizza's, hamburgers en andere dingen wegwerken. Probeer graag nieuwe dingen. Vind het leuk om dingen te verzinnen wat we samen kunnen doen. Flexibel, want avonden op de bank doorbrengen is ook prima. En ja, ik ben bijna altijd wel in voor een beetje seks en genegenheid.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat we juist wel heel veel verschillen van elkaar. En dan niet direct man vs vrouw, maar wel als personen.
Naar mijn idee wel jaquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:17 schreef MissMSX het volgende:
Dus eigenlijk is het gewoon een karakterschets van jezelf neerzetten hier?
Het klinkt vooral vrij normaal. De meeste vrouwen zullen er zo instaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:26 schreef artelligence het volgende:
[..]
Klinkt ideaal! Maar we weten beide wel beter
Kijk even naar de quote die je als voorbeeld neerzet. Dat is niet positief op te vatten. Had dan gewoon een topic aangemaakt met: wat heb jij je partner te bieden? Ik weet zeker dat het topic dan niet zo overkwam. Ik zie verder dat niemand zich aangevallen voelt of zo, wel dat mensen het nergens op vinden slaan. En dat komt gewoon door de toonzetting en dat voorbeeld.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niet dat ze niets te bieden hebben, maar dat het niet zo vermeldt wordt. Daar had ik duidelijker in moeten zijn, maar kennelijk is het ook weer niet onduidelijk genoeg voor anderen om daar niet een en ander in terug te zien of om gewoon te reageren alsof het niet een aanval is op de vrouw. Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom het nou een man-vrouw dingetje zou moeten zijn, als ik vrouwen vraag naar wat zij te bieden hebben aan een partner. Het lijkt me een aanname om daar maar meteen uit op te moeten maken dat het aanvallend bedoelt is, alsof dat niet het geval zou zijn en er verdedigd moet worden. Die partner kan zowel man als vrouw zijn en van mannen horen we doorgaans overduidelijk wat de vrouw al dan niet te bieden zou (moeten) hebben. Dan mag het wel een open deur zijn om naar te vragen, maar dat is de helft van Fok! ook, dus ja.
Ik snap best dat het niet voor iedereen zo tongue in cheek op te vatten was, zoals ik het in mijn hoofd had voorgesteld. Als jouw stelling echter zou kloppen, zou niemand positief gereageerd hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:38 schreef Rucola het volgende:
[..]
Kijk even naar de quote die je als voorbeeld neerzet. Dat is niet positief op te vatten.
Geen idee. Ik ken redelijk wat jaloerse, onredelijke vrouwen. Ben wel blij dat ik dat gevoel niet heb.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:36 schreef Rucola het volgende:
[..]
Het klinkt vooral vrij normaal. De meeste vrouwen zullen er zo instaan.
Onvervangbaar. Had ik dit maar te bieden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:56 schreef agter het volgende:
Ik wil wel een duit in het zakje doen:
Mijn inkomen is genoeg om serieus geld binnen te brengen.
Ik houd van lekker koken. Neem daar gerust in het weekend uren de tijd voor.
Ik houd van sex. Ook midden in de nacht. Je mag me altijd wakker likken, en anders dring ik me wel op.
We zijn al jaren samen, maar ik ben niet jaloers als hij eens wat buiten de deur doet.
Ik hou ook van trio's: MVV that is.
Maar ik hou niet van het huishouden. Daar heb ik een hulp voor.
En ik hou van classy dingen: je man verwennen. Linegerie, lapdance, goed uit eten.
Als hij moe uit zijn werk komt en ik ben al thuis, sta ik klaar met een pilsje, of een goed glas wijn.
En in discussies geef ik hem op het einde altijd gelijk. Haha!
En na alle jaren met hem wil ik er nog steeds goed uitzien, voor hem. Geen uggs, etc. Maar wel strakke jeans en een normaal BMI.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:26 schreef artelligence het volgende:
[..]
Klinkt ideaal! Maar we weten beide wel beter
En waarom vinden mensen het nergens op slaan, juist omdat men zich aangevallen voelt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:38 schreef Rucola het volgende:
Ik zie verder dat niemand zich aangevallen voelt of zo, wel dat mensen het nergens op vinden slaan. En dat komt gewoon door de toonzetting en dat voorbeeld.
Ik denk het wel eigenlijk. En die ken ik ook wel, maar zijn vaak toch van een bepaalde leeftijd. Volgens mij wordt dat in de meeste gevallen wel minder als iemand gewoon gezond en stabiel is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken redelijk wat jaloerse, onredelijke vrouwen. Ben wel blij dat ik dat gevoel niet heb.
Maar zullen zij zichzelf ook zo ervaren / dat hier neer zettenquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken redelijk wat jaloerse, onredelijke vrouwen. Ben wel blij dat ik dat gevoel niet heb.
Scheelt dat ik een heel lief vriendje heb die mij genoeg aandacht geeft, dus dan heb ik ook geen reden om me onzeker te gedragen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:46 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik denk het wel eigenlijk. En die ken ik ook wel, maar zijn vaak toch van een bepaalde leeftijd. Volgens mij wordt dat in de meeste gevallen wel minder als iemand gewoon gezond en stabiel is.
Ok.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:42 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik snap best dat het niet voor iedereen zo tongue in cheek op te vatten was, zoals ik het in mijn hoofd had voorgesteld. Als jouw stelling echter zou kloppen, zou niemand positief gereageerd hebben.
Ik heb mijn partner alleen maar gezeik te biedenquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar zullen zij zichzelf ook zo ervaren / dat hier neer zetten
Als je regelmatig jaloers/onzeker bent dan weet je dat toch wel van jezelf?quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar zullen zij zichzelf ook zo ervaren / dat hier neer zetten
Ja, maar dan ligt dat meestal aan de anderquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je regelmatig jaloers/onzeker bent dan weet je dat toch wel van jezelf?
Maar dat valt dan niet onder dat je dat te bieden hebt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je regelmatig jaloers/onzeker bent dan weet je dat toch wel van jezelf?
Klopt wat je zegt. Daarbij is het maar de vraag of mensen goede zelfkennis hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat valt dan niet onder dat je dat te bieden hebt.
Tenminste, zie maar weinig negatieve dingen die men over zichzelf zegt hier. Dus dat zal dan achterwege worden gelaten.
Daarbij zullen vast veel mensen dit van zichzelf "gezonde jaloezie" ben ik bang
Ja, dat zullen genoeg van die onzekere jaloerse meisjes ook wel hebben. Maar dat heeft niks te maken met hoeveel aandacht je krijgt, maar meer met de onzekerheid van jezelf op zo'n moment. Ik zou me overigens nooit onzeker willen gedragen of voelen door zoiets; ook niet als ik eens wat minder aandacht krijg. In de basis wil ik gewoon tevreden zijn met mezelf en niet afhankelijk van een ander, zeg maar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Scheelt dat ik een heel lief vriendje heb die mij genoeg aandacht geeft, dus dan heb ik ook geen reden om me onzeker te gedragen.
Alles valt of staat met vertrouwen. In jezelf, in de ander.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:50 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ja, dat zullen genoeg van die onzekere jaloerse meisjes ook wel hebben. Maar dat heeft niks te maken met hoeveel aandacht je krijgt, maar meer met de onzekerheid van jezelf op zo'n moment. Ik zou me overigens nooit onzeker willen gedragen of voelen door zoiets; ook niet als ik eens wat minder aandacht krijg. In de basis wil ik gewoon tevreden zijn met mezelf en niet afhankelijk van een ander, zeg maar.
Ik denk wel dat veel mensen in een relatie een bevestiging zoeken. Of opvulling van een gat in hun leven. Dat is een vruchtbare bodem voor jaloezie en gezeik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alles valt of staat met vertrouwen. In jezelf, in de ander.
Dat komt dus naar mijn idee ook vaak voor.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik denk wel dat veel mensen in een relatie een bevestiging zoeken. Of opvulling van een gat in hun leven. Dat is een vruchtbare bodem voor jaloezie en gezeik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |