leg uit hoe als er wezenlijk onoverkomelijke problemen zijn? Almachtige goden zijn enkel logisch als je niet stilstaat bij de gevolgen van die woorden. De god theorieen zijn allemaal gebruikt om de wereld te verklaren. Nu echter weten we dat god niet nodig is als verklaring, er komt dus steeds minder ruimte om god nog als verklaring te kunnen/willen zien. Maar zoals die steen, of die vierkante cirkel al zeggen. Een almachtige god die als logische verklaring is gebruikt, wordt extreem onlogisch als je je hersenen niet afsluit voor de realiteit.quote:Op maandag 14 september 2015 12:54 schreef jogy het volgende:
Dat geldt niet voor god, die kan zijn eigen regels wel breken/herschrijven denk ik zo maar.
Er valt niets uit te leggen, mensen kiezen ervoor om te geloven, of het nou logisch is of niet. Rationeel gezien valt het niet meer zonder extreem gekronkel in stand te houden maar het is ook geen rationeel besluit maar een emotioneel besluit. Mensen geloven wat ze willen geloven, tot aan het meest absurde aan toe waar een religieus geloof kinderspel bij is.quote:Op maandag 14 september 2015 14:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
leg uit hoe als er wezenlijk onoverkomelijke problemen zijn? Almachtige goden zijn enkel logisch als je niet stilstaat bij de gevolgen van die woorden. De god theorieen zijn allemaal gebruikt om de wereld te verklaren. Nu echter weten we dat god niet nodig is als verklaring, er komt dus steeds minder ruimte om god nog als verklaring te kunnen/willen zien. Maar zoals die steen, of die vierkante cirkel al zeggen. Een almachtige god die als logische verklaring is gebruikt, wordt extreem onlogisch als je je hersenen niet afsluit voor de realiteit.
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 14 september 2015 13:57 schreef Maharajah het volgende:
[..]
En toch als ik zo'n argument gebruik dan wordt ik, ook Door gelovigen, hard uitgelachen
Je moet dat alleen als laatste redmiddel gebruiken, als je jezelf volledig in de hoek hebt geluld en toch per se even je gelijk wilt halen. "Het is een gevoel" is de religieuze vorm van 'technisch gezien correct'.quote:Op maandag 14 september 2015 13:57 schreef Maharajah het volgende:
[..]
En toch als ik zo'n argument gebruik dan wordt ik, ook Door gelovigen, hard uitgelachen
Kom je weer met je nonsense?quote:Op maandag 14 september 2015 18:06 schreef Jigzoz het volgende:
Gelovigen beweren helemaal geen bewijs voor hun god te hebben. Sterk topic weer.
Nee hoor. Ik zeg dat je een domme vraag stelt.quote:Op maandag 14 september 2015 18:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Kom je weer met je nonsense?
Prima, je hebt het gezegd, kan je nu gaan knikkeren.quote:Op maandag 14 september 2015 18:08 schreef Jigzoz het volgende:
Nee hoor. Ik zeg dat je een domme vraag stelt.
Nee, hele dag gewerkt, geen zin in dus. Iemand moet tenslotte jouw uitkering betalen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:01 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Prima, je hebt het gezegd, kan je nu gaan knikkeren.
Ok tx for the free money, kan je niet wat overuurtjes gaan draaien, dan kan mn uitkering omhoog.quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, hele dag gewerkt, geen zin in dus. Iemand moet tenslotte jouw uitkering betalen.
Nee, ik lobby voor het afschaffen van uitkeringen voor PVV'ers. Dat tuig gaat zichzelf maar eens een keer nuttig maken.quote:Op maandag 14 september 2015 19:05 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ok tx for the free money, kan je niet wat overuurtjes gaan draaien, dan kan mn uitkering omhoog.
En dan heb je ook minder tijd om hier te droeftoeteren.
snap jij het verschil tussen objectief en subjectief? Google het eensquote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Maar serieus: denk even na voordat je van dit soort topics opent. Dit is echt vreselijk dom.
Ja. Je vraagt naar iets wat niemand vindt (objectief) en dat is bijzonder dom (subjectief).quote:Op maandag 14 september 2015 19:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
snap jij het verschil tussen objectief en subjectief? Google het eens
Open een topic en ga daar lopen janken. En hou eens op met andermans topics te vervuilen met je aanwezigheid, triest figuur.quote:Op maandag 14 september 2015 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, ik lobby voor het afschaffen van uitkeringen voor PVV'ers. Dat tuig gaat zichzelf maar eens een keer nuttig maken.
Ga toch weg droeftoeterquote:Op maandag 14 september 2015 19:07 schreef Jigzoz het volgende:
Ja. Je vraagt naar iets wat niemand vindt (objectief) en dat is bijzonder dom (subjectief).
Komt ie: open gewoon geen zwakzinnige baggertopics. Dat scheelt reacties waarin gesteld wordt dat je uitsluitend domme dingen zegt.quote:Op maandag 14 september 2015 19:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Open een topic en ga daar lopen janken.
Ik ben er altijd best blij mee als uitkerings-PVV'ers mij een lul vinden. Thanks, parasiet.quote:En hou eens op met andermans topics te vervuilen met je aanwezigheid, triest figuur.
Je bent echt een enorm sneu figuur. Ga knikkerenquote:Op maandag 14 september 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
Komt ie: open gewoon geen zwakzinnige baggertopics. Dat scheelt reacties waarin gesteld wordt dat je uitsluitend domme dingen zegt.
En terug naar hier.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je bent echt een enorm sneu figuur. Ga knikkeren
Als jij geen domme dingen zegt, gaat niemand je meer vertellen dat je domme dingen zegt. Zelfs ik niet.quote:Op maandag 14 september 2015 19:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Open een eigen topic en ga daar huilen, en hou op met de boel hier te vervuilen
Neem eens contact op met het GGZ en vraag eens wat info over dwangneurose, ik denk dat dat je probleem is.quote:Op maandag 14 september 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
Als jij geen domme dingen zegt, gaat niemand je meer vertellen dat je domme dingen zegt. Zelfs ik niet.
Nou ja zeg... Doe je het wéér... Waarom begin je een dom topic dat je vervolgens op een nóg dommere manier volflikkert met bagger?quote:Op maandag 14 september 2015 19:20 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Neem eens contact op met het GGZ en vraag eens wat info over dwangneurose, ik denk dat dat je probleem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |