abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156049261
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als dat hun 'straf' is doen ze schijnbaar toch wel iets fout volgens jou.
Ja. Illegaal de EU binnentreden.
pi_156049291
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:09 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het grootste probleem van Wilders is dat hij ook geen werkelijke oplossingen heeft.
Klopt en hij spint garen bij het misslijke en slappe EU vluchtelingenbeleid.deze invasie is destructief voor de stabiliteit en houdbaarheid van onze eigen samenleving en werkt juist polarisatie en discriminatie in de hand. De voornamelijk linkse elite creeert hierdoor een etterende wond die ons in het gezicht gaat exploderen.. Slap dat Rutte cs hierin mee gaan, maar dat is opportunisme om de pcda tevreden te houden in het kabinet. Het gaat almmis bij de poorten van Europa, dus in Griekenland en italie. Alle vluchtelingen moeten daar al worden teruggestuurd en de schepen vernietigd.. Eenmaal aan land, zet ze weer in een boot en laat ze terug naar Libie en Turkije varen.
pi_156049344
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 15:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Klopt en hij spint garen bij het misslijke en slappe EU vluchtelingenbeleid.deze invasie is destructief voor de stabiliteit en houdbaarheid van onze eigen samenleving en werkt juist polarisatie en discriminatie in de hand. De voornamelijk linkse elite creeert hierdoor een etterende wond die ons in het gezicht gaat exploderen.. Slap dat Rutte cs hierin mee gaan, maar dat is opportunisme om de pcda tevreden te houden in het kabinet. Het gaat almmis bij de poorten van Europa, dus in Griekenland en italie. Alle vluchtelingen moeten daar al worden teruggestuurd en de schepen vernietigd.. Eenmaal aan land, zet ze weer in een boot en laat ze terug naar Libie en Turkije varen.
Dat verhaal kun je niet volhouden over werkelijke vluchtelingen. We zijn geen beesten tenslotte. Maar ooit moet men wel terug.
pi_156049348
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee hoor. Van mensen die vanuit een veilig land komen, hoef je de aanvraag niet in behandeling de nemen.
Als men al een asielaanvraag in een ander land heeft gedaan ja. Bovendien zou dat betekenen dat vooral landen aan de grenzen van de EU verantwoordelijk worden voor de vluchtelingenstromen en wij gevrijwaard blijven van vluchtelingen. Dat strookt ook niet echt met de opvattingen van de EU m.b.t. verdeling.
pi_156049368
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja. Illegaal de EU binnentreden.
Een legale optie bestaat in de praktijk niet, dan blijft er niet meer zo bijster veel keus over.
  zondag 13 september 2015 @ 15:20:51 #56
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156049465
Het enige lichtpuntje is dat hierdoor de EU [en ook Duitsland zelf waar de verdeling tussen de deelstaten voor dezelfde problemen zorgt als in de EU] in sneltreinvaart door führer Merkel wordt gesloopt door met andere EU-landen ruzie te maken en ze te chanteren.
Misschien hebben de Grieken toch gelijk over Duitsland en Merkel.

Ik snap trouwens ook niet waarom die vluchtelingen uitgerekend tussen de agressiefste bevolking (Duitsland en Zweden) van Europa willen leven.

[ Bericht 18% gewijzigd door Opa2012 op 13-09-2015 15:29:29 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_156049484
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als men al een asielaanvraag in een ander land heeft gedaan ja. Bovendien zou dat betekenen dat vooral landen aan de grenzen van de EU verantwoordelijk worden voor de vluchtelingenstromen en wij gevrijwaard blijven van vluchtelingen. Dat strookt ook niet echt met de opvattingen van de EU m.b.t. verdeling.
Die EU verdeling is ook onzin, zeker gezien de open grenzen. Bovendien is er nooit voor die verdeling gestemd. Het gaat om het VN Vluchtelingenverdrag. Dat is geschreven met het oog op opvang in de regio. Landen aan de grenzen van de EU moeten hun grensbewaking in orde maken. Er zijn geen onveilige landen die direct aan de EU grenzen. Er is onrust in enkele Noord-Afrikaanse landen, maar er is in Noord-Afrika genoeg plek om naar toe te vluchten. Als de EU aan de regels houdt, dan zal de EU alleen met vluchtelingen te maken krijgen als er in landen als Turkije, Rusland of het voormalig Joegoslavië vluchtelingenstromen zijn. Dat softe gedoe met Afrika en Syrië moet kappen, ze hebben geen recht om naar Europa te komen. Geen enkel verdrag die de EU verplicht deze mensen toe te laten.
pi_156049492
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan ook niet. Dat geeft o.a. Italie al vele jaren aan. En de EU deed niets.
pi_156049539
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:22 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat kan ook niet. Dat geeft o.a. Italie al vele jaren aan. En de EU deed niets.
Italië moet gewoon de zeegrens fatsoenlijk bewaken en die "vluchtelingen" keihard aanpakken in plaats van opvangen of doorsturen. Zorg er maar voor dat Italië geen prettig plek wordt. Italië kan ook expertise inhuren vanuit Australië. Die weten wel raad met illegalen op een bootje.
pi_156049654
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Italië moet gewoon de zeegrens fatsoenlijk bewaken en die "vluchtelingen" keihard aanpakken in plaats van opvangen of doorsturen. Zorg er maar voor dat Italië geen prettig plek wordt. Italië kan ook expertise inhuren vanuit Australië. Die weten wel raad met illegalen op een bootje.
Je kan weinig anders dan mensen opvangen als men op een boot voor de kust zit.
pi_156049678
quote:
Dit hele gedoe laat zien hoe slecht en onbetrouwbaar de zuidelijke landen zijn: Griekenland, Spanje en Italië. Waardeloze "bontgenoten". Ze hebben hun grensbewaking verwaarloosd. Maar het laat ook zien wat voor geweldige bontgenoot we aan Hongarije hebben. Ik zou zeggen: Gooi die zuidelijke landen uit de euro, de EU en Schengen. Hoewel ik sceptisch ben over de uitbreiding van de EU, zijn de Oost-Europese landen waarde(n)volle bontgenoten.
pi_156049679
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die EU verdeling is ook onzin, zeker gezien de open grenzen.
Er zijn geen open grenzen.

quote:
Bovendien is er nooit voor die verdeling gestemd.
Daar gaat het ook niet zozeer om; als maar een aantal landen binnen de EU worden belast met de opvang van vluchtelingen terwijl de inwaartse landen zich daar niet verantwoordelijk voor hoeven te houden levert dat voor de landen die aan de grens van de EU liggen meer problemen op dan nu al het geval is.

quote:
Het gaat om het VN Vluchtelingenverdrag. Dat is geschreven met het oog op opvang in de regio. Landen aan de grenzen van de EU moeten hun grensbewaking in orde maken. Er zijn geen onveilige landen die direct aan de EU grenzen. Er is onrust in enkele Noord-Afrikaanse landen, maar er is in Noord-Afrika genoeg plek om naar toe te vluchten. Als de EU aan de regels houdt, dan zal de EU alleen met vluchtelingen te maken krijgen als er in landen als Turkije, Rusland of het voormalig Joegoslavië vluchtelingenstromen zijn. Dat softe gedoe met Afrika en Syrië moet kappen, ze hebben geen recht om naar Europa te komen. Geen enkel verdrag die de EU verplicht deze mensen toe te laten.
Van landen buiten de EU kan men al veel minder harde garanties geven dat men niet wordt teruggestuurd naar het land van herkomst of een ander onveilig gebied dus logisch dat men daar ook minder voor open staat.
pi_156049696
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:29 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Je kan weinig anders dan mensen opvangen als men op een boot voor de kust zit.
Er is altijd een excuus om ze niet terug te sturen... Wees niet zo soft, terug slepen die boot. Lukt het niet? Geef ze een andere boot en breng ze daarmee terug. Denk in oplossingen, niet in beperkingen.
pi_156049711
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn geen open grenzen.

Dit soort opmerkingen tonen aan dat je werkelijk niets weet.
Binnen de EU zijn open grenzen. Iedereen binnen de EU kan zich vrij vestigen.

quote:

Van landen buiten de EU kan men al veel minder harde garanties geven dat men niet wordt teruggestuurd naar het land van herkomst of een ander onveilig gebied dus logisch dat men daar ook minder voor open staat.
Er is altijd wel een reden om iemand niet terug te sturen. En het is altijd zielig. Maar nu wordt het tijd kom te kiezen voor de belangen van de burgers van de EU. Een hardere opstelling is nodig. Afrikanen en moslims maken gehakt van onze softheid en weten dat maximaal uit te buiten. Geen enkele oplossing is voor iedereen zaligmakend. Ik zeg: Kies voor Europa. Dan maar eens iets doen wat zielig is, liever dat dan Europa naar de bliksem helpen. Geen excuses meer, gewoon keihard terugsturen.
pi_156049782
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er is altijd een excuus om ze niet terug te sturen... Wees niet zo soft, terug slepen die boot. Lukt het niet? Geef ze een andere boot en breng ze daarmee terug. Denk in oplossingen, niet in beperkingen.
Ik ben ver van soft. Zeer kritisch zelfs. Maar een boot terug sturen is niet de humane oplossing.
pi_156049790
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:34 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik ben ver van soft. Zeer kritisch zelfs. Maar een boot terug sturen is niet de humane oplossing.
Jammer dan. Ik kies voor Europa. Ik ben liever humaan voor onze eigen burgers.
pi_156049794
quote:
Daar gaat het ook niet zozeer om; als maar een aantal landen binnen de EU worden belast met de opvang van vluchtelingen terwijl de inwaartse landen zich daar niet verantwoordelijk voor hoeven te houden levert dat voor de landen die aan de grens van de EU liggen meer problemen op dan nu al het geval is.
Het pijnlijke aan dat alles is dat de landen die er zo fel op tegen zijn in het voormalige oostblok ook de landen zijn die zelf enorm geprofiteerd hebben van het open stellen van de grenzen. Je kunt niet verwachten dat andere EU landen wel duizenden van jouw bevolking opnemen (en wee je gebeente als je daarover durft te klagen: http://nos.nl/artikel/341(...)klaagt-over-wie.html) maar zelf de deur dichtgooien op het moment dat er een tegenprestatie wordt verwacht.
pi_156049830
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen tonen aan dat je werkelijk niets weet.
Binnen de EU zijn open grenzen. Iedereen binnen de EU kan zich vrij vestigen.

[..]

Er is altijd wel een reden om iemand niet terug te sturen. En het is altijd zielig. Maar nu wordt het tijd kom te kiezen voor de belangen van de burgers van de EU. Een hardere opstelling is nodig. Afrikanen en moslims maken gehakt van onze softheid en weten dat maximaal uit te buiten. Geen enkele oplossing is voor iedereen zaligmakend. Ik zeg: Kies voor Europa. Dan maar eens iets doen wat zielig is, liever dat dan Europa naar de bliksem helpen. Geen excuses meer, gewoon keihard terugsturen.
Dus je kan mensen tijdelijk opvangen en terug sturen. Daarnaast moet je daar meer doen. En ook eens arabische landen aanspreken op hun verantwoordelijkheid voor broeders. Wat verbijsterd is het gebrek aan broederschap bij moslims.
  zondag 13 september 2015 @ 15:36:41 #70
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156049855
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik vind het niet prima om vluchtelingen op te vangen, ook niet echte vluchtelingen. Het verschil tussen Nederland en Syrië is te groot als het gaat om welvaart en cultuur. Eenmaal hier gaan ze nooit meer weg. Allemaal in de regio is de enige garantie dat we ze allemaal kunnen helpen en dat ze weer naar huis gaan zodra de crisis over is.
Volgens mij zijn we het in essentie wel eens, alleen niet over de terminologie.

Zodra een Syriër in Turkije is aangekomen, is het in mijn optiek geen vluchteling meer.

Ik beschouw alleen personen uit België, Duitsland of Engeland als vluchtelingen.
pi_156049868
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het pijnlijke aan dat alles is dat de landen die er zo fel op tegen zijn in het voormalige oostblok ook de landen zijn die zelf enorm geprofiteerd hebben van het open stellen van de grenzen. Je kunt niet verwachten dat andere EU landen wel duizenden van jouw bevolking opnemen (en wee je gebeente als je daarover durft te klagen: http://nos.nl/artikel/341(...)klaagt-over-wie.html) maar zelf de deur dichtgooien op het moment dat er een tegenprestatie wordt verwacht.
Oost-Europeanen zijn de meest fantastische en verstandige mensen die je in Europa kunt vinden.
Open grenzen zijn prima bij gelijke cultuur en soortgelijke mentaliteit. Dat Hongaren overal in de EU welkom zijn, wil niet zeggen dat ze allemaal illegalen uit niet-westerse landen moeten accepteren. In Nederland is men door het onderwijssysteem en de media zo soft gemaakt dat dit er bijna niet in gaat, maar Oost-Europeanen begrijpen maar al te goed wat bezetting door vreemde volkeren betekent.
pi_156049877
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het in essentie wel eens, alleen niet over de terminologie.

Zodra een Syriër in Turkije is aangekomen, is het in mijn optiek geen vluchteling meer.

Ik beschouw alleen personen uit België, Duitsland of Engeland als vluchtelingen.
Scherp gezien; we zijn het idd eens ^O^
pi_156049920
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:35 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dus je kan mensen tijdelijk opvangen en terug sturen. Daarnaast moet je daar meer doen. En ook eens arabische landen aanspreken op hun verantwoordelijkheid voor broeders. Wat verbijsterd is het gebrek aan broederschap bij moslims.
Dat kan niet, want ze gaan niet terug.
Kun je mij een voorbeeld geven van een groep niet-westerse vluchtelingen waarvan het overgrote is teruggekeerd toen het weer veilig was? Zelfs mensen uit het voormalig Joegoslavië zijn niet massaal teruggegaan, ondanks de korte afstand en de snel teruggekeerde rust.
Ze krijgen in de EU kinderen en dan heeft niemand nog het lef om ze terug te sturen.

Ik deel je verbazing over het gebrek aan broederschap bij moslims. Het is een voedingsbodem voor de theorie dat moslims bewust groepen islamitische "vluchtelingen" naar Europa sturen.
pi_156050022
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat kan niet, want ze gaan niet terug.
Kun je mij een voorbeeld geven van een groep niet-westerse vluchtelingen waarvan het overgrote is teruggekeerd toen het weer veilig was?
Ze krijgen in de EU kinderen en dan heeft niemand nog het lef om ze terug te sturen.

Ik deel je verbazing over het gebrek aan broederschap bij moslims. Het is een voedingsbodem voor de theorie dat moslims bewust groepen islamitische "vluchtelingen" naar Europa sturen.
Daar kan je gewoon een regel of wet voor maken. Je gaat wel terug. Met daaraan een termijn. Ik ben daar geheel voor.

Ik heb tussen moslims gewoond. De rijkere mensen zijn net als jij en ik. Maar er is bijv. in Afrika echt geen broederschap. Ik ben aardiger voor arme mensen dan zij zelf vaak. En dan roept men soms dat blanken Afrika uit buiten. Afrikanen kunnen er zelf ook wat van. Ik heb geprobeerd daar zakelijk iets op te zetten in een arm land. Daar verdien ik aan. Maar het idee was meer de bevolking helpen. Dat kun je helemaal vergeten omdat bepaalde Afrikaanse mensen je tegen werken.
pi_156050126
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:43 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Daar kan je gewoon een regel of wet voor maken. Je gaat wel terug. Met daaraan een termijn. Ik ben daar geheel voor.
Hoe dan? Er zijn heel veel regels maar die worden niet nageleefd (volgens de regels had Mauro ook terug gemoeten).

Concreet: Stel die oorlog duurt nog 4 jaar. Kort na aankomst brengen de "vluchtelingen" massaal een kind op de wereld. Na 4 jaar is het rustig, en ze moeten terug. Denk je echt dat dit gebeurt? En wat denk je echt dat PvdA, D66, GL en CU gaan zeggen? A. "Je moet terug"; B. "Je mag blijven, want kinderen, geworteld, inhumaan, etc..".
pi_156050184
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoe dan? Er zijn heel veel regels maar die worden niet nageleefd (volgens de regels had Mauro ook terug gemoeten).

Concreet: Stel die oorlog duurt nog 4 jaar. Kort na aankomst brengen de "vluchtelingen" massaal een kind op de wereld. Na 4 jaar is het rustig, en ze moeten terug. Denk je echt dat dit gebeurd? En wat denk je echt dat PvdA, D66, GL en CU gaan zeggen? A. "Je moet terug"; B. "Je mag blijven, want kinderen, geworteld, inhumaan, etc..".
Dan moet je mensen alsnog kunnen uitzetten. Ook met kinderen. Wat men tot nu toe doet is dat heel hard roepen maar mensen wel pardon geven. Kinderen krijgen is gewoon ook een keus. Dan krijg je maar even geen kinderen in een noodsituatie.
pi_156050230
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:49 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dan moet je mensen alsnog kunnen uitzetten. Ook met kinderen. Wat men tot nu toe doet is dat heel hard roepen maar mensen wel pardon geven. Kinderen krijgen is gewoon ook een keus. Dan krijg je maar even geen kinderen in een noodsituatie.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar het punt is: Dat gebeurt niet. Je weet gewoon dat ze mogen blijven. Je weet gewoon dat er over 5 jaar weer 24.000 "schrijnende" gevallen zijn, waar heel links-christelijk Nederland en de voltallige media actie voor gaan voeren. Ik zie het hele circus alweer voorbij komen in DWDD. Ze gaan nooit meer terug.
pi_156050377
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar het punt is: Dat gebeurt niet. Je weet gewoon dat ze mogen blijven. Je weet gewoon dat er over 5 jaar weer 24.000 "schrijnende" gevallen zijn, waar heel links-christelijk Nederland en de voltallige media actie voor gaan voeren. Ik zie het hele circus alweer voorbij komen in DWDD. Ze gaan nooit meer terug.
Ja. En ook dat die groep zeer waarschijnlijk niet goed gaat integreren. Die ervaring hebben we al met o.a. Marokkanen. Dit gaat zeker mis.
pi_156050780
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:55 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. En ook dat die groep zeer waarschijnlijk niet goed gaat integreren. Die ervaring hebben we al met o.a. Marokkanen. Dit gaat zeker mis.
Klopt, alleen deze mensen zullen nog erger zijn voor de maatschappij vrees is. Ze komen uit oorlogsgebied die onmenselijk is. Het ergste is dat wij betalen voor de levensbehoeftes, kleding etc noem maar, terwijl de Nederlandse man leeggeplukt wordt. Ze moeten hier beleid voeren zoals Rusland of Australië. Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
pi_156050853
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:07 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Klopt, alleen deze mensen zullen nog erger zijn voor de maatschappij vrees is. Ze komen uit oorlogsgebied die onmenselijk is. Het ergste is dat wij betalen voor de levensbehoeftes, kleding etc noem maar, terwijl de Nederlandse man leeggeplukt wordt. Ze moeten hier beleid voeren zoals Rusland of Australië. Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
Dat is de oplossing niet. Je zal werkelijk iets moeten DOEN aan het oplossen van een probleem.
pi_156050922
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:55 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Die Marokkaanse asielzoekers zijn inderdaad een groot probleem.
pi_156050976
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

:D
pi_156051009
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:09 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat is de oplossing niet. Je zal werkelijk iets moeten DOEN aan het oplossen van een probleem.
Dat is inderdaad de oplossing niet, voorkomen is beter dan genezen zeggen ze wel eens. Dat is helaas te laat voor ons landje. Het Nederlandse volk moet minder klagen van achter hun beeldschermpje en meer actie ondernemen.
pi_156051099
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:13 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de oplossing niet, voorkomen is beter dan genezen zeggen ze wel eens. Dat is helaas te laat voor ons landje. Het Nederlandse volk moet minder klagen van achter hun beeldschermpje en meer actie ondernemen.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat gaat niet over asielzoekers......gewoon de gezinshereniging.
pi_156051111
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:13 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Wat voor actie?
  zondag 13 september 2015 @ 16:17:23 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156051145
censuur :O
pi_156051244
De Syriërs zullen zich uiteindelijk wel redden in ons land hoor als Syrië onveilig blijft. De stille moordenaars zijn de hordes Afrikanen uit Eritrea, Uganda en Somalië die in hun kielzog ons land binnensluipen. Dat zijn volkeren die nooit en te nimmer wat zullen toevoegen aan ons land en tot het einde der dagen netto-ontvangers zullen zijn.

Er is een kans dat Syrië veilig wordt in de toekomst. Dat kun je van die bananenrepublieken niet zeggen. De Irakezen zijn toendertijd ook teruggestuurd.
pi_156051425
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:20 schreef Confetti het volgende:
De Syriërs zullen zich uiteindelijk wel redden in ons land hoor als Syrië onveilig blijft. De stille moordenaars zijn de hordes Afrikanen uit Eritrea, Uganda en Somalië die in hun kielzog ons land binnensluipen. Dat zijn volkeren die nooit en te nimmer wat zullen toevoegen aan ons land en tot het einde der dagen netto-ontvangers zullen zijn.

Er is een kans dat Syrië veilig wordt in de toekomst. Dat kun je van die bananenrepublieken niet zeggen. De Irakezen zijn toendertijd ook teruggestuurd.
Dus het terugsturen kan gewoon wel.
pi_156051430
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:07 schreef Fietsenrek het volgende:
Ze moeten hier beleid voeren zoals Rusland of Australië
Wat is dat dan, extra asielzoekers opnemen?
quote:
Hij zei ook dat zijn land 12.000 Syrische vluchtelingen op gaat vangen, bovenop de 13.750 vluchtelingen die het land jaarlijks al opneemt.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-op-syrie~a4138599/
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 16:27:08 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156051540
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:25 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dus het terugsturen kan gewoon wel.
Met grote groepen wel inderdaad. Met Irak zijn er toen afspraken gemaakt en mensen zijn ook gewoon hun huis uit gezet en in vreemdelingendetentie gezet.

Het uitzet beleid faalt vooral als die afspraken er niet zijn, zoals met landen in Afrika.

..tenzij het conflict langer gaat duren en de Syriërs allemaal een permanente verblijfsvergunning krijgen na 5 jaar.
pi_156051601
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:30 schreef Confetti het volgende:

[..]

Met grote groepen wel inderdaad. Met Irak zijn er toen afspraken gemaakt en mensen zijn ook gewoon hun huis uit gezet en in vreemdelingendetentie gezet.

Het uitzet beleid faalt vooral als die afspraken er niet zijn, zoals met landen in Afrika.

..tenzij het conflict langer gaat duren en de Syriërs allemaal een permanente verblijfsvergunning krijgen na 5 jaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wat de afspraken zijn. Het gevoel dat ik nu krijg is dat alles en iedereen maar deze kant op kan komen. Daar ben ik gewoon tegen.

Wat ik heel goed begrijp is dat arme mensen uit nare landen iets beters willen. Het wordt wel wat vreemd als je werkelijk eisen gaat stellen. En dat doet een deel dus duidelijk.
pi_156051690
Grenscontroles hebben alleen zin als ze ook daadwerkelijk dus vluchtelingen gaan weigeren Duitsland in te komen. Dat zou gezichtsverlies betekenen voor Merkel.
pi_156051734
En iets anders is gewoon dat we al veel allochtonen binnenlaten als land. Kijk naar Amsterdam en de bevolking. Ik ben daar op zich ook wel voor. Maar het lijkt soms wel alsof we onzelf als racistisch wegzetten.
  zondag 13 september 2015 @ 16:44:06 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156051948
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:30 schreef Confetti het volgende:

Ik stel voor ze straks allemaal gewoon naar veilig Syrie te sturen!

quote:
Die regel moeten ze opdoeken. Niks "geworteld", dat was ook geen probleem toen ze naar een veel rijker land trokken!

Syrie is een leuke trouwens: in 50 jaar is de bevolking vervijfvoudigd. Resultaat is dat ze elkaar nu de hersens inslaan als burgeroorlog. Dat los je niet op door hun bevolkingsexplosie hierheen te halen.
censuur :O
pi_156051950
Dus vorige week zei Merkel: "kom allemaal maar gezellig de EU binnen" en nu moet Dld al grenscontroles instellen, want er komen iets meer mensen binnen dan verwacht was... :{.
Begin zoetjes aan te denken dat we door incapabele mensen bestuurd worden. Eerst dat gesodemieter met Griekenland en de euro en nu dit...
I´m back.
pi_156052139
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
Dus vorige week zei Merkel: "kom allemaal maar gezellig de EU binnen" en nu moet Dld al grenscontroles instellen, want er komen iets meer mensen binnen dan verwacht was... :{.
Begin zoetjes aan te denken dat we door incapabele mensen bestuurd worden. Eerst dat gesodemieter met Griekenland en de euro en nu dit...
Dat gevoel bekruipt mij ook wel. En over 4 jaar roept men dat het mis is gegaan en dat niemand meer verantwoordelijk is.
pi_156052379
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een beter leven zoeken natuurlijk, maakt dat ze verschrikkelijke mensen?
Nee, maar die mensen mogen we wel terugsturen natuurlijk.
  zondag 13 september 2015 @ 16:59:55 #100
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156052392
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:50 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat gevoel bekruipt mij ook wel. En over 4 jaar roept men dat het mis is gegaan en dat niemand meer verantwoordelijk is.
Dan hebben ze gehandeld onder druk van de publieke verontwaardiging over de manier waarop deze mensen werden behandeld. :')

Het hele volk stond te roepen dat ze binnen gehaald moesten worden. Alle EU burgers stonden er unaniem achter :Y

Politici.... :r
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')