abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156060751
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Soera 9: 3-74 O Profeet, bevecht de ongelovigen en huichelaars (afvalligen) en treedt hard tegen hen op. En zij zijn ongelovig geworden na hun islam en zij verlangden wat zij niet konden uitvoeren. Als zij dan berouw toonden dan zou dat beter voor hen zijn, maar als zij zich afwenden dan zal Allah hen straffen met een pijnlijke bestraffing in dit leven en in het hiernamaals.
Waar ben je in godsnaam mee bezig?

Vers 9:3 is
quote:
3. En dit is een verklaring van Allah en Zijn boodschapper aan de mensen op de dag van de grote bedevaart, dat Allah alsmede Zijn boodschapper niets uitstaande hebben met de afgodendienaren. Als gij daarom berouw toont zal het beter voor u zijn, maar indien gij u afwendt, weet dan, dat gij Allah niet kunt ontsnappen. En geeft tijding van een pijnlijke straf aan de ongelovigen.
vers 74 is:
quote:
74. Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.
en 9: 3-74 is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Er staat misschien niet letterlijk doodslag, maar bovenstaande tekst laat weinig aan de verbeelding over en verklaard het gedrag van veel moslimgelovigen ten opzichte van afvalligen.
Haal eens een uitgebracht vertaling zij het van Fred Leemhuis, zij het van een moslim, zij het in het engels, zij het via Google translate dat er ook maar in eens van die verzen het woordje 'afvallig' in voorkomt. Het probleem is dat je krampachtig een link probeert te maken naar iets waar er niet in staat, een tip voor je, het Arabische woord voor huichelaar / hypocriet is 'Munafiq' en 'afvallige' is 'Irtidad'

quote:
IS verklaart zelf dat degene die hun ware islam niet aanhangt afvallig is en bestraft dient te worden. We weten allemaal hoe die bestraffing eruit ziet. Martelingen, seksuele uitbuiting, slavenhandel en onthoofding.
Als je over IS praat doe het dan ook goed, niet alleen zijn de meeste slachtoffers van IS de moslims zelf, maar in de video's waar zij mensen afslachten als afvallig citeren zij geleerden en Hadiths, niet de Koran, niemand ontkend dat radicale moslims afvalligen vervolgen tot de dood op toe, de inspiratiebron, daar twisten jij en ik over.

quote:
Ik heb nog wel een paar leuke voor je.

Soera 9: 123 O jullie die geloven, bevecht de ongelovigen in jullie naaste omgeving en laten zij de hardheid bij jullie aantreffen.

Of deze.

Soera 9: 14-15 Allah zal uw handen straffen, hen vernederen, u tot een overwinning stellen en de harten van de ongelovigen genezen, de woede uit hun harten wegnemen.
Beide verzen zeggen 0,0 over afvalligen, dus als je punt is dat er in de Koran citaten zijn vermeld die gewelddadige verweer tegen 'ongelovigen' bevatten dan heb ik alleen maar 'joh?!' te zeggen.

quote:
In aanvullende bronnen buiten de Koran is dit een verwijzing naar een onthoofding.
Dus je geeft toe dat je externe bronnen moet raadplegen om er zoiets uit te halen?

quote:
Volgens andere islamitische bronnen gaf Mohammed in 627 de opdracht 600 à 700 mannen van de joodse Qurayza-stam te onthoofden.
Bullshit, het zijn jouw bronnen zoals de voor jou voorgekauwde sites zoals Answering Islam die dat claimen, als je de Islamitische bronnen had gelezen, dan las je dat dat heel anders is verlopen. Het zou je sieren om dan ook daadwerkelijk die Islamitische bronnen te lezen voor je zoiets beweert, was jij niet van het eerst lezen daarna oordelen?
quote:
Dus er bestaan genoeg inspiratiebronnen die islamitisch geweld rechtvaardigt jegens afvalligen en ongelovigen als het onthoofden van hun tegenstanders. Ik zal heus wel ergens een spelfoutje laten vallen, maar de onderliggende boodschap is duidelijk. Ook dit is islam. Dus laten we hier geen dommetje gaan spelen.
In de hadith genoeg voor afvalligen ja, niet in de Koran.
De agressie tegen de 'ongelovigen' in de Koran is uitsluitend als het gaat om een oorlog of zelfverdediging, waarom laat je dat even achterwege, past dat beter bij je beeldvorming?

Ik zal je iets erbij vertellen, het verhaal dat Mohammed B is neergeschoten in het park begint niet bij dat Mohammed B aan het rennen was in een park, het begint bij dat hij Theo van Gogh bloeddorstig heeft vermoord, als ik zeg dat de politie een rennende moslim heeft neergeschoten wanneer ik de arrestatie van Mohammed B samenvat noemt iedereen mij een idioot als ik de moord weglaat, hetzelfde met jou, Soerah's en opdrachten beginnen niet met de verzen die jij citeert en eindigen daar ook niet bij, een beetje inlezen in wat er rondom heeft gespeeld mag wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 21:33:02 ]
pi_156061487
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:31 schreef Triggershot het volgende:
De agressie tegen de 'ongelovigen' in de Koran is uitsluitend als het gaat om een oorlog of zelfverdediging, waarom
Echter vergeet jij er bij te vertellen dat een ieder die de visie van Mohammed niet deelt al bij voorbaat de vijand is waarvan Allah zegt dat deze je zeker zullen gaan aanvallen.

Dus enkel bij oorlog wat je stelt is enorm relatief. Islam is bij voorbaat al met alles dat anders denkt in oorlog, omdat die vijand al door allah is aangewezen en heeft voorspeldt dat hij je sowieso gaat aanvallen!!!
pi_156066421

even vanaf 17 minuten afspelen. Sharia is zeker niet ondenkbaar in Nederland. Hoe het zelfs dus kan om de sharia in de nederlandse grondwet opgenomen zal moeten worden wanneer er genoeg steun voor is!!!
pi_156066504
Dit stuk

quote:
Minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) vindt dat Nederland moslims, ook fundamentalistische, met open armen moet ontvangen. 'Als iemand weigert een vrouw de hand te schudden, heb je dat te accepteren.'

Dat zegt Donner in een interview met Vrij Nederland. Daarin blijkt hij ook geen principiële bezwaren te koesteren tegen de invoering van de sharia, de islamitische wetgeving, in Nederland. 'Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?'

Donner: geen bezwaar tegen sharia Donner noemt dat 'de essentie van democratie'. De meerderheid telt. Ook ziet de minister graag dat een radicale moslimleider als Abou Jahjah, leider van de Arabisch-Europese Liga, zo snel mogelijk in de Tweede Kamer wordt gekozen. 'Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims.'

Achterlijk
Donner meent dat de secularisering in Nederland is doorgeslagen. Daardoor reageren mensen volgens de minister 'extreem' op de opkomst van de islam. 'Ze zijn zo arrogant om te denken dat het geloof in God achterlijk is.'
Nederland moet een nieuwe islamitische zuil met open armen verwelkomen, vindt Donner. En als moslims er hun eigen omgangsvormen op na houden, heeft men dat te accepteren. 'Als ik hier moslimleiders op bezoek heb, zeg ik toch ook niet: kom jongens, we gaan een borrel drinken.'
het is al een oud stuk, maar bij een meerderheid kan het niet voorkomen worden dat de sharia onderdeel van de grondwet gaat worden. En daar is dus het gevaar van TE democratisch zijn voor niet democratische ideologieen!!
pi_156066825
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:22 schreef HongKongPhoey het volgende:

even vanaf 17 minuten afspelen. Sharia is zeker niet ondenkbaar in Nederland. Hoe het zelfs dus kan om de sharia in de nederlandse grondwet opgenomen zal moeten worden wanneer er genoeg steun voor is!!!
Dat gaat over een uitspraak van Donner die stelde dat als 2/3 van de Nederlandse bevolking voor invoering van de Sharia is dat het dan ondemocratisch zou zijn om niet de Sharia in te voeren. En daarin had Donner volledig gelijk.

Daaruit volgt echter niet dat dat nu zo heel waarschijnlijk is. Het is zelfs extreem onwaarschijnlijk dat dat gaat gebeuren, ieg binnen de komende paar honderd jaar. Daarvoor groeit het aandeel moslims onder de Nederlandse bevolking niet snel genoeg. (Nog afgezien van het feit dat lang niet alle moslims voor de invoering van Sharia zijn.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156067094
Even terug naar het begin en de TT:

Waarom de Islam niet verenigbaar is met Nederland?

Deze is wel verenigbaar met Nederland alleen zij die het op een voor hen voordelige wijze interpreteren maken het onverenigbaar. Dus het ligt niet aan de Islam zelf maar een hen die het verkeerd interpreteren zoals al die salafisten/ Marokkaanse jeugd die voor alles waar ze geen zin in hebben hun Geloof bij betrekken om hun plichten te ontlopen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 23:50:25 ]
pi_156067300
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 23:49 schreef Iwanius het volgende:

salafisten/ Marokkaanse jeugd die voor alles waar ze geen zin in hebben hun Geloof bij betrekken om hun plichten te ontlopen.
kun je een voorbeeld noemen?
pi_156068635
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:38 schreef Molurus het volgende:
ieg binnen de komende paar honderd jaar
Dan onderschat je hoe snel een generatie zich kan verveelvuldigen, in combinatie met nieuwe aanvoer
pi_156068652
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 23:49 schreef Iwanius het volgende:
Waarom de Islam niet verenigbaar is met Nederland?

Deze is wel verenigbaar met Nederland alleen zij die het op een voor hen voordelige wijze interpreteren maken het onverenigbaar. Dus het ligt niet aan de Islam zelf maar een hen die het verkeerd interpreteren
Het is een beetje andersom, volgens mij. Het zijn diegenen die minder waarde hechten aan Islam/Koran(en in die zin volgens de Koran/Islam geen goed Moslim zijn) dan aan de vrijheid van onze democratie.
pi_156068676
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:57 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoef niet te solliciteren, ik word toch niet aangenomen omdat Nederlanders geen Moslims willen.

Of, ik wil hier wel werken, maar alleen als ik mn hoofddoek op mag houden!

Of ik wil bij de gemeente werken, maar ik geef vrouwen geen hand. Dat mag niet van mijn persoonlijke overtuiging(religie)

Ik wil wel bij dat bouwbedrijf werken, maar jullie moeten wel een gebedsruimte beschikbaar maken voor mij.

Moet ik nog even doorgaan?
pi_156068682
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:57 schreef Triggershot het volgende:
Waar blijft je bewijs voor die racistische PVV nou?
  maandag 14 september 2015 @ 01:39:30 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156068744
Jammer dat dit topic gedomineerd wordt door TS, over dit onderwerp vallen best nog zinnige dingen te zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156068815
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:38 schreef Molurus het volgende:
(Nog afgezien van het feit dat lang niet alle moslims voor de invoering van Sharia zijn.)
Kijk en daar zie je het gevaar niet van een "fictieve" milde Moslim. Je bbent geen Moslim volgens de Koran als de Koran niet voor jou Boven alles staat, en dus absolute autoriteit heeft en je het niet aanneemt als volmaakt boek!

Dat is niet vinden, dat is wat de Koran zegt, zonder Koran kan je gewoon jezelf feitelijk geen Moslim noemen.

Dus 2 mogelijkheden. Of men denkt dat het wel daadwerkelijk en snapt die Islam dus niet. Da's zelf al gevaarlijk, kom ik zo op terug.

Of men liegt, en doet de Islam bewust milder overkomen voor de buitenwereld dan dat men het daadwerkelijk ervaart.

Bij het eerste doet men naief mee(misschien wel met de beste intenties) en denkt, äch waar maakt men zich druk om".

Stel, die Moslimpartij komt er. Elke Moslim stemt daar op(en een paar geitenwollensokken ook),
Ineens heb je de grootste partij in de kamer. Dei heeft het voor het zeggen. Vervolgens voert men gewoon sharia in, en er is democratisch niks tegen te doen!! Boem, einde democratie!!!

Dit kan nu nog niet. En vraag je eens af, waarom is die serieuze Moslimpartij er nog niet? Die partij gaat niet te vroeg opgericht worden, omdat het wellicht mensen wakker schudt als men ineens stil gaat staan bij wat de gevolgen gaan zijn.

Die serieuze Moslimpartij gaat er alleen komen als er genoeg draagvlak is om in 1 keer de touwtjes in handen te krijgen. En dat is zeker binnen 100 jaar, dan zijn er zeker genoeg moslims in Nederland.

1 miljoen Moslims nu, die is minstens verdrievoudigt in 2 generaties!!!

Islamofoob? Misschien, maar misschien vrees ik een extreem naieve democratie nog wel meer, die maakt het namelijk mogelijk!!!
pi_156068822
quote:
11s.gif Op maandag 14 september 2015 01:39 schreef Fir3fly het volgende:
Jammer dat dit topic gedomineerd wordt door TS, over dit onderwerp vallen best nog zinnige dingen te zeggen.
als je zo al begint, dan ben je wat mij betreft af.
pi_156069506
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 01:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Kijk en daar zie je het gevaar niet van een "fictieve" milde Moslim. Je bbent geen Moslim volgens de Koran als de Koran niet voor jou Boven alles staat, en dus absolute autoriteit heeft en je het niet aanneemt als volmaakt boek!

Dat is niet vinden, dat is wat de Koran zegt, zonder Koran kan je gewoon jezelf feitelijk geen Moslim noemen.

Dus 2 mogelijkheden. Of men denkt dat het wel daadwerkelijk en snapt die Islam dus niet. Da's zelf al gevaarlijk, kom ik zo op terug.

Of men liegt, en doet de Islam bewust milder overkomen voor de buitenwereld dan dat men het daadwerkelijk ervaart.

Bij het eerste doet men naief mee(misschien wel met de beste intenties) en denkt, äch waar maakt men zich druk om".

Stel, die Moslimpartij komt er. Elke Moslim stemt daar op(en een paar geitenwollensokken ook),
Ineens heb je de grootste partij in de kamer. Dei heeft het voor het zeggen. Vervolgens voert men gewoon sharia in, en er is democratisch niks tegen te doen!! Boem, einde democratie!!!

Dit kan nu nog niet. En vraag je eens af, waarom is die serieuze Moslimpartij er nog niet? Die partij gaat niet te vroeg opgericht worden, omdat het wellicht mensen wakker schudt als men ineens stil gaat staan bij wat de gevolgen gaan zijn.

Die serieuze Moslimpartij gaat er alleen komen als er genoeg draagvlak is om in 1 keer de touwtjes in handen te krijgen. En dat is zeker binnen 100 jaar, dan zijn er zeker genoeg moslims in Nederland.

1 miljoen Moslims nu, die is minstens verdrievoudigt in 2 generaties!!!

Islamofoob? Misschien, maar misschien vrees ik een extreem naieve democratie nog wel meer, die maakt het namelijk mogelijk!!!
Zelfde mening.
pi_156069829
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En als de basis van je religie stelt de absolute autoriteit te hebben, en het volmaakte woord van god te zijn. Is er dan mogelijkheid om Moslim te blijven en mee te werken de democratie in stand te houden?

Nee.

quote:
Of mag je democratie dan eigenlijk alleen gebruiken om de wet van god in te voeren, of je anders geheel afzijdig te houden van die democratie>?
Vandaar dat echte moslims het alleen goed kunnen doen in een moslimland. In een westerse zullen ze bepaalde regels móeten inleveren en dat maakt dat ze hun geloof niet meer volledig kunnen uitoefenen. Ze raken verwesterd (of matig moslim of half moslim, maar nooit echt moslim) en zo niet, worden ze "gehaat" (of in de cel gestopt).

Dus nee, écht moslim zijn in een westerse land is niet mogelijk.
pi_156069837
Elk geloof het land uit.
pi_156069840
Die zwarte kousen bende ook gelijk weg dan.
pi_156070011
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Denk eens na. Als die God een god van echte liefde was, waarom laat hij dan zoveel ellende toe? Waarom zoveel leed?
Het is niet God die de ellende toelaat, maar de mensen zelf die het creëren. God heeft in die zin de volmacht aan de mensen gegeven en de mens vrij gelaten in zijn doen en laten.

Dat betekend zoveel als dat we het zelf zullen moeten gaan doen.

En dit is uiteraard puur hypothetisch allemaal.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156070025
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb jij nog geen kinderen of kleinkinderen ?
De wereld draait gewoon verder zoals altijd, en ik heb echt de illusie niet dat ik daar ook maar een millimeter aan koersverandering in kan bijdragen, al zal ik het niet laten om te vertellen dat het allemaal anders zou kunnen. Maar dat is ook wel het enige wat een individu kan doen.
pi_156070039
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Tot nu toe het beste wat we hebben. Dit zou wel beter werken met ernstiger politici dan wat we nu hebben.
Wel mee eens.
pi_156070061
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:57 schreef ATON het volgende:

[..]

En wat zijn die 10 basisregels?
Ken ze niet uit mijn hoofd.. Maar in essentie is dat volgens mij de basisethiek. Net zoals iedereen die om en nabij heeft. Vandaaruit ga je redeneren en keuzes maken.
pi_156070168
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:25 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, maar wat voor liefde? Een soort betaalde liefde? Het is is geen onvoorwaardelijke liefde. Ook al zegt en dat vak wel zo. Je moet aan voorwaarden voldoen om die liefde te krijgen. Het komt vaak neer op een soort masochisme. Over Islam roept men ook vaak. "Islam is vrede!". Maar men vergeet er bij te vertellen dat die "vrede" inhoudt dat je aleen de regeltjes van Islam mag volgen. En hoe men die "vrede" wil bereiken is ook twijfelachtig op zn minst.

Daarom heb ik ook een hekel aan "absoluten". De meeste mensen denken in absoluten als goed en fout. Gij zult niet doden!! Maar is dat absoluut waar? er zijn legio voorbeelden te bedenken die het niet waar maken.
Absolute geloof ik zelf ook niet in.. Richtlijnen prima, maar zodra iedereen zich aan rigide wetgeving moet houden zullen er altijd uitzonderingen zijn en blijven. Neem een wereldwijde religie als uitgangspunt, hypothetisch. Iedereen volgt dezelfde, ook dan zul je zien dat er vanuit die rigiditeit instituten zullen moeten ontstaan om al die regels ten eerste op te leggen, maar belangrijker te handhaven.

En om dat te kunnen doen zul je moeten controleren, en om te controleren moet je de mensen zo ver krijgen om elkaar te gaan corrigeren en aangeven als men fout zit. Met andere woorden de angst gaat regeren in een hele samenleving..

Speciale politie moet zich gaan bezighouden met de opsporing van dissidenten en geloofswankelaars, die er namelijk altijd zullen ontstaan. Speciale hoge raden van eminente in de leer zullen moeten gaan bepalen wat de wereldwijde koers en ultieme denkwijze over allerhande onderwerpen zou moeten zijn.

Nou goed, uiteindelijk een hoop drama weer..

Dan liever de teugels wat vrijer, daar is uiteindelijk iedereen beter mee af denk ik.
pi_156070306
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zolang die religieuze wetten persoonlijk zijn zie ik eerlijk gezegd geen probleem. Er ontstaat pas een probleem als die wetten strijdig zijn met maatschappelijke normen en die wetten de persoonlijke levenssfeer gaan overschrijden.

Gelukkig is dat laatste voor het gros van de westerse gelovigen niet het geval.
Precies.
De normen van een echte moslim botsen met de westerse normen. Daarom is Islam en het westen niet verenigbaar.
pi_156070315
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 08:27 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Precies.
De normen van een echte moslim botsen met de westerse normen. Daarom is Islam en het westen niet verenigbaar.
Er bestaat niet zoiets als "een echte moslim". Net zo min als er zoiets als "een echte christen" bestaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')