Wereldoverheersing, althans dat beweren ze toch zelf en wordt hen ook door de Koran opgelegd.quote:Op zondag 13 september 2015 15:40 schreef I-care het volgende:
[..]
Met als doel? En dat is de vraag dus..
quote:
Maar dan,.. Dan heb je de wereld en dan gaat het alsnog onderling verder? Na een hoop gefeest en gedans is daar weer die realiteit, en krijg je weer onderling gedoe over wat dan exact de weg is die iedereen zou moeten gaan volgen..quote:Op zondag 13 september 2015 16:11 schreef ATON het volgende:
[..]
Wereldoverheersing, althans dat beweren ze toch zelf en wordt hen ook door de Koran opgelegd.
quote:Op zondag 13 september 2015 15:43 schreef BaardaapAd het volgende:
De islam is niet significant beter of slechter dan het christelijk geloof; álle religies zijn overduidelijk gemaakt voor en door oudere mannen. Vrouwen en jongeren worden in de 'heilige schriften' gediscrimineerd. Aangezien de mensheid zich een héél klein beetje ontwikkeld heeft in de tijd sinds die religieuze lulkoek bedacht werd - artikel 1 van onze grondwet verbiedt discriminatie op vrijwel iedere denkbare grond - is in feite vrijwel iedere religie onverenigbaar met de Nederlandse normen en waarden.
[ afbeelding ]
Het is niet meer dan logisch dat de religies - afgezien van de toename van de islam aanhangers, waarbij 'import' een grote rol speelt - terrein verliezen. 'We' geloven niet meer in de paashaas of de kerstman en de religies hebben in feite weinig meer te bieden dan een soort kerstman.
quote:Op zondag 13 september 2015 15:56 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
TomTom geprobeerd, maar die brengt je ook niet tot God / Allah ....
De regels in de heilige schrift (maakt niet uit welke) zijn producten van een bepaalde tijd en plaats; als Mohammed de quran NU zou schrijven zouden tabak en cannabis waarschijnlijk als haram bestempeld worden (ik niem maar een voorbeeld). Als de torah NU werd geschreven zou varkensvlees waarschijnlijk wel mogen.
Het is toch hilarisch wat voor onzinnige regeltjes om het even welk heilig geschrift uit naam van hun opperwezen bevat? Alsof de gristelijke God zich druk zou maken over de kwastjes die aan een gebedskleedje moeten hangen of dat soort dingen!
En heb je daar een godsdienst voor nodig ?quote:Op zondag 13 september 2015 16:01 schreef I-care het volgende:
Dat ben ik ook met je eens. Maar dat zijn zaken in de marge, de essentie, als je daar van kunt spreken zou broeder en naastenliefde tot gevolg hebben, evenals herkenning en zoeken naar optimalisatie van samenleven.
Geen idee, ik geef het toch geen kans, met of zonder.quote:Op zondag 13 september 2015 16:19 schreef ATON het volgende:
[..]
En heb je daar een godsdienst voor nodig ?
.....maar dan liefst zonder mij. Ik heb het niet zo begrepen op dictaturen en kalifaten.quote:Op zondag 13 september 2015 16:14 schreef I-care het volgende:
Maar dan,.. Dan heb je de wereld en dan gaat het alsnog onderling verder? Na een hoop gefeest en gedans is daar weer die realiteit, en krijg je weer onderling gedoe over wat dan exact de weg is die iedereen zou moeten gaan volgen..
Geen idee ? Ik wel. Die kans heeft men al 3000 jaar gehad zonder enig resultaat, maar enkel oorlog en verdeeldheid EN met bijgepast keurslijf.quote:Op zondag 13 september 2015 16:20 schreef I-care het volgende:
Geen idee, ik geef het toch geen kans, met of zonder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je de bijbel wel eens gelezen I-care?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
Wij zijn er dan al niet meer, don't worryquote:Op zondag 13 september 2015 16:26 schreef ATON het volgende:
[..]
.....maar dan liefst zonder mij. Ik heb het niet zo begrepen op dictaturen en kalifaten.
True, maar democratie lukt het ook zo best niet.quote:Op zondag 13 september 2015 16:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Geen idee ? Ik wel. Die kans heeft men al 3000 jaar gehad zonder enig resultaat, maar enkel oorlog en verdeeldheid EN met bijgepast keurslijf.
quote:Op zondag 13 september 2015 16:31 schreef BaardaapAd het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je de bijbel wel eens gelezen I-care?Het stelt de persoon voor een keuze... Als je dan niet begrepen hebt wat er staat in de gouden regels dan volg je de regels en snap je er inderdaad weinig van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die inconsistentie moet je dan zelf zien te overwinnen en gevolg gegeven aan de kern van het verhaal. Anders zijn de 10 basisregels voldoende en hoef je geen boeken te schrijven
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
Heb jij nog geen kinderen of kleinkinderen ?quote:Op zondag 13 september 2015 16:37 schreef I-care het volgende:
[..]
Wij zijn er dan al niet meer, don't worry
Tot nu toe het beste wat we hebben. Dit zou wel beter werken met ernstiger politici dan wat we nu hebben.quote:Op zondag 13 september 2015 16:38 schreef I-care het volgende:
True, maar democratie lukt het ook zo best niet.
En wat zijn die 10 basisregels?quote:Op zondag 13 september 2015 16:42 schreef I-care het volgende:
Anders zijn de 10 basisregels voldoende en hoef je geen boeken te schrijven
Ja, maar wat voor liefde? Een soort betaalde liefde? Het is is geen onvoorwaardelijke liefde. Ook al zegt en dat vak wel zo. Je moet aan voorwaarden voldoen om die liefde te krijgen. Het komt vaak neer op een soort masochisme. Over Islam roept men ook vaak. "Islam is vrede!". Maar men vergeet er bij te vertellen dat die "vrede" inhoudt dat je aleen de regeltjes van Islam mag volgen. En hoe men die "vrede" wil bereiken is ook twijfelachtig op zn minst.quote:
Denk eens na. Als die God een god van echte liefde was, waarom laat hij dan zoveel ellende toe? Waarom zoveel leed?quote:Op zondag 13 september 2015 15:57 schreef I-care het volgende:
Zou best kunnen dat dat de reden is van het vele bloedvergieten en ellende die door de eeuwen heen zich manifesteerde.
Ach ga toch weg jij. Ik ben wel een beetje klaar met jou.quote:Op zondag 13 september 2015 16:04 schreef Molurus het volgende:
Het lijkt maar niet tot jou door te dringen dat elke betekenis in die interpretatieruimte valt. Ook de betekenis die jij eraan geeft.
Dan heb je diverse opties:quote:Op zondag 13 september 2015 17:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ach ga toch weg jij. Ik ben wel een beetje klaar met jou.
Vooral die hypocrisie en naiviteit mag er wel eens uit.quote:Op zondag 13 september 2015 16:55 schreef ATON het volgende:
Tot nu toe het beste wat we hebben. Dit zou wel beter werken met ernstiger politici dan wat we nu hebben.
Lees eens de Koran.quote:Op zondag 13 september 2015 15:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat is de doctrine van de Islam dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |