abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2015 @ 15:28:16 #51
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156049630
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

Hoe moet ik het dan interpreteren? Dat je bedoeld dat het niet uit maakt wat je achtergrond is? Misschien interpreteer ik het verkeerd. Je maakt vaak van interpreteren nogal een issue. En ik schijn er volgens jou en anderen niet goed in te zijn. Dus leg eens uit joe ik dat moet interpreteren zodat het niet neerkomt op dat je een Jehova's getuige bij voorbaat al uitsluit van het hebben van een rechtsgeldige mening/stelling.

ik ben benieuwd, want daar komt het in de kern op neer.
Jij sluit Moslims toch al bij voorbaat uit van het hebben van een rechtsgeldige mening/stelling?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156049714
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:28 schreef GrumpyFish het volgende:
Jij sluit Moslims toch al bij voorbaat uit van het hebben van een rechtsgeldige mening/stelling?
Ik niet. Waar doe ik dat? Ik stel enkel vast dat de Koran het onmogelijk maakt voor een Moslim om democratie boven de Koran te stellen.
pi_156049798
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik niet. Waar doe ik dat? Ik stel enkel vast dat de Koran het onmogelijk maakt voor een Moslim om democratie boven de Koran te stellen.
Kun jij in het kort uitleggen wat de Koran met de mensen voorheeft, kort en bondig?

Wat is het doel, de uitkomst, de weg naar waar het naartoe gaat.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156049861
quote:
Kun jij in het kort uitleggen wat de Koran met de mensen voorheeft, kort en bondig?

Volledige overgave tot de doctrine van de islam.
pi_156049946
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met als doel? En dat is de vraag dus.. :P
pi_156049961
quote:

[..]

wat is de doctrine van de Islam dan?
pi_156049983
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:35 schreef I-care het volgende:

Wat is het doel, de uitkomst, de weg naar waar het naartoe gaat.
quote:
Daar komt het op neer, kort en bondig ja
pi_156049995
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:40 schreef I-care het volgende:
Met als doel? En dat is de vraag dus.. :P
Tot god komen?
  zondag 13 september 2015 @ 15:43:29 #59
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_156050014
De islam is niet significant beter of slechter dan het christelijk geloof; álle religies zijn overduidelijk gemaakt voor en door oudere mannen. Vrouwen en jongeren worden in de 'heilige schriften' gediscrimineerd. Aangezien de mensheid zich een héél klein beetje ontwikkeld heeft in de tijd sinds die religieuze lulkoek bedacht werd - artikel 1 van onze grondwet verbiedt discriminatie op vrijwel iedere denkbare grond - is in feite vrijwel iedere religie onverenigbaar met de Nederlandse normen en waarden.

Het is niet meer dan logisch dat de religies - afgezien van de toename van de islam aanhangers, waarbij 'import' een grote rol speelt - terrein verliezen. 'We' geloven niet meer in de paashaas of de kerstman en de religies hebben in feite weinig meer te bieden dan een soort kerstman.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_156050018
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:42 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

[..]

Daar komt het op neer, kort en bondig ja
Maar daarmee zeg je niets, ik neem dat je zelf alles hebt gelezen en dus begrijpt waar het overgaat? Ik vraag simpelweg naar de kern van het verhaal. Meer niet.
pi_156050020
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:41 schreef Triggershot het volgende:
wat is de doctrine van de Islam dan?
moet jij niet even flink googlen om je PVV is een racistische partij te onderbouwen?
pi_156050036
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:42 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Tot god komen?
Dat is heel mooi, maar wat dien je daarmee te beseffen als je dat lukt?
pi_156050062
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:44 schreef I-care het volgende:
Dat is heel mooi, maar wat dien je daarmee te beseffen als je dat lukt?
Volgens de Koran? Dat je enkel door de weg van de Koran te volgen tot god komt
pi_156050136
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Volgens de Koran? Dat je enkel door de weg van de Koran te volgen tot god komt
Dat begrijp ik, maar wat is dan het besef en wat doet dat met je als je eenmaal vereenzelvigt bent geworden. Dat is de vraag juist.

Regels volgen omdat het er staat is een ding, maar dan ben je nog steeds niet tot God gekomen volgens mij?
pi_156050270
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef I-care het volgende:
Dat begrijp ik, maar wat is dan het besef en wat doet dat met je als je eenmaal vereenzelvigt bent geworden. Dat is de vraag juist.
Geen idee, als er sprake was van enig besef dan zou men uberhaupt geen religie aanhangen omdat men in god geloofd. De Koran wil maar 1 ding, dat je klakkeloos aanneemtt dat alles letterlijk waar is in de Koran en dat je het boven alles stelt. Het enige besef dat men kan hebben is dat men maar 1 wil mag hebben en dat is de wil van de Koran.
pi_156050297
quote:
Regels volgen omdat het er staat is een ding, maar dan ben je nog steeds niet tot God gekomen volgens mij?
Wat je ook doet, de kans is enorm groot dat niemand tot god komt omdat er helemaal geen god is
  zondag 13 september 2015 @ 15:56:08 #67
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_156050392
quote:

[..]

TomTom geprobeerd, maar die brengt je ook niet tot God / Allah ....

De regels in de heilige schrift (maakt niet uit welke) zijn producten van een bepaalde tijd en plaats; als Mohammed de quran NU zou schrijven zouden tabak en cannabis waarschijnlijk als haram bestempeld worden (ik niem maar een voorbeeld). Als de torah NU werd geschreven zou varkensvlees waarschijnlijk wel mogen.

Het is toch hilarisch wat voor onzinnige regeltjes om het even welk heilig geschrift uit naam van hun opperwezen bevat? Alsof de gristelijke God zich druk zou maken over de kwastjes die aan een gebedskleedje moeten hangen of dat soort dingen!
pi_156050414
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Geen idee, als er sprake was van enig besef dan zou men uberhaupt geen religie aanhangen omdat men in god geloofd. De Koran wil maar 1 ding, dat je klakkeloos aanneemtt dat alles letterlijk waar is in de Koran en dat je het boven alles stelt. Het enige besef dat men kan hebben is dat men maar 1 wil mag hebben en dat is de wil van de Koran.
Ik hoor altijd dat God liefde is, en als mensen dan tot God zouden komen dan zou dat dus overstralen naar en door de mensen, de ware gelovigen voor het gemak.

Zodra dat niet zo is dan is het nog een lange weg..
pi_156050448
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat je ook doet, de kans is enorm groot dat niemand tot god komt omdat er helemaal geen god is
Zou best kunnen dat dat de reden is van het vele bloedvergieten en ellende die door de eeuwen heen zich manifesteerde.
pi_156050601
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:56 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

TomTom geprobeerd, maar die brengt je ook niet tot God / Allah ....

De regels in de heilige schrift (maakt niet uit welke) zijn producten van een bepaalde tijd en plaats; als Mohammed de quran NU zou schrijven zouden tabak en cannabis waarschijnlijk als haram bestempeld worden (ik niem maar een voorbeeld). Als de torah NU werd geschreven zou varkensvlees waarschijnlijk wel mogen.

Het is toch hilarisch wat voor onzinnige regeltjes om het even welk heilig geschrift uit naam van hun opperwezen bevat? Alsof de gristelijke God zich druk zou maken over de kwastjes die aan een gebedskleedje moeten hangen of dat soort dingen!
Dat ben ik ook met je eens. Maar dat zijn zaken in de marge, de essentie, als je daar van kunt spreken zou broeder en naastenliefde tot gevolg hebben, evenals herkenning en zoeken naar optimalisatie van samenleven. En dat is even vrij vertaald naar mijn idee.

En zolang wij dat als soort niet kunnen hebben we nog een lange weg te gaan, of je nu gelovig bent of ongelovig.

Daarom vind ik het persoonlijk altijd zo jammer dat het maar zelden over de, voor mij heldere, essentie gaat. En altijd maar over regels en voorschriften en verschillen tussen partijen.. Dat zal altijd een hoop narigheid en gedoe geven.
pi_156050679
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:57 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als je daar niet aan voldoet, dan ben je geen, lees GEEN (goed) Moslim. Is er ruimte om een andere betekenis te geven dan wat er letterlijk staat in de Koran(en dat is dus interpreteren) voor een Moslim?
Het lijkt maar niet tot jou door te dringen dat elke betekenis in die interpretatieruimte valt. Ook de betekenis die jij eraan geeft.

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:57 schreef HongKongPhoey het volgende:

Nee die is er volgens de Koran niet, want die is volmaakt en gaat boven alles(ofwel ABSOLUUT).

Kun je een deel van de Koran negeren als Moslim? Ja, maar dan ben je per direct(volgens de Koran) dus geen )goed) Moslim meer.
Dit idee herken ik ook heel duidelijk uit het Christendom. Verschillende groepen daarbinnen betichten de andere groepen er ook van 'geen echte Christenen' te zijn.

Wat dit bijzonder maakt is dat deze onzin nu van een ongelovige komt. Want dat betekent dat jij hier nu 1 specifieke interpretatie verdedigt. En dat is onmogelijk te combineren met het standpunt dat het allemaal onzin is.

Als het allemaal onzin is dan is er geen juiste interpretatie, en daarmee is ook jouw interpretatie onzin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156050727
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 14:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en? Ik stel gewoon dat die paar zinnen in de OP, wat kennelijk een quote van jou was, prima beschrijven waarom dergelijke landen gewoon een dictator nodig hebben om redelijk stabiel te zijn/blijven. Democratie gaat daar imo simpelweg niet werken. :)
je hebt een punt.
  zondag 13 september 2015 @ 16:06:05 #73
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_156050735
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:01 schreef I-care het volgende:
Maar dat zijn zaken in de marge
Voor JOU zijn dat zaken in de marge. Maar er zijn al heel wat kerkscheidingen geweest om dat soort aperte nonsens; voor de gelovigen zijn er geen gradaties, ALLES wat er in hun sprookjesboek staat is de absolute onvervreemdbare waarheid.

Dat is nou juist het probleem eigenlijk; er zijn nogal wat gelovigen - al is het gelukkig altijd en in iedere religie een kleine minderheid - die geen enkele afwijking van 'de schrift' (of hun specifieke interpretatie / vertaling er van) tolereren. En juist die extremistische gekken zijn zeer nadrukkelijk aanwezig.

Het zou dan ook fijn zijn als de gematigden meer hun bek open zouden trekken :) zoals de vorige paus die gewoon publiekelijk stelde dat het ontkennen van de evolutie absurd is (de creationisten zijn van die extremistische religekkies - en die heb je óveral - zie de Ark in Dordrecht bijvoorbeeld).
pi_156050821
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:06 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Voor JOU zijn dat zaken in de marge. Maar er zijn al heel wat kerkscheidingen geweest om dat soort aperte nonsens; voor de gelovigen zijn er geen gradaties, ALLES wat er in hun sprookjesboek staat is de absolute onvervreemdbare waarheid.

Dat is nou juist het probleem eigenlijk; er zijn nogal wat gelovigen - al is het gelukkig altijd en in iedere religie een kleine minderheid - die geen enkele afwijking van 'de schrift' (of hun specifieke interpretatie / vertaling er van) tolereren. En juist die extremistische gekken zijn zeer nadrukkelijk aanwezig.
En misschien ook wel het verst van begrip ervan.

Vandaar dat liefde de essentie is, altijd zoeken naar het positieve. Dan krijg je vanzelf ook zicht op het kleine, althans zo kijk ik ernaar.

Als je uit angst gaat redeneren dan verleg je de focus van liefde naar haat en geweld, en zodra die weg ingeslagen is ben je een deel van jezelf kwijt, en vindt dat dan nog maar eens terug.
pi_156050834
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Tering, wat een irritante TS is dit zeg. Volgens mij echt zo'n dikke, vadsige, dominante schreeuwlelijk met een kale kop. :r En dat heeft de mond vol de hele tijd over 'ego' :') Kenmerk van (verborgen) narcisten is dat ze niet in staat zijn tot zelfreflectie en constant alles op anderen projecteren wat ze in zichzelf niet wensen te zien.
De toon waarop TS 'discussieert' overschaduwt iig alle inhoud. Deze gast is duidelijk niet in staat tot normale communicatie en kan alleen maar in conflict zijn met anderen. Onuitstaanbaar type mens.
En wat betreft de inhoudelijke beoordeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')