Jij sluit Moslims toch al bij voorbaat uit van het hebben van een rechtsgeldige mening/stelling?quote:Op zondag 13 september 2015 14:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
Hoe moet ik het dan interpreteren? Dat je bedoeld dat het niet uit maakt wat je achtergrond is? Misschien interpreteer ik het verkeerd. Je maakt vaak van interpreteren nogal een issue. En ik schijn er volgens jou en anderen niet goed in te zijn. Dus leg eens uit joe ik dat moet interpreteren zodat het niet neerkomt op dat je een Jehova's getuige bij voorbaat al uitsluit van het hebben van een rechtsgeldige mening/stelling.
ik ben benieuwd, want daar komt het in de kern op neer.
Ik niet. Waar doe ik dat? Ik stel enkel vast dat de Koran het onmogelijk maakt voor een Moslim om democratie boven de Koran te stellen.quote:Op zondag 13 september 2015 15:28 schreef GrumpyFish het volgende:
Jij sluit Moslims toch al bij voorbaat uit van het hebben van een rechtsgeldige mening/stelling?
Kun jij in het kort uitleggen wat de Koran met de mensen voorheeft, kort en bondig?quote:Op zondag 13 september 2015 15:31 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik niet. Waar doe ik dat? Ik stel enkel vast dat de Koran het onmogelijk maakt voor een Moslim om democratie boven de Koran te stellen.
Volledige overgave tot de doctrine van de islam.quote:Kun jij in het kort uitleggen wat de Koran met de mensen voorheeft, kort en bondig?
Met als doel? En dat is de vraag dus..quote:Op zondag 13 september 2015 15:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Volledige overgave tot de doctrine van de islam.
wat is de doctrine van de Islam dan?quote:Op zondag 13 september 2015 15:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 september 2015 15:35 schreef I-care het volgende:
Kun jij in het kort uitleggen wat de Koran met de mensen voorheeft, kort en bondig?
Wat is het doel, de uitkomst, de weg naar waar het naartoe gaat.
Daar komt het op neer, kort en bondig jaquote:Op zondag 13 september 2015 15:36 schreef Elzies het volgende:
Tot god komen?quote:Op zondag 13 september 2015 15:40 schreef I-care het volgende:
Met als doel? En dat is de vraag dus..
Maar daarmee zeg je niets, ik neem dat je zelf alles hebt gelezen en dus begrijpt waar het overgaat? Ik vraag simpelweg naar de kern van het verhaal. Meer niet.quote:Op zondag 13 september 2015 15:42 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
[..]
Daar komt het op neer, kort en bondig ja
moet jij niet even flink googlen om je PVV is een racistische partij te onderbouwen?quote:Op zondag 13 september 2015 15:41 schreef Triggershot het volgende:
wat is de doctrine van de Islam dan?
Dat is heel mooi, maar wat dien je daarmee te beseffen als je dat lukt?quote:
Volgens de Koran? Dat je enkel door de weg van de Koran te volgen tot god komtquote:Op zondag 13 september 2015 15:44 schreef I-care het volgende:
Dat is heel mooi, maar wat dien je daarmee te beseffen als je dat lukt?
Dat begrijp ik, maar wat is dan het besef en wat doet dat met je als je eenmaal vereenzelvigt bent geworden. Dat is de vraag juist.quote:Op zondag 13 september 2015 15:45 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Volgens de Koran? Dat je enkel door de weg van de Koran te volgen tot god komt
Geen idee, als er sprake was van enig besef dan zou men uberhaupt geen religie aanhangen omdat men in god geloofd. De Koran wil maar 1 ding, dat je klakkeloos aanneemtt dat alles letterlijk waar is in de Koran en dat je het boven alles stelt. Het enige besef dat men kan hebben is dat men maar 1 wil mag hebben en dat is de wil van de Koran.quote:Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef I-care het volgende:
Dat begrijp ik, maar wat is dan het besef en wat doet dat met je als je eenmaal vereenzelvigt bent geworden. Dat is de vraag juist.
Wat je ook doet, de kans is enorm groot dat niemand tot god komt omdat er helemaal geen god isquote:Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef I-care het volgende:
Regels volgen omdat het er staat is een ding, maar dan ben je nog steeds niet tot God gekomen volgens mij?
TomTom geprobeerd, maar die brengt je ook niet tot God / Allah ....quote:Op zondag 13 september 2015 15:47 schreef I-care het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar wat is dan het besef en wat doet dat met je als je eenmaal vereenzelvigt bent geworden. Dat is de vraag juist.
Regels volgen omdat het er staat is een ding, maar dan ben je nog steeds niet tot God gekomen volgens mij?
Ik hoor altijd dat God liefde is, en als mensen dan tot God zouden komen dan zou dat dus overstralen naar en door de mensen, de ware gelovigen voor het gemak.quote:Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Geen idee, als er sprake was van enig besef dan zou men uberhaupt geen religie aanhangen omdat men in god geloofd. De Koran wil maar 1 ding, dat je klakkeloos aanneemtt dat alles letterlijk waar is in de Koran en dat je het boven alles stelt. Het enige besef dat men kan hebben is dat men maar 1 wil mag hebben en dat is de wil van de Koran.
Zou best kunnen dat dat de reden is van het vele bloedvergieten en ellende die door de eeuwen heen zich manifesteerde.quote:Op zondag 13 september 2015 15:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wat je ook doet, de kans is enorm groot dat niemand tot god komt omdat er helemaal geen god is
Dat ben ik ook met je eens. Maar dat zijn zaken in de marge, de essentie, als je daar van kunt spreken zou broeder en naastenliefde tot gevolg hebben, evenals herkenning en zoeken naar optimalisatie van samenleven. En dat is even vrij vertaald naar mijn idee.quote:Op zondag 13 september 2015 15:56 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
TomTom geprobeerd, maar die brengt je ook niet tot God / Allah ....
De regels in de heilige schrift (maakt niet uit welke) zijn producten van een bepaalde tijd en plaats; als Mohammed de quran NU zou schrijven zouden tabak en cannabis waarschijnlijk als haram bestempeld worden (ik niem maar een voorbeeld). Als de torah NU werd geschreven zou varkensvlees waarschijnlijk wel mogen.
Het is toch hilarisch wat voor onzinnige regeltjes om het even welk heilig geschrift uit naam van hun opperwezen bevat? Alsof de gristelijke God zich druk zou maken over de kwastjes die aan een gebedskleedje moeten hangen of dat soort dingen!
Het lijkt maar niet tot jou door te dringen dat elke betekenis in die interpretatieruimte valt. Ook de betekenis die jij eraan geeft.quote:Op zondag 13 september 2015 14:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als je daar niet aan voldoet, dan ben je geen, lees GEEN (goed) Moslim. Is er ruimte om een andere betekenis te geven dan wat er letterlijk staat in de Koran(en dat is dus interpreteren) voor een Moslim?
Dit idee herken ik ook heel duidelijk uit het Christendom. Verschillende groepen daarbinnen betichten de andere groepen er ook van 'geen echte Christenen' te zijn.quote:Op zondag 13 september 2015 14:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
Nee die is er volgens de Koran niet, want die is volmaakt en gaat boven alles(ofwel ABSOLUUT).
Kun je een deel van de Koran negeren als Moslim? Ja, maar dan ben je per direct(volgens de Koran) dus geen )goed) Moslim meer.
je hebt een punt.quote:Op zondag 13 september 2015 14:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en? Ik stel gewoon dat die paar zinnen in de OP, wat kennelijk een quote van jou was, prima beschrijven waarom dergelijke landen gewoon een dictator nodig hebben om redelijk stabiel te zijn/blijven. Democratie gaat daar imo simpelweg niet werken.
Voor JOU zijn dat zaken in de marge. Maar er zijn al heel wat kerkscheidingen geweest om dat soort aperte nonsens; voor de gelovigen zijn er geen gradaties, ALLES wat er in hun sprookjesboek staat is de absolute onvervreemdbare waarheid.quote:
En misschien ook wel het verst van begrip ervan.quote:Op zondag 13 september 2015 16:06 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Voor JOU zijn dat zaken in de marge. Maar er zijn al heel wat kerkscheidingen geweest om dat soort aperte nonsens; voor de gelovigen zijn er geen gradaties, ALLES wat er in hun sprookjesboek staat is de absolute onvervreemdbare waarheid.
Dat is nou juist het probleem eigenlijk; er zijn nogal wat gelovigen - al is het gelukkig altijd en in iedere religie een kleine minderheid - die geen enkele afwijking van 'de schrift' (of hun specifieke interpretatie / vertaling er van) tolereren. En juist die extremistische gekken zijn zeer nadrukkelijk aanwezig.
En wat betreft de inhoudelijke beoordeling?quote:Op zondag 13 september 2015 15:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Tering, wat een irritante TS is dit zeg. Volgens mij echt zo'n dikke, vadsige, dominante schreeuwlelijk met een kale kop.En dat heeft de mond vol de hele tijd over 'ego'
Kenmerk van (verborgen) narcisten is dat ze niet in staat zijn tot zelfreflectie en constant alles op anderen projecteren wat ze in zichzelf niet wensen te zien.
De toon waarop TS 'discussieert' overschaduwt iig alle inhoud. Deze gast is duidelijk niet in staat tot normale communicatie en kan alleen maar in conflict zijn met anderen. Onuitstaanbaar type mens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |