Verkopenquote:Op zondag 13 september 2015 08:52 schreef Resistor het volgende:
Goed om onderzoek in te doen wat de beste methode is om dijken mee te bekleden. En die kennis die we opdoen kunnen we weer exporteren
Veel beter besteed geld dan aan Film- en Literatuurwetenschap, Griekse en Latijnse Taal en Cultuur (hint: die mensen zijn dood, en kan je niets meer verkopen, in tegenstelling tot veel andere 'taal en cultuur' dingen), Liberal Arts and Sciences (kunst doe je maar in je vrije tijd), Oude Culturen van de Mediterrane Wereld (die mensen kan je ook niets meer verkopen), Theaterwetenschap (echt...) en Wijsbegeerte.
Water kun je hergerbuiken. Eén keer zo'n VW Golf op een testdijk botsen en je moet weer een nieuwe kopen...quote:Op zondag 13 september 2015 08:36 schreef StateOfMind het volgende:
Hadden ze beter een VW Golf Variant kunnen kopen. Met 4,56 meter weliswaar net geen 5 meter, maar stukken goedkoper
Verras me, geef me drie praktische toepassingen die dit waterbakje bestaansrecht geven?quote:Op zondag 13 september 2015 07:01 schreef SpecialK het volgende:
Wat een hostiliteit richting onderzoek/wetenschap hier. Als iets meer dan een paar miljoen kost dan is het automatisch geldverspilling. Zelfs als de praktische toepassingen van de onderzoeksresultaten echt heel duidelijk zichtbaar zijn.
En dan janken als de natuur geen rechte golven op je dijk afstuurt, en er ook nog gemene stromingen bij gooit, afgewisseld met bodemverschuivingen en draaiende windrichting.quote:Op zondag 13 september 2015 08:52 schreef Resistor het volgende:
Goed om onderzoek in te doen wat de beste methode is om dijken mee te bekleden.
Ja, maar jij denkt ook dat je met Jenga 9/11 kunt simuleren. Jet fuel can't melt jenga tiles!!!quote:Op zondag 13 september 2015 09:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Verras me, geef me drie praktische toepassingen die dit waterbakje bestaansrecht geven?
kortom, wat leer je hieruit wat je, zoals eerder gezegd, niet in een aquarium op eettafel-formaat kunt leren?
Zwaartekracht laat zich niet schalen.quote:Op zondag 13 september 2015 09:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Verras me, geef me drie praktische toepassingen die dit waterbakje bestaansrecht geven?
kortom, wat leer je hieruit wat je, zoals eerder gezegd, niet in een aquarium op eettafel-formaat kunt leren?
Een vliegtuig is eigenlijk ook maar gewoon een soort auto met vleugels. Belachelijk dat ze daar zoveel geld in stoppen. Terwijl je ook gewoon tien ganzen aan elkaar kunt binden met een bom eronder.quote:Op zondag 13 september 2015 09:40 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik denk dat de accu van je gezond-verstands-meter de geest heeft gegeven, loop een uur het strand op om die bij te laden, kun je gelijk zien wat golven doen als ze niet tussen twee rechte muren heen en weer worden geduwd door een plank.
Dat wisten we al, hadden we dit waterbakje niet voor nodig.quote:Op zondag 13 september 2015 09:41 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zwaartekracht laat zich niet schalen.
Heb je het artikel überhaupt gelezen?quote:Op zondag 13 september 2015 02:23 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
26.000.000 euro, en ontdekken dat water in golven beweegt.
Ik had het ze voor de helft kunnen vertellen, wel 10 keer.
Been there, done that.quote:Op zondag 13 september 2015 09:43 schreef Operc het volgende:
En als je wil weten wat het praktisch nut is van die 26 miljoen, lees het artikel in de OP.
Ja, ik moest lachen, en jij?quote:Op zondag 13 september 2015 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je het artikel überhaupt gelezen?
We weten ook al dat je aan AIDS, kanker, ALS etc. de pijp uitgaat.quote:Op zondag 13 september 2015 09:46 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Dat wisten we al, hadden we dit waterbakje niet voor nodig.
Bel die wetenschappers op en leg ze uit wat ze verkeerd doen. Kunnen zij ook eens lachen.quote:Op zondag 13 september 2015 09:54 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Been there, done that.
Samenvatting: we gaan rechte golven opwekken tussen twee rechte muren met een rechte bodem, om te testen wat golfjes doen die in de natuur niet voorkomen.
De natuur maakt geen rechte golfjes, perst ze niet tussen twee rechte muren, heef de bodem onregelmatig en aan stroming onderhevig gemaakt, en geeft je als kers op de taart er ook nog veranderende stroming en windrichting bij in totaal onvoorspelbare windkracht.
quote:Op zondag 13 september 2015 09:21 schreef GrumpyFish het volgende:
Water kun je hergerbuiken. Eén keer zo'n VW Golf op een testdijk botsen en je moet weer een nieuwe kopen...
Zeker onderzoeken!!quote:Op zondag 13 september 2015 10:01 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
We weten ook al dat je aan AIDS, kanker, ALS etc. de pijp uitgaat.
Ook maar geen onderzoek meer naar doen, dan ?
Hoi El_Matador.
Wat heb je zelf gestudeerd?quote:Op zondag 13 september 2015 09:54 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Been there, done that.
Samenvatting: we gaan rechte golven opwekken tussen twee rechte muren met een rechte bodem, om te testen wat golfjes doen die in de natuur niet voorkomen.
De natuur maakt geen rechte golfjes, perst ze niet tussen twee rechte muren, heef de bodem onregelmatig en aan stroming onderhevig gemaakt, en geeft je als kers op de taart er ook nog veranderende stroming en windrichting bij in totaal onvoorspelbare windkracht.
Dat zoiets een miljoen kost, ok. Maar 26 miljoen?quote:Op zondag 13 september 2015 03:53 schreef Scuidward het volgende:
Delta Flume of Deltares in Delft
Delta Flume of Deltares in Delft
Deltares DeltaFlume, France2
Neequote:Op zondag 13 september 2015 03:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
.... zucht, 26 miljoen naar de klote.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |