De MHP heeft als kernvoorwaarde voor een coalitie dat het hele proces wordt teruggedraaid, dus ook de culturele hervormingen voor de Koerden, zoals onderwijs, media, e.d., laat staan het militaire optreden.quote:Op zondag 13 september 2015 19:43 schreef kurd0w het volgende:
[..]
'We zullen vechten tot het einde', 'Er is geen Koerdische kwestie'... Zo twee uitspraken die mij doen herinneren aan die tijd. En MHPKlapmongolen eerste klas.
Ja, ach volgens hen bestaan Koerden niet eens... dus:quote:Op zondag 13 september 2015 19:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De MHP heeft als kernvoorwaarde voor een coalitie dat het hele proces wordt teruggedraaid, dus ook de culturele hervormingen voor de Koerden, zoals onderwijs, media, e.d., laat staan het militaire optreden.
Hij heeft het over de taal, niet het volk.quote:Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ja, ach volgens hen bestaan Koerden niet eens... dus:
Klopt. Maar in de langere versie impliceert hij ook het volk. Daarnaast is een eigen taal juist een van de grootste argumenten voor Koerdisch zelf-beschikking...quote:Op zondag 13 september 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft het over de taal, niet het volk.
kennelijk noodzakelijkquote:Op zondag 13 september 2015 18:51 schreef Triggershot het volgende:
Second curfew declared in Turkey's Cizre
[..]
waarom niet?quote:Op zondag 13 september 2015 19:18 schreef kurd0w het volgende:
Ze zullen echt niet meer steun krijgen in Izmir en Ankara.
Kennelijk onder welke voorwaarden/wie bepaalt dat het noodzakelijk is? Ik heb geen blind vertrouwen in de Turkse overheid/regering.quote:
Dit waren de regio's waar de HDP zogenaamde ''geleende''-stemmen kreeg van AKP tegenstanders. Ik ben bang dat de intensieve HDP zwart-maak campagne gaat werken. AKP & co zullen natuurlijk weer eens ervoor zorgen dat het belangrijkste onderwerp in Turkije gaat over Demirtas die wel of geen varkensvlees gegeten heeft? Gaat Demirtas 2 keer of 3 keer naar WC per dag... Slaat Demirtas het ontbijt over of niet? Bovenstaande vragen zijn natuurlijk essentieel voor het vormen van een geinformeerde mening, en dus een verstandige keuze tijdens de verkiezingenquote:
En hij komt met het argumenten dat Koerden uit verschillende gebieden elkaar niet kunnen verstaan en dat er niet 1 koerdische taal is.quote:Op zondag 13 september 2015 22:51 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Klopt. Maar in de langere versie impliceert hij ook het volk. Daarnaast is een eigen taal juist een van de grootste argumenten voor Koerdisch zelf-beschikking...
Ik ga niet eens in op zijn stellingen omdat het belachelijk is.quote:Op zondag 13 september 2015 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En hij komt met het argumenten dat Koerden uit verschillende gebieden elkaar niet kunnen verstaan en dat er niet 1 koerdische taal is.
Oké dat moet je zelf wetenquote:Op zondag 13 september 2015 23:25 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op zijn stellingen omdat het belachelijk is.
ik ook niet maar dit doen ze niet zomaarquote:Op zondag 13 september 2015 23:16 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Kennelijk onder welke voorwaarden/wie bepaalt dat het noodzakelijk is? Ik heb geen blind vertrouwen in de Turkse overheid/regering.
tja je tegenstander zwart maken hoort nu eenmaal bij de politiekquote:Dit waren de regio's waar de HDP zogenaamde ''geleende''-stemmen kreeg van AKP tegenstanders. Ik ben bang dat de intensieve HDP zwart-maak campagne gaat werken. AKP & co zullen natuurlijk weer eens ervoor zorgen dat het belangrijkste onderwerp in Turkije gaat over Demirtas die wel of geen varkensvlees gegeten heeft? Gaat Demirtas 2 keer of 3 keer naar WC per dag... Slaat Demirtas het ontbijt over of niet? Bovenstaande vragen zijn natuurlijk essentieel voor het vormen van een geinformeerde mening, en dus een verstandige keuze tijdens de verkiezingen
zijn het verschillende dialecten dat ze elkaar niet verstaan?quote:Op zondag 13 september 2015 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En hij komt met het argumenten dat Koerden uit verschillende gebieden elkaar niet kunnen verstaan en dat er niet 1 koerdische taal is.
Ja, er zijn volgens mij 2 hoofd dialecten die de Koerden veel gebruiken maar er zijn er meer dan die 2. Daarnaast schrijft men niet overal in hetzelfde schrift (arabisch vs latijn maar dat zal wel meer te maken hebben met wie waar woont.)quote:Op zondag 13 september 2015 23:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn het verschillende dialecten dat ze elkaar niet verstaan?
Koerden in Turkije, Syrie spreken bijna allemaal Kurmanci, in Irak spreken ze Sorani en Badini (lijkt veel op Kurmanci) en in Iran zowel Sorani als Kurmanci.quote:Op zondag 13 september 2015 23:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, er zijn volgens mij 2 hoofd dialecten die de Koerden veel gebruiken maar er zijn er meer dan die 2. Daarnaast schrijft men niet overal in hetzelfde schrift (arabisch vs latijn maar dat zal wel meer te maken hebben met wie waar woont.)
Als het niet te brutaal is: Waar kom jij eik vandaan?quote:Op zondag 13 september 2015 23:49 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Koerden in Turkije, Syrie spreken bijna allemaal Kurmanci, in Irak spreken ze Sorani en Badini (lijkt veel op Kurmanci) en in Iran zowel Sorani als Kurmanci.De Sorani's verstaan eigenlijk iedereen wel, maar de Kurmanci hebben moeite met Sorani verstaan. Daarnaast is alleen Kurmanci in latijns alfabet, de rest is arabisch.
Niet helemaal mee eens. Je standpunt uiteenzetten en aangeven waarom je opponent slecht is voor het land zonder hem op persoonlijk vlak aan te vallen; prima. Maar zijn prive-sfeer er helemaal bij halen, zijn familie demoniseren, zijn afkomst compleet verzinnen (tijdje was hij Armeens, waar trouwens helemaal niks mis mee is, maar goedquote:Op zondag 13 september 2015 23:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ook niet maar dit doen ze niet zomaar
[..]
tja je tegenstander zwart maken hoort nu eenmaal bij de politiek
aan de andere kant is het niet zo moeilijk om de hdp zwart te maken. zijn ze zelf best goed in, doordat ze het heel lastig vinden om afstand te nemen van de daden van de pkk terwijl ze beweren vredesduifjes te zijn.
en een stemadvies voor de hdp van die pkk leider helpt uiteraard ook niet om die "geleende" stemmen weer te krijgen in november.
Oost-Turkije, niet ver van de grens met Armenie. En nee hoor, niet brutaal.quote:Op zondag 13 september 2015 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het niet te brutaal is: Waar kom jij eik vandaan?
mwah in de amerikaanse politiek is bv op de man spelen heel normaal. aan een "normaal" debat voegt het niks toe, maar het is wel een makkelijke manier om iemand te laten twijfelen of het wel zo verstandig is om op dat poppetje stemmenquote:Op zondag 13 september 2015 23:52 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Je standpunt uiteenzetten en aangeven waarom je opponent slecht is voor het land zonder hem op persoonlijk vlak aan te vallen; prima. Maar zijn prive-sfeer er helemaal bij halen, zijn familie demoniseren, zijn afkomst compleet verzinnen (tijdje was hij Armeens, waar trouwens helemaal niks mis mee is, maar goed..). dat zie je alleen in films, en Turkije dus. :p
Dat geldt ook voor de Duitse, Noorse, Deense, Nederlandse, Italiaanse en Engelse taal. En ik vermoed voor eigenlijk zowat elke taal.quote:Op zondag 13 september 2015 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
twitter:Conflicts twitterde op maandag 14-09-2015 om 02:30:52Reports: Police storm Nokta Magazine HQ in #Istanbul after new cover was released - @Istanbul_Indy @noktadergi http://t.co/fpA1Oo15GD reageer retweet
quote:Op zondag 13 september 2015 18:51 schreef Triggershot het volgende:
Second curfew declared in Turkey's Cizre
[..]
twitter:
Maar is geen dictatuur!!1quote:Op maandag 14 september 2015 09:47 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op maandag 14-09-2015 om 02:30:52Reports: Police storm Nokta Magazine HQ in #Istanbul after new cover was released - @Istanbul_Indy @noktadergi http://t.co/fpA1Oo15GD reageer retweet
Veel mensen op de beentwitter:AFPphoto twitterde op zondag 13-09-2015 om 16:05:26#Turkey Cizre residents bury dead after Turkey army curfew. Photos: Ilyas Akengin #AFP #Cizre http://t.co/xQgRVfXtYc reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
hij is smakeloos maar wel goed moet ik zeggenquote:Op maandag 14 september 2015 09:47 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op maandag 14-09-2015 om 02:30:52Reports: Police storm Nokta Magazine HQ in #Istanbul after new cover was released - @Istanbul_Indy @noktadergi http://t.co/fpA1Oo15GD reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |