abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156056855
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:43 schreef kurd0w het volgende:

[..]

'We zullen vechten tot het einde', 'Er is geen Koerdische kwestie'... Zo twee uitspraken die mij doen herinneren aan die tijd. En MHP :') Klapmongolen eerste klas.
De MHP heeft als kernvoorwaarde voor een coalitie dat het hele proces wordt teruggedraaid, dus ook de culturele hervormingen voor de Koerden, zoals onderwijs, media, e.d., laat staan het militaire optreden.
pi_156062362
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De MHP heeft als kernvoorwaarde voor een coalitie dat het hele proces wordt teruggedraaid, dus ook de culturele hervormingen voor de Koerden, zoals onderwijs, media, e.d., laat staan het militaire optreden.
Ja, ach volgens hen bestaan Koerden niet eens... dus:

pi_156062784
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ja, ach volgens hen bestaan Koerden niet eens... dus:

Hij heeft het over de taal, niet het volk.
pi_156065369
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij heeft het over de taal, niet het volk.
Klopt. Maar in de langere versie impliceert hij ook het volk. Daarnaast is een eigen taal juist een van de grootste argumenten voor Koerdisch zelf-beschikking...
pi_156065693
quote:
kennelijk noodzakelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_156065712
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:18 schreef kurd0w het volgende:

Ze zullen echt niet meer steun krijgen in Izmir en Ankara.
waarom niet?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_156066282
quote:
99s.gif Op zondag 13 september 2015 22:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

kennelijk noodzakelijk
Kennelijk onder welke voorwaarden/wie bepaalt dat het noodzakelijk is? Ik heb geen blind vertrouwen in de Turkse overheid/regering.

quote:
99s.gif Op zondag 13 september 2015 23:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom niet?
Dit waren de regio's waar de HDP zogenaamde ''geleende''-stemmen kreeg van AKP tegenstanders. Ik ben bang dat de intensieve HDP zwart-maak campagne gaat werken. AKP & co zullen natuurlijk weer eens ervoor zorgen dat het belangrijkste onderwerp in Turkije gaat over Demirtas die wel of geen varkensvlees gegeten heeft? Gaat Demirtas 2 keer of 3 keer naar WC per dag... Slaat Demirtas het ontbijt over of niet? Bovenstaande vragen zijn natuurlijk essentieel voor het vormen van een geinformeerde mening, en dus een verstandige keuze tijdens de verkiezingen :')
pi_156066452
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:51 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Klopt. Maar in de langere versie impliceert hij ook het volk. Daarnaast is een eigen taal juist een van de grootste argumenten voor Koerdisch zelf-beschikking...
En hij komt met het argumenten dat Koerden uit verschillende gebieden elkaar niet kunnen verstaan en dat er niet 1 koerdische taal is.
pi_156066491
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En hij komt met het argumenten dat Koerden uit verschillende gebieden elkaar niet kunnen verstaan en dat er niet 1 koerdische taal is.
Ik ga niet eens in op zijn stellingen omdat het belachelijk is.
pi_156066531
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:25 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik ga niet eens in op zijn stellingen omdat het belachelijk is.
Oké dat moet je zelf weten
pi_156066581
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:16 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Kennelijk onder welke voorwaarden/wie bepaalt dat het noodzakelijk is? Ik heb geen blind vertrouwen in de Turkse overheid/regering.
ik ook niet maar dit doen ze niet zomaar

quote:
Dit waren de regio's waar de HDP zogenaamde ''geleende''-stemmen kreeg van AKP tegenstanders. Ik ben bang dat de intensieve HDP zwart-maak campagne gaat werken. AKP & co zullen natuurlijk weer eens ervoor zorgen dat het belangrijkste onderwerp in Turkije gaat over Demirtas die wel of geen varkensvlees gegeten heeft? Gaat Demirtas 2 keer of 3 keer naar WC per dag... Slaat Demirtas het ontbijt over of niet? Bovenstaande vragen zijn natuurlijk essentieel voor het vormen van een geinformeerde mening, en dus een verstandige keuze tijdens de verkiezingen :')
tja je tegenstander zwart maken hoort nu eenmaal bij de politiek

aan de andere kant is het niet zo moeilijk om de hdp zwart te maken. zijn ze zelf best goed in, doordat ze het heel lastig vinden om afstand te nemen van de daden van de pkk terwijl ze beweren vredesduifjes te zijn.

en een stemadvies voor de hdp van die pkk leider helpt uiteraard ook niet om die "geleende" stemmen weer te krijgen in november.
-Rabia Al-Basri
pi_156066598
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

zijn het verschillende dialecten dat ze elkaar niet verstaan?
-Rabia Al-Basri
pi_156066654
quote:
99s.gif Op zondag 13 september 2015 23:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

zijn het verschillende dialecten dat ze elkaar niet verstaan?
Ja, er zijn volgens mij 2 hoofd dialecten die de Koerden veel gebruiken maar er zijn er meer dan die 2. Daarnaast schrijft men niet overal in hetzelfde schrift (arabisch vs latijn maar dat zal wel meer te maken hebben met wie waar woont.)
pi_156067095
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja, er zijn volgens mij 2 hoofd dialecten die de Koerden veel gebruiken maar er zijn er meer dan die 2. Daarnaast schrijft men niet overal in hetzelfde schrift (arabisch vs latijn maar dat zal wel meer te maken hebben met wie waar woont.)
Koerden in Turkije, Syrie spreken bijna allemaal Kurmanci, in Irak spreken ze Sorani en Badini (lijkt veel op Kurmanci) en in Iran zowel Sorani als Kurmanci. ;) De Sorani's verstaan eigenlijk iedereen wel, maar de Kurmanci hebben moeite met Sorani verstaan. Daarnaast is alleen Kurmanci in latijns alfabet, de rest is arabisch.
pi_156067155
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:49 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Koerden in Turkije, Syrie spreken bijna allemaal Kurmanci, in Irak spreken ze Sorani en Badini (lijkt veel op Kurmanci) en in Iran zowel Sorani als Kurmanci. ;) De Sorani's verstaan eigenlijk iedereen wel, maar de Kurmanci hebben moeite met Sorani verstaan. Daarnaast is alleen Kurmanci in latijns alfabet, de rest is arabisch.
Als het niet te brutaal is: Waar kom jij eik vandaan?
pi_156067159
quote:
99s.gif Op zondag 13 september 2015 23:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ook niet maar dit doen ze niet zomaar

[..]

tja je tegenstander zwart maken hoort nu eenmaal bij de politiek

aan de andere kant is het niet zo moeilijk om de hdp zwart te maken. zijn ze zelf best goed in, doordat ze het heel lastig vinden om afstand te nemen van de daden van de pkk terwijl ze beweren vredesduifjes te zijn.

en een stemadvies voor de hdp van die pkk leider helpt uiteraard ook niet om die "geleende" stemmen weer te krijgen in november.
Niet helemaal mee eens. Je standpunt uiteenzetten en aangeven waarom je opponent slecht is voor het land zonder hem op persoonlijk vlak aan te vallen; prima. Maar zijn prive-sfeer er helemaal bij halen, zijn familie demoniseren, zijn afkomst compleet verzinnen (tijdje was hij Armeens, waar trouwens helemaal niks mis mee is, maar goed :')..). dat zie je alleen in films, en Turkije dus. :p
pi_156067211
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als het niet te brutaal is: Waar kom jij eik vandaan?
Oost-Turkije, niet ver van de grens met Armenie. En nee hoor, niet brutaal.
pi_156067444
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:52 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Je standpunt uiteenzetten en aangeven waarom je opponent slecht is voor het land zonder hem op persoonlijk vlak aan te vallen; prima. Maar zijn prive-sfeer er helemaal bij halen, zijn familie demoniseren, zijn afkomst compleet verzinnen (tijdje was hij Armeens, waar trouwens helemaal niks mis mee is, maar goed :')..). dat zie je alleen in films, en Turkije dus. :p
mwah in de amerikaanse politiek is bv op de man spelen heel normaal. aan een "normaal" debat voegt het niks toe, maar het is wel een makkelijke manier om iemand te laten twijfelen of het wel zo verstandig is om op dat poppetje stemmen
-Rabia Al-Basri
  maandag 14 september 2015 @ 07:51:10 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_156070027
quote:

[..]

Dat geldt ook voor de Duitse, Noorse, Deense, Nederlandse, Italiaanse en Engelse taal. En ik vermoed voor eigenlijk zowat elke taal.
  maandag 14 september 2015 @ 09:47:44 #45
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156071468

Conflicts twitterde op maandag 14-09-2015 om 02:30:52 Reports: Police storm Nokta Magazine HQ in #Istanbul after new cover was released - @Istanbul_Indy @noktadergi http://t.co/fpA1Oo15GD reageer retweet
Say what?
  maandag 14 september 2015 @ 09:50:00 #46
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156071506
quote:
Conflicts twitterde op maandag 14-09-2015 om 08:50:40 Second curfew in #Cizre #Turkey has been lifted this morning reageer retweet
Say what?
  maandag 14 september 2015 @ 10:06:50 #47
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_156071815
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 09:47 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
Conflicts twitterde op maandag 14-09-2015 om 02:30:52 Reports: Police storm Nokta Magazine HQ in #Istanbul after new cover was released - @Istanbul_Indy @noktadergi http://t.co/fpA1Oo15GD reageer retweet
Maar is geen dictatuur!!1
  maandag 14 september 2015 @ 10:08:16 #48
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156071844
Reportage van Lucas Waagmeester in Idil:

Voor 'De Jeugd' in Idil is de Turkse staat de vijand
Say what?
  maandag 14 september 2015 @ 10:32:29 #49
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156072285
AFPphoto twitterde op zondag 13-09-2015 om 16:05:26 #Turkey Cizre residents bury dead after Turkey army curfew. Photos: Ilyas Akengin #AFP #Cizre http://t.co/xQgRVfXtYc reageer retweet
Veel mensen op de been
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
pi_156072504
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 09:47 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
hij is smakeloos maar wel goed moet ik zeggen
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')