Je vraagt natuurlijk naar de bekende weg. Hoe zou het ooit oké kunnen zijn om ervan uit te gaan dat iemand in diens vakantie (nota bene vooral rondom verplicht op te nemen dagen!) werkt?quote:Op woensdag 16 december 2015 19:28 schreef Silmarwen het volgende:
Leuk, vandaag training, komt een collega even tussen neus en lippen vertellen dat ik voor januari even 2 grote beroep specifieke opdrachten voor elk leerjaar moet maken. "Dat kan toch in je vakantie."
Nou me dunkt van niet, ik studeer nog en daarnaast vind ik dit belachelijk korte termijn of ligt dat aan mij? Ik heb verdorie nog maar een werkdag en dat is niet eens een normale werkdag maar een projectdag.
De stof in bijvoorbeeld vier delen verdelen.quote:Op zondag 20 december 2015 12:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hoe onderwijs je op onderhoudende manier iets uit het boek? Ik moet een biografie doen, en die staat al heel exhaustief in het boek. Ik kan dat negeren en alles vertellen, maar zodra ik de leerlingen erop wijs dat het ook in het boek staat, ben ik ze kwijt. Als ik gewoon het boek ga staan voorlezen, is dat ook kut voor mij en voor de leerlingen. Is er een manier om dat op een manier te doen die een beetje engagerend is?
Hahaha, oh god. Dat is meteen een stuk uitgebreider dan ik voor ogen had. Maar misschien wel een goede binnenkomer bij een groep die volgens de docent niet erg makkelijk is... Enige probleem: het is een klas met 10 leerlingen. Dat wordt moeilijk verdelen (2x5 of 2x3+1x4?)quote:Op zondag 20 december 2015 14:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De stof in bijvoorbeeld vier delen verdelen.
Leerlingen nummeren, een van de stukken toebedelen en laten lezen in de les (ga er vanuit dat dat in vijf minuten kan dan ongeveer).
Groepjes maken met dezelfde nummers en dan samen de belangrijkste informatie laten noteren (bijvoorbeeld door een placemat werkvorm, google maar).
Daarna groepjes maken met nummers 1tm4 erin, informatie aan elkaar laten vertellen.
Daarna klassikaal een true/false of multiple choice quiz doen, op papier of nog beter met socrative of kahoot op de mobiel. Kan per groepje 1 telefoon of individueel.
Vinden ze vaak erg leuk!
Dan kun je de tussenfase overslaan.quote:Op zondag 20 december 2015 14:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hahaha, oh god. Dat is meteen een stuk uitgebreider dan ik voor ogen had. Maar misschien wel een goede binnenkomer bij een groep die volgens de docent niet erg makkelijk is... Enige probleem: het is een klas met 10 leerlingen. Dat wordt moeilijk verdelen (2x5 of 2x3+1x4?)
In ieder geval bedankt voor de inspiratie.
Stuur d'r eentje uit, dan heb je 3x3quote:Op zondag 20 december 2015 14:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Enige probleem: het is een klas met 10 leerlingen. Dat wordt moeilijk verdelen (2x5 of 2x3+1x4?)
Op een cluster 4 school kan ik me dat voorstellen dat andere leerlingen dat te streng vinden.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:21 schreef RevolutionaryPerfection het volgende:
Hoi,
Hier een studerend onderwijsassistent en aankomend student op óf de pabo óf de lerarenopleiding engels.
Daar ben ik nog niet helemaal uit
Nou vroeg ik me af:
Ik liep stage op een cluster 4 school voor basisonderwijs
Ik werkte met een adhd'er en die riep hou je kop tegen mij.
Ik heb hem toen een time-out en strafwerk gegeven (25 stuks)
Nou weet ik dat die kids impulsief zijn maar ik vind het schelden tegen een juf/meester simpelweg Not Done.
Medeleerlingen vonden het echter te streng, hoe kijken jullie daar tegenaan???
Dat kan niet makkelijk zijn, als je voor de klas zo ondermijnd wordt door je eigen begeleidster...quote:Op vrijdag 25 december 2015 02:54 schreef RevolutionaryPerfection het volgende:
Sorry ik was niet duidelijk genoeg.. Min klasgenoten vonden het te streng, Andere collega's dan min begeleidster vonden het terecht.
Toen ik later om hulp vroeg ivm weigeren uitvoeren van t strafwerk, Kwan er een onverwacht antwoord:
begeleidster Wilde liever dat ik t hield bij waarschuwen en time outs met evt uitbreiding naar haar om hulp vragen. T is dus niet doorgezet en heb het afgedaan als : voor deserves een keer...
Heb de resterende stagetijd beholpen met waarschuwingen en time outs.
1 keer voor gezorgd dat n kind most nablijven,
Helaas niet nog dezelfde dag, omdat ik geschopt was door een leerling.
Was overigens standard procedure maar wel geeist dat t werd doorgezet.👹
Wat? Ik kan hier echt geen touw aan vastknopen.quote:Op vrijdag 25 december 2015 02:54 schreef RevolutionaryPerfection het volgende:
Sorry ik was niet duidelijk genoeg.. Min klasgenoten vonden het te streng, Andere collega's dan min begeleidster vonden het terecht.
Toen ik later om hulp vroeg ivm weigeren uitvoeren van t strafwerk, Kwan er een onverwacht antwoord:
begeleidster Wilde liever dat ik t hield bij waarschuwen en time outs met evt uitbreiding naar haar om hulp vragen. T is dus niet doorgezet en heb het afgedaan als : voor deserves een keer...
Heb de resterende stagetijd beholpen met waarschuwingen en time outs.
1 keer voor gezorgd dat n kind most nablijven,
Helaas niet nog dezelfde dag, omdat ik geschopt was door een leerling.
Was overigens standard procedure maar wel geeist dat t werd doorgezet.👹
Nou dát.quote:Op vrijdag 25 december 2015 09:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat kan niet makkelijk zijn, als je voor de klas zo ondermijnd wordt door je eigen begeleidster...
Je doet als onderdeel van je wo-bachelor een minor in het onderwijs? Dat zou me ook zwaar vallen hoor - zeker op die leeftijd (aangenomen dat je begin twintig bent).quote:Op maandag 28 december 2015 01:57 schreef OudeBok het volgende:
Ik merk dat ik hier écht nog niet klaar voor ben. Ik vind het wel leuk, maar geen haar op m'n hoofd dat erover nadenkt om na de Minor meteen een daadwerkelijke baan in het onderwijs te gaan zoeken. Die tijd die ik nu nog voor mezelf heb, is me te veel waard.
Als het gaat om voorbereidingstijd enzo, dat wordt steeds minder. In het begin was ik per lesuur echt wel een uur aan het voorbereiden. Tegenwoordig echt niet meer.quote:Op maandag 28 december 2015 01:57 schreef OudeBok het volgende:
Ik merk dat ik hier écht nog niet klaar voor ben. Ik vind het wel leuk, maar geen haar op m'n hoofd dat erover nadenkt om na de Minor meteen een daadwerkelijke baan in het onderwijs te gaan zoeken. Die tijd die ik nu nog voor mezelf heb, is me te veel waard.
Ik begin nu te merken dat de lerarenopleiding echt dramatisch tekortschiet op dat vlak. Ik moest voor drie maanden lessen voorbereiden met niets meer dan een onderwerp, en ik had (en heb) nog steeds geen idee wat ik moet doen, hoe ik het het beste aanpak en of het zinnig is. Dat zijn toch dingen die ik eigenlijk in de lerarenopleiding had moeten leren...quote:Op maandag 28 december 2015 08:57 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Als het gaat om voorbereidingstijd enzo, dat wordt steeds minder. In het begin was ik per lesuur echt wel een uur aan het voorbereiden. Tegenwoordig echt niet meer.
Ik heb op de lerarenopleiding natuurlijk lesvoorbereidingsformulieren ingevuld enzo, maar die hebben me niets geleerd.quote:Op maandag 28 december 2015 09:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik begin nu te merken dat de lerarenopleiding echt dramatisch tekortschiet op dat vlak. Ik moest voor drie maanden lessen voorbereiden met niets meer dan een onderwerp, en ik had (en heb) nog steeds geen idee wat ik moet doen, hoe ik het het beste aanpak en of het zinnig is. Dat zijn toch dingen die ik eigenlijk in de lerarenopleiding had moeten leren...
Ik vind dat juist dingen die je nou echt in de praktijk moet ervaren en leren.quote:Op maandag 28 december 2015 09:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik begin nu te merken dat de lerarenopleiding echt dramatisch tekortschiet op dat vlak. Ik moest voor drie maanden lessen voorbereiden met niets meer dan een onderwerp, en ik had (en heb) nog steeds geen idee wat ik moet doen, hoe ik het het beste aanpak en of het zinnig is. Dat zijn toch dingen die ik eigenlijk in de lerarenopleiding had moeten leren...
Ja, dat is voor een enkele les. Zet nu eens een lessenreeks van drie maanden in elkaar.quote:Op maandag 28 december 2015 10:01 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik heb op de lerarenopleiding natuurlijk lesvoorbereidingsformulieren ingevuld enzo, maar die hebben me niets geleerd.
Uiteraard ga je het benodigde fingerspitzengefühl pas in de praktijk krijgen. Het zou evenwel prettig zijn als je niet zo in het diepe gegooid wordt, maar vast wat sturing krijgt.quote:Op maandag 28 december 2015 10:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind dat juist dingen die je nou echt in de praktijk moet ervaren en leren.
Dat herken ik echt niet van de HU. Wij moeten hele lesplannen schrijven, drama erin proppen, nieuwst ICT dingen, lessenseries ontwikkelen.quote:Op maandag 28 december 2015 09:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik begin nu te merken dat de lerarenopleiding echt dramatisch tekortschiet op dat vlak. Ik moest voor drie maanden lessen voorbereiden met niets meer dan een onderwerp, en ik had (en heb) nog steeds geen idee wat ik moet doen, hoe ik het het beste aanpak en of het zinnig is. Dat zijn toch dingen die ik eigenlijk in de lerarenopleiding had moeten leren...
Ik kan niet meer begin 20 zijn dan dat ik ben . Word in februari 21. Kan het mentaal en vooral fysiek allemaal makkelijk aan, maar merk ik dat nog te veel behoefte heb aan momenten en tijd voor mezelf. Minor in onderwijs tijdens wo-bachelor is inderdaad mijn huidige traject .quote:Op maandag 28 december 2015 08:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je doet als onderdeel van je wo-bachelor een minor in het onderwijs? Dat zou me ook zwaar vallen hoor - zeker op die leeftijd (aangenomen dat je begin twintig bent).
Ik ben een half uurtje bezig ongeveer. Soms meer, vaak ook minder .quote:Op maandag 28 december 2015 08:57 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Als het gaat om voorbereidingstijd enzo, dat wordt steeds minder. In het begin was ik per lesuur echt wel een uur aan het voorbereiden. Tegenwoordig echt niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |