bronquote:De politie in Heerlen plaatste een post op Facebook. Agenten gingen naar de school nadat ze een melding hadden gekregen dat een jongen cake met daarin softdrugs zat te verkopen op het schoolplein. Hij vroeg 5 euro per plakje.
Softdrugs wordt in Nederland gedoogd, maar niet voor minderjarigen en zeker niet op scholen. De jongen krijgt waarschijnlijk een straf van HALT.
Misschien was de cake wel niet lekker, terechte snitch dan, en kom op... 5 euro voor een plakje?quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vieze snitches. Je kan ook niks meer tegenwoordig.
5 voor een plakje is een prima prijs hoorquote:Op zaterdag 12 september 2015 13:56 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Misschien was de cake wel niet lekker, terechte snitch dan, en kom op... 5 euro voor een plakje?
quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vieze snitches. Je kan ook niks meer tegenwoordig.
In een shop misschien. Op straat 3 hooguit 4 euro.quote:Op zaterdag 12 september 2015 14:13 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
5 voor een plakje is een prima prijs hoor
mits het niet van die dunne kutplakjes zijn
Man, op mijn school kon ik alles krijgen. Pillen, coke, pep, trippies, alles.quote:Op zaterdag 12 september 2015 20:55 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Tsjah, dat hadden ze op jouw school vast niet he?
Ik bedoel de agenten die er iets aan doenquote:Op zaterdag 12 september 2015 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Man, op mijn school kon ik alles krijgen. Pillen, coke, pep, trippies, alles.
Ik zie geen probleemquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:19 schreef RAVW het volgende:
ach dat gebeurden vroeger ook al ...
we maken onder schooltijd bij koken ook een keer cake , tot een paar van ons spacecake maakte ...
en pas aan het einde van de les werd gezegd dat die voor de afsluiting van het school jaar was dus we mochten die cake niet mee nemen , .....
we hebben maar gevraagd of iemand na schooltijd de caken kond ver wisselen en die ander zijn toen weg "gegooid"
wel als er ook ouders kwamenquote:
oom agent maakt de regel niet en op zij zestiende hoefde hijze ook niet uit te voerenquote:Op zondag 13 september 2015 00:21 schreef MakkieR het volgende:
Commotie om helemaal niks, vraag me af wat oom agent deed toen hij zestien jaar was. Was vast en zeker ook geen lieverdje geweest.
Ik dacht dat je spacecake niet meer mocht verkopen vanuit een coffeeshop. Mijn eerste keer stoned zijn was met een spacecake. Heftig hoor.quote:Op zaterdag 12 september 2015 14:50 schreef borbit het volgende:
[..]
In een shop misschien. Op straat 3 hooguit 4 euro.
Niks mis met spacecake, maar ik zou pubers adviseren om het eerst eens te roken.quote:Op zondag 13 september 2015 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik dacht dat je spacecake niet meer mocht verkopen vanuit een coffeeshop. Mijn eerste keer stoned zijn was met een spacecake. Heftig hoor.
Ik zou pubers adviseren om gewoon van de drugs af te blijven.quote:Op zondag 13 september 2015 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks mis met spacecake, maar ik zou pubers adviseren om het eerst eens te roken.
Verschil is dat ze - als ze nieuwsgierig zijn - naar jouw advies niet luisteren en dat van Weltschmerz wel. Overigens een erg zinnig advies, want met cake is het allemaal wat moeilijker in te schatten, vooral voor ongeduldige pubers.quote:Op zondag 13 september 2015 12:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou pubers adviseren om gewoon van de drugs af te blijven.
Ga toch weg met je zinnige advies.quote:Op zondag 13 september 2015 15:29 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Verschil is dat ze - als ze nieuwsgierig zijn - naar jouw advies niet luisteren en dat van Weltschmerz wel. Overigens een erg zinnig advies, want met cake is het allemaal wat moeilijker in te schatten, vooral voor ongeduldige pubers.
Ligt eraan welk effect je nastreeft. Hoe strenger de opvoeding, hoe groter de kans op zowel een geheelonthoudend als een losgeslagen kind. Ik zou eerder een middenweg nastreven als ouder, met een beetje geluk kweek je dan een kind dat nadenkt.quote:Op zondag 13 september 2015 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ga toch weg met je zinnige advies.
Er zijn veel ouders die kinderen met drank en drugs laten experimenteren omdat ze het dan tenminste weten. Het wordt opvoeders echter geadviseerd om drank en drugs consequent te ontmoedigen. Dat is het meest effectief.
Even terugkomend op het advies van Weltschmerz om pubers wiet te laten roken in plaats van te laten eten.quote:Op zondag 13 september 2015 18:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ligt eraan welk effect je nastreeft. Hoe strenger de opvoeding, hoe groter de kans op zowel een geheelonthoudend als een losgeslagen kind. Ik zou eerder een middenweg nastreven als ouder, met een beetje geluk kweek je dan een kind dat nadenkt.
Niet gebruiken is een eigen keuze, je kunt dat niet (eeuwig) afdwingen bij een ander en dat proberen kan averechts werken.quote:Op zondag 13 september 2015 18:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even terugkomend op het advies van Weltschmerz om pubers wiet te laten roken in plaats van te laten eten.
Naast het feit dat niet gebruiken veiliger is dan experimenteren. Vind ik het een vrij onzinnig advies. Als mensen medicinale cannabis gebruiken, wordt ook geadviseerd om dit niet te roken. Juist omdat bij het verbranden van cannabis schadelijke stoffen vrijkomen die geïnhaleerd worden en in het bloed terechtkomen.
Het is al een enorme winst als je ervoor zorgt dat kinderen (pubers) geen drugs gebruiken.quote:Op zondag 13 september 2015 18:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Niet gebruiken is een eigen keuze, je kunt dat niet (eeuwig) afdwingen bij een ander en dat proberen kan averechts werken.
Je hebt gelijk dat roken niet wordt aangeraden bij medicinale doeleinden, maar eten ook niet. Daarvoor is het te lastig te doseren. Risico is dat je teveel neemt en het effect veel te sterk is. Verdampen wordt in medicinale kringen aanbevolen, roken is een alternatief voor de recreatieve gebruiker.
Het gaat hier om een jongen van 17. Zo angstwekkend jong is dat niet.quote:Op zondag 13 september 2015 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is al een enorme winst als je ervoor zorgt dat kinderen (pubers) geen drugs gebruiken.
Met vrienden op een bankje in het park thee gaan drinken geeft toch net niet diezelfde sfeer, me dunkt. Nog afgezien van het praktische aspect.quote:Naast het inhaleren kan het drinken van cannabisthee ook een goede optie zijn. http://www.ncsm.nl/hoe-gebruik-ik-cannabis/toedieningsvormen
Door wie wordt dat geadviseerd? En waaruit blijkt dat dat het meest effectief is? Of is dit gewoon jouw eigen mening die spreekt? Als je naar drugsgebruik kijkt dan zie je dat er geen enkel verband is tussen streng zijn (in ieder geval qua wetgeving) en het terugdringen van gebruik (link).quote:Op zondag 13 september 2015 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ga toch weg met je zinnige advies.
Er zijn veel ouders die kinderen met drank en drugs laten experimenteren omdat ze het dan tenminste weten. Het wordt opvoeders echter geadviseerd om drank en drugs consequent te ontmoedigen. Dat is het meest effectief.
prima prijsquote:Op zaterdag 12 september 2015 13:56 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Misschien was de cake wel niet lekker, terechte snitch dan, en kom op... 5 euro voor een plakje?
Jij komt met een kaart over wereldwijd drugsgebruik. In het buitenland wordt anders gemeten, zijn andere regels en is een andere cultuur. Daar kan je niet zo makkelijk uit concluderen dat er geen enkel verband tussen streng zijn en het gebruik van drugs is.quote:Op zondag 13 september 2015 19:29 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Door wie wordt dat geadviseerd? En waaruit blijkt dat dat het meest effectief is? Of is dit gewoon jouw eigen mening die spreekt? Als je naar drugsgebruik kijkt dan zie je dat er geen enkel verband is tussen streng zijn (in ieder geval qua wetgeving) en het terugdringen van gebruik (link).
Ik kan je link niet openen, hij staat er niet compleet hier. Dat terzijde is het nogal logisch dat een organisatie die dit als doel heeft deze informatie zo presenteert. Die heeft daar natuurlijk belang bij.quote:Op zondag 13 september 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij komt met een kaart over wereldwijd drugsgebruik. In het buitenland wordt anders gemeten, zijn andere regels en is een andere cultuur. Daar kan je niet zo makkelijk uit concluderen dat er geen enkel verband tussen streng zijn en het gebruik van drugs is.
http://www.maklukzat2012.(...)en_drugsgebruik_bij_....pdf
Neem nu dit rapport, pagina 36 t/m 38.
Geeft toch duidelijk aan dat strenge maatregelen effectief zijn, bijvoorbeeld het streng handhaven van de leeftijdsgrens.
Bullshit. mensen gebruiken drugs omdat ze ongelukkig zijn, niet omdat het mag.quote:Op zondag 13 september 2015 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij komt met een kaart over wereldwijd drugsgebruik. In het buitenland wordt anders gemeten, zijn andere regels en is een andere cultuur. Daar kan je niet zo makkelijk uit concluderen dat er geen enkel verband tussen streng zijn en het gebruik van drugs is.
http://www.maklukzat2012.(...)en_drugsgebruik_bij_....pdf
Neem nu dit rapport, pagina 36 t/m 38.
Geeft toch duidelijk aan dat strenge maatregelen effectief zijn, bijvoorbeeld het streng handhaven van de leeftijdsgrens.
Dat is ook bullshit. Er zijn meer redenen om drugs te gebruiken dan ongelukkig zijn. Het is hooguit een factor bij verslavingsgevoeligheid.quote:Op zondag 13 september 2015 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bullshit. mensen gebruiken drugs omdat ze ongelukkig zijn, niet omdat het mag.
wat een onzin zeg.quote:Op zondag 13 september 2015 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bullshit. mensen gebruiken drugs omdat ze ongelukkig zijn, niet omdat het mag.
Heb dat nooit begrepen, thc lost toch niet op in water?quote:Op zondag 13 september 2015 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is al een enorme winst als je ervoor zorgt dat kinderen (pubers) geen drugs gebruiken.
Naast het inhaleren kan het drinken van cannabisthee ook een goede optie zijn. http://www.ncsm.nl/hoe-gebruik-ik-cannabis/toedieningsvormen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |