quote:Op donderdag 22 oktober 2015 01:30 schreef SausDip het volgende:
[..]
Als je een contract van 24u per periode hebt (6u per week) klopt je loonstop prima.
Gewerkte uren + toeslaguren
De overige uren (boven contract) staan bij tvt-uren.
Aha oké, thanks allebei! Ik heb het gevoel dat mijn Albert Heijn een van de weinige winkels is waar het dan wel normaal gaat qua lonen en gewerkte uren als ik soms dingen in topics hier lees of hoor van mensen die ik ken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:06 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Niks e.d. Gewerkte uren horen alleen onder gewerkt en TVT te staan. De rest bouw je op
Volgens mij heb ik 24 contracturen per 4 weken, maar dit is elke periode wel meer zoals je kan zien bij de gegevens van m'n loonstrook die ik in een eerder bericht geplaatst heb. Gewerkt + TVT = 41 uur voor afgelopen periode.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:31 schreef einschtein het volgende:
[..]
Volgens mij was het ooit altijd HBO, maar is het inmiddels MBO. Maar het belangrijkste is ervaring en goede wil tonen.
Met betrekking tot je uren: lastig te zeggen. Hoeveel contracturen (per 4 week) heb je?
Wat over het algemeen gehanteerd wordt (kan afwijken, wijkt hier ook wel eens af)quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:22 schreef Jesper23 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik 24 contracturen per 4 weken, maar dit is elke periode wel meer zoals je kan zien bij de gegevens van m'n loonstrook die ik in een eerder bericht geplaatst heb. Gewerkt + TVT = 41 uur voor afgelopen periode.
Hangt er vanaf hoeveel uur je werkt. In weken dat je meer dan 12 uur werkt, en in de avonduren, moet die toeslag gewoon worden gegeven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:35 schreef Studeur het volgende:
Volgens mijn manager heb ik geen recht op avondtoeslag? (0-uren contract, franchise)
Mag dat zomaar?
Dat dacht ik al. Ik heb nog geen (A)SM gesproken door de hectische dagen na het openen van de winkel, maar ga er zeker werk van maken!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:28 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Jup.
Wat zei de (A)SM?
Gewoon je uren eisen, heb je een contract voor getekend.
De teamleider selectie?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:03 schreef maaskantjesgekste het volgende:
Weet iemand al wanneer de selectie gesprekken zijn in het voorjaar?
Ja dat mag. De kassa teamleider is in dat geval eindverantwoordelijke voor de winkel, jij niet als zijnde TL in opleiding. En goed wat betreft het feit dat je alleen op je afdeling staat, je moet het toch een keer leren. Kan alleen maar in je voordeel werken in Februari.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:14 schreef dima-jood het volgende:
Dag allemaal,
Aangezien alle andere topics gesloten zijn, probeer ik het dan maar via deze weg.
Ik werk nu al een aantal maanden als TL, ben nog niet benoemd en mag pas in Februari op gesprek. Net een nieuwe sm, alles loopt door elkaar. Ik word nu op meerdere avonden (minimaal 1 avond per week) ingezet asl TL en loop dus helemaal alleen in de winkel. Na 18 uur dus geen sm, asm, andere TL (nou ja, wel die van kassa, maar daar heb ik niks aan). Nu vroeg ik me af of dit überhaupt mag? Als TL inzetten geen probleem, maar als TL betalen pas in Februari?
Door alleen in de winkel te staan leer je veel van en ben je uiteindelijk beter uit, klopt helemaal. Thnx voor jouw antwoord. Wel grappig dat er ook avonden zijn dat 2 teamleiders in opleiding moeten sluiten, dus zowel kassa als vk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:37 schreef Regenboog2.0 het volgende:
[..]
Ja dat mag. De kassa teamleider is in dat geval eindverantwoordelijke voor de winkel, jij niet als zijnde TL in opleiding. En goed wat betreft het feit dat je alleen op je afdeling staat, je moet het toch een keer leren. Kan alleen maar in je voordeel werken in Februari.
Officieel zijn er geen vulnormen, maar onofficieel klopt je schatting redelijk - als het tenminste over houdbaar gaat. Voor vers is het een stuk minder. Hoe lang je moet splitsen is per winkel verschillend, daar is niet zo veel over te zeggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:19 schreef dima-jood het volgende:
Wat is trouwens bij jullie de vulnorm per uur?
En hoe berekenen jullie het aantal uur dat nodig is?
Stel ik heb 2000 coli, waarvan 1700 regulier en 300 actie. Dan heb ik ongeveer 34 uur voor regulier en 2 uur voor actie nodig. Uitgaande van 50 coli per uur voor regulier en 150 per uur voor actie. Klopt dit wel een beetje? 2000 coli - 4 splitsuren?
Mocht dit al 100x besproken zijn, dan word ik heel graag doorverwezen naar de juiste topicBen nieuw hier.
Het kan niet zijn dat er geen BHV/FHV'er aanwezig is op de werkvloer en vooral niet tijdens sluiting van de winkel. Je hebt er niks aan als je een ervaring hebt waar je niet kan handelen aangezien je daar niet de benodigde kennis voor hebt, denk aan een calamiteit. Ik zou dit sowieso aankaarten bij je SM dat hij er ook op let dat er niet 2 TL's in opleiding sluiten zonder ondersteuning van een FHV'er.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:11 schreef dima-jood het volgende:
[..]
Door alleen in de winkel te staan leer je veel van en ben je uiteindelijk beter uit, klopt helemaal. Thnx voor jouw antwoord. Wel grappig dat er ook avonden zijn dat 2 teamleiders in opleiding moeten sluiten, dus zowel kassa als vk.
Wel grappig dat vroeger (ook in mijn filiaal) mensen al na een keer meelopen op gesprekken mochten en nu moet ik 5-6 maanden mezelf zelfstanstandig inwerken. En het ligt absoluut niet aan mij.
Hij heeft wel FHV zei die.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:39 schreef maaskantjesgekste het volgende:
[..]
Het kan niet zijn dat er geen BHV/FHV'er aanwezig is op de werkvloer en vooral niet tijdens sluiting van de winkel. Je hebt er niks aan als je een ervaring hebt waar je niet kan handelen aangezien je daar niet de benodigde kennis voor hebt, denk aan een calamiteit. Ik zou dit sowieso aankaarten bij je SM dat hij er ook op let dat er niet 2 TL's in opleiding sluiten zonder ondersteuning van een FHV'er.
Weet je trouwens al wanneer je op gesprek mag? Wat zijn de dingen waar je tegen aanliep tijdens je opleiding tot nu toe?
Ja klopt helemaal, het is ook lastig om exact uit te rekenen hoe veel uur je nodig hebt. Soms krijg ik mijn planning niet dicht en vind ik het lastig om goed te onderbouwen waarom ik dan extra uren moet inzetten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Officieel zijn er geen vulnormen, maar onofficieel klopt je schatting redelijk - als het tenminste over houdbaar gaat. Voor vers is het een stuk minder. Hoe lang je moet splitsen is per winkel verschillend, daar is niet zo veel over te zeggen.
Of je berekening verder klopt hangt af van wat specifieke factoren: hoe wordt er omgegaan met restanten, welk seizoen is het (zomer -> warm -> meer bier/fris -> gaat sneller), op welk moment wordt er gevuld (zaterdagmiddag vs. dinsdagavond na sluitingstijd scheelt nogal) en wat is er in de aanbieding. 300 colli shampoo en conimex of 300 kratten bier en dozen senseo scheelt ook nogal.
Indicatie is prima, berekenen is erg lastig.
Tot nu toe nog niet bijzonder veel dingen waar ik tegen aan liep. Ben een paar keer dom geweest om mijn sm/asm iets te beloven waar ik eigenlijk helemaal geen tijd voor had.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:39 schreef maaskantjesgekste het volgende:
[..]
Het kan niet zijn dat er geen BHV/FHV'er aanwezig is op de werkvloer en vooral niet tijdens sluiting van de winkel. Je hebt er niks aan als je een ervaring hebt waar je niet kan handelen aangezien je daar niet de benodigde kennis voor hebt, denk aan een calamiteit. Ik zou dit sowieso aankaarten bij je SM dat hij er ook op let dat er niet 2 TL's in opleiding sluiten zonder ondersteuning van een FHV'er.
Weet je trouwens al wanneer je op gesprek mag? Wat zijn de dingen waar je tegen aanliep tijdens je opleiding tot nu toe?
Gewoon nee zeggen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:01 schreef joost312 het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Onlangs kwam de vrachtwagen van zaterdag te laat en daarom is mij gevraagd om op zondag te werken voor een zaterdagloontje. Ik werk bij een 'normale' albert heijn, geen franchise. Mag dit zomaar? Zo nee waar moet ik dit melden?
Nee, dat moet niet.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:03 schreef joost312 het volgende:
Maar het mag volgens mij niet, moet ik dit ergens melden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |