Ja als het niet mijn type is maar wel gewoon aardig en zelfde interesses deelt; welkom!quote:Op woensdag 16 september 2015 20:54 schreef ook_gek het volgende:
Ooooh heerlijk zeg, het is weer superrrr gezellig weer hier! De 1 hangt in een visuele cirkel, de anders verbaast mij keer op keer weer met nog verzurdere reacties! Top
Maar deeeezertje! Ik vond dat wel een goeie vraag "zie jij je zelf een vriendschappelijke relatie kunnen hebben met een vrouw"
Je moet iedereen een kans geven hoorquote:Op woensdag 16 september 2015 21:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja als het niet mijn type is maar wel gewoon aardig en zelfde interesses deelt; welkom!
quote:Op woensdag 16 september 2015 20:54 schreef ook_gek het volgende:
Ooooh heerlijk zeg, het is weer superrrr gezellig weer hier! De 1 hangt in een visuele cirkel, de anders verbaast mij keer op keer weer met nog verzurdere reacties! Top
Maar deeeezertje! Ik vond dat wel een goeie vraag "zie jij je zelf een vriendschappelijke relatie kunnen hebben met een vrouw"
Alsof een blauwtje lopen zo erg is...quote:Op woensdag 16 september 2015 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Idd. Maar niet als doelmeer contact maken met leeftijdsgenoten.. Maar was bijna allemaal 40+ daar
en dat ene meisje wat contact met mij maakte bleek achteraf al 3 jaar een vriend te hebben lol. Maar goed dat ik haar op FB had gevonden ipv blauwtje lopen..
Jep, dat dus ook geleerd van de vorige keer. Ze stond open voor contact, maar ik liet 't daarna afweten toen ik wist dat ze geen single meer was (ik dacht dat ze me aansprak omdat ze me wel zag zitten, maar dus ook om gewoon contact te maken met iemand van eigen leeftijd haha). Maar zou beetje gek zijn als ik haar weer ineens contacteer. Heb d'r 3x gezien ofzo met les toen.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Alsof een blauwtje lopen zo erg is...
Je kan een leuke tijd met iemand hebben, vrienden maken en eventueel ooit een belletje krijgen of je 'iets wil drinken'. Als je lang genoeg bevriend bent, en in de smaak valt, wordt je misschien wel voorgesteld aan leuke vriendinnen.
Door je issues te fixen. Als jij dingen gaande hebt in je leven, straal je uit dat je dingen gaande hebt in je leven. Als jij leeft als een baas, straal je uit dat je een baas bent. Zodra het van binnen goed zit is ''hoi ik ben Deezertje'' prima.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik begin een real life gesprek nooit met een klacht gelukkig
Maar de vraag staat nog wel: hoe spreek je mensen die je niet kent aan zonder meteen creepy over te komen? Gewoon beginnen doe ik steeds meer, maar krijg dan toch een verkapte afwijzing dat ze er niet op zitten te wachten of niet gestoord willen worden..
That's a tough one, begin het langzamerhand te lerenquote:Op woensdag 16 september 2015 19:44 schreef yats het volgende:
[..]
Deezer, even een gekke vraag, is het heel raar om gewoon bevriend te raken met een vrouw zonder dat er enige intenties zijn?
Pod = deezertje?quote:Op donderdag 17 september 2015 00:06 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
That's a tough one, begin het langzamerhand te leren
Met Faxie misschien, met Deezertje hell naw.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:25 schreef fathank het volgende:
Ach zo gebeurt er nog eens wat in dit topic.
Zonder deezertje en faxie zou het maar een dooie boel zijn.
Ooit gaat jullie het vast lukken,met of zonder hulp van FOK!.
Iemand om zijn ego te strelen. Tja.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:19 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is meerdere keren door een aantal mensen aangeboden zonder enige reactie. Ik snap best dat hij vrouwelijke aandacht wil, maar dit is niet de juiste manier.
En bedanktquote:Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met Faxie misschien, met Deezertje hell naw.
Is dat zo vreemd? Je gaat niet in op uitnodigingen waarmee je socialer kan worden, je slaat alle advies in de wind en negeert het als sommige mensen tips aan je geven die je niet bevallen. Werk eerst aan jezelf voordat je aan een leuke vrouw gaat denken. Ik gun het je oprecht, maar nu is dat eerder een utopie dan realiteit.quote:
Ik gun het hem helemaal nietquote:Op donderdag 17 september 2015 12:13 schreef yats het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd? Je gaat niet in op uitnodigingen waarmee je socialer kan worden, je slaat alle advies in de wind en negeert het als sommige mensen tips aan je geven die je niet bevallen. Werk eerst aan jezelf voordat je aan een leuke vrouw gaat denken. Ik gun het je oprecht, maar nu is dat eerder een utopie dan realiteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen van beide, jij optimist.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met Faxie misschien, met Deezertje hell naw.
Waarom zou je?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:36 schreef ludovico het volgende:
Lets get back on topic.
Wat is jullie mening van random mensen aanspreken die niet direct naast je staan. (kleine investering omdat je ernaartoe moet lopen)
Omdat je anders nooit weet of ze wat zouden terugzeggen. Niet geprobeerd, altijd gefaald zeg maar. En als man moet ik nog steeds vaak het initiatief nemen.quote:
Gezelligheid, meer sociaal contact in je leven? Ehhh... Tijdverdrijf. Misschien betreft het wel een dame waarmee je stiekem zou willen copuleren. Ik zeg maar wat.quote:
Who knows, ga maar vaak op je bek, daar leer je van.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Deezertje het volgende:
Wat ik me ook serieus afvraag: Spreek je en zo ja hoe, iemand aan die de helft van de tijd op haar telefoon bezig is aan? Ik denk dan gelijk: die heeft belangrijke gesprekken (relatie, vriendschap, ouders) etc. maar dat gaat mij eigenlijk niks aan en zou het ook niet moeten doen. Toch is het soms verrekte lastig om te peilen.
Maak overigens wel meer contact! Net iemand subtiel ergens op gewezen... klein bedankje gehad maar ging daarna helaas weer met d'r foon bezigKan dan wel vragen van: wie is er zo belangrijk etc. maar dat vertellen ze wss toch niet en is best ongepast?
Dergelijke zinnen kan je alleen maken als je t met de juiste toon/flair weet te brengen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Deezertje het volgende:
Kan dan wel vragen van: wie is er zo belangrijk etc. maar dat vertellen ze wss toch niet en is best ongepast?
Ik heb het idee dat er niet zo heel veel van geleerd gaat worden. Als je hier al komt vragen of je iemand aan moet spreken die overduidelijk ergens anders mee bezig is, dan ben je gewoon niet tactvol genoeg om echt in sociale interactie mee te kunnen doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Who knows, ga maar vaak op je bek, daar leer je van.
Ga iets sociaals doen waarbij je met mensen bent die voor hetzelfde komen. Studievereniging, vrijwilligerswerk of iets in die geest. Dan is het makkelijk om in contact te geraken. Als je sociale antenne niet zo gevoelig is moet je het jezelf in eerste instantie niet te moeilijk maken. En random out of the blue vreemden aanspreken op straat of in de trein die duidelijk bezig zijn met iets anders/in zichzelf gekeerd zijn is dat wel als je niet zo'n makkelijke gesprekspartner bent.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Deezertje het volgende:
Wat ik me ook serieus afvraag: Spreek je en zo ja hoe, iemand aan die de helft van de tijd op haar telefoon bezig is aan? Ik denk dan gelijk: die heeft belangrijke gesprekken (relatie, vriendschap, ouders) etc. maar dat gaat mij eigenlijk niks aan en zou het ook niet moeten doen. Toch is het soms verrekte lastig om te peilen.
Maak overigens wel meer contact! Net iemand subtiel ergens op gewezen... klein bedankje gehad maar ging daarna helaas weer met d'r foon bezigKan dan wel vragen van: wie is er zo belangrijk etc. maar dat vertellen ze wss toch niet en is best ongepast?
Ik kan wel degelijk een goed gesprek voeren, alleen in aanspreken ben ik niet zo'n held. Vandaag trouwens bij meerdere mensen gedaan (slecht weerquote:Op donderdag 17 september 2015 14:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er niet zo heel veel van geleerd gaat worden. Als je hier al komt vragen of je iemand aan moet spreken die overduidelijk ergens anders mee bezig is, dan ben je gewoon niet tactvol genoeg om echt in sociale interactie mee te kunnen doen.
Een normaal mens (met alle respect, natuurlijk) weet zelf heel goed wanneer iemand wel aanspreekbaar is en wanneer niet. Dat je misschien niet goed weet wat te zeggen, dat is een ding waar wel meer mensen last van hebben.
Maar als je al coaching nodig hebt over op welk moment je het best iemand aan kunt spreken omdat je het écht niet weet, dan lijkt het me goed om een professionele hulp in te schakelen, iemand die je komt begeleiden bij het maken van contact. Want in dit geval blijf je gewoon vrij creepy over komen.
Het is goed om overwinningen op jezelf te behalen door contact te maken, maar ik ben bang dat je jezelf de verkeerde wijze van contact maken aan het aanleren bent.
Dat klinkt goed, al is het laatste voor sommigen nog een te-ver-van-bed-show.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gezelligheid, meer sociaal contact in je leven? Ehhh... Tijdverdrijf. Misschien betreft het wel een dame waarmee je stiekem zou willen copuleren. Ik zeg maar wat.
Op welke frequentie ben je te bereiken? Wel goed dat je nu eens eindelijk wat met de aangeboden tips doet. Je tempo is wel een beetje mager, zo gaat het nog jaren duren voordat je het hele traject doorlopen bent. Ergens zul je toch meer resultaat moeten boeken want je wordt immers met de dag ouder.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan wel degelijk een goed gesprek voeren, alleen in aanspreken ben ik niet zo'n held. Vandaag trouwens bij meerdere mensen gedaan (slecht weer) en allemaal reageerde ze positief maar was na 2 zinnen het gesprek over. En dat had ik ook verwacht, want het was gewoon puur voor mezelf dat het niet zo lastig is om gesprekken te starten in ditmaal sociaal geaccepteerde situaties (het slechte weer).
Kwam trouwens mijn ex tegen van de week. Ook leuk mee gepraat in plaats van stug doorlopen. Al kwam dat omdat ik wist dat ze een nieuwe vriend heeft, dus had ook geen verwachtingen van het gesprek. Zei ze overigens niks over...Haar keuze blijkbaar.
Ga morgen naar een dansfeestje toe, alleen, daar ook maar eens wat mensen aanspreken anders wordt je al gauw die gast die in een hoekje staat mee te bewegen... en als ik het mag geloven is uitgaan juist de plek om mensen te ontmoeten zonder dwang.
Kortom: ik ben wat socialer aan het worden
En zal die tips wbt vrijwilligerswerk e.d. eens doornemen.
Niks mis mee, gewoon doen. Er komen soma hele leuke of gekke situaties van. Altijd leuk natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:36 schreef ludovico het volgende:
Lets get back on topic.
Wat is jullie mening van random mensen aanspreken die niet direct naast je staan. (kleine investering omdat je ernaartoe moet lopen)
Geen idee. Ik zie steeds meer in dat ik een te rustig leven leef. Als introvert persoon kan je je niet echt anders/gezelliger voordoen om maar met de rest mee te gaan, maar er moet wel wat meer actie terugkomen in mijn leven. Simpelweg alleen blijven killt me enorm, juist op de momenten dat ik gewoon doe wat ik leuk vindt wil ik dat met iemand kunnen delen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:04 schreef syndroom het volgende:
[..]
Op welke frequentie ben je te bereiken? Wel goed dat je nu eens eindelijk wat met de aangeboden tips doet. Je tempo is wel een beetje mager, zo gaat het nog jaren duren voordat je het hele traject doorlopen bent. Ergens zul je toch meer resultaat moeten boeken want je wordt immers met de dag ouder.
Daar heb je vrienden voor...quote:Op donderdag 17 september 2015 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zie steeds meer in dat ik een te rustig leven leef. Als introvert persoon kan je je niet echt anders/gezelliger voordoen om maar met de rest mee te gaan, maar er moet wel wat meer actie terugkomen in mijn leven. Simpelweg alleen blijven killt me enorm, juist op de momenten dat ik gewoon doe wat ik leuk vindt wil ik dat met iemand kunnen delen.
lolquote:Op donderdag 17 september 2015 16:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan wel degelijk een goed gesprek voeren, alleen in aanspreken ben ik niet zo'n held. Vandaag trouwens bij meerdere mensen gedaan (slecht weer) en allemaal reageerde ze positief maar was na 2 zinnen het gesprek over. En dat had ik ook verwacht, want het was gewoon puur voor mezelf dat het niet zo lastig is om gesprekken te starten in ditmaal sociaal geaccepteerde situaties (het slechte weer).
Kwam trouwens mijn ex tegen van de week. Ook leuk mee gepraat in plaats van stug doorlopen. Al kwam dat omdat ik wist dat ze een nieuwe vriend heeft, dus had ook geen verwachtingen van het gesprek. Zei ze overigens niks over...Haar keuze blijkbaar.
Ga morgen naar een dansfeestje toe, alleen, daar ook maar eens wat mensen aanspreken anders wordt je al gauw die gast die in een hoekje staat mee te bewegen... en als ik het mag geloven is uitgaan juist de plek om mensen te ontmoeten zonder dwang.
Kortom: ik ben wat socialer aan het worden
En zal die tips wbt vrijwilligerswerk e.d. eens doornemen.
Ja maar, studievertraging ditdatalles.quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:53 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik zou zeggen, aangezien je toch alleen maar thuis in je pakhuis zit en zwemt in je geld, pak je koffers in en ga reizen. Australie en Nieuw-Zeeland kan ik aanraden. Daar kun je zo veel contacten opdoen in zeer korte tijd, zeker in hostels. Zelfs mensen met het sociaal vermogen van een kudde stroopwafels lukt dat. Daarnaast zie je ook nog eens wat van de wereld en het doorbreekt de sleur.
Oh wee als je met 'ja maar' gaat antwoorden, Deezertje.
Jij zegt het!quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ja maar, studievertraging ditdatalles.
Ga er sowieso niet heen met de verwachting om iets te scoren. Ga gewoon voor een leuke avond, open houding, praat met mensen (ook met vrouwen die niet je type zijn) en heb plezier. Ram er flink wat bier in en kijk wat er allemaal gebeurt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij zegt het!
Maar iemand tips voor het uitgaan vanavond? Ik ga er al met vrij weinig verwachtingen heen en bereid me vast voor op alleen terug te keren vannachtKan het alleen maar meevallen..
Ik drink geen alcohol... verklaart meteen 't probleem waarom ik lastig los ga op dat soort dingenquote:Op vrijdag 18 september 2015 08:38 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ga er sowieso niet heen met de verwachting om iets te scoren. Ga gewoon voor een leuke avond, open houding, praat met mensen (ook met vrouwen die niet je type zijn) en heb plezier. Ram er flink wat bier in en kijk wat er allemaal gebeurt.
Waarom drink je geen alcohol?quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol... verklaart meteen 't probleem waarom ik lastig los ga op dat soort dingenEn om nou stoer een 0,0% te bestellen...
Gewoon niet lekker. Bovendien de keren dat ik 't dronk was ik ook meteen duizelig etc. Lekkere combi geef ik toe: introvert, sociaal onhandig en geen alcohol lusten wat de remming een beetje losmaaktquote:Op vrijdag 18 september 2015 08:46 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Waarom drink je geen alcohol?
Dat vind ik toch zo een wazige uitspraak; "Ik vind alcohol niet lekker smaken". Wat.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gewoon niet lekker. Bovendien de keren dat ik 't dronk was ik ook meteen duizelig etc. Lekkere combi geef ik toe: introvert, sociaal onhandig en geen alcohol lusten wat de remming een beetje losmaakt
Als je aardig wat zuipt heet dat "duizelig" gewoon : dronken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gewoon niet lekker. Bovendien de keren dat ik 't dronk was ik ook meteen duizelig etc. Lekkere combi geef ik toe: introvert, sociaal onhandig en geen alcohol lusten wat de remming een beetje losmaakt
Gelijk d'r in. Praten is voorspel, niet nodig.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:03 schreef Xa1pt het volgende:
Ik sla het praten altijd over, nergens voor nodig en voor je het weet beland je in de friendzone.
Jij zuipt toch ook geen sinas als je cola lekkerder vindt? ;P Gek genoeg drink ik weleens wodka... maar ook daar blijft: alcohol is niet goed voor mij en wodka is vaak veel sterker. Alleen als powerkick als ik op omvallen sta.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:00 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat vind ik toch zo een wazige uitspraak; "Ik vind alcohol niet lekker smaken". Wat.Ieder zo z'n keuze om wel/niet te drinken, maar om het op smaak te gooien blijf ik vaag vinden.
Precies. Beetje vrouw wordt al nat genoeg van je verschijning.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:03 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gelijk d'r in. Praten is voorspel, niet nodig.
Alcohol heeft geen definieerbare smaak in 9/10 drankjes. Gin tonic smaakt heel anders dan wodka cola etcetcetc.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij zuipt toch ook geen sinas als je cola lekkerder vindt? ;P Gek genoeg drink ik weleens wodka... maar ook daar blijft: alcohol is niet goed voor mij en wodka is vaak veel sterker. Alleen als powerkick als ik op omvallen sta.
Hoezo is alcohol niet goed voor je?quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij zuipt toch ook geen sinas als je cola lekkerder vindt? ;P Gek genoeg drink ik weleens wodka... maar ook daar blijft: alcohol is niet goed voor mij en wodka is vaak veel sterker. Alleen als powerkick als ik op omvallen sta.
Dan wordt hij nog gezelligerquote:Op vrijdag 18 september 2015 12:39 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoezo is alcohol niet goed voor je?
Om bij de prinses te komen moet je eerst de draak verslaan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Heeft iemand nog nuttige tips voor het versieren van een vrouw in een groep?
Dat gevoel heb ik nou ook, als ik soms hoor hoe los jongeren kunnen gaan in hun studententijd voordat ze gaan settelen mis ik ook wel. Liefst had ik een tijdmachine waarin ik de tijd kon terugdraaien, dan had ik het wel anders gedaan. Het steekt mij nu vooral dat ik jaren uit m'n neus heb lopen eten en passief aan de zijlijn heb gestaan. Ik begin mij steeds meer te beseffen dat ik toch een behoorlijke achterstand heb en dat ik echt met een plan moet komen en actie moet ondernemen.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zie steeds meer in dat ik een te rustig leven leef. Als introvert persoon kan je je niet echt anders/gezelliger voordoen om maar met de rest mee te gaan, maar er moet wel wat meer actie terugkomen in mijn leven. Simpelweg alleen blijven killt me enorm, juist op de momenten dat ik gewoon doe wat ik leuk vindt wil ik dat met iemand kunnen delen.
Jah. Wees proactief. Ga altijd voor het meisje dat je wilt, spreek haar in eerste instantie aan. Als je dan in je ooghoeken merkt dat vriendinnen jaloers zijn of moeilijk willen gaan doen, stel jezelf snel voor aan ze en betrek ze bij het gesprek (op het moment dat je dan niet snel handelt trekken ze haar mee en ben je klaar, hoe leuk het ook is met je meisje). Je merkt vanzelf wanneer er een punt komt dat ze snappen dat je een coole guy bent. Als je haar dan even apart neemt vinden ze het meestal niet erg.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Heeft iemand nog nuttige tips voor het versieren van een vrouw in een groep?
Bedankt voor de tips.quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:11 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Jah. Wees proactief. Ga altijd voor het meisje dat je wilt, spreek haar in eerste instantie aan. Als je dan in je ooghoeken merkt dat vriendinnen jaloers zijn of moeilijk willen gaan doen, stel jezelf snel voor aan ze en betrek ze bij het gesprek (op het moment dat je dan niet snel handelt trekken ze haar mee en ben je klaar, hoe leuk het ook is met je meisje). Je merkt vanzelf wanneer er een punt komt dat ze snappen dat je een coole guy bent. Als je haar dan even apart neemt vinden ze het meestal niet erg.
Soms blijven ze echter moeilijk doen, dan heb je een wingman nodig. Makkelijkste is als dat een maat van je is. Als je die niet bij je hebt kun je ook gewoon een random gast gebruiken die langsloopt. ''Hey man, dit is blablal''. Zij denkt dat je hem kent, hij denkt dat je haar kent. Genius.
Ik moet wel eerlijk zijn, dit soort fratsen werken vaak alleen als je ze niet inpland
Nee, ik ben geen kloon. Het enige verschil is dat hij wel iets verder ontwikkeld is maar net zo goed minder ervaren dan de doorsnee jeugd van Nederland.quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:02 schreef JAOC het volgende:
Volgens mij is syndroom gewoon een kloon van deezertje.
Maar voor het geval ik geen gelijk heb. Achterop raken tegenover wie? Je vrienden? Teamgenoten? Collega's?
Ik zou me in anderen kringen gaan begeven als je je echt zo voelt.
En dan nog, zorg er dan voor dat je verandert. Ga actief meer ondernemen en ga desnoods lelijkere vrouwen aanspreken/versieren. Ga keihard op je bek, maar leer ervan.
Ik was ook ooit net zo kansloos zoals jij je nu voelt. Bij mij is het ook pas later gekomen, maar je moet ergens beginnen! Ik had ook voor mijn 21e nagenoeg nooit een vrouw aangesproken, laat staan gekust. Op mijn 23/24e eerste vrienden, wat nu al bijna een jaar uit is.
En nu? Dit jaar heb ik al met meer dan 10vrouwen seks gehad, waarvan ik er ook met een aantal een paar maanden gedate heb.
Je bent nooit te oud om te leren, maar je moet ergens beginnen. En dat is NIET bij een negatieve, het lukt toch niet, houding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |