Geen van beide, jij optimist.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met Faxie misschien, met Deezertje hell naw.
Waarom zou je?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:36 schreef ludovico het volgende:
Lets get back on topic.
Wat is jullie mening van random mensen aanspreken die niet direct naast je staan. (kleine investering omdat je ernaartoe moet lopen)
Omdat je anders nooit weet of ze wat zouden terugzeggen. Niet geprobeerd, altijd gefaald zeg maar. En als man moet ik nog steeds vaak het initiatief nemen.quote:
Gezelligheid, meer sociaal contact in je leven? Ehhh... Tijdverdrijf. Misschien betreft het wel een dame waarmee je stiekem zou willen copuleren. Ik zeg maar wat.quote:
Who knows, ga maar vaak op je bek, daar leer je van.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Deezertje het volgende:
Wat ik me ook serieus afvraag: Spreek je en zo ja hoe, iemand aan die de helft van de tijd op haar telefoon bezig is aan? Ik denk dan gelijk: die heeft belangrijke gesprekken (relatie, vriendschap, ouders) etc. maar dat gaat mij eigenlijk niks aan en zou het ook niet moeten doen. Toch is het soms verrekte lastig om te peilen.
Maak overigens wel meer contact! Net iemand subtiel ergens op gewezen... klein bedankje gehad maar ging daarna helaas weer met d'r foon bezigKan dan wel vragen van: wie is er zo belangrijk etc. maar dat vertellen ze wss toch niet en is best ongepast?
Dergelijke zinnen kan je alleen maken als je t met de juiste toon/flair weet te brengen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Deezertje het volgende:
Kan dan wel vragen van: wie is er zo belangrijk etc. maar dat vertellen ze wss toch niet en is best ongepast?
Ik heb het idee dat er niet zo heel veel van geleerd gaat worden. Als je hier al komt vragen of je iemand aan moet spreken die overduidelijk ergens anders mee bezig is, dan ben je gewoon niet tactvol genoeg om echt in sociale interactie mee te kunnen doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Who knows, ga maar vaak op je bek, daar leer je van.
Ga iets sociaals doen waarbij je met mensen bent die voor hetzelfde komen. Studievereniging, vrijwilligerswerk of iets in die geest. Dan is het makkelijk om in contact te geraken. Als je sociale antenne niet zo gevoelig is moet je het jezelf in eerste instantie niet te moeilijk maken. En random out of the blue vreemden aanspreken op straat of in de trein die duidelijk bezig zijn met iets anders/in zichzelf gekeerd zijn is dat wel als je niet zo'n makkelijke gesprekspartner bent.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Deezertje het volgende:
Wat ik me ook serieus afvraag: Spreek je en zo ja hoe, iemand aan die de helft van de tijd op haar telefoon bezig is aan? Ik denk dan gelijk: die heeft belangrijke gesprekken (relatie, vriendschap, ouders) etc. maar dat gaat mij eigenlijk niks aan en zou het ook niet moeten doen. Toch is het soms verrekte lastig om te peilen.
Maak overigens wel meer contact! Net iemand subtiel ergens op gewezen... klein bedankje gehad maar ging daarna helaas weer met d'r foon bezigKan dan wel vragen van: wie is er zo belangrijk etc. maar dat vertellen ze wss toch niet en is best ongepast?
Ik kan wel degelijk een goed gesprek voeren, alleen in aanspreken ben ik niet zo'n held. Vandaag trouwens bij meerdere mensen gedaan (slecht weerquote:Op donderdag 17 september 2015 14:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er niet zo heel veel van geleerd gaat worden. Als je hier al komt vragen of je iemand aan moet spreken die overduidelijk ergens anders mee bezig is, dan ben je gewoon niet tactvol genoeg om echt in sociale interactie mee te kunnen doen.
Een normaal mens (met alle respect, natuurlijk) weet zelf heel goed wanneer iemand wel aanspreekbaar is en wanneer niet. Dat je misschien niet goed weet wat te zeggen, dat is een ding waar wel meer mensen last van hebben.
Maar als je al coaching nodig hebt over op welk moment je het best iemand aan kunt spreken omdat je het écht niet weet, dan lijkt het me goed om een professionele hulp in te schakelen, iemand die je komt begeleiden bij het maken van contact. Want in dit geval blijf je gewoon vrij creepy over komen.
Het is goed om overwinningen op jezelf te behalen door contact te maken, maar ik ben bang dat je jezelf de verkeerde wijze van contact maken aan het aanleren bent.
Dat klinkt goed, al is het laatste voor sommigen nog een te-ver-van-bed-show.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gezelligheid, meer sociaal contact in je leven? Ehhh... Tijdverdrijf. Misschien betreft het wel een dame waarmee je stiekem zou willen copuleren. Ik zeg maar wat.
Op welke frequentie ben je te bereiken? Wel goed dat je nu eens eindelijk wat met de aangeboden tips doet. Je tempo is wel een beetje mager, zo gaat het nog jaren duren voordat je het hele traject doorlopen bent. Ergens zul je toch meer resultaat moeten boeken want je wordt immers met de dag ouder.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan wel degelijk een goed gesprek voeren, alleen in aanspreken ben ik niet zo'n held. Vandaag trouwens bij meerdere mensen gedaan (slecht weer) en allemaal reageerde ze positief maar was na 2 zinnen het gesprek over. En dat had ik ook verwacht, want het was gewoon puur voor mezelf dat het niet zo lastig is om gesprekken te starten in ditmaal sociaal geaccepteerde situaties (het slechte weer).
Kwam trouwens mijn ex tegen van de week. Ook leuk mee gepraat in plaats van stug doorlopen. Al kwam dat omdat ik wist dat ze een nieuwe vriend heeft, dus had ook geen verwachtingen van het gesprek. Zei ze overigens niks over...Haar keuze blijkbaar.
Ga morgen naar een dansfeestje toe, alleen, daar ook maar eens wat mensen aanspreken anders wordt je al gauw die gast die in een hoekje staat mee te bewegen... en als ik het mag geloven is uitgaan juist de plek om mensen te ontmoeten zonder dwang.
Kortom: ik ben wat socialer aan het worden
En zal die tips wbt vrijwilligerswerk e.d. eens doornemen.
Niks mis mee, gewoon doen. Er komen soma hele leuke of gekke situaties van. Altijd leuk natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:36 schreef ludovico het volgende:
Lets get back on topic.
Wat is jullie mening van random mensen aanspreken die niet direct naast je staan. (kleine investering omdat je ernaartoe moet lopen)
Geen idee. Ik zie steeds meer in dat ik een te rustig leven leef. Als introvert persoon kan je je niet echt anders/gezelliger voordoen om maar met de rest mee te gaan, maar er moet wel wat meer actie terugkomen in mijn leven. Simpelweg alleen blijven killt me enorm, juist op de momenten dat ik gewoon doe wat ik leuk vindt wil ik dat met iemand kunnen delen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:04 schreef syndroom het volgende:
[..]
Op welke frequentie ben je te bereiken? Wel goed dat je nu eens eindelijk wat met de aangeboden tips doet. Je tempo is wel een beetje mager, zo gaat het nog jaren duren voordat je het hele traject doorlopen bent. Ergens zul je toch meer resultaat moeten boeken want je wordt immers met de dag ouder.
Daar heb je vrienden voor...quote:Op donderdag 17 september 2015 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zie steeds meer in dat ik een te rustig leven leef. Als introvert persoon kan je je niet echt anders/gezelliger voordoen om maar met de rest mee te gaan, maar er moet wel wat meer actie terugkomen in mijn leven. Simpelweg alleen blijven killt me enorm, juist op de momenten dat ik gewoon doe wat ik leuk vindt wil ik dat met iemand kunnen delen.
lolquote:Op donderdag 17 september 2015 16:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan wel degelijk een goed gesprek voeren, alleen in aanspreken ben ik niet zo'n held. Vandaag trouwens bij meerdere mensen gedaan (slecht weer) en allemaal reageerde ze positief maar was na 2 zinnen het gesprek over. En dat had ik ook verwacht, want het was gewoon puur voor mezelf dat het niet zo lastig is om gesprekken te starten in ditmaal sociaal geaccepteerde situaties (het slechte weer).
Kwam trouwens mijn ex tegen van de week. Ook leuk mee gepraat in plaats van stug doorlopen. Al kwam dat omdat ik wist dat ze een nieuwe vriend heeft, dus had ook geen verwachtingen van het gesprek. Zei ze overigens niks over...Haar keuze blijkbaar.
Ga morgen naar een dansfeestje toe, alleen, daar ook maar eens wat mensen aanspreken anders wordt je al gauw die gast die in een hoekje staat mee te bewegen... en als ik het mag geloven is uitgaan juist de plek om mensen te ontmoeten zonder dwang.
Kortom: ik ben wat socialer aan het worden
En zal die tips wbt vrijwilligerswerk e.d. eens doornemen.
Ja maar, studievertraging ditdatalles.quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:53 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik zou zeggen, aangezien je toch alleen maar thuis in je pakhuis zit en zwemt in je geld, pak je koffers in en ga reizen. Australie en Nieuw-Zeeland kan ik aanraden. Daar kun je zo veel contacten opdoen in zeer korte tijd, zeker in hostels. Zelfs mensen met het sociaal vermogen van een kudde stroopwafels lukt dat. Daarnaast zie je ook nog eens wat van de wereld en het doorbreekt de sleur.
Oh wee als je met 'ja maar' gaat antwoorden, Deezertje.
Jij zegt het!quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ja maar, studievertraging ditdatalles.
Ga er sowieso niet heen met de verwachting om iets te scoren. Ga gewoon voor een leuke avond, open houding, praat met mensen (ook met vrouwen die niet je type zijn) en heb plezier. Ram er flink wat bier in en kijk wat er allemaal gebeurt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij zegt het!
Maar iemand tips voor het uitgaan vanavond? Ik ga er al met vrij weinig verwachtingen heen en bereid me vast voor op alleen terug te keren vannachtKan het alleen maar meevallen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |