abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156023537
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:19 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het is gewoon een ongeluk. Niets ironisch aan.
Jawel, het is hartstikke ironisch.
In de bijbel was de regenboog een teken dat God een verbond sloot met het volk.

En dan hangt er een regenboog boven ground zero en in Mekka is het hel en dood.
Dat is gewoon ironisch :o

En ik ben dan ook zeer benieuwd naar de theologische verklaringen van moslims, zoals iemand al eerder zei *gniffel*
pi_156023538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:18 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Er is maar 1 God en dat ben ik. Ik ben ook de enige die er in gelooft.
Jij bent een apostaat hiermee.
I´m back.
pi_156023549
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent een apostaat hiermee.
Het voelt goed.
pi_156023561
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En ik ben dan ook zeer benieuwd naar de theologische verklaringen van moslims, zoals iemand al eerder zei *gniffel*
Ik denk dat veel moslims gewoon rouwen om de doden die zijn gevallen. Het zijn soms net mensen. Maar misschien moet je dat eens meemaken.
pi_156023571
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:22 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het voelt goed.
Ja, joh, maakt mij niet uit, ik ben sws niet van de club der religieuzen.
I´m back.
  zaterdag 12 september 2015 @ 14:24:51 #181
28033 Pek
je moet wat
pi_156023581
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:19 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het is gewoon een ongeluk. Niets ironisch aan.
Nee, nee, dat zie je verkeerd!

ن شاء الله

;(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_156023588
quote:

[..]

Ik denk dat veel moslims gewoon rouwen om de doden die zijn gevallen. Het zijn soms net mensen. Maar misschien moet je dat eens meemaken.
Ja, of ze schamen zich om de consequentie van hun geloof nu te moeten toepassen op deze gebeurtenissen, daar waar ze die schaamte niet kennen als bijv. het noordoosten van de VS door een orkaan getroffen wordt.
I´m back.
pi_156023603
quote:

[..]

Ja, maar ondanks verdriet zijn ze nooit vies van theologische verklaringen. Net als mensen met andere religies. Dus ik ben benieuwd waar ze mee komen
Ik heb trouwens nergens gezegd dat het geen mensen zijn. Het is erg voor ze
pi_156023617
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, joh, maakt mij niet uit, ik ben sws niet van de club der religieuzen.
Ik ook totaal niet. Ik maak mij hier even wat boos omdat ik ook leuke moslims ken en ik het vreselijk zou vinden als die daar zo zouden sterven.
pi_156023632
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, of ze schamen zich om de consequentie van hun geloof nu te moeten toepassen op deze gebeurtenissen, daar waar ze die schaamte niet kennen als bijv. het noordoosten van de VS door een orkaan getroffen wordt.
De mensen in mijn familie denken totaal niet zo. Ik heb werkelijk NIETS met de Islam. Iets anders is het wel grappig vinden dat men ongeluk treft.
pi_156023638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:26 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik ook totaal niet. Ik maak mij hier even wat boos omdat ik ook leuke moslims ken en ik het vreselijk zou vinden als die daar zo zouden sterven.
Ach joh, je moet niet zo op je teentjes getrapt zijn. Ik heb ook moslims in de familie. Die wil ik ook niet zien sterven. Net zoals ik andere mensen ook geen ongelukken toewens.
Volgens mij zegt niemand hier dat ze blij zijn met dit ongeluk
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 14:29:35 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156023649
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Die shit gaat ieder jaar in meer of mindere mate mis

gewoon teveel mensen op een te klein oppervlakte, was een kwestie van tijd tot er een keer iets gebeurde terwijl er een leuk plaatje van ground zero in new york te maken schieten was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156023654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:28 schreef mastertephon het volgende:

[..]

De mensen in mijn familie denken totaal niet zo. Ik heb werkelijk NIETS met de Islam. Iets anders is het wel grappig vinden dat men ongeluk treft.
Mensen vinden het niet grappig, het valt mensen weer op hoe volkomen huichelachtig de islam weer is. Maar misschien komt er nog een theologische duiding hoor. En dan verwacht ik dat eerder in de trant van: we zijn niet hard genoeg geweest tegen de ongelovigen, apen en varkens.
I´m back.
pi_156023695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:28 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ach joh, je moet niet zo op je teentjes getrapt zijn. Ik heb ook moslims in de familie. Die wil ik ook niet zien sterven. Net zoals ik andere mensen ook geen ongelukken toewens.
Volgens mij zegt niemand hier dat ze blij zijn met dit ongeluk
Dat zegt men wel. Anders zou ik niet op mijn tenen getrapt zijn.
pi_156023710
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen vinden het niet grappig, het valt mensen weer op hoe volkomen huichelachtig de islam weer is. Maar misschien komt er nog een theologische duiding hoor. En dan verwacht ik dat eerder in de trant van: we zijn niet hard genoeg geweest tegen de ongelovigen, apen en varkens.
Dat huichelachtige is zeker waar. Ik ken dat bijzonder goed. Maar val dat aan en niet een ongeluk.
pi_156023741
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:34 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat huichelachtige is zeker waar. Ik ken dat bijzonder goed. Maar val dat aan en niet een ongeluk.
En daarom vragen mensen zich meteen af wat de theologische duiding is. Ze verwensen niemand, laat staan dat ze staan te ginnegappen wanneer een gezin op de A1 verongelukt dat toevallig islamitisch is. Het laat hen hoogstens onverschillig. Of algemeen geschokt.
I´m back.
pi_156023797
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En daarom vragen mensen zich meteen af wat de theologische duiding is. Ze verwensen niemand, laat staan dat ze staan te ginnegappen wanneer een gezin op de A1 verongelukt dat toevallig islamitisch is. Het laat hen hoogstens onverschillig. Of algemeen geschokt.
Maar dat gebeurt hier wel.
pi_156023883
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die shit gaat ieder jaar in meer of mindere mate mis

gewoon teveel mensen op een te klein oppervlakte, was een kwestie van tijd tot er een keer iets gebeurde terwijl er een leuk plaatje van ground zero in new york te maken schieten was
Ieder jaar wel behoorlijk wat doden bij de hadj idd, komen ook miljoenen mensen op af. Kan me nog herinneren dat in zo'n tentenkamp de boel een keer in de fik vloog doordat ze allemaal hun eigen potjes thee aan het koken waren op een eigen gemaakt vuurtje. Honderden doden. Dan weer slaat de paniek toe en lopen ze elkaar onder de voet. In 1986 was er een grote demonstratie rondom de kaaba van sjieten, moest de oproerpolitie bij te pas komen, ook aardig wat slachtoffers. In 1979 hield een groep gelovigen rondom een godsdienstfanaat, die dacht dat hij de mahdi was, de naburige moskee bezet (waar het lichaam van vzmh ligt onder een steen), gijzelden honderden burgers en bij de bevrijding 2 weken later kwamen honderden gijzelaars en gijzelnemers om het leven. De overlevende gijzelnemers werden onthoofd, dusdanig dat in elke stad van enige omvang wel een paar gijzelnemers dit ondergingen, zodat iedereen zich kon inprenten wat er met je gebeurt mocht je gekke plannen hebben.
I´m back.
pi_156023934
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ieder jaar wel behoorlijk wat doden bij de hadj idd, komen ook miljoenen mensen op af. Kan me nog herinneren dat in zo'n tentenkamp de boel een keer in de fik vloog doordat ze allemaal hun eigen potjes thee aan het koken waren op een eigen gemaakt vuurtje. Honderden doden. Dan weer slaat de paniek toe en lopen ze elkaar onder de voet. In 1986 was er een grote demonstratie rondom de kaaba van sjieten, moest de oproerpolitie bij te pas komen, ook aardig wat slachtoffers. In 1979 hield een groep gelovigen rondom een godsdienstfanaat, die dacht dat hij de mahdi was, de naburige moskee bezet (waar het lichaam van vzmh ligt onder een steen), gijzelden honderden burgers en bij de bevrijding 2 weken later kwamen honderden gijzelaars en gijzelnemers om het leven. De overlevende gijzelnemers werden onthoofd, dusdanig dat in elke stad van enige omvang wel een paar gijzelnemers dit ondergingen, zodat iedereen zich kon inprenten wat er met je gebeurt mocht je gekke plannen hebben.
Het meest schandalige van de Hadji is wat het kost. En het is echt iets waar je naam bij/mee maakt bij moslims. Mijn ' schoonmoeder' ( moeder van de vrouw van mijn broer) is er drie keer geweest geloof ik. Dat kost gewoon 10.000 per keer. Dan ben je wel de koningin van de wijk.
pi_156024009
Om dan toch iets te zeuren over moslims. Het disrespect voor de vrouw vaak.
pi_156024030
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:49 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het meest schandalige van de Hadji is wat het kost. En het is echt iets waar je naam bij/mee maakt bij moslims. Mijn ' schoonmoeder' ( moeder van de vrouw van mijn broer) is er drie keer geweest geloof ik. Dat kost gewoon 10.000 per keer. Dan ben je wel de koningin van de wijk.
Ja, klopt idd, het is handel en ook een soort aflaat natuurlijk. Want als je rijk bent kun je je het veroorloven, arme sloebers niet. Beetje hetzelfde idee in uitwerking uiteindelijk als de predestinatieleer van sommige protestantse denominaties. Als je uitverkorenen bent om als rechtvaardige terug te komen zal god jou dat niet vertellen, dus niemand weet of hij goed is in gods ogen. Er is maar één manier om er een beetje achter te komen en dat is dat degene die uitverkoren in de gunst van god staat, en dus zal hij het ook in materiële zin goed hebben. Maw als je rijk wordt dan ben je uitverkorene. En wie al rijk is, is dat ook natuurlijk. En dus hebben de rijke mensen het voor het zeggen, want die zijn uitverkoren en doen alles dus goed. Waarmee de manier waarop armen mensen moeten worden behandeld in een theologisch perspectief komt te staan. In feite zijn ze slecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 12-09-2015 15:01:48 ]
I´m back.
pi_156024099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt idd, het is handel en ook een soort aflaat natuurlijk. Want als je rijk bent kun je je het veroorloven, arme sloebers niet. Beetje hetzelfde idee in uitwerking uiteindelijk als de predestinatieleer van sommige protestantse denominaties. Als je uitverkorenen bent om als rechtvaardige terug te komen zal god jou dat niet vertellen, dus niemand weet of hij goed is in gods ogen. Er is maar één manier om er een beetje achter te komen en dat is dat degene die uitverkoren is staat in de gunst van god, en dus zal hij het ook in materiële zin goed hebben. Maw als rijk wordt dan ben je uitverkorene. En wie al rijk is, is dat ook natuurlijk. En dus hebben de rijke mensen het voor het zeggen, want die zijn uitverkoren en doen alles dus goed.
Ja. En het is echt heel erg belangrijk. Tot je natuurlijk gewoon een schoonmaker bent in huis die 60 euro p/m verdient. Maar zelfs die mensen sparen er voor. Met 12 kinderen die ze ook nog moeten onderhouden. Walgelijk. En dat zeg ik ook. De rijke moslims zijn meestal helemaal niet aardig voor andere moslims. Maar......dat is eigenlijk geldig voor alle rijke mensen in arme landen waar ik ben geweest. Arme mensen zijn vaak enorm aardig en vrijgevig.
pi_156024458
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:59 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. En het is echt heel erg belangrijk. Tot je natuurlijk gewoon een schoonmaker bent in huis die 60 euro p/m verdient. Maar zelfs die mensen sparen er voor. Met 12 kinderen die ze ook nog moeten onderhouden. Walgelijk. En dat zeg ik ook. De rijke moslims zijn meestal helemaal niet aardig voor andere moslims. Maar......dat is eigenlijk geldig voor alle rijke mensen in arme landen waar ik ben geweest. Arme mensen zijn vaak enorm aardig en vrijgevig.
Ja, kijk de slechte naam van armen had natuurlijk ook te maken met het ontstaan van het industriële proletariaat. Vaak gingen die mensen niet meer naar de kerk, leefden een zwaar, onzeker en gevaarlijk bestaan, er kwam veel alcoholisme voor en de hygiënische omstandigheden lieten te wensen over. Daar kwam pas verandering toen liberalen zich hun lot aan gingen trekken en er zoiets als de arbeidersbeweging kwam. Het marxisme zette meteen de religie bij het grofvuil, mede gebaseerd op filosofische denkbeelden die al veel eerder ontwikkeld waren natuurlijk, want iedereen zag wel in dat met name religie een parasiet was. Het hield de mensen dom en de fabrieksdirecteur hield de mensen arm en dan in concordaat. Want ja de kerk produceert niet zo gek veel dus moet het vooral hebben van giften van kerkgangers en de goedkeuring van de heersende, rijke, door god bevoorrechte klasse... Die samenwerking tussen religieuze en wereldlijke machten zie je natuurlijk ook in alle islamitische landen. Dan breekt daar wel eens van onderop een religieuze stroming doorheen natuurlijk. Zo is het protestantisme in principe ook ontstaan, gebaseerd op een soort populisme en een terug gaan naar de basis van de religie, die gebaseerd is op geheel andere fundamenten dan hoe een gevestigde kerk zich vaak heeft ontwikkeld. Maar als de religieuze vernieuwing lukt hecht men zich ook weer aan de heersende klassen en dan zijn de armen vaak ook weer fucked. Dit gold zelfs voor een seculiere stroming zoals de verschillende uitwerkingen die het marxisme hebben gekend. De nieuwe religie werd in feite het historicisme en het dialectisch-materialisme, de kerk werd de partij, de priesters de partijleden en de armen waren weer fucked.
I´m back.
pi_156024695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kijk de slechte naam van armen had natuurlijk ook te maken met het ontstaan van het industriële proletariaat. Vaak gingen die mensen niet meer naar de kerk, leefden een zwaar, onzeker en gevaarlijk bestaan, er kwam veel alcoholisme voor en de hygiënische omstandigheden lieten te wensen over. Daar kwam pas verandering toen liberalen zich hun lot aan gingen trekken en er zoiets als de arbeidersbeweging kwam. Het marxisme zette meteen de religie bij het grofvuil, mede gebaseerd op filosofische denkbeelden die al veel eerder ontwikkeld waren natuurlijk, want iedereen zag wel in dat met name religie een parasiet was. Het hield de mensen dom en de fabrieksdirecteur hield de mensen arm en dan in concordaat. Want ja de kerk produceert niet zo gek veel dus moet het vooral hebben van giften van kerkgangers en de goedkeuring van de heersende, rijke, door god bevoorrechte klasse... Die samenwerking tussen religieuze en wereldlijke machten zie je natuurlijk ook in alle islamitische landen. Dan breekt daar wel eens van onderop een religieuze stroming doorheen natuurlijk. Zo is het protestantisme in principe ook ontstaan, gebaseerd op een soort populisme en een terug gaan naar de basis van de religie, die gebaseerd is op geheel andere fundamenten dan hoe een gevestigde kerk zich vaak heeft ontwikkeld. Maar als de religieuze vernieuwing lukt hecht men zich ook weer aan de heersende klassen en dan zijn de armen vaak ook weer fucked. Dit gold zelfs voor een seculiere stroming zoals de verschillende uitwerkingen die het marxisme hebben gekend. De nieuwe religie werd in feite het historicisme en het dialectisch-materialisme, de kerk werd de partij, de priesters de partijleden en de armen waren weer fucked.
Het vreemde blijft dat je in dat soort landen ziet dat de rijke moslims zich aan geen enkele regel houden. De armen wel. En die zijn dan heel strikt vaak. Ik heb het meegemaakt met een wacht van mijn broer. Die deed de poort niet open omdat hij moest bidden. Goed betaalde baan. Drie vrouwen en 14 kinderen in totale armoede. Niemand (ook Afrikanen) die het normaal gedrag vindt. Ik weet verder weinig over geloof en de geschiedenis erover. Ik kom uit een Katholiek gezin die zich keerde tegen de kerk.
  † In Memoriam † zaterdag 12 september 2015 @ 15:26:23 #200
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_156024714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:33 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat zegt men wel. Anders zou ik niet op mijn tenen getrapt zijn.
haha, snel op de tenen getrapt zijn, kort lontje.....dat doet me aan een bepaald geloof denken....Het klopt precies :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')