abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156010179
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dan moeten er ook etappes voor de sprinters zijn. Deze Vuelta zijn er precies 2 kansen; de etappe die Van Poppel won en Madrid.
Rit die Sagan won ook nog wel, de ritten die Ewan, Sbaragli en Stuyven wonnen, waren al met een flink uitgedund peloton ja.
pi_156010230
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar ook als 't eindigt op zo'n steile pukkel denk ik niet dat men momenteel nog veel vertrouwen heeft in Rodriguez of Piti. Vrijwel niemand heeft nog veel redenen om het samen te houden.
En dat was anders geweest als Cavendish, Kittel, Greipel aan de start hadden gestaan? Denk ook niet dat die veel kans hadden gehad vandaag.
pi_156010232
Maakt Rodriguez morgen nog een flinke kans? Hij is veruit de beste klimmer imo.
AJ
pi_156010251
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:41 schreef Kun-Aguero het volgende:
Dat laat hij keer op keer zien deze ronde ja
pi_156010258
quote:
Nee, met nog 7 km vlak voordat de afdaling begint, gaat Rodriguez niet wegblijven.
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:41:58 #206
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_156010273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dat was anders geweest als Cavendish, Kittel, Greipel aan de start hadden gestaan? Denk ook niet dat die veel kans hadden gehad vandaag.
Nee, daarom had ik het lijstje uitgebreid met finishers in vorm. Sagan en Martin zijn al weg, Rodriguez en Valverde zijn verre van in topvorm.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:42:50 #207
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_156010305
Vuelta zal een strategie moeten kiezen, kies je voor spektakel en tijdverschillen vroeg in koers, dan gooi je er heel wat steile finishes in met meest bizarre parcoursen of kies je voor een gecontroleerde koers waar je sprintetappes hebt voor sprinters en bergetappes voor de klimmers.

Wat mij betreft vind ik het wel leuk zo. Ook de Giro vond ik leuk om te volgen, leuker dan de Tour. Daar is het o zo verschrikkelijk gecontroleerd. Voorsprong is al dichtgereden op 100km waarna de peloton de kopgroep laat zwemmen om dan pas op slot eroverheen te klappen. Behalve dan de etappe met Boem _O_
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:43:21 #208
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156010326
quote:
Hij kan alleen winnen als Aru en Dumoulin het elkaar niet gunnen en bluffen tot het bittere end.
pi_156010335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, met nog 7 km vlak voordat de afdaling begint, gaat Rodriguez niet wegblijven.
Ik had het hem zo gegund die arme jongen. Hoop toch dat ie ooit nog een ronde gaat pakken als het niet ten koste gaat van een NLer
AJ
pi_156010367
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hij kan alleen winnen als Aru en Dumoulin het elkaar niet gunnen en bluffen tot het bittere end.
Tja aru vind plek 2 behouden even belangrijk als 1e worden. Dus ik denk wel dat hij het vuile werk voor Tom opknapt.
AJ
pi_156010399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is er mis om in eerste instantie met 2 kopmannen te starten?
Dat je er in het gunstigste geval P5 mee pakt met de gebleken kopman, de ander zijn ritwinstpotentieel niet kan benutten en de rest van de ploeg aan moet modderen als ze aan elkaar gewaagd blijken te zijn.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_156010427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat je er in het gunstigste geval P5 mee pakt met de gebleken kopman, de ander zijn ritwinstpotentieel niet kan benutten en de rest van de ploeg aan moet modderen als ze aan elkaar gewaagd blijken te zijn.
Dat is wel een opvallende conclusie naar aanleiding van het starten met 2 kopmannen in een grote ronde..
pi_156010430
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nee, daarom had ik het lijstje uitgebreid met finishers in vorm. Sagan en Martin zijn al weg, Rodriguez en Valverde zijn verre van in topvorm.
Je begon deze discussie met de stelling dat de Vuelta meer gecontroleerd zou zijn als er meer serieuze sprinters meededen. De reden dat die niet meedoen is dat er zo weinig sprintaankomsten zijn.
En van de serieuze aankomers op een lastige finish zijn de belangrijkste twee nog aanwezig, en een andere belangrijke is er door de TV uitgereden. En Daniel Martin ook door een valpartij uitgevallen
Misschien als Gilbert er nog bij was geweest, maar eigenlijk is het best een aardig veld, voor dergelijke aankomsten.
pi_156010450
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:38 schreef Wombcat het volgende:
Gezien hun renners niet een onlogische keuze
Nu draai je de dingen weer om. Je maakt keuzes en kiest je ploeg daarop uit, niet andersom.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:46:25 #215
311468 Van_Poppel
pi_156010466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Rit die Sagan won ook nog wel, de ritten die Ewan, Sbaragli en Stuyven wonnen, waren al met een flink uitgedund peloton ja.
Zelfs de etappe die Sagan was niet met een volledig peloton. Twee en halve echte sprintetappe is toch wat aan de magere kant.
pi_156010485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Risico als je met maar één kopman start, is dat je niets overhoudt als die wegvalt. Zoals gezegd, hadden ze nu een mooie risicospreiding en bovendien hebben Kelderman en Kruijswijk later in de Tour nog wel aangevallen.
pi_156010569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vuelta zal een strategie moeten kiezen, kies je voor spektakel en tijdverschillen vroeg in koers, dan gooi je er heel wat steile finishes in met meest bizarre parcoursen of kies je voor een gecontroleerde koers waar je sprintetappes hebt voor sprinters en bergetappes voor de klimmers.

Wat mij betreft vind ik het wel leuk zo. Ook de Giro vond ik leuk om te volgen, leuker dan de Tour. Daar is het o zo verschrikkelijk gecontroleerd. Voorsprong is al dichtgereden op 100km waarna de peloton de kopgroep laat zwemmen om dan pas op slot eroverheen te klappen. Behalve dan de etappe met Boem _O_
Grootste probleem voor de Vuelta lijkt me toch ook dat geen enkele renner (sprinter of klassementsrenner) de ronde als absoluut hoofddoel ziet. De meesten daarvan kiezen voor de Giro of de Tour als hoofddoel en zien daarna wel of ze nog iets over hebben voor de Vuelta. Alleen voor debutanten (Gesink in z'n 1ste jaar, Barguil, Ewan dit jaar) is de Vuelta echt een hoofddoel. Vraag me af of bijvoorbeeld Cavendish en Kittel in de Vuelta starten als er 6/7 sprintkansen zijn in de 1ste 2 weken, behalve misschien met een WK-parcours dat ze perfect ligt.
pi_156010632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:46 schreef nostra het volgende:

[..]

Nu draai je de dingen weer om. Je maakt keuzes en kiest je ploeg daarop uit, niet andersom.
Dan moet je alsnog de mogelijkheden hebben, LottoNL heeft de financiële mogelijkheden niet en ze kiezen ook nog vooral voor de Nederlanders (waardoor de keuze ook al kleiner wordt).

Ze hadden voor de Tour niet 1 renner waarvan je zou zeggen "ja, dat is de absolute kopman", daarvoor waren er gewoon bij alle renners teveel twijfels.
pi_156010692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dan moet je alsnog de mogelijkheden hebben, LottoNL heeft de financiële mogelijkheden niet en ze kiezen ook nog vooral voor de Nederlanders (waardoor de keuze ook al kleiner wordt)
En dat is gezien de markt van Lotto en Jumbo ook weer logisch, want je hebt meer aan een Nederlander die 10e wordt in de Tour, dan aan een buitenlander die 7e wordt.
En bovendien werd Gesink dan ook nog eens 6e, na allemaal winnaars van een grote ronde. Dan maximaliseer je toch wel aardig.
pi_156010767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dat is gezien de markt van Lotto en Jumbo ook weer logisch, want je hebt meer aan een Nederlander die 10e wordt in de Tour, dan aan een buitenlander die 7e wordt.
En bovendien werd Gesink dan ook nog eens 6e, na allemaal winnaars van een grote ronde. Dan maximaliseer je toch wel aardig.
Ja, vandaar dat ik keuze van LottoNL ook wel snapte
pi_156012152
NOShan70 twitterde op vrijdag 11-09-2015 om 22:24:25 Morgenochtend om 11 uur gaat de Spaanse regiewagen aan de finish open en komen extra beelden van de aflossing Sánchez/Aru beschikbaar. #Aru reageer retweet
pi_156012258
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:29 schreef Ajacied422 het volgende:
NOShan70 twitterde op vrijdag 11-09-2015 om 22:24:25 Morgenochtend om 11 uur gaat de Spaanse regiewagen aan de finish open en komen extra beelden van de aflossing Sánchez/Aru beschikbaar. #Aru reageer retweet
Als dat zo is, dan heeft Aru een slechte nacht.
leven zoals het leven is
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:37:34 #223
311468 Van_Poppel
pi_156012389
Vraag me af of een tijdstraf voor Aru zo gunstig voor Dumoulin zou zijn. Goede kans dat Astana dan voor plan B gaat; geen idee wat dat inhoudt, maar heb toch liever dat ze voor plan A gaan.
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:38:34 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_156012417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:48 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Grootste probleem voor de Vuelta lijkt me toch ook dat geen enkele renner (sprinter of klassementsrenner) de ronde als absoluut hoofddoel ziet. De meesten daarvan kiezen voor de Giro of de Tour als hoofddoel en zien daarna wel of ze nog iets over hebben voor de Vuelta. Alleen voor debutanten (Gesink in z'n 1ste jaar, Barguil, Ewan dit jaar) is de Vuelta echt een hoofddoel. Vraag me af of bijvoorbeeld Cavendish en Kittel in de Vuelta starten als er 6/7 sprintkansen zijn in de 1ste 2 weken, behalve misschien met een WK-parcours dat ze perfect ligt.
Cavendish heeft zich onlangs kritisch uitgelaten over de Vuelta dan met name over de parcours. In principe zien de sprinters het meestal als voorbereidingskoers voor het WK. Als je topsprinters binnen wil halen zal je dan als Vuelta in eerste 2 weken genoeg sprintetappes in schema moeten hebben. Nu kiezen ze voor Ronde van Groot-Brittannie
pi_156012506
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Cavendish heeft zich onlangs kritisch uitgelaten over de Vuelta dan met name over de parcours. In principe zien de sprinters het meestal als voorbereidingskoers voor het WK. Als je topsprinters binnen wil halen zal je dan als Vuelta in eerste 2 weken genoeg sprintetappes in schema moeten hebben. Nu kiezen ze voor Ronde van Groot-Brittannie
Ik vind het helemaal niet erg dat de Vuelta niet zo interessant is voor sprinters. Het parkoers van dit jaar zie ik 100x liever dan een parkoers met 10 massasprints.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')