abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:26:03 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001636
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:25 schreef karton2 het volgende:

[..]

Komt omdat Denemarken een staatskerk heeft, net zoals Zweden. Automatisch ingeschreven bij geboorte, automatisch extra belasting.
Inderdaad.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 16:26:22 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156001645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

En als ze de legale weg proberen te bewandelen komen ze nergens en zitten ze nog steeds midden in de oorlog.
Nee, dan zitten ze in buurlanden. Immers zijn ze dan vluchteling.

En nogmaals, ik begrijp dat 'ze' het willen proberen. Maar ik begrijp ook dat men het hier niet zo prettig vind.
pi_156001666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad.
Gewoon je uit laten schrijven, probleem opgelost.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:32:36 #104
332676 OkkieTrooy
Het leven is geen krentenbol
pi_156001801
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je beseft je dat 12% van de bevolking daar christen is, en die daar ook gewoon konden leven? Vaak zelfs hoger opgeleid waren en betere banen hadden?

Weet je ook overigens dat je in bv Denemarken meer belasting betaald als je christen bent?
Die 12% wordt onderdrukt en dat weet je best. Die tax in Denemarken is er geloof ik ook niet meer. Bovendien vallen die moslims in Denemarken de christenen ook al aan. Datzelfde krijg je hier ook.
Waar de schakeling rookt, loopt de meeste stroom.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:35:16 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, dan zitten ze in buurlanden. Immers zijn ze dan vluchteling.

En nogmaals, ik begrijp dat 'ze' het willen proberen. Maar ik begrijp ook dat men het hier niet zo prettig vind.
En die buurlanden zitten overvol en daar moeten ze in kampen zitten waar hun kinderen nog steeds niet naar school kunnen, ze geen stromend water of elektra hebben
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:27 schreef karton2 het volgende:

[..]

Gewoon je uit laten schrijven, probleem opgelost.
Doen vele ook, ik heb aangegeven niet gelovig te zijn toen ik hier kwam dus ik hief het sowieso niet te betalen, ik ben immers ook niet gelovig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:32 schreef OkkieTrooy het volgende:

[..]

Die 12% wordt onderdrukt en dat weet je best. Die tax in Denemarken is er geloof ik ook niet meer. Bovendien vallen die moslims in Denemarken de christenen ook al aan. Datzelfde krijg je hier ook.
Tussen jongere moslims en christenen ging het zelfs vrij goed voor de oorlog.

En jawel, die tax is er nog, toen ik hier aan kwam moest ik immers aangeven of ik christen was of niet ivm met de tax.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 16:36:13 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156001893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

En die buurlanden zitten overvol en daar moeten ze in kampen zitten waar hun kinderen nog steeds niet naar school kunnen, ze geen stromend water of elektra hebben

Dat veranderd er niets aan.
pi_156001926
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

En als ze de legale weg proberen te bewandelen komen ze nergens en zitten ze nog steeds midden in de oorlog.
De mannen zouden ook kunnen overwegen zich gewoon aan te melden bij het leger en dat stelletje klootzakken het land uit te schieten.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:37:53 #108
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001930
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat veranderd er niets aan.
Hebben die kinderen een recht om naar school te gaan dan? Sommige gaan al 3 jaar niet meer naar school. Hun toekomst is hiermee immers ook in gevaar.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:39:30 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:37 schreef H.FR het volgende:

[..]

De mannen zouden ook kunnen overwegen zich gewoon aan te melden bij het leger en dat stelletje klootzakken het land uit te schieten.
Ja, als leek met geen ervaring what so ever tegen getrainde mannen met moderne wapens, super goed idee! ^O^
pi_156002036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, als leek met geen ervaring what so ever tegen getrainde mannen met moderne wapens, super goed idee! ^O^
De Russen hebben gewoon mannen en materiaal beschikbaar gesteld om mee te trainen. Aan het begin van de oorlog aanmelden en ze waren nu klaar voor de strijd geweest.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 16:44:36 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156002108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hebben die kinderen een recht om naar school te gaan dan? Sommige gaan al 3 jaar niet meer naar school. Hun toekomst is hiermee immers ook in gevaar.
Dat maakt nog steeds geen verschil voor hun status. Jij probeert nu steeds een moreel aspect op een vluchteling/illegaal/gelukszoeker te betrekken.

En los daarvan, we kunnen niet in Europa al het leed van de wereld dragen. Dan maken we er binnen de kortste keren zelf deel van uit. De huidige vluchtelingenstroom naar Europa is unsustainable.
pi_156002136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat maakt nog steeds geen verschil voor hun status. Jij probeert nu steeds een moreel aspect op een vluchteling/illegaal/gelukszoeker te betrekken.

En los daarvan, we kunnen niet in Europa al het leed van de wereld dragen. Dan maken we er binnen de kortste keren zelf deel van uit. De huidige vluchtelingenstroom naar Europa is unsustainable.
OOHHHOOOHHOOO STOUTERD, NIEMAND IS ILLEGAAL!!!!
pi_156002327
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef snakelady het volgende:
Ben je een westers persoon die gaat emigreren ben je een expat, vlucht je voor oorlog ben je een gelukszoeker.
Als je in turkije niet genoeg verdient of geen werk kan vinden en migreert ben je geen vluchteling. Er zitten zeer zeker genoeg vluchtelingen tussen,maar ook een hele hoop ''gelukszoekers'',niet dat ik ze dat kwalijk kan nemen,wie wil nou geen gelukkig leven. Maar stop met dat vluchtelingen gebeuren,velen hebben geen oorlog gezien en velen geven gewoon toe dat ze op zoek zijn naar een toekomst,velen leven al jaren in veilige landen.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:56:46 #114
332676 OkkieTrooy
Het leven is geen krentenbol
pi_156002371
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Doen vele ook, ik heb aangegeven niet gelovig te zijn toen ik hier kwam dus ik hief het sowieso niet te betalen, ik ben immers ook niet gelovig.

[..]

Tussen jongere moslims en christenen ging het zelfs vrij goed voor de oorlog.

En jawel, die tax is er nog, toen ik hier aan kwam moest ik immers aangeven of ik christen was of niet ivm met de tax.
Je hebt gelijk met de tax. Even research gedaan. Toch gaat het moeizaam tussen het christendom en de islam. Kijk rond in de wereld. Het blijft wel verdacht. Overal waar stront aan de knikker is, zijn over het algemeen moslims de spil van het conflict. Ze dringen de islam buitengewoon op en alles is geoorloofd. Dat zet kwaad bloed bij andere bevolkingsgroepen. Ja, ik ben er wel bang voor dat we er straks flink mee te maken gaan krijgen, en je je eigen land flink moet gaan verdedigen. Dat moet je toch ook niet willen? Voor wat betreft de beoogde multiculturele samenleving, daar geloof ik totaal niet in.
Waar de schakeling rookt, loopt de meeste stroom.
  vrijdag 11 september 2015 @ 17:33:08 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156003157
quote:

[..]

Het is nog helemaal niet onhoudbaar, hoe kom je daar bij?
En natuurlijk zoek ik het morele aspect op, het zijn mensen!
  vrijdag 11 september 2015 @ 17:40:31 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156003334
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:56 schreef OkkieTrooy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk met de tax. Even research gedaan. Toch gaat het moeizaam tussen het christendom en de islam. Kijk rond in de wereld. Het blijft wel verdacht. Overal waar stront aan de knikker is, zijn over het algemeen moslims de spil van het conflict. Ze dringen de islam buitengewoon op en alles is geoorloofd. Dat zet kwaad bloed bij andere bevolkingsgroepen. Ja, ik ben er wel bang voor dat we er straks flink mee te maken gaan krijgen, en je je eigen land flink moet gaan verdedigen. Dat moet je toch ook niet willen? Voor wat betreft de beoogde multiculturele samenleving, daar geloof ik totaal niet in.
Je merkt nu dat steeds meer moslims in Nederland bv steeds minder streng gelovig worden en er zelfs een groot aantal zijn die hun geloof gewoon volledig gedag zeggen of overstappen op het christelijk geloof.

Ik zie het hier in mijn omgeving, een gezin die moslim is woont hier nu ongeveer net zo lang als wij hier wonen (9 maanden) , in het begin droegen de dochters (6 en 9 jaar oud) altijd een hoofddoek en een jurk, nu zie ik ze steeds meer zonder hoofddoek en in spijkerbroek. ze zijn ook de enige moslims in deze wijk.
Natuurlijk gaat het bij de meeste niet zo snel, maar dat komt ook voornamelijk omdat wij ze allemaal bij elkaar stoppen, met eigen scholen, eigen winkels enz.
Verspreid je het meer dan is het voor hun ook makkelijker om te integreren.

Vroeger was het zo dat moslims meer kinderen kregen gemiddeld, maar dat is ook al jaren niet meer zo, dus er zullen nooit meer moslims wonen in Nederland dan christenen/niet gelovigen.

Ik ben er dus helemaal niet zo bang voor eigenlijk.
pi_156003536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit! Als jij geluk wil zoeken in een ander land, moet je dat proberen. Maar wel door de legale wegen te bewandelen! Wanneer je dat NIET doet zal ELK land je eruit gooien.

Daarom wordt de term nu negatief gebruikt.
Het gros doet het op de normale weg met het vliegtuig met een visum.
pi_156003537
quote:

[..]

Natuurlijk kunnen wij ze niet allemaal opvangen, niet hier in Nederland en ook niet allemaal
in Duitsland, dat moet georganiseerd worden..

maar dit...

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:41 schreef H.FR het volgende:

[..]

De Russen hebben gewoon mannen en materiaal beschikbaar gesteld om mee te trainen. Aan het begin van de oorlog aanmelden en ze waren nu klaar voor de strijd geweest.
is wel érg makkelijk vanachter je schermpje om te roepen...

http://www.dagelijksestan(...)-en-levend-verbrand/

even naar het filmpje kijken ....
pi_156003600
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Op de Griekse eilanden is het al aardig onhoudbaar (Lesbos/Kos). Ook begint het onhoudbaar te worden voor Hongarije.

En de vluchtelingenstromen zullen alleen maar toenemen. Volgend jaar 2 miljoen, mark my words :)
  vrijdag 11 september 2015 @ 17:52:06 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156003634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen wij ze niet allemaal opvangen, niet hier in Nederland en ook niet allemaal

maar dit...

Inderdaad, helemaal mee eens!
pi_156003713
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:50 schreef Snepar het volgende:

[..]

Op de Griekse eilanden is het al aardig onhoudbaar (Lesbos/Kos). Ook begint het onhoudbaar te worden voor Hongarije.

En de vluchtelingenstromen zullen alleen maar toenemen. Volgend jaar 2 miljoen, mark my words :)
http://greece.greekreport(...)-island-mayor-video/

pi_156003809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:50 schreef Snepar het volgende:

[..]

In de jaren 90 waren er meer asielaanvragen dan nu.
pi_156003915
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:59 schreef KosterT het volgende:

[..]

In de jaren 90 waren er meer asielaanvragen dan nu.
Toen hadden we 15mln mensen, nu 17mln.
Ook dát maakt uit.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 18:25:32 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156004381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

En natuurlijk zoek ik het morele aspect op, het zijn mensen!
Je denkt dat Europa de huidige aanwas van vluchtelingen een jaar lang vol kan houden??
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:48 schreef KosterT het volgende:

[..]

Het gros doet het op de normale weg met het vliegtuig met een visum.
Eh nee. Het gros komt aan zonder papieren, omdat ze anders zo uitgeprocedeerd zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 18:27:15 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156004420
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Ook met organisatie is het onhoudbaar. Er zal iets substantieels moeten veranderen in het Midden-Oosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')