abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155998622
Gutmensch topic. U bent verantwoordelijk voor de ondergang
  vrijdag 11 september 2015 @ 14:30:28 #52
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155998699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:27 schreef Dingflofbips het volgende:
Met bangmensen gaan we de oorlog al helemaal niet winnen vrind.
Ik ga naar huis.
pi_155998724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:19 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Echter is Jordanië geen welvarend land.

Nederland heeft de resources om een fatsoenlijk (en ook veel kleiner) kamp op te zetten ook omdat er relatief minder vluchtelingen in Nederland worden opgenomen.

Denk aan bijvoorbeeld een omgebouwd kampeer terrein met dezelfde type woonwagens die door de VN gebruikt worden.
Ik denk dat de meeste Nederlanders het er over eens zijn vluchtelingen op te vangen. Maar de vrees is gewoon dat ze blijven en asiel/verblijfsvergunning krijgen. In dat geval krijgen ze (bijna) alles van de staat, te beginnen met het recht op een huis en gezondheidszorg. Als kers op de taart mogen ze natuurlijk op kosten van de staat hun familie laten overvliegen. Daar komt alle haat vandaan gok ik.

Ik vind deze rechten echt gedateerd, totaal niet rekeninghoudend met de huidige en komende situatie.
pi_155998788
doe mij een sletterige vluchtelinge pl0x
Play hard, go pro.
pi_155998822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef snakelady het volgende:
Ben je een westers persoon die gaat emigreren ben je een expat, vlucht je voor oorlog ben je een gelukszoeker.
Deze vergelijking _O-
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_155998827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:27 schreef Dingflofbips het volgende:
Als iemand ''gutmensch'' roept weet je direct hoe serieus je diegene moet nemen.

Niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155998828
We zitten in een overgangsperiode waarbij staatsgevaarlijke mensen als TS nog niet monddood kunnen worden gemaakt. De situatie is daarvoor nog niet voldoende geescaleerd. Deze vijandige invasie zal ons absoluut veel welvaart kosten maar als de storm voorbij is zullen we er sterker uit komen. Mensen als TS zullen dan weer roepen: dit nooit meer.
pi_155998874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:35 schreef Confetti het volgende:
We zitten in een overgangsperiode waarbij staatsgevaarlijke mensen als TS nog niet monddood kunnen worden gemaakt. De situatie is daarvoor nog niet voldoende geescaleerd. Deze vijandige invasie zal ons absoluut veel welvaart kosten maar als de storm voorbij is zullen we er sterker uit komen. Mensen als TS zullen dan weer roepen: dit nooit meer.
Ga jij nou maar snel boodschappen doen, straks staat die allochtoon weer voor de deur en durf je niet meer.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155998892
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:30 schreef nietzman het volgende:

[..]

1. Zonder gutmenschen kwam de hele oorlog er niet. 2. Eens dat met bangmensen geen oorlog te winnen valt. Ik kan mij niet herinneren hier voor gepleit te hebben, maar dat geheel terzijde.
pi_155998896
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:35 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als iemand ''gutmensch'' roept weet je direct hoe serieus je diegene moet nemen.

Niet.
Ok
pi_155998919
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ga jij nou maar snel boodschappen doen, straks staat die allochtoon weer voor de deur en durf je niet meer.
Een vluchteling is geen allochtoon.
pi_155998979
Wel typisch om te zien dat de hele zwartmaak campagne van de gutmenschen verschuift van 'gij zijt fout' naar 'gij zijt bang'. Ik zie dit als een erkenning voor de wat rechtsere argumentatie
pi_155998987
Een tsunami aan fundamentalistische jonge haatbaarden die ons land komen 'verrijken'. Nee bedankt, het is wel genoeg zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door harrievankempen op 11-09-2015 14:55:36 ]
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:25:39 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156000055
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:34 schreef H.FR het volgende:

[..]

Deze vergelijking _O-
Het is toch zo? het zijn vluchtelingen, ik ben een gelukszoeker, ik ben naar een ander land gegaan om gelukkiger te worden, om meer geld te verdienen, en dat is mij gelukt. En mij noemen ze een expat ( hoewel ik van plan ben hier te blijven)
Die mensen vluchten van een oorlog, en dat zijn dan zogenaamde gelukszoekers. Terwijl ze zonder oorlog helemaal niet waren gaan vluchten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156000104
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is toch zo? het zijn vluchtelingen, ik ben een gelukszoeker, ik ben naar een ander land gegaan om gelukkiger te worden, om meer geld te verdienen, en dat is mij gelukt. En mij noemen ze een expat ( hoewel ik van plan ben hier te blijven)
Die mensen vluchten van een oorlog, en dat zijn dan zogenaamde gelukszoekers. Terwijl ze zonder oorlog helemaal niet waren gaan vluchten.
Jij had verder geen baan en geld van te voren en krijgt een gratis huis en uitkering?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_156000267
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:26 schreef H.FR het volgende:

[..]

Jij had verder geen baan en geld van te voren en krijgt een gratis huis en uitkering?
Vergeet de Miele niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:33:41 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156000286
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:26 schreef H.FR het volgende:

[..]

Jawel, en gezien ruim 85% van de Syrische bevolking ook een baan had voor de oorlog zie ik dat verschil niet zo.
Ja hun zijn hun baan verloren, maar het is niet dat ze uit een armoedig land komen. Ze hadden werk, haast 100% van de kinderen ging naar school, ze hadden een huis enz.
Alleen dat is hun afgenomen, en ze vluchten van een zekere dood.

5% van de Nederlanders is ook gevlucht tijdens de 2de wereldoorlog, en ook naar betere landen als Canada, Australie, Amerika enz.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156000393
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Altijd die bekrompen randstedelingen die op dit soort momenten opeens weten waar Groningen en Friesland liggen komen mij een beetje de strot uit.
Je begrijpt het een beetje verkeerd. We weten niet waar het ligt, wel dat het ver en niet boeiend is.
pi_156000405
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoeveel heb jij er al tegengehouden?
"Tegenhouden" van vluchtelingen is als particulier niet te doen en waarschijnlijk illegal/strafbaar. Opvangen van vluchtelingen in je eigen huis is niet strafbaar en prima te doen. Dus inderdaad, waarom niet?
pi_156000511
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:30 schreef nietzman het volgende:

[..]

Klopt, want er zal dan geen "we" meer zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 15:46:16 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156000591
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef snakelady het volgende:
Ben je een westers persoon die gaat emigreren ben je een expat.
Eh nee, dan ben je een emigrant. Die alle papiertjes en visa heeft ingevuld.
Een expat is iemand die door zijn werkgever, voor een beperkte bepaalde tijd onder een werkvisum, in een ander land wordt gestationeerd, waarna ze weer terug gaan naar het land van herkomst.
Een gelukszoeker is iemand die vertrekt uit een land waar hij veilig is naar een land met betere financiële vooruitzichten en daarvoor NIET de officiële wegen bewandeld van emigratie/visa/etc.
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:46:31 #72
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_156000597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:43 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Vooral westerlingen die naar die rijke oliestaten gaan worden vaak Expat's genoemd.

Fuck that. Ik ken geen enkele Nederlander die daar niet heen gaat voor de centjes.

Hypocriete fuckers ook.
Vreemd is dat ja, het is zo'n paradijs om in die regio te wonen met al die mensen met een vrije geest en waar alles mag.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_156000634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jawel, en gezien ruim 85% van de Syrische bevolking ook een baan had voor de oorlog zie ik dat verschil niet zo.
Ja hun zijn hun baan verloren, maar het is niet dat ze uit een armoedig land komen. Ze hadden werk, haast 100% van de kinderen ging naar school, ze hadden een huis enz.
Alleen dat is hun afgenomen, en ze vluchten van een zekere dood.

5% van de Nederlanders is ook gevlucht tijdens de 2de wereldoorlog, en ook naar betere landen als Canada, Australie, Amerika enz.
In het land van bestemming bedoel ik hè.

Naar landen zonder sociale zekerheid en met op dat moment nog heeeel veel ruimte. Niet te vergelijken.
pi_156000675
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een expat is iemand die door zijn werkgever, voor een beperkte bepaalde tijd onder een werkvisum, in een ander land wordt gestationeerd, waarna ze weer terug gaan naar het land van herkomst.
Een gelukszoeker is iemand die vertrekt uit een land waar hij veilig is naar een land met betere financiële vooruitzichten en daarvoor NIET de officiële wegen bewandeld van emigratie/visa/etc.
100% mee eens.

En ik neem het de economische vluchtelingen niet eens kwalijk. Ik zou hetzelfde doen. Maar noem het beestje bij de naam. Ik vind het serieus disrespectvol om de mensen die helemaal naar NL komen "vluchtelingen" te noemen. Dit zijn mensen die komen voor het geld.

En ja, er zullen gigantische groepen zijn die hier komen om te werken, om een bijdrage te leveren, maar feiten leren ook dat onder vluchtelingen werkeloosheid, uitkeringen, criminaliteit relatief het hoogst is.
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:54:30 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156000776
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dank je voor deze informatie waarvan ik ook al op de hoogte was en wat je later in een reactie ook kan lezen. ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 15:56:01 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156000829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dank je voor deze informatie waarvan ik ook al op de hoogte was en wat je later in een reactie ook kan lezen. ^O^
Als je er al van op de hoogte was, waarom geef je dan eerst een compleet verkeerde definitie?
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:56:09 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156000833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:48 schreef H.FR het volgende:

[..]

In het land van bestemming bedoel ik hè.

Naar landen zonder sociale zekerheid en met op dat moment nog heeeel veel ruimte. Niet te vergelijken.
Omdat er oorlog is!!! Niet omdat ze denken van,' hey, daar kunnen we wel de nieuwe iPhone krijgen en hier niet!''
Ze vluchten omdat ze niet dood willen gaan, omdat ze niet willen dat hun kinderen dood gaan, omdat ze niet verkracht en gemarteld willen worden.
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:58:04 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156000900
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je er al van op de hoogte was, waarom geef je dan eerst een compleet verkeerde definitie?
Omdat ik hier naar toe ben gegaan om te werken en ik dus al een baan had hier toen ik ging emigreren.

''Een expat is iemand die tijdelijk in een land werkt met een andere cultuur dan waar hij of zij in is opgegroeid. Onder expats verstaan we meestal hoogopgeleide mensen. Het verblijf in het buitenland kan permanent zijn, maar is over het algemeen tijdelijk. Expats worden vaak door hun werk naar het buitenland gezonden. Meestal zijn ze daarbij uitgezonden door hun werkgever, hoewel sommigen ook zelf direct bij een buitenlandse werkgever solliciteren. ''

En zoals je later dus kan lezen reageer ik, alleen ben ik nu van plan om te blijven.
pi_156000914
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat er oorlog is!!! Niet omdat ze denken van,' hey, daar kunnen we wel de nieuwe iPhone krijgen en hier niet!''
Ze vluchten omdat ze niet dood willen gaan, omdat ze niet willen dat hun kinderen dood gaan, omdat ze niet verkracht en gemarteld willen worden.
In Saudi Arabië is ook geen oorlog. Dat is een stuk dichterbij.
pi_156000920
Als ik die filmpjes zie, zie ik echt 90% alleenstaande jongemannen die zich als agressieve beesten gedragen. Zolang ze hun mentaliteit niet gaan veranderen zijn ze wat mij betreft niet welkom. We hebben al genoeg autochtone tokkies in dit land die een zware last zijn voor de rest van de bevolking.
pi_156000938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:58 schreef Sander166 het volgende:
Als ik die filmpjes zie, zie ik echt 90% alleenstaande jongemannen die zich als agressieve beesten gedragen. Zolang ze hun mentaliteit niet gaan veranderen zijn ze wat mij betreft niet welkom. We hebben al genoeg autochtone tokkies in dit land die een zware last zijn voor de rest van de bevolking.
Ik ben op zich wel voorstander voor alleen vrouwen & kinderen toelaten.
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:59:35 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156000946
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:58 schreef H.FR het volgende:

[..]

In Saudi Arabië is ook geen oorlog. Dat is een stuk dichterbij.
En die wil ze niet opvangen. Die sturen ze terug.
pi_156000977
In ruil voor 20 liter benzine per dag wil ik nog wel een oude caravan regelen waar ze in mogen slapen hier.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 16:00:50 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156000978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat ik hier naar toe ben gegaan om te werken en ik dus al een baan had hier toen ik ging emigreren.

''Een expatriate of afgekort expat is iemand die tijdelijk in een land verblijft met een andere cultuur dan die waarmee hij is opgegroeid. Meestal zijn ze daarbij uitgezonden door hun werkgever, hoewel sommigen ook zelf direct bij een buitenlandse werkgever solliciteren. ...''

En zoals je later dus kan lezen reageer ik, alleen ben ik nu van plan om te blijven.
Je begint met te zeggen dat wanneer een westerling naar het buitenland emigreert deze 'expat' genoemd wordt en wanneer iemand uit het oosten dat doet een 'gelukszoeker' wordt genoemd. Dat is simpelweg niet waar. Dat je later allerlei redenaties er aan het haar bij gaat slepen doet daar niets aan af.
pi_156001039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

En die wil ze niet opvangen. Die sturen ze terug.
Een naast verwant land/volk wil ze niet opvangen, dus moeten wij dat maar doen?
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:04:12 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:58 schreef Sander166 het volgende:
Dat is vreemd, gezien meer dan 50% kinderen zijn.

''According to the U.N., more than half of all Syrian refugees are under the age of 18. Most have been out of school for months, if not years.''

http://www.mercycorps.org(...)w-about-syria-crisis
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:05:10 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je begint met te zeggen dat wanneer een westerling naar het buitenland emigreert deze 'expat' genoemd wordt en wanneer iemand uit het oosten dat doet een 'gelukszoeker' wordt genoemd. Dat is simpelweg niet waar. Dat je later allerlei redenaties er aan het haar bij gaat slepen doet daar niets aan af.
Wauw, ik ben er bekend mee dat jij nogal een azijnzeiker kan zijn maar je kan ook overdrijven, nou emigrant dan, jij je zin, doet niks onder aan de stelling.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:06:41 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:03 schreef H.FR het volgende:

[..]

Een naast verwant land/volk wil ze niet opvangen, dus moeten wij dat maar doen?
Oh, zitten we in de schoolpleinredenatie ''Maar meester, Japie doet het ook niet waarom moet ik het dan wel doehoen!!! ''
Omdat ze hulp nodig hebben, en wij ze dat kunnen geven, en dat wanneer wij in diezelfde situatie zouden zitten wij ook hulp nodig zouden hebben en het hopelijk ook zouden krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 16:08:10 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156001158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wauw, ik ben er bekend mee dat jij nogal een azijnzeiker kan zijn maar je kan ook overdrijven, nou emigrant dan, jij je zin, doet niks onder aan de stelling.
Sorry?

Jij suggereert hier dat een 'gelukszoeker' hetzelfde is als een expat. Dat is het simpelweg niet. Al is het maar dat bij een emigratie of bij een expat het land van bestemming akkoord is met je komst. Bij de term 'gelukszoeker' gaat het om mensen die met valse papieren, of zonder papieren door blijven reizen onder het mom van 'vluchteling' terwijl ze allang een veilig land hebben bereikt.

Snap ik dat die mensen verder trekken, uiteraard! Maar dat maakt ze nog geen expat!

Waarom je op de man gaat spelen ontgaat me volledig.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:11:06 #90
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sorry?

Jij suggereert hier dat een 'gelukszoeker' hetzelfde is als een expat. Dat is het simpelweg niet. Al is het maar dat bij een emigratie of bij een expat het land van bestemming akkoord is met je komst. Bij de term 'gelukszoeker' gaat het om mensen die met valse papieren, of zonder papieren door blijven reizen onder het mom van 'vluchteling' teriwjl ze allang een veilig land hebben bereikt.

Snap ik dat die mensen verder trekken, uiteraard! Maar dat maakt ze nog geen expat!

Waarom je op de man gaat spelen ontgaat me volledig.
''GELUKSZOEKER

1) Avonturier 2) Fortuinzoeker
Iemand die naar een ander land, een andere streek of een andere stad trekt om er zijn geluk te zoeken''

Een gelukszoeker is niks meer of minder dan wat het woord zegt, iemand die elders zijn of haar geluk zoekt, vaak met als doel meer geld te verdienen.
Dat het nu hedendaags gebruikt wordt als negatief woord jegens vluchtelingen betekend nog niet dat de definitie van het woord veranderd is.
pi_156001263
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh, zitten we in de schoolpleinredenatie ''Maar meester, Japie doet het ook niet waarom moet ik het dan wel doehoen!!! ''
Omdat ze hulp nodig hebben, en wij ze dat kunnen geven, en dat wanneer wij in diezelfde situatie zouden zitten wij ook hulp nodig zouden hebben en het hopelijk ook zouden krijgen.
Ik zou het meer vergelijken met Jan die zijn werk niet doet, de baas vind dat geen probleem en geeft Klaas gewoon het werk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 16:12:42 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156001273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

''GELUKSZOEKER

1) Avonturier 2) Fortuinzoeker
Iemand die naar een ander land, een andere streek of een andere stad trekt om er zijn geluk te zoeken''

Een gelukszoeker is niks meer of minder dan wat het woord zegt, iemand die elders zijn of haar geluk zoekt, vaak met als doel meer geld te verdienen.
Dat het nu hedendaags gebruikt wordt als negatief woord jegens vluchtelingen betekend nog niet dat de definitie van het woord veranderd is.
Maar dat maakt je nog steeds geen expat. Ga maar eens 'gelukszoeken' in Dubai of SA ZONDER geldig visum, net als de 'gelukszoekers' in Europa doen. Eens zien hoe welkom je ben.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:16:00 #93
332676 OkkieTrooy
Het leven is geen krentenbol
pi_156001369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daar vat je de koe bij de horens.
Die hulp krijgen we dus met een kans van 99.999 procent niet. Niet van dat soort landen. Westerlingen zijn daar straatvuil, tenzij ze zich bekeren en zelfs een aparte tax betalen als je geen moslim bent. Waarom zouden wij ons er dan zo druk om maken? Nu ben je een goeie vriend, maar als de problemen daar zijn opgelost, wordt je ineens een vijand en schieten ze je van achteren neer.
Waar de schakeling rookt, loopt de meeste stroom.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:17:09 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar dat maakt je nog steeds geen expat. Ga maar eens 'gelukszoeken' in Dubai of SA ZONDER geldig visum, net als de 'gelukszoekers' in Europa doen. Eens zien hoe welkom je ben.
Maar het heeft helemaal niks met een geldig visum te maken, het heeft er mee te maken dat een persoon naar een andere plaats gaat verhuizen om geluk te zoeken, expats, immigranten, vluchtelingen enz. vallen daar allemaal onder.
Alleen is de term gedegradeerd tot een scheldwoord dankzij media.

Een vluchteling is dus inderdaad ook een gelukszoeker, maar bovenal een vluchteling, hij vlucht van oorlog in de hoop geluk te vinden.
Voorheen was het woord niet negatief, gewoon iemand die dacht elders meer gelukkig (en vaak er financieel beter van) te worden
pi_156001398
Hongarije gaat vluchtelingen die illegaal de grens over gaan arresteren en terug sturen, ik zeg laten we dat hier ook gaan doen want 90% van alle vluchtelingen zijn gelukszoekers
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 16:20:27 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156001476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het heeft helemaal niks met een geldig visum te maken, het heeft er mee te maken dat een persoon naar een andere plaats gaat verhuizen om geluk te zoeken, expats, immigranten, vluchtelingen enz. vallen daar allemaal onder.
Alleen is de term gedegradeerd tot een scheldwoord dankzij media.

Een vluchteling is dus inderdaad ook een gelukszoeker, maar bovenal een vluchteling, hij vlucht van oorlog in de hoop geluk te vinden.
Voorheen was het woord niet negatief, gewoon iemand die dacht elders meer gelukkig (en vaak er financieel beter van) te worden
Natuurlijk maakt dat wel uit! Als jij geluk wil zoeken in een ander land, moet je dat proberen. Maar wel door de legale wegen te bewandelen! Wanneer je dat NIET doet zal ELK land je eruit gooien.

Daarom wordt de term nu negatief gebruikt.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:22:44 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001553
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:16 schreef OkkieTrooy het volgende:

[..]

Daar vat je de koe bij de horens.
Die hulp krijgen we dus met een kans van 99.999 procent niet. Niet van dat soort landen. Westerlingen zijn daar straatvuil, tenzij ze zich bekeren en zelfs een aparte tax betalen als je geen moslim bent. Waarom zouden wij ons er dan zo druk om maken? Nu ben je een goeie vriend, maar als de problemen daar zijn opgelost, wordt je ineens een vijand en schieten ze je van achteren neer.
Je beseft je dat 12% van de bevolking daar christen is, en die daar ook gewoon konden leven? Vaak zelfs hoger opgeleid waren en betere banen hadden?

Weet je ook overigens dat je in bv Denemarken meer belasting betaald als je christen bent?
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:23:18 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001570
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit! Als jij geluk wil zoeken in een ander land, moet je dat proberen. Maar wel door de legale wegen te bewandelen! Wanneer je dat NIET doet zal ELK land je eruit gooien.

Daarom wordt de term nu negatief gebruikt.
En als ze de legale weg proberen te bewandelen komen ze nergens en zitten ze nog steeds midden in de oorlog.
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:24:57 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156001614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:17 schreef JenHermes het volgende:
Hongarije gaat vluchtelingen die illegaal de grens over gaan arresteren en terug sturen, ik zeg laten we dat hier ook gaan doen want 90% van alle vluchtelingen zijn gelukszoekers
Heb je een bron van die cijfers?
pi_156001620
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je beseft je dat 12% van de bevolking daar christen is, en die daar ook gewoon konden leven? Vaak zelfs hoger opgeleid waren en betere banen hadden?

Weet je ook overigens dat je in bv Denemarken meer belasting betaald als je christen bent?
Komt omdat Denemarken een staatskerk heeft, net zoals Zweden. Automatisch ingeschreven bij geboorte, automatisch extra belasting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')