Hoeveel heb jij er al tegengehouden?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:39 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel heb jij er al opgenomen in je huis?
Het is mijn taak niet om illegalen tegen te houden bij de grens. Dat is de taak van de overheid.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij er al tegengehouden?
En dat is niet het geval als het op het opvangen van vluchtelingen aankomt?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is mijn taak niet om illegalen tegen te houden bij de grens. Dat is de taak van de overheid.
Zeker wel, maar het gros zijn geen vluchtelingen. In tegenstelling tot wat de media je probeert te doen geloven.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat is niet het geval als het op het opvangen van vluchtelingen aankomt?
Alleen landen die incompetent en onervaren zijn met vluchtelingenopvang doen dat.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:39 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel heb jij er al opgenomen in je huis?
Vooral westerlingen die naar die rijke oliestaten gaan worden vaak Expat's genoemd.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef snakelady het volgende:
Ben je een westers persoon die gaat emigreren ben je een expat, vlucht je voor oorlog ben je een gelukszoeker.
Je hebt het onderzocht?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker wel, maar het gros zijn geen vluchtelingen. In tegenstelling tot wat de media je probeert te doen geloven.
Friesland en Oost Groningen hebben zat ruimte voor een vluchtelingenkamp.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:46 schreef Snepar het volgende:
En hoeveel vluchtelingen denk je dat Nederland kan opnemen TS?
Jazekers, maar daar zijn andere procedures voor. Nu wordt iedereen op 1 brote berg geflikkerd, de zielige vluchteling.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:38 schreef RodeNek het volgende:
Is geluk vinden niet een algemeen aanvaardbaar doel in iemands leven dan?. Oh wacht, vluchtelingen zijn untermenschen dus zij verdienen niet het geluk wat wij kennen?
Genoeg over op internet te vinden. Wat niet op tv getoond wordt. Het is een grote puinhoop.quote:
Altijd die bekrompen randstedelingen die op dit soort momenten opeens weten waar Groningen en Friesland liggen komen mij een beetje de strot uit.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:47 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Friesland en Oost Groningen hebben zat ruimte voor een vluchtelingenkamp.
Valt me nog mee dat Limburg niet in een adem ook genoemd werdquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Altijd die bekrompen randstedelingen die op dit soort momenten opeens weten waar Groningen en Friesland liggen komen mij een beetje de strot uit.
Ah ja man. Die 'andere media', die weet het wel allemaal.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
Genoeg over op internet te vinden. Wat niet op tv getoond wordt. Het is een grote puinhoop.
Dat is toch het eerste punt dat logischerwijs zouden kunnen bereiken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat Limburg niet in een adem ook genoemd werd
Stel dat die kamp 30.000 mensen kan opnemen. Dan zit die na paar dagen (of weken als je beetje streng bent) al vol als je de grenzen open zet en houdt. Wat wil je erna doen?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:47 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Friesland en Oost Groningen hebben zat ruimte voor een vluchtelingenkamp.
Dat is begrijpelijk. Ik zeg ook niet dat er niet gescreend moet worden, want dat doet de UNHCR in Jordanië (Zaatari kamp, waar ik geweest was) ook erg streng. Maar je kunt gewoon niet negeren dat Syrië een kapotgescheurd land is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:47 schreef Snepar het volgende:
[..]
Jazekers, maar daar zijn andere procedures voor. Nu wordt iedereen op 1 brote berg geflikkerd, de zielige vluchteling.
Ik heb gestudeerd in Groningen. Dus nee. Plek genoeg.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Altijd die bekrompen randstedelingen die op dit soort momenten opeens weten waar Groningen en Friesland liggen komen mij een beetje de strot uit.
Groningen, die provincie waar men een paar jaar geleden bijna een compleet dorp wou slopen omdat het een spookdorp was geworden. Die provincie waarin het Oostelijk deel zo'n krimp doormaakt dat je de keuze hebt om een Syriër of een Pool te importeren om de bejaardenbilletjes te poetsen. Dan de Syriër maar, die stuur je stukken makkelijk terug om hun land weer op te bouwen zodra de regio weer wat stabieler is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef RingBewoner het volgende:
Geen idee, vraag het anders aan de landen om Syrië heen, aangezien zij al tijden miljoenen mensen opnemen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:49 schreef Snepar het volgende:
Stel dat die kamp 30.000 mensen kan opnemen. Dan zit die na paar dagen (of weken als je beetje streng bent) al vol als je de grenzen open zet en houdt. Wat wil je erna doen?
quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het anders aan de landen om Syrië heen, aangezien zij al tijden miljoenen mensen opnemen.
Echt he.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ah ja man. Die 'andere media', die weet het wel allemaal.
Onder omstandigheden die wij in Nederland (of het westen) absoluut niet willen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het anders aan de landen om Syrië heen, aangezien zij al tijden miljoenen mensen opnemen.
Want die hutjes bij Calais liggen er zo luxe bij?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:56 schreef Snepar het volgende:
Onder omstandigheden die wij in Nederland (of het westen) absoluut niet willen.
Wauw, en daarmee ken je gelijk de hele provincie?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:51 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ik heb gestudeerd in Groningen. Dus nee. Plek genoeg.
Is geen officiële opvang. Een bij elkaar verzameld zooitje is dat. En alsnog hebben ze daar meer voorzieningen ja.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Want die hutjes bij Calais liggen er zo luxe bij?
Mensen werken voor hun geluk en doen er moeite voor. Simpelweg naar een land met uitkering reizen en je hand ophouden telt niet echt vind ik. Zij verdienen het wel, maar mogen er ook best moeite voor doen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:38 schreef RodeNek het volgende:
Oh wacht, vluchtelingen zijn untermenschen dus zij verdienen niet het geluk wat wij kennen?
Ik heb in Oost-Groningen gewoond.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:58 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wauw, en daarmee ken je gelijk de hele provincie?
Tuurlijk. Veel Oost Groningers zijn gewoon bang voor concurrentie op de 'steuntrekken en geen fatsoenlijk Nederlands spreken' markt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:58 schreef RingBewoner het volgende:
Wauw, en daarmee ken je gelijk de hele provincie?
Dat soort mensen moet je sturen naar bevolkte gebieden, daar wonen ook andere buitenlanders en daardoor kunnen ze sneller meedoen in de maatschappij. Als je die mensen in afgelegen oorden "dumpt " dan krijg je ellende.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:58 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ik heb in Oost-Groningen gewoond.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:58 schreef Snepar het volgende:
[..]
Is geen officiële opvang. Een bij elkaar verzameld zooitje is dat. En alsnog hebben ze daar meer voorzieningen ja.
Ik woon er en kan bevestigen dat hier wel ruimte is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:58 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ik heb in Oost-Groningen gewoond.
En zo heb je kunnen concluderen dat het merendeel geen vluchtelingen zijn?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Genoeg over op internet te vinden. Wat niet op tv getoond wordt. Het is een grote puinhoop.
Wat jij zegt leidt tot meer segregatie en minder integratie. Dat is gewoon common knowledge.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat soort mensen moet je sturen naar bevolkte gebieden, daar wonen ook andere buitenlanders en daardoor kunnen ze sneller meedoen in de maatschappij. Als je die mensen in afgelegen oorden "dumpt " dan krijg je ellende.
Nouja, dat lijkt me het hele ding een beetje. Tijdelijke verblijfsvergunning en zet ze maar aan het werk. Scheelt weer een paar bussen aan Polen, brengt ook wat centen in het laatje en geeft ze misschien wat extra skills om hun land weer op te bouwen zodra we het met z'n allen naar de tering hebben gebombardeerd. Win-win!quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:58 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen werken voor hun geluk en doen er moeite voor. Simpelweg naar een land met uitkering reizen en je hand ophouden telt niet echt vind ik. Zij verdienen het wel, maar mogen er ook best moeite voor doen.
Maarja afgezien daarvan vind ik dat wij vluchtelingen voor bijvoorbeeld de oorlog in Syrië best hier op kunnen vangen. Die mensen komen hier omdat hun leven in gevaar is en niet voor de uitkering.
Tekort aan water, eten, hygiene. Geen onderwijs. Last van criminaliteit, bendevorming enz enz.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:00 schreef RodeNek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zijn hutjes gemaakt voor Syriers in Jordanië (zelfgemaakte foto btw). Het kan dus gewoon wel.
Precies, dat is volgens mij ook gewoon het idee. Zij willen hier een nieuw leven opbouwen, wij bieden de mogelijkheden.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nouja, dat lijkt me het hele ding een beetje. Tijdelijke verblijfsvergunning en zet ze maar aan het werk. Scheelt weer een paar bussen aan Polen, brengt ook wat centen in het laatje en geeft ze misschien wat extra skills om hun land weer op te bouwen zodra we het met z'n allen naar de tering hebben gebombardeerd. Win-win!
?quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:02 schreef Snepar het volgende:
[..]
Tekort aan water, eten, hygiene. Geen onderwijs. Last van criminaliteit, bendevorming enz enz.
Jep.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:01 schreef loni55 het volgende:
[..]
En zo heb je kunnen concluderen dat het merendeel geen vluchtelingen zijn?
Dat kamp is zeker Za'atari (even Gegoogled)? Weet niet wat de situatie daar is maar vooral in de Turkse opvangkampen is de situatie schrijnend. En Turkije is nog relatief gezien een welvarend land.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:05 schreef RodeNek het volgende:
[..]
?
Ik zag er waterzuiverinstallaties waar je u tegen zegt. Criminaliteit en bendes klopt wel.
Klopt inderdaad. Echter is Jordanië geen welvarend land.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:10 schreef Snepar het volgende:
[..]
Dat kamp is zeker Za'atari (even Gegoogled)? Weet niet wat de situatie daar is maar vooral in de Turkse opvangkampen is de situatie schrijnend. En Turkije is nog relatief gezien een welvarend land.
En alsnog, een kamp als Za'atari (ookal is het misschien daar "goed') gaat never nooit geaccepteerd worden in Nederland. Het moet behoorlijke huisvesting zijn, bij voorkeur in gedegen (kantoor)panden of lege gevangenissen (en de situatie in een Nederlandse gevangenis roept al de nodige weerstand op, wat betreft humanitair opvangen).
klopt daar krijgen we idd last van als we er teveel binnen latenquote:Op vrijdag 11 september 2015 14:02 schreef Snepar het volgende:
Last van criminaliteit, bendevorming enz enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |