Nou dit ja, daar zou wat mij betreft ook geen discussie over mogelijk zijn. iig niet de eerste weken. Dat je pasgeboren baby direct alleen op een kamer wordt gelegd zou voor mij echt ondenkbaar zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]Een pasgeboren baby verwennen met bij hem/haar in de buurt zijn? Come on.. Dat mensje heeft 9 maanden in je buik gezeten, de hele dag bij jouw hartslag, in het warme water. Geboren worden is echt wel een cultuurschok, geborgenheid bieden is dan geen verwennen hoor, maar gewoon wat een baby nodig heeft.
Ik zie mezelf dat ook wel doen haha, dat controlerenquote:Op donderdag 10 september 2015 22:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee joh, echt niet.
Overigens controleerde ik de eerste drie nachten om het half uur of ze het nog deed. Op een andere kamer kon ik toen zelf ook nog helemaal niet aanZe slaapt nu ook nog bij ons, ze is 7 weken.
Google helpt me al met wat nederlandstalige hits:quote:Op donderdag 10 september 2015 22:40 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens. Krijg argumenten terug van "ja zelfs als de klink al naar beneden gaat straks weten ze het al!". Ja doei toch niet als ze ZO klein zijn?En ze huilen niet voor de onzin of aandacht als ze pasgeboren zijn, dat geloof ik gewoon niet.
Enfin ik werd behoorlijk agressief van deze discussie. Ik weet zeker dat het geen kwaad kan.
Bedankt voor de bevestiging dames.
En:quote:Voordelen van co-sleeping
Samen met je baby in een bed slapen heeft een aantal voordelen:
De baby heeft minder moeite met het naar bed gaan omdat de ouders dicht bij hem zijn.
De baby valt sneller in slaap.
Doordat de baby minder stress ervaart bij het in slaap vallen, is de kwaliteit van slapen beter.
Uit onderzoek bleek dat kinderen die alleen slapen vaker een knuffelbeest als ‘beschermingsobject’ gebruiken. Kinderen die samen met hun ouders in een bed slapen voelen zich beschermd door de ouders.
In de borstvoedingsperiode is samen slapen voor de moeder een stuk makkelijker. Ze hoeft namelijk zelf haar bed niet uit.
Als je baby wakker wordt en jou nodig heeft, ben je dicht bij hem en hoef je je bed niet uit.
Baby’s die alleen in een eigen kamertje slapen lopen een meer dan twee keer zo grote kans om te sterven aan wiegendood dan kinderen die in dezelfde kamer in het gezelschap van een toegewijde, volwassen verzorg(st)er slapen.
Baby’s gaan vaker aan de borst en verstoren de slaap van de moeder minder. Zowel baby als moeder krijgen meer slaap, vergeleken met baby’s die borstvoeding krijgen en alleen slapen.
De gemiddelde tijdsduur dat baby en moeder wakker worden is korter vergeleken met baby’s die in een eigen kamertje slapen en aandacht nodig hebben om weer in slaap te kunnen vallen.
Samen slapen helpt pasgeboren baby’s bij het reguleren van de ademhaling en hartslag.
Samen slapen bevordert veilige hechting.
De baby voelt zich meer geborgen.
En meer algemeen: veilige hechting is zoooo belangrijk!quote:De eerste 6 maanden is “rooming in” ofwel het kindje bij u in de kamer laten slapen het beste. Wij zijn een van de weinige landen die kinderen op jonge leeftijd alleen in hun eigen kamer en bedje laten slapen. Een baby is al die tijd niet alleen geweest en moet nu in een overweldigende wereld meteen alleen zonder zijn moeder slapen. Dit veroorzaakt onrust. Dicht bij de moeder (zodat het kindje ruikt en voelt dat zijn moeder aanwezig is), maar in het eigen bedje (veiligheid) slapen Is de beste oplossing.
Supergoed! Het is echt een heel tevreden en blij meisje!quote:Op donderdag 10 september 2015 22:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Sillie als je tijd en zin hebt, please - dan kan ik mss vriend proberen om te praten. Anders wordt het gewoon moeders wil is wet ofzo![]()
(en in deze zin bedoel ik dan mezelf als mama hè
). Maar laat ik het eerst netjes proberen
.
[..]
Ik zie mezelf dat ook wel doen haha, dat controleren. Hoe gaat het met jullie meisje verder?
.
Nog afgezien van het feit dat het helemaal geen succes is om met je post-bevallijf (pijn en moe) heen en weer te moeten lopen wanneer je baby je nodig heeft. Lekker dichtbij je houden en cocoonen, veel meer ontspannen.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:40 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens. Krijg argumenten terug van "ja zelfs als de klink al naar beneden gaat straks weten ze het al!". Ja doei toch niet als ze ZO klein zijn?En ze huilen niet voor de onzin of aandacht als ze pasgeboren zijn, dat geloof ik gewoon niet.
Enfin ik werd behoorlijk agressief van deze discussie. Ik weet zeker dat het geen kwaad kan.
Bedankt voor de bevestiging dames.
+1quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat het helemaal geen succes is om met je post-bevallijf (pijn en moe) heen en weer te moeten lopen wanneer je baby je nodig heeft. Lekker dichtbij je houden en cocoonen, veel meer ontspannen.
Daarnaast: Voor 'verwennen' moet je kind snappen dat zijn gedrag jouw gedrag kan beinvloeden. Pasgeboren babies leven in symbiose; ze ervaren zichzelf en hun ouders als een geheel. Het duurt een tijd voordat een kind leert dat jij en hij twee losse personen zijn. Pas daarna leren ze langzamerhand oorzaak en gevolg begrijpen (als ik dit doe dan doet mama dat), maar dan ben je maanden verder. Een pasgeborene kun je daarom op die manier niet verwennen.
Los van alles geloof ik dat je nooit kunt verwennen met fysieke en emotionele nabijheid. Hoogstens kun je in een patroon of interactie terecht komen waar een van jullie niet blij van wordt. Maar gelukkig zijn kinderen zo flexibel dat je patronen ook altijd razendsnel kan ombuigen naar iets wat wel werkt.
Ik kijk ook echt heel erg uit naar twee kindjes in bed. Dat je om drie uur 's nachts je baby aan het voeden bent en er dan zo'n peuter met slaaphoofd tegen je aan komt schurken en de baby gaat aaien en zo.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:06 schreef elamanilo het volgende:
Mijn dochter slaapt nog steeds bij ons in bed. We hebben nu een ledikant als co-sleeper, binnenkort gaan we voor een gezinsbed. Ze drinkt 's nachts ook nog soms bij me, daar slapen we prima omheen/doorheen. We slapen alle drie sowieso goed verder, dochter ligt nu nog te slapen zelfs. De baby <3 zal ook bij ons komen. Ik (en mijn lief ook!) vond en vind het zelf vooral heel fijn om zo dicht bij mijn kindje(s) te zijn en gelukkig mijn kindje ook
In ons nieuwe huis komt er ook een kinderkamer, mochten onze kindjes dan op ten duur op een eigen kamer willen slapen, dan staat dat ook klaar. En tot die tijd kunnen er logees in en speelgoed/kleding worden opgeruimd
quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat het helemaal geen succes is om met je post-bevallijf (pijn en moe) heen en weer te moeten lopen wanneer je baby je nodig heeft. Lekker dichtbij je houden en cocoonen, veel meer ontspannen.
Daarnaast: Voor 'verwennen' moet je kind snappen dat zijn gedrag jouw gedrag kan beinvloeden. Pasgeboren babies leven in symbiose; ze ervaren zichzelf en hun ouders als een geheel. Het duurt een tijd voordat een kind leert dat jij en hij twee losse personen zijn. Pas daarna leren ze langzamerhand oorzaak en gevolg begrijpen (als ik dit doe dan doet mama dat), maar dan ben je maanden verder. Een pasgeborene kun je daarom op die manier niet verwennen.
Los van alles geloof ik dat je nooit kunt verwennen met fysieke en emotionele nabijheid. Hoogstens kun je in een patroon of interactie terecht komen waar een van jullie niet blij van wordt. Maar gelukkig zijn kinderen zo flexibel dat je patronen ook altijd razendsnel kan ombuigen naar iets wat wel werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wup heeft nog geëchoed hier gister en ik had van de week zelf nog ff geëchoed, zal straks ff foto's plakken. Zo leuk <3:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
ghehequote:Op vrijdag 11 september 2015 08:52 schreef silliegirl het volgende:
Gecondoleerd Migonne.
Oh en wat zijn jouw echo's nog duidelijk![]()
nouja, 't profiel dan, van de rest kan ik weinig maken met mijn ongeoefende oog . Mijn groeiecho van 2 weken terug kon je echt maar weinig meer op zien hoor..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Hier ook het plan de baby de eerste maanden op onze slaapkamer te hebben. De kleine gaat uiteindelijk naar een kamer op zolder, wij slapen op de eerste verdieping. We zien verder wel hoe het gaat. En met bv zit ik er niet zo op te wachten om 's nachts steeds een trap op en af te moeten.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Question!
Zijn jullie van plan baby bij je op de slaapkamer te leggen straks? Zo ja hoe lang? Zo nee waarom niet? En voor de ervaren mama's hoe heb je dat bij je eerste kindje(s) gedaan?
quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
ghehehet zijn van die je-ziet-het-of-je-ziet-het-niet foto's
Je kijkt als het ware een beetje vanaf de onderkant af tegen het neusje en mondje aan. En hij ligt een beetje schuin in beeld.
Ik had deze afbeelding gepaint voor mn broertjeniet dat ie t toen wel zag, maar soit.
Oeh! Nu zie ik hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Wat lief!
![]()
Moet jij nog lang doorwerken trouwens Migonne voor je verlof kan gaan houden?
Nee gister laatste dag gehadquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Oeh! Nu zie ik het! Wat lief!
![]()
Moet jij nog lang doorwerken trouwens Migonne voor je verlof kan gaan houden?
quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ligt ook aan hoe ze liggen denk ik. 2 dagen voor de uitgerekende datum was het hier een beetje een rimpelig oud mannetje of zo, ook met de neus in de placenta, maar wel redelijk herkenbaar. Zie wel overeenkomst met hoe ze nu bij me ligt, maar dan wat gladderquote:Op vrijdag 11 september 2015 08:52 schreef silliegirl het volgende:
Gecondoleerd Migonne.
Oh en wat zijn jouw echo's nog duidelijk![]()
nouja, 't profiel dan, van de rest kan ik weinig maken met mijn ongeoefende oog . Mijn groeiecho van 2 weken terug kon je echt maar weinig meer op zien hoor..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjequote:Op vrijdag 11 september 2015 09:14 schreef L0t.. het volgende:
Gecondoleerd mignonne. Fijn dat een lang ziektebed haar bespaard is gebleven maar het blijft toch erg verdrietig natuurlijk
Wat een mooi profieltje van je jongetje! De tweede foto kan ik zelfs met uitleg nog niets van maken helaas
Net wat je zelf wil.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:16 schreef JantinaGr het volgende:
Hier weer een vraagje. Over luiers deze keer.
Ik zag net dat ik een persoonlijke aanbieding kreeg van kruidvat, 50% korting op de new baby pampers.
Nu heb ik enkel nog de maat 1 luiers 20st kruidvat en 23st van pampers die in de cadeaupakketten zaten, daar zijn we vast snel doorheen...
Verstandig om een pak (44st) te kopen in maat 1 én maat 2?
Hahaquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dankje
En![]()
ik vind dat zo grappig. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet ziet hoor! Maar juist omdat ik zulke plaatjes zo vaak zie kan ik het bijna niet niet-zien zeg maar. En dat is zo bizar als je meekijkt met mensen en je kunt gewoon al helemaal zien dat het kind haar neus heeft en zijn bovenlip ofzoiets en die mensen zelf zien gewoon he-le-maal niets op dat scherm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |