abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155986991
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:') Een pasgeboren baby verwennen met bij hem/haar in de buurt zijn? Come on.. Dat mensje heeft 9 maanden in je buik gezeten, de hele dag bij jouw hartslag, in het warme water. Geboren worden is echt wel een cultuurschok, geborgenheid bieden is dan geen verwennen hoor, maar gewoon wat een baby nodig heeft.
Nou dit ja, daar zou wat mij betreft ook geen discussie over mogelijk zijn. iig niet de eerste weken. Dat je pasgeboren baby direct alleen op een kamer wordt gelegd zou voor mij echt ondenkbaar zijn.
pi_155987084
L0t wat leuk, een meisje O+

hetzusjevan, bij ons staat de cosleeper klaar (waar ik zeg cosleeper bedoel ik omgebouwd jaren 50 ledikant en waar ik zeg klaar bedoel ik: er zit nog geen bodem in en hij moet nog omgebouwd dus hij staat vreselijk in de weg te staan, maar a la ;) ) Het plan is om samen te gaan slapen zo lang als dat goed voelt. Het is naar mijn weten overigens ook wel een beetje de bedoeling dat de baby went aan dat jij in de buurt bent / er bent (uiteraard niet totaal ten koste van de ouder). Het is juist essentieel dat zo'n kleintje daarop kan vertrouwen (niet per se dat je op de kamer bent, maar je snapt de boodschap: verwennen is in deze echt onzin)
pi_155987114
Lot een meisjesduo O+

Zusje hier ook een co sleeper zolang het past en goed voelt. Precies om wat IMA omschrijft. Dochter lag in de wagenbak bij ons een maand of 3..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 10 september 2015 @ 22:52:07 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155987151
Mijn kind heeft vier jaar lang bij ons op de kamer geslapen en daarna deed ie het op een eigen kamer ook prima.
Ik geloof er niet in dat je ze aan iets verkeerds laat wennen.
Gewenning aan geborgenheid lijkt me nog altijd juist een goed punt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155987219
Melba heeft tot dertien weken bij ons geslapen in zijn wiegje op onze kamer. Daarna was hij te groot voor de wieg en si hij naar ledikant op eigem kamer gegaan. Overgang was geen probleem en het is een prima slaper.

Ik zoi een goed gesprek met je vriend aangaan als jullie zo fundamenteel verschillende meningen hebben en hik zo beinvloed wordt door zijn ouderwetse moeder geloof ik :@
Kwak
pi_155987313
Sillie als je tijd en zin hebt, please - dan kan ik mss vriend proberen om te praten. Anders wordt het gewoon moeders wil is wet ofzo :{w :') (en in deze zin bedoel ik dan mezelf als mama hè ;)). Maar laat ik het eerst netjes proberen ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nee joh, echt niet.

Overigens controleerde ik de eerste drie nachten om het half uur of ze het nog deed. Op een andere kamer kon ik toen zelf ook nog helemaal niet aan :') Ze slaapt nu ook nog bij ons, ze is 7 weken.
Ik zie mezelf dat ook wel doen haha, dat controleren :D. Hoe gaat het met jullie meisje verder? :).
pi_155987372
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:40 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens. Krijg argumenten terug van "ja zelfs als de klink al naar beneden gaat straks weten ze het al!". Ja doei toch niet als ze ZO klein zijn? :? En ze huilen niet voor de onzin of aandacht als ze pasgeboren zijn, dat geloof ik gewoon niet.

Enfin ik werd behoorlijk agressief van deze discussie. Ik weet zeker dat het geen kwaad kan.

Bedankt voor de bevestiging dames :*.
Google helpt me al met wat nederlandstalige hits:

quote:
Voordelen van co-sleeping
Samen met je baby in een bed slapen heeft een aantal voordelen:

De baby heeft minder moeite met het naar bed gaan omdat de ouders dicht bij hem zijn.

De baby valt sneller in slaap.

Doordat de baby minder stress ervaart bij het in slaap vallen, is de kwaliteit van slapen beter.

Uit onderzoek bleek dat kinderen die alleen slapen vaker een knuffelbeest als ‘beschermingsobject’ gebruiken. Kinderen die samen met hun ouders in een bed slapen voelen zich beschermd door de ouders.

In de borstvoedingsperiode is samen slapen voor de moeder een stuk makkelijker. Ze hoeft namelijk zelf haar bed niet uit.

Als je baby wakker wordt en jou nodig heeft, ben je dicht bij hem en hoef je je bed niet uit.

Baby’s die alleen in een eigen kamertje slapen lopen een meer dan twee keer zo grote kans om te sterven aan wiegendood dan kinderen die in dezelfde kamer in het gezelschap van een toegewijde, volwassen verzorg(st)er slapen.

Baby’s gaan vaker aan de borst en verstoren de slaap van de moeder minder. Zowel baby als moeder krijgen meer slaap, vergeleken met baby’s die borstvoeding krijgen en alleen slapen.

De gemiddelde tijdsduur dat baby en moeder wakker worden is korter vergeleken met baby’s die in een eigen kamertje slapen en aandacht nodig hebben om weer in slaap te kunnen vallen.

Samen slapen helpt pasgeboren baby’s bij het reguleren van de ademhaling en hartslag.

Samen slapen bevordert veilige hechting.

De baby voelt zich meer geborgen.
En:
quote:
De eerste 6 maanden is “rooming in” ofwel het kindje bij u in de kamer laten slapen het beste. Wij zijn een van de weinige landen die kinderen op jonge leeftijd alleen in hun eigen kamer en bedje laten slapen. Een baby is al die tijd niet alleen geweest en moet nu in een overweldigende wereld meteen alleen zonder zijn moeder slapen. Dit veroorzaakt onrust. Dicht bij de moeder (zodat het kindje ruikt en voelt dat zijn moeder aanwezig is), maar in het eigen bedje (veiligheid) slapen Is de beste oplossing.
En meer algemeen: veilige hechting is zoooo belangrijk!
Voor wie daar meer over zou willen lezen: http://www.nji.nl/mob/Hec(...)leemschets-Definitie .

Ik zal morgen nog is even kijken of ik de onderzoeken naar samen slapen en hechting kan vinden.

Oh. En ook naar het wiegedood verhaal is veel onderzoek uitgevoerd. Wat de theorie nu is, is dat bij jonge baby's het ademhalingssysteem in de hersenen nog in ontwikkeling is. Daardoor stopt de baby soms met ademhalen. Ze denken dat de baby op dat moment soms "scant" op de aanwezigheid van moeder en door het ruiken en horen van haar ademhaling haar aanwezigheid oppikt. Daarna stemt de baby dan de ademhaling weer af op die van moeder; de veiligheid dat moeder er is helpt het ademhalingssysteem als het ware weer op gang en de baby kan meegaan in het ademritme van moeder.
Als de moeder niet op "scan"afstand van de baby ligt kan er niet goed worden afgestemd.

Nu is dat echter geen vaststaand feit oid maar vooral nog een theorie, maar ja..
En ik wil er ook niet mee zeggen dat er niks te zeggen is voor een eigen kamer of bedje, voor sommige kinderen werkt dat prima, maar voor jonge babytjes zijn er meer voordelen voor samen op een kamer slapen.

[ Bericht 5% gewijzigd door silliegirl op 10-09-2015 23:09:39 ]
pi_155987506
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Sillie als je tijd en zin hebt, please - dan kan ik mss vriend proberen om te praten. Anders wordt het gewoon moeders wil is wet ofzo :{w :') (en in deze zin bedoel ik dan mezelf als mama hè ;)). Maar laat ik het eerst netjes proberen ;).

[..]

Ik zie mezelf dat ook wel doen haha, dat controleren :D. Hoe gaat het met jullie meisje verder? :).
Supergoed! Het is echt een heel tevreden en blij meisje!
pi_155988711
Zoon sliep prima op zijn eigen kamer. Nooit problemen gehad met slapen. (begint nu pas na 2,5 jaar :X )

Ik ging wel tig keer kijken snachts en dat doe ik nog steeds. En de babykamer is de dichtsbijzijnde kamer bij onze kamer
pi_155988789
Skoap, nog gefeliciteerd met jullie kleine mannetje. Hopelijk mogen jullie snel naar huis.

Razz, een mega *O* voor jullie mannelijke pluizespeknekje.

LB, hopelijk hebben jullie morgen ook een goede uitslag.

Verder niet zo goed onthouden :@

Hier heeft F bijna 6 maanden in de wieg naast ons bed geslapen.

Hier de trouwdag van mijn zusje overleefd. Nu met zeer pijnlijke bekken proberen te slapen. Maar dat lukt nog niet. Kleine is lief binnengebleven. De spanning daarvan is nu voorbij. Kunnen we nu wachten op zijn/haar komst.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_155991122
Sjaak is nu bijna 6 maand en slaapt nog steeds bij ons. We hebben zijn ledikantje verhuisd naar onze slaapkamer, omdat het wiegje te klein werd. We gaan nu zijn kamertje afmaken :') en binnenkort gaat hij daar naartoe.
pi_155991137
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:40 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens. Krijg argumenten terug van "ja zelfs als de klink al naar beneden gaat straks weten ze het al!". Ja doei toch niet als ze ZO klein zijn? :? En ze huilen niet voor de onzin of aandacht als ze pasgeboren zijn, dat geloof ik gewoon niet.

Enfin ik werd behoorlijk agressief van deze discussie. Ik weet zeker dat het geen kwaad kan.

Bedankt voor de bevestiging dames :*.
Nog afgezien van het feit dat het helemaal geen succes is om met je post-bevallijf (pijn en moe) heen en weer te moeten lopen wanneer je baby je nodig heeft. Lekker dichtbij je houden en cocoonen, veel meer ontspannen.

Daarnaast: Voor 'verwennen' moet je kind snappen dat zijn gedrag jouw gedrag kan beinvloeden. Pasgeboren babies leven in symbiose; ze ervaren zichzelf en hun ouders als een geheel. Het duurt een tijd voordat een kind leert dat jij en hij twee losse personen zijn. Pas daarna leren ze langzamerhand oorzaak en gevolg begrijpen (als ik dit doe dan doet mama dat), maar dan ben je maanden verder. Een pasgeborene kun je daarom op die manier niet verwennen.

Los van alles geloof ik dat je nooit kunt verwennen met fysieke en emotionele nabijheid. Hoogstens kun je in een patroon of interactie terecht komen waar een van jullie niet blij van wordt. Maar gelukkig zijn kinderen zo flexibel dat je patronen ook altijd razendsnel kan ombuigen naar iets wat wel werkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_155991164
Mijn kindjes hebben altijd op hun eigen kamertje geslapen en dat zijn prima slapers gelukkig. Wel sliepen ze in de kamer naast de onze en met babyfoon. Als ze een moeilijk nachtje hadden en niet wilde slapen deden we ook niet moeilijk en dan mochten ze gewoon bij ons op de kamer in de reiswieg bijvoorbeeld, maar dat was vaak niet nodig.
Dit keer weet ik nog niet zo goed hoe we dat gaan doen. Deze baby wordt in het nieuwe huis geboren en daar slapen wij op zolder. De kindjes krijgen allemaal een eigen kamertje op de eerste verdieping, maar dat vind ik eigenlijk veel te ver weg voor zo een kleintje. We hebben op zolder nog een kamer over die gebruikt gaat worden voor opslag enzo, dus misschien richt ik daar een hoekje in voor de eerste tijd. Of gewoon bij ons op de kamer, ik ben er nog niet uit.

Bluh ik ben ziek geloof ik...ontstoken oog, snotneus, gloeiwangen en de hele dag alleen met dochter en zoon. Gaat een lange dag worden :')
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155991325
Oh Razz wat een fantastisch nieuws! *O* *O* *O* *O* *O*

LB nog maar heel eventjes tot vanmiddag. :*

L0t een O+ meisje O+ Nog zo'n leukerd! *O*

En skoap je jongetje! O+ Wat fijn dat jullie samen zijn. En hij oogt echt groot joh! Of nou ja, niet groot maar groter dan dat hij is of zo. :P

Samen slapen. Check. Eerst in de co-sleeper, nu met 2 jaar komt hij ergens halverwege de nacht bij ons verder slapen. En dat is misschien gewenning. Voor ons werkt het prima, het is niet alsof ik hem aan heroïne wen of zo. Hij is gewoon ons kind die graag tegen z'n papa of mama aanschurkt. O+
Verder kan ik veel dingen bedenken waardoor je niet samen zou willen/ kunnen slapen, maar het feit dat kleine babytjes van die manipulatieve wezentjes zijn vind ik persoonlijk onzin.
pi_155991330
Mijn dochter slaapt nog steeds bij ons in bed. We hebben nu een ledikant als co-sleeper, binnenkort gaan we voor een gezinsbed. Ze drinkt 's nachts ook nog soms bij me, daar slapen we prima omheen/doorheen. We slapen alle drie sowieso goed verder, dochter ligt nu nog te slapen zelfs. De baby <3 zal ook bij ons komen. Ik (en mijn lief ook!) vond en vind het zelf vooral heel fijn om zo dicht bij mijn kindje(s) te zijn en gelukkig mijn kindje ook ;)
In ons nieuwe huis komt er ook een kinderkamer, mochten onze kindjes dan op ten duur op een eigen kamer willen slapen, dan staat dat ook klaar. En tot die tijd kunnen er logees in en speelgoed/kleding worden opgeruimd :D
pi_155991337
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat het helemaal geen succes is om met je post-bevallijf (pijn en moe) heen en weer te moeten lopen wanneer je baby je nodig heeft. Lekker dichtbij je houden en cocoonen, veel meer ontspannen.

Daarnaast: Voor 'verwennen' moet je kind snappen dat zijn gedrag jouw gedrag kan beinvloeden. Pasgeboren babies leven in symbiose; ze ervaren zichzelf en hun ouders als een geheel. Het duurt een tijd voordat een kind leert dat jij en hij twee losse personen zijn. Pas daarna leren ze langzamerhand oorzaak en gevolg begrijpen (als ik dit doe dan doet mama dat), maar dan ben je maanden verder. Een pasgeborene kun je daarom op die manier niet verwennen.

Los van alles geloof ik dat je nooit kunt verwennen met fysieke en emotionele nabijheid. Hoogstens kun je in een patroon of interactie terecht komen waar een van jullie niet blij van wordt. Maar gelukkig zijn kinderen zo flexibel dat je patronen ook altijd razendsnel kan ombuigen naar iets wat wel werkt.
+1
pi_155991348
+1 op Clubsoda ook ja, vooral ook dat laatste.
pi_155991366
F. slaapt bij ons op de kamer (wiegje staat tegen mijn kant van het bed aan). J. heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Maar die had dan ook een andere start met 3 weken ziekenhuis voordat ie thuis kwam. Ik had er toen helemaal niet zo over nagedacht dat samen slapen ook een optie is. Nu vind ik het vooral heel fijn dat ik niet steeds heen en weer hoef ^O^. En ik kijk graag naar dat slapende jochie natuurlijk O+
pi_155991374
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:06 schreef elamanilo het volgende:
Mijn dochter slaapt nog steeds bij ons in bed. We hebben nu een ledikant als co-sleeper, binnenkort gaan we voor een gezinsbed. Ze drinkt 's nachts ook nog soms bij me, daar slapen we prima omheen/doorheen. We slapen alle drie sowieso goed verder, dochter ligt nu nog te slapen zelfs. De baby <3 zal ook bij ons komen. Ik (en mijn lief ook!) vond en vind het zelf vooral heel fijn om zo dicht bij mijn kindje(s) te zijn en gelukkig mijn kindje ook ;)
In ons nieuwe huis komt er ook een kinderkamer, mochten onze kindjes dan op ten duur op een eigen kamer willen slapen, dan staat dat ook klaar. En tot die tijd kunnen er logees in en speelgoed/kleding worden opgeruimd :D
Ik kijk ook echt heel erg uit naar twee kindjes in bed. Dat je om drie uur 's nachts je baby aan het voeden bent en er dan zo'n peuter met slaaphoofd tegen je aan komt schurken en de baby gaat aaien en zo. O+ O+
pi_155991396
quote:

[..]

O+ dat ja, goed verwoordt.

Verwennen, als in iets excessief en onnodig toedienen doe je wat mij betreft met geld, speelgoed, eten/snoep etcetera. Verwennen doe je niet met liefde en nabijheid. Gewenning zou kunnen ja. Maar je kunt je dan ook afvragen of het een slecht iets is dat een kind went aan dat jij er altijd voor hem/haar zult zijn en altijd van hem/haar zult houden.

Mijn oudste heeft nooit bij ons op de kamer geslapen, behalve de kraamweek, slaapt prima. De jongste slaapt nog steeds bij ons. Niet meer fulltime, maar halverwege de nacht kruipt ze tussen ons in. Slaapt ook prima. Baby gaat straks in de co-sleeper tegen mijn bed aan.
:)
pi_155991412
Verder ik las mooi nieuws van Skoap yay *O* :*
en fantastisch nieuws voor Razz, geweldig!! Gefeliciteerd :* *O*

En kz, ik las je post in het vorige topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wup heeft nog geëchoed hier gister en ik had van de week zelf nog ff geëchoed, zal straks ff foto's plakken. Zo leuk <3
pi_155991429
Gecondoleerd Mignonnne. Veel sterkte met het verlies van je oma :* Die profiel echofoto die ik elders voorbij zag komen O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155991430
Gecondoleer mignonne. :* Is toch nog snel gegaan he? Maar inderdaad fijn dat verder lijden bespaard is gebleven.
pi_155991475
Veel sterkte daar Mignonne :* Het is altijd verdrietig om afscheid te nemen van een dierbaar iemand..
pi_155991517
Mignonne gecondoleerd :* fijn dat haar man en kinderen tot het laatst bij haar konden zijn O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155991585
Sterkte mignonne :*
  vrijdag 11 september 2015 @ 08:36:00 #77
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155991599
L is na 6 weken op z'n eigen kamer gegaan. Hij is een onrustige slaper en ik deed geen oog dicht, het brak me op. En sindsdien slaapt hij zelf ook veel langer. :?

Gecondoleerd mignonne! ;( :*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155991632
Gecondoleerd en sterkte mignonne!
pi_155991681
Dankjulliewel <3 lief.

Mijn ollekebolleke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155991767
Ahhhh minimignonne O+

Gecondoleerd & sterkte :*
pi_155991793
Gecondoleerd Migonne.

Oh en wat zijn jouw echo's nog duidelijk O+
nouja, 't profiel dan, van de rest kan ik weinig maken met mijn ongeoefende oog . Mijn groeiecho van 2 weken terug kon je echt maar weinig meer op zien hoor.. :o
pi_155991836
Gecondoleerd mignonne :*
pi_155991864
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:52 schreef silliegirl het volgende:
Gecondoleerd Migonne.

nouja, 't profiel dan, van de rest kan ik weinig maken met mijn ongeoefende oog . Mijn groeiecho van 2 weken terug kon je echt maar weinig meer op zien hoor.. :o
ghehe :D het zijn van die je-ziet-het-of-je-ziet-het-niet foto's :Y
Je kijkt als het ware een beetje vanaf de onderkant af tegen het neusje en mondje aan. En hij ligt een beetje schuin in beeld.

Ik had deze afbeelding gepaint voor mn broertje :D niet dat ie t toen wel zag, maar soit.
SPOILER
pi_155991886
Sterkte mignonne! En war een prachtprofieltje heeft je jongetje O+ en dat neusje van onder lijkt op die van A. <3 ben zo benieuwd :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155991901
Gecondoleerd Mignonne!
pi_155991924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Question!
Zijn jullie van plan baby bij je op de slaapkamer te leggen straks? Zo ja hoe lang? Zo nee waarom niet? En voor de ervaren mama's hoe heb je dat bij je eerste kindje(s) gedaan?
Hier ook het plan de baby de eerste maanden op onze slaapkamer te hebben. De kleine gaat uiteindelijk naar een kamer op zolder, wij slapen op de eerste verdieping. We zien verder wel hoe het gaat. En met bv zit ik er niet zo op te wachten om 's nachts steeds een trap op en af te moeten.
pi_155991929
Gecondoleerd Mignonne.

Wat een mooie echofoto's O+. Wij mochten maandag bij de gyn ook gluren. Billie liep trots door het ziekenhuis met de echofoto, tegen elke zuster die het wilde horen: "Kijk! Gekregen van de dokter! Mijn broertje!" O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155991936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

ghehe :D het zijn van die je-ziet-het-of-je-ziet-het-niet foto's :Y
Je kijkt als het ware een beetje vanaf de onderkant af tegen het neusje en mondje aan. En hij ligt een beetje schuin in beeld.

Ik had deze afbeelding gepaint voor mn broertje :D niet dat ie t toen wel zag, maar soit.
SPOILER
Oeh! Nu zie ik het O+ ! Wat lief! O+

Moet jij nog lang doorwerken trouwens Migonne voor je verlof kan gaan houden?
pi_155991951
*O* *O* Een tweede dochter voor L0t <3
pi_155991957
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oeh! Nu zie ik het O+ ! Wat lief! O+

Moet jij nog lang doorwerken trouwens Migonne voor je verlof kan gaan houden?
Nee gister laatste dag gehad :) er staan her en der nog wel wat dingetjes op het programma. Er is nog een audit waar ik graag heen wil en er komt nog een lezing/training/praatje iets over stuit waar k heen wilde. Ik hou me wel bezig :Y)
pi_155991998
quote:

[..]

O+

Max heeft tot zijn 6e ofzo bij mij geslapen, wel een eigen bed op mijn slaapkamer, vaak bij mij in bed. Toen ongeveer drie jaar op eigen kamer, maar dat was meer een hele verdieping voor ons allen met een deur die nooit dicht was.
Nu vanaf de verhuizing weer gezellig bij ons O+
Maar we gaan nu met komst van de baby wel een eigen plekje voor hem maken. Niet dat hij weg moet, maar hij wil er ook niet bij zijn als de baby komt en hij is bang dat hij wakker wordt van huilen e.d. :) wel fijn dat hij daar ook wel zelf mee kwam, maar hij zal heus vaak nog bij ons kruipen, genieten!
Baby komt in cosleeper
pi_155992026
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:52 schreef silliegirl het volgende:
Gecondoleerd Migonne.

Ligt ook aan hoe ze liggen denk ik. 2 dagen voor de uitgerekende datum was het hier een beetje een rimpelig oud mannetje of zo, ook met de neus in de placenta, maar wel redelijk herkenbaar. Zie wel overeenkomst met hoe ze nu bij me ligt, maar dan wat gladder :D

SPOILER
pi_155992031
Gecondoleerd mignonne :*
Wat een mooie echofoto's van jullie zoon! Ik had de pijltjes wel nodig trouwens :')

Hier een dagje thuis. Man heeft z'n vrije dag dus die zorgt voor A., kan ik slapen. Ben nog nooit zo moe geweest :{ . Huisarts gisteren had ook als advies rust nemen, structureel en niet voor eventjes. En ik moet voor ijzer en vitaminewaarden bloedprikken. Ben benieuwd wat de komende tijd gaat brengen. Maar in elk geval ben ik supergelukkig dat de kans dat het goed gaat komen met ons jongetje steeds groter wordt O+ .
pi_155992060
och IMA O+

Razz ik vind het zó fijn voor je dat je deze horde in ieder geval genomen hebt O+
Vergis je niet in hoe vreselijk veel energie dat kan vreten hè, al die onderzoeken en onzekerheid. En dat dan nog bovenop de 'normale' zwangerschapsvermoeidheid :* hopelijk kun je even lekker bijtanken vandaag.
pi_155992077
Gecondoleerd mignonne. Fijn dat een lang ziektebed haar bespaard is gebleven maar het blijft toch erg verdrietig natuurlijk :*

Wat een mooi profieltje van je jongetje! De tweede foto kan ik zelfs met uitleg nog niets van maken helaas :P
pi_155992119
Hier weer een vraagje. Over luiers deze keer.
Ik zag net dat ik een persoonlijke aanbieding kreeg van kruidvat, 50% korting op de new baby pampers.

Nu heb ik enkel nog de maat 1 luiers 20st kruidvat en 23st van pampers die in de cadeaupakketten zaten, daar zijn we vast snel doorheen...

Verstandig om een pak (44st) te kopen in maat 1 én maat 2?
pi_155992123
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:14 schreef L0t.. het volgende:
Gecondoleerd mignonne. Fijn dat een lang ziektebed haar bespaard is gebleven maar het blijft toch erg verdrietig natuurlijk :*

Wat een mooi profieltje van je jongetje! De tweede foto kan ik zelfs met uitleg nog niets van maken helaas :P
Dankje :)

En _O- :D ik vind dat zo grappig. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet ziet hoor! Maar juist omdat ik zulke plaatjes zo vaak zie kan ik het bijna niet niet-zien zeg maar. En dat is zo bizar als je meekijkt met mensen en je kunt gewoon al helemaal zien dat het kind haar neus heeft en zijn bovenlip ofzoiets en die mensen zelf zien gewoon he-le-maal niets op dat scherm :D
pi_155992201
Zo grappig, veel mensen van school wisten voor de zomervakantie niet dat ik zwanger was, en ik draag niet vaak hele strakke kleding oid. En nu na de zomervakabtie heb ik ineens een duidelijke babybollebuik, die blikken :D
Dat je ze op maandag even goed kijken, en je p
op dinsdag aanspreken van heeejoh je bent zwanger en hoelang nog? :') en dat k dan al over een maand uitgerekend ben :'D O+
pi_155992256
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:16 schreef JantinaGr het volgende:
Hier weer een vraagje. Over luiers deze keer.
Ik zag net dat ik een persoonlijke aanbieding kreeg van kruidvat, 50% korting op de new baby pampers.

Nu heb ik enkel nog de maat 1 luiers 20st kruidvat en 23st van pampers die in de cadeaupakketten zaten, daar zijn we vast snel doorheen...

Verstandig om een pak (44st) te kopen in maat 1 én maat 2?
Net wat je zelf wil.
In het begin in je kraamweek verschoon je elke 2 a 3 uur die luier, ook 's nachts. Zeg even 8-10 per dag gaan er wel doorheen. Met die twee pakken kom je dus wel even vooruit, een dag of 4. Daarna kun je altijd je man even boodschappen laten halen natuurlijk. Of je kraambezoek iets mee laten nemen.

Mijn ervaring met luiers is dat je vrij snel een voorkeur hebt voor welk merk/soort je fijner vindt. Persoonlijk zou ik ze dus pas dan bijhalen. Maar andere mensen vinden het juist fijner wat meer voorbereid te zijn.
pi_155992266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dankje :)

En _O- :D ik vind dat zo grappig. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet ziet hoor! Maar juist omdat ik zulke plaatjes zo vaak zie kan ik het bijna niet niet-zien zeg maar. En dat is zo bizar als je meekijkt met mensen en je kunt gewoon al helemaal zien dat het kind haar neus heeft en zijn bovenlip ofzoiets en die mensen zelf zien gewoon he-le-maal niets op dat scherm :D
Haha :D Gisteren ook bij die echo, ze keek tussen de beentjes en het was nogal obvious volgens die vrouw maar ik zat echt te wachten wat ze ging zeggen :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')