ben wel benieuwd wie je had! Jij hebt je ook niet echt kunnen voorbereiden of wel? Ik vind je bevallingsberichtje in ieder geval onverwacht na het nieuws dat je naar huis mochtquote:Op donderdag 10 september 2015 21:56 schreef Skoap het volgende:
Cassandra de 2 VK's en 3 arts assistentes die ik bij mijn bevalling heb gehad waren echt super lief! Slim plan, bevallen tijdens de dienst wisseling. Heb ook nog kinderartsen gezien maar ook die waren top. Net zoals al het verplegend personeel!
Als je meer wilt weten vraag gerust. Ben nu 2x medisch bevallen. 1x met een inleiding en nu dus bij Finn.
Ik zou je graag namen vertellen maar die kan ik niet onthouden.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:02 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ben wel benieuwd wie je had! Jij hebt je ook niet echt kunnen voorbereiden of wel? Ik vind je bevallingsberichtje in ieder geval onverwacht na het nieuws dat je naar huis mochthad je de eerste keer ook geen eigen verloskundige maar plotseling via het ziekenhuis?
Ik weet ook niet of het standaard overal gemaakt wordt eigenlijk. Hier is het kennelijk wel een ding want ik moest er speciaal een keer extra voor komen..quote:Op donderdag 10 september 2015 21:57 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Skoap!! Wat een lieve foto.
En goed nieuws voor Razz en een knipper voor ineff!
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zoiets nog niet eens besproken bij mijn praktijk. Ook nog niet eens iets over de bevalling überhaupt; wat te verwachten. Die info verwacht ik volgende week (35 weken) toch wel.
hihi maakt ook niet uit. Ik ga ervanuit dat ze allemaal heel kundig zijn en vriendelijk. Ik moet zelf gewoon even de knop omzetten, ik kan niet goed tegen geen controle hebben over dingen, en niet weten waar ik aan toe ben. Daar word ik een beetje autistisch van. Maar ik moet t wat meer loslaten, we zijn in goede handen.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:10 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik zou je graag namen vertellen maar die kan ik niet onthouden.
Het nadeel van gebroken vliezen is dat niemand kan voorspellen wanneer je wel gaat bevallen. Ik geloof dat 60% binnen 72 uur bevalt, daarom moest ik die tijd in het ziekenhuis blijven.
Beide keren inderdaad niet mijn eigen VK's. Eerste keer werd ik plotseling medisch door hoge bloeddruk & nu was ik zelfs nog aan het werk toen 's avonds opeens mijn vliezen braken. Beide keren natuurlijk een flinke tegenvaller.
ja, de baby gaat in een co-sleeper aan mijn kant van het bed, als alles goed gaat. Zo lang het past, of totdat het niet meer gaat, is mijn idee. We hebben er geen tijds-limiet aan gesteld, kijken hoe het gaat!quote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Question!
Zijn jullie van plan baby bij je op de slaapkamer te leggen straks? Zo ja hoe lang? Zo nee waarom niet? En voor de ervaren mama's hoe heb je dat bij je eerste kindje(s) gedaan?
wij hebben een cosleeper gekocht van troll. Bedoeling is om hem op de kamer te houden, ik heb oordopjes voor mijn man gekocht. En hoe lang.. Afhankelijk van hoe het gaat. Als we elkaar niet in de weg zitten maakt t mij niet uit. Vind t wel een gezellig ideequote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Question!
Zijn jullie van plan baby bij je op de slaapkamer te leggen straks? Zo ja hoe lang? Zo nee waarom niet? En voor de ervaren mama's hoe heb je dat bij je eerste kindje(s) gedaan?
quote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Question!
Ja in ieder geval de eerste maanden. Hoe lang zien we wel. Eerste lag 6 weken bij ons en toen ben ik gestopt met borstvoeding dus is hij ook vrij snel naar zijn eigen kamer gegaan. De jongste lag 7 maanden bij ons. Toen wilde mijn man graag de slaapkamer terugquote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Question!
ja, ik heb hetzelfde idee. Ik heb er toch geen controle over, kan ik ook beter proberen gewoon te zien wat er komt. Geen bevalplan hier dus..quote:Op donderdag 10 september 2015 22:20 schreef Estrys het volgende:
Bij mij heeft ze gevraagd of ik een bevalplan wilde opstellen. Ik heb gezegd dat het komt zoals het komt. Ik laat het liever op zijn beloop allemaal. Werkt voor ons het beste.
Bevalplan, ik ben ook medisch maar er ligt een zeer duidelijk bevalplan. Uitgebreid besproken met de gynaecoloog die daar zelf heel betrokken mee bezig is geweest.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het standaard overal gemaakt wordt eigenlijk. Hier is het kennelijk wel een ding want ik moest er speciaal een keer extra voor komen..
En dan morgenochtend ook nog intake kraamzorg. Ik ga iig geen plinten afstoffen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, in de wieg waar man ook in heeft gelegen (met nieuw matras) naast ons bed. Geen idee voor hoe lang, we kijken wel wat goed voelt!quote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Question!
quote:Op donderdag 10 september 2015 22:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Mja mijn vriend is fel tegen en mijn schoonmoeder haakt daar op aan, dat je ze went dat jij in de buurt bent enz.. terwijl mijn moeder zegt dat je babies die nog zo klein zijn niet kunt verwennen en dat ze na een paar weken echt wel slapen op het eigen kamertje.
Felle discussie tussen vriend en mij dus nu.. ik wil ze minimaal de eerste nacht naast me, mijn vriend wil ze meteen in eigen bed op eigen kamer. Hmprf.
Ik heb volgens mij ergens (werkgerelateerde) literatuur over hechting en "rooming in". Ik zou er even naar moeten zoeken; maar ik weet in ieder geval wel dat het beter is voor de ouder-kind band als de baby, zeker de eerste periode, zo dicht mogelijk bij je is. Dat schijnt trouwens ook de kans op wiegedood te verkleinen.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Mja mijn vriend is fel tegen en mijn schoonmoeder haakt daar op aan, dat je ze went dat jij in de buurt bent enz.. terwijl mijn moeder zegt dat je babies die nog zo klein zijn niet kunt verwennen en dat ze na een paar weken echt wel slapen op het eigen kamertje.
Felle discussie tussen vriend en mij dus nu.. ik wil ze minimaal de eerste nacht naast me, mijn vriend wil ze meteen in eigen bed op eigen kamer. Hmprf.
Ja ik ben het met je eens. Krijg argumenten terug van "ja zelfs als de klink al naar beneden gaat straks weten ze het al!". Ja doei toch niet als ze ZO klein zijn?quote:Op donderdag 10 september 2015 22:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]Een pasgeboren baby verwennen met bij hem/haar in de buurt zijn? Come on.. Dat mensje heeft 9 maanden in je buik gezeten, de hele dag bij jouw hartslag, in het warme water. Geboren worden is echt wel een cultuurschok, geborgenheid bieden is dan geen verwennen hoor, maar gewoon wat een baby nodig heeft.
Nee joh, echt niet.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:40 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens. Krijg argumenten terug van "ja zelfs als de klink al naar beneden gaat straks weten ze het al!". Ja doei toch niet als ze ZO klein zijn?En ze huilen niet voor de onzin of aandacht als ze pasgeboren zijn, dat geloof ik gewoon niet.
Enfin ik werd behoorlijk agressief van deze discussie. Ik weet zeker dat het geen kwaad kan.
Bedankt voor de bevestiging dames.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |